VIDEO Primaria Capitalei a inaugurat duminica primul dintre cele doua pasaje supraterane de la Mihai Bravu

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Duminică, 1 iunie 2014, 11:58 Actualitate | Administratie Locala


Pasaj Mihai Bravu
Foto: Hotnews
Primaria Capitalei a inaugurat duminica primul dintre cele doua pasaje supraterane de la Mihai Bravu, peste Dambovita. Circulatia rutiera pe pod a fost deja deschisa si se va desfasura pe sensul de mers dinspre Piata Sudului spre Mihai Bravu. Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, prezent la inaugurare, a declarat ca cel de-al doilea pod va fi gata pana la sfarsitul acestui an.  Ambele poduri trebuiau terminate in vara anului 2012, insa contractul cu primul constructor a fost reziliat fiindca firma a intrat in insolventa.  Pentru cele doua pasaje municipalitatea plateste circa 180 milioane lei.

"Deschidem circulatia pe primul pod al pasajului Mihai Bravu si lucram in ritm alert la cel de-al doilea pod.  Sunt foarte multumit de cum s-a lucrat, incepand din octombrie anul trecut. Avem speranta ca spre sfarsitul acestui an si cel de al doilea pod va fi finalizat, avand in vedere ca lucram pe perioada de vara, adica ne ajuta si vremea. Mai mult, ne ajuta si deschiderea primului fir, prin relaxarea traficului. Le multumesc locuitorilor din zona pentru rabdare, iar celor care tranziteaza Vacarestiul le promit ca anul viitor vor uita de inconvenientele cauzate de lucrare", a declarat primarul Sorin Oprescu.

Acesta a explicat ca prin finalizarea acestei lucrari, patru mari cartiere (adica peste 600.000 de locuitori), Berceni-Oltenitei, Balta alba, Pantelimon si Colentina vor fi legate intre ele si vor avea legatura cu zona de Nord a orasului (Aeroport Otopeni, ValeaPrahovei), dar vor avea si alternative fata de inelul interior reprezentat de Mihai Bravu, Stefan cel Mare, fapt care duce la descongestionarea traficului in zona centrala.


Pasajul suprateran de la Mihai Bravu este alcatuit din doua poduri paralele, fiecare asigurand cate un sens de circulatie, si are ca punct de plecare bd. Mihai Bravu, in dreptul strazii Vantului (statia de metrou Mihai Bravu), traverseaza Splaiul Unirii (Raul Dambovita) si intersectia Vacaresti cu bd. Mihai Bravu, incheindu-se pe Calea Vacaresti.

Primul pod a fost finalizat 100%, inclusiv bretelele de acces, si inaugurat duminica de reprezentantii municipalitatii.  La cel de-al doilea se lucreaza.

"Din totalul de 11 pile sunt finalizate 3, se lucreaza la alte 3 pile. Culeea (Infrastructura care se executa la capatul unui pod pentru a prelua sarcinile transmise de suprastructura acestuia si a sustine calea de acces pe pod) dinspre Mihai Bravu, care face legatura intre rampa si pod este terminata, si se lucreaza la cea dinspre Vacaresti. Coloanele forate sunt executate in proprotie de 90%. Podul metalic este in lucru, fiind realizat in proportie de 60%, si sunt finalizate o parte din grinzile din beton precomprimat ce urmeaza a fi montate pe viaductele de acces", se arata intr-un comunicat al municipalitatii.



VIDEO - cum va arata Pasajul Mihai Bravu - Splaiul Unirii


Primul pod, inaugurat duminica, are o lungime de 675,40 m, iar cel de-al doilea pod 687,70 m ( Mihai Bravu-Calea Vacaresti). Latimea celor doua poduri este de 7,80 m, fiecare avand cate doua benzi de circulatie.

Potrivit reprezentantilor municipalitatii, scopul proiectului il reprezinta descongestionarea traficului din zona intersectiei Soseaua Mihai Bravu - Splaiul Unirii - Calea Vacaresti.

 "Necesitatea realizarii pasajului a derivat din circulatia din ce in ce mai dificila, cu blocaje frecvente, in aceasta zona, fiind realizat pe directia inelului principal de circulatie. Pasajul Mihai Bravu rezolva subtraversarea a doua puncte esentiale, Splaiul Unirii si Dambovita pe de-o parte, iar pe de cealalta parte, intersectia Mihai Bravu cu Calea Vacaresti, realizand continuitatea traficului, in corelare cu viitorul pasaj subteran de la Piata Sudului. Pasajul asigura o legatura rutiera mai rapida intre Soseaua Mihai Bravu si Splaiul Unirii", se mai arata in comunicatul municipalitatii.


Lucrarile la Pasajul Mihai Bravu - Splaiul Unirii au fost reluate in luna septembrie 2013, dupa ce s-a desemnat un nou constructor - firma Astaldi - valoarea contractului pentru terminarea pasajului fiind de 155 milioane lei. Lucrarile la pasaj au fost oprite in vara anului 2012, de atunci lucrarea fiind un cosmar pentru soferii care tranziteaza zona. Contactul cu firma Romstrade, constructorul care a castigat in 2010 licitatia pentru construirea pasajului, a fost reziliat automat deoarece compania a intrat in insolventa in decembrie anul trecut. Potrivit primarului general, municipalitatea a platit catre Romstrade, pentru lucrarile executate, circa 30 milioane lei. Romstrade trebuia sa termine pasajul pentru circa 120 milioane lei, in vara anului 2012. In urma licitatiei din vara anului 2014, pasajul este mai scump cu 30 de milioane de lei, la care se adauga cele 30 milioane de lei platite catre Romstrade.

Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat la sfarsitul saptamanii trecute cheltuirea sumei de 5,4 milioane de euro pentru consolidarea si modernizarea podului peste Dambovita de pe Soseaua Mihai Bravu, care se afla sub pasajul inaugurat duminica de municipalitate. Podul, dupa ce va fi consolidat, va fi dedicat doar circulatiei rutiere, urmand sa se desfiinteze trotuarele. Pietonii vor putea circula pe doua pasarele ce vor fi amplasate de-a stanga si de-a dreapta podului. Tot pe aceste pasarele vor fi trasate si pistele pentru biciclisti.

"Podul Mihai Bravu este amplasat peste raul Dambovita, la intersectia dintre Sos. Mihai Bravu si Splaiul Unirii, in zona adiacenta Caii Vacaresti. Podul existent este o lucrare construita in anul 1987, avand 26 ani de exploatare, asigurand actualmente circulatia tramvaiului, care se va pastra si dupa executia pasajului nou, circulatia rutiera pe 2 ori 3 fire de circulatie, doua trotuare pietonale. Asupra lucrarii existente nu s-au efectuat reparatii majore, operandu-se unele interventii cu ocazia modernizarii liniei de tramvai pe pod", motiveaza reprezentantii municipalitatii nevoia de consolidare a podului.

Lucrarile vor dura 12 luni, iar dupa finalizarea acestora circulatia pietonala va fi scoasa de pe pod pentru a creste spatiul destinat masinilor.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















10447 vizualizari

  • +7 (11 voturi)    
    Stie cineva care vor fi noile valori de trafic? (Duminică, 1 iunie 2014, 13:14)

    bigbrother [utilizator]

    Personal acest pasaj mi se pare o cheltuiala inutila, mi s-a parut intodeauna ca acolo s-a circulat bine, mai putin in ultima perioada cand circulatia a fost blocata din cauza lucrarilor la..pasaj.

    Ar fi interesant de aflat cate masini treceau inainte si cate sunt estimate a trece acum cu acest pasaj. Tramvaiul vad ca a ramas tot pe linia veche, vechiul drum a ramas si el (m-am gandit initial ca pasajele sunt facute ca se foloseasca mici ambarcatiuni pe Dambovita, un fel de proiect de reamenajare si utilizare in scopuri de divertisment a raului)..

    In acest moment nu vad decat faptul ca nu se mai opreste la stopul din intersectia respectiva..este atat de mare castigul ca timp si poluare incat sa necesite atatia bani si deranj?
    • +2 (2 voturi)    
      Corect... (Duminică, 1 iunie 2014, 18:30)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      L-as pune pe oprescu si pe hotii de consilieri sa vina zilnic pe centura de sud- ca obligatie de serviciu.
      Astept si alte propuneri.
      • 0 (0 voturi)    
        lucrare inutila (Luni, 2 iunie 2014, 11:16)

        jescu [utilizator] i-a raspuns lui rov

        Nu era nici o problema cu infrastructura acolo. Erau 4 benzi pe sens, si cand se facea verde la semafor se duceau toate masinile. Chiar nu se merita un pod. Era poate nevoie de reglaje de semafoare, si marit rondul pentru facut stanga(cum vii de la sudului), ca sa nu incurce cele benzile care mergeau inainte. De banii care s-au dat pentru pod era nevoie pentru optimizat circulatia la Dristor si Calea Vitan(iesirea spre centura).
        • 0 (0 voturi)    
          Cu capul inainte! (Miercuri, 11 iunie 2014, 18:14)

          fit [utilizator] i-a raspuns lui jescu

          Abia terminase Videanu de reabilitat Mihai Braviu si Calea Vacaresti si abia se daduse drumul la tramvaiul 34! Cum a iesit Oprescu primar cum s-a pus pe stricat ce a facut Videanu, desi nici nu se facusera despagubirile proprietarilor de terenuri.
    • 0 (0 voturi)    
      absolut de acord... (Miercuri, 11 iunie 2014, 18:11)

      fit [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      ....mai ales ca te blochezi mai tarziu la Dristor. Si inca un aspec, pantele sunt prea abrupte!! S-a facut economie la stalpi!
  • +5 (9 voturi)    
    :( (Duminică, 1 iunie 2014, 13:33)

    owl [utilizator]

    nu era un loc aglomerat ; lucrarea a durat insa suficient de mult ca sa para acum ca a rezolvat o problema... cei care merg spre piata sudului se blocheaza in semaforul de la sun platza si apoi in intersectia de la piata sudului. Pe sensul celalalt, la fel, blocaj in urmatoarea intersectie, mult mai aglomerata decat asta.

    pod absolut inutil.

    ps de la intersectia de la piata sudului pana la sun plataza, pe primul sens de mers, gropi de se vad din satelit. Cam din februarie stiu eu de ele...
  • +9 (11 voturi)    
    Cand medicii decid sa se faca poduri si pasaje... (Duminică, 1 iunie 2014, 14:51)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    ... ma ia groaza, la fel ca atunci cand un inginer ar decide sa-mi scoata sau nu colecistul...

    De podul ala e nevoie putin spre deloc, pentru ca traficul era suficient de fluent in zona, a fost "ucis" doar de cand e santierul deschis.

    A mai "mosit" Oprescu un pod, cel de la intersectia Barbu Vacarescu cu Pipera (are el ceva cu Vacarestii, bd. B. Vacarescu, Calea Vacaresti), pe care l-a pus gresit cu 90 de grade, adica, in loc sa asigure fluenta in lungul bd. B.Vacarescu, unde este traficul principal, l-a facut in lungul sos. Pipera, iar podul se termina intr-o intersectie in forma de T si se formeaza zilnic acolo o coada de vreo 4-500 de m.

    Pentru cei care trec frecvent prin zona Pipera-B.Vacarescu, o dovada de amatorism a doctorului-primar in materie de administrare a traficului este ca podul cu pricina nu are nicio urcare sau coborare pe strazile adiacente (Floreasca, Avionului, B.Vacarescu), iar semafoarele din zona nu au "verde clipitor" ca sa poti face la dreapta cand drumul perpendicular este gol, asa ca, daca ai urcat pe pod, sa fii sanatos, cobori DOAR la capatul celalalt, iar daca nu ai urcat, ca sa treci ai toate sansele sa stai ca prostul vreo 3-4 cicluri la un semafor care arata verde vreo 15 secunde...
  • -2 (6 voturi)    
    Era trafic oameni buni (Duminică, 1 iunie 2014, 17:19)

    CatalinBanu [anonim]

    Eu nu inteleg despre ce se vorbeste? Oamenii care vorbesc mai sus au mers la ore de varf?

    Plus ca semaforul era favorabil pentru cei de pe bulevardul Mihai Bravu, iar cei de pe splai asteptau mult.

    Cum vrei sa transformi Splaiu in bulevard de iesit din Bucuresti (pentru a prelua din camil ressu), daca nu ii dai cat mai multa cale libera
    • 0 (0 voturi)    
      Chiar am mers la ore de varf pe acolo (Duminică, 1 iunie 2014, 19:28)

      bigbrother [utilizator] i-a raspuns lui CatalinBanu

      Ma refer evident inainte de lucrarile care au blocat zona ani de zile. Dar comparativ cu alte intersectii din capitala, acolo era relativ bine, cat de bine se poate circula intr-o capitala ale carei strazi erau gandite pentru mai putin de un sfert din numarul actual de masini.

      Evident ca era loc de mai bine si sper ca noua solutie sa arate asta, dar poate ca solutia nu este completa/clara (spuneam mai sus ca n-ar fi stricat o viziune mai larga a modificarilor daca tot s-au bagat bani gramada). Nu de altceva, dar exprimarea "Pasajul asigura o legatura rutiera mai rapida intre Soseaua Mihai Bravu si Splaiul Unirii" mi se pare ambigua, mai rapid poate insemna ceva mai mult pentru zona dar in acelasi timp, foarte putin raportat la intreg traficul din oras.

      D'asta am intrebat daca putem afla niste cifre a.i sa vorbim pe valori clare, nu pe cum a simtit fiecare traficul cand am mers prin zona..
    • +2 (2 voturi)    
      Traficul de tranzit nu in oras (Duminică, 1 iunie 2014, 21:55)

      Semo [utilizator] i-a raspuns lui CatalinBanu

      Tranzitul nu se face prin oras. Prioritatea absoluta a Bucurestiului era si este centura Bucurestiului.
    • 0 (0 voturi)    
      :) (Duminică, 1 iunie 2014, 22:18)

      owl [utilizator] i-a raspuns lui CatalinBanu

      eu cred ca esti singurul care nu cunoaste traficul din zona dintre cei care au scris.
    • 0 (0 voturi)    
      Semaforul ala (Luni, 2 iunie 2014, 10:12)

      Canache [utilizator] i-a raspuns lui CatalinBanu

      n-o sa incurce la fel ? Ca am inteles ca ramine pt tramvai (daca il puneau si pe ala pe sus intelegeam ceva).
  • +3 (3 voturi)    
    ! (Duminică, 1 iunie 2014, 17:47)

    chiuaua [utilizator]

    Din surse sigure am aflat ca pentru a se prelua traficul , numai la orele de varf, s-a propus construirea de poduri la toate intersectiile posibile. Acestea vor fi practicabile doar la orele de varf, in rest vor fi inchise pentru reparatii. In acest fel iesirea din Bucuresti va fi la fel de fluida precum tranzitul intestinal dupa consumul unui iaurt cu bifidus essensis.
  • 0 (0 voturi)    
    Mult fum pentru nimic (Luni, 2 iunie 2014, 11:07)

    deskguy [utilizator]

    Tampenia asta de lucrare mi-a mancat viata. Eu locuiesc prin zona si sunt unul din fraierii care nu fac stanga pe pod spre Timpuri Noi. Multe senzatii tari la intoarcerile de pe Mihai Bravu si multe bucsi de schimbat de la gropile de pe distrusele alea de strazi laterale. E un dezastru, oamenii astia profita la maxim de neincrederea si suspiciunea care ne domina. Iar noi alegem sa ne uitam in alta parte si sa lasam asta in seama copiilor, nepotilor....altcineva.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version