Comentariu AFP: Votul, biserica si candidatii

de D.G. HotNews.ro
Duminică, 15 noiembrie 2009, 11:36 Actualitate | Politic

Numerosi candidati la alegerile prezidentiale din Romania dau dovada de o religiozitate ostentativa in aceasta tara majoritar ortodoxa, comenteaza AFP.

Toate ocaziile religioase, de la inaugurarea de biserici la hirotonisirea prelatilor, sunt bune pentru oamenii politici in cautare de popularitate, chiar daca risca sa-si atraga furia credinciosilor.

Presedintele in exercitiu, Traian Basescu, sau principalul sau contracandidat, social-democratul Mircea Geoana, se inchina in mod vizibil inainte de a intra pe scena la mitingurile electorale.

Ei au mers de mai multe ori la diferite biserici, ascultand slujba cu o expresie grava si primind binecuvantarea prelatilor, de multe ori in prezenta camerelor de luat vederi.

De altfel, ar fi de neconceput sa isi afirme ateismul daca vor sa castige voturi, avand in vedere ca 87 la suta dintre romani s-au declarat ortodocsi la ultimul recensamant.

Astfel, in cadrul unei dezbateri televizate inaintea alegerilor prezidentiale din 1996, candidatul crestin-democrat Emil Constantinescu l-a intrebat pe presedintele in exercitiu din perioada respectiva, Ion Iliescu, daca are credinta in Dumnezeu.

Fost oficial de rang inalt in Partidul Comunist, Iliescu a incercat sa ocoleasca raspunsul.  Stanjeneala evidenta a acestuia din urma i-a convins pe multi indecisi sa voteze pentru Constantinescu, cel care a si castigat scrutinul, potrivit analistilor.


Citeste mai multe despre   



  
804 vizualizari
  • +4 (8 voturi)    
    Separare (Duminică, 15 noiembrie 2009, 12:02)

    ddr [anonim]

    In secolul XXI separarea dintre Biserica si politica ar trebui sa fie un lucru cat se poate de natural. In prezent insa cele doua se folosesc una de cealalta pentru a putea obtine putere si control. Asta explica si de ce avem scolile in paragina, iar bisericile poleite cu aur.
    • +2 (2 voturi)    
      biserica (Duminică, 15 noiembrie 2009, 14:19)

      eu [anonim] i-a raspuns lui ddr

      lasa ca nu vrea biserica sa nu mai aiba mijloace de control. stie ea de ce...stii tu ca educatia duce la intrebari, intrebarile la stiinta, stiinta la alte intrebari si uite asa se pierde increderea oraba.
  • +2 (6 voturi)    
    Biserica ortodoxa SRL (Duminică, 15 noiembrie 2009, 12:03)

    Vizitiu Adam [anonim]

    Biserica Ortodoxa Romana (BOR) ,manipuland crestinismul l-a transformat intr-un profitabil instrument de afaceri...Pe langa procedeul de vanzare catre prostitul popor a unor servicii care inlocuiesc rugaciunea si contactul direct al credinciosului cu Tatal Ceresc, acum BOR a trecut la spoliere prin intermediul politicienilor,si afacerilor Preotii in frunte cu inalti preasfintitii sunt salariati de stat..Mare concern Biserica Ortodoxa SRL cu cele mai diverse obiecte de activitate incepand cu propaganda politica ,continuand cu turismul manastiresc si binecuvantarea politicienilor...Urmand exemplul Sfantului Scaun ,biserica ortodoxa si preotii ei si-au dat mana cu structurile crimei organizate ce conduc Romania si au castigat...averi imense..si surse de castig neimpozitate,...

    Credinta, nu mai are sanse in fata industriei religioase.,..Prima iubeste....a doua spoliaza...

    Conform Sfintei Sripturi preotii si biserica lui Iisus Hristos nu trebuie sa aiba nici aur ,nici argint, nici bani,nici traista, nici doua haine, iar cei care imbratiseaza crestinismul trebuie sa-si vanda averile si sa le imparta saracilor...(citate biblice mai jos)

    oooooooooOOOOOOOOOO ooooooooo

    Poruncile lui Iisus privind averea, preotii si crestinii,:

    !1)Pe acesti doisprezece i-a trimis Iisus,poruncindu-le acestea:
    Pe cei bolnavi tamaduiti-i......In dar ati primit,in dar sa dati!
    Sa nu aveti nici aur,nici argint,nici bani in cingatorile voastre;nici traista pe drum,nici doua haine,nici incaltaminte, nici toiag.Matei 10-5
    ====

    2)Invatatorule bun,ce bine sa fac ca sa am viata vesnica?
    Iisus i-a zisaca vrei sa fii desavarsit,du-te vinde-ti averile,da-le saracilor si vei avea comoara in cer;si vino de-Mi urmeaza Mie.Matei 19
    "Cel ce nu-si ia crucea si nu-mi urmeaza Mie,nu este vrednic de mine".Matei 10-38
    ====
    3)"Iti voi urma, Doamne,dar intai ingaduie-mi ca sa randuiesc cele din casa mea.
    -Nimeni,care pune mana pe plug si se uita indarat,nu este potrivit pentru Im
    • -2 (6 voturi)    
      Oare? (Duminică, 15 noiembrie 2009, 12:16)

      Tata [anonim] i-a raspuns lui Vizitiu Adam

      Asta sa insemne ca daca nu sunt preotii perfecti ar trebui sa uitam cu totul de ce a spus Iisus? Adica sa se desfiinteze insititutia bisericii doar pentru ca exista unii (exceptii) preoti imperfecti??? Dupa logica ta daca exista crime produse cu cutite de bucatarie ar trebui interzise toate cutitele din lumea asta!
      Nu stiu din ce curent faci parte dar sigur nu este unul iubitor de Dumnezeu!
      • +4 (4 voturi)    
        Biserica ortodoxa SRL (Duminică, 15 noiembrie 2009, 12:50)

        Vizitiu Adam [anonim] i-a raspuns lui Tata

        Sunt crestin ortodox
        Si dupa ce am citit si conspectat Biblia, si am comparat cu multe practici ale preotilor si BOR, care n-au legatura cu Cartea Sfanta, mi-am propus sa contribui la indreptarea devierilor din practicile preotilor,
        Ma acuzi, ca vreau desfiintatea bisericilor,sisa uitam de ce a spus Iisus...
        Arata-mi in textul meu unde fac astfel de afirmatii...
      • -2 (2 voturi)    
        ete scartz! (Duminică, 15 noiembrie 2009, 13:04)

        clujean [anonim] i-a raspuns lui Tata

        nu tine analogia, iubi! cutitele de bucatarie sunt obiecte necesare, pe cand biserica este o organizatie, vorba aluia de mai sus, lucrativa, care face rau societatii tampind lumea sa voteze mafioti sau sa-i rabde! panimaiesi?
      • -1 (3 voturi)    
        cine e domne acest Isus (Duminică, 15 noiembrie 2009, 13:10)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui Tata

        e un fel de Horus? sau un fel de Buddha? sau un fel de Mahomed? sau un fel de prieten imaginar?
        • 0 (2 voturi)    
          da dumneata cine esti, domne? (Luni, 16 noiembrie 2009, 0:38)

          ? [anonim] i-a raspuns lui gigi

          un fel de Pilat din Pont reloaded? de te intrebi cine e 'acest Isus' desi probabil ca ai putea jura ca te afli in anul 2009 'era noastra'? la aproape 2000 de ani de la evenimente vasazica...
    • 0 (0 voturi)    
      BOR si BC (Duminică, 15 noiembrie 2009, 14:18)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Vizitiu Adam

      Sunt de acord ca devierile comportamentale ale oricui crestin trebuie criticate. Tu insa faci anumite afirmatii tendentioase neargumentate:
      "manipuland crestinismul l-a transformat intr-un profitabil instrument de afaceri" - pentru a face o astfel de afirmatie trebuie sa arati ca invatatura crestina a BOR este alterata. Daca practica unor preoti nu se ridica la inaltimea invataturii, asta este altceva, dar nu inseamna ca crestinismul a fost manipulat.
      "Pe langa procedeul de vanzare catre prostitul popor a unor servicii care inlocuiesc rugaciunea si contactul direct al credinciosului cu Tatal Ceresc..." - la ce servicii te referi? La botez, cununie, inmormantare? Daca esti ortodox ar trebui sa cunosti rolul acestor sfinte taine in contactul direct cu Tatal Ceresc
      "turismul manastiresc" se numeste pelerinaj
      "Urmand exemplul Sfantului Scaun ,biserica ortodoxa si preotii ei si-au dat mana cu structurile crimei organizate" - Asadar Sfantul Scaun si-a dat mana cu crima organizata? De unde ai aceasta informatie?
      "preotii si biserica lui Iisus Hristos nu trebuie sa aiba nici aur ,nici argint, nici bani,nici traista, nici doua haine" - preotii sunt una, Biserica este alta. Biserica este casa domnului, iar noi, cum spunem la liturghie, iubim podoaba casei Sale. Preotia are mai multe trepte, iar pentru cea mai inalta sunt acceptati numai calugarii, care au depus intr-adevar un vot de saracie.
    • +1 (1 vot)    
      BOR si BC (Duminică, 15 noiembrie 2009, 16:31)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Vizitiu Adam

      Sunt de acord ca devierile comportamentale ale oricui crestin trebuie criticate. Tu insa faci anumite afirmatii tendentioase neargumentate:
      "manipuland crestinismul l-a transformat intr-un profitabil instrument de afaceri" - pentru a face o astfel de afirmatie trebuie sa arati ca invatatura crestina a BOR este alterata. Daca practica unor preoti nu se ridica la inaltimea invataturii, asta este altceva, dar nu inseamna ca crestinismul a fost manipulat.
      "Pe langa procedeul de vanzare catre prostitul popor a unor servicii care inlocuiesc rugaciunea si contactul direct al credinciosului cu Tatal Ceresc..." - la ce servicii te referi? La botez, cununie, inmormantare? Daca esti ortodox ar trebui sa cunosti rolul acestor sfinte taine in contactul direct cu Tatal Ceresc
      "turismul manastiresc" se numeste pelerinaj
      "Urmand exemplul Sfantului Scaun ,biserica ortodoxa si preotii ei si-au dat mana cu structurile crimei organizate" - Asadar Sfantul Scaun si-a dat mana cu crima organizata? De unde ai aceasta informatie?
      "preotii si biserica lui Iisus Hristos nu trebuie sa aiba nici aur ,nici argint, nici bani,nici traista, nici doua haine" - preotii sunt una, Biserica este alta. Biserica este casa domnului, iar noi, cum spunem la liturghie, iubim podoaba casei Sale. Preotia are mai multe trepte, iar pentru cea mai inalta sunt acceptati numai calugarii, care au depus intr-adevar un vot de saracie.
  • +4 (4 voturi)    
    alta analiza inutila.. (Duminică, 15 noiembrie 2009, 12:07)

    oof [anonim]

    "Stanjeneala evidenta a acestuia din urma i-a convins pe multi indecisi sa voteze pentru Constantinescu, cel care a si castigat scrutinul, potrivit analistilor."
    iata un exemplu de interpretare/ deformare/ manipulare a informatiei. constantinescu a castigat scrutinul pentru ca iliescu a fost nevoit sa admita ca-i "liber cugetator"??? foaaaarteeeeeeeee interesant. poate ca iliescu a pierdut si pentru ca nu era "intelectual" ca d-l profesor constantinescu... sau pentru ca, spre deosebire de constantinescu, nu se ocupa in mod stiintific de pietrele cu care au aruncat prietenii sai, minerii, in golani in piata universitatii... halucinanta interpretarea afp... motivul pentru care iliescu a pierdut in 1996 a fost ca lumea in sfarsit se saturase de comunisti si de neo-comunisti. drept pentru care a fost dispusa sa voteze pe oricine altcineva. chiar si un presedinte ratat si penibil precum d-l constantinescu.
    as astepta mai mult de la agentiile de presa decat banale referate in care se trag paralele simpliste. daca respectul fata de biserica intra in "comportamentul corect in societatea romaneasca", asta nu spune nimic despre amploarea aspectului religios in optiunile de vot ale romanilor. e o extindere nepermisa sa faci legatura intre ateismul lui iliescu si faptul ca a pierdut alegerile. dupa parerea mea, dimpotriva, ateismul lui iliescu era invocat a posteriori - "comunistul acela este si ateu" - ca insulta; iar nu ca motiv pentru a nu-l vota. romanii nu sunt profund religiosi, ci mai degraba formal religiosi.
    un hibrid periculos ia nastere in prezent, o data cu predarea intensiva a religiei in scoli - nu morala religioasa le este inoculata copiilor, din pacate, ci un fel simplist de a percepe si a adopta ideile. fiecare informatie are si o "codita" ne-manifesta ce actioneaza asupra psihicului - aceasta din urma este mult mai eficienta pe termen lung decat informatia efectiva. un jurnalist stie acest lucru, de ce trebuie sa i-l reaminteasca "profanii"?
  • 0 (6 voturi)    
    stiu ca par ca un radiou stricat (Duminică, 15 noiembrie 2009, 12:17)

    gogu [anonim]

    dar de ce nu apare Cernea in articolul vostru. Este vorba de candidatii la presedintie? Da. E vorba de relatia lor cu biserica? Da. Este Cernea un critic vehement al politizarii bisericii si un sustinator al secularismului? Da.

    De ce nu apare in articolul vostru?
    • 0 (2 voturi)    
      dar Cernea acesta (Duminică, 15 noiembrie 2009, 13:51)

      Vasile [anonim] i-a raspuns lui gogu

      ce a facut ?
      A crezut ca daca se baga in politica via un partid de doi lei, inexistent ca structuri in Romania, are vreo sansa ?
      Sa fim seriosi.
      Oriunde in lumea asta cistiga alegerile oamenii care au in spate structuri organizatorice si de partid solide, care sunt dispuse sa finanteze inclusiv prin cotizatiile membrilor simplii de partid, care din cei citiva lei pe luna dati pot asigura plata unor telefoane si a altor cheltuieli marunte.
      • -1 (3 voturi)    
        altu' (Duminică, 15 noiembrie 2009, 22:33)

        ptc [utilizator] i-a raspuns lui Vasile

        Măi omule, crezi că faptul că partidele mari au bani este un lucru admirabil în conditiile în care majoritatea acelor bani sunt furati de la stat?

        Cu oameni ca tine nici nu-i de mirare că încă suntem în rahatul în care suntem.

        Remus Cernea este adevărata imagine a democraţiei în România, fără trecut securist, fără dosar, fără trecut ciudat, fără dosare penale şi cu capul pe umeri, citit rational şi deschis.
    • +5 (5 voturi)    
      ai citit titlul? (Duminică, 15 noiembrie 2009, 14:30)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui gogu

      Cernea nu apare, pentru ca nu e articol Hotnews, ci e preluat de pe AFP. Despre Hotnews chiar nu se poate spune ca nu il prezinta pe Cernea, e unul din putinele locuri in media romaneasca unde omul chiar are loc.
  • +1 (1 vot)    
    ..... (Duminică, 15 noiembrie 2009, 16:30)

    sile [anonim]

    Astia de la AFP au reusit sa ma convinga ca au si ei pitpalacii lor.
  • -1 (1 vot)    
    vreti respect (Duminică, 15 noiembrie 2009, 17:46)

    gen eu [anonim]

    nu stiu daca ceilalti candidati se duc la biserica doar pentru a castiga respect in fata oamenilor si crestinilor , dar basescu sigur de aia o face, in cei 5 ani nu am auzit nimik legat de acest subiect ' basescu credincios" bah poi in asta nici dumnezeu nu mai are incredere, asta se duce la biserica pentru a se putea gandii la udra
    • 0 (0 voturi)    
      . (Luni, 16 noiembrie 2009, 0:43)

      m.s. [anonim] i-a raspuns lui gen eu

      majoritatea se duc de ochii lumii.. ca nu au ce face pe acasa. dar base nu a facut pana acum asa ceva. si nici nu il vad facand asta vreodata!
  • +1 (1 vot)    
    Articol de tot rasul al AFP... (Luni, 16 noiembrie 2009, 12:01)

    Cristi [anonim]

    Auziti la astia...

    "chiar daca risca sa-si atraga furia credinciosilor"... Misto munca si asta, sa scrii de la birou articole despre o realitate care, evident, nu se grabeste sa confirme ce a scris Domnia Sa ziaristul de la AFP... Deh!, presa moderna, democratica, monser!
    Unde o fi vazut AFP-istul furia credinciosilor pe unul care vine (chipurile) sa se roage, chiar daca se baga in fata precum Geoana??

    Sau asta cu candidatii care "se inchina in mod vizibil inainte de a intra pe scena". Pai fratele meu occidental arogant, cum poti sa te inchini invizibil??

    Cat despre afirmarea ateismului, acuma sincer, cati oameni de calitate ati intalnit care sa se declare raspicat ca sunt ATEI??? :) A, da, Ion Iliescu, Parvulescu si REmus Cernea... Bleah! DAr dintre oamenii normali vorbesc? Extrem de putini, cel putin printre cei care au macar 28-30 de ani. (A nu se confunda cu cei care isi exprima indoiala, cei care spun ca nu stiu daca sa creada, sau cei care se declara altceva decat credinciosi...)


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|



Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version