Aproximativ 1,7 milioane de telespectatori au urmarit un documentar realizat de BBC1 despre linia ferata ingusta de pe Valea Hartibaciului, dintre Sibiu si Agnita. Potrivit unui comunicat al „Mihai Eminescu Trust”, fundatie finantata de printul Charles of Wales, mostenitorul coroanei Marii Britanii, tot mai multi turisti britanici bar fi interesati de „mocanita”.

Echipa de televiziune a filmat, in Depoul Sibiu, locomotiva cu aburi 764-052, fabricata in anul 1924 in Charznow din Polonia, si pusa in functiune in Romania, patru ani mai tarziu. Locomotiva ar putea fi reabilitata si ar urma sa circule din nou, daca linia de cale ferata va fi redeschisa.

Calea ferata a fost inchisa in anul 2001. Linia ferata Sibiu - Agnita are un ecartament de 760 de milimetri si o lungime de 57,5 kilometri. Ea reprezinta doar jumatate din linia ferata care, in anul 1910, unea Sibiul de Sighisoara.

Portiunea dintre Agnita si Sighisoara a fost inchisa in anul 1965, iar infrastructura a fost demontata. Aceeasi soarta i-a fost rezervata si liniei dintre Agnita si Sbiu unde sinele de cale ferata ar fi urmat sa fie vandute drept materie prima.

Numai ca autoritatile locale s-au opus acestei intentii a Ministerului Transporturilor. Consiliul Judetean Sibiu a cerut, in anul 2006, trecerea liniei in patrimoniul public al judetului, pentru a fi redeschisa.

Deja, exista o asociatie a opt consilii locale, numita „Valea Hartibaciului”, care cauta solutii pentru revitalizarea „mocanitei”. Una dintre ele ar putea fi organizarea unui festival al locomotivelor cu aburi, de genul celui de la Wolstzn din Polonia, care a atras anul acesta 15.000 de turisti.

Printre promotorii acestei idei se numara omul de afaceri Bill Parker, proprietar de locomotive cu abur, ori Mihai Blotor, un sibian care a facut mai multe demersuri pentru redeschiderea liniei ferate inguste.