Consilierii locali au clarificat la inceputul acestei saptamani o serie de aspecte legate de modul de functionare a pietelor clujene, dar si de indatoririle persoanelor care detin animale de companie.

Cele mai aprinse dezbateri au fost insa generate de un proiect de hotarare, prin care se urmareste recuperarea peste 570 de milioane de lei vechi de la fostul primar, Gheorghe Funar.

S.C. APO, firma care administreaza pietele clujene pana la preluarea acestora de catre primaria Cluj, a anuntat in consiliului local ca va inainta spre aprobare, in termen de zece zile, un regulament cadru intocmit pentru fiecare din pietele agroalimentare.

Potrivit deciziei consiliului local, APO ar urma sa realizeze reamplasarea unor piete, cum ar fi cea din Mihai Viteau, pe cheltuiala proprie.

Consilierii locali au mai aprobat un proiect de hotarare, ce prevede noi norme pentru propietarii de animale de companie. Proiectul a fost introdus ca urmare a activitatilor de control desfasurate in municipiu si a numeroaselor sesizari primite de la locuitorii orasului.

Noile reguli aprobate de catre cosilierii locali obliga stapanii de animale sa fie mai responsabili. Astfel, pentru a creste un animal de companie in apartament se recomanda obtinerea acordului asociatiei de locatari.

Asociatiile vor stabili, de asemenea, in cadrul adunarilor generale, si numarul maxim de animale care pot fi crescute in apartament. De asemenea, plimbarea cainilor nu va mai fi posibila decat in spatiile special amenajate in acest sens, in fiecare din cartierele orasului.

Consilierii au decis si ca, in timpul plimbarii animalelor de companie, insotitorii sa aiba asupra lor, in mod obligatoriu, actul de identitate si carnetul de sanatate al cainelui.

Cele mai incinse dezebateri au avut insa loc pe marginea unui proiect de hotarare, prin care se urmareste recuperarea a 578 de milioane de lei vechi de la fostul primar Gheorghe Funar, actualmente senator PRM.

Dupa cum era de asteptat, consilierii PRM au protestat vehement impotriva acestui proiect, pe considerentul ca ar fi vorba de ‘‘hartuire politica’‘. Discutiile pe acesta tema au ocupat aproape jumatate din timpul sedintei de consiliu, proiectul fiind aprobat cu 16 voturi pentru si 7 impotriva.

Suma de 578 de milioane, care ar urma sa i se impute fostului primar, reprezinta dobanda pentru achitarea cu intarziere a lucrarilor realizate de Regia Autonoma a Domeniului Public pentru ranforsarea sistemului rutier pe strada Aurel Vlaicu.

Daunele pentru aceasta intarziere au fost platite de Consiliul local, dupa ce RADP a avut castig de cauza in instanta.