Sorin Bota, fostul secretar de stat in Ministerul Transporturilor din Guvernul condus de Adrian Nastase, s-a dovedit a fi un prosper om de afaceri. Acesta nu a pierdut timpul in vremea cand s-a aflat la guvernare si, cu ajutorul anumitor prieteni, mai mult sau mai putin influenti, a pus bazele mai multor firme care i-au adus numeroase satisfactii financiare.

Ca urmare a prosperitatii sale financiare, Bota si-a inaltat mai multe vile in diverse zone ale tarii.

Astfel, desi la inceputul ascensiunii sale, fostul ministru secretar de stat locuia intr-un apartament modest cu doua camere intr-un cartier din Cluj, cumparat de socrii sai, la inceputul mandatului in Guvernul PSD, Bota a renuntat la acesta.

Ulterior, s-a mutat intr-o vila spatiosa din cartierul clujean Zorilor, dar a mai achizitionat doua astfel de imobile.

Unul dintre acestea se afla in localitatea in care toti ‘‘greii’‘ isi inalta vile, Snagov, situata chiar in apropierea lacului, iar cea de-a doua este amplasata in Valea Draganului.

Trebuie precizat faptul ca ascensiunea politica a lui Bota a fost in mare parte influentata de nasul sau, nimeni altul decat fostul ministru al Inva‘amantului, Theodor Athanasiu.

In anul 2001, au fost infiintate mai multe firme in spatele carora se afla Bota, care aveau sa-i aduca tot mai multe avantaje, cu toate ca afacerile derulate prin aceste societati nu se inscriu chiar in cadrul celor legale.

Una dintre primele firme infiintate, TCT Transport AS SRL, isi are sediul in Cluj-Napoca, iar activitatea principala a societa‘ii este cea de transport rutier marfuri. TCT Transport a fost inregistrata la Oficiul National al Registrului Comertului la data de12.12.2001.

Trebuie mentionat faptul ca aceasta este una dintre firmele ‘‘cheie’‘ in spatele carora este Bota, prin care se deruleaza majoritatea afacerilor importante. In anul 2003, prin firma TCT Transport AS, s-a derulat o afacere cel putin ciudata.

La data de 20.01.2003, s-a incheiat un Contract de Vanzare-Cumparare pentru un vehicul folosit intre Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca, in calitate de vanzator si SC TCT Transport AS SRL, in calitate de cumparator. Obiectul contractului il constituia un autoturism marca Mercedes C200, tip Diesel, cu numarul de inmatriculare CJ 16 REM, de culoare rosie.

Odata cu acest Contract de vanzare-cumparare a fost semnat si un Act Aditional, in care se prevedeau urmatoarele& ‘‘1. Plata se va face esalonat, la termen de 1 an, cu o rata de 500 euro/luna – echivalentul in lei la cursul BNR din ziua platii. 2.

Prima factura se emite cu data de 20.01.2003.’‘ Cu toate acestea, firma TCT Transport AS, nu s-a grabit sa achite contravaloarea facturii.

Dupa ce masina a fost folosita cateva luni, s-a recurs la un alt tertip, si anume, inchirierea autoturismului catre alta firma care ii apartinea, SC Lamarr&Co SRL din Baia Mare, dealer zonal DaimlerChrysler AG marca Mercedes Benz. Pretul chiriei se ridica la suma de 300 euro/luna, in perioada august 2003-septembrie 2005.

Si mai ciudat, dupa ce masina a fost vanduta catre SC TCT Transport AS SRL in ianuarie 2003 si ulterior inchiriata firmei din Baia Mare, la data de 15 octombrie 2004, se incheie un nou Contract de Vanzare-Cumparare pentru un vehicul folosit intre Remarul 16 Februarie, in calitate de vanzator si Basis Impex SRL cu sediul in Tautii

Magherus, judetul Maramures, in calitate de cumparator, aceasta din urma, firma in jurul careia ‘‘se invarte’‘ tatal lui Sorin Bota. Obiectul contractului& acelasi autoturism Mercedes C 200 Diesel, cu numarul de inmatriculare CJ 16 REM, la pretul de 180 milioane lei vechi.

Masina mai este radiata o data de catre Remarul 16 Februarie. Activitatea principala a firmei Basis Impex este cea de consultare pentru afaceri si management. De mentionat ca familia lui Sorin Bota a avut la dispozitie in tot acest timp o masina cu sofer din partea Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca.

Aceasta nu este singura afacere ‘‘dubioasa’‘ intermediata de firmele lui pe care le coordoneaza din umbra Sorin Bota, multe la numar. ‘‘Vioara intai’‘ pare sa fie TCT Transport AS.

In conturile acestei societa‘i a intrat in 03.10.2003 si 09.12.2003 un total de 259.702.030 lei vechi, reprezentand contravaloare colaborare transport.

Desi obiectul de activitate al firmei este transporturi rutiere de marfuri, conform unor informatii oferite de surse avizate, firma nu dispune de masini proprii si nici numarul angajatilor nu este foarte mare.

Conform acelorasi surse de incredere, TCT a incheiat mai multe contracte cu Ministerul Transporturilor pe vremea cand acolo isi avea locul de munca Sorin Bota. Printr-un astfel de contract, TCT a intermediat vanzarea bitumului pentru Autostrada Soarelui.

Principalii ‘‘colaboratori’‘ai lui Bota sunt Augustin Oprea, un fost candidat pe listele PSD pentru Camera Deputatilor si un ceta‘ean grec, Mihai Caturachis, care este scos in fata.

Se pare ca sotia lui Bota, Cristina a fost colega de facultate cu sotia grecului si asa ar fi ajuns cei doi sa se cunoasca. O alta firma in spatele careia se afla Bota, alte afaceri cu cantec. Gealan Transilvania a fost transformata in luna aprilie a acestui an in Gearam Transilvania.

Managerul firmei este Adina Croitoru, o persoana cu relatii la Garda Financiara. Surprinzator, pe lista asociatilor persoane fizice apare si Paraschiva Badilita, cu un procent de actiuni de 2%, mama Adinei Croitoru, iar ca si administratori sunt trecuti Augustin Oprea si Marius Sorin Ovidiu Bota.

Prin Gearam, au fost inlocuite geamurile de la Clujana, fara licitatie, la preturi destul de piperate si la cateva scoli din Baia Mare si Valea Draganului.

Inframed este o alta firma care a avut contracte cu Ministerul Transporturilor, dar prin care, surprinzator se face si comert cu covoare chinezesti! Ar mai fi de spus ca pe lista angajatilor apar 50 de nume, dintre care aproape jumatate figureaza ca fiind in somaj, iar Bota figureaza ca si consilier.

Pe post de jurista apare Sonia Ploscar, fiica unei lidere PSD, despre care se zvoneste ca ar fi amanta lui Sorin Bota. In plus, inca investigam legaturile lui Bota cu postul Alpha TV din Baia Mare, de care in mod cert nu este strain.

Contactat telefonic de reporterii nostri, Sorin Bota s-a aratat deranjat de faptul ca o persoana privata este chestionata in legatura cu afacerile pe care le deruleaza. Acesta a negat afacerile cu autoturismul marca Mercedes.

In ceea ce priveste firmele in spatele carora s-ar afla, Sorin Bota nu a negat nimic, dar nici nu a confirmat ceva, preferand sa ne trimita sa consultam Registrul Comertului, bazandu-se probabil pe faptul ca el nu figureaza nicaieri ca si actionar.

Fostul secretar de stat a mai adaugat ca orice peroana privata are dreptul sa faca afaceri.