Programata pentru data de 3 octombrie a.c., licitatia organizata de Ministerul Economiei si Comertului-Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, in vederea privatizarii pachetului integral de actiuni ale santierului Naval SA Mangalia a fost amanata pentru data de 17 octombrie a.c.

Potrivit Biroului de Presa al Ministerului Economiei si Comertului, conducerea MEC a luat decizia amanarii acestui important obiectiv al industriei autohtone constructoare de nave, din cauza „volumului mare al documentatiei depuse de ofertanti (documente de participare si documente ce fac dovada indeplinirii criteriilor de precalificare solicitate) care impun alocarea unei perioade de timp

pentru verificare si analiza mai mare decat cea estimata initial". Pana la data limita de depunere a ofertelor, de 26 septembrie 2005, au depus documentele de participare la licitatia pentru cumpararea actiunilor santierului Naval SA Mangalia firmele 2x1 Holding Cape Midia Shipyard SA Navodari, Daewoo Mangalia Heavy Industries Mangalia si Grupul Energetic Tender SA Bucuresti.

Daca participarea la licitatie a primelor doua companii din judetul Constanta este usor de inteles, avand in vedere faptul ca atat santierul Naval Midia, cat si santierul Naval Daewoo Mangalia (obiective detinute de primii doi ofertanti) au exact acelasi obiect de activitate ca si societatea supusa privatizarii, prezenta in competitie a companiei controversatului om de afaceri, Ovidiu Tender a generat deja unele supozitii privind posibile jocuri de culise care sa orienteze verdictul in favoarea Grupului Energetic Tender.