VIDEO Sorin Oprescu: Nu pot face fata cu subventia la caldura; cei cu venituri peste 2.500 lei sa plateasca 328 de lei pentru gigacalorie

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 3 octombrie 2012, 15:13 Actualitate | Administratie Locala


Sorin Oprescu
Foto: AGERPRES
Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat miercuri la Comisia de Industrii din Camera ca nu mai poate face cu subventia si ca a cerut o lista de la ANAF cu veniturile bucurestenilor, astfel incat cei cu venituri peste 2.500 de lei pe cap de familie sa plateasca 328 de lei pentru gigacalorie, transmite Mediafax.

"Nu mai pot sa fac fata cu subventia. Nu mai pot. Nu mai am cum sa subventionez, si sunt multi amarati care nu au bani. Am cerut de patru ani - sa vad acum daca se concretizeaza - o lista cu veniturile de la ANAF si daca venitul e mai mare de 20-25 de milioane pe cap de familie sa pot sa-i pun sa plateasca 328, cat e acuma gigacaloria la Bucuresti. De ce? Ca sa pot sa maresc paleta alora care nu au bani. Nu e politic, e grija fata de oameni", a spus Oprescu.

Primarul general al Capitalei declara, in 13 septembrie, ca bucurestenii vor plati acelasi pret ca si anul trecut pentru gigacalorie, desi se estimeaza o crestere de aproximativ 5% a pretului acesteia, din cauza scumpirii gazului.

Edilul Capitalei preciza ca este de asteptat ca pretul gigacaloriei sa se majoreze cu pana la 5%, din cauza scumpirii gazelor, dar sublinia ca va avea grija ca pretul platit de populatie sa nu se modifice.

Oprescu mai spunea ca municipalitatea va plati diferenta intre valoarea pretului real, care in prezent este de 328 de lei, si 170 de lei cat plateste populatia pentru gigacalorie.

In 2011, Guvernul a eliminat subventia acoperita de la bugetul de stat pentru energia termica, iar primariile au decis daca si in ce conditii acorda subventiile din bugetele locale.

La sfarsitul lunii iulie 2011, Consiliul General al Muncipiului Bucuresti a aprobat cresterea pretului platit de populatie pentru gigacalorie de la 124 de lei la 169,88 de lei, inclusiv TVA.

In 13 septembrie 2012, Guvernul a decis anularea penalitatilor istorice acumulate de RADET fata de ELCEN, urmand ca cele doua unitati sa fie unificate, astfel incat activitatile de productie si distributie sa fie integrate.

Atat premierul, cat si primarul general au aratat atunci ca este necesar ca regulamentul Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei (ANRE) si modul de calcul al penalitatilor sa fie modificate, astfel incat sa fie evitata acumularea unor noi penalitati.

ELCEN vinde energia termica catre RADET la un pret reglementat de ANRE, dupa care regia o livreaza consumatorului final. Datoriile curente ale RADET catre ELCEN sunt de circa un miliard de lei, la care se adauga penalitati de 1,1 miliarde de lei, datorie acumulata pe parcursul a 15 ani. Din cauza neincasarii sumelor de la RADET, ELCEN nu si-a achitat datoriile catre toti furnizorii de materie prima.

ELCEN este controlata de compania de stat Termoelectrica, iar RADET functioneaza in subordinea Primariei Capitalei.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















12305 vizualizari

  • +48 (48 voturi)    
    Si totusi (Miercuri, 3 octombrie 2012, 15:21)

    nano2k [utilizator]

    Si totusi Oprescu "poate face fata" cu autostrada suspendata. Pacat ca aia prosti care va voteaza, va vor vota oricat de mult va bateti joc de ei. Din pacate sunt prea multi ca sa nu conteze...
    • +34 (34 voturi)    
      si stai asa (Miercuri, 3 octombrie 2012, 16:11)

      asdasdasdasd [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

      stai asa ca asta e doar inceputul, daca va vine sa credeti.
      deocamdata l-au votat doar o anumita parte a bucurestenilor (nu vreau a le spun pe nume, sa nu se supere albi bucuresteni pe mine), dar urmeaza sa fie votat, in aceleasi conditii, la prezidentiale, de aceeasi categorie de populatie din intreaga tara!
      Si, bineintales, sa faca aceleasi lucruri minunate pe care le face la bucuresti, la nivel national!
      viitorul suna ... GROAZNIC!
      • +27 (27 voturi)    
        Plus (Miercuri, 3 octombrie 2012, 16:50)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui asdasdasdasd

        Plus, ai vazut cum vorbeste unul care vede institutia ca pe plantatia proprie? La pers 1 singular. EU nu pot face fata, EU zic, EU dictez, etc etc...
        • +6 (8 voturi)    
          RADET (Miercuri, 3 octombrie 2012, 20:30)

          Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

          RADET, Centroterm, RATERM, Apaterm si toate sistemele de incalzire centralizate SUNT IN FALIMENT si tinute ZOMBI in picioare de primarii si in general de guvernele PSD care tot dau subventii intr-o groapa fara fund PENTRU VOTURILE SARACIMII !

          Poate nu acest an, poate anul viitor, o sa mai stearga IAR GUVERNUL si PRIMARIILE datoriile de MILIARDE SI MILIARDE la incalzirea centralizata, si iar se ASCUNDE CEEA CE SE STIE FOARTE BINE: sunt ineficiente si falimentare !

          Gauri negre.

          Pana cand nu o sa dispara subventiile si anularea datoriilor nu o sa avem ceva EFICIENT ECONOMIC si ECONOMIC in sine.

          PS: cei cu centrala termica de apartament stau foarte bine si traiesc civilizati fara ajutorul nimanui.

          PS: inainte sa ma critice sau injure unii, cele mai civilizate orase din Romania sunt cele in care NU MAI EXISTA CET-uri ca au fost ori desfiintate, ori falimentate de mult si absolut toate apartamentele au centrale pe gaz.
          Cine spune ca nu se poate, daca sunt prea multi cu centrale pe gaz nu se poate, minte in necunostinta de cauza, si oricum centralele de apartament (sau de scara - desi la modul in care exista Asociatii de proprietari este o mare idiotenie) sunt mult mai eficiente decat CET-urile cu toate modernizarile pe bani grei, imprumutati si aia de primarii binenteles pe spatele cetatenilor.
          • -4 (6 voturi)    
            O problemă (Miercuri, 3 octombrie 2012, 21:01)

            war4peace [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

            E o singură mare problemă cu centralele pe gaz. Ele depind de două resurse: gaze şi curent electric. n-ai curent, n-ai căldură. N-ai gaze, iar n-ai căldură. În unele zone din Bucureşti pică electricitatea la greu. În alte zone se tot opresc gazele. Nu se poate aplica succesul din oreşele mai mici, deoarece infrastuctura bucureştiului are altă topologie.
            • +4 (6 voturi)    
              hai sa nu exageram (Miercuri, 3 octombrie 2012, 21:10)

              Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui war4peace

              cat timp se opreste curentul ? cat timp se opresc gazele ?

              cateva minute ? cateva ore ?

              deci nu ai apa calda sau caldura cateva minute / ore ?

              dar hai sa spunem de ORASE INTREGI IN CARE NU ARE APA CALDA DELOC timp de O LUNA INTREAGA pentru ca CET-ul face revizia anuala !!!

              eee... ce fel suna ZILE ? 30 de zile ??

              PS: hai sa nu mai facem comparatii idioate !
              Sa scoata subventia si apoi sa mai aud vreunul cum spune "centralele de apartament sunt o solutie mai scumpa decat incalzirea centralizata care este cea mai buna" !
              ABIA ASTEPT ASTA DE ANI DE ZILE !
              (a se citi - eradicarea prostiei)
            • 0 (0 voturi)    
              mai e o problema... (Vineri, 9 ianuarie 2015, 9:57)

              idol [utilizator] i-a raspuns lui war4peace

              Cei ce stau la bloc, daca nu au apartamentele izolate intre ele, depind unii de altii la plata facturii de caldura pe bloc.

              Adica, nu mi se pare corect sa am un vecin, nici macar unul, pe care sa il incalzesc cu apartamentul meu! Daca acel vecin ce isi inchide centrala sau repartitoarele ar fi stat la casa, i-ar fi inghetat apa in sticla, pe cand la bloc are cel putin 12 grade in apartament la gerul cel mai mare!!!!
    • +14 (16 voturi)    
      Excelent! (Miercuri, 3 octombrie 2012, 17:26)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

      Sa/i vad pe bosorogi cum trec iarna!
      Sa/i vad pe milogi cui cer?!
      Usele ati vrut, usele mancati!
      Abia asteptam asta!
      Sa va stea trandafiurii in gatul ala in care zilnic bagati materie prima de pe latrine!
      Si ce e frumos; astia inca nu au castigat alegerile!
      EXCELENT!
    • +5 (5 voturi)    
      cu autostrada ca autostrada (Joi, 4 octombrie 2012, 9:41)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

      da tama s'a votat (!) o spaga grasa pentru chiria la primarie.
      acolo sunt paraii.

      dar, spre deosebire de dottore, doctorul minte fara de partid, independent.

      mare mitic, mari gogomani. cei ce l'au votat.
      • +2 (2 voturi)    
        De acord... (Joi, 4 octombrie 2012, 11:37)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        ...dar nu fi naiv... "doctorul minte fara de partid". Are partid. Il stii si tu si il stim cu totii...
        • +2 (2 voturi)    
          mda (Joi, 4 octombrie 2012, 14:04)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

          poti inlocui atunci cu "minte fara rusine !"

          deci, mai draga, ar fi o trasaturia ..partinica.
          minciuna. minciuna de partid.
          • +1 (1 vot)    
            Asa da (Joi, 4 octombrie 2012, 14:51)

            nano2k [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

            ei, asa mai merge. dar ai vazut pesedist sa nu minta senin? toti din orice partid mint, e clar, dar astia o duc la rang de arta, si trist e ca le tine figura.
  • +40 (40 voturi)    
    economie de piata (Miercuri, 3 octombrie 2012, 15:25)

    sorin3 [utilizator]

    De ce sa nu plateasca toti pretul real?
    ca la morcovi?
    Cei care au probleme grave sa fie ajutati separat de stat/comunitate.
    De ce sa primeasca bucurestenii care cistiga putin bani de la restul romanilor?
    • +27 (27 voturi)    
      simplu (Miercuri, 3 octombrie 2012, 16:31)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      ca de-aia e bun comunismul si le e dor de nea Nicu :(
      • +6 (6 voturi)    
        Asa e! traiasca comunismul (Miercuri, 3 octombrie 2012, 19:20)

        subcultura [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

        deci trebuie sa incasez mai mult la negru si dupa aia sa stau cu caloriferele si apa curgand in draci si sa rad de fraierii aia de deasupra care isi platesc taxele si, platind dublu gigacaloria, fac economie. mama lor de capitalisti!
        • +6 (6 voturi)    
          Intocmai.. ! (Miercuri, 3 octombrie 2012, 21:38)

          Inna100 [utilizator] i-a raspuns lui subcultura

          cine-i harnic si munceste ... plateste si iar plateste ..
          ca doar usl vrea sa castige alegerile.. Eu inca mai sper ca nu..

          Si totusi ce inseamna 20-24 000 lei pe cap de familie??? Adica daca capul familiei.. (presupunem ca tatal) castiga 23 000 lei , insa are 3 copii minori care merg la scoala si nevasta educatoare , stau cu chirie .. atunci el unde se incadreaza????

          Si un pensionar care are 19 000 lei si nu are de platit chirie, nu are de intretinut copii la scoala.. ??!! El unde se incadreaza??
          • +3 (3 voturi)    
            păi e simplu (Joi, 4 octombrie 2012, 12:45)

            Maica Reteza [utilizator] i-a raspuns lui Inna100

            Unde se încadrează capul de familie cu 24000 lei? La categoria neimportanți, nu-i clar dacă ne votează tot pe noi așa că dă-l draq.
            Pe de altă parte pensionarul... ehee, ăla e mai ușor de manevrat, îi dăm o subvenție și ne votează sigur.
  • +23 (33 voturi)    
    bun si asta (Miercuri, 3 octombrie 2012, 15:27)

    catalin_mattei [utilizator]

    este un prim pas.. dar trebuie avuta in vedere si locatia cetatenilor.. nu cred ca este normal sa stai in buricul Bucurestiului si sa ti se subventioneze caldura ca esti sarac... stai in centru daca iti poti permite. Este vremea sa depasim fazele astea de socialism cu egalitatea..
    • -8 (20 voturi)    
      Pot bea bere la PET în centru sau .... (Miercuri, 3 octombrie 2012, 16:27)

      AdrianCalin [anonim] i-a raspuns lui catalin_mattei

      ... merge doar caviar și șampanie? Așadar, tu spui că dacă ești sărac dar stai în Berceni să primești subvenție dar dacă ai același venit dar stai în centru să nu mai primești subvenție? Mi se pare complet aberant, poate sunt pensionari care stau de o viață la 2 camere în centru și au pensii la fel de mici ca cei care stau la 2 camere în Berceni. Care este diferența? Ce trebuie să facă cei care au trăit o viață într-o anumită zonă (care este centrală doar din întâmplare) să se mute în Berceni doar ca să primească subvenție? Dumnezeule unde am ajuns cu raționamentul. Pe valoarea apartamentului și pe zonă se plătește diferență de impozit (care nu e subvenționată).
      • +17 (23 voturi)    
        glumesti (Miercuri, 3 octombrie 2012, 16:44)

        hollow [utilizator] i-a raspuns lui AdrianCalin

        Ala nu e impozit ce platesti in Romanica, my friend. Platiti 30 de euro pe an pe un apartament care valoreaza 50.000 de euro si va plangeti ca n-aveti parcari. Peste tot in lumea asta un impozit pe proprietate e in jur de 1-2% din valoarea ei pe an - iar din banii aia se dezvolta infrastructura si serviciile unui oras, nu din imprumuturi la BERD.
        • -3 (15 voturi)    
          Nichita trebuia să stea în Berceni ... (Miercuri, 3 octombrie 2012, 17:09)

          AdrianCalin [anonim] i-a raspuns lui hollow

          Văd că lumea dă minusuri pentru cei care stau în centru. Niște nesimțiți nemernicii ăștia care stau în centru, mama lor de răsfățați, cum își permit dacă n-au milionul de euro în conturi? Au fost actori, scriitori, oameni de cultură? Nu contează, în centru trebuie să stea doar cei cu bani. Dacă vă duceți în Piața Amzei o să descoperiți foști mari actori, scriitori, etc. Nichita Stănescu a stat acolo dar sunt convins că acum n-ar fi fost vreun bogătan numai că, evident, lumea de azi aparține exclusiv bogătanilor și nu celor care au valoare cu adevărat. După raționamentul vostru Nichita trebuia să se mute în Berceni pentru că nu ar fi avut suficienți bani. E trist că gândiți așa.
          • +3 (7 voturi)    
            Discriminarea (Miercuri, 3 octombrie 2012, 18:58)

            VictorS [utilizator] i-a raspuns lui AdrianCalin

            in floare in Romania.
            Daca stai in centru esti un ciocoi nenorocit.

            Cine are peste 2500 lei pe luna sa dea cu banu sau sa se care. Sa dea cu banu ca sa umple buzunarul guzganilor care sug bani din industria energetica, cei care au pus contoar la teava de gaze, etc. Baietii destepti, baietii cu ochi albastri.

            Mi-e scarba! Majoritatea guzganilor nu au venituri declarate, le care prin offshoruri si platesc un nimic, au masini de peste 250k euro si vile de milioane. Nu ii intreaba nimeni nimic ci mai degraba ei trag pe altii la rapundere.

            Buboiul insa se va sparge. Cineva va plati, chiar daca o sa fie doar un tap ispasitor. Din pacate insa momentan masina de propaganda construita de comunisti functioneaza mai bine ca niciodata, unsa de Nastase, Voiculesc, Basescu si alti baieti destepti.
        • +5 (5 voturi)    
          Pe bune? (Miercuri, 3 octombrie 2012, 18:10)

          banel [utilizator] i-a raspuns lui hollow

          Salariul mediu in Romania este in jur de 1500 ron net. Un apartament de doua camere in Berceni e in jur de 50000 eur.
          Imi poti spune te rog in ce oras european impozitul pe un apartament de doua camere este cat salariul mediu pe 2-3 luni?
          • +4 (4 voturi)    
            pret apt. (Miercuri, 3 octombrie 2012, 18:16)

            Marcel0 [utilizator] i-a raspuns lui banel

            A ajuns 50000 pt ca mai toata lumea si-a permis sa fie proprietar, unul din motive fiind impozitul mic ;)
            Ia sa vezi cand e scump sa ai o casa cum scad preturile.
          • 0 (0 voturi)    
            Daca ar creste impozitul ar scadea pretul (Marţi, 9 octombrie 2012, 22:05)

            cristinelu [utilizator] i-a raspuns lui banel

            Eu vad ca investitia in imobiliare in Romania e o afacere superprofitabila. N-am mai gasit tara in Europa in care sa-ti recuperezi investitia in 10ani. In Europa e peste 100 euro fondul de rulment (pe luna)
            De unde ai scos 50000 in Berceni ? Am gasit si cu 27000 negociabil
            Daca platesti impozit mai mare banca iti da credit mai mic. E ca si cum dobanda la credit ar fi mai mare
        • -1 (1 vot)    
          da de ce (Joi, 4 octombrie 2012, 16:18)

          andrei1245 [utilizator] i-a raspuns lui hollow

          nu iei in calcul venitul omului si nu pretul proprietatii care este dat de o piata foarte redusa si cam nereal.
      • +7 (9 voturi)    
        asa... si? (Miercuri, 3 octombrie 2012, 18:07)

        thebblack [utilizator] i-a raspuns lui AdrianCalin

        daca acei pensionari din centru nu isi mai permit intretinerea/chiria si viata in general in cele 2 camere din centru, sa vanda si sa se mute acolo unde isi permit.
        • 0 (6 voturi)    
          Dar de ce nu vând cei din Berceni? (Miercuri, 3 octombrie 2012, 19:21)

          AdrianCalin [anonim] i-a raspuns lui thebblack

          Și să se mute la țară unde e mai ieftin? Prieteni, aberați și nu vă dați seama, asta este mai grav. Ori primesc toți subvenția fără să-i afurisești pe bieții care stau în centru ori nu mai dai deloc subvenție. Repede, de ce trebuie să se mute cei din centru și nu și cei din Berceni?
          • +4 (4 voturi)    
            ... (Miercuri, 3 octombrie 2012, 21:29)

            thebblack [utilizator] i-a raspuns lui AdrianCalin

            pai sa se mute si aia din berceni la tara daca nu isi mai permit berceni. ideea aici e ca e incorect fata de cei care castiga bani mai multi si isi platesc impozitele sa ii obligi sa plateasca subventii pentru cei care nu castiga nimic si nici macar decenta sa incerce sa cheltuie cat mai putin nu o au.

            daca traiesti din mila comunitatii, mananci paine si apa. daca vrei caviar si sampanie... treci la munca.
    • +2 (2 voturi)    
      neh (Miercuri, 3 octombrie 2012, 20:53)

      Kor [utilizator] i-a raspuns lui catalin_mattei

      N-are treaba zona unde locuiesti cu cat consumi. S-uu n-ar trebui sa aiba.
  • +34 (34 voturi)    
    aud? (Miercuri, 3 octombrie 2012, 15:29)

    thebblack [utilizator]

    adica in campanie ai mintit? din nou?
  • +37 (37 voturi)    
    Imi pare rau dar... (Miercuri, 3 octombrie 2012, 15:29)

    predel [utilizator]

    ...ce bine-mi pare ca ati luat teapa!
    • +22 (22 voturi)    
      ca bine zici (Miercuri, 3 octombrie 2012, 16:33)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui predel

      mi-ai amintit de vorba unei cunostinte: "sa dea Dumnezeu sa fie si mai rau, ca voi i-ati votat!"
      • +11 (11 voturi)    
        vezi... (Miercuri, 3 octombrie 2012, 16:42)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

        comentariul meu de mai sus
    • -14 (14 voturi)    
      rautatea asta... (Miercuri, 3 octombrie 2012, 16:42)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui predel

      fratilor astia care sunteti fericiti ca "ati luat teapa" numai ca oamenii au votat cu altcineva decat vroiati voi sunteti extrem de jalnici josnici, cu niste complexe care ma face chiar sa-mi fie mila de voi

      nu comentez decat modul de gandire
      si eu vreau sa iasa x sau y da nu imi doresc ca sa o duca prost cei ce nu au aceeasi parere cu mine. dimpotriva cand am impresia ca o sa fie naspa cu unu eu imi dorect sa nu am dreptate si consider ca un om normal asa ar trebui sa gandeasca.

      nu trebuie sa dorim raul altura care nu ne-a facut nimic.
      • +10 (10 voturi)    
        complet aiurea comentariul tau (Miercuri, 3 octombrie 2012, 17:26)

        dj [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        unii au stiut de ce sunt in stare pesedeii pentru ca acei oameni nu au uitat guvernarile lor de pana in 2004 inclusiv, altii, mai creduli, i-au votat. Acum se vede cine a avut dreptate. Acum e clar?
  • +23 (23 voturi)    
    pai nu mai poti... (Miercuri, 3 octombrie 2012, 15:30)

    andreiu [utilizator]

    Daca dai 9 mil euro pe chirie.. oricine o sa te creada cand zici ca ai ramas fara bani ...
    De ce nu le-a zis proprietarilor cladirii inchiriate ca nu mai are bani sa le dea 3 mil euro pe an ??
  • +22 (24 voturi)    
    !!! (Miercuri, 3 octombrie 2012, 15:31)

    cristiian [utilizator]

    Cine esti tu ca sa imi afli salariul meu?
    • -9 (13 voturi)    
      Unul care iti da bani de subventie (Miercuri, 3 octombrie 2012, 16:29)

      The Special One [utilizator] i-a raspuns lui cristiian

      Daca nu o vrei, pletesti toata suma, si atunci nu iti afla salarul, vrei subventie (ajutor social) aduci acte cum ca nu ai destui bani.

      Functioneaza la fel pt toate ajutoarele sociale.
      • +8 (8 voturi)    
        Stai asa... (Miercuri, 3 octombrie 2012, 18:17)

        aladdin [utilizator] i-a raspuns lui The Special One

        Ajutor social pentru caldura exista deja. Asta cu subventia se aplica pentru toata lumea. Sa taie de tot subventia la caldura, si sa dea doar ajutoare de incalzire. Ia sa vedem, cat mai tine incalzirea centralizata dupa aia?
        Desi mi se pare iar o declaratie populista, iau de la bogati pentru a da la saraci. Cred ca un mic procent din cei care castiga peste 2.000/2.500 pe cap de familie mai au incalzire centralizata pentru a conta cu adevarat mareqa economie facuta de Oprescu.
        Vad ca nu mai sunt bani de subventie, nu mai sunt bani de reabilitat gratis toate blocurile, nu mai sunt... Cum naiba? Ca inainte de alegeri erau din plin, dar furau ailalti.
        • +5 (5 voturi)    
          Da, dar n-ai inteles (Miercuri, 3 octombrie 2012, 19:21)

          avint [utilizator] i-a raspuns lui aladdin

          cei care au sub 2500 lei venit lunar sunt mai putini, prin urmare nu prea conteaza in alegeri si oricum nu ar vota cu USL.
          Masura e populista, in spiritul USL.
  • +35 (37 voturi)    
    Sfat (Miercuri, 3 octombrie 2012, 15:31)

    Claude [utilizator]

    Mai taie dreaq investitiile cu autostrada suspendata si vei avea bani.

    Asta cu subventia era clar o mita electorala, dar stie si singur ca cei cu venituri peste 2.500 lei/familie nu o sa voteze in veci USL
    • -13 (13 voturi)    
      investitile de infrastructurra sunt ceva... (Miercuri, 3 octombrie 2012, 16:44)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Claude

      ajutoarele sociale sunt altceva...
      hai sa facem distinctia bine...
      cand taia pdl toata lumea era fericita acum... ma rog unii isi pastreaza parerea chiar daca as pus asta oprescu si pentru asta ii admir.
      altii in schimb isi schimba parerea in functie de cine zice un lucru
      • +3 (3 voturi)    
        Domnule ... (Miercuri, 3 octombrie 2012, 23:03)

        Malone_M [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Oricum privesti dumneata lucrurile, un fapt e clar ca lumina zilei. Acest oprescu nu e cu nimic diferit fata de distrugatorii de vieti ca lis sau halaicu. Da impresia ca face ceva dar de fapt e ajutat de inertia lucrurilor.. Norocul lui este ca in "era" sa s-au finalizat niste lucruri incepute de mai demult. Iar daca aceste lucruri au cunoscut o finalizare este nu pentru ca oprescu e primar ci pentru ca odata si-odata trebuiau sa se construiasca. El e doar cel ce ia caimacul.
        Sunt de acord cu ce spuneti despre investitii versus ajutoare sociale dar parca e prea mare tupeul cu care imi spune oprescu ca nu mai are bani de subventii dar are de investit 1.6 miliarde (!!!) de euro in autostrada nedorita de nimeni.
  • +31 (31 voturi)    
    venitul mai mare de 20-25 de milioane (Miercuri, 3 octombrie 2012, 15:32)

    vlad21ro [utilizator]

    adica cei care au mai putin declarat pe cartea de munca si nu platesc impozite tot ei vor da inca o data teapa beneficiand de subventie
  • +38 (40 voturi)    
    nu sunt bucurestean, dar (Miercuri, 3 octombrie 2012, 15:33)

    -Myth- [utilizator]

    nu mi se pare corect ca cel care-si rupe spatele cu munca sa dea 328 RON pentru gigacalorie si cle care POATE rupe usile la birturi dimineata sa platesca 170 RON.
    Cum era chestia aceea din Constitutie? Toti cetatenii sunt egali? Se pare ca unii sunt mai egalii decat ceilalti!
    • -12 (16 voturi)    
      Inexact si partinitor (Miercuri, 3 octombrie 2012, 16:48)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui -Myth-

      De ce consideri ca toti care castiga peste 2500 pe luna isi rup TOTI spatele iar cei care castiga mai putin de fapt sunt TOTI niste trantori ?

      Faci acelasi lucru ca socialistii doar ca in sens invers. Dictatura burgheziei.

      Lupta de clasa, sprijinita de idiotii din ambele tabere.
  • +18 (22 voturi)    
    ... (Miercuri, 3 octombrie 2012, 15:36)

    pamfletaru [utilizator]

    dar pt ceasuri de aur a avut bani....
    • +5 (5 voturi)    
      si pentru (Miercuri, 3 octombrie 2012, 21:46)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui pamfletaru

      chioscuri de doi metri patrati de 37000 de euro, pentru chiria de milioane de euro la turnul semanatoarea, adaposturi pt ciini de patru milioane de euro, sa nu mai zic de imbecilitatea absoluta de autostrada suspendata. Daca nu poate sifona suficient, nu mai are bani, joaca numai pe sume mari. Populism si hotie, esenta gio, adica pdsr.
  • +26 (28 voturi)    
    normal (Miercuri, 3 octombrie 2012, 15:37)

    sucaa [utilizator]

    de stat in sediu de lux poate. de luat "pagode" la pret de garsoniera poate dar hai sa-i punem la cheltuieli pe cei care muncesc.
    daca se intampla asta, imi trec iar mai putin pe cartea de munca. chiar nu am chef sa platesc impozit mare pentru altii.
    si pt cei ce l-au votat cu spor pe doctorul spagar sa plateasca ei luxul lui.
    el nu mai are bani pentru subventii dar viseaza autostrazi suspendate... tip usl
  • +27 (29 voturi)    
    Cum adica? (Miercuri, 3 octombrie 2012, 15:38)

    RusIonut [anonim]

    Cum adica nu poti face fata, Oprescule? Dar sa dai 10 milioane pt Catedrala ai avut de unde? Marsh si ia banii inapoi de la burtosi si ajuta lumea saraca, netrebnicule.
    • -6 (10 voturi)    
      nici eu... (Miercuri, 3 octombrie 2012, 16:44)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui RusIonut

      nu sunt de acord cu catedrala prostirii neamului dar nu primaria decide daca se dau sa nu banii.
      daca gresesc atunci scuze, dar eu stiu ca e chestie venita mai de sus :)
  • +31 (31 voturi)    
    :))))))))))))))))))))) (Miercuri, 3 octombrie 2012, 15:38)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    l-ati votat , acum nu mai conteaza ...

    TZEAPA! TZEAPA! TZEAPA!
    • -14 (16 voturi)    
      bai oameni buni... (Miercuri, 3 octombrie 2012, 16:45)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      puteti sa evoluati pana la stadiu in care sa nu mai doriti raul oamenilor care au alta parere decat a voastra?!
      • +10 (10 voturi)    
        dar voi (Miercuri, 3 octombrie 2012, 18:32)

        sucaa [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        puteti sa evoluati de la stadiul: "il dam jos pe base indiferent cine vine si cat ne costa asta"?
        pai voi cand l-ati votat ne-ati vrut raul. ati crezut minciunile cu bordurile lui videanu si n-ati vazut pasajul basarab si stadionul construit de el ca sa puneti un panglicar de doctor care nu e bun decat la dat din gura si manipulat.
        are un mandat plin si inca jumatate de an. poti sa-mi spui ce realizari a avut in 4 ani si jumatate in comparatie cu videanu sau base?
        asa se voteaza, nu doar pe principiul ca este antibase. dar iti explic si-ti explic degeaba. astia or sa ne aduca la sapa de lemn. deja impozitele si taxele cresc cu 16% de la anu. inflatia e pe la 4%. adunand si cursul la care se vor calcula accizele la anu cu peste 5%. daca vin si intretineri de peste 5 mil sa te vaz atunci cum e cu parerea altora :)
  • +21 (21 voturi)    
    ăsta (Miercuri, 3 octombrie 2012, 15:39)

    vlad alexandru [utilizator]

    nici să vorbească nu e în stare!
  • +27 (27 voturi)    
    pai domnu' Oprescu (Miercuri, 3 octombrie 2012, 15:41)

    jescu [utilizator]

    Nu puteati anunta asta primavara regula cu 2500 de RON ? Unii poate voiau sa-si puna centrala.

    Si apoi mai e confidential cat castiga fiecare ? Sau se va afisa la avizier lista "bogatilor" de pe fiecare scara, lista cu apartamente numai bune de spart de catre hoti.
    • +18 (20 voturi)    
      corect... (Miercuri, 3 octombrie 2012, 16:07)

      Anonim AntiBasescu [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      e inadmisibil sa schimbi regula in timpul jocului...
    • +13 (13 voturi)    
      si hotii de la RADET.. (Miercuri, 3 octombrie 2012, 16:38)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      ..din ce sa mai traiasca si ei?

      mai sunt cateva regii in Bucuresti care mia mult paraziteaza decat sa ajute cu ceva orasul asta!!
  • +25 (25 voturi)    
    Bravo ma (Miercuri, 3 octombrie 2012, 15:42)

    EQUANT [utilizator]

    Lasa ca platim noi, "bogatii", pt toate leprele societatii, ca asa e frumos.

    Asteptam cu interes si impozitul ala de 35% pt "bogati" + scutirea impozitului pt lenesi.
  • +22 (22 voturi)    
    super (Miercuri, 3 octombrie 2012, 15:45)

    Sigurros [utilizator]

    ce frumos.
    sigur, intr-un univers paralel nu este o masura politica.
    doar ca, in lumea reala, e impamantenit in constiinta comuna ca domnul oprescu este sustinut de USL/PSD.
    de asemenea, tot in lumea reala, se apropie alegerile. sa ne gandim putin la electoratul PSD. nu sunt ei oare cei avantajati, in majoritate de aceasta masura. ba da.
    traiasca socialismul.
  • +20 (20 voturi)    
    daca... (Miercuri, 3 octombrie 2012, 15:46)

    nedumeritu [utilizator]

    platesti pretul inchirierii sediului primariei la pretul pietii, mai ai bani ptr gigacalorie. dar, deh, obrazul subtire cu cheltuiala se tine..... iar populismul precum " nu este politica,este grija fata de oameni " va caracterizeaza pe toti astia social democrati care nu mai puteti de grija oamenilor....
  • +21 (23 voturi)    
    inegali la munca da' egali la beneficii ?! (Miercuri, 3 octombrie 2012, 16:03)

    mirceacr [utilizator]

    aia care muncesc si au un venit decent ...sa suporte

    aia car enu muncesc, si / sau au un venit de mizerie sa li se dea

    si ajung toti sa fie egali la beneficii

    da taie odata subventiile alea, sa se desfiinteze CET-urile si sa-si ia centrala de bloc / scara ! sa de autogospodareasca !

    proprietarii de case au subventzii ?!
  • +15 (15 voturi)    
    Comment sters de user (Miercuri, 3 octombrie 2012, 16:11)

    NL [anonim]

  • +16 (16 voturi)    
    sorine (Miercuri, 3 octombrie 2012, 16:14)

    hmara [utilizator]

    Din pacate ai fost si vei ramane un panglicar.
    (unul care taie panglici).
    Nu ai facut nimic si nici nu vei face.
    Nu este in firea ta.
    Arati si vorbesti ca un smenar. Si tu stii asta, tare iti place.
    Poate pacalicii pe care i-ai dus cu presul, se vor destepta. Momentan va trebui sa te mai suportam inca 4 ani.
    Suficient pentru trezire, oare? . Trezirea celor adormiti, creduli, naivi.
  • +19 (19 voturi)    
    Pai dom' doctor... (Miercuri, 3 octombrie 2012, 16:35)

    triciupa [utilizator]

    ... n-ai putea sa iei matale ceva banuti din aia pe care i-ai dat cu tona la fundatia Portico? Cum care Portico? Pai e fundatia aia unde feciorul matale, Oprescu junior e sef de trib si mare expert in "coltoasa" problema a maidanezilor... Da, da, inteleg, ai dat si matale niste maruntis de buzunar copilului, din bugetul primariei of course dar ai dat cam mult, asa, cam de vreo trei anisori de bulau dupa ce protectorii matale o s-o ia in freza. Apropos, de mult voiam sa te intreb, ce mai face Costel Bobic?
  • +11 (11 voturi)    
    deci...asadar si prin urmare... (Miercuri, 3 octombrie 2012, 16:36)

    un oarecare [utilizator]

    .... care l-ati votat pe berbecu asta?
    sa va fie rusine... unde sunteti? scoate-ti capul din nisip ca nu a castigat alegerile votandu-se singur...
    • -10 (12 voturi)    
      totusi... (Miercuri, 3 octombrie 2012, 16:47)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

      nu pricem d c e asa grava masura.
      e corect ca cei ce au bani sa nu primeasca ajutor.
      comentez exclusiv masura daca a promis altceva sau nu habar nu am pentru ca nu m-am interesat

      PS: precizez ca nu am fost la vot
  • +13 (13 voturi)    
    Asta e.. un carnat.. (Miercuri, 3 octombrie 2012, 16:37)

    akillies [utilizator]

    ..apropos de marea lui realizare(aia cu carnatul)..
    In primul rand, ca imediat ce am auzit stirea, tot biroul(acel am era pentru plural), am inceput sa vociferam sa ne manifestam impotriva acestei ABERATII..

    pana la urma la ce sa te astepti de la carnatul Bucurestiului: carnati uriasi si autostrazi finantate cu 1,5 miliarde euro si, nu-i asa stimati USListi cu mintea vraiste, legi pe baza de criterii discriminatorii!!!
  • +9 (9 voturi)    
    Fariseu (Miercuri, 3 octombrie 2012, 16:46)

    Colti [utilizator]

    A stat ca o cartita toata vara si n-a zis nici pas... si acum arunca pisica la cei care sunt cinstiti si onesti cu el. Daca se stia din vara ce are de gand sa faca renuntam la RADET si ne puneam centrala, chiar daca au scumpit si gazele. Cum sa mai ai incredere intr-un asemenea specimen ?!
  • +18 (18 voturi)    
    De ce subventie ??? (Miercuri, 3 octombrie 2012, 16:47)

    rov [utilizator]

    Sa monteze contoare de caldura si sa plateasca fiecare ce consuma. Cei care au bani sa-si tina in casa 25 grade ca belferii, cei care nu-si permit sa tina doar intr-o camera caldura-dar 21 de grade ca nentii.
    De ce sa subvenntioneze cel cu bani risipa - poate chiar a unui trantor ???
    • -1 (1 vot)    
      Alta pacaleala (Miercuri, 3 octombrie 2012, 20:39)

      Sthelian [utilizator] i-a raspuns lui rov

      Contorul de caldura....
      Pricipiul lui de masura este mai complicat. Masoara un debit de apa la intrare si doua temperaturi, una la intrare si una la iesire. Cu datele astea face calculul.
      Acum apare insa un aspect. Calitatea caldurii
      Ce te faci daca prin calorifere intra apa de 40 de grade si iese la 38? Este un consum de caldura? Este. O simti in casa? Nu prea cred, deci este o caldura ce nu iti satisface nevoile. Dar pe care trebuie sa o platesti. Esti de acord?
      Instalarea contoarelor pe apartament este imposibila. Ai alimentare pe coloana, deci fiecare camera o coloana... Ai fi de acord sa-ti deranjezi toata casa(plus cheltuielile aferente-spart, dat conducte vechi jos, spart pentru pus altele noi, reparat) sa treci de la alimentarea pe coloana la cea individuala?
      Caldura nu e ca si electricitatea, relativ constanta in parametri (tensiune, frecventa).
      A fost atita tam-tam si reclama cu repartitoarele de caldura, care sunt usor de pacalit (romanul a gasit metode-punga cu gheata, cirpa uda...)
      Acum altcineva vrea contoarele. Problema este ca intre consumatorul individual si vinzatorul de caldura a aparut cineva fara statut clar: asociatia de proprietari. Cineva care n-are nici o responsabilitate si raspundere.
      De peste 20 de ani se vorbeste, dar nimeni nu face nimic. Nu se vrea.
      Solutii? S-ar gasi, dar nu ar mai fi subiect de stiri si campanii electorale. Daca X sau Y ramine fara caldura e problema lui. Daca un cartier ramine fara caldura ies pe sticla toti neavenitii ca nea 66% hidrogen in apa.
      Daca datorita venitului ai avea dreptul al o alocatie pentru caldura se poate simplu prin hirtii(o primeste utilizatorul direct). Cind e vorba de asta pentru un oras intreg, multe guri maninca din ea, iar utilizatorul nu vede un ban.
  • +10 (12 voturi)    
    Propunere (Miercuri, 3 octombrie 2012, 17:02)

    Alex S [utilizator]

    Blocurile anvelopate gratuit de primarie sa nu mai fie subventionate deloc.
    • +5 (5 voturi)    
      Sau... (Miercuri, 3 octombrie 2012, 17:19)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

      banii irositi acum pe subventii sa fie folositi pentru reabilitarea termica a tuturor blocurilor slab izolate.
      Macar in acest fel nu se arunca banii pe fereastra.
  • +8 (8 voturi)    
    ce cere asta la ANAF? (Miercuri, 3 octombrie 2012, 17:12)

    Ruhe [utilizator]

    De unde stie ANAF-ul unde stau eu si unde platesc eu intretinerea? Mai ales daca stau cu chirie sau daca am mai mult de-o casa.
  • +1 (11 voturi)    
    Masura corecta. (Miercuri, 3 octombrie 2012, 17:15)

    Igriculescu [utilizator]

    Il dispretuiesc pe Sorin Oprescu dar acesta masura este corecta.
    Subventia la caldura trebuie folosita doar pentru pensionari, handicapati, cazuri sociale.
    Peste un anumit plafon de venit subventia nu-si mai are rostul, plata trebuie facuta itegral.
    Cunosc multe cazuri de bucuresteni care au masini de lux si isi fac vacantele prin insule exotice si primesc suventie la caldura,
    E normal ? Pai, nu prea.
    Ar trebui puse mai multe filtre pentru acordarea subventiei : venituri, propietati multiple, conturi bancare, autoturisme de lux.
    E normal sa subventionezi presoane care se plimba cu Mercedes ? Sau care au conturi de sute de mii de euro ?
    • +4 (4 voturi)    
      Serios!! (Miercuri, 3 octombrie 2012, 18:50)

      decedat [utilizator] i-a raspuns lui Igriculescu

      Eu am centrala termica, deci ma cam doare prin parti de asta, dar trebuie sa platesc pentru tevile care imi trec prin casa si pentru incalzirea de pe casa scarii.
      Ia sa vina Oprescu sa-si ia tevile, inestetice de altfel, de la mine din casa.
      Si inca o chestie, cum adica sa imi fie aflate veniturile? Astea sunt niste chestii confidentiale totusi! Care ar fi urmatoare faza, sa mearga pe la banci sa intrebe ce depozite si ce conturi de economii am?
      • +1 (1 vot)    
        Verifica! (Miercuri, 3 octombrie 2012, 21:26)

        Sthelian [utilizator] i-a raspuns lui decedat

        Vezi ce scrie in contract vis-a-vis de tevile ce trec prin casa.
        Daca n-au prevazut nimic (putin probabil) pot fi taxati imediat.
        Pretinde-le sa izoleze tevile.
        Pretinde-le baza de calcul prin care iti pretind ce iti pretind. Si verific-o pe teren. Ai sa ai surprize...
      • 0 (0 voturi)    
        Daca stateai la casa... (Vineri, 9 ianuarie 2015, 9:49)

        idol [utilizator] i-a raspuns lui decedat

        ... si nu aveai vecini care sa iti incalzeasca peretii si nu iti trecea nici o teava prin casa, cand inchizi caldura iti ingheta apa in sticla.

        Vrei nu vrei, cand stai la bloc depinzi si de vecinii tai, de aia platesti tevile! Adica tu esti smecher, iar vecinii sa plateasca toata caldura de care beneficiezi si tu ?
    • +3 (3 voturi)    
      Normal (Miercuri, 3 octombrie 2012, 19:08)

      decedat [utilizator] i-a raspuns lui Igriculescu

      Dar e normal sa platesc din fondul de rulment pentru un apartament de 4 camere in care stau 12 pesoane (da, ai vazut bine), aru datorie de 8000 RON la intretinere, dar in parcare troneaza un BMW seria 5 de 3L benzina? Eu zic ca nu.
    • +2 (2 voturi)    
      Stai calm.. (Miercuri, 3 octombrie 2012, 23:16)

      Apropolis [utilizator] i-a raspuns lui Igriculescu

      ..ca platim de ne ies pe nas taxe pentru venituri, propietati multiple, conturi bancare, autoturisme de lux.
      Si tot ce vad este cum se duc toti banii pe pomeni electorale.
  • +5 (5 voturi)    
    o mare pacaleala (Miercuri, 3 octombrie 2012, 17:29)

    dragsor [utilizator]

    energia termica vinduta de ELCEN RADET-ului de fapt este un produs secundar
    ELCEN produce energie electrica iar in urma procesului rezulta un produs secundar numit abur care daca nui e transportat catre RADET este eliberat in admosfera. Deci in termen industriali acest abur daca nu ar avea utilizare devine un rezidiu de care se debaraseaza producatorul.
    In concluzie pretul acestei gigacalorii este cu mult unflat.
    Am un venit de 2500 roni pe luna daca ajung sa platesc 328 lei pe gigacalorie ma voi debransa deoarece nu voi avea posibilitatea sa platesc si ca mine or so o faca majoritatea. In aceste conditii vor ramane cei sponsorizati de primarie si atunci probabil ca se va pune problema inchiderii RADET.
    Intrebarea mea este:
    e mai bine sa fi lacom si sa incerci sa jumulesti pe cativas cu pretul de a se darama toata sandramaoa?
    • +2 (2 voturi)    
      Partial corect (Miercuri, 3 octombrie 2012, 18:51)

      Sthelian [utilizator] i-a raspuns lui dragsor

      ELCEN face curent, corect, dar pentru caldura scoate abur ce nu ajunge pina la capat si-l foloseste pentru a obtine apa calda necesara caldurii.
      Caldura este si ea o marfa ca oricare alta si care trebuie platita.
      Cei ce se incalzesc cu sobe cumpara lemne si carbuni si ei nu-s subventionati.
      Deci nu e corect ca cel din Bucuresti sa fie subventionat din impozite si taxe platite de cel de nu stiu unde.
      Foarte bine ca te debransezi. Centrala proprie e solutia, desi stiu ca e scumpa, blocurile n-au prevazut racord pentru evacuarea gazelor.
      Dar asa vei avea caldura citi bani ai si nu mai esti captiv. In plus, poate in timp furnizorul de gaze se poate gindi la un sistem de plata esalonata. Platesti mai mult decit consumi vara si mai putin decit consumi iarna, dar plati egale.
      Te asigur ca pretul gigacaloriei nu e umflat deloc, dar in el intra si pierderile decaldura de pe retea pina la tine, si pierderile de fluid datorita scaparilor si avariilor, salariile celor de la producator, amortizarile utilajelor si ale retelelor de termoficare si multe altele. Nu e numai pretul combustibilului.
  • +2 (2 voturi)    
    varza cu carne (Miercuri, 3 octombrie 2012, 17:46)

    benicio [utilizator]

    Poate ca masura este corecta, dar plafonul de 2500 de lei nu. Asta e salariul mediu in Bucuresti, nu poti sa taxezi jumatate de populatie. Si da, ridicarea subventiei e o taxa. Fiindca pretul gigacaloriei tot statul il stabileste, in timp ce unii baietasi destepti priemsc energie moca. Astfel, subventia aia nu e o pomana, ci corectarea unei erori.
  • +6 (6 voturi)    
    Populisme (Miercuri, 3 octombrie 2012, 17:49)

    dana_s [utilizator]

    Scoateti economia subterana la suprafata si taxati-o corespunzator.
    Confiscati toate averile ilicite si transformati-le in venituri la bugetul de stat.
    Amendati-i cu adevarat pe toti cei care incalca legile, indiferent de culoarea politica, de simpatii sau de retelele/caracatitele din care fac parte, inclusiv pe marii dezvoltatori imobiliari care ne sfideaza de ani de zile si veti avea resurse financiare. Ca sa nu mai vorbim de un real sentiment de dreptate, care va genera incredere si solidaritate.
    Ne-am saturat de circ, de impostura si de hotie.
    Nu este corect pentru cei cu venituri mai mari, dar care au muncit foarte mult la viata lor, cu onestitate si daruire, sa fie supusi acestor discriminari.
    Nu este o solutie inteligenta. Asa cum nu a fost nici taierea otova, cu 25%, a tuturor salariilor, in mod egal, si nu a fondului de salarii.
    Deciziile de genul acesta sunt simple, populiste, banal de luat, dar nedrepte.
    ... si pretul acesta al gigacaloriei... este corect ? Dar cel al energiei electrice ? Al gazului metan ?
  • +4 (4 voturi)    
    Ca sa fie corect (Miercuri, 3 octombrie 2012, 17:55)

    anion [utilizator]

    Aici trupa de babete a lui antonescu Cacarau condusa de babaciunea Campeanu si a lui ponta Mitoman condusa de Atanasiu, vanzatorul social democratiei catre comunistii lui ilici, ar trebui sa experimenteze cota progresiva, astfel incat, pentru un consum de 2 Gcal, doi locatari, unul cu venit 2000 lei si celalalt de 2001 lei, sa nu-i diminueze venitul cu 327 lei celui de-al doilea.
  • +6 (6 voturi)    
    Fonful (Miercuri, 3 octombrie 2012, 17:58)

    skolko [utilizator]

    Fonful se joaca cu focul. Daca majoreaza gigacaloria, adio voturi pe 9 decembrie! Ce-ai facut mutule cu banii nostri? Nici termoizolatie, nici sosele, nici parcuri ... o gasca de putori mincinoase s-au aciuat in psd si acum sug sangele poporului, jigodiile. Vei da sama, golane!
  • +3 (3 voturi)    
    Din nefericire.... (Miercuri, 3 octombrie 2012, 19:08)

    CetateanulRoman [utilizator]

    NOI TOTI AM LUAT TEAPA! Chiar daca nu i-am votat!
    Si celori suparati pe "rautatea oamenilor" si care infiereaza veninul cu care cei ultraliberali ii trimit pe cei ce nu isi permit Centru in Berceni le reamintesc doua proverbe romanesti: "sa te intinzi cit ti-e plapuma" si "de unde nu pui, nu iei".
    In TOATE tarile civilizate persoanele care se retrag din activitate isi reduc de cele mai multe ori pretentiile. Se retrag in zone mai ieftine (nu trebuie Bronx dar cu siguranta Jersey sau mai nou Queens) fiindca diferenta de pret intre propietati este un venit serios la averea personala. Fiindca toate costurile, serviciile si produsele sint maiieftine in periferie sau in orasele satelit. In plus ai sansa sa intilnesti persoane in aceeasi situatie, cu preocupari asemanatoare. Din nefericire nu sintem educati in acest fel. Iar imposibilitatea unor persoane de a plati pentru LUXUL pe care in realitate nu si-l pot permite ne baga mina in buzunar tuturor. De fapt pretul la gigacalorie sau al altor servicii in cazul Romaniei iau in calcul un proces serios de neplatitori. Si atunci pretul creste in asa fel incit prostii care platesc sa plateasca pentru toti. Si celor care primesc acesta pomana cau unor chibiti li se pare firesc. Va intreb insa: de ce sa fiu obligat sa muncesc suplimentar pentru a plati pentru confortul altora? De ce nu am dreptul sa tezaurizez acei bani si sa pot sa ma retrag mai devreme, sau sa imi dedic mai mult timp familiei la un standard pe care eu mi-l permit? Nu locuiesc in centru. As putea. Am alte planuri. Atunci de ce sa fiu nevoit sa platesc grandomania altora? Distorsiunea preturilor existenta in Romania se datoreaza si apetentei pentru subventii a politicienilor si a poporului. De ce sa nu subventioneze si benzina celor cu venituri mici? Sau reducere la jetoane la cazino? Deja subventionam o gramada de chestii de la confort, la produse alimentare, la concedii, s.a.m.d. Preturile au ajuns atit de mari tocmai fiindca sint subventionate!
  • +5 (5 voturi)    
    continuare.... (Miercuri, 3 octombrie 2012, 19:18)

    CetateanulRoman [utilizator]

    Daca subventiile ar disparea si piata ar fi libera preturile s-ar reaseza. Credeti ca RADET va inchide chioscul daca va disparea subventia si mai mult de jumatate din popor nu va plati? Sau va cauta solutii reale de reducere a costurilor! Sau va umbla la salariile GIGANT ale managerilor. De ce nu da publicitatii dl Primar veniturile totale ale celor din conducerea Radet ca sa intelegem exact unde se duc banii nostri?
    Trebuie sa ne educam, trebuie sa ne reamintim sa ne intindem cit ne e plapuma. Sa luam numai de acolo de unde punem! Sa intelegem ca haiducia sociala e doar un altfel de furt. Si ca cei care au asemenea venituri pot, daca presiunea pe ele creste prea mult, sa le transfere in alte tari. Probabil la anul plafonul de venit pe "cap" va scadea cu 10% - nu vor fi bani sigur! Apoi in anul urmator inca 10%. Si tot asa. Fiindca vorbim de un MONOPOL de care e foarte greu sa scapi! Daca ai centrala tot platesti caldura. Am platit chiar mai mult decit vecinii bransati fiindca asa e facuta metoda de calcul. Pierderile se pun in circa nemernicilor! Iar daca cei ce au votat "pentru linistea lor" au pretentii pe care nu si le pot permite.......... ar trebui sa reflecteze mai mult. Si sa gindeasca cu capul lor, fiindca atunci cind ajungi pe mina lui gidea ti-ai pierdut deja capul.....
  • +5 (5 voturi)    
    PAI NU E CORECT !! ?? (Miercuri, 3 octombrie 2012, 19:52)

    calinsab [utilizator]

    De ce in restul tarii nu se da subventie la caldura decat la cai care au venit sub 400 de ron ? de ce la Bucuresti se poate pina la 2 500 de ron ? nu vi se pare ca e o mare discriminare fata de restul cetatenilor acestei tari? tariful la gigacalorie este relativ la fel... de ce unii cetateni au drepturi mai multe in tara asta decat altii care locuiesc in afara capitalei?

    Ar trebui sa se taie toata subventia sa moara acest gigant numit Radet un gigant al coruptiei si salariilor grase platite de la buget!!! sa treaca fiecare la centrala de apartament sa nu mai avem atatea pierderi in bugetele familiale... sa nu mai depinda cetatenii de clasa politica !!! Piana cand o sa sustineti acest sistem ticalosit domnilor de la USL? Pana cand?
  • +5 (5 voturi)    
    stati asa... (Miercuri, 3 octombrie 2012, 20:51)

    Kor [utilizator]

    Pai cum vine asta? Tot boul inhamat la jug tre sa plateasca?

    1. leafa

    Vi se pare mult 2500 de lei pe cap de roman prost care isi declara, cinstit, tot venitul la fisc si-si plateste la fel de cinstit toate impozitele? 550 de euro pe luna? Astia sa fie bogatasii Romaniei? Si nici macar nu e clar daca e vorba de venit brut sau net.

    2. ineficienta si pierderile RADET

    Pai de ca sa plateasca numai unii risipa, slaba tehnologizare si indolenta RADET-ului? Poate as fi de acord sa platesc pretul real al enrgiei furnizate, dar nu si pretul umflat de RADET, si nici pierderile din retea.

    2. solidaritate sociala

    Nu pot sa fiu solidar cu cei care nu-si declara veniturile reale. Nu ma intereseaza din ce motiv. Si, din principiu, nu inteleg de ce trebuie sa platesc eu ineficienta structurilor nationale si locale care sunt platite tot din banii mei ca sa colecteze corect impozitele. Bucurestiul are cea mai mica rata a somajului. Pe cine trebuie sa ajut eu? Pe cei care muncesc la negru?

    3. munca la negru sau la gri

    Ideea cretina a lui Oprescu nu va face decat sa incurajeze munca la negru/gri. O sa-l rog pe patron sa-mi scada salariul oficial sub 2500 de lei, si sa-mi dea restul cum s-o pricepe (bani spalati cash, bonuri de benzina, etc, treaba lui). Asa e bine, dom Oprescu? Nimeni nu-ti va plati gigacaloria aia a matale si, in plus, vor scadea drastic si veniturile din impozite catre stat. Nu uita ca in Bucuresti traieste peste 10 la suta din populatia tarii.

    Solutii:
    Am putea gasi o modalitate de a forma un ONG care sa dea in judecata in principal RADET (nici acum nu inteleg de ce contoarele mele inregistreaza ceva -Gigacalorie, volum de apa, etc-, dar sunt facturat cu mult mai mult) si chiar Primaria Generala a Capitalei pentru, sa zicem, discriminare si abuz. Vedem noi incadrarea juridica...
    • +1 (1 vot)    
      ia (Joi, 4 octombrie 2012, 0:49)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Kor

      intreaba-l pe oengistul ''independent" nicusor dan, se baga? Io zic ca nu, el are alte treburi...
  • +2 (2 voturi)    
    ma leshi... (Miercuri, 3 octombrie 2012, 21:35)

    Remarque [utilizator]

    Nea Sorine, cunoastem tehnica, las-o jos.
    Pasul 1: vine doctorul la tine cu "mama ce grav bolnav esti, las' ca te salvez eu, ai noroc ca ai incaput pe mana mea, ca altu' nu stia si facea cat mine etc, etc"
    Pasul 2: "te-am salvat, ma, ai avut noroc ca ai scapat, asta numai datorita mie"

    Nu ne luati de prosti ca sa mai castigati ceva voturi in parlamentare, sa vii dupa aceea sa ne spui ca ne-a trecut glontul pe la ureche si numai tu stii cum ai gasit banutii de subventie. Nu te lasa tatuca Ilici sa pierzi Bucurestiul - desi btw, nu l-ati avut niciodata. Mai bine lasa declaratiile si vezi de treaba pe la primarie, poate niste caini vagabonzi, poate niste parcari, niste curatenie pe strazi, niste pomi prin parcuri, se gaseste , si inca destula pentru cine e interesat. Ia vorbeste mata cu Nicusor Dan, poate are niste idei.
  • +3 (3 voturi)    
    si cine (Miercuri, 3 octombrie 2012, 21:53)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    sta in casa la curte si plateste gaz de ce sa nu primesca subventie, ca e multi saraci si la curte, maica, asta cam suna a discriminare si va spun io la madalin floare de crin, sa vezi ce va face asta...
  • +5 (7 voturi)    
    Subventia pentru caldura trebuie scoasa in afara l (Miercuri, 3 octombrie 2012, 21:55)

    idol [utilizator]

    Subvenția pentru căldură nu este un ajutor social ci o redistribuire necinstită a banilor contribuabililor, promovată de politicieni din motive populiste.
    Nimeni nu trebuie să fie subvenționat de stat ca să locuiască în București, de exemplu.
    O familie din provincie care dorește să locuiască în București pentru a avea șansa unor locuri de muncă mai bun, trebuie să platescă o chirie (sau o rată la banca) plus cheltuieli de întreținere usturătoare.
    Nimeni nu-i subvenționează pe cei activi și ca urmare Bucureștiul a devenit un mare azil de bătrâni și asistați social (reprezentativ, dealtfel, pentru România)
    Astfel de subvenții distrug motivația muncii și descurajează dezvoltarea pe termen lung pentru că nimeni nu investește într-un oraș lipsit de tineri educați și muncitori.
    Cei defavorizați trebuie sprijiniți printr-o protecție socială eficientă dar nu în detrimentul contribuabililor cinstiți !
    De ce trebuie subvenționat proprietarul unui apartament din București, cu o valoare de piață de 40 000 - 100 000 de EURO ? Doar pentru este pensionar iar pensia este mică ? Poate ar trebui sa-l ajute și moștenitorii lui !
    Dacă aceștia "uită" să o facă acum, mai mult ca sigur ca-și vor aminti subit de apartament după decesul pensionarului.
    Desigur, uneori sprijinul moștenitorilor chiar lipsește. În astfel de situații acordarea unui sprijin bănesc pentru încălzire unei persoane care deține un bun imobiliar ar trebui condiționată de renunțarea la respectiva proprietate în favoarea celui care plătește: Statul Asistențial.

    http://oferteproprietari.ro/info/25/#/discussion/1220/subventiile-pentru-caldura-trebuie-interzise-
  • +1 (1 vot)    
    Ce sa fac sa scap de taxa asta majorata ? (Joi, 4 octombrie 2012, 4:24)

    Catz Kitty [utilizator]

    As putea, de exemplu, sa ma mut la Cernobil (ca acolo e cald toata vremea) dar sa-mi iau si locul de munca dupa mine ?
  • +1 (1 vot)    
    CHELTUIELI CARE RISIPESC BANII PRIMARIEI (Joi, 4 octombrie 2012, 14:24)

    visi [utilizator]

    1. s-a vazut cu sacii in caruta ca au trecut alegerile.
    2. se cheltuiesc banii aiurea pentru reasfaltari pe unde nu e cazul sau se strica si se refac garduri (vezi cheiul dâmboviȚei)


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by