​FOTOGALERIE Cum arata autobuzele din oferta OTOKAR, compania care a castigat licitatia pentru cele 400 autobuze noi in Capitala

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 19 februarie 2018, 15:59 Actualitate | Administratie Locala


Autobuz Otokar Kent C Articulat
Foto: Otokar
Primaria Bucuresti a atribuit firmei Otokar Europe contractul de achizitie a 400 de noi autobuze pentru Capitala. Valoarea contractului, daca va fi semnat, este de 100 de milioane de euro si vizeaza 320 de autobuze cu o lungime de 12 metri, 50 de autobuze mai scurte de circa 10 metri, dar si 30 de autobuze articulate, lungi de 18 metri.

Primarul Gabriela Firea a anuntat
, luni, ca Asocierea OTOKAR EUROPE si OTOKAR Automotive a castigat licitatia pentru 400 de autobuze noi pentru RATB, cu o oferta de 100 de milioane de euro. Contractul avea o valoare estimata la circa la circa 510,5 milioane de lei (fara TVA), adica circa 111 milioane de euro.

Ce dotari vor trebuia sa aiba autobuzele: Aer conditionat pentru toate modelele

Potrivit caietului de sarcini al licitatiei, contractul este pe o perioada de 4 ani, timp in care vor fi livrate: 320 de autobuze cu o lungime de 12 metri cu o capacitate minima de 96 de calatori, 50 de autobuze cu o lungime de 10 metri si o capacitate minima de 70 de calatori, precum si 30 de autobuze articulate, lungi de 18 metri, cu o capacitate minima de 135 de calatori.

Conform caietului de sarcini toate autobuzele trebuie sa aiba podea coborata pe toata suprafata (nu se admit trepte), rampa mecanica pentru accesul persoanelor cu disabilitati, precum si instalatie de incalzire, ventilare si aer conditonat atat pentru calatori, cat si pentru compartimentul soferului.

Autobuzele trebuie sa aiba o motorizare Euro 6 si sa poata functiona pe diesel si biodiesel.

Autobuzele trebuie sa aiba instalate echipament de numarare a numarului de calatori (cu precizie de minim 99%), monitoare TFT/LED pentru informare si publicitate, precum si sistem de supraveghere video , interior-exterior.

In plus, toate autobuzele vor trebui sa aiba sisteme care sa previna furtul de combustibil precum: echipamente de masurare a consumului de combustibil, cu transmiterea datelor prin computerul de management al traficului si instalatie de de detectare si alarmare in cazul deschiderii neautorizate a busonului de la rezervor.

Otokar Europe are in oferta autobuze cu urmatoarele specificatii standard*:

*Producatorul precizeaza ca modelele pot fi modificate dupa cerintele cumparatorului, lungimea putand fi intre 7,7 m si 18,75 m, iar capacitatea intre 22 si 164 de pasageri.


KENT C  10,8m

Dimensiuni: 10,78 m x 2,54 m x 3,15 m
Capacitate: 94 persoane
Motorizare: Cummins ISB6.7E6 - 221 kW (300 CP) @ 2100 rpm
Usi: 2 sau 3

Kent C 12,00m
Dimensiuni: 12,00 m x 2,54 m x 3,15 m
Capacitate: 101 persoane
Motorizare: Cummins ISB6.7E6 - 221 kW (300 CP) @ 2100 rpm
Usi: 2 sau 3











KENT C ARTICULAT

Dimensiuni: 12,00 m x 2,54 m x 3,15 m
Capacitate: 164 persoane
Motorizare: DAF MX 11 Intercooler Turbo Diesel E6 - 271 Kw (369 CP) @ 1700 rpm
Usi: 4 usi duble












Citeste mai multe despre   


















35087 vizualizari

  • +16 (22 voturi)    
    Intrebare de baraj (Luni, 19 februarie 2018, 16:27)

    Bubico [utilizator]

    Vor avea toate aer condiţionat?
    • +34 (52 voturi)    
      vor avea in serie"carpeta" (Luni, 19 februarie 2018, 16:46)

      dan.d [utilizator] i-a raspuns lui Bubico

      cu rapirea din serai; si, desigur, inclus in pret, ciubuc;
      nu, nu pentru voi, saracilor :-)
      • +16 (20 voturi)    
        Astea vin la pachet (Luni, 19 februarie 2018, 20:13)

        Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui dan.d

        cu megamoscheea lui monta!
      • +19 (25 voturi)    
        Corect :ciubuc pt. Firea !!! (Luni, 19 februarie 2018, 21:43)

        DEMA GOGU' [utilizator] i-a raspuns lui dan.d

        Exista in Ilfov o fabrica romaneasca de autobuze cu motorizare Mercedes ! De ce nu au castigat licitatia ?! Rusine Firea , vrei sa te îmbogatesti din shpaga de la turci...
        • -6 (8 voturi)    
          te mai uiti si la calitate... (Marţi, 20 februarie 2018, 9:43)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui DEMA GOGU'

          astea romanesti vai de mama lor...am mers destul in Bucuresti cu autobuze romanesti, si de departe erau cele mai proaste, chiar si cele modernizate. Cand au venit DAF-urile olandeze in 1994, parca erau de pe alta planeta, asa erau de bune in comparatie cu ROCAR.
          Eu nu sunt de principiul sa luam ce e romanesc, sunt de principiul sa luam ce e mai potrivit pentru calatori.
        • 0 (0 voturi)    
          fabrica din İLFOV (Marţi, 27 martie 2018, 14:38)

          xxl [anonim] i-a raspuns lui DEMA GOGU'

          bai saracie de om....fabrica din İlfov este tot firma Turceasca.
          vai de çapul tau saran oparit !!!
      • +2 (2 voturi)    
        giugiuc (Marţi, 20 februarie 2018, 12:35)

        Nick85 [utilizator] i-a raspuns lui dan.d

        giugiuc
    • -31 (45 voturi)    
      Alta intrebare! (Luni, 19 februarie 2018, 19:46)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui Bubico

      Noi nu avem scoli, spitale, copii mor de tineri in cluburi fara autorizatie, si noua ne trebuie autobuze noi? Cum se pot arunca asa banii?
      • +5 (9 voturi)    
        Tractoru'! (Luni, 19 februarie 2018, 22:15)

        cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        Rezolva la tzara...
      • +5 (15 voturi)    
        sunt folositi cu un scop clar (Luni, 19 februarie 2018, 22:26)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        bietii alegatori habotnici care s-au pierdut cu firea au nevoie de autobuz sa ajunga la catedrala prostiei neamului.

        si cei care cred ca autocarele turcesti sunt nu sunt suficient de bune pentru Bucuresti ar trebui sa-si aduca aminte cat costa o calatorie RATB. cat dai, atata face.
    • +6 (6 voturi)    
      Eu zic sa asteptam primele teste... (Luni, 19 februarie 2018, 22:01)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Bubico

      dupa ce vor sosi primele autobuze - macar 10 in 2018 - atunci putem vedea calitatea materialelor ca sa ne dam seama cat vor rezista


      contractul dureaza 4 ani timp in care livreaza 300 de autobuze dar peste 10 ani cred ca va trebui alt contract daca vor fi de calitate slaba
      • +7 (7 voturi)    
        Daca te uiti la consum (Marţi, 20 februarie 2018, 9:18)

        Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        si fiabilitate, s-ar putea sa costati ca ar fi fost mai ieftin sa fi cumparat mercedesuri.
        • 0 (0 voturi)    
          cred ca si la pretul nominal (Vineri, 23 februarie 2018, 10:29)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Leo55

          Mercedesurile tot pe acolo erau la pret....pe Alibaba aceste autobuze Otokar au pret la jumatate fata de cat a negociat primaria Buc.
    • +3 (3 voturi)    
      da, (Marţi, 20 februarie 2018, 9:40)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Bubico

      vor avea. Insa sa vedem daca il si porneste soferul.
  • +30 (38 voturi)    
    Kent (Luni, 19 februarie 2018, 16:34)

    fokerul [utilizator]

    mentolat! Sper că vor fi scaune fără tapiţerie, altfel se vor jegări în ultimul hal de la aurolaci, conlocuitori, vome etc
    • +9 (17 voturi)    
      nu cred (Luni, 19 februarie 2018, 17:33)

      lula [utilizator] i-a raspuns lui fokerul

      cred ca or sa fie fix tapitate, ca asa se fac.
      am folosit transport in comun in multe tari si nu am vazut scaune din plastic, simple, de ani buni. prin metrouri mai sunt (in afara), pe ici pe colo.
    • +8 (16 voturi)    
      De acord (Luni, 19 februarie 2018, 20:07)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui fokerul

      Pediculoza va fi in floare, cel putin.

      Nu-mi imaginez ca Primaria Bucuresti+RATB vor angaja si o firma de curatenie care sa faca igienizare a la carte in asemenea autobuze, dupa o zi de calatorie macar.

      Standardul de igiena al calatorului aflat in transportul in comun poate fi inexistent. Sunt situatii in care in transportul in comun se urca persoane cu papornite enorme, cu saci cu pet-uri colectate din pubele, se bea bere in autobuz - mai ales santieristii - desi este interzis, cu... cu...

      Si foarte multi nespalati, de parca apa calda nu s-ar fi inventat. In plus, unele persoanele in varsta put a pipi grav.

      Despre aurolaci si persoane fara adapost care n-au facut un dus de ani de zile, ce sa mai vorbim.
    • +3 (5 voturi)    
      ai vauzt din poze ca sunt scaune capitonate (Marţi, 20 februarie 2018, 9:45)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui fokerul

      cum se poarta si pe afara...mai confortabile, mai moi, cu suport lombar si sustinere laterala, dar mai greu de intretinut.
      In rest ai dreptate, le vor face romanii praf. Ca sa intretii astfel de scaune e nevoie de o oarecare civilizatie.
  • +6 (22 voturi)    
    ! (Luni, 19 februarie 2018, 17:18)

    tudorr [utilizator]

    Kent click? Par cam anii 2000 asa, dar nah, voi ati votat-o, voi sa va spalati pe cap cu ea! Or sa le aduca pensionarilor aminte de tinerete, eheee frumoase vremuri, ceausescu, defilari, o placere! Giugiuc!
    • -3 (15 voturi)    
      se potrivesc (Luni, 19 februarie 2018, 22:36)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      Daca sunt anii 2000 deja e lux. Calatorii RATB sunt in mare parte anii 1700.
    • +19 (21 voturi)    
      Autobuze pe MOTORINA in loc de electrice (Luni, 19 februarie 2018, 23:06)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      cea mai mare problema cu aceasta achizite o reprezinta faptul ca a ales autobuze pe MOTORINA, care polueaza in loc sa cumpere autobuze ELECTRICE sau macar HIBRIDE pt ca firma asta are si d-alea in oferta
      • -5 (5 voturi)    
        pai si unde mergi cu astea electrice, (Marţi, 20 februarie 2018, 9:47)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        daca nu ai retea de electrificare (gen trolee)?
        Sau te referi la motor electric? Daca da, astea sunt nepuse la punct, te trezesti ca te lasa autobuzul in mijlocul strazii si il tractezi cu tractorul.
        • +5 (5 voturi)    
          In tarile civilizate e plin de electrice (Marţi, 20 februarie 2018, 10:35)

          Frankie [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          De exemplu in Germania nu prea mai exista autobuze diesel in orase. Aproape toate sunt pe baterii (NU troleibuze)
        • +3 (3 voturi)    
          ma refer la autobuze cu motor electric (Marţi, 20 februarie 2018, 19:08)

          Kivek [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          sunt peste tot in Europa de vest in caz ca nu stiai.
          • -1 (1 vot)    
            si unde le incarci in Bucuresti? (Miercuri, 21 februarie 2018, 10:18)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

            Ca statii de incarcare nu sunt decat in parcarea catorva centre comerciale, unde autobuzele nu au loc sa intre.
            Ar mai fi statiile de alimentare de la depourile RATB, dar nu ar face fata la 400 autobuze.
            Inca nu avem noi infrastructura ptr autobuze electrice. La electrice autonomia este mica si timpul de incarcare mare.
      • +9 (9 voturi)    
        pretul?.. (Marţi, 20 februarie 2018, 10:41)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        madam pandele nu este deranjata de poluarea din Bucuresti. ea locuieste in voluntari. de ce ar da de 2-3 ori mai mult pe autobuze electrice? primaria are nevoie de banii aia pentru srl-urile la care si-a angajat toate rudele si prietenii.
        pun pariu ca majoritatea calatorilor RATB vor fi incantati de noile autobuze si o vor vota pe fufa la prezidentiale. va place sau nu, asta este nivelul societatii noastre.
        • +2 (2 voturi)    
          Ar putea sa acceseze fonduri europene pentru ele (Miercuri, 21 februarie 2018, 6:40)

          Frankie [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Ar putea sa acceseze fonduri europene pentru autobuzele electrice. Dar nu se vrea, NU prea se pot fura bani din fonduri europene.
          • +2 (2 voturi)    
            corect (Miercuri, 21 februarie 2018, 10:03)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

            Se pare ca autobuzele Otokar se vand pe AliBaba la jumatate din pretul pe care il platesc bucurestenii: https://www.alibaba.com/product-detail/Suburban-Bus-Otokar-Territo-U_50014090036.html?spm=a2700.7724838.2017115.15.6acc6332T1UoEN
  • +17 (29 voturi)    
    unde .... (Luni, 19 februarie 2018, 17:44)

    asada [utilizator]

    .....masa o sa circule autobuze articulate in Bucuresti !!??? Pe ce artere si trasee !!!!
    • -3 (7 voturi)    
      :))) (Luni, 19 februarie 2018, 20:26)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui asada

      :)))
    • +5 (7 voturi)    
      Daca nu iti vine sa crezi, (Marţi, 20 februarie 2018, 2:08)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui asada

      in Bucuresti a fost folosit experimental din ordinul lui Ceausescu prin 1987, un trolei-bus romanesc DUBLU-artiticulat, desigur mai lung decat cele de fata.
      • 0 (4 voturi)    
        asa este !!!!! (Marţi, 20 februarie 2018, 12:06)

        asada [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        Cand am scris ce am scris aveam in minte imaginile cu acele rahaturi de troleibuze si autobuzele skoda (de care ai uitat ),ce se tarau prin oras cu 20 km/h dezarticulate si balabanindusi spatele de iti sarea palaria din cap !!! Asa ca ramane cum am mai zis ....unde masa o sa circule noile rame (asa le numeam pe cele la care te referi ) .....Cat despre cei cu voturile negative cred ca santeti prea tineri si nepriceputi ,iar daca sateyi multumiti de"marea " primarita luatio acasa baieti !!!!!!
        • +2 (2 voturi)    
          Autobuzele si trolei-buzele (Marţi, 20 februarie 2018, 14:13)

          Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui asada

          din Bucuresti, si de altfel din intreaga Romanie, de pe timpul lui Ceausescu, (mai ales ultimii ani) cred ca erau produse in Romania. Nu stiam sa fie cehesti - ,,Skoda".
          • 0 (0 voturi)    
            Karosa (Miercuri, 21 februarie 2018, 23:21)

            Karosa [anonim] i-a raspuns lui Rahan5

            Erau, dar pe bot scria Karosa...
        • -1 (1 vot)    
          de rame imi amintesc si eu (Miercuri, 21 februarie 2018, 10:20)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui asada

          Bine ca am scapat de ele....galagioase si incete, aveau un singur avantaj: erau incapatoare.
          Insa de troilebuzul dublu articulat nu imi amintesc. Pe ce traseu circula?
    • +2 (4 voturi)    
      Astea articulate sunt luate pt Euro2020 (Marţi, 20 februarie 2018, 9:02)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui asada

      Vor face traseul de la aeroport la stadion, cu toate că va fi problemâ cu găsitul locului de întors
      și apoi vor fi casate, că nu încap prin București și au consum prea mare inutil.
  • -39 (59 voturi)    
    Din Transilvania (Luni, 19 februarie 2018, 18:36)

    Din Transilvania [anonim]

    Mda...si asa se cheltuiesc banii ardelenilor. Apoi ei primesc o banana in cur. In Tg. Mures fiecare autobuz e alta marca, fiecare are alta culoare, alta deminsiune si nu in ultimul rand ceva normal nici unul nu are aceasi an de fabricatie .Alaltaieri am patit ca calatorii erau rugati sa coboare caci sa defectat autobusul. E corect si cheltuielile acestea fata de ardeleni de unde provin majoritatea finantarii si pentru aceste autobuze, cum este si in alte cauze si in alte cheltuieli ??? Sa vina odata ziua, sa sfarseasca cu prostiile aste, ca noi dam si dam, apoi pana si la salariile suntem furati, majoritatea primesc si acuma cate 1500 de lei salariu, restul este redirectionat spre bucuresti, cica capitala noastra. Poate a voastra, noi c*c*m direct in mijlocul capitalei langa un alt c*c*t ca mai sunt pe acolo destule. ultima oara cand eram nevoit sa va vizitez am si calcat intrun c*c*t.
    • +33 (51 voturi)    
      asa se vede de acolo (Luni, 19 februarie 2018, 19:13)

      loyola [anonim] i-a raspuns lui Din Transilvania

      dar PIB-ul /locuitor la Bucuresti/Ilfov e 26.000 dolari,
      iar in Transilvania 8.000 dolari/locuitor.
      Bucuresti-Ilfov 27% din PIB, toata Transilvania 33%.

      Ideea ca noi suntem niste asistati sociali carati de altii in spate e falsa.
      Sursa http://riscograma.ro/13600/pib-judete/
      • -5 (13 voturi)    
        Subventii en gros pt. gigacalorie+transport (Luni, 19 februarie 2018, 21:03)

        Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui loyola

        Preţul pe gigacalorie plătit de bucureşteni este cel mai mic din ţară ??!
        Nu de la guvernul subventionat degeaba de Transilvania ?
        Bugetul pe 2018 al Primăriei Municipiului București este de 5,7 miliarde de lei.
        Un subcapitol de la “Venituri” înregistrează anul acesta o creștere foarte mare. Este vorba de subvențiile de la bugetul de stat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        tariful pentru transportul si distributia agentului termic nu a mai fost actualizat din 2011, potrivit HCGMB nr. 142.
        2017 in primele 10 luni doar :cele mai mari cheltuieli din totalul celor 3,59 miliarde de lei, care apar în execuţia bugetară, sunt, aşa cum era previzibil, subvenţiile.
        Cele mai mari sunt cele acordate pentru transportul în comun (464 milioane de lei) şi cele pentru apă caldă şi căldură (300 de milioane de lei), dat fiind că, în Bucureşti, atât preţul călătoriei cu mijloacele de transport în comun de suprafaţă, cât şi preţul gigacaloriei sunt mai mici decât costurile pe care le au regiile locale, respectiv RATB şi RADET.
        • +8 (10 voturi)    
          ia si plangi in pumni (Marţi, 20 februarie 2018, 3:13)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

          http://www.economica.net/harta-judetelor_80453.html

          citeste si stelutza, ca presimt alt comentariu intelijenant ref mari contribuabili

          http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-1-35/sloganul-udmr-o-prostie-bucurestiul-este-cel-mai-mare-contributor-la-bugetul-de-stat-la-cluj-mesajele-provocatoare-au-fost-date-jos-130179.html

          vezi si ce bani primeste "inapoi" fiecare judet

          Va dati "valoare" prin basme de 2 lei si-i injurati pe altii pe neve
        • -1 (3 voturi)    
          " Bucuresti orasul prabusirilor " -Dessila (Marţi, 20 februarie 2018, 8:47)

          Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

          " Oraşul de ieri era unul al „prăbuşirilor”pentru inocenţi, naivi sau visători. Cădeau imaginile închipuite în faţa realităţilor care le semănau în parfum, nunaţe, detalii ascunse, gesturi.
          Oraşul de azi este prăbuşit, o ruină umană, care nu mai are tăria să ofere imagini-miraj cu anticipare celor care năzuiesc să-l vadă sau să-l cunoască.
          Cam ştii ce găseşti întrînsul"[addtoany]
    • +10 (12 voturi)    
      loool (Luni, 19 februarie 2018, 20:26)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Din Transilvania

      ca acolo nu se voteaza PSD sau UDMR ... :))))))
    • +17 (17 voturi)    
      Da, știm ce spune UDMR... (Luni, 19 februarie 2018, 20:30)

      NME [utilizator] i-a raspuns lui Din Transilvania

      Aceeași poveste cu distragerea atenției, ca să nu vadă votanții cum și cât fură. Nu-i nimic nou, la fel fac 90% din politicieni. Până când sunt prinși, și apoi începe circul: DNA persecută politic sau, în alte cazuri, bucureștenii fură banii.
      Problema celor 90% de mai devreme e că deja mulți nu mai întorc capul, se fură din ce în ce mai greu, așa că trebuie să intre iar în scenă postacii, care să distragă iar atenția cu povești lacrimogene cu mir anti-DNA de la muntele sfânt sau cu bani furați de bucureșteni...
      Matale, domnu' din Transilvania, din ce categorie faceți parte?
    • +6 (10 voturi)    
      haha (Luni, 19 februarie 2018, 20:45)

      jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui Din Transilvania

      mai usor cu ardealul si mai ales cu ardelenii pe scari :)))) prietenii stiu de ce :))
    • 0 (0 voturi)    
      pe de o parte iti inteleg frustrarea, (Miercuri, 21 februarie 2018, 10:27)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Din Transilvania

      dar sa stii ca si noi suntem furati: si eu platesc aceleasi taxe si impozite ca si tine, nu fac nici macar 1 ron evaziune fiscala, nu sunt platiti nici pe pfa si nici pe microintreprindere, si ma doare sufletul cand vad cati bani se duc la stat. Dar asta e situatia.
      In al doilea rand Bucurestiul este cel mai mare oras din tara, si, datorita autonomiei stbailirii taxelor locale, are si cele mai mari venituri. Taxele locale se stabilesc de primarie, si, cu cat orasul este mai mare si oamenii au venituri mai mari, si taxele colectate de primarie sunt mai mari. Aceasta este principala explicatie de ce Bucurestiul isi permite investitii pe care orasele mai mici nu si le permit.
      In rest , statul central, ne fura pe toti in egala masura. Aici nu e motiv de sfada, ci de unire pentru proteste.
  • +22 (22 voturi)    
    consum (Luni, 19 februarie 2018, 18:39)

    anonim [anonim]

    poate cineva sa-mi spuna care este consumul de carburant la100km sau, mai bine zis,pe ora de functionare?
    • +14 (18 voturi)    
      n-ai tu treaba (Luni, 19 februarie 2018, 19:37)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      -s ecologice, asa ti se spune, asa sa crezi. Dieselgate e numai la nemti, turcii-s curati.
  • -21 (37 voturi)    
    Bai bajeti (Luni, 19 februarie 2018, 18:55)

    KostasP [utilizator]

    Pe linga faptul ca habar n-aveti despre ce vorbiti, voi aveti fata de autobuze mercedes, mai nespalatilor!
    • +9 (11 voturi)    
      altu care incearca .... (Luni, 19 februarie 2018, 20:40)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      sa para inteligent, dar esueaza lamentabil...
  • +8 (8 voturi)    
    Buson (Luni, 19 februarie 2018, 20:13)

    Gila [anonim]

    Mi-a placut treaba cu busonul de la rezervon. Cred ca autorul articolului se gandete la Bosonul Higgs. In fapt, fiecare se poate gandi la ce doreste. Cred ca trebuiau cumparate Mercedesurile. Macar aveai garantia ca poti sa scoti untul din ele ani de zile.
    • +12 (12 voturi)    
      mda.. (Luni, 19 februarie 2018, 22:45)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui Gila

      Numai ca mai usor iti iei spaga de la turci decat de la nemti !
  • +12 (14 voturi)    
    Ce se întâmplă cu industria noastra? (Luni, 19 februarie 2018, 20:37)

    Entiu [anonim]

    România facea autobuze, trenuri, camioane, etc.
    Ce se întâmplă cu industria noastra?
    • +2 (2 voturi)    
      @entiu (Marţi, 20 februarie 2018, 20:44)

      sile1 [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      Industria noastra au distrus-o niste dobitoci.

      Sper sa traiesc vremea cand toti astia care si-au batut joc de tara vor plati pentru ce au facut.
  • +3 (7 voturi)    
    mda (Luni, 19 februarie 2018, 20:47)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    un fel de rocar mai retusat, design de orasel de provincie...cred ca o sa-mi iau masina ca sa scap de ele cand or veni :)))
  • +6 (8 voturi)    
    moschee (Luni, 19 februarie 2018, 20:58)

    DinuDus [utilizator]

    Si cu banii astfel castigati de Imperiul Otoman, pardon, Turcia, se va construi mega moscheea la Bucuresti. Sa se faca, de ce nu, sa putem sa repetam si noi isprava lui Iancu Jianu din Turnu Magurele :-))
  • +6 (8 voturi)    
    Daca nu erau turcesti, erau chinezesti ! (Luni, 19 februarie 2018, 21:01)

    deval [utilizator]

    Atat poate coana Chirita caci e ispravniceasa ! Atat crede ea ca ni se cuvine ! Nu e clar din ce se spune-mie, mi-e clar-daca e ventilare sau aer conditionat !?
  • +5 (7 voturi)    
    De ce nu sau cumparat ! (Luni, 19 februarie 2018, 21:59)

    Burebista [anonim]

    De la noi ,facute i n ROMANIA nu de catre turci . Bani ramaneau la noi si ,oaeni vau de lucru, cred ca nu gandim .
  • +8 (10 voturi)    
    Noi fabricam in tara (Luni, 19 februarie 2018, 22:48)

    MBA [utilizator]

    si cumparam de la Turci. Avem fabrici langa bucuresti, la Brasov si probabil si la Arad. Daca nu si pe altundeva. Dar noi cumparam de la turci, ca turcul a inventat cuvantul "ciubuc". Rusine PSD . Cica erati "nationalisti" !
    • +10 (10 voturi)    
      Nu le pasa (Marţi, 20 februarie 2018, 0:37)

      n.dumiritu [anonim] i-a raspuns lui MBA

      Guvernul cheltuie milioane de Euro pentru start-up-uri. Dai bani publici ca sa demareze o afacere, dar daca ti se ofera un produs, te intorci sa cumperi din afara? Ce noima are strategia asta? Ala cu afacerea sa-si caute piata in afara? Pentru ca celor din administratie si guvern nu le pasa de eforturile si ambitia celor care incearca sa produca ceva; guvernantilor nu le pasa de cheltuirea nesocotita a banului public. Nu le pasa.

      (imi amintesc ca mme Pandele zicea in campanie ca reface atelierele de reparatii a tramvaielor pt. a putea si produce tramvaie; ti-e greata sa vezi cita ipocrizie zace in acesti oameni ce-si zic conducatori)
  • +6 (6 voturi)    
    Rampa pentru persoane cu dizabilitati (Marţi, 20 februarie 2018, 1:08)

    Cornel [anonim]

    aerul conditionat e ft important.
    sunt dotate cu rampa de acces pentru persoane cu dizabilitati?-asta e cel mai important lucru
    • +4 (4 voturi)    
      Chiar sunt ok autobuzele! (Marţi, 20 februarie 2018, 8:57)

      Miha [anonim] i-a raspuns lui Cornel

      Fara a ignora cele spuse de voi mai sus, ma ıntreb de ce nu s-au achizitionat din Ro... Dar, fara suparare pe turci, nush' care sunt interesele! :-) Eu locuiesc in TR de ani buni şi, circul des cu transportul ın comun. Sunt ok autobuzele astea, cu toate dotarile inclusiv rampa la uşa din mijloc, rampa care se deschide printr-o trapa ın podea, pe care o deschide şoferul ( sunt obligati aici, fara sa comenteze ); oricat de aglomerat ar fi, se aşteapta ımbarcarea persoanei cu dizabilitati. In plus, eu aş introduce şi metoda turcilor, de a activa cardul la citititorul de langa şofer, numai pe la uşa din fata, astfel, nu ar mai circula nimeni fara bilet.
      • +1 (1 vot)    
        Imposibil la noi! (Marţi, 20 februarie 2018, 13:36)

        complet_retard [utilizator] i-a raspuns lui Miha

        "numai pe la uşa din fata, astfel, nu ar mai circula nimeni fara bilet" - am vazut asta in Germania, la inceputul anilor '90.
        Dar nu este posibil de aplicat la noi!
        In primul rand, adesea autobuzule sunt aglmoerate, lumea se urca si coboara pe TOATE usile de acces, nu poti impune utilizarea doar a usii din fata.
        Apoi, duamna Fierea a promis ca va fi GRATUIT transportul public. Pina atunic, este TOLERAT accesul celor fara bilet, cum sa ii obligi sa valideze cardul!? Ar pierde voturi!!!!
  • +7 (7 voturi)    
    Nu era vorba sa cumpere autobuze electrice ? (Marţi, 20 februarie 2018, 8:00)

    Frankie [utilizator]

    Cum a facut Clujul de exemplu, pe fonduri europene.
  • +2 (4 voturi)    
    Autobuze (Marţi, 20 februarie 2018, 8:15)

    GhilgamesCM [anonim]

    Autobuzele articulate,folosite frecvent in timpul dictaturii s-au dovedit a fi foarte proaste.
    • +3 (3 voturi)    
      Gresit. (Marţi, 20 februarie 2018, 14:30)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui GhilgamesCM

      Care a fost fenomenul, care a eliminat autobuzele articulate in Romania dupa 1990.
      Dupa 1989 au scazut imediat salariile, si au plecat soferii buni cu experianta la autobuze articulate (care se conduc putin mai greu), si ca un paleativ s-au acjhizitionat autobuze mai scurte, ne-articulate, care consuma mai multi bani / pasager. Dar cu ocazia asta, au putut fi mentinute salarii mai mici la soferi, ceea ce, in dobitocia celor de la RATB si al guvernelor, era cel mai important lucru.
      • 0 (0 voturi)    
        salarii mici la soferii ratb? (Joi, 22 februarie 2018, 10:04)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        Cred ca glumesti, un sofer ratb are peste 1000 euro/luna...si tine cont ca la mine la banca sunt oameni cu experienta, care au facut ASE-ul si nu au acesti bani.
  • -2 (4 voturi)    
    mda (Marţi, 20 februarie 2018, 9:17)

    Toni_Romania [utilizator]

    Turcia - cel mai bun partener al nostru din Uniunea Europeana. Clar.
  • +6 (6 voturi)    
    pe motorina ?!!! (Marţi, 20 februarie 2018, 9:38)

    asasaas [anonim]

    ...pai asta-i atentat asupra mediului, autoritatile de mediu ce zic ? Si-asa Bucurestiul se sufoca !
    • +3 (5 voturi)    
      La cat o duce mintea pe Gabriela Firea (Marţi, 20 februarie 2018, 10:39)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui asasaas

      La cat o duce mintea pe Gabriela Firea ... nu m-ar mira sa cumpere si autobuze pe kerosen.
  • +4 (6 voturi)    
    Bukreș (Marţi, 20 februarie 2018, 10:33)

    fdaniel [utilizator]

    Bukreș ... ciubuc ... bacșiș ... peșcheș ...
  • +6 (8 voturi)    
    Volvo (Marţi, 20 februarie 2018, 11:16)

    sniper [anonim]

    In Londra toate , dar absolut toate autobuzele sunt Volvo.Oare de ce!
    Pentru ca sunt cele mai fiabile, consuma cel mai putin combustibil pe 100 mile si polueaza cel mai putin.Daca iau un autobus din Turcia cu 250.000 euro, iar unul din Suedia(Volvo) este 350.000 euro(dau un ex) , ala din Turcia tine 10 ani, cel din Suedia 15 cine e castigat.
    Fac un parteneriat cu Volvo, le zic, ia veniti domnilor incoace sa facem un parteneriat pe 50 ani cu toate orasele din tara ce vor autobuze.Cat costa unul din ala de 350.000 euro, il lasati la 250.000 euro?
    ca doar facem pe 50 ani.
    Sau si mai frumos facem un parteneriat Volvo Romania, le facem la noi in tara(Romania) cu sprijinul vostru sunteti si voi castigati (ca veniti cu tehnologia si deh costa, suntem si noi ca absorbim forta de munca si taxe ,,,etc.Ingineria mamii ei de treaba!
    Ce ati terminat maica, drumuri si poduri?Nu iei la poduri, ramai pe drumuri!
    • +3 (3 voturi)    
      Sfanta naivitate! (Marţi, 20 februarie 2018, 13:44)

      complet_retard [utilizator] i-a raspuns lui sniper

      Sniper-ule, cum este posibil sa zici asta?!
      Nu stiam despre Volvo, posibil sa ai dreptate.

      In varianta propusa de tine, economia sigur ar fi chiar mai mare:
      "Cat costa unul din ala de 350.000 euro, il lasati la 250.000 euro?" - un parteneriat pe zeci de ani, cu TOATE orasele din tara, ar justifica o categoric o reducere si mai mare a pretului!

      Numai ca fac pariu ca la noi, indifernet daca se cumpara autobuze Volvo, Mercedes, trucesti sau chinezesti, nimeni nu s-a gandit macar o clipa la intretinere, mentenanta, servis sau cum vrei sa ii spui! Azi cumparam 500 de autobuze, maine le bagam in circulatei, al anul se strica, iar noi satm si ne sugem degetul, ca nu au fost prevazute nici piese de schimb, nu exista mecanici specializati, nu avem contract de intretinere, etc ...
      La noi se actioneza pe principiul "las' ca merge si asa!" sau "ne-om descurca noi cumva" ...
    • +2 (2 voturi)    
      Vertical comentariu (Marţi, 20 februarie 2018, 16:04)

      Stefannel [utilizator] i-a raspuns lui sniper

      Cred ca ai cel mai vertical si decent comentariu. Sunt de acord, ar fi mult mai eficient sa faci contract pentru o tara intreaga: ar fi niste conditii mult, mult, mult mai favorabile atat pentru noi cat si pentru compania castigatoare. Dar de unde...tara asta e condusa cu papucul. Pana si albinele/furnicile se organizeaza mai bine decat romanii nostri!!
      • 0 (0 voturi)    
        totusi uitati un lucru: (Joi, 22 februarie 2018, 10:08)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Stefannel

        e vorba de bugete diferite...autobuzele din Buc sunt cumparate de primaria Buc, si paltite din bugetul primariei Bucuresti.
        Daca se doreste achizitionarea de autobuze ptr Timisioara, spre exemplu, din ce bani se va face ? Tot din bugetul primariei Buc? Nuu...ar fi total ilegal.
        S-ar putea ptr toata tara daca banii ar veni de la guvern, si s-ar face un program national.
        Dar, atata timp cat banii vin de la MB, nu se poate lua nimic ptr alte localitati.
  • +1 (1 vot)    
    Romani NU MAI PRODUC? (Marţi, 20 februarie 2018, 21:33)

    Aurel [anonim]

    Romania nu mai produce autobuze?
    • 0 (0 voturi)    
      Producem (Miercuri, 21 februarie 2018, 17:20)

      Diesel [anonim] i-a raspuns lui Aurel

      Producem doar cand suntem lasati...la Brasov, in ritm de melc.
    • 0 (0 voturi)    
      ba da, (Joi, 22 februarie 2018, 10:00)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Aurel

      e o firma turceasca care produce autobuze in Romania, dar face numai din cele de 12metri lungime.
      primaria vrea si de 10 m, si din cele articulate, de 18m.
  • 0 (0 voturi)    
    autobuz articulat (Joi, 22 februarie 2018, 16:43)

    manon [utilizator]

    Ce sa faci cu asta articulat, il pui pe traseu unul la ora ca e mare si aduna oamenii stransi in statii in acest interval??? dar cu noxele emise de diesl ce zice??


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version