Patit o data, Eugen Ticau a verificat ieri lucrarea, inainte de a inaugura drumul din Roscani, asfaltat pe bani europeni. Cum acostamentul nu era finalizat, seful SAPARD a plecat in tromba, lasind autoritatile locale cu ochii in soare. Ticau i-a dat si un ultimatum constructorului. Daca pina luni lucrarea nu este gata, acesta risca sa nu-si primeasca banii.

Directorul SAPARD i-a lasat cu buza umflata pe oficialii veniti la inaugurarea proiectului din comuna Roscani. Dupa ce in urma cu aproximativ doua saptamini a inaugurat, fara stirea lui, o lucrare neterminata, Eugen Ticau a fost pus ieri in fata unei situatii similare. De acesta data insa, directorul SAPARD nu s-a mai lasat pacalit de straiele de sarbatoare ale autoritatilor locale.

Inainte de a taia panglica inaugurala, el a tinut sa inspecteze, pe toata lungimea, cei 6,2 kilometri de drum asfaltat din bani europeni. Spre surprinderea sa, directorul Biroului Regional 1 Nord Est a descoperit ca mai bine de jumatate de kilometru de acostament, pe ambele parti ale drumului, nu era executat cum trebuie. „I-am avertizat ca nu merg la festivisme, la taiat de panglici.

Eu vreau ca lucrarile sa fie facute conform documentatiei dupa care au primit finantarea. Panglici putem taia in fiecare zi. Problema este ca ceea ce ramine in urma noastra sa fie lucru de buna calitate", si-a exprimat Ticau nemultumirea. In consecinta, el a plecat in tromba de la eveniment, lasindu-i cu gurile cascate pe oficialii pregatiti sa sarbato-reasca finalizarea investitiei.

Cel mai repede si-a revenit reprezentantul Moldo Trans Auto Iasi, constructorul drumului. Pe acesta, Eugen Ticau l-a avertizat ca, daca pina luni nu rezolva situatia, risca sa nu-si primeasca banii pe lucrarea executata. „Daca ezitam sa trecem la masuri extreme, atunci se intimpla cum s-a intimplat anul trecut la Deleni.

A venit, pe atunci, ministrul Alexandru Athanasiu, a taiat panglica, s-a mincat bine si s-a baut, iar lucrarea nu este finalizata nici macar in momentul de fata", a avertizat directorul SAPARD. Totusi, Ticau recunoaste ca restul lucrarii de la Roscani a fost executat conform parametrilor specificati in contract.

Insa, sustine el, acostamentul este foarte important si nerealizarea lui in bune conditii nu poate fi trecuta cu vederea. „Acostamentul are dublu rol: de protectie a asfaltului de la marginea drumului si de siguranta a traficului, prin prevenirea eventualelor rasturnari ale masinilor.

A lasa lucrarea in stadiul actual inseamna nu numai nerespectarea contractului si micsorarea duratei de viata a asfaltului turnat, ci si punerea in pericol a participantilor la trafic", a incheiat Ticau.