Amendamente PNL la Legea vaccinarii, in Senat: Sa nu fie ingradit dreptul persoanelor de a refuza vaccinarea din diferite motive

de I.Rosca     HotNews.ro
Vineri, 22 septembrie 2017, 18:28 Actualitate | Politic

Marius Nicoara, senator PNL
Foto: senat.ro
Senatorul PNL de Cluj Marius Nicoara a declarat, joi, intr-o conferinta de presa, ca a propus un amendament la proiectul Legii vaccinarii, astfel incat cetatenii romani sa poata refuza vaccinarea profilactica sistematica din motive care tin de libertatea lor de gandire sau religioasa. Potrivit acestuia, amendamentul a fost votat in Comisia pentru drepturile omului din Senat.

"Am facut un punct de vedere al meu referitor la proiectul de lege privind vaccinarea persoanelor din Romania. Eu consider ca, da, este bine si este folositor sa existe vaccinuri, dar, pe de alta parte, sa nu fie ingradit dreptul persoanelor de a refuza aceasta chestiune. Exista persoane care, din diverse motive, asa cum am scris si in punctul meu de vedere, au convingerea ca nu este bine sa se faca aceasta vaccinare. In concluzie, eu am propus doua amendamente si ele au fost aprobate de catre comisie. Am reusit in cadrul dezbaterii din comisie sa introduc un amendament, cum ca cetatenii au dreptul de a refuza in scris vaccinarea profilactica sistemica din motive religioase sau filosofice pe care apoi am schimbat-o, ca unii au spus ca nu doar din motive religioase sau filosofice refuza acest tip de vaccin. Si am schimbat cu urmatorul alineat: parintii sau reprezentantul legal sau, dupa caz, al persoanei care se ocupa de cresterea si ingrijirea unui copil in baza unei masuri de protectie speciala au dreptul de refuza in scris vaccinarea obligatorie potrivit libertatii de gandire si a opiniilor, precum si a libertatii credintelor religioase", a explicat Nicoara, citat de Agerpres.

Potrivit acestuia, un alt amendament al sau se refera la infiintarea unei comisii care sa verifice siguranta vaccinurilor.

"Am mai impus un amendament, ca prin hotarare de guvern sa se infiinteze o comisie formata din specialisti, o comisie independenta, care sa analizeze siguranta si integritatea stiintifica a vaccinurilor", a mentionat senatorul liberal.

El a mai spus ca respectivele amendamente au venit si ca urmare a numeroaselor semnale pe care le-a primit de la parinti si ONG-uri.

Nicoara a precizat pentru HotNews.ro ca ambele amedamente au fost adoptate de Comisia pentru drepturile omului, care a dat un aviz favorabil proiectului. Initiativa a primit aviz favorabil si din partea comisiei pentru administratie si comisiei pentru invatamant, unde s-a votat si un amendament care prevede: "Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligatia sa promoveze campaniile de vaccinare ale Ministerului Sanatatii."

Proiectul de lege al Guvernului urmeaza sa primeasca si un raport din partea Comisiei de sanatate din Senat si apoi sa fie votat in plenul Senatului, unde are termen de adoptare tacita 21 noiembrie. Camera Deputatilor este camera decizionala.

Vezi aici fisa legislativa

Citeste aici proiectul in forma Guvernului


Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

2421 vizualizari

  • +30 (46 voturi)    
    Da, in mod sigur in PNL sunt mai multi cretini (Vineri, 22 septembrie 2017, 18:35)

    Maspp [utilizator]

    decat in PSD. Si prosti.
    • +4 (12 voturi)    
      Deci..... (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 12:15)

      polonyca [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

      ...... iata , si in PNL e plin de .....cretini !!! Incredibil......si asta e din CJ.......si mai dezamagitor !!!!!
  • +27 (45 voturi)    
    Altul (Vineri, 22 septembrie 2017, 18:36)

    MinDepous [utilizator]

    Parca lamuriseram discutia. Nevaccinat, ai sanse enorme sa ramai cu sechele / sa mori din cauza unor boli ce pot fi prevenite.
    Vaccinat, ai o sansa infima de-a suferi efecte adverse.

    Sa comparam cele N-zeci la suta sanse de-a suferi fara vaccin, versus cele M la mie (sau la sute de mii / la milioane) de-a suferi cu vaccin.

    Facut gramada, domnul senator. Presupun ca si dumnealui nu i-a placut scoala, mai precis orele de biologie, nu?
    • +8 (14 voturi)    
      Corectie (Vineri, 22 septembrie 2017, 19:27)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui MinDepous

      "N-u ia plac-ut" conform noii gramatici PSDiste.
    • +1 (1 vot)    
      Metalurgie nene si job in salubritate in Cluj (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 16:24)

      Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui MinDepous

      Regia de Gospodărire Comunală și Locativă Cluj,foc continuu pana in 1992.
  • +15 (25 voturi)    
    atât (Vineri, 22 septembrie 2017, 19:08)

    Evq [utilizator]

    În data de 10 mai 2010 a fost filmat în senat în timp ce viziona un film indecent în timpul dezbaterilor la legea pensiilor. Senatorul a comentat ulterior: „Nu este vorba despre un film pentru adulți, ci este vorba pur și simplu de un mail pe care l-am primit de la un coleg, în care e vorba despre cu totul altceva. Nu are nicio legătură cu filme pentru adulți. Este un mail glumeț. Nu este absolut nimic acolo indecent. Este doar un masaj thailandez versus masaj american.”
  • +19 (25 voturi)    
    alo, penibililor (Vineri, 22 septembrie 2017, 19:30)

    domnescu [utilizator]

    opozitie nu se face fiind impotriva la ceva, ci venind cu argumente valide
    dati afara comunistii si lichelile daca nu vreti sa ramaneti un psd mai mic
  • +8 (20 voturi)    
    ok, sa se relaxeze si sa faca ce-i taie capul (Vineri, 22 septembrie 2017, 20:24)

    revo [utilizator]

    Bine, sa aiba acest "drept" (care este de fapt o crima cu premeditare). Dar orice drept atrage si obligatii... daca un copil al unui cretin cu "constiinta" si "libertate religioasa" se imbolnaveste, atunci sa nu fie tratat gratuit in sistemul de asigurari de sanatate, ci tratamentul lui sa fie suportat de parintele care a refuzat vaccinarea. Mi se pare foarte rezonabil.
    Nu umpli lumea cu copii bolnavi, care vor ramane si cu sechele, si apoi restul contribuabililor sa suporte cheltuielile, pe tot restul vietii lor!
  • +9 (15 voturi)    
    pnl... (Vineri, 22 septembrie 2017, 20:29)

    liviu_ [utilizator]

    si zvactirile de a fura voturi de la psd (dar care ii fac sa piarda voturi liberale).... ba dinozaurilor "liberai".... aveti toate sansele sa va bata url la urmatoarele alegeri... sa va vad atunci!
  • -11 (27 voturi)    
    jos palaria (Vineri, 22 septembrie 2017, 21:29)

    xanti [utilizator]

    Un PNList cu cap.
    • +3 (9 voturi)    
      clar... (Vineri, 22 septembrie 2017, 23:04)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      si dreptul meu de a nu imi turi unu nevaccinat din cauza parintilor in capu copilului prea mic ca sa fie vaccinat cine mi-l apara?!
    • +1 (5 voturi)    
      Interese de grup financiar (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 9:01)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Grup cu sediul la Cluj si are numele din doua litere Bulgar Tabac
    • +7 (13 voturi)    
      Cu cap de pesedist (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 9:31)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Ce, tu credeai ca prostalanii s-au adunat doar in psd????
  • 0 (18 voturi)    
    tuture (Vineri, 22 septembrie 2017, 22:12)

    Calin123 [utilizator]

    Cred ca ce nu se intelege in Romania, si ceea ce nu inteleg anti-vaxerii este faptul ca nimeni nu este "proprietar" pe viata altcuiva, nici macar pe viata copiilor sai. A fi tuturele legal al unui copil inseamna sa iei decizii cu privire la educatia pe care i-o oferi, sa ii asiguri traiul de zi cu zi etc. Dar sa decizi tu in locul lui daca il supui la niste riscuri sau nu mi se pare absurd. E ca si cum am zice in lege ca scaunul pentru copil este obligatoriu intr-o masina DAR daca parintele din motive religioase sau filozofice (sau de prostie) decide ca nu vrea sa-l foloseasca, sa semneze ca nu vrea si gata, il lasam in pace. NU MERGE ASA!
    Cei care au peste 18 ani da, sa decida singuri si pe propria raspundere daca se vaccineaza sau nu, daca fumeaza sau nu, daca vor sa conduca fara centura sau nu (desi inclusiv aici statul intervine cu amenzi pentru a-si proteja cetatenii prosti si inconstienti).
    • +4 (4 voturi)    
      pff (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 14:23)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui Calin123

      Atunci ce mai faceti spume la gura cand protectia copilului din Finlanda decide ce-i mai bine pentru copii de acolo si ii ia in custodie de la parintii care nu se supun regulilor statului Finlandez ?
  • +7 (15 voturi)    
    Cu PNL-ul asta (Vineri, 22 septembrie 2017, 22:15)

    ramba [utilizator]

    PSD nu va avea nici o problema sa castige din nou alegerile. Pacat de Bratieni !
  • +8 (20 voturi)    
    Caragiale (Vineri, 22 septembrie 2017, 22:17)

    tudor74 [utilizator]

    Dam o lege ca vaccinarea sa fie obligatorie dar cu dreptul de a refuza ... flatulenta mintii !

    Deci avem lege dar situatia nu se schimba cu nimic ! Tara de retarzi !
    • +1 (1 vot)    
      mai bine zi (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 18:59)

      Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      Ne-a ars la buzunar!!! Damn it!!
  • -8 (24 voturi)    
    a citit cineva legea? (Vineri, 22 septembrie 2017, 23:28)

    florin22 [utilizator]

    Statul vrea sa fie obligatoriu sa te injecteze cu ce substante vrea el fara licitatie (scrie in lege ca fara) sa modifice cum are chef schema si sa bage ce vrea fara sa intrebe pe nimeni.

    Sa injecteze pe toata lumea in caz de epidemie nu doar copii si bugetari publici, da si in cazul acelor epidemii de aviara, vaca nebuna, porcina si alte epidemii mediatice cu ce are chef, scrie in lege ca vaccineaza si atat fara detalii.

    Acelasi stat plin de corupti care urmaresc doar comisioane si care doar recent ne-a aratat ce mult tine la sanatatea noastra prin hexipharma si coruptia si nepasarea din sanatate.

    Da statul asta urla unii care nu gandesc sa ne injecteze pe toti, fie sunt platiti fie sunt inconstienti.

    Pentru orice tratament orice pastila sau injectie trebuie sa fii de acord cu tratamentul, sa te oblige cineva sa iti bage ceva in sange impotriva vointei e ceva totalitar si contrar drepturilor omului indiferent de pretext.

    Si tot ce citesti la comentarii e doar atac politic, nimic legat de subiect, ati citit vreunul legea aia de credeti ca e asa buna? e grav daca si cand e vorba de treburi serioase comentam ca la fotbal si politica, din plictiseala.
    • -5 (7 voturi)    
      De acord. (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 9:25)

      Soro [utilizator] i-a raspuns lui florin22

      In general (si in special la copilul meu) sunt de acord cu obligativitatea vaccinului. Dar increderea in deciziile statului s-a pierdut de mult si obligativitatea in toate deciziile statului nu mai prea exista. Eu as fi facut o campanie de informare mai buna, prin sistemul de invatamant ca sa aschimbam gandirea generatiilor viitoare. Ca si pana acum se vrea o lege cu aplicare imediata (de ieri daca se poate). Asta subliniaza inca o data caracterul de "eu sunt sef peste voi" al tuturor politicienilor romani care nu accepta ca exista si pareri contradictorii si ca discutiile din societatea civila trebuie facute doar de forma. Ca si florin22 sunt total de acord ca nu ar trebui sa existe nici o varianta in care statul sau oricine altcineva sa aiba drept de viata si de moarte asupra unei persoane. Asta include cumva si injectarea cu vaccin.Cred ca exista alte metode de obligativitate mai putin invazive si totalitare. De exemplu (nu m-am gandit foarte mult) ar putea fi obligativitatea controlului periodic mai des ale acestor persoane ... ma rog daca am avea cine sa gandeasca lucrurile astea in comisiile astea ar iesi ceva. De asemenea cred ca politicienii romani sunt asa de plini de sine ca nu pot privi peste gard la unii care au istorie in drepturile omului. Nu cred ca Romania a inventat parerea ca religia sau Dumnezeu ar fi impotriva vaccinului si ni ci nu a inventat hipsterii, asa ca am putea sa cerem parerea altora mai avizati ce fac ei in situatia asta.
      Dorinta de a scoate legi de azi pe maine (in orice domeniu si indiferent daca 99% din populatie e de o parte sau alta) indica inca o data imaturitatea (si prostia) politicianului roman.
      • 0 (2 voturi)    
        obligatii (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 15:58)

        codrean [utilizator] i-a raspuns lui Soro

        Obligativitatea vaccinarii e veche in Romania, de decenii bune ! De ce oare a fost repusa in descutie / Oare nu pentru a abate atentia de la lucrurile serioase ? E ca si cu discutia despre casatorii : aia era problema cea mai importanta de discutat ?
    • +1 (7 voturi)    
      Realitatea e pe dos, (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 12:25)

      fermy [utilizator] i-a raspuns lui florin22

      daca statul ar fi nepasator atunci ar lasa in continuare viata copiilor pe mana unor parinti inconstienti. Tocmai din cauza ca au murit copii de boli ce puteau fi prevenite prin vaccinare, a determinat statul sa ia masura vaccinarii obligatorii.

      Vaccinurile sunt sigure, iar vaccinarea obligatorie nu e totalitarism, se practica si in tari cu o cultura demcratica mai avansata decat cea din Romania. In situatii exceptionale, cum e cea determinata de moartea unor copii in urma unor epidemii, protejarea majoritatii si a interesului general primeaza.
    • +1 (1 vot)    
      Nu-ti face iluzii (Luni, 25 septembrie 2017, 20:34)

      ionisus [utilizator] i-a raspuns lui florin22

      Sunt putini care au ''prostul obicei'' de a se informa si mai ales de a gandi cu capetele lor.
      Nu pun in discutie utilitatea vaccinului, dovezile genocidului care ni se pregateste sunt evidente pentru cei care chiar vor sa stie adevarul despre vaccinuri.
      Este remarcabil aici faptul ca, imediat ce apare o idee ce nu convine ''formatorilor''de opinie, apar imediat o multime de atoate-stiutori care dau cu pietre in imprudent, fie el o persoana publica sau un oarecare, fara ca vreunul sa aduca argumente plauzibile in favoarea sau impotriva opiniei exprimate. Pur si simplu il linseaza doar pentru faptul ca are o opinie contrara atoate-stiutorilor.
      Si uite asa, pas cu pas, suntem martori si victime ale transformarii Romaniei intr-un Auschwitz contemporan, transformare la care subscriem cu multa inconstienta si cu mandrie! Mandria de a fi ignoranti si de a impune si altora sa fie asemenea.
      Iar de ideea obligativitatii genocidului prin vaccinare nu trebuie sa-i suspectam pe politrucii nostrii, ei sunt doar niste executanti docili, sunt cei care pun in practica ''foaia de parcurs''(parca asa se cheama), adica lista cu problemele ce trebuie rezolvate in colonie, pe care o primesc la instalarea in functii.
      Cine se opune, are de a face cu dna-ul.
      Faptul ca exista si oameni responsabili, ca senatorul Nicoara, care are curajul sa traga un semnal de alarma, constituie o mare problema pentru marxistii culturali si reactia e pe masura.
      Dar in aceste situatii problema serioasa sunt, totusi, ignorantii atoate-stiutori care nu au niciun dubiu ca vaccinul e ceva bun si deci, si obligativitatea e ceva fireasc.
      Imi asum injuraturile si minusurile ce urmeaza, asa o sa-mi dau seama cat de tare deranjeaza opinia mea.
  • +6 (12 voturi)    
    Religia in scoli (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 0:36)

    neaga1900 [utilizator]

    Nu am auzit pe nimeni spunand despre obligativitatea studierii religiei in scoli sa nu fie ingradit dreptul persoanelor de a refuza aceasta chestiune... Scolarul e obligat sa invete religie, e obligat sa creada intr o forta divina, dar nu e obligat sa fie vaccinat, care il poate costa viata, na e o problema nationala....
    • +2 (8 voturi)    
      eh.de ce vorbesti aiurea? (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 10:01)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui neaga1900

      Religia nu e obligatorie.''Scolarul'' nu e obligat .
      Parintii ii pot retrage oricand .
      • +1 (3 voturi)    
        Aberezi (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 21:37)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

        Ora de religie e optionala doar pe hartie, daca nu vrei sa participi la ora de religie cre(s)tina scolile nu ofera alternativa si cum nu poti sa stai pe coridoare sau in curtea scolii tot la ora de religie stai dar chipurile "nu participi" ... tot aberatii cu serpi si magari vorbitori auzi sau cum te calca masina daca nu iti spui rugaciunea seara.

        http://www.contributors.ro/administratie/educatie/ora-de-religie-o-alegere-for%C8%9Bata/
  • -6 (20 voturi)    
    PRO-vaccin, categoric NU vaccinarii obligatorii (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 3:16)

    aroman [utilizator]

    De ce? E o problema grea, dar raspunsul e clar NU.
    Va spun din experienta: la cateva saptamani dupa al cincilea DTAP, copilul meu din senin incepe sa faca 2-3 convulsii epileptice pe zi. Toti doctorii din tara imi spun ca nu e nici o legatura cu vaccinul. Dupa cateva luni de disperare, in care diagnosticul evolueaza catre encefalopatie, ajung la marele doctor imunolog YS din Israel, care imi spune clar ca problema are legatura cu vaccinul, iar solutia este eliminarea hidroxidului de aluminiu din corp. Dupa 3 zile de sedinte de chelatie, convulsiile epileptice si encefalita dispar.
    Concluzie:
    Vaccinurile sunt poate cea mai mare descoperire in domeniul medical, dar in momentul in care vaccinarea devine obligatorie, companiile farmaceutice vor face lobby la parlament si guven (si stim bine cat de coruptibili sunt) pentru introducerea obligatorie a noi si noi vaccinuri de calitate dubioasa. Iar ca argument vor aduce marturii de la doctori care depind de sponsorizarile lor, ce vor spune ca DTAPul si RORul nu au nici un fel de efecte secundare, desi daca te uiti pe prospectul vezi de exemplu convulsii epileptice (efect secundar de gravitate medie???) 1:3000 si alte boli autoimune de care nici nu ai auzit.
    Spuneti NU vaccinarii obligatorii pentru a forta companiile farmaceutice sa vina cu produse de calitate. Parintii vor vaccina daca vaccinurile sunt fara probleme, cu totii vrem binele copiiilor.
    PRO-vaccin, dar NU vaccinarii obligatorii.
    • 0 (6 voturi)    
      Vorbesti prostii (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 13:15)

      ilie.pustiu [utilizator] i-a raspuns lui aroman

      The amount of aluminium present in vaccines is extremely small - less than 2 milligrams of the salts, and less than a milligram of actual aluminium. After vaccination there is a temporary increase in the amount of aluminium in the body, but this is not a lasting effect. There is no evidence that this causes any risk to babies and children. Aluminium is a very common metal in the environment, and it is also found naturally in breast milk, formula milk, some foods and drinking water. Small amounts therefore accumulate naturally in children’s bodies.

      Two studies from 2002 and 2011 compared the impact of aluminium from diet and vaccines in infants. Both of these found that the total amount of aluminium absorbed from both sources is less than the recommended safe maximum amount. Read the abstracts of these studies here (2002) and here (2011) .

      Rarely, aluminium adjuvants may cause small itchy lumps (granulomas) to form at the injection site. A 2014 Swedish study found that this happened in a small number of children (fewer than 1 in 100) after vaccination with the 5-in-1 vaccine (Infanrix) and pneumococcal vaccine (Prevenar). Granulomas are not dangerous but can be irritating and last for months or even years. The study found that children with granulomas often developed an aluminium contact allergy. However, most children recovered from their symptoms.

      It is now considered that there is no relationship between aluminium and Alzheimer’s disease. There is no evidence to suggest that exposure to aluminium increases the risk of dementia.
      http://vk.ovg.ox.ac.uk/vaccine-ingredients#aluminium
      • +3 (3 voturi)    
        asa se spunea si despre fluor (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 19:02)

        Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui ilie.pustiu

        Dar recent s-a facut un studiu in Mexic si India pe sute de copii si s-a observat o diferenta mare la IQ
      • +1 (1 vot)    
        Omul vorbea de crize.. (Duminică, 24 septembrie 2017, 14:00)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui ilie.pustiu

        ..eplieptice, nu alzheimer. Și eridicolsa vii u unstudiu la un om pățit, mai ales candstudiilesunt făcute ca să "dea bine" în ochii clienților..
      • +1 (1 vot)    
        Cum sa ajungă cineva.. (Duminică, 24 septembrie 2017, 14:10)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui ilie.pustiu

        ..la un compromis, sau un acord cu tine, care, după ce citești experienta reala după vaccinare dtap, aduci ca argument un studiu? Ești absurd doamne, la fel ca și legea obligativității vaccinării..
    • +1 (1 vot)    
      Iată ce valoare are experiența unui părinte.. (Duminică, 24 septembrie 2017, 13:58)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui aroman

      ..în ochii pro-vaxerilor.
      Omul expune o situație reala prin care a trecut după vaccinarea "sigură" oferita de statul roman, și prin ce a trecut ca să scape de problema, și imediat a apărut un "expert" citând mesajul de marketing de pe un prospect de vaccin..
      Asta e totalitarism și prostie, mai ales când e clar ca sunt viruși care nu pot fi eradicati prin vaccinare..
      O sa se ajungă și cu vaccinarea asta asa cum s-a întâmplat cu antibioticele.. Mai întâi au fost oamenii învățați ca AB ii scăpa de probleme, apoi AB era la dispozitia oricui, oricand și acum au apărut bacterii rezistente la AB.. Virușii sunt o treapta superioara bacteriilor și mecanismele lor de adaptare sunt mult mai bine puse la punct..cat timp osa ia virușilor sa se adapteze vaccinului? 5 ani? 10? Are legătură cu perioada de imunitate care apare în prospect? Deja sunt tratamente ineficiente în alte afecțiuni, dar care acum 20-30 de ani erau forte eficiente.. (vezi hepatita B).
      Obligativitatea e o greșeală, iar cei care o susțin, nu sunt medici, ci niște oameni speriați de mesajele alarmiste din media.. Nu imunizarea singura protejează copii ci și respectarea protocoalelor în caz de epodemie: asta a dus la răspândirea atât de rapida a ror, și a altor afecțiuni similare(la fel de contagios e virusul gripal, dar e vreun om afectat de gripa, care sa stea acasă și sa nu răspândească virusul pana(și) la locul de munca, sau pana (și) la spital?-nu e/de ce? Pentruca a făcut vaccinul magic, și nu are cum sa fie gripat? Sau pentruca nu știe ca vaccinul nu ajuta în toate cazurile?)
      Aceasta(vaccinarea) era decizia medicilor, după ce studiau antecedentele medicale ale pacientului, nu a politicului..
  • -2 (4 voturi)    
    vaccinuri ? (Sâmbătă, 23 septembrie 2017, 15:52)

    codrean [utilizator]

    Amendamentele propuse de Dl.Nicoara (fiul unor reputati medici clujeni (!?) risca sa anuleze obligativitatea vaccinarii. Cred ca in acest caz interesul public ar trebui sa prevaleze in fata prejudecatilor ! Renuntarea la vaccinare, da, poate fi posibila - in afara contraindicatiilor medicale "la caz" - numai dupa depunerea unei declaratii justificative, incheiata la notar, cu asumarea de catre parinte a tuturor consecintelor !
    Al doilea amendament e rizibil : nu cumva vre-o comisie parlamentara ve stabili altceva decat stiinta medicala ? De la prima vaccinare antivariolica au trecu peste 200 de ani si variola a fost eradicata in lumea intreaga ! Pe aproape e si situatia altor boli epidemice. Si-atunci ?
    • +1 (1 vot)    
      Ai idee ce a stat la baza.. (Duminică, 24 septembrie 2017, 14:02)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      ..imunizarii de care vorbești?
      • -1 (1 vot)    
        da (Luni, 25 septembrie 2017, 9:11)

        codrean [utilizator] i-a raspuns lui akillies

        am idee ! Am "prins"-o la Facultatea de medicina !
        Stiu, exista un procent mic de reactii adverse si parintii care-au trecut prin asa un calvar trebuie intelesi. Dar decidentul in sanatate publica este obligat sa judece beneficiul pe totalul populatiei, pa pericolul pentru o multime de oameni si pe costurile ce ar reveni societatii. Cand ne gandim la amploarea epidemiilor de poliomielita de acum 55-60 de ani, de numarul mare de morti si de sechele la supravietuitori - inaintea introducerii imunizarii - si la faptul ca azi boala este eradicata concluzia - pentu decident - se impune. Chiar daca, rarisim, chiar vaccinarea poate produce necazuri ...
  • +2 (2 voturi)    
    adultii vaccinati obligatoriu (Duminică, 24 septembrie 2017, 13:15)

    florin22 [utilizator]

    https://imgur.com/a/Uq7M4

    Vor fi vaccinati toti adultii obligatoriu in functie de cum vor dispunde autoritatile.

    Sursa https://www.senat.ro/Legis/PDF/2017/17L216FG.pdf pagina 5, pregati-va sa fiti injectati obligatoriu pentru gripa aviara/porcina/mediatica.
    • +1 (1 vot)    
      Pai sa indrazneasca (Luni, 25 septembrie 2017, 20:45)

      ionisus [utilizator] i-a raspuns lui florin22

      Cineva sa vina la usa mea sa fac vaccinul antigripal, sau oricare altul.Il asigur ca n-o sa-i fie bine.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version