Inelul intereselor din infrastructura Timisoarei

de Alina Sabou     "Romania libera editia Transilvania Banat"
Miercuri, 31 august 2005, 0:00

Vicepresedintele Consiliului Judetean Timis, liberalul Liviu Borha, a pus bete in roate proiectului de inchidere a inelului II de circulatie. Acest proiect a fost realizat de Primaria Timisoara cu scopul de a prelua cea mai mare parte din traficul care traverseaza acum zona centrala a municipiului si care are o valoare de investitii de aproape un milion de euro.



Potrivit administratiei locale, soseaua de patru benzi ar fi trebuit sa treaca pe proprietatea privata a firmei "Metcons 7", unde Borha este actionar principal. Dupa spusele vicepresedintelui CJ, discutiile cu reprezentantii Primariei au inceput acum mai bine de trei ani, cand el a facut o evaluare a terenului si depozitelor pe care dorea sa intre municipalitatea.



Liberalul, fost primar al orasului in perioada 1990-1992, a fost de acord sa vanda cei circa 2.000 de metri patrati de pamant, dar dorea sa fie si despagubit, valoarea terenului la vremea respectiva plus despagubirile ridicandu-se la circa 700.000 de euro. Borha a fost de acord inclusiv cu varianta sa primeasca un alt teren, la schimb.



Cum era de asteptat, bugetul Primariei nu a permis acordarea unei asemenea sume, a afirmat arhitectul-sef al orasului, Radu Radoslav, asa ca s-a negociat cu proprietarii viitorului mall, care se afla in apropierea inelului de circulatie. "S-a decis sa se dea drept de servitute pe o perioada limitata de timp.



In acest fel, am facut o ocolire de 100 de metri cu inelul de circulatie", a mai spus acesta.



Radoslav a fost, insa, contrazis de vicepresedintele CJ, care a afirmat ca Primaria a cumparat suprafata de la complexul de magazine "Iulius Mall", demers care oricum rezolva problema numai pentru o perioada. "Nu pot sa cred ca o primarie de valoarea celei din Timisoara nu a avut aceasta suma. Vad, insa, ca la altii a avut de unde sa dea bani", a adaugat Liviu Borha.



Potrivit sursei citate, "problema cu inelul de circulatie este rezolvata probabil pana cand vin alegerile viitoare, daca o sa castige tot ei". In opinia sa, problema nu e solutionata nici din punct de vedere arhitectural, pentru ca "un inel nu mai e inel daca se fac unghiuri de 90 de grade".



Borha a insistat ca problema nu trebuie tratata din punct de vedere politic. "Ca fost primar al orasului si ca vicepresedinte al Consiliului Judetean, dar si ca actionar la firma respectiva, am tot interesul ca inelul de circulatie sa se faca pe acolo", a completat acesta.



20 de hectare de strazi si bulevarde se afla in proprietate privata



Arterele de circulatie din municipiul resedinta de judet sunt construite in sistem radial - concentric de zeci de ani, in jurul fostei Cetati. Urmand aproximativ conturul interior al vechilor fortificatii, primul inel de circulatie marcheaza o continuitate intre evolutia istorica si cea contemporana.



Din inelul central pornesc radial, spre celelalte cartiere, mai multe artere conectate la extremitatile teritoriului intravilan, cu reteaua rutiera interurbana.



Primul inel si-a pierdut continuitatea odata cu intreruperea circulatiei din Piata Operei, iar al doilea inel, concentric cu primul, este acum in lucru si a fost deviat cu 100 de metri, din cauza neintelegerilor dintre Primarie si firma la care este actionar Liviu Borha.



Discutii de acest gen sunt inevitabile, insa, si pe viitor, din moment ce pentru un al patrulea inel de circulatie va fi din nou nevoie sa se treaca peste proprietati private.



Arhitectul-sef al orasului nu a dorit sa faca publice arterele, dar a mentionat ca sunt peste 20 de hectare de strazi si bulevarde importante, suprafete pe care municipalitatea nu va avea alta solutie decat sa le cumpere de la privati.



Numai traversarile peste viaducte sau poduri au fost evaluate la 16 milioane de euro, bani pentru care se va solicita o finantare de la banca luxemburgheza. Toate aceste pregatiri se fac in asteptarea momentului cand traficul din zona istorica a orasului va deveni strict pietonala, moment preconizat pentru 2007-2008, si in conditiile in care traficul se desfasoara tot mai greu.























183 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi