VIDEO Un MIG s-a prabusit langa Campia Turzii. Cei doi piloti au decedat

de I.R., A.B.     HotNews.ro
Luni, 1 noiembrie 2010, 13:56 Ultima ora

Cpt cdor Avram Sorin (stanga); Cpt cdor Chirita Laurentiu
Foto: MApN
Un avion MIG 21 Lancer s-a prabusit luni pe un camp agricol, in apropiere de unitatea militara de la Campia Turzii, langa comuna Calarasi, in jurul orei 13:10, anunta televiziunile de stiri. Potrivit MApN, cei doi piloti au decedat, nereusind sa se catapulteze. Aeronava executa o misiune de cercetare meteo. Cei doi piloti se numesc Sorin Avram si capitan comandor Laurentiu Chirita, doi piloti de elita de la Flotila Aeriana Turda.

UPDATE 3 "Ministrul apararii nationale Gabriel Oprea si conducerea armatei isi exprima profundul regret pentru pierderea vietii capitan-comandorului Laurentiu-Nicolae Chirita si capitan-comandorului Sorin-Traian Avram, in accidentul aviatic care a avut loc luni, 1 noiembrie, la Campia Turzii, si sunt alaturi de familiile indoliate ale celor doi piloti," precizeaza MApN intr-un comunicat transmis HotNews.ro.

Din ordinul ministrului apararii nationale a fost numita o comisie de investigatie tehnica pentru cercetarea imprejurarilor producerii acestei catastrofe aviatice, comisie condusa de generalul de flotila aeriana Stefan Danila. Totodata, potrivit procedurilor, a fost sesizat Parchetul Militar si au fost sistate zborurile de instructie cu acest tip de aeronava, pana la finalizarea anchetei de specialitate.

Capitan-comandorul Laurentiu-Nicolae Chirita, in varsta de 40 de ani, pilot pe avioane supersonice, clasa I, instructor de zbor ziua si noaptea, in toate conditiile meteorologice, avea la activ aproape 1.300 ore de zbor, din care 940 pe MiG-21. Era casatorit si avea un copil.

Capitan-comandorul Sorin-Traian Avram, in varsta de 40 de ani, pilot pe avioane supersonice, clasa I, instructor de zbor ziua si noaptea, in toate conditiile meteorologice, avea la activ aproape 1.000 ore de zbor, din care 830 pe MiG-21. Era casatorit si avea un copil.

Ambii piloti au absolvit mai multe cursuri de specialitate in tara si in strainatate si au participat la numeroase exercitii internationale.

Prin ordin al ministrului apararii nationale, marti, 2 noiembrie, la ora 8.00, in toate unitatile militare din tara si din teatrele de operatii, se vor desfasura ceremonii militare si religioase.

Accidentul aviatic de langa Campia Turzii
Foto: CityNews.ro
UPDATE 2 Potrivit CityNews.ro din Cluj, avionul in care se aflau cei doi piloti se pregatea de aterizare, insa din cauze necunoscute pana in prezent s-a prabusit, iar impactul cu solul a fost atat de violent incat aparatul de zbor s-a dezintegrat. Piesele acestuia au fost aruncate pe o portiune de cateva sute de metri.

"Eram afara, pe terasa. Am auzit o bubuitura, dupa care inca una si apoi, dupa cateva secunde, inca una. Am fugit afara sa vedem ce s-a intamplat si am vazut foarte mult fum", a declarat Domnica Martin, o femeie care locuieste intr-o casa situata la cativa metri de locul in care s-a prabusit avionul, citata de CityNews.

UPDATE Generalul in rezerva Mircea Budiaci a declarat, citat de TurdaNews.net, ca avionul mai avea 1.000 de metri pana la pista, la aterizare, si ca viteza este de circa 330 km/h, la 50-60 de metri.

"Luni, 1 noiembrie, in jurul orei 13.10, o aeronava militara MiG-21 LanceR cu dubla comanda, apartinand Flotilei 71 Aeriene din Campia Turzii s-a prabusit in apropierea aerodromului. In urma impactului cu solul, cei doi piloti si-au pierdut viata.

Aeronava militara executa o misiune de cercetare meteo in vederea pregatirii unor zboruri de instructie. Vom reveni cu informatii dupa anuntarea familiilor celor doi piloti, potrivit procedurilor militare," precizeaza Ministerul Apararii Nationale intr-un comunicat.

Prefectul de Cluj, Florin Stamatian, a declarat pentru Mediafax ca vremea era frumoasa si ca zona in care s-a produs incidentul este una usor accesibila.



MiG-21 a fost proiectat ca un avion de interceptare de front, destinat sa execute misiuni in conditii meteorologice normale si a zburat pentru prima data in anul 1957. Avionul a intrat in productie de serie in anul 1958, find echipat cu un motor cu reactie Tumanski R-11, atingand forma finala un an mai tarziu sub denumirea MiG-21F.

Fortele Aeriene Romane au initiat in anul 1992 un program de modernizare a aparatelor MiG-21, pentru a asigura interoperabilitatea cu NATO si pentru a mari capacitatea acestora de a executa misiuni la cerintele luptei aeriene moderne.

In prezent sunt in serviciu doar avioane modernizate MiG-21 Lancer A (pentru misiuni aer-sol), Lancer B (versiune de instruire) si Lancer C (optimizate pentru misiuni aer-aer).

Avionul este echipat cu un scaun de catapultare KM-1M, ce asigura salvarea echipajului la inaltime 0 si o viteza minima de 130 km/h.

Accidente aviatice in care au fost implicate aeronave militare

In ultimii 10 ani, a mai avut loc o serie de accidente aviatice in care au fost implicate avioane militare, noteaza Agerpres intr-un documentar.

Cel mai recent a avut loc la 5 iulie 2010, la Tuzla, cand si-au pierdut viata 12 persoane, iar alte doua au fost ranite. Atunci, un avion AN-2, apartinand Scolii de Aplicatie pentru Fortele Aeriene din Boboc, care executa o misiune de zbor pentru antrenamente de parasutare, s-a prabusit pe aerodromul Tuzla. La bordul aeronavei se aflau 4 membri ai echipajului si 9 militari ai Fortelor Navale. La scurt timp dupa decolare, aeronava a pierdut brusc inaltime si s-a prabusit. In urma impactului cu solul, avionul a luat foc.

Anchetarea cauzelor accidentului aviatic de la Tuzla fost finalizata in septembrie 2010, cand procurorii au informat, printr-un comunicat, rezultatul acesteia: accidentul de la Tuzla s-a produs din cauza unor defectiuni tehnice (cedari de material), defectiuni care nu puteau fi prevazute. In urma coliziunii cu solul, aeronava a luat foc, fiind distrusa in proportie de 95%, imprejurare soldata cu decesul si ranirea militarilor aflati la bord.

La 14 august 2007, rezervorul suplimentar al unui avion MiG 21 LanceR, apartinand Bazei 95 Aeriene Bacau, s-a desprins si a cazut pe o pajiste din satul Chitii, aflat la granita judetului Neamt cu judetul Vaslui. Avionul se afla intr-o misiune de cercetare meteorologica. Rezervorul de combustibil gol a fost recuperat, fara a produce victime sau pagube.

La 22 noiembrie 2006, un avion MiG 21 LanceR de comanda simpla s-a prabusit in apropierea unui depozit din comuna aradeana Beliu, pe proprietatea Ocolului Silvic. Avionul apartinea Bazei 71 Aeriane din Campia Turzii si efectua un zbor de instructie de la Campia Turzii spre Arad. Pilotul nu a reusit sa se catapulteze la timp si a decedat. Dupa prabusire, in zona s-a format un crater de 7 m.

La 8 martie 2005, un aparat de tipul MiG-21 LanceR, care apartinea bazei militare de la Fetesti si efectua o misiune de antrenament, s-a prabusit la 10 kilometri de orasul brailean Insuratei, intre localitatile Baraganu si Victoria. Ca urmare a pierderii stabilitatii aerodinamice, avionul s-a angajat in vrie, evolutie care nu poate fi controlata in cazul avioanelor MiG 21 LanceR. Chiar inainte ca avionul sa se izbeasca de pamant, pilotul a reusit sa se catapulteze si a scapat cu viata.

La 26 august 2004, a avut loc primul accident aviatic din Romania cu implicarea simultana a doua MiG-uri, produs ca urmare a unor turbulente. Doua aeronave MiG 21 LanceR de simpla comanda, apartinand Bazei 71 Aeriene de la Campia Turzii, care decolasera de pe baza militara Luna, s-au ciocnit in timpul desfasurarii unui zbor de antrenament. Pilotii s-au catapultat in zona localitatii Nazna din judetul Mures. Unul dintre avioane s-a prabusit in zona localitatii Cristesti, ranind un localnic, iar celalalt in satul Santioana, ranind doua persoane. Aeronavele au fost distruse.

La 25 septembrie 2003, un avion militar MiG 21 LanceR, cu simpla comanda, apartinand Bazei 71 Aeriene, s-a prabusit in zona localitatii Viisoara, la 7-8 km de Campia Turzii, in timp ce efectua un zbor de instructie. Pilotul nu a reusit sa se catapulteze, pierzandu-si viata in urma impactului aparatului cu solul. Bucatile aparatului de zbor s-au imprastiat pe o raza de aproximativ 500 de metri de la producerea impactului cu solul. Aviatorul era unul dintre cei mai buni piloti militari romani, avand la activ 1.279 ore de zbor, fiind specialist clasa I. Comisia de ancheta a constatat ca pilotul putea sa se catapulteze, dar a preferat sa incerce sa salveze aeronava.

La 22 octombrie 2002, aparatul MiG 21 LanceR-A 5907 s-a prabusit langa Bacau. Pilotul a reusit sa se salveze.

La 26 martie 2002, un accident aviatic s-a produs in apropierea localitatii Sandulesti din judetul Cluj, cu implicarea unui avion MiG 21 LanceR-A 9811. Aparatul, cu simpla comanda, apartinea Grupului 71 Aviatie din Baza Aeriana Campia Turzii si efectua un zbor de instructie. Din cauza unei defectiuni tehnice, avionul s-a prabusit. Pilotul acestuia s-a catapultat la ordin.

La 21 februarie 2002, un pilot al Bazei Aeriene 86 a decedat in urma prabusirii MiG-ului 21 LanceR-A 6001, intr-un lac din localitatea Cuza Voda, judetul Calarasi.

La 13 iulie 2001, un avion MiG 21 LanceR-C 7017 s-a prabusit in regiunea Zemes-Moinesti din judetul Bacau, provocand ranirea usoara a pilotului care reusise sa se catapulteze. Accidentul nu a produs pagube materiale. Conducerea SC Aerostar SA Bacau, care detinea avionul, a spus ca MiG 21 LanceR se afla intr-un program de incercari de zbor.


Citeste mai multe despre   











16642 vizualizari
  • +1 (27 voturi)    
    au mai ramas MIG-uri? (Luni, 1 noiembrie 2010, 14:07)

    ION I [anonim]

    la cate au cazut....
    • -11 (21 voturi)    
      . (Luni, 1 noiembrie 2010, 14:12)

      Lol Lolovici [utilizator] i-a raspuns lui ION I

      Presupun ca se cumpara unele noi cu aceleasi specificatii, ca doar terenurile agricole nu se ara singure.
    • +22 (24 voturi)    
      vreo 47 (Luni, 1 noiembrie 2010, 14:16)

      me [anonim] i-a raspuns lui ION I

      mai sunt...

      au fost mai mult de 100 initial

      Pacat de piloti...
      • +1 (15 voturi)    
        stiu ca nu este momentul... (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:43)

        Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui me

        Incep prin a transmite condoleante familiilor celor doi piloti.
        Conditiile de zbor si de antrenament, aparatele pe care o fac, etc. etc. toata viata lor de pilot romana...ma duce cu gandul la injuraturile pe care le-am citit, vai, atat de des, aici pe hotnews la adresa salariilor si mai ales a pensiilor lor "nesimtite".
        Sigur ca cei care o fac cu pofta si placere nu si-ar risca viata asa cum o fac oamenii astia, nu ar face o meserie in care o greseala este si ultima.
        Iata, inca o ocazie (din pacate sunt prea multe, prea dese) de a reflecta asupra politicii salariale fata de astfel de meserii.
        Peste granite, departe, aflam ca au mai murit in misiune niste militari romani...
        De ce sa mai riste daca statul roman a hotarat ca au salarii si pensii prea mari?
        Din patriotism? Fata de ce, pentru ce?
        • +5 (11 voturi)    
          Politica (Luni, 1 noiembrie 2010, 16:26)

          Savavi [anonim] i-a raspuns lui Wizard of Oz

          Fara politica nu se poate ? Din cauza ca le-a fost redus salariul au cazut ? Gresit. Va rog sa va uitati in fisa tehnica a aparatului si o sa vedeti ca este un avion foarte nesigur mai ales la aterizare. Este un fel de Starfighter al rusilor alt avion care cadea ca merele din copac.
          • -3 (9 voturi)    
            pai nu se poate. ca unii nu inteleg (Luni, 1 noiembrie 2010, 16:46)

            adrian [anonim] i-a raspuns lui Savavi

            pai poate acum inteleg si unii mai gri de cap care este rostul pensiilor nesimtite in unele domenii.
            ca-ti risti viata zi de zi timp de 20 de ani si ajungi nu nervii la maxim dar se trezeste unul care nu scrie corect ca sunt nesimtite pensiile.
            poate ar trebui sa zboare pana la 65 de ani. ca daca nu cad cu avionul pana la 45-50 poate cad pana la 65 si atunci scapam de pensiile nesimtite
            • +3 (5 voturi)    
              @adrian (Luni, 1 noiembrie 2010, 21:34)

              _tudor_ [utilizator] i-a raspuns lui adrian

              Nesimtire este sa te folosesti de moartea unor colegi ca sa-ti justifici solicitarile tale...
              Condoleante...
              Nu spun cat de mare este/ar trebui sa fie salariul unui pilot. Nici c-ar trebui sa iasa la pensie (daca mai apuca) la 65 de ani
              Insa pensia sa ar trebui sa fie proportionala cu contributia sa la fondul de pensii...
              • -2 (2 voturi)    
                off topic. scuze (Marţi, 2 noiembrie 2010, 9:24)

                adrian [anonim] i-a raspuns lui _tudor_

                pai tocmai asta e problema tudor. ca pensia nu e proportionala cu contributia ci cu cat poate plati statul cand iesi tu la pensie.
                eu am renuntat sa mai muncesc cu carte de munca si sa astept pensie la momentul respectiv. strang eu bani separat. ca sa nu astept nimic de la stat si de la copii batuti in cap din ziua de azi
          • +1 (3 voturi)    
            pacat! (Luni, 1 noiembrie 2010, 18:59)

            A [anonim] i-a raspuns lui Savavi

            ...intradevar, nu s-a prabusit din cauza ca aveau salriile diminuate, dar intr-o astfel de profesie, cred ca este foarte important moralul si starea psihica, fizica in care se afla pilotul. Atata timp cat este in avion, omul respectiv trebuie sa fie 100% concentrat pe aparatura de azbor...nu trebuie sa se gandeasca daca si-a platit ratele, sau daca are ce sa puna pe masa pt familia lui. Sunt lucruri marunte, dar care conteaza foarte mult atunci cand trebuie sa iei devizii vitale in fractiune de secunda.
            Pacat de aceasta pierdere, deoarece astfel de oameni, cu atata experienta, sunt modele si sunt cei care pregatesc urmatoarea generatie de piloti!
            Condoleante!
            • 0 (0 voturi)    
              Pasare (Luni, 1 noiembrie 2010, 21:16)

              gamma [utilizator] i-a raspuns lui A

              E cat se poate de posibil sa fi inghitit o pasare .Fiind monomotor si la altitudine redusa sfarsitul era inevitabil . Nu stiu de ce nu s-au catapultat totusi.
        • -1 (5 voturi)    
          mda (Luni, 1 noiembrie 2010, 16:36)

          ginel [anonim] i-a raspuns lui Wizard of Oz

          cati piloti de clasa 1 om avea nu stiu ...iar peste granite se duc voluntarii nu te obliga vreun general cu pusca la spate du-te in afganistan...ideea cu pensiile nesimtite era ca erau prea multe si nu toate meritate
        • +1 (5 voturi)    
          risc si meserie (Luni, 1 noiembrie 2010, 17:11)

          orz [anonim] i-a raspuns lui Wizard of Oz

          io cred ca pilotajul nu este pentru cine vrea bani.
          sunt altele mai usoare, cu risc mai redus. mai ales cand e vorba de pilotajul de avioane de razboi. deci mai draga, din orz, esti a cote de drum. as usual.
          pentru voi, nu's de vina aparatele astea depasite, ramase de pe timpul lui al batran. guvernarile bombo si tarliceanu, cu succesuri nemasurate in bani din privatizari, astea ce kelea au facut ?!
          bani pentru pensii si lefuri nesimtzite fura. nu fura pentru reinoit teknika de lupta...
          bani furatzi de moguli, nu bani cheltuitzi pe f16. sunt curios ce mai zic alde contra. cand a fost vorba de f16, contribuabilii nostrii rozacei, tunau si fulgerau impotriva.
          sa desfiintzam, 'n puii mei, si armata. si sa'i dam sarea lu felix, posta lui vintu si lui paturiciu benereul. ce s'o mai lungim.
        • +3 (7 voturi)    
          iar revendicari de pensii? (Luni, 1 noiembrie 2010, 17:49)

          Nae [anonim] i-a raspuns lui Wizard of Oz

          Pacat de piloti, odihneasca-se in pace!
          Nu ma pot abtine sa-ti spun, Vrajitorule draga, ca in tara asta au murit la munca si mineri, si sapatori de santuri, si constructori, si chimisti, si pompieri, ba chiar si bebelusi.
          Daca le-acordam pensii mai mari or sa invie? Nu mai bine le cumparam avioane mai bune, economisind chiar si din pensii.
          PS. Mama mea a avut un fin care a murit cu un MIG - mai gandeste-te.
      • -1 (7 voturi)    
        Avioanele US primele la prabusiri! (Luni, 1 noiembrie 2010, 17:31)

        Iancu [anonim] i-a raspuns lui me

        Lista accidentelor cu avioane militare 2000-Prezent

        http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_accidents_and_incidents_involving_military_aircraft_%282000%E2%80%93present%29

        De departe, avioanele americane ocupa capul de lista. In majoritatea accidentelor sunt implicate aparate militare de productie americana!
        • +3 (5 voturi)    
          Nice spin ! (Luni, 1 noiembrie 2010, 21:21)

          gamma [utilizator] i-a raspuns lui Iancu

          Poate pentru ca au avioane ?! Si zboara cu ele des ? Asa dupa tine rep Moldova de exemplu ar avea o flotila de elita , nu ? :) . Ce sa mai zic de Congo ....
        • +3 (3 voturi)    
          ar trebui (Marţi, 2 noiembrie 2010, 10:03)

          panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui Iancu

          corelat cu orele de zbor si actiunile de lupta.
          avioanele americane nu ruginesc prin hangare, zboara. si se mai intampla sa si cada.
          cele care stau mai mult la sol, cad mai rar, nu ?!
    • +6 (8 voturi)    
      pentru minusari (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:07)

      ION I [anonim] i-a raspuns lui ION I

      era ceva ironic... pacat de piloti si familiile acestora :|

      chiar dupa atatea accidente nu sunt in stare sa faca o verificare aprofundata sau sa le dea la fiare vechi decat sa mai moara altii?
  • +2 (32 voturi)    
    . (Luni, 1 noiembrie 2010, 14:11)

    radukku [utilizator]

    Da-o incolo de treaba! Nu se gasesc 1,3 miliarde $ pt F-16? Deja e chestiune de viata si de moarte aici, nu de umplut burdihanul bugetarilor. Daca nu o sa faca guvernul ceva sa se gaseasca fonduri pentru achizitionarea rapida a aparatelor, atunci chiar ca ma dezic de partidul de la guvernare cu toate ca i-am votat neconditionat.
    Condoleante familiilor celor 2.
    • +4 (28 voturi)    
      Pai acele F16 SH sunt la fel ca Mig-urile (Luni, 1 noiembrie 2010, 14:25)

      Creator [utilizator] i-a raspuns lui radukku

      Ca vechime. Crezi ca F-urile nu se prabusesc si ele?
      Parerea mea este ca ori cumperi ceva nou, serios, ori le pastrezi pe astea pana faci rost de bani.
      Nu arunci cu banii pe alte vechituri !
      • +5 (21 voturi)    
        . (Luni, 1 noiembrie 2010, 14:51)

        radukku [utilizator] i-a raspuns lui Creator

        1. Sa compari la siguranta un MIG 21 cu un F-16 e ca si cum ai compara siguranta in accidente a unei Dacii Lastun cu a unui Volvo XC90.
        2. Nu ai cum sa astepti pana ai bani daca resursa de zbor a MIG-urilor a expirat sau expira pana la anul, pe cand F-urile mai au inca 10 ani de exploatare fara probleme.
        3. Daca pastram migurile pana facem rost de cele 3-4 miliarde necesare, atunci riscam sa ramanem fara piloti pentru avioanele noi. Accidente ca acesta ar fi ceva normal.

        Pai daca nu vrem sa dam banii pe vechituri, decat sa lasam oamenii sa moara, atunci mai bine desfiintam unitatile de avioane de lupta si ii trimitem pe piloti la cules de masline. De aparare aeriana sa se ocupe NATO, ca-n tarile baltice.
        • -1 (21 voturi)    
          ba sunt comparabile (Luni, 1 noiembrie 2010, 14:55)

          aa [anonim] i-a raspuns lui radukku

          in cazul in care nu cunosti Rusia a avut si inca are unele dintre cele mai performante avioane.
          si fiabile.
          Si la banii dati pe F16 putem lua avioane NOI Eurofighter mult mai performante decat F16
          • +4 (14 voturi)    
            cateva precizari... (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:45)

            cosasu [anonim] i-a raspuns lui aa

            1. F16 nu costa nimic, sunt moca.
            2. Banii despre care se aude ca ar trebui sa-i platim pentru F16 sunt de fapt costurile de modernizare.
            3. Modernizarea se va face in Romania (deci o parte din bani vor ramane aici.
            4.Reparatiile si tot ce tine de service se vor face... ati ghicit tot in Romania.
            5. Acum va intrebati care este schepsisul... raspunsul este "nu stiu".
            Din ce se mai aude pe la radio santz ar fi ca: F16 este conditia pusa de americani pentru a avea acces mai tarziu la alte modele (gen F35), iar lovelele sunt incasate de "neste" firme agreate de uncle sam.
            Avantajul "nost" este ca in felu' asta pilotii nostri nu vor avea ocazia sa buseasca frumusete de avioane high-tech din prima.... se vor antrena (la busit) pe F16 mai intai.
            Nu o mai dati in lamalouri cu eurofighter, gripen, suhoi si altele. Nimeni nu poate spune 100% ca un anumit tip de avion nu se poate prabusi. Aduceti-va aminte (care sunteti la curent cu "trebi" din astea) ca americanilor le-a cazut un B-52 chiar la decolare. Floarea-florilor, crem a la crem in materie de tehnologii s-a dus dracu cand toate cele 4 compuri de bord au plecat prin balarii. Deci... ceasu' rau, pisica neagra, coincidente in lant care au rezultat nefast se intampla peste tot.

            Condoleante famiilor celor care au murit azi in accident.
            • 0 (8 voturi)    
              O mica precizare .... (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:57)

              .... [utilizator] i-a raspuns lui cosasu

              Costurile de reparatii si modernizare sunt cam cat 24 Grippen noi. Asa ca nu cred ca daca F16 sunt SH pot fi busite cum crezi matale daca luam in considerare costul real al acestora.
              • +5 (7 voturi)    
                ntzzzzzz (Luni, 1 noiembrie 2010, 16:02)

                cosasu [anonim] i-a raspuns lui ....

                n-ai ghicit... Toate costurile astea sunt estimate pana in 25 milioane de coco per jucarie....
            • +1 (9 voturi)    
              F16 = FAIL (Luni, 1 noiembrie 2010, 16:44)

              BX [anonim] i-a raspuns lui cosasu

              F16 daca nu stiati au o rata de prabusire pe timp de pace mai mare ca MiG21. Deci va rugam nu mai aberati.
              Si F16 nu se dau moca. Din contra...cu banii aia se puteau lua avioane noi de la altii.
              • -2 (6 voturi)    
                e si asta un punct de vedere... (Luni, 1 noiembrie 2010, 17:16)

                cosasu [anonim] i-a raspuns lui BX

                Comparatia cu cate se prabusesc pe timp de pace seamana izbitor cu ceea ce zic mosnegii care au dacia 1300 din anii 70. " Domne are motor cu piese frantuzesti si o tabla foarte buna. Nu are pic de rugina". Din punctul asta de vedere seamana cu avionu' nou de care ziceai, da' numa' din cauza ca a stat in garaj. Daca iesi la "rezbel" cu ea, abia atunci iti dai seama ca abia isi taraie rotile... da' cum ziceai, nu conteaza atat timp cat are tabla buna :D.
                Cine a inteles e baiat de baiat. Cine nu... sa ma caute... :D
          • +3 (5 voturi)    
            corectie... (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:51)

            cosasu [anonim] i-a raspuns lui aa

            corectez... era vorba despre bombardierul B-2...
          • 0 (4 voturi)    
            De acord. (Luni, 1 noiembrie 2010, 16:49)

            BX [utilizator] i-a raspuns lui aa

            Asa este...dar cineva tre' sa-si traga parte niste miliarde de euro.
        • +1 (11 voturi)    
          Primele F16 erau botezate "sicrie zburatoare" (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:10)

          .... [utilizator] i-a raspuns lui radukku

          Au fost imbunatatite ulterior, dar faptul ca sunt mono-motor le face vulnerabile daca nu li se face o mentenanta foarte buna (cu atat mai mult cu cat sunt o generatie mai veche cu uzura fizica si morala accentuata. De altfel, aceeasi firma care a facut modernizarea MIG-urilor ar trebui sa modernizeze si F16.
          Concluzia e ca vom achizitiona niste avioane uzate care ne vor costa mult mai scump in timp decat acelasi numar de avioane noi, de ultima generatie (de ex. bi-motorul Grippen cu offset 80% si posibilitate de plata in leasing).
          Din pacate statutul nostru de semi-colonie nu ne permite sa facem ceva de capul nostru.
          • +3 (13 voturi)    
            . (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:50)

            radukku [utilizator] i-a raspuns lui ....

            Gripen e cu un singur motor, are offset de peste 80%, surpriza, e second hand, mai putin stabil din cauza designului delta, foarte slab la dogfight-uri. Avioanele pe care le-am primi ar fi de pe stocul de rezerva al armatei suedeze, cu aparatura esentiala zborului, utilizabil la capacitate normala doar dupa cateva serii de modernizari si dotari suplimentare. E exact acelasi lucru ca si cu F-16, singurele avantaje al JAS-39 ar fi offset-ul si asamblarea lor mai recenta decat F-16. In schimb, F-16 are avantaje mult mai mari in lupte, acelasi cost la mentenanta fiind amandoua cu 1 motor, stabilitate mai mare, o incarcatura posibila mai mare cu cateva sute de kg, utilizat in toata lumea deci piesele se gasesc mult mai usor, etc.
            • 0 (6 voturi)    
              dar... (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:59)

              eu [anonim] i-a raspuns lui radukku

              Gripen in fata aripiilor delta mai au doua aripioare care asta fac sa controleze si sa stabilizeze aparatul. Din filmele de prezentare face viraje foarte stranse si chiar nu pare instabil. Este drept ca amandoi doar presupunem ca din pacate nu vom avea placerea sa zburam cu asa ceva.
              Intra-adevar nici mie nu imi place faptul ca este monomotor, mai putina greutate carata, carburant etc.
              Insa nu se pot compara cu avioane SH care nici macar nu sunt F18 ultimul model modernizat
            • -4 (4 voturi)    
              In lipsa de argumente vii cu dezinformari. (Luni, 1 noiembrie 2010, 16:25)

              .... [utilizator] i-a raspuns lui radukku

              Cred ca esti setat sa spui un anumit lucru si pentru asta schimbi realitatea si o adaptezi la ceea ce trebuie sa spui.
              • +2 (4 voturi)    
                . (Luni, 1 noiembrie 2010, 23:14)

                radukku [utilizator] i-a raspuns lui ....

                Ti se pare ca schimb realitatea pentru ca tu, cel mai probabil, n-o cunosti. Ce am spus si nu e adevarat? Credeai ca JAS-39 erau nou-noute? Din ofertele primite doar Rafale si F-16 direct de la fabricant erau noi. F-18 n-a fost luat in seama dupa ce polonezii l-au refuzat. Eurofighter era sh de la italieni, JAS-39 era sh de la suedezi, mai era varianta F-16 sh de la evrei, belgieni sau americani .
                Credeai ca EF si JAS-39 erau noi pt ca umblau prin tara firmele care le-au construit? Nici pe-aproape, umblau pentru a le moderniza in tara noastra pe contracte grase, poate primeau si comision de la suedezi/italieni daca le reusea vanzarea. De fapt, din cate am auzit, EF de la italieni faceau parte dintr-un lot refuzat de armata italiana, nu erau sh, dar nu stiu sigur.
                Daca era sa luam avioane noi aveam de ales doar din cele doua pe care le-am amintit mai sus: Rafale si F-16. Rafale e o copie nereusita a EF, iar F-16 nou-noute ar fi costat de 3-4 ori mai mult decat cele sh. Daca ar fi fost bani , clar ca as fi ales F-16 noi dintre astea doua. Sau EF daca erau noi.
                • +2 (2 voturi)    
                  Ordinul implinit (Marţi, 2 noiembrie 2010, 15:53)

                  mimo [utilizator] i-a raspuns lui radukku

                  Da radukku - raporteaza superiorilor ca ti-ai implinit misiunea de dezinformare.

                  Informatii obtinute de la Air Forces Monthly:
                  Gripen-urile sint oferite noi noute - varianta NG - cu 100% offset.
                  Typhoon-urile Italiene nu sint 'refuzate' - sint folosite in Aeronautica Militare - sint din transa 1 - dotate in varianta A-A.
                  Rafale nu e o 'copie'. EF si Rafale au inceput intr-un proiect comun intre UK, Franta, Germani, Italia si Spania. Franta a ales sa paraseasca proiectul si din asta a rezultat Rafale.

                  Ora de zbor a lui Gripen e o fractiune din cea a lui F16.

                  100% inseamna investitie de acelasi valoare in Ro = jobs!!!!!!!!

                  Singurul avion potrivit Romaniei e Gripen. Orice alta alegere sfideaza interesele Romaniei.
            • -2 (4 voturi)    
              Nu e vorba de dogfight (Luni, 1 noiembrie 2010, 16:49)

              BX [utilizator] i-a raspuns lui radukku

              F16 nu e facut pentru dogfight. Deci argumentul tau fails.
            • +1 (1 vot)    
              Errrr.... (Joi, 4 noiembrie 2010, 0:09)

              Sar Castic [utilizator] i-a raspuns lui radukku

              Mr expert de 2 bani radukku!

              Toate avionele moderne sint instabile. Stabilitatea se obtine prin computere fare de care nici un pilot nu va reusi sa zboare avionul.
              Inclusiv iubitul tau bunic F16!
              Sint instabile pentu a obtine manevre care nu pot fi obtinute de un avion stabil (Mig-21 de exemplu).
          • -4 (6 voturi)    
            Lasa-ma...! (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:56)

            vali [anonim] i-a raspuns lui ....

            ...Lasa-ma cu Grippen-urile !...
            mai degraba iei Suhoi la care schimbi motorul dupa 100 de ore de functionare...!
            Ati luat strigatura populara "Grippen-Grippen"
            si strigati ca la hora, fara sa stiti ce inseamna!
            Nu esti specialist, nici eu nu sunt, aici nu vorbim de fotbal !...
        • +3 (5 voturi)    
          Moskvitch 408/412 (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:34)

          Aga Rich [anonim] i-a raspuns lui radukku

          Nu mi se pare prea corecta comparatia cu Dacia 500. As propune Moskvitch 408/412.
          http://en.wikipedia.org/wiki/Moskvitch_408
        • +2 (4 voturi)    
          F16 si resursa (Luni, 1 noiembrie 2010, 16:06)

          Hell [utilizator] i-a raspuns lui radukku

          Resursa este de 5 ani, iar Mig-urile mai au intre doi si trei ani..... Diferenta intre 21 si F16 este de doar 25% . F16 a fost construit pentru a contracara Mig-ul21
    • -1 (11 voturi)    
      F16-sunt la fel de praf si de uzate la SH (Luni, 1 noiembrie 2010, 14:48)

      aa [anonim] i-a raspuns lui radukku

      cu aceeasi bani F16+ contract de intretinere se iau lejer Eurofighter.!
      • +6 (6 voturi)    
        Poate Grippen, Eurofighter sunt prea scumpe .... (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:14)

        .... [utilizator] i-a raspuns lui aa

        .. desi sunt cele mai performante (sunt la un pret comparabil cu F25 si probabil mai performante decat acestea).
        • +1 (1 vot)    
          lasa mai ca noi vrem SH-uri ca e bine (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:49)

          aa [anonim] i-a raspuns lui ....

          a naibii populatie cum sa afle de jaful si saracia din armata romana ?
          • +3 (5 voturi)    
            Ne sunt impuse de marele licurici! (Luni, 1 noiembrie 2010, 16:29)

            .... [utilizator] i-a raspuns lui aa

            Iar propagandistii de profesie incearca sa ne convinga cat de buna e aceasta afacere si cat de proasta ar fi orice alta alternativa.
      • +5 (9 voturi)    
        fii serios!!! (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:16)

        eu [anonim] i-a raspuns lui aa

        eurofighter? exclus, sunt avioane greoaie si costa intretinerea la ele de mori.
        Noi nu am vrut avioane suedeze cand aia erau dispusi sa si investeascca creeand locuri de munca si plus le intretineau.
        Suedezii sunt niste idioti ca le folosesc ce eram sa fim si noi nu?!!!
        Asta e daca nu dau spaga normal ca nu alegem avioane si carute secondhand.
        • 0 (8 voturi)    
          Suedezii dau faliment :) (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:21)

          Anonim [anonim] i-a raspuns lui eu

          Au anuntat ca nu o sa mai produca avioane, doar o sa le intretina pe cele deja existente.
          • 0 (6 voturi)    
            nu pot confirma (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:40)

            eu [anonim] i-a raspuns lui Anonim

            SAAB excluzand divizia auto care nu mai e detinuta de ei o duce destul de bine au mai scazut profiturile si vanzarile insa se tine bine. Nu e vorba de niciun faliment al SAAB atata timp cat fac tehnologie pt armata fiind un sector strategic pt suedezi chiar daca e privat.
            In proportie de 90% nu e exista posibilitatea de faliment.
            Nici nu avem nevoie de avioane mai bune. Gripen+piloti romani chiar zice ca ai forta aeriana.
            Asta cu spaga e sigura, nu au vrut sa dea asa cu nici nemtii care au vrut sa cumpere dacia nu au dat.
            Ce sa zic acum as prefera si niste eurofighter cateva bucati pentru misiuni speciale si sa nu uitam ca rusii inca fac avioane tari de tot.
          • +4 (6 voturi)    
            De unde ai scos gogoasa asta? (Luni, 1 noiembrie 2010, 16:41)

            .... [utilizator] i-a raspuns lui Anonim

            Divizia de avioane a Saab e total separata de cea auto si e bine merci in proprietatea satului suedez.
            Ce spui tu cum ca nu mai fac avioane, e doar o minciuna ordinara si nu inteleg ce te face sa dezinformezi.
            De fapt, imi amintesc declaratia recenta a ambasadorului american cum ca trebuie sa ne grabim cu oferta pentru avioanele SH si observ ca aparatorii "interesului national" au si pornit campanie de propaganda cu sloganul "o minciuna spusa de mai multe ori pana la urma poate fi crezuta".
      • +3 (9 voturi)    
        Nu zau? (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:16)

        sile [anonim] i-a raspuns lui aa

        1. Nu cred ca F16 in discutie au fost fabricate in acelasi an cu MiG-urile noastre, ca sa fie la fel de uzate.
        2. De ce compari costul unui F16 cu contract de intretinere cu costul unui Eurofighter fara? Eurofigher e magic si se intretine singur? F16 e 15-19 milioane euro, Eurofighter e peste 60. Deci ia tu Eurofighter cu aceiasi (sic) bani.
        • -1 (3 voturi)    
          pentru ca sunt la acelasi cost (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:59)

          aa [anonim] i-a raspuns lui sile

          conform ofertelor publice.
    • +4 (12 voturi)    
      Da, avem nevoie de noi araturi... (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:12)

      Sar Castic [anonim] i-a raspuns lui radukku

      Da sa dam o galeata de bani pe alte vechituri.

      Ca trebuie sa aram cimpurile cu ceva. F16 pare bun pentru asa ceva.

      Sau am putea sa luam ceva care ajuta pilotii sa stea in aer cit mai mult si chiar si economia - Saab gripen.

      Dar ca intotdeauna in Ro, depinde cine da spaga.

      As prefera sa vad migurile retrase si apararea aerieana a Ro asigurata de Nato - cel putin pentru moment pina se cumpara - speram - Gripenurile.

      F16 e un gunoi infect - Ro nu are nevoie de asa ceva.

      Pacat ca ne mor pilotii - unul din motive probabil fiind lipsa de antrenament...

      Pacat.
    • +4 (6 voturi)    
      F16 (Luni, 1 noiembrie 2010, 16:04)

      Hell [utilizator] i-a raspuns lui radukku

      Acele F16 mai au resursa de zbor de doar 5 ani, dupa 5 ani le iei frumos si le arunci la Craiova sau Timisoara sau poate la Muzeu (daca o sa mai existe) sau la gunoi pentru ca vor fi la fel de nefunctionale ca si Mig-urile 21. dupa ce platesti 1,3 miliarde de dolari pe ele tin sa spun ca trebuie sa fie si modernizate pentru a face fata situatiei actuale deci alte cateva zeci sau poate sute de milioane de dolari pentru modernizare ...... Iar in aceleasi conditii se poate cumpara Grippen Suedez nou cu resursa de zbor 20 de ani (nu este cel mai performant dar este nou si 20 de ani sunt 20 si nu 5) sau Eurofighter de la armata Italiana cu resursa de zbor 15 ani! care iar sunt 15 si nu 5... Se vorbeste de F35 care se poate livra RoAF undeva prin 2025 iar daca am lua F16 cu resursa 5 ani ar insemna ca intre 2015 si 2025 ori mai cumparam ceva (poate alti 1,3 miliarzi de dolari) ori angajam porumbei, soimi, ciori si pescarusi sinucigasi sa se indese in motoarele avioanelor inamice......
    • -2 (2 voturi)    
      Esti.......aerian (Luni, 1 noiembrie 2010, 16:26)

      Prostu [anonim] i-a raspuns lui radukku

      Cele 1,3 miliarde de $ la bugetul de stat le mobilizeaza bugetarii cu burdihanul mare !
      Nu stiai ?????
  • +2 (4 voturi)    
    comuna e calarasi (Luni, 1 noiembrie 2010, 14:14)

    fdsf [anonim]

    cautati pe maps.google, o sa vedeti in apropiere de Luna o comuna cu numele CALARASI (la fel ca judetul din sud)
  • -1 (1 vot)    
    antrenamente (Luni, 1 noiembrie 2010, 14:19)

    ludus [anonim]

    intr-adevar, azi faceau antrenamente. eram la ludus, in apropiere si, cand treceau pe deasupra orasului, mi se parea ca zboara destul de jos, pentru ca se MIG-urile se auzeau mai tare ca de obicei. bietii de ei. daca erau doi inseamna ca era instructor + elev!
    • +6 (6 voturi)    
      rip (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:25)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui ludus

      Condoleante fam. vreau sa spun ca nu erau instructor si elev ci erau 2 piloti experimentati cu peste 2000 de ore de zobor...pacat pt ca nu merita sa mori pt o tara ca romania....D-zeu sa-i ierte
  • +4 (4 voturi)    
    antrenamente (Luni, 1 noiembrie 2010, 14:34)

    costin [anonim]

    Dumnezeu sa-i ierte, o adevara tragedie.
    Condoleante familiior.
  • +7 (7 voturi)    
    Armata Romana (Luni, 1 noiembrie 2010, 14:36)

    parvu [anonim]

    Sa fi angajat al armatei romane sa intelg ca inseamna sa ai un certificat de moarte rapida? Si de fiecare data e vorba de tehnica (nici cu dinozaurii din scaunele de conducere nu-mi este rusine). Singurele stiri care le aud despre armata sunt ca au murit oameni complet aiura, fara sa-i adun si pe cei din afganistan, cum ar fi:
    accidentul de la tusla, tipul de saptamana trecuta cu proiectilul, prabusiri de avioane..... si sigur accidentele mai putin grave raman musamalizate.
    Bine si sa nu uitam de disparitia de armament! Dar sa vedem si partea buna a lucrurilor facem parte din NATO!
    • -1 (1 vot)    
      parca am fi (Luni, 1 noiembrie 2010, 14:46)

      sabo [utilizator] i-a raspuns lui parvu

      in razboi..asa cad...
      Mai avem armata?
      Sau e de la opereta!?
      Mai putem sa refacem flotila aeriana..ma indoiesc...nu o mai facem
  • +3 (5 voturi)    
    Sa vedem cauzele (Luni, 1 noiembrie 2010, 14:52)

    Vasile [anonim]

    Nu trebuie imediat sa atacam nici pilotii nici armata si tehnica. Mig-rile si-au facut treaba si sunt dotate cu electronica foarte buna. Armata din America are unele avioane mult mai vechi. Hercules si B52 sunt intrate in actiune la inceputul razboiului rece. Cand vine Hercules C la showuri, toti se uita la el, dar sunt de zeci de an in folosinta. B52 va fii scos din folosinta, e adevarat, dar in 2050. Asa ca hai ca nu mai zicem rable la lucruri despre care nu stim. Avioanele nu sunt ca niste masini.

    Sa le fie tarana usoara la saracii piloti!
    • +3 (5 voturi)    
      Dumnezeu sa-i ierte pe piloti! (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:00)

      aa [anonim] i-a raspuns lui Vasile

      cat despre SUA cu aparate mai vechi ... da dar sunt si INTRETINUTE!
      la noi pare a fi un fel de loterie...
      • -1 (1 vot)    
        Asa poate (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:17)

        Vasile [anonim] i-a raspuns lui aa

        ... dar stie cineva de aici cum sunt intretinute? Oricum, ce ai zis e mai corect si e subiect de discutie pe forum.
        • +2 (2 voturi)    
          din rapoartele publice da stie cine doreste (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:47)

          aa [anonim] i-a raspuns lui Vasile

          faptul ca tu vrei sa negi datele oficiale ale armatei si ale comisiei de aparare a Parlamentului e alta treaba
      • +3 (5 voturi)    
        avioane pica peste tot (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:25)

        emilper [utilizator] i-a raspuns lui aa

        ... si in teste, si in traninig, si noi, si vechi ... daca nu pica inseana ca nu se antreneaza in conditii realiste.

        E cinic, dar asta e ... daca pica avioane militare in Romania inseamna ca se face inca instruire ... daca pica doar odata sau de doua ori pe an, inseamna ca instruirea se face bine (sau se zboara doar odata sau de doua ori pe an ... ceea ce nu e adevarat).
    • +4 (4 voturi)    
      electronica (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:49)

      paul [anonim] i-a raspuns lui Vasile

      asa este cu electronica
      insa motoarele au ramas cele vechi, tumansky pentru care eu intelesesem ca rusii de cand cu "upgradele" cu elbit rusii nu mai livreaza piese de schimb, la fel ca si pentru hidraulica si ce a mai ramas din migul original pe ele

      oricum de picat - pica la fel orice avion de vanatoare cu un singur motor cand dintr-un motiv sau altul se opreste. Undeva pe net vazusem o statistica cu F16 care au fost angajate in conflict - mai multe fusesera pierdute din cauza de nisip sau pasari sau erori de piotaj - decat cele pierdute din cauza de "conflict"

      dumnezeu sa ii odihneasca pe cei doi aviatori care si-au pierdut viata

      si mosii teaca din armata romana care "investigheaza" ar putea invata ca in urma unei anchete corecte ar putea salva niste vieti care nu s-ar mai pierde repetand aceleasi greseli
      decat cu aberatzii de la ancheta de la an2-ul de la Tuzla cu "cedari de material care nu puteau fi prevazute"
      oricine altceva in afara de absolventii de metalurgie online de la distantza spiru haret poate prevedea o "cedare de material", daca trebuie sa faca asa ceva
      cautati la tarom de exemplu - au "structuristi"
      care la un check tocma asta fac - cauta microfisuri ca sa previna o "cedare de material"

      da e mai usor asa cu "nu putea fi prevenit" si scoti pe toata lumea basma curata
      dumnezeu sa ii odihneasca si pe scafandrii aia parasutisti de la tuzla - memoria lor ar merita macar o ancheta adevarata
  • +6 (10 voturi)    
    Saracia din Armata Romana (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:04)

    Ioana [anonim]

    Dumnezeu sa-i odihneasca pe cei doi militari care si-au dat viata pentru patrie. Iar pe guvernantii nostri ii doare exact in cot de conditiile vitrege, cu care se confrunta militarii romani. Li s-au taiat salariile, nu au echipamente bune cu care sa isi desfasoare activitatea zilnica, toate sunt vechi , niste rable. Se gasesc bani de cheltuit din buget pentru confortul celor care dorm in parlamentul Romaniei, pentru excursii, secretare, masini scumpe cu care sa se plimbe, etc...... Sa va fie rusine, ne omorati pe rand: militarii, pensionarii, ati omarat educatia, sanatatea si tot ce ati putut!!!!
  • +1 (3 voturi)    
    11 in 10 ani (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:07)

    cipri [anonim]

    daca am numarat eu bine e vorba de 11 MIG-uri in 10 ani deja.. chiar nimeni din conducerea armatei nu-si da seama ca e grav? anul si MIG-ul
  • +4 (4 voturi)    
    A cazut un as. Kiru. (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:07)

    Theodor [anonim]

    Dumnezeu sa-i odihneasca!
  • 0 (10 voturi)    
    RIP (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:15)

    sand [anonim]

    Dumnezeu sa-i odihneasca pe cei 2 piloti.
    Si sa le fie rusine guvernantilor care obliga militarii romani sa isi riste viata pe salarii pe care in alte tari nici gunoierii nu ar munci.
    • +2 (6 voturi)    
      ? (Luni, 1 noiembrie 2010, 17:34)

      ... [anonim] i-a raspuns lui sand

      salarii? sau conditii de munca?

      si cei din afghanistan isi risca viata pe salarii de mizerie? - sau fac un lucru extrem de periculos pentru ca macar in armata se castiga bine? mai ales "in afghanistan".

      bietii oameni care au murit ar fi avut nevoie nu de salarii, ci de aparate de zbor fara "riscuri" si "defecte".

      care este motivul salariilor mai mari? sa ai cu ce ispiti oamenii sa-si dea viata? sa-i santajezi - daca vrei multi bani, du-te si omoara sau fii omorat in afghanista? vorbiti cu cineva din familia unui militar activ, si o sa vedeti ca banii respectivi pot fi cea mai mare nenorocire posibila.

      nu stiu ce salarii au militarii, dar mi s-ar parea normal sa nu existe, in sistemul bugetar, salarii mai mari de 40 milioane; sau pensii de maxim 25 milioane. pentru ca sunt niste sume cat se poate de convenabile. btw sunt bugetar.

      am gasit aici o grila de salarizare pentru 2010

      http://militar.infomondo.ro/actualitate/reprezentantii-armatei-si-au-stabilit-salariile-din-grila-unica.html
      • -2 (2 voturi)    
        raspuns pt ? (Marţi, 2 noiembrie 2010, 10:02)

        sand [anonim] i-a raspuns lui ...

        Grila e din 2009. Daca nu stiti, salariile celor din armata s-au redus cu 25%. Si nu numai salariile; si norma de hrana si sporurile, etc
        Stiti ca diurna romanilor din Afghanistan este de 10 ori mai mica decat a celorlalti soldati de acolo? Credeti cumva ca viata romanilor este mai putin pretioasa decat a americanilor, de ex?
        Mie mi s-ar parea normal sa nu existe salarii mai mari de 40 mil pentru bugetarii care stau la birou si freaca 2 hartii toata ziua, nu pentru cei care muncesc in conditii de risc, cum sunt o parte din militari.
        • +1 (3 voturi)    
          si un super-salariu motiveaza o moarte? (Marţi, 2 noiembrie 2010, 12:58)

          ... [anonim] i-a raspuns lui sand

          nici chiar reduse cu 25% salariile nu au cum arata rau. mai uitati-va o data pe grila aia.

          cat despre "conditii de risc" repet: vorbiti cu cineva din familia unui militar, si re-ganditi-va. am elevi ai caror parinti sunt in armata, unul mi-a povestit ca-i este groaza ca tatal lui sa nu mearga din nou in Afghanistan si ca un coleg al tatalui sau a murit acolo. chiar vi se pare ca totul se reduce la bani?
  • -1 (3 voturi)    
    tare asta... (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:36)

    iulianv [anonim]

    casa aleia e la "cativa metri" de locul prabusirii, in vreme ce bucati din avion au zburat dupa impact la cateva sute de metri... si evident n-au vazut decat "mult fum"
    • -1 (3 voturi)    
      cred ca era de fier doamna :)::)::) (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:47)

      rider [anonim] i-a raspuns lui iulianv

      ...
  • +3 (3 voturi)    
    Asta e (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:43)

    Andrei [anonim]

    In aviatie mor doar prostii si asii. Dumnezeu sa ii odihneasca!
  • 0 (2 voturi)    
    Mig-uri (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:50)

    Andrei [anonim]

    Nimeni nu a zis nimic despre reducerea numarului de ore de zbor de care "au beneficiat" pilotii. Cu asta ar trebui incepute analizele.

    Deci, de cate ori s-au redus aceste ore?
  • -5 (5 voturi)    
    Piloti (Luni, 1 noiembrie 2010, 15:57)

    Rares [anonim]

    Un avion nu poate avea decat un singur pilot
  • -3 (3 voturi)    
    hmmm (Luni, 1 noiembrie 2010, 16:52)

    aurel vlaicu [anonim]

    Un laser puternic poate orbi temporar pilotul, iar la aterizare orice secunda conteza...

    Nu as exclude nici ipoteza sabotajului..
  • +3 (3 voturi)    
    Îngrozitor (Luni, 1 noiembrie 2010, 18:23)

    Doc [anonim]

    O tragedie îngrozitoare pentru familiile acestor doi oameni. Condoleanţele mele familiilor, prietenilor şi colegilor celor doi.
  • +3 (3 voturi)    
    Dumnezeu sa ii ierte! (Luni, 1 noiembrie 2010, 19:23)

    Andra [anonim]

    Condoleante familiilor!
  • 0 (6 voturi)    
    R.I.P. Kiru si Sorin (Luni, 1 noiembrie 2010, 21:49)

    Camarazi de Zbor [anonim]

    Dragii nostri prieteni si camarazi de zbor Sorin si Kiru, sa va odihneasca bunul Dumnezeu acolo Sus in Escadrila din Ceruri, alaturi de Davidovici, Marinescu, Foozie, Serbanescu, Vlaicu si toti cei care ne-au parasit cu mansa in mana. Si va rugam sa priviti cu iertare mizeria umana in care noi am ramas sa traim aici pe pamant, in aceasta tara care isi umileste valorile. Viata noastra va fi mult mai lipsita de sens incepand de azi, dar nu va vom uita niciodata. Ca PILOTI. Ca OAMENI.
    • -1 (3 voturi)    
      sfat (Luni, 1 noiembrie 2010, 23:13)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Camarazi de Zbor

      parasiti armata acestui popor cretinizat; angajati-va la companii civile, care vor plati si aprecia la justa valoare competenta voastra; prea multa umilinta e de inghitit aici pentru... nimic!
      • -2 (2 voturi)    
        100% corect (Marţi, 2 noiembrie 2010, 8:14)

        catelu [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        Daca salariile si conditiile de munca sunt asa de mizerabile, cine-i retine cu forta?!
  • +3 (3 voturi)    
    ce tregedie (Marţi, 2 noiembrie 2010, 0:00)

    alis [anonim]

    Dumnezeu sa-i odihneasca! Pacat ca au plecat dintre noi si au lasat sotii si copii in urma lor. Tot respectul pentru acesti oameni si pentru meseria pe care au avut-o.
    Condoleante familiilor, colegilor si prietenilor acestor super oameni.
  • 0 (0 voturi)    
    Condoleante famillilor indurerate! (Marţi, 2 noiembrie 2010, 20:02)

    Adela si Adi Oroian [anonim]

    Suntem cu sufletele alaturi de voi in aceste momente de durere. Pe Sorin l-am cunoscut personal. Nu putem sa credem ca e adevarat.
  • 0 (0 voturi)    
    Condoleante (Vineri, 5 noiembrie 2010, 21:29)

    Darius [anonim]

    Condoleante familiilor -dar tin sa spun ca pilotii din acea unitate obisnuiesc sa zboare la o prea mica inaltime .De foarte multe ori am crezut ca se sparg geamurile casei .Asta nu este normal .Am incercat sa iau legatura cu cineva din conducerea acelei unitati dar nu am reusit ............
  • 0 (0 voturi)    
    Au murit ca prostii ! (Sâmbătă, 10 decembrie 2011, 0:39)

    unul [anonim]

    Aici duce ingamfarea prosteasca fara limite ! In rest , fara comentarii , avionul este foarte bun pentru ce a fost facut , le doresc pilotilor romani sa aibe parte de un alt avion la fel de robust in exploatare ca si MIG-21 ! Eu am carat pe umar 5 sicrie cu piloti ce au avut impresia ca sunt mai presus de avion ... si ma refer la MIG-21 ...


Abonare la comentarii cu RSS
In cazul unui ordin de mobilizare pentru cetatenii romani, ati raspunde chemarii la arme?
(Un singur răspuns posibil)
  • Da
  • Depinde de situatie
  • Nu
  • Nu stiu / Nu raspund



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică