Campania de promovare a programului „Sibiu - Capitala Culturala Europeana
2007"s-a lasat nu numai cu demisii, ci si cu neregului privind acordarea
drepturilor de autor.Totodata, campania „real. Sibiu, tinar din 1191" ridica mari
semne de intrebare referitoare la provenienta fondurilor din care a fost realizata.
Cu toate acestea, GAV/Scholz & Friends, compania care s-a ocupat de
promovarea capitalei culturale, sustine ca nu a cerut lamuriri Asociatiei "Sibiu
2007" si ca isi vede mai departe de treaba. Nu in liniste, pentru ca a intrat in
mijlocul unui scandal de presa.
Promovare la patrat
Sub genericul „real. Sibiu, tinar din 1191", capitala culturala a avut parte
de o promovare paralela, cu nuante controversate, fara aprobarea Ministe-
rului Culturii si Cultelor. Despre autorul afiselor si machetelor aparute
la inceputul lunii aprilie, nimeni nu spune nimic concret, desi o punte de
legatura a fost evidentiata de primarul Johannis. Acesta a recunoscut ca
demisia lui Marius Constantin vine ca o consecinta a misterioasei
campanii. „Campania «real. Sibiu, tinar din 1191» a fost o initiativa care
s-a dorit foarte locala, dar s-a mers prea departe. Afisele au aparut dintr-o
eroare si am stopat campania", dezvaluia edilul-sef, la citeva zile dupa
demisia fostului sau om de incredere.
Cine plateste?
Potrivit lui Sergiu Nistor, comisarul programului „Sibiu - CCE 2007",
GAV/Scholz & Friends este singura companie care a incheiat un contract cu
Ministerul Culturii si Cultelor, in vederea promovarii campaniei de comunicare.
Implicit, singura companie care are acces la cele peste 32 de miliarde de lei
vechi, fonduri de la bugetul de stat. „Pe mine m-a interesat clarificarea
raporturilor in sfera comunicarii. Nu stiu cine este autorul campaniei «real. Sibiu,
tinar din 1191», nu stiu nici cu ce bani a fost realizata campania.
Dupa parerea mea, acesta nici nu mai este un subiect de actualitate. Campania
respectiva a fost stopata, lucrurile decurg normal acum", sustine Sergiu Nistor.
Contractul incheiat intre agentia de publicitate si Minister este valabil pina la
incheierea programului Sibiu 2007, in 31 decembrie 2007.
Asociatia tace
Asociatia „Sibiu 2007" a recunoscut greseala, dar a evitat sa ofere mai multe
amanunte despre firma cu care a incheiat un parteneriat pentru afisarea
panourilor cu sloganul „real. Sibiu tinar din 1191". „A fost o neintelegere
regretabila. Este vorba de un vizual care se dorea sa vina ca sustinere a
celui derulat de GAV Scholz & Friends. Mai multe detalii legate de acest lucru
nu va putem oferi, deocamdata. Poate pe viitor, intr-o declaratie de
presa", a explicat Oana Ionita, purtatoare de cuvint a Asociatiei Sibiu 2007.
Bucurestenii isi vad de treaba
„Campania «real. Sibiu, tinar din 1191» nu imi apartine. Nu stiu cine a lansat-o,
nu cunosc nici alte detalii. Eu nu am spus ca au fost sau nu incalcate drepturile
de autor si nu caut vinovati. Nu am cerut explicatii Asociatiei «Sibiu 2007» pentru
ca brandul de capitala culturala europeana apartine Sibiului si doar Sibiul decide
cum il promoveaza.GAV/Scholz & Friends este executantul proiectului de promo-
vare, autorul campaniei «Normal. Sibiu, tinar din 1191». Noi ne-am facut treaba
pentru care sintem platiti. Mai degraba, eu m-as interesa mai mult de capacitatea
de cazare a Sibiului pe perioada verii, pentru ca stiu ca sint probleme", a motivat
Lucian Georgescu, directorul SC Generic Audiovizual SRL, firma autorizata sa
foloseasca brandul GAV/Scholz & Friends.
Miscare abila
GAV/Scholz & Friends este aceeasi firma care s-a ocupat, mai recent,
pentru 110.000 euro, de crearea conceptului Fabulospirit, prin care
urmeaza sa fie promovata imaginea Romaniei in strainatate. De citeva
zile, firma a intrat in vizorul presei centrale. Pentru ca banii pentru
promovarea programului „Sibiu - CCE 2007" nu merg la GAV/Scholz
& Friends, ci la SRL-ul Generic Audiovizual, cistigatorul licitatiei. Practic,
micuta firma bucuresteana s-a „ascuns" in spatele brandului GAV/Scholz
& Friends si a cistigat doua contracte
frumoase.