In Saptamana Mare, proiectul „Darul bucuriei”, initiat de d-na Elena Ignat, inspector scolar general adjunct al ISJ Alba, este in plina desfasurare. Aceasta campanie este a doua dupa cea derulata inaintea Craciunului de anul trecut.

Proiectul are la baza invatatura Domnului Iisus Hristos: „Fericiti cei milostivi, ca aceia se vor milui”, „care arata faptul ca adevarata implinire a firii umane este posibila doar prin apropierea de Dumnezeu pe calea ajutorarii semenilor, prin darurile pe care le avem de la El”, spune d-na Ignat.

Campania a inceput in 19 martie si se va finaliza in 5 aprilie.

Pe parcursul acestei perioade, s-au constituit comitete de actiune in cadrul unitatilor de invatamant din care fac parte profesorii de religie, diriginti si invatatori, elevii au fost anuntati de desfasurarea acestui proiect, s-au organizat actiunile, au fost identificati beneficiarii actiunii (elevi din unitatile de invatamant implicate, copii din case de tip familial si din centrele de plasament, batrani din aziluri etc.), se colecteaza

darurile oferite de elevi, care se vor distribui conform deciziei comitetelor de actiune din scoli.

Parteneri ai acestei actiuni sunt Asociatia „Filantropia Ortodoxa” Alba Iulia (prin tiparirea de afise si asigurarea legaturii cu casele de tip familial aflate in subordine), Primaria municipiului Alba Iulia (prin asigurarea legaturii cu azilurile aflate in subordine) si Consiliul judetean Alba (prin asigurarea legaturii cu centrele de plasament aflate in subordine).

D-na Ignat se asteapta ca si acest proiect sa se bucure de succesul celui de anul trecut, pentru ca: „Toti elevii din unitatile de invatamant invitate sa participe la derularea proiectului au raspuns deosebit de favorabil si, chiar daca unii proveneau din familii cu posibilitati materiale mai restranse, au cautat fericirea pe care o aduce bucuria facuta semenilor.

Modalitatile concrete de colectare a darurilor au fost dintre cele mai diverse: organizarea de targuri gastronomice, organizarea de licitatii de jucarii sau de colecte de bani, alimente etc. In majoritatea scolilor, momentul oferirii darurilor s-a constituit intr-unul educativ, din care elevii au invatat sa-si pretuiasca semenii, sa-si formeze o imagine proprie asupra lumii.”

Am mai aflat si ca, desi proiectul s-a adresat unitatilor de invatamant din orase si municipii, au existat unitati de invatamant din mediul rural care au decis sa participe la acesta.