Tariceanu: Presedintele poate sa participe la sedintele de Guvern cand se discuta trei teme: politica externa, aparare, ordine publica; altfel, excede cadrul constitutional

de I.R.     HotNews.ro
Miercuri, 18 ianuarie 2017, 14:23 Actualitate | Politic


Calin Popescu Tariceanu
Foto: Agerpres
Presedintele Senatului, Calin Popescu-Tariceanu, a declarat miercuri ca seful statului poate participa la sedinta de Guvern daca este invitat de premier sau daca sunt luate in discutie teme ce tin de politica externa, de aparare sau de ordinea publica, altfel prezenta lui "excede cadrul constitutional".

"Constitutia este foarte clara in acest domeniu si ii da posibilitatea presedintelui sa participe la sedintele de Guvern cand se discuta trei teme: politica externa, aparare sau ordine publica. Altfel, presedintele poate sa participe la sedintele de Guvern daca este invitat de premier. Asadar, daca presedintele a venit sa participe la o discutie pe aceste trei domenii care ar fi fost inscrise in ordinea de zi nu e nicio problema, sigur ca in mod normal, institutional, ar fi fost cred ca o minima curtoazie sa il anunte pe premier ca vine la sedinta. Banuiesc ca premierul nu se duce tam-nesam la Cotroceni cand are el chef si anunta inainte macar cu un telefon. Daca insa aceste trei subiecte nu erau pe ordinea de zi, prezenta presedintelui excede cadrul constitutional", a declarat Tariceanu, la Senat, intrebat cum vede prezenta presedintelui Klaus Iohannis la sedinta Executivului, in contextul in care si el a detinut functia de prim-ministru iar "presedintele Basescu descindea la sedintele de Guvern", transmite Agerpres.

Tariceanu a mai spus ca seful statului are statutul unui "spectator privilegiat" atunci cand prezideaza sedintele Guvernului, neavand drept de vot, iar responsabilitatea decizionala nu se transfera de la premier catre presedinte.

"Sunt doua lucruri care poate, pentru unii, reprezinta lucruri neesentiale, dar este o nuanta foarte importanta. Presedintele prezideaza sedinta, dar premierul conduce Guvernul. Cu alte cuvinte, chiar daca presedintele este prezent, cu toate ca este neuzual ca Guvernul sa ia hotarari, sa acteze in timpul prezentei presedintelui, cel care decide este premierul, pentru ca el este cel care semneaza hotararile de Guvern, proiectele de lege, ordonantele sau alte acte normative care sunt de resortul Guvernului. Nu se transfera responsabilitatea catre presedinte.

Prezidarea sedintei este, daca vreti, un semn de respect fata de institutia presedintelui si, asa cum presedintele se duce la CSM si prezideaza CSM, dar nu ia hotarari si nu participa la luarea deciziilor, nu are drept de vot, acelasi lucru este si la Guvern. Deci presedintele, daca vreti, are rolul unui spectator privilegiat care prezideaza sedinta. Poate sa dea cuvantul, poate sa vorbeasca fara sa trebuiasca sa ceara voie cuiva, dar nu ia niciun fel de decizii", a precizat Tariceanu.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11513 vizualizari

  • +63 (67 voturi)    
    Iar tu, motociclene, niciodata! (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 14:29)

    Johanis [utilizator]

    Cica....n-am intrat in politica cautand interese financiare.
    da....mureai de grija noastra si acasa nu te mai intelegeai cu cele cinci neveste!
    • +40 (42 voturi)    
      Grecoteiul fanariot (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 15:07)

      Frank777 [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      se fandoseste si incearca sa se puna in atentia presei.Din postura sa nu prea are rol de breaking news si da declaratii chiar si despre meteo doar ca sa fie in atentie.Face figuratie pentru Dragnea.
    • +18 (22 voturi)    
      Golirea puscăriilor (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 16:28)

      Mustata lui Dragnea [anonim] i-a raspuns lui Johanis

      tine de ordinea publică . Ăsta de unde face declaratiile , din concediu ?
    • +11 (13 voturi)    
      A prins glas Senileanu ???? (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 17:52)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      Cat de prosti pot fi romanii sa voteze o asemenea mizerie ca sef al Senatului.
    • +1 (3 voturi)    
      Calinut (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 20:49)

      Lukis [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      Draga Calinut,
      As dori sa-ti amintesc ca voi sunteti alesii nostri, ai publicului. Dl. Presedinte a fost la guvern sa faca ordine cu voi. Deci se incadreaza: "ordine publica"...
  • +44 (50 voturi)    
    Mosule (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 14:31)

    MosGheorghe [utilizator]

    las-o ca macaie...
    • +25 (27 voturi)    
      Toti sunt foarte buni la teorie. (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 15:33)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui MosGheorghe

      Doar ca la noi practica nu urmeaza niciodata teoria. Teoria spune ca Tariceanu ca politician este servitorul poporului , in serviciul poporului. Dar in practica , Tariceanu participa la intalniri cu evreii aia miliardari ca sa le faciliteze cum sa puna mana pe terenurile de la Snagov prin intermediul Printului Paul. Deci mai greu cu practica.
  • +37 (43 voturi)    
    Alzheimer (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 14:36)

    keiser_soze [utilizator]

    instalat timpuriu
    • +12 (14 voturi)    
      prea fin... (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 15:53)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui keiser_soze

      Un imbecil!

      Ca sa fie clar si transparent.
  • +39 (43 voturi)    
    Draga Mos Craciun (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 14:36)

    mitg [utilizator]

    Te rog sa-i aduci lui Calin un cosciug, ca altfel nu mai scapam de el.

    In alta ordine de idei, este strict o problema de aparare a tarii de rahati, in frunte cu Calin.
    • +24 (24 voturi)    
      ... (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 14:42)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      eu zic sa punem bani sa ii cumparam unul...
  • +36 (38 voturi)    
    excede (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 14:36)

    evita15 [utilizator]

    pa ma-ta!
    • +27 (29 voturi)    
      Penalii liberi in societate nu are legatura... (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 14:49)

      firuierbii [utilizator] i-a raspuns lui evita15

      ... cu ordinea publica?!
    • -18 (28 voturi)    
      se poate?! (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 15:35)

      VasileTache1 [anonim] i-a raspuns lui evita15

      Dle Dan-Nicolae Tapalaga,dv ca vajnic aparator al drepturilor omului,a existentei unei echidistante si a unei deotologii in toate activitatile dreptului,sa admiteti injuraturi pe site-ul ce cu onoare il conduceti? Si nu este primul caz! Am scris in speranta ca va scapa cenzurii ! Daca ,nu asta e !
  • +41 (45 voturi)    
    Lui tăriceanu îi e ciuda că l-au prins... (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 14:36)

    midufi [utilizator]

    cu mâța în sac.
    Nu ți-e rușine chiar de loc, moșule, nu-i așa?
    Nici un pic. Ce ordinar...
  • +30 (30 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 14:38)

    [anonim]

    • +7 (9 voturi)    
      Da, ca bine spui! (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 15:54)

      Ardiles [anonim] i-a raspuns lui

      Mafia merge spre suspendare, oricum Iohanis nu mai are nimic de pierdut acum.
    • +4 (6 voturi)    
      ! (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 17:41)

      jaoju [utilizator] i-a raspuns lui

      mi-e trama de referendum... mai avem unul prin care le ceream sa se faca hotii 300 iar ei s-au facut 600 !
  • +37 (41 voturi)    
    I-a incalecat Iohannis (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 14:40)

    Daniels22026 [utilizator]

    I-au cam luat mafiotii teama lui Iohannis. Parea cam mototol, dar avem presedinte adevarat. Ca in faza aia cu paltonul. Asteapta el rabdator cat asteapta. Dar odata il arunca! Toate au o limita. Imi place.

    Iar in materie constitutionala, a devenit specialist Iohannis. Cred ca o sa-i bata pe mafioti in cap, cu o constitutie mare, groasa. Nici de referendumul de demitere nu-i pasa. Chiar avem presedinte de mare clasa.
    • -17 (21 voturi)    
      Ca veni vorba! (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 15:58)

      Ardiles [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

      Vezi ca faza cu paltonul era misto in Ferentari si daca a vrut sa arate ca el e sefu, ma tem ca aroganta etalata nu prea se potriveste la un Presedinte de tara.
      • +9 (9 voturi)    
        Inteleg ca la voi in Ferentari (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 16:41)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Ardiles

        e doliu ca nu va mai vin rudele acasa. Noi sarbatorim inca ceva timp fara voi infractorii pe strada in libertate. Tariceanu e unul dintre cei mai toxici politicieni, lucrand inca din primele zile la distrugerea valorilor politice reale si a partidelor traditionale (a fondat PNL-AT pentru a distruge PNL) Jigodie ce incearca sa scape de pedeapsda ce i se cuvine pentru trafic de influenta si tranzactionare ilegala de actiuni. Moartea complicelui sau patriciu a amanat scadenta dar va veni !
        • -9 (11 voturi)    
          sarbatoriti? (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 17:02)

          Ardiles [anonim] i-a raspuns lui Bogdan_100

          Pentru cat timp?
  • +34 (38 voturi)    
    Ordine publica (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 14:41)

    poatedapoateba [utilizator]

    Interventia de astazi a presedintelui a fost legala deoarece gratierea borfasilor ar fi avut impact asupra ordinii publice.

    Incetati cu atacurile marsave, nelegiuitilor!
    • +8 (8 voturi)    
      ! (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 17:46)

      jaoju [utilizator] i-a raspuns lui poatedapoateba

      atacul asupra ordinii publice este minor fata de cel asupra bugetului de stat, dupa cum spunea si ctp-ul
  • +35 (39 voturi)    
    Spume (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 14:42)

    AngryDan [utilizator]

    E asa de mare incantarea sa il vad pe nenorocitul asta facand clabuci la gura de furie...

    Este evident ca le-au fost rasturnate niste planuri serioase, si acum nu mai stiu cum sa se regrupeze, ca sobolanii dintr-un subsol in care aprinzi brusc lumina.
  • +14 (16 voturi)    
    Milionul meu - ce-ai facut cu el? (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 14:42)

    L. [utilizator]

    Presedintele meu drag,
    Ce ai facut cu banii de la mine?
    Spune-le, te rog, si pagubilor FNI, cum ai valorificat banii primiti de la mine, ca sa inteleaga odata ca a meritat investitia lor in politica liberala.
    Nu-l lasa pe provincial sa strice lucrarea noastra, pune-l la punct odata...
    Hai salut, serenissime,
    S.O.V.
  • +33 (33 voturi)    
    Ordine publica (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 14:42)

    Soljenitin [utilizator]

    Si eliberarea unor mii de talhari, inclusiv politicieni, pe strazi nu ti se pare a fi o problema de ordine publica, taricene?
  • +22 (26 voturi)    
    un imputit batran... (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 14:42)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    imi vine sa vomit...
    • -17 (21 voturi)    
      cred.... (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 15:59)

      VasileTache1 [anonim] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      Dl M.cred ca aveti ceva cu fierea! O fi de la sarmale sau piftie?!
      • +9 (13 voturi)    
        molicene, tu esti? (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 16:34)

        MG [utilizator] i-a raspuns lui VasileTache1

        sau ultima nevasta?!
      • +4 (8 voturi)    
        De la ticalosia (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 16:41)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui VasileTache1

        Infractorilor, amicii tai
  • +32 (34 voturi)    
    Hm ... (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 14:43)

    zizi_m [utilizator]

    Poate nu vad eu bine. Ordine publica, da? Adica ... ordine publica, evident afectata de lasarea de penali in libertate.
    Eu stiu ca la domnu' e mai greu cu astea din zona logica, rationament, dar nici chiar asa.
  • +28 (30 voturi)    
    precizari - ca sa ii fie clar lui Motocicleanu (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 14:48)

    ..13 [utilizator]

    1. daca nu ma insel cred ca

    Ordinea publică reprezintă un ansamblu de norme juridice care stau la baza funcționării unui stat de drept. Dispozițiile cu caracter de ordine publică, ce privesc în special ordinea politică, economică și socială au un caracter imperativ și nu pot fi înlăturate prin convenții particulare.

    Asadar si prin urmare Presedintele s-a delasat exact la tanc la aceea sedinta,

    2. conform prevederilor Constitutionale - art 87 - art.2

    (2) Preşedintele României prezidează şedinţele Guvernului la care participă.

    si cum prezidarea este sinonim cu condiucerea sedintei - asa ca ... Deci ca sa fie clar!

    Nota: o discutie despre prezidarea unei reuniuni a fost si cea legata de participarea si prezidarea Presedintelui ICCJ la sedinta de constituire a CSM-ului.


    Asa ca Motocicleanu poate sa doarma linistit si sa ne lase cu defintiile lui inventate! Multumiri!
    • +11 (13 voturi)    
      declaratie televizata (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 15:48)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Presedintele a declarat ca in urma discutiei cu primul ministu a fost invitat de acesta la sedinta...
  • +23 (25 voturi)    
    Si? (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 14:49)

    CezarN [utilizator]

    Nu ti se pare ca gratierea si modificarile codului penal tin de ordine publica?
    Mie pur si simplu imi este geata cand il vad si ascult pe acest sarpe.
  • +17 (19 voturi)    
    Deci care e problema? (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 14:49)

    AndreiTamas [anonim]

    Coruptia este un fenomen care tine de "Aparare nationala", deci Presedintele era vizat si putea participa.
    Ordinea publica va fi complet bulversata (cel putin prin proteste de strada) in cazul in care s-ar fi dat OUG care sa acorde gratiere colectiva pt corupti si dezincriminarea faptelor de coruptie.
    Asadar cu 2 din 3 subiecte atinse, prezenta Presendintelui la guvern, nu excede nici un cadru. AA, va incurca planurile impertinente ? Ghinion!
  • +14 (16 voturi)    
    a da, si am uitat... (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 14:51)

    ..13 [utilizator]

    Motocicleanu nu stie sa citeasca Consitutia - ce mama ma-sii cauta ca Presedinte de Senat????

    In constitutie scrie clar cand participa si adauga ca in afara de temele mentionate de Motocicleanu daca PM il invita in sedinta atunci oricand - Adica mosule ORICAND - poate sa participe si sa conduca sedintele de guvern!!!

    Mama ta de senator de balta!
  • +13 (15 voturi)    
    ! (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 14:53)

    Kpriciu [utilizator]

    Pai intra la Politica de Aparare, Dle Tariceanu, ne apara pe noi, cetatenii onesti, impotriva PENALILOR ce au slabit tara asta prin HOTIE, mai ales impotriva POLITICIENILOR PENALI printre care va situati si dvs!!!
  • +7 (9 voturi)    
    prezidarea (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 14:58)

    cladob [utilizator]

    este luarea deciziilor
  • +14 (18 voturi)    
    mda (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 15:06)

    doarunul [utilizator]

    Stiti ce ma amuza? Ca vorbeste fara sa recapituleze ce s-a intamplat la sedinta. Trecand peste faza ca presedintele avea tot dreptul sa participe la sedinta...
    "Altfel, presedintele poate sa participe la sedintele de Guvern daca este invitat de premier."
    Nu a zis chiar iohannis in deschiderea sedintei ca a fost invitat de premier? :)
  • +9 (15 voturi)    
    SOLUTIA (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 15:10)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    UN NOU ZID DE LA TARGOVISTE. Altminteri, scursurile din PSD si ALDE (+UDMR) vor incaleca tara si ne intoarcem la regimul odios securist din trecut.
  • +11 (13 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 15:41)

    [anonim]

  • +10 (12 voturi)    
    Un mare...HUOOO... (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 15:41)

    morometu [utilizator]

    Cand dati legi pentru borfasi, impotriva oamenilor onesti ...cum se cheama asta? Unde ti-e decenta, onestitatea, coloana vertrebrala?
  • +12 (14 voturi)    
    ce jale de om ai ajuns (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 15:47)

    trem [utilizator]

    E mare pacat ca desi imbatranesti Caline in loc sa devii mai intelept devii mai patetic si mai aservit unor principii ce tin mai degraba de comunism.

    Poti sa te uiti dimineata in oglinda? Nu iti e rusine cand te auzi spunand aceste prostii?

    De fapt ti-ai dori sa existe o clasa deasupra legii...si tu sa parte din ea.
  • +10 (12 voturi)    
    Da? (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 15:51)

    nlln [utilizator]

    Cum v-a stricat aranjamentul..!

    Ca avem un Presedinte al Senatului urmarit penal si un Presedinte al Camerei Deputatilor condamnat nu "excede cadrul constitutional" ?
  • +14 (16 voturi)    
    Nu a existat ordine de zi (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 15:53)

    Dodel540 [utilizator]

    Intrucat ordinea de zi a fost secreta (sau nepublicata) atunci se poate presupune ca orice tema din cele 3 enumerate putea fi abordata.
  • +12 (12 voturi)    
    Tariceanule... (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 15:57)

    astronaut [utilizator]

    intrebarea aceasta pe care v-o adresez , necesita un raspuns , s-anume explicati-ne cum ati facut ca DOMENIUL GOJDU din inima Budapestei , nu mai este in proprietatea statului ROMAN ??
  • +13 (15 voturi)    
    3 motive sa participe (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 16:11)

    cristian_77 [utilizator]

    1. Ordinea de zi nu exista pentru ca a fost tinuta la secret.
    2. Conform declaratiilor, premierul l-a invitat pe presedinte.
    3. Ordinea publica este legata si de cele doua OUG, pregatite pe fuga cu o noapte in urma.
  • +12 (14 voturi)    
    mucles! (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 16:24)

    Europiu [utilizator]

    Nu fac decat sa repet ce au mai zis si altii inaintea mea.

    Declaratie Iohannis, NECONTRAZISA de Grindeanu: "Am avut o discutie foarte aplicata [...] dupa care domnul prim-ministru m-a invitat sa particip si sa prezidez aceasta sedinta de Guvern"

    Taricene, shut the fuck up!

    Iar lipsa unei ordini de zi a sedintei de guvern (platit din banii nostri, nu din afacerile personale ale lui Tariceanu sau Dragnea) este poate nu ilegala dar cel putin suspecta.
  • +5 (7 voturi)    
    motocilene (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 17:19)

    nicknolteanu [utilizator]

    De mergi la puscarie promit ca iti trimit un tohan sa te dai cu el in celula !
  • +1 (3 voturi)    
    Mai (Miercuri, 18 ianuarie 2017, 23:21)

    Salmonela [utilizator]

    du-te dreaq de tampit penal.
  • 0 (0 voturi)    
    Comment sters de user (Joi, 19 ianuarie 2017, 9:58)

    Metec [anonim]



Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by