O firma independenta, specializata in auditul financiar, va fi angajata de Primaria Sibiu, la solicitarea Consiliului Local, pentru a evalua situatia financiara si perspectivele societatii publice de transport in comun "Tursib" SA.

Aceasta, dupa ce controlul intern, efectuat in cadrul firmei in perspectiva descarcarii de gestiune a fostului director general Dorin Florian, a aratat ca situatia companiei publice este mai mult decat tragica.

Raportul noului Consiliu de Administratie de la "Tursib" SA, care a verificat activitatea manageriala si deciziile echipei lui Florian arata ca aceasta a lasat "cadou" societatii contracte neperformante cu clauze impovaratoare pentru firma si obligatii de plata care au generat pierderi de peste zece miliarde lei vechi bugetului societatii si Consiliului Local, caruia i se subordoneaza firma.

Cunoscut mai mult pentru banoasele afaceri ale firmelor sotiei sale si pentru relatiile sale de prietenie cu deputatul Gheorghe Suditu si ceilalti lideri ai filialei PSD decat pentru calitatile de bun manager, Dorin Florian a fost demis din functie la sfarsitul lunii mai 2005, in urma unei decizii a Consiliului de Administratie al societatii.

Dupa trei luni de intense studii, la sfarsitul lunii august, consilierilor locali le-a fost prezentat un raport premergator descarcarii de gestiune a echipei Florian, iar constatarile cenzorilor si ale reprezentantilor noii conduceri a firmei nu sunt deloc dintre cele mai favorabile.

Conform acestui document, in calitate de semnatar al deciziilor manageriale, fostului director general i se imputa numeroase nereguli, printre care faptul ca nu a inventariat corect patrimoniul firmei, iar o parte dintre active nu au fost nici macar gestionate o perioada de timp, pentru ca angajatii care le-au administrat la un moment dat au fost schimbati din functie fara a mai fi intocmite documente de predare-primire din care sa reiasa situatia acestor active.

Cele mai mari prejudicii care pot fi puse in "carca" fostului director Dorin Florian sunt unele care deriva din obligatiile financiare exagerate asumate prin contractele de achizitie a unor autovehicule pentru parcul auto al societatii.

Astfel, se arata in raport, desi "Tursib" trebuia sa cumpere doar zece troleibuze in sistem de leasing, firma s-a ales cu 11 vehicule, iar odata cu contractul a fost semnata si o clauza care prevede penalizari de 1 la suta pe zi, din valoarea sumei contractata, pentru orice intarziere de la plata ratelor de leasing.

Asa cum era de asteptat, contractul a ramas intarziat la plata si ulterior au inceput sa se acumuleze si penalizarile substantiale.

Noua conducere a "Tursib", director general fiind Adrian Popa, are sarcina de a descurca aceasta incurcata situatie financiara. "Pentru a depasi situatia creata de fosta conducere, societatea a fost nevoita sa apeleze la majorarea liniei de credit de la 600.000 de lei noi pana la 1.400.000 de lei noi, peste 14 miliarde lei vechi", a afirmat Popa.