O firma din Turcia va furniza cele 400 de autobuze noi pentru Bucuresti. Firma face parte dintr-un holding care detine si Arctic Gaesti

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 19 februarie 2018, 15:15 Actualitate | Administratie Locala


Autobuz Otokar, model Kent-c
Foto: Otokar
Primaria Capitalei a anuntat castigatorul licitatiei pentru furnizarea celor 400 de autobuze noi: Asocierea OTOKAR EUROPE si OTOKAR OTOMOTIV, a anuntat luni primarul general al Capitalei, Gabriela Firea. Valoarea contractului este de circa 100 milioane euro. Urmeaza o perioada in care agentii economici pot contesta rezultatul licitatiei.

OTOKAR EUROPE si OTOKAR OTOMOTIV sunt companii turcesti care fac parte din conglomeratul de firme Koc Holding, cel mai mare conglomerat industrial din Turcia. Koc Holding detine si producatorul de electrocasnice Arctic Gaesti. Fabrica unde sunt produsele autobuzele OTOKAR este amplasata in orasul Sakarya.


"Astazi va anunt ca s-a incheiat activitatea comisiei de evaluare a ofertelor pentru achizitia celor 400 de autobuze Euro 6, asa ca speram ca intr-un timp scurt calatorii sa poata beneficia de un transport public in comun de calitatea, la standarde europene. (...) Intre data depunerii ofertelor, 10 noiembrie anul trecut si data finalizarii evaluarii ofertelor, 14 februarie 2018, au fost 61 de zile lucratoare, 86 de zile calendaristice. In cadrul licitatiei au fost depuse 4 oferte. Castigatorul licitatiei este asocierea OTOKAR EUROPE si OTOKAR OTOMOTIV. Valoarea atribuita a achizitiei este de 100 milioane de euro, ceea ce inseamna 250.000 de euro plus TVA pentru fiecare autobuz", a declarat primarul Gabriela Firea.

Gabriela Firea spune ca primele autobuze vor fi livrate in aceasta vara.

"Dupa depasirea perioadei legale pentru contestatii vom demara discutii cu castigatorul acestei licitatii astfel incat sa stabilim un grafic de livrare a acestor autobuze cat mai rapid. Noi ne dorim ca in urmatorul an sa vina 300 de autobuze in Bucuresti, prima livrare urmand sa aiba loc in aceasta vara", a declarat primarul general.

Conform cerintelor din caietul de sarcini, autobuzele dispun de toate facilitatile necesare pentru un transport public civilizat la standarde europene, spune primarul general: sunt dotate cu instalatie de aer conditionat, incalzire si ventilatie, sunt dotate cu un sistem modern de informare a calatorilor, acces facil pentru persoanele cu dizabilitati, dispun de supraveghere video la interior si exterior, computerul de bord asigura integrarea autobuzelor in sistemul inteligent de management al traficului, sistem de taxare modern.

Fondata in 1963, compania OTOKAR  produce autobuze pentru transportul public, autocare, semiremorci , vehicule off-road si vehicule pentru industria de aparare. "In afara pietei turce, unde de 6 ani este lider de necontestat, a mai furnizat autovehicule de transport calatori pentru numeroase tari europene: Spania, Italia, Belgia, Olanda, Luxemburg, Franta, Malta", a mai spus primarul general.

La licitatie au fost depuse 4 oferte:
  •     KARSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET A.S
  •     MAN TRUCK&BUS AG
  •     MERCEDES BENZ ROMANIA SRL
  •     OTOKAR EUROPE

Initial, contractul a fost estimat la circa 510,5 milioane de lei, fara TVA, pentru o perioda de 4 ani si vizeaza achizitia a 320 de autobuze cu o lungime de 12 metri cu o capacitate minima de 96 de calatori, 50 de autobuze cu o lungime de 10 metri si o capacitate minima de 70 de calatori, precum si 30 de autobuze articulate, lungi de 18 metri, cu o capacitate minima de 135 de calatori.

Primarul Gabriela Firea vrea sa achizitioneze inca 400 de autobuze, 100 de tramvaie, 100 de troleibuze, 100 de autobuze electrice si 100 de autobuze cu gaz natural comprimat . "Pregatim o noua licitatie pentru achizitia a inca 400 de autobuze Euro 6, pentru ca studiile de trafic arata ca, pentru a avea un transport public performant, Bucurestiul are nevoie de un numar aproximativ de 1.500 de autobuze. Vom continua de asemenea cu achizitia de 100 de tramvaie, 100 de troleibuze, 100 de autobuze electrice si 100 de autobuze cu gaz natural comprimat (GNC), constructia de parcari de tip Park &Ride la intrarile in oras precum si cu demarcarea culoarelor dedicate pentru liniile de tramvai si autobuz. Ne dorim de asemenea accelerarea procedurii de modernizare a statiilor si refugiilor destinate transportului public in comun si vom realiza un studiu de fezabilitate pentru inlocuirea tonetelor de cartele din statii cu aparate electronice de vanzare a tichetelor de calatorie", a declarat Gabriela Firea.



Citeste mai multe despre   


















15531 vizualizari

  • +45 (51 voturi)    
    cum.... (Luni, 19 februarie 2018, 15:21)

    yyyxxx1981 [utilizator]

    poate sa castige turcaletii si sa luam autobuzele lor in loc de Mercedes sau Man????? A inebunit de tot cucoana????
    • +31 (33 voturi)    
      o intrebare (Luni, 19 februarie 2018, 16:23)

      nellino [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

      a observat cineva ce marca sunt autobuzele Primariei Voluntari?

      doar intreb, nu dau cu parul 0:)
      • +13 (15 voturi)    
        La noile autobuze (Luni, 19 februarie 2018, 18:13)

        motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui nellino

        ... emblema de pe capota fata vor fi steaua si semiluna.
        • +2 (2 voturi)    
          ... (Luni, 19 februarie 2018, 19:03)

          muzule [utilizator] i-a raspuns lui motanul_gri

          nu, emblema de pe capota e de la Mercedes
    • +40 (42 voturi)    
      a (Luni, 19 februarie 2018, 16:35)

      adrian67 [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

      Pai daca-i place lui Daddy Suleyman? I-au promis aia 10 episoade in plus daca le da lor licitatia. :)))
      • +17 (17 voturi)    
        daddy raspunde in fata lui Putin (Luni, 19 februarie 2018, 17:56)

        Cetatean002 [utilizator] i-a raspuns lui adrian67

        Putin are nevoie de Erdogan sa bage bete in roate UE. Zic si eu.
      • +2 (2 voturi)    
        Sper sa vada finalul serialului (Luni, 19 februarie 2018, 23:29)

        batmanss [utilizator] i-a raspuns lui adrian67

        la bulău !
    • -18 (20 voturi)    
      exact! (Luni, 19 februarie 2018, 17:03)

      Jesuis.PasCharlie [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

      poate ne dau astia afara din schenjen ca nu le cumparam marfa!!!!!
    • +18 (20 voturi)    
      coruptie (Luni, 19 februarie 2018, 17:58)

      jescu [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

      Producatorii romani nici macar nu ajung sa depuna dosarele in licitatii cu statul roman. Asta inseamna coruptie si o aranjare clasica a unui caiet de sarcini ca sa castige cine trebuie. Motivul probabil, sunt prea mici, n-au bani de spaga:
      http://www.economica.net/autobuzul-facut-langa-bucuresti-pe-care-nu-il-vrea-nimeni_143590.html
      • +1 (1 vot)    
        foarte foarte (Luni, 19 februarie 2018, 23:11)

        vax-albina [utilizator] i-a raspuns lui jescu

        interesant link.
        Poate cei de la HN sau RISE ar putea aduce precizări.
        Chiar nu pot să cred că suntem așa cum părem.
    • +16 (16 voturi)    
      ... (Luni, 19 februarie 2018, 18:19)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

      pai cu Mercedes nu merge asa usor mita... dar la turci, merge din prima.


      Are tanti Firea concedii pe viata...
    • -4 (4 voturi)    
      Ambasada Germaniei (Luni, 19 februarie 2018, 20:26)

      Arminius [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

      Stati in fata aparatelor de radio si TV! In curand ambasada GE va trimite un important mesaj pentru tara. Nemtii nu vor sa dea spaga. Daca pot castiga doar cu mici presiuni, de ce nu?
    • +2 (2 voturi)    
      naz (Luni, 19 februarie 2018, 23:02)

      istvan2016 [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

      ura! ...chiar daca e matrapazlac scapam de calabalac..."capacitate minima de 135 de calatori"... dna firea meritati mare magialac aka çük.
    • +1 (1 vot)    
      Da! (Luni, 19 februarie 2018, 23:41)

      georgegeorgescu [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

      "A zis Firea că face și ea ceva, după 2 ani, cumpără autobuze și taman acum s-a găsit și Boc să cumpere Mercedes, mult mai ieftine decât turcismele lui Firea! Nimic nu-i iese! Dar are și ghinion..."
      https://www.facebook.com/popescu.ionut.7?fref=hovercard&hc_location=none
  • +49 (57 voturi)    
    super (Luni, 19 februarie 2018, 15:22)

    hollow [utilizator]

    autobuze turcești. Probabil că atât merităm.
    • +36 (42 voturi)    
      Daca bucurestenii sunt prosti si nu voteaza, (Luni, 19 februarie 2018, 16:22)

      Jos_Dictatura_Dragnea [utilizator] i-a raspuns lui hollow

      sau au votat cu PSD, la ce te astepti?

      Votati cu USR si vedeti cum se schimba situatia, hipsteri fraieri care n-ati votat fiindca era concert in seara aia.
    • +13 (13 voturi)    
      Cat de fiabile sunt? (Luni, 19 februarie 2018, 17:52)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui hollow

      Ma intreb ce licitatie a fost si cat vor costa reperatiile de dupa si cat de mult vo fi umflate aceste reparatii!
    • +9 (9 voturi)    
      oare (Luni, 19 februarie 2018, 18:22)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui hollow

      care o fi fost oferta romaneasca (daca a existat)?
  • +32 (40 voturi)    
    haremul turcesc (Luni, 19 februarie 2018, 15:24)

    un om [utilizator]

    bine ca au luat de la turci, care nu-s nici in UE, nu mai au nici pashalac prin Balcani (deocamdata), au totusi relatii cu anumite "duamne" din administratie care mai beneficiaza de bacshis... ca la harem asa; noi ramanem cu banii dati si cu trafic de Istanbul. La harem, tovarasi, la harem!
    • 0 (0 voturi)    
      hm (Luni, 19 februarie 2018, 23:17)

      vax-albina [utilizator] i-a raspuns lui un om

      Eu nici măcar fructe nu cumpăr dacă văd că Turcia e furnizor. Nefiind în UE nu are nici un fel de restricții în cultivare, tratare, etc. Mă opresc ca să nu jignesc.
  • +27 (35 voturi)    
    Evident. Bucuresti - oras turcesc (Luni, 19 februarie 2018, 15:25)

    Habermas [utilizator]

    stiam.
    • -10 (24 voturi)    
      true (Luni, 19 februarie 2018, 17:04)

      Jesuis.PasCharlie [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      Spre deosebire de Koln,Paris,Marseille,Amsterdam,Rotterdam,Berlin,Frankfurt si tot asa ?
      (/sarcasm)
  • -19 (39 voturi)    
    Alea Mercedes (Luni, 19 februarie 2018, 15:26)

    Zummm [utilizator]

    Nu erau produse si ele tot in Turcia ? Fratii nostri de peste Bosfor :))
    • +15 (27 voturi)    
      Nu! (Luni, 19 februarie 2018, 16:01)

      placintacubranza [utilizator] i-a raspuns lui Zummm

      Erau produse in Germania!
    • +17 (31 voturi)    
      . (Luni, 19 februarie 2018, 16:31)

      samuraijack [utilizator] i-a raspuns lui Zummm

      Poate frații tăi, că ai mei sigur nu.

      Măcar proiectare e nemțească, mai de calitate, însă când și proiectarea și fabricarea e turcească așteaptă-te la multe covoare persiene pe scaune și dantelă la fereastră plus portretul lui Erdogan deasupra șoferului :)).
      • +15 (19 voturi)    
        cand am putut sa rad.... (Luni, 19 februarie 2018, 17:17)

        Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui samuraijack

        ai fost tare cu portretul lui Erdogan deasupra soferului :)))))))))))))
      • -13 (21 voturi)    
        Proiectare nemteasca de calitate, buna gluma. (Luni, 19 februarie 2018, 17:17)

        adrianhn [utilizator] i-a raspuns lui samuraijack

        Poate vrei sa zici soft german de calitate =)), ca de proiectare sunt la pamant saracii. Isi inseala clientii cu tot felul de reclame ca cica de calitate si cand colo ei folosesc aceleasi tehnologii diesel vechi de 50 de ani si doar baga un soft sa cumpere fraierii.

        Asta cu priectarea germana e doar o gluma proasta de dupa al doilea razboi mondial.
  • +40 (42 voturi)    
    firma serioasa (Luni, 19 februarie 2018, 15:26)

    iooo [utilizator]

    Acu sa ii vad pe cei care tot trambitau ca contractul este dedicat Mercedes.

    A fost aleasa o firma serioasa care nici site functional nu are.

    Hahaha
    • +5 (7 voturi)    
      Site Otokar (Luni, 19 februarie 2018, 16:15)

      Lord Sith [utilizator] i-a raspuns lui iooo

      Otokar are are functional: https://www.otokar.com/en-us/Pages/default.aspx
      • +5 (5 voturi)    
        depinde (Luni, 19 februarie 2018, 17:24)

        domnescu [utilizator] i-a raspuns lui Lord Sith

        depinde cum definesti functional, se incarca, dar pare ca mai au la partea de detalii
  • +38 (44 voturi)    
    Dezastru (Luni, 19 februarie 2018, 15:27)

    Melinte [utilizator]

    Europa cumpara autobuze ELECTRICE ,noi cumparam ciurucuri
    • +10 (12 voturi)    
      Europa (Luni, 19 februarie 2018, 17:29)

      Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui Melinte

      Este in proces de inlocuire cu hidrogen, electrice si hibride.
  • +27 (29 voturi)    
    ... (Luni, 19 februarie 2018, 15:28)

    tirolez [utilizator]

    Se putea sa fie din UE? Prea multa transparenta, de.
  • +10 (22 voturi)    
    Asta este directia...Turcia (Luni, 19 februarie 2018, 15:32)

    Ord [utilizator]

    mai bine cumparau de Lada (nu stiu daca face autobuze), Gaz etc. sunt mai bune fata de Mercedes.
  • +23 (25 voturi)    
    hmm (Luni, 19 februarie 2018, 15:36)

    dum_i [utilizator]

    de curiozitate, mai exista rocar?
  • +26 (34 voturi)    
    atat raul cat si ramul (Luni, 19 februarie 2018, 15:36)

    tahomir [utilizator]

    ne-au ajutat in aceasta dificila licitatie. Inca o data PSDul a infrant companiile romanesti si au pus pe tava victoria celor musulmanesti, ca sa ma exprim in rime.
    De aia e PSDul mandru ca suntem romani, ca putem botul al toate prostiile pe care le fac ei fara sa protestam deloc. La Haznaua 3 se va face mare bairam ca am reusit sa ajutam turcii sa iasa din recesiune, saracii. Plocon la Inalta poarta, ca de unde sa stie altceva neamul de slugi care s-a instalat la palatul Victoria?
    • +11 (11 voturi)    
      .... (Luni, 19 februarie 2018, 17:11)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

      nu uita comisioanele, ca doar nu i-au ajutat gratis. Cu DNA pe duca, n-o sa mai aflam niciodata nimic.
    • +3 (5 voturi)    
      de ce tocmai din Turcia ? (Luni, 19 februarie 2018, 19:11)

      Ingwar [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

      Clujul a cumparat autobuze moderne Mercedes iar in Bucuresti Firea cumpara din Turcia la preturi mult mai mari ... oare cite procente din "deal" vor veni in buzunarul lui Firea ?
  • +15 (21 voturi)    
    GE vs TR (Luni, 19 februarie 2018, 15:37)

    ber [utilizator]

    Se stie din cele mai vechi timpuri ca autubuzele turcesti sunt mai bune decat cele germane.
  • +34 (40 voturi)    
    ia, de vezi! (Luni, 19 februarie 2018, 15:37)

    jabba [utilizator]

    Adica dintre toate firmele alea destepte din Europa (Iveco, Scania, Neoplan, Mercedes si muuuuuulte altele...) despre care auziram noi la tv, ne-a gasit sa cumparam de la turcaletzi, care (intre noi fie vorba) se stie ca fac treaba serioasa si durabila... (noooooot!!!)
    ps nu ne mai facem bine
  • +31 (35 voturi)    
    Ha, ha, ha ! (Luni, 19 februarie 2018, 15:43)

    mircea_cjn [utilizator]

    Autobuze turcesti in București !
    Stiu că si multe modernizari de centrale termice in Bucuresti se fac cu cazane...turcesti !

    Asta e, Micul Paris e de fapt...Micul Istanbul...
  • +31 (33 voturi)    
    filme si autobuze (Luni, 19 februarie 2018, 15:43)

    Actros [utilizator]

    Îmi pun o întrebare tâmpită: ce s-a întâmplat cu industria ROMÂNEASCĂ de autobuze?

    chiar suntem nevoiți să importăm ORICE?

    Rușine PSD, mândrii că sunteți români.
  • +22 (26 voturi)    
    Foarte bine (Luni, 19 februarie 2018, 15:46)

    Barosanu_nr1 [utilizator]

    Să nu cumva să faceți o fabrică de autobuze și în România.
    • +11 (11 voturi)    
      exista (Luni, 19 februarie 2018, 16:58)

      DinuDus [utilizator] i-a raspuns lui Barosanu_nr1

      Exista ! La Ciorogarla firma ilfoveană BMC Truck & Bus care fabrica autobuzul Eurobus Diamond cu motor Mercedes. dar se pare ca turcaletii au "cotizat" la licitatie :D
      • +3 (3 voturi)    
        Care e tot firma turceasca (Luni, 19 februarie 2018, 18:32)

        GorillaKilla [utilizator] i-a raspuns lui DinuDus

        https://en.wikipedia.org/wiki/BMC_(Turkey)
        • 0 (2 voturi)    
          partial (Luni, 19 februarie 2018, 21:01)

          DinuDus [utilizator] i-a raspuns lui GorillaKilla

          Da, firma turceasca, dar macar aautobuzele sunt fabricate şi asamblate în Romania, nu în Turcia.
  • +16 (18 voturi)    
    oare de ce firmele din romania sint dezavantajate (Luni, 19 februarie 2018, 15:50)

    Coco Whistle [utilizator]

    no comment:

    http://www.economica.net/autobuzul-facut-langa-bucuresti-pe-care-nu-il-vrea-nimeni_143590.html
    • +14 (16 voturi)    
      mda (Luni, 19 februarie 2018, 16:01)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Coco Whistle

      ca astia n-au bani de spaga care trebe sa ajunga la primarita...
  • +33 (35 voturi)    
    ciubuc, (Luni, 19 februarie 2018, 15:51)

    fokerul [utilizator]

    bakşiş, peşkeş...
  • +23 (27 voturi)    
    autobuze turcesti...doar nu ati fi vrut calitate! (Luni, 19 februarie 2018, 15:53)

    Kivek [utilizator]

    credeati ca va da PSD-ul mercedes sau alteceva de calitate ?

    nu....turcisme, poate mai ies ceva bani si pt PSD.
  • +20 (22 voturi)    
    ce coincidenta (Luni, 19 februarie 2018, 15:56)

    gogu_milogu [utilizator]

    in felul asta spaga se va lua via gaesti si plata nu va fi "extracomunitara"
  • +14 (18 voturi)    
    cuvant nou (Luni, 19 februarie 2018, 15:58)

    jas [utilizator]

    OTOKAR, otokare, s.n. Autobuz otoman
  • +22 (28 voturi)    
    Mercedes nu a dat " spaga " ?? (Luni, 19 februarie 2018, 15:59)

    ciuma.rosie [utilizator]

    ..ce penibili !!! Cum sa aduci intr-o capitala europeana autobuze " no name" ??
    Daca le duceati la Voluntari sau la Videle, nu cred ca era vreo problema, dar totusi ...
    • -8 (16 voturi)    
      Otokar nu sunt (Luni, 19 februarie 2018, 16:29)

      fokerul [utilizator] i-a raspuns lui ciuma.rosie

      chiar no name! Îţi dau un singur exemplu, Malta, care are numai Otokar pt transportul în comun. Acum, eu nu zic că e exemplul suprem dar, totuşi, Malta e o ţară civilizată din UE.
      • +2 (6 voturi)    
        crezi tu? (Luni, 19 februarie 2018, 17:14)

        mcris [utilizator] i-a raspuns lui fokerul

        https://en.wikipedia.org/wiki/Daphne_Caruana_Galizia
        • -2 (8 voturi)    
          da, (Luni, 19 februarie 2018, 17:36)

          fokerul [utilizator] i-a raspuns lui mcris

          cred, nu ne comparăm cu ei! Exemplul tău n-are nocio legatură cu subiectul.
  • +13 (15 voturi)    
    mda... (Luni, 19 februarie 2018, 15:59)

    liviu_ [utilizator]

    interesant
    turcisme (care mai e si inafara EU deci taxe vamale)
    sa nu mai vb ca facem contracte cu o tara in care democratie e subreda rau de tot....
  • +13 (15 voturi)    
    Daca luam 400 de TAB-uri, vrem offset. Aici nu? (Luni, 19 februarie 2018, 16:09)

    CezarN [utilizator]

    La 400 de autobuze am fi putut si noi cere niste contracte de offset. Dar asta ar fi micsorat spaga, bineinteles.
  • +18 (20 voturi)    
    Ciubuc, bacsis, SICTIR! (Luni, 19 februarie 2018, 16:17)

    EMC2*2/2#@4 [utilizator]

    atat aveam de spus!
  • +18 (24 voturi)    
    Peste 110.000 EUR spaga per autobuz (Luni, 19 februarie 2018, 16:18)

    Buonarroti [utilizator]

    Pretul unui autobuz e usor de gasit. De exemplu aici: https://www.alibaba.com/product-detail/City-bus-Otokar-Kent-LF_50014139083.html
    Deci pretul real este de 140.000 EUR / autobuz, restul de 110.000 EUR reprezinta spaga. La 400 de autobuze se incaseaza o spaga de 44 milione de EUR.
    Asta ati votat, asta sa aveti!
    • +5 (5 voturi)    
      Alta problema din poze (Luni, 19 februarie 2018, 17:00)

      diu1so [utilizator] i-a raspuns lui Buonarroti

      Problema nu e asta, ca probabil in pret mai intra si altele, diferite adaptari, poate un motor mai mare. Sigur, diferenta de pret e mare.
      Ce as vrea insa sa spun este ca sper ca pe interior nu va arata autobuzul asa, pentru ca nu pare a fi un autobuz potrivit transportului pe distante lungi (cum sunt cele din Bucuresti) si nici pentru un flux mare de calatori (cum se intampla la multe ore in Bucuresti).
    • +3 (3 voturi)    
      Pret germania (Luni, 19 februarie 2018, 18:43)

      rezistent [utilizator] i-a raspuns lui Buonarroti

      Pretul net de achizitie in DE la astfel de autobuze este de 185.000 EUR in configuratie cu motor Cummins cu Euro 6 (300 cp) aer conditionat si sistem video pentru accesul pe usile din mijloc si spate + camera video fata/spate pentru parcare.
      restul pana la full option de Bucuresti o fi 65.000 +TVA

      https://www.busplaner.de/omnibusmagazin/omnibustest/11397/Otokar/Otokar-Kent-C
  • +13 (21 voturi)    
    Otokar (Luni, 19 februarie 2018, 16:32)

    Diac83 [utilizator]

    Firma asta produce si masini blindate. De altfel e un mare producator de asa ceva cu exporturi bunicele. Poate astea Otokar vor fi mai adaptate climei din Bucuresti decat Mercedesurile actuale. Vara toate Citaro merg cu capota de la motor deschisa din motive de supraincalzire. Nu mai zic de câte defectiuni au avut din motivul asta. Oricum singurul producator de autobuze din România era tot turc : BMC cu ceva hale de asamblare la Ciorogârla. Actuala flota de Citaro este extrem de greu de intretinut cu niste costuri enorme pentru RATB, de unde si rata de disponibilitate foarte scazuta. Oricum e de observat tampenia care se perpetueaza : cumparam loturi mari de autobuze noi in loc sa inlocuim maxim 5-10% din parc anual. Asa când loturile astea mari imbatrânesc si necesita reparatii sau lucrari de intretinere, trebuie bani multi, ca se strica sau ajung la termenuml de rk toate odata. Asa ajung autobuzele sa nu mai fie intretinute corespunzator si sa fie casate prematur. Daca anual inlocuiesti un procent mic de autobuze, poti sa gestionezi mai usor resursele, deoarece numarul de masini care necesita lucrari ramâne constant. Plus ca descoperi din timp anumite deficiente, cum este cel cu sistemul de racire de la Citaro de exemplu si ii poti cere producatorului sa modifice loturile ulterioare. Iar tu poti modifica autobuzele existente, ca nu sunt numeroase. In Bucuresti si-au dat seama abia dupa ce a expiorat garantia ca au o problema la 1000 de autobuze. Iesea complet din discutie o eventuala remediere din motiv de costuri prohibitive. Poate astea sunt mai bune pe parte de costuri de intretinere.
    • +14 (14 voturi)    
      Greşit! (Luni, 19 februarie 2018, 17:00)

      fokerul [utilizator] i-a raspuns lui Diac83

      Comisionul sub formă de şpagă dintr-o sumă mare este mult mai atractiv şi imediat! Aşa, dacă-l iei cu ţârâita nu se simte şi există riscul ca şpaga să fie incasată de urmatorii aleşi. Ce spui tu acolo e SF, nu există om în primărie căruia să-i pese de bucureşteni astfel încât să se gândească la eficientizarea cheltuielilor banilor noştri.
    • +13 (13 voturi)    
      Trebuiau sa cumpere din Romania, (Luni, 19 februarie 2018, 17:23)

      Jos_Dictatura_Dragnea [utilizator] i-a raspuns lui Diac83

      PSD nu sustin economia, ci dimpotriva, o distrug pe unde pot.
  • +8 (14 voturi)    
    islamizarea bucurestiului (Luni, 19 februarie 2018, 16:36)

    ...!?! [utilizator]

    hA!HA!HA!
  • +5 (11 voturi)    
    Tesla (Luni, 19 februarie 2018, 16:39)

    Solomon_Jeony [utilizator]

    Nu e adevarat.Comunicatul oficial spune ca sunt autobuze Tesla si merg cu soare.Elon Musk o sa fie primul calator. Hai ca a inceput sa mearga treaba!
    Bravo Fireo!
  • +12 (12 voturi)    
    Se pare ca sunt poleite cu aur (Luni, 19 februarie 2018, 16:51)

    Ricochet [utilizator]

    Asa ca incetati cu carcotelile.
    La 250.000 euro, plus TVA, ar trebui sa va simtiti mandri ca sunteti contribuabilii unui tun de asemenea proportii!
  • +12 (12 voturi)    
    lol (Luni, 19 februarie 2018, 16:55)

    AnderT [utilizator]

    are shaorma la bord? la ce achizitti face tzatza firea acusi pleaca si ea in Costa Rica, pariu!!!
  • +5 (9 voturi)    
    alternativa exista (Luni, 19 februarie 2018, 16:56)

    DinuDus [utilizator]

    Firma ilfoveană BMC Truck & Bus fabrica de ceva timp autobuzul Eurobus Diamond, dotat cu aer condiţionat şi motor Mercedes, dar nu a fost primit nici măcar în teste la Bucureşti. Primaria Chisinau a cumparat din ele.

    Pai daca tot o sa se construiasca mega moscheea turceasca in Bucuresti, de ce sa nu le cumparam si autobuzele halal ???
    • 0 (0 voturi)    
      :))) (Luni, 19 februarie 2018, 23:40)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui DinuDus

      Pai BMC e TOT cu actionariat turc :)))))))))
  • +2 (6 voturi)    
    skoda (Luni, 19 februarie 2018, 16:59)

    marcklop [utilizator]

    Nu inteleg de ce la noi nu se poate ca in Cehia , de exemplu , unde mijloacele de transport in comun , operate de autoritatile locale (autobuz , troleu , tramvai) , de la cele mai vechi la cele mai noi sunt fabricate de Skoda .
  • +1 (3 voturi)    
    e adevarat ca (Luni, 19 februarie 2018, 17:01)

    lula [utilizator]

    multe dintre brandurile de masini de pe piata europeana sunt produse in turcia.
    treaba e asa: astia au fost dispusi sa dea spaga, si in acelasi timp trebuie sa respecte normele europene pentru certificare. drept urmare primaria s-a asigurat ca o sa aiba autobuze conform normelor si la pret mai mic si au si cu cine sa "discute" la pret.
    acum.....n-or fi turcestile la fel de rezistente ca alte branduri, si or sa stea mai mult la reparat prin depouri, dar vor fi autobuze noi, bine?
  • +8 (8 voturi)    
    .. (Luni, 19 februarie 2018, 17:14)

    tirolez [utilizator]

    Am mai zis si cu alte ocazii, merita o campanie pe masura celei a PSD, cu dovezile lor de mandri ca sunt romani. Oameni stand in spitale cate 2 in pat, in saloane pline de gandaci vs puscariasi retinuti la domiciliu in palatele personale. Scoli carora le pica tavanul. Cred ca daca donam fiecare din cei interesati 10RON si e mai mult decat suficient.
  • +1 (13 voturi)    
    la rece privind (Luni, 19 februarie 2018, 17:18)

    Sasul70 [utilizator]

    nu este o decizie proasta. Otokar vinde in cantitati mici autobuze si la orase din Germania. Au experienta indelungata si in domeniul militar. Cine stie germana poate cauta dupa un "Bustest Otokar Kent C" unde se pot citi multe detalii tehnice. Nu stiu daca modelul lui Firea are motor Deutz, dar in general multe componente sunt cumparate de la alte firme cunoscute in domeniu. Problema care este momentan in Germania este reteaua de service inca destul de slaba. Dar asa este la inceput pentru orice brand nou. In Bucuresti nu vad problema la 400 de unitati sa faca un contract cu un service de autobuze local. Si diferenta de pret la 400 de unitati intre branduri nu este deloc de neglijat. Inainte sa dati minusuri, nu uitati: aici in Germania unde stau multe firme cumpara Logan Break sau Duster ca le iese socoteala... si problema CE/ NON-CE... cred ca multe linii aeriene din Europa zboara cu Boeing...deci unde este diferenta...
  • +14 (14 voturi)    
    Spaga sau bacsis? (Luni, 19 februarie 2018, 17:22)

    Eugen_ [utilizator]

    Daca autobuzele sunt Otokar Kent C, avem aici https://www.busplaner.de/omnibusmagazin/omnibustest/11397/Otokar/Otokar-Kent-C pretul de 185.000 euro net Germania. Plus tva ne da 220.000 euro. Cum naiba i-au dat lu' tata firea "250.000 euro PLUS tva"? Inteleg bine, aproape 300.000 euro un autobuz?
    Atunci e bine, si-a asigurat psd-ul banii de galeti si de faina doar din tunul asta. Peste 30 milioane euro. Votati psd!

    Alte variante mai... europene, mai cunoscute, pe care le-am gasit rasfoind siteul de mai sus:
    MAN A21 - 275.000 euro
    Scania Citywide LF - 214.500 euro
    Mercedes-Benz Citaro EURO 6 - 285.000 euro
    Volvo (!) 8900 LE - 205.000 euro

    Pe langa spaga pe traseul Gaesti-Voluntari, eu nu inteleg inca un lucru. Cand cumperi o masina platesti de multe ori pretul de lista. Cand cumperi 10 masini deja negociezi cu dealerul un pret mai bun. Cand cumperi o flota de 400 masini vorbim de reduceri consistente. Dar cand cumperi 400 DE AUTOBUZE platesti mai mult decat pretul de lista? Ce drac de afacere e asta, fireo?
    • +4 (4 voturi)    
      ii zice ciubuc (Luni, 19 februarie 2018, 17:37)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Eugen_

      ca e turcesc ce mama naibii
    • +3 (5 voturi)    
      ! (Luni, 19 februarie 2018, 17:42)

      chiuaua [utilizator] i-a raspuns lui Eugen_

      Diferenta de pret provine de la faptul ca aceste autobuze vor fi livrate pline cu ardei capia , ardei iuti, vinete , conopide si alte legume .
      O mica parte dintre ele vor contine o narghilea pentru shofer si cate o bellydancer pentru sefii de coloana, la fiecare 100 de bucati.
      Nu se specifica daca hash-ul este in narghilea sau trebuie achizitionat separat...
    • +1 (1 vot)    
      ! (Luni, 19 februarie 2018, 17:56)

      chiuaua [utilizator] i-a raspuns lui Eugen_

      Este ca si cum dai 10 milioane la biserici , iar banii nu ajung niciodata.
      Ce nu ai inteles ?
    • -1 (1 vot)    
      pai a fost licitatie! (Luni, 19 februarie 2018, 23:59)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Eugen_

      S-a adjudecat la "pretul cel mai mic" - Firea, la capitolul acesta, e "acoperita" beton! ;)
      Interesant, insa, ar fi de aflat DE UNDE si-au dat seama turcii ca nu vor licita altii la un pret mai mic! >:)
  • +2 (8 voturi)    
    Frigidere. Bucurestenii merg cu frigidere. (Luni, 19 februarie 2018, 17:30)

    Eugen_ [utilizator]

    Koc holding, pe langa faptul ca sunt puternic pro-erdogan (vezi siteul propriu unde infiereaza "lovitura de stat" care a atacat democratia lor!), daca ei detin Arctic, atunci detin si Beko.
    Deci bucurestenii vor fi transportati cu electrocasnice. Si nici macar de alea bune, nu! firea v-a dat voie doar la rahaturi turcesti, supraevaluate si degraba stricacioase.
  • +7 (9 voturi)    
    magarie ... (Luni, 19 februarie 2018, 17:39)

    asada [utilizator]

    ....marca Firea.Pentru ciubucareala renunta la mercedes pentru rahaturi produse in Turcia . Felicitari votantilor PSD !!!! Pute primaria capitalei de hoti in frunte cu mafiota sefa !!!! Faceti o socoteala cati bani se vor cheltui cu echipamente de service noi si specializarea personalului necesare intretinerii si exploatarii altor autobuze ,care sigur nu vor fi de talia produselor Mercedes !!!
  • +3 (5 voturi)    
    Istambul (Luni, 19 februarie 2018, 18:33)

    silmix [utilizator]

    http://www.iett.istanbul/en/main/pages/bus-fleet/163

    Deci la ei acasa in Istambul au 1600 de Mercedes si 900 de Otokar, toate cursele de la aeroport sunt cu Mercedes.

    Si noi luam Otokkat..
  • +2 (6 voturi)    
    spre Istanbul, inainte, mars! (Luni, 19 februarie 2018, 18:45)

    Itsoc [utilizator]

    shaworme avem, autobuze turcesti vom avea, moschee checked. Micul Paris, nu am ce spune,
  • +2 (6 voturi)    
    Mercedesurile au fost un Fail (Luni, 19 februarie 2018, 19:11)

    unTaran [utilizator]

    Pentru că alea chiar trebuiau reparate că să poată circula. Mă bazez pe turci la capitolul ăsta, ei chiar știu că un vehicul trebuie să meargă chiar dacă este defect. Acum, trebuie să fim realiști, cum ar fi arătat un autobuz Volvo electric in București, pe șoseaua Fundeni.
  • +2 (4 voturi)    
    Ce aroganță ar fi fost. (Luni, 19 februarie 2018, 19:16)

    unTaran [utilizator]

    Sa ai pensie 100euro, sa pleci de la spital mai bolnav decât te-ai dus dar sa pleci acasă cu Volvo electric.
  • +6 (8 voturi)    
    hotie curata (Luni, 19 februarie 2018, 19:18)

    Ingwar [utilizator]

    in Cluj s-au procurat autobuze calitative Mercedes la un pret de 219.500 bucata, iar pentru Bucuresti Firea doreste sa procure 400 de autobuze care costa 250.000 de euro plus TVA bucata. nu cred ca turcii pot face autobuze mai bune ca cei de la Mercedes. deci e clar ca scopul acestei mega-procurari este suma impresionanta cu care se vor precopsi Firea si colegii ei coruptii din primaria Bucuresti. totusi 100 milioane este o suma prea mare pentru capitala ca sa-i arunci asa in vint pentru ca Firea sa-si mai faca o vila in Monaco
  • +6 (8 voturi)    
    au aer condiționat! (Luni, 19 februarie 2018, 19:35)

    tba [utilizator]

    I-au ales deoarece dețin și fabrica de frigidere de la Găești, așa că, punându-le câte un frigider la bord, rezolvă treaba cu aerul condiționat!
  • +1 (3 voturi)    
    Foarte bine , (Luni, 19 februarie 2018, 22:08)

    A310 [utilizator]

    ca Romania nu a mai avut nevoie sa produca autobuze , tractoare , masini agricole , autoturisme de teren si multe , multe altele .
  • +2 (2 voturi)    
    Foarte bine , (Luni, 19 februarie 2018, 22:08)

    A310 [utilizator]

    ca Romania nu a mai avut nevoie sa produca autobuze , tractoare , masini agricole , autoturisme de teren si multe , multe altele .
  • 0 (0 voturi)    
    alibaba (Marţi, 20 februarie 2018, 13:10)

    lula [utilizator]

    am vazut ceva si verficat...
    https://www.alibaba.com/product-detail/City-bus-Otokar-Kent-LF_50014139083.html?spm=a2700.7724838.2017115.1.67435822ShBGQO


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică