VIDEO Incendiu de proportii in centrul Capitalei: O cladire de birouri a luat foc langa Biserica Armeneasca

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 26 iunie 2009, 23:57 Ultima ora

Incendiu la o cladire de birouri de langa Biserica Armeneasca
Un incendiu a izbucnit vineri noaptea la Millennium Business Center, o cladire de birouri in zona Bisericii Armenesti. Incendiul a izbucnit la cateva minute inainte de miezul noptii si s-a raspandit la mai multe etaje, cladirea afectata avand 19 etaje. Mai multe echipaje de pompieri s-au deplasat la fata locului pentru stingerea flacarilor. Din primele informatii se pare ca focul a pornit de la un panou publicitar.

Incendiul s-a raspandit si pe latura cladirii dinspre Biserica Armeneasca, iar bucati in flacari din fatada cladirii au cazut peste lacasul de cult. 20 de masini de interventie ale pompierilor si peste 150 de angajati ai ISU s-au deplasat la fata locului pentru a stinge incendiul. Nu au fost inregistrate victime. Incendiul a fost oprit abia in jurul orei 2:30.

Circulatia in zona a fost oprita, iar politistii au incercuit zona pentru a proteja multimea ce s-a adunat in zona. Oamenii au fost  atentionati sa nu se apropie de cladire. O masina parcata in apropierea cladirii a fost avariata grav. Alimentarea cu energie electrica in zona a fost oprita.

Purtatorul de cuvant al politiei, Christian Ciocan a delcarat ca din primele informatii incendiul a pornit de la pun panou publicitar luminos care se intindea pe inaltimea cladirii.

La fata locului si-au facut aparitia si primarul Sectorului 2, Neculai Ontanu care a supervizat interventia pompierilor. Acesta a declarat ca in jurul orei unu mai existau cinci focare aprinse in cladire, la diferite etaje ale cladirii, iar unul inspre Biserica Armeneasca. Conform acestuia, incendiul a fost unul de proportii cum nu a mai avut loc in Bucuresti din 1970.

La scurt timp dupa primarul Ontanu au sosit primarul general Sorin Oprescu si premierul Emil Boc. Acesta din urma a precizat ca a venit pentru a se asgiura ca nu exista victime omenesti si pentru a vedea daca a fost afectata Biserica Armeneasca. El s-a declarat multumit ca situatia se afla sub control si ca autoritatile isi fac datoria.

Ministrul culturii, Teodor Paleologu, prezent si el a fata locului a declarat la RealitateaTv ca "acest  incident de proportii dovedeste ca acest fel de porcarii de cladiri construite ilegal in mijlocul Bucurestiului pun in pericol cladiri de patrimoniu din zona, cum este Biserica Armeneasca".

Sambata dimineata se va constitui o echipa pentru a analiza situatia si pentru a determina cauzele incendiului.

Millennium Business Center  este cea mai inalta cladire pe structura de otel din tara si una dintre cele mai inalte cladiri de birouri din Capitala cu un total de 24 de niveluri (patru subsoluri, parter, 18 etaje si etajul tehnic).

Constructia cladirii s-a aflat in mijlocul unui scandal de presa ca urmare a faptului ca integritatea Bisericii Armenesti era amenintata de anvergura proiectului.

In anul 2004 Primaria Bucuresti a aprobat un plan de urbanism ce prevedea posibilitatea construirii unui imobil de 19 etaje, aproximativ 75 de metri inaltime. Pentru ca proiectul sa fie realizat era nevoie de acceptul Bisericii, care in schimbul aprobarii a primit 2 etaje din cladire.

Update1: Incendiul a afectat casa parohiala de la Biserica Armeneasca. Focul a mistuit mansarda si tavanul imobilului si a distrus o serie de bunuri si obiecte din cladire, a declarat Paul Bogdan, preot paroh la Biserica Armeneasca, relateaza Mediafax.

Update2: Inspectoratul de Stat in Constructii a declansat o ancheta in cazul incendiului de la cladirea de birouri. Accesul in cladire este interzis, informeaza NewsIn. Primele concluzii ale anchetei Inspectoratului de Stat in Constructii arata ca structura de rezistenta a Millenium Business Center nu a fost afectata in urma incendiului.

(Multumim Ant pentru poza)






Citeste mai multe despre   






















15518 vizualizari

  • -3 (29 voturi)    
    celebra cladire? (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 0:22)

    pipo1 [utilizator]

    Dumnezeu nu doarme!
    • +1 (21 voturi)    
      Nici tu din pacate... (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 0:32)

      Y [utilizator] i-a raspuns lui pipo1

      Ce legatura are una cu alta?
      • +6 (10 voturi)    
        se pare ca nici tu (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 9:27)

        dumil [utilizator] i-a raspuns lui Y

        are legatura cu modul in care s-au dat avizele construirii acestui turn lipit de biserica, si cu firma de arhitectura care a facut pe genunchi arhitectura pt aceasta cladire.
    • 0 (16 voturi)    
      urmeaza cathedral plaza? (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 0:33)

      dan [anonim] i-a raspuns lui pipo1

      ca tocmai am auzit ca se reiau lucrarile langa sf iosif
    • +3 (7 voturi)    
      corect (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 10:42)

      Nicky [anonim] i-a raspuns lui pipo1

      Corect, uneori doar se odihneste!
  • +14 (18 voturi)    
    nu uitati ... (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 0:34)

    Oarecare [anonim]

    ... ca traim in Rromania. Asa ca probabil asta va fi cel mult o stire trecatoare, fara ca cineva sa ia vreo atitudine impotriva cladirilor construite cu curu si destula spaga, si a reclamelor aruncate pe oriunde.
    • -10 (16 voturi)    
      vorbiti prostii (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 0:47)

      oarecine [anonim] i-a raspuns lui Oarecare

      da, si marmota invelea ciocolata...
      daca si millenium e o cladire construita cu curu... ce sa mai vorbim
      • +13 (17 voturi)    
        binenteles (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 0:55)

        Oarecare [anonim] i-a raspuns lui oarecine

        orice cladire construita aiurea nu arde precum stiuletii. Doar alea construite cu cap isi pot permite sa arda in miez de noapte in centrul unui oras ;)
        • -11 (17 voturi)    
          asa e, priceputule (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 1:10)

          oarecine [anonim] i-a raspuns lui Oarecare

          ai dreptate; cred ca si turnurile gemene au fost construite prost, din moment ce s-au prabusit...
          • +2 (2 voturi)    
            o fi intrat un avion (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 13:41)

            Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui oarecine

            ... si in "cladirea Millenium"!

            BINEINTELES ca a fost facuta (si probabil si proiectata) "cu curu"!
      • +8 (10 voturi)    
        nuts & bolts (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 0:58)

        Pongo [anonim] i-a raspuns lui oarecine

        Nu vreu sa te intristez dar cam aia e ideea din pacate. La cladirea aia "pusul botului" a mers putin cam prea departe. Si chiar din pdv rezistenta.
    • +2 (2 voturi)    
      Moda ? (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 19:33)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui Oarecare

      Se pare ca asta este noua moda: este cool sa condamin constructiile noi (ca de ce sa se imbogateasca unii nu ?). S-a dus cineva la Londra sau New York. Sa vada cum se foloseste fiecare metru patrat. Asta se numeste dezvoltare. Ce ziceti, l-ati fi oprit pe Carol I sau pe Dem I Dobrescu sa refaca bucurestiul ? A fost o crima monstroasa construirea CEC-ului sau a Palatului Posetlor (unde s-a distrus un monument arhitectonic veci de cca 150 de ani). Este o prostie sa incerci sa ingheti orice latura a spiritualitatii umane (arhitectura unui oras, limba vorbita, moda, legile etc). Asa ca nu mai transformati un fapt banal (un incendiu) intr-o trambulina pentru teorii power flower. Cat despre minsitrul culturii este desprins de realitate. In loc sa promoveze cu adevart cultura se tine de prostii. Cum a fost si cu geniala idee sa goileasca de obviectele de patrimoniu Castelul Peles - care este vizitat- si sa doseasca obiectele intr-un loc unde nu le vede nimeni. Si asta numai ca sa "ii faca un rau" lui von Habsburg. Traiasac lupta impotriva exploatatorilor ! J
      • 0 (0 voturi)    
        n-ai cu cine ... (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 20:35)

        me [anonim] i-a raspuns lui Radu

        Lasa-i bai ca habar n-au ce lume traiesc. Tot o dau cu miliardarii de carton, primari corupti etc si cred ca nici macar nu stiu a cui e cladirea, ce a ars sau cine a aprobat-o. Romanu-i revolutionar din fire, da-i un subiect de discutie si gaseste el ceva sa spuna, mai ales daca e sa fie Gica contra sau sa moara capra vecinului.
        De-aia suntem unde suntem si nici n-o sa progresam vreodata, pt ca nici nu stim ce conteaza, nici unde vrem sa ajungem, deci cu atat mai putin ce sa facem sa ajungem acolo. Doar vorbim ca sa ne aflam in treaba. Stupid people dirty country cum ar veni, bine zicea Brucan.
  • -3 (23 voturi)    
    Daca eram de la pompieri... (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 0:49)

    Andrei [anonim]

    Daca eram pompier stropeam cu benzina
    • -3 (17 voturi)    
      ce va spuneam? (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 0:55)

      oarecine [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      alt destept
  • -1 (7 voturi)    
    fight club (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 1:03)

    bobo [anonim]

    fight club taticu
  • +12 (12 voturi)    
    ha ha s-a aprins de la reclame (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 1:11)

    falco [anonim]

    Arde pe 4 nivele distincte scurt circuit cica , se aprindea pe un singur nivel nu sub forma in care arde acum . Cutu scurcircuit sau e mare prima de asigurare sau era ceva de impartit acolo .
    • +8 (8 voturi)    
      asa e (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 1:18)

      oarecine [anonim] i-a raspuns lui falco

      foarte plauzibil; subscriu
    • +6 (6 voturi)    
      Re (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 1:22)

      szasz [anonim] i-a raspuns lui falco

      La asta ma gandeam si eu. Cu banii de asigurare mai rezolva una alta.
    • +5 (7 voturi)    
      reclama era de fapt altceva (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 1:58)

      Anonimus [anonim] i-a raspuns lui falco

      Invocarea panoului publicitar prin toate stirile ma scoate din minti. Toate lumea se gadeste ca e vorba de un dreptunghi din acela cu ceva pe el si de aici si concluzia ca nu avea cum sa ia foc pe mai multe niveluri de la asa ceva. Or, acolo nu era niciun panou publicitar. Era scrisa, pe mare parte din lungimea cladirii, denumirea ei, cu litere fluorescente albastre. Cine a trecut pe acolo vreodata si a ridicat ochii le-a putut vedea. Deci daca intai au luat acele litere foc (nu stiu daca e posibil, asta ramane de investigat) dupa aceea nu e ceva exclus ca focul sa se fi extins in acelasi timp la toate nivelurile in dreptul carora se aflau literele. Asta nu inseamna ca focul nu a putut fi si provocat. Insa e un exemplu de cum, daca o stire e prezentata prost, automat lumea trage pripit niste concluzii gresite: o cauza posibila devine neplauzibila numai din cauza incompetentei ziaristilor nostri. Nu prespununea nici un efort pentru cei de la fata locului sa intrebe pe cineva din zona cum arata "reclama" cu pricina.
      • 0 (0 voturi)    
        cum sa ia foc toate o data? (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 13:43)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Anonimus

        Alea oricum folosesc gaze inerte - ce au literele cu focul?
        • 0 (0 voturi)    
          draga mea (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 15:37)

          Anonimus [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

          Am scris foarte clar ca nu stiu daca e posibil ca acele litere sa ia foc. Dar daca e posibil acest lucru, dispunerea literelor ar putea sa permita propagarea focului la mai multe niveluri in acelasi timp. Si stai linistita, ca n-au luat foc toate odata. Cel putin asta au spus martorii, ca au luat foc pe rand si abia dupa ce s-a intins focul la mai multe au sunat la pompieri. Desi au preluat si declaratiile martorilor, toate stirile bateau campii cu panoul publicitar (oare nu s-au intrebat despre ce "litere" era vorba?) , care in intelegerea majoritatii nu reprezinta ceva ce ar genera propagarea focului la mai multe etaje in acelasi timp, avand alta dispunere spatiala. Eu criticam numai prezentarea falsa a realitatii in stiri, care generaza interpretari gresite de catre cei care le citesc/urmaresc. Nu-i criticam pe cei care spun ca e posibil ca focul sa fi fost provocat.
  • +3 (3 voturi)    
    hehe (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 1:19)

    Tyler Durden [anonim]

    nu au incendiat si ei in forma de smiley face cladirea?
    asteptam si celelalti colosi sa fie incendiati!
    Tyler Durden is in each of us!
  • -8 (14 voturi)    
    idioti (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 1:29)

    coco [anonim]

    sunteti marea majoritate niste idioti, si mi s-a confirmat ca va conduce si ministrul culturii care e idiotul sef ales de voi ma idiotilor. multumesc...nu mai vorbiti in necunostiinta de cauza ca nu sunteti avizati sa judecati cladiri dragii mei...
    • 0 (10 voturi)    
      corect cu privire la Paleologu (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 2:14)

      Anonimus [anonim] i-a raspuns lui coco

      Habar n-are despre ce vorbeste, dar isi da cu parerea mai ceva ca tata Floarea cand o intrebi despre decibelii de pe stadioane. Si asta e intelectual. Daca era o cladire veche care lua foc langa o biserica de patrimoniu ce naiba mai zicea? De unde stie el asa, fara nicio investigatie, ca era o porcarie de cladire? Si de ce generalizeaza? Poate alte cladiri asemanatoare nu sunt porcarii. Mai mult, nu trebuie sa fii specialist in incendii ci doar sa te fi uitat la vreo doua documentare despre incendii ca sa stii cat de viclean e focul. Ca arde mocnit si dupa aceea izbucneste in forta in mai multe locuri. Sau ca se dezvolta intr-un mod inexplicabil pentru cei care nu cunosc cum functioneaza (nu si pentru specialisti). Ce e asa de greu sa te abtii de la comentarii dupa ureche si sa zici ca astepti rezultatele din partea specialistilor? si cand aceasta vin, daca iti sustin teoria, poti sa urlii cat doresti ca e cladirea o porcarie, ca nu s-a respectat nu stiu ce, ca nu trebuie sa se mai aprobe astfel de lucrari etc.
      • 0 (2 voturi)    
        e o porcarie! (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 13:45)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Anonimus

        Faptul ca a fost construita acolo e o porcarie!

        NU era locul unei astfel de cladiri, acolo - si a fost si intens contestata (mai ales pe motive de securitate - de uratzenie nu mai vorbesc)! S-a construit cu presiuni!

        Cine a facut presiunile - sa PLATEASCA!
        • +1 (1 vot)    
          cam simplist (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 15:23)

          Anonimus [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

          Tin minte ca scandalul de atunci n-avea nicio legatura cu vreun posibil incendiu ci cu afectarea fundatiilor Bisericii Armenesti. Alta mancare de peste, sa nu le amestecam. Nici mie nu imi plac anumite constructii noi din Bucuresti, mai ales in anumite locatii, dar daca vrem sa scapam de ele sa le combatem cu argumente solide, nu cu unele dupa ureche. Asta cu incendiul nu dovedeste nimic. Ce, daca proprietarul terenului construia in loc de bloc de 19 etaje, unul de 4-6 etaje si cu arhitectura potrivita zonei, dar care lua foc si care punea in pericol biserica de alaturi se schimba cu ceva situatia? Pericolul de propagare al incendiului ca motiv de a interzice constructia in aproprierea altei cladiri e absurd. Problemele de acest gen se rezolva cu sisteme potrivite de prevenirea a incendiilor (s-ar putea ca astia sa nu fi avut, si atunci la zid cu cei responsabili!), nu cu interzicerea constructiei. In schimb problema cu afectarea fundatiilor e un motiv mult mai solid pentru a impune interdictii, macar de regim de inaltime (pentru ca asta inseamna si alte fundatii), pentru ca interdictia totala iar e prea mult. Repet, critica mea la adresa ministrului Paleologu se refera la momentul in care s-a lansat sa zica despre cladire ca e o procarie. Vreau sa vad niste informatii de la specialisti pe tema asta, si, daca se confirma ca e o porcarie, o sa strig in cor cu tine si ministrul.
          • 0 (0 voturi)    
            Pai chiar e porcarie (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 20:50)

            Petru Muldovan [anonim] i-a raspuns lui Anonimus

            si nu pentru ca afectezaza sau nu fundatia bisericii ci pentru ca o ascunde in mare parte. Daca vrei sa duci niste excursionisti sa le arati cladiri reprezentative din Bucuresti, dupa parerea mea Biserica Armeneasca ar putea figura cu onoare pe lista, pe cand prostia aia de bloc ar figura alaturi de Circa 1 Politie pe lista cladirilor aruncate in locul cel mai nepotrivit. Bine, clar si popii au o vina daca s-au lacomit si au semnat in schimbul unor avantaje, dar daca am trai intr-o tara cu conducatori normali la cap terenul ala ar fi trebuit rechizitionat ca fiind de utilitate publica si transformat in parc cu arbusti ca sa se vada biserica aia cat mai bine.
  • +5 (5 voturi)    
    autoritati corupte si mafioate (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 1:30)

    hansel [anonim]

    Doamne fereste de un cutrenur urmat de incendii, pompierii nu vor fi in stare sa le stinga. Se dovedeste ca aceste cladiri construite abuziv de mafia FSNisto bolsevica pun in pericol intreg Bucurestiul. Au venit si cei 2 primari incompetenti la fata locului sa-i vada lumea ce capabili sunt ei si-si dau cu pararea prefacandu-se ca Ontanu raporteaza lui Oprescu cel cu buzele tuguiate cat de competent e el si cum a stins el focul din gura.
    Dumnezeu a facut dreptate, cei care si-au batut joc de biserica au fost pedepsiti.
  • +3 (7 voturi)    
    incendiu (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 1:41)

    conspiratoru' [anonim]

    2 etaje din cladire sunt ocupate de bursa romana de marfuri si au, probabil, aici multe dovezi ale tranzactiilor, etc etc
    • +5 (11 voturi)    
      voi credeti ca suntem in secolul XV? (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 2:02)

      Anonimus [anonim] i-a raspuns lui conspiratoru'

      Si ca singurele dovezi ale unor tranzactii sunt niste hartii carora li se da foc? Inseamna ca habar n-aveti ca exista obligatii privind planurile de dezastre care presupun backupuri (electronice) in locatii diferite. Nici nu cred ca Bursa Romana de Marfuri ar fi putut sa functioneze fara un astfel de plan si backup.
      • +6 (8 voturi)    
        rasp lui anonimus (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 2:12)

        conspiratoru' [anonim] i-a raspuns lui Anonimus

        scrie in lege ca backapu trebuie sa fie pe computere din alta locatie? Eu am spus ca au ars DOVEZILE nu hartiile...
        • 0 (0 voturi)    
          deci stii ce e aia DRP sau nu? (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 14:44)

          Anonimus [anonim] i-a raspuns lui conspiratoru'

          Habar n-am ce scrie in lege dar stiu ca acreditarile si certificarile pentru organisme de genul asta nu se dau fara DRP (Disaster Recovery Plan) care presupune printre altele si back-up de date in locatie diferita (ca altfel e frectie la picior de lemn). De exemplu cei de la Alpha Bank afectati de incendiu au asa ceva, conform declaratiilor de azi-noapte ale directorului agentiei din caldirea cu pricina. Cat despre referirea la "hartii" era o figura de stil sa se potriveasca cu titlul comentariului meu.
        • 0 (0 voturi)    
          da dom'le scrie in lege (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 22:10)

          io [anonim] i-a raspuns lui conspiratoru'

          Da, scrie in lege ca trebuie sa fie in alta parte, pt ca legea cere sa se implementeze standardul DRP, care specifica exact asta. E valabil la banci, arhive, si ff. probabil si la bursa de marfuri.
      • -3 (3 voturi)    
        romaneste (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 2:29)

        vivi [anonim] i-a raspuns lui Anonimus

        ...si nici tu n ai habar de gramatica : "hartii carora li se DAU foc", nu "li se DA foc"...traiasca care este, ca traieste romaneste
        • 0 (6 voturi)    
          gresit (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 10:48)

          gigi [anonim] i-a raspuns lui vivi

          tu habar nu ai de gramatica...este corect "li se DA foc"

          focul se DA, nu hartiile se DAU

          ai fost chiar penibil aici
          • 0 (0 voturi)    
            Hai merci, gigi! (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 15:00)

            Anonimus [anonim] i-a raspuns lui gigi

            sa-l lasam pe vivi sa zica "hartiilor li se DAU foc", la fel cum probabil spune si "profesorilor li se DAU spaga", si sa ne vedem de ale noastre. Subiectul asta cu constructiile reflexive/impersonale si acordurile necesare e greu.
    • +5 (5 voturi)    
      Serios (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 2:10)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui conspiratoru'

      BURSA ROMANA DE MARFURI S.A. are sediul in Bucuresti,
      Piata Presei Libere nr. 1, sector 1, cod 013701, Romania
      Telefon: +40 21 317.45.60
      Fax: +40 21 317.28.78
      Email: bursa@brm.ro
      www.brm.ro

      iar Bursa de Valori Bucuresti are sediul pe Carol in alta cladire
  • +1 (7 voturi)    
    proprietarii cladirii (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 1:59)

    conspiratoru' [anonim]

    Kanellas Nestor 60% si Antonio Kapraras 40% iar firma lor se numeste 3Kappa real estate - din numele celor doi reiese doar kaka, deocamdata
    • 0 (4 voturi)    
      altu' ca isi da cu parerea aiurea (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 2:25)

      Anonimus [anonim] i-a raspuns lui conspiratoru'

      Dar de unde stii tu draguta deja ca proprietarii sunt de vina? Proba ta cu numele e beton! Poate e de vina proiectantul. Poate e de vina cel care a avizat proiectul PSI. Poate sunt de vina aia care au stabilit standardele. Poate e de vina Cel de Sus, pentru ca experienta ne invata ca, oricate sisteme de siguranta am inventa si oricat de bine le-am respecta, nenorocirile tot se intampla. Ce, tu daca iti faci o casa si angajezi niste specialisti sa ti-o faca bine dar ea cade din picioare si omoara un om e vina ta? E vina alora de ti-au facut-o prost, ca doar nu trebuie sa fii specialist in constructii ca sa iti faci o casa. A! Daca te-ai zgarcit la materiale sau ai schimbat proiectul, desi ei ti-au zis ca e periculos, daca ai lucrat la negru cu niste nepriceputi, daca apar semne de "slabiciune" a cladirii de care ai fost informat si nu ai facut nimic sa eviti o nenorociere, atunci da! E vina ta. Dar altfel, sa raspunda cine nu si-a facut treaba bine.
      • 0 (0 voturi)    
        da' tu nu urmaresti santierul? (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 13:47)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Anonimus

        Cand iti face unul casa - tu nu urmaresti ce iti face? Dai numa banu', ashaaa...?
        • +1 (1 vot)    
          si daca urmaresc cu ce ma ajuta? (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 14:34)

          Anonimus [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

          Nu ma pricep la constructii, n-am cum sa-mi dau seama daca proiectul sau executia sufera de erori grave. Asa ca la ce ma ajuta ca urmaresc constructia? De aia angajez in inginer de rezistenta, arhitect, constructor etc. pentru ca ei se presupune ca stiu ce fac. De aia iau avize diverse (inclusiv PSI) ca se presupune ca aia care avizeaza isi pot da seama daca proiectul e gresit. Daca ei gresesc, ei raspund, si fata de mine si fata de eventuale victime. Repet, asta in cazul in care sunt de buna-credinta, am facut efortul sa angajez niste oameni presupusi a fi competenti si i-am si lasat sa-si faca treaba cum trebuie si conform planurilor avizate. Daca m-am zgarcit la materiale cand nu trebuia, am luat avizele pe spaga, am angajat pe unii care isi faca reclama pe stalpi fara sa verific ce experienta si pregatire au, daca am dat "indicatii pretioase" care au dus la modificarea neutorizata a proiectului initial etc., atunci se schimba povestea.
          • -1 (1 vot)    
            si la ce-ti foloseste? (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 15:15)

            Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Anonimus

            La ce-ti foloseste faptul ca aceia care au gresit "platesc" - dupa ce, eventual, ti-au murit niste fiinte dragi?

            Candva exista chestia numita "diriginte de santier" - acela era omu' "beneficiarului", care urmarea TOT ce se intampla acolo; acu', se pare ca aceasta kestie a disparut (pana si "ca idee").

            NORMAL ca nu stai acolo zi si noapte - ca asa, mai bine ti-o faci singur! Ideea e ca lucrarile trebuiesc urmarite de cineva INDEPENDENT de constructor, proiectant samd.
      • -1 (1 vot)    
        proprietarii (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 15:17)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Anonimus

        Proprietarii NU trebuiau sa accepte construirea unei cladiri intr-un loc in care interventia in caz de incendiu este ingreunata! Si, mai ales, NU trebuiau sa faca presiuni sa fie construita in conditiile alea!

        Ai sa spui ca nu sunt ei de vina, ca au cumparat de la altii - asta nu e o scuza! Cand cumperi un bun furat, esti complice cu hotzul!
    • +3 (3 voturi)    
      sula si prefectura (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 3:45)

      rei [utilizator] i-a raspuns lui conspiratoru'

      imediat trebuie sa apara un lingau fost angajat sa zica ceva(dupa tine daca faceai o cladire kaka aveai curaj sa stai in ea?......nu cred...dar unul din ei are birou acolo)

      cei care au lucrat la cladire se numesc summa......nu o firma oarecare ........la cum s-a extins focul cred ca au fost ceva probleme cu sprinklere(si aici cineva o sa aiba de platit bani buni)

      ce patrimoniu?.....lasa ca va face catedrala dracilor sa incapeti toti acolo si sa platiti taxe s-o ridicati pana va ies pe urechi
      • 0 (2 voturi)    
        Corect! (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 14:16)

        vlad [anonim] i-a raspuns lui rei

        Prima parere care mentioneaza 1 dintre cele 2 probleme grave care au facut ca focul sa capete asemenea proportii!
        1. SPRINKLERELE (echipamentele anti-incendiu din cladire) nu au functionat! Eu cred ca nu au avut apa, pentru ca sprinklerele se declanseaza singure cand creste temperatura in urma unui incendiu si nu au nici macar nevoie de curent pentru a functiona.
        2. Cladirea nu trebuia sa primeasca autorizatie de constructie in locul acela pentru ca pompierii nu au cum sa intervina decat pe o parte a cladirii. Pe parte dinspre Armeneasca si in spate nu s-a putut actiona eficient cu tunurile de apa pentru ca nu aveau loc masinile de popmpieri.
        Sa nu se inteleaga ca sunt impotriva cladirilor inalte, dimpotriva. Dar consider ca o astfel de cladire trebuie construita pe un spatiu suficient (care sa permita interventia pompierilor) nu inghesuita intre alte cladiri. Si sunt multe cladiri inalte din Bucuresti care au hiba asta pentru ca proprietarii au vrut sa foloseasca la maximum terenul cumparat.
  • 0 (2 voturi)    
    deci asa... (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 2:48)

    Ioan [anonim]

    Eu credeam ca si-au dat seama ca trebuia sa le construiasca in afara orasului si acum, ca sa repare greseala, le dau foc. Dar se pare ca a fost un accident.
    Oricum, daca mai era domnul Videanu primar, pagubele erau mult mai mici. Domnia sa le spunea mereu pompierilor ca, cu doua saptamani inaintea marilor incendii, sa se antreneze temeinic!
  • +6 (8 voturi)    
    Bai nene (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 3:43)

    Vizitiul [utilizator]

    Voi chiar ati ajuns sa va bucurati ca iau cladirile foc? Bagati-va mintile in cap!

    Un incendiu este un pericol in orice cladire. Sa va fereasca sfantul de vre-un incendiu la bloc...vorbesc din experienta cu vecini si apartamente in flacari.

    Incredibil pana unde merg creierele spalate cu televizoru' si pline de invidie/prostie...vorbiti de autorizatii etc, ati fost voi si ati verificat?
  • +1 (3 voturi)    
    qee (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 4:34)

    qee [anonim]

    In primul rand ca grecii aia nu mai sunt proprietari de 3 ani. Probabil umele proprietarului real nu trebuie sa apara. In al doilea rand e interesant anul in care a fost obtinuta autorizatia de constructie : 2004.
  • 0 (2 voturi)    
    Este sediul Transelectrica (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 6:08)

    loupoulica [utilizator]

    Bursa Romana de Marfuri este cladirea de peste drum, care insa nu se vede in filmuletele astea doua.
  • +3 (3 voturi)    
    groaznic (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 7:04)

    c [anonim]

    da, un incendiu este un pericol in orice cladire dar un foc de astfel de proportii nu ar trebui sa se intample. Sunt metode de oprire a propagarii focului pe verticala.
    Dupa cum a ars din imagini, pare ca nu exista insulatie contra focului intre nivele? sau sprinklere?
    http://products.construction.com/swts_content_files/43484/E645433.jpg
  • +1 (3 voturi)    
    Maxim14etaje (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 7:05)

    tomane [anonim]

    Nu cred ca aceasta cladire are acordul pompierilor. Romania nu are echipamente si tehnologii de stingere incendiilor la cladiri de peste 14 nivele (elicoptere, tunuri telescopice s.a.).Ca sa derulezi un tun de apa la 80 m inaltime este necesar ca in jurul cladirii sa ai minim 50 metri LIBER.
  • +2 (2 voturi)    
    ...cea mai inalta...? (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 7:47)

    dan [anonim]

    "Millennium Business Center" nu este cea mai inalta cladire de birouri cu structura metalica din Bucuresti! A fost odata...! "Bucharest Tower Center" de pe strada Ion Mihalache este una din cladirile deja executate, si multe alte turnuri inalte sunt proiectate si in curs de executie.
  • +4 (4 voturi)    
    PORCILOR !!! (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 8:26)

    cristus [anonim]

    M-am uitat acum cateva minute la TV.
    Ontanu ii spunea lui Paleologu : "Nu uitati ca aceasta cladire are autorizatie de la Ministerul Culturii !"
    Mai, meschinule, dar de la Primaria Sectorului 2 nu are ?
    Repede mai aruncam pisica, in dulcele stil balcanic.
    Va mai dau un pont : verificati si autorizatiile cladirii ASESOFT din Calea Mosilor - Eminescu. Doamne fereste de un incendiu la blocurile din jur, ca nu pot intra masinile de pompieri.
    Asadar, pe langa faptul ca sunt inestetice, arata ca magarul intre oi, aceste cladiri ne pun si viata in pericol.
    Nu sunt inapoiat, sunt constient de necesitatea lor, dar acolo unde trebuie, in zone de birouri, nu in mijlocul comunitatilor sau aiurea in Centrul Istoric.
    • -1 (1 vot)    
      intr-adevar (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 22:18)

      io [anonim] i-a raspuns lui cristus

      bine ca sunt estetice blocurile putrezite ceaushiste de pe Calea Mosilor - Eminescu si sunt inestetice turnurile noi. Multa minte/bun gust iti mai trebuie. Sau macar sa mai iesi si tu la plimbare mai la vest de Arad ...
      • 0 (0 voturi)    
        ei, lasati...!! (Luni, 29 iunie 2009, 8:52)

        cristus [anonim] i-a raspuns lui io

        Si ce vrei, superinteligentule, sa le demoleze pe alea vechi ? Vino tu cu o solutie daca tot faci aprecieri la inteligenta si bunul-gust al altora.
        Referitor la ultima parte a comentariului tau, de ce nu pleci tu mai la Vest de Arad ? E o Europa libera, cu circulatia persoanelor neingradita si garantata, indiferent de IQ...
  • -4 (6 voturi)    
    ministrul culturii, eh ? (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 10:27)

    Florin [anonim]

    Haideti s-o luam cu inceputul:

    1. Cladirea are toate avizele si aprobarile necesare, luate corect si nu pe spaga. stiu cazul concret
    2. Exista o aprobare a Bisericii pentru constructia cladirii. Nu s-a platit absolut nimic in schimb (nici vorba de 2 etaje din cladire), ci doar s-au facut unele lucrari de cosmetizare a Bisericii Armenesti care erau oricum de bun simt.
    3. In orice capitala europeana si nu numai exista astfel de "porcarii de cladiri", in Romania fiind cele mai mici ca si inaltime. Nu inteleg de unde pana unde Mr. Ministru de 2 lei isi da cu parerea despre dezvoltarile facute de oameni pe banii lor (ca si buiness) si care ajuta si Bucurestiul sa mai semene a capitala. Dupa dumnealui, ar trebui sa locuim si sa muncim in cocioabele din 1700 ca sunt monumente, neh ?
    4. In ultimul rand, inainte de a scrie un articol tendentios, mai documentati-va. Si nu mai confundati aceasta cladire cu cea construita langa Biserica Catolica unde este, intr-adevar, un mega scandal. Aici lucrurile au fost clare, normale si decente.
    • +1 (1 vot)    
      Şi eu stiu cazul concret cum e cu COSMETIZAREA (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 12:00)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Treceam zilnic cu troleibuzul
      si Biserica Armeneasca era fisurata de sus si pâna jos. Mai multe randuri de fisuri.
      Apoi s-au facut lucrari evidente de consolidare,.
      Adica le putea remarca oricine.
      Cosmetizarea a venit ulterior, ca doar nu era sa lase la vedere plombele de beton armat injectate in faliile produse de bataiala
      de la santierul
      turnului.

      Daca iti rupi vreodata piciorul iti recomand sa te ducu la un ortoped, nu la cosmeticiana.
      *
      Pe de alta parte,
      tot ca amator ce ma gasesc ,
      as zice ca turnul incendiat a fost lucrat cu multa
      cheltuiala in structura de rezistenta.
      Nefiind implicata Mihaela Radulescu,
      televiziunile nu au marcat de pilda momentul in care in fundatie s+au montat niste scuturi imense de otel, de cel putin 25 m inaltime...o chestie foarte spectaculoasa...am banuit de atunci ca acolo ar putea fi tezaurul unei banci.
      *
      E cam aiurea ca se pune in discutie rezistenta,
      iar nu modul de prevenire a incendiilor.
    • -1 (3 voturi)    
      ba nu-s luate corect! (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 13:52)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Florin

      Aprobarile au fost luate cu presiuni!

      Iar cat priveste "ce exista in alte tari" - n-ai sa vezi "in alte tari" porcarii din astea inghesuite intre cladiri vechi - ai sa le vezi cu spatiu destul in jur dar mai ales in cartiere SEPARATE!

      N-a fost NIMIC "decent" cu cladirea asta (inclusiv cum arata dpdv al "peisajului")! Intai au afectat structura de rezistenta a Bisericii, dupa aia au venit cu presiunile sa continue samd.! Iar de construit, s-a construit pana spre mijlocul strazii, ca ma mir ca n-au facut-o pana peste linia de tramvai!
  • -1 (3 voturi)    
    cu o seara inainte (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 11:01)

    ala mic si rau [anonim]

    Cu o seara inainte pe tv1000 a rulat un film cu un zgirie nor care ia foc si se face praf.Este oare o coincidenta sau cineva s-a inspirat de la televizor?
  • +1 (3 voturi)    
    Forma fara fond ! (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 12:09)

    Danut D Deleanu [utilizator]

    @ In originala democratie legile sunt de convenienta.Instruirile cu protectia muncii si combaterea si stingerea incendiilor sunt formale pe hartie cu semnarea unor documente pentru inspectori.Nu se folosesc echipamentele trecute in normative, nu sunt respectate normele privind retelele de hidranti,cai de acces.Nimeni nu respecta nimic.In zona rezidentiala Baneasa datorita pretului mare/m.p.strazile nu permit interventii de salvare sau stingerea incendiilor.Acelasi pret al terenului duce la deteriorarea voita a unor cladiri de patrimoniu la incendierea lor , Pentru speculatorii de terenuri pe care istoria arhitecturii si protectia patrimoniului ii lasa rece,unii nestiind cu ce se mananca.Singurul obiectv banul. DDD
  • 0 (2 voturi)    
    sa plateasca primarul! (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 13:55)

    Codruta N [utilizator]

    Sa plateasca primarul care a dat avizele pentru magaoaia aia! Sa plateasca EL toate pagubele - inclusiv cele "morale" (daune pe care cei de la Armeneasca ar fi indreptatiti sa le ceara, dupa cum orice bucurestean ar fi indreptatit sa ceara daune pentru ca le-a fost batjocorit peisajul, patrimoniul, viata in general)!
  • +1 (1 vot)    
    da, interesant (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 13:59)

    pompieru de serviciu [anonim]

    cum primarul ontanu incerca sa arunce pisica in curtea lui paleologu personal. nesimtirea mafiotilor e maxima. atunci cand trebuie sa raspunda pentru ilegalitatile facute, paseaza responsabilitatile, fara scrupule. ziua scadentei se apropie.
    • +1 (1 vot)    
      Ziua scadentei pentru cine? (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 19:09)

      mirel [anonim] i-a raspuns lui pompieru de serviciu

      Cladirea a primit si autorizarea consiliului general al municipiului Bucuresti si a lui Traian Basescu ca primar general. Deci toti au semnat pentru cladirea aia: Ontanu, Basescu si consiul general. Pisica moarta a fost plimbata pe la toti si toti acestia sunt vinovati ca au dat autorizatia pentru constructia unei cladiri asa de inalte dar pe langa care nu exista loc de interventie a pompierilor.
  • +1 (1 vot)    
    hehe! (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 15:07)

    9-11-6-26 [anonim]

    Bai, dar nu s-a intrebat nimeni de ce nu a facut impozie aceasta cladire? a ars mai mult timp decat WTC 1 2 si 7, nu? Ma gandesc numa' ca oamenii adunati ca la balci acolo asta asteptau. Un 26/06/09 romanesc (a se observa si aparitia celor trei de 6 in data in care ultimul e intors :)) ) si multe episoade la Dan Diaconescu dupa aceea.
    Neprofesionisti dom'le, n-au pus si ei termit in structura de rezistenta, n-au infipt si ei macar un avion de jucarie in etajele 10-12 :))
  • 0 (2 voturi)    
    romanu care se pricepe la toate (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 16:41)

    george [anonim]

    cum e romanu care e priceput la toate... la proiectare... la constructii... la prevenirea incendiilor... toate comentariile sufera de teoria conspiratiei. daca ati cunoaste cat de cat cladirea si ati fi vazut imagini cu incendiul ati fi realizat ca incendiul era pe exteriorul cladirii exact pe portiunea unde se afla reclama luminoasa a Transelectrica. singura vina aici o poate avea proiectantul sau executantul firmei luminoase.
    altfel, nu credeti cumva ca michael jackson a murit pentru ca stiea prea multe de basescu??
  • +1 (1 vot)    
    Am zis-o acum 5 ani (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 17:48)

    Marius Delaepicentru [anonim]

    Banerele de pe clădiri pot fi înlăturate prin protest public neconvenţional. Motivele ar fi două:

    Un eventual incendiu s-ar propaga devastator in porţiunea de clădire din spatele banerului, prin efectul de horn.
    Al doilea motiv ar fi violenţa crescîndă a fenomenelor atmosferice şi pericolul de cădere a banerelor pe trecători.

    Ca metodă de protest propun dezvoltarea de reţele informale de mii de oameni care, cînd se anunţă o furtună, să telefoneze la slujbă şi să spună că ei nu ies din casă de frică să nu le cadă un baner în cap. Eventual, Radio Guerrilla ar putea da semnalul grevei. Imaginaţi-vă ce-ar fi ca simultan, şefii sutelor de instituţii să primească zeci de telefoane de la “grevişti”. Ar fi ştirea zilei. La nevoie, se repetă “greva”. Primăria nu va mai avea încotro şi va da un ordin să se scoată banerele. Pompierii, pot fi şi ei antrenaţi în amendarea asociaţiilor de locatari, sau, mă rog, a proprietarilor clădirilor. Pentru asta nici măcar o lege nu este necesară. Sunt convins că există undeva în instrucţiunile PSI o formulă ambiguă de felul: “…sau a altor obstacole ce pot împiedica intervenţia…” bla, bla, bla!
    • 0 (0 voturi)    
      transelectrica (Duminică, 28 iunie 2009, 3:49)

      Morcoveata [anonim] i-a raspuns lui Marius Delaepicentru

      A mai scris cineva mai sus. "Panoul publicitar" la care se refera presa este de fapt numele unui chirias din cladire, pe nume Transelectrica. Pe jumatare din inaltimea cladirii scria acest nume cu litere cat un etaj fiecare.

      Cel mai probabil mi se pare ca acele litere sa fie din plastic si sa fi luat foc de la un fulger/scurt circuit. Problema cred ca este ca nu trebuiau sa accepte plasarea numelui pe lateral sau trebuiau cerinte mai stringente. Acele litere au fost puse la mai multe luni dupa finalizarea cladirii, sunt convins ca nimeni nu s-a gandit ce impact vor avea.
  • +2 (2 voturi)    
    Constructii moderne ? (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 19:45)

    STEFAN A. [utilizator]

    Ne normele antiincendiu, a auzit cineva in constructile din Romania ?
    Spaga era asa de mare ca au fost anulate ?
    Controleaza cineva cum vin proiectate si realizate cladirile ?
    A citit cineva normele UE antiincendiu, obligatorii in 27 de tari ?
    Sper sa nu vina un cutremur serios in Bucuresti , au construit multi dupa ureche si mortii vor fi cu gramada !
  • +1 (1 vot)    
    inca o dovada... (Sâmbătă, 27 iunie 2009, 20:23)

    liviu_ [utilizator]

    a cat de bine se respecta legile in tara asta...
    daca cladirea asta era construita calumea nu trebuia sa ia foc asa...
    da ce sa-i faci legile sunt penttru prosti... aia smecheri nu le respecta...
  • -2 (2 voturi)    
    focurile iadului (Duminică, 28 iunie 2009, 4:31)

    Prometeu [anonim]

    Eu propun ca de acum inainte sa se dea avize numai pentru cladiri P+2 dotate cu SPRINKLE, si numai daca se afla la o distanta de cel putin 500 de m de orice biserica pentru a evita mania lui Dumnezeu.

    Daca focurile iadului apar si in aceasta situatie recomand sfintirea apei din autospeciala. Iar dracii de primari care dau avize neortodoxe ar trebui inlocuiti cu duhovnici precum Theodor Paleologu!!!
  • -1 (1 vot)    
    Asta e doar inceputul! (Duminică, 28 iunie 2009, 20:23)

    fredy lorentz [anonim]

    Mai exact Bucurestiul ar trebui ars .... si reconstruit; e nevoie de asta :(


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi