Municipiul Cluj-Napoca va avea in curand un nou cartier rezidential. In Padurea Faget, deasupra strazilor Mehedinti, Negoiu si Campului, vor creste blocuri. Societatea Manastur Holding a cumparat terenul in suprafata de peste 40 de hectare.A fost deja depusa la Primaria municipiului Cluj-Napoca documentatia pentru intocmirea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) pentru viitorul cartier de locuinte. Manastur Holding, cu actionar din paradis fiscal. Amenda pentru defrisare.

Pe drumul de asfalt din Padurea Faget, dupa Cabana Faget, in sensul de mers spre Campingul Faget, la un moment dat se iveste un drum nou pe partea stanga. Fosta carare a devenit acum un drum lat de pietris, care, dupa ce traverseaza padurea, ajunge pe platoul de la capatul strazilor Negoiu - Mehedinti - Campului, din cartierul Manastur.

Acolo se va construi un nou cartier rezidential. Interesant este de unde provin banii acestui proiect, cum a demarat el cu stangul, adica cu o amenda, amplasamentul strategic al cartierului - langa ocolitoarea sud a municipiului si secretomania care invaluie intreaga afcere.

Bahamas in Faget

Terenul in cauza a apartinut Composesoratului “Fii vechiului Manastur” si a fost cumparat de SC Holding Manastur.

Societatea a fost infiintata in vara anului trecut si, potrivit paginii electronice a Ministerului Finantelor, are ca obiect principal de activitate “Cumpararea si vanzarea de bunuri imobiliare”, iar anul trecut a avut venituri de 1,252 milioane RON si cheltuieli totale de 6,892 milioane RON, adica o pierdere neta de 5,677 milioane RON.

Acest bilant aferent anului trecut nu este unul alarmant, avand in vedere faptul ca firma de abia avea 6 luni de activitate. Surprinzator este de unde vin banii in aceasta afacere. SC Holding Manastur are doi actionari: un cetatean francez, Marc Gerard Georges Chouraqui, si societatea Melix Financial Services Inc. Persoana fizica detine 20% din actiuni, iar persoana juridica 80%.

In ceea ce priveste aportul social, acesta a fost in USD, Marc Gerard Georges Chouraqui “venind” cu imensa suma de 24 USD, iar Melix cu fabuloasa suma de 96 USD. Ca si cum toate acestea nu ar fi de ajuns, Melix Financial Services Inc are ca si adresa o cutie postala: P.O. BOX N7776, Lyford Cay, New Providence.

Mai mult, New Providence este cea mai mare insula din Arhipelagul Bahamas, Lyford Cay este o zona Nassau, capitala Bahamasului, iar intreg arhipelagul este un paradis fiscal.

Defrisare fara aviz

Pentru realizarea cartierului, SC Manastur Holding intentioneaza ca initial sa introduca utilitatile in zona, apoi sa niveleze si sa parceleze terenul, o parte din acestea sa le scoata la vanzare, iar apoi sa construiasca blocuri pe celelalte. Pentru toate acestea insa, SC Manastur Holding are nevoie de utilaje si de materiale.

Numai ca este extrem de dificil ca toate acestea sa fie aduse la fata locului pe strada Campului sau Mehedinti. Asa ca cei de la SC Manastur Holding s-au gandit la o “scurtatura”: drumul prin padure, din Faget, astfel realizand si problema traficului de mare gabarit.

In luna iulie a acestui an, societatea Manastur Holding a inceput defrisarea padurii pe marginea drumului respectiv, pentru a-l lati. Doar ca nu exista o autorizatie de defrisare. Ocolul Silvic Cluj s-a autosesizat, a amendat societatea Manastur Holding cu 10 milioane de lei vechi si a sistat lucrarile.

“Am dat o amenda de 10 milioane de lei vechi societatii Manastur Holding pentru ca a inceput latirea drumului fara a avea autorizatie de defrisare de la noi. Dupa ce au luat amenda, reprezentantii societatii ne-au contactat si ulterior le-am eliberat autorizatia de defrisare. De asemenea, am si marcat brazii care urmau sa fie taiati.

Dupa aceea, ei si-au continuat lucrarile”, ne-a declarat Adrian Apostoaie, seful Ocolului Silvic Cluj.

Sase etaje

Societatea Manastur Holding a cumparat terenul de deasupra strazilor Mehedinti, Negoiu si Campului de la Composesoratul “Fiii Vechiului Manastur”. Comisia Tehnica de Amenajare a Teritoriului si de Urbanism a dat deja un aviz pentru Planul Urbanistic Zonal societatii Manastur Holding pentru realizarea unui ansamblu de locuinte, cladiri de servicii si dotari de cartier.

Astfel, pentru locuintele unifamiliale, Manastur Holding va putea sa construiasca cladiri cu pana la doua etaje, iar pentru locuintele colective s-a prevazut un regim de inaltime de parter plus sase etaje.

Viitorul cartier va fi conectat de drumurile existente in cartierul Manastur printr-o retea de drumuri ale caror amplasamente urmeaza sa fie stabilite si care vor fi realizate de Manastur Holding. Zona este una strategica, pe acolo urmand sa treaca “ocolitoarea Sud” a municipiului, cea care va face legatura dintre cartierul Zorilor si Manastur.

Holding-ul va fi nevoit sa cedeze terenul necesar construirii acesteia. Constructorul va trebui sa realizeze parcari fie la subsolul imobilelor, fie pe o serie de platforme. In cazul in care va fi necesara defrisarea terenului, aceasta se va face conform legislatiei in vigoare, adica in limita a 5% din suprafata totala a padurii de pe terenul pe care urmeaza sa fie construit cartierul.

De asemenea, constructorul trebuie sa aiba in vedere si institutii si dotari de cartier, cum ar fi scoli, spatii comerciale, farmacii, puncte medicale sau chiar primarie de cartier. Pentru fiecare Unitate Teritoriala de Referinta (UTR) constructorul trebuie sa intocmeasca un PUD care va fi supus la vot in Consiliul Local al municipiului Cluj-Napoca.

Pentru ca PUZ sa poata fi aprobat in Consiliul Local al municipiului Cluj-Napoca societatea Manastur Holding trebuie sa obtina avizele si acordurile de la RAJAC, Electrica, Distrigaz, Romsilva, Consiliul Judetean Cluj, Directia Sanitar Veterinara, Mediu si de la Agentia Nationala de Cadastru, Geodezie si Publicitate Imobiliara.

No comment!

Directorul de proiect, Beniamin Timaru, nu a vrut, nici de aceasta data, sa faca vreo declaratie detaliata cu privire la viitorul cartier, spunandu-ne ca va face declaratii imediat ce proprietarul terenului se va intoarce in tara. “Nu este terenul meu. Stiti ca ordinele de la sefi trebuiesc respectate.

Cand se va intoarce seful meu in tara o sa pot sa va spun mai multe lucruri despre acest proiect. Deocamdata, va rog sa ma intelegeti, nu pot spune nimic”, ne-a declarat Beniamin Timaru.