Niciunul dintre consilierii PDL din Consiliul General al Municipului Bucuresti (CGMB) nu va aproba proiectul primarului general Sorin Oprescu privind constructia autostrazii suspendate, a declarat duminica presedintele organizatiei PDL Sector 5, Stefan Pirpiliu, citat de Agerpres.

Acesta afirma ca proiectul autostrazii suspendate este ''fantezist'' si ''o bataie de joc la adresa problemelor reale ale bucurestenilor'', in conditiile in care costul de realizare ar fi de 1,6 miliarde euro.

''Reprezentantii PDL in Consiliul General al Municipiului Bucuresti se vor opune acestui proiect pana in momentul in care lucrurile vor reveni in zona firescului. Pentru asta trebuie prezentat si discutat la modul serios acest proiect, pentru ca el catalizeaza banii de investitii ai Capitalei pe urmatorii 5-6 ani. Trebuie sa cunoastem niste termene concrete si niste costuri mai amanuntite ale proiectului. Nu se pot aproba titluri generice. Trebuie vad cat costa fiecare actiune in parte si daca merita'', a spus acesta.

Stefan Pirpiliu a sustinut ca primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a solicitat CGMB aprobarea proiectului si a indicatorilor tehnico-economici de realizare fara a le da explicatii cu privire la modul in care urmeaza sa se desfasoare lucrarile.

''In aceasta saptamana, Sorin Oprescu a solicitat Consiliului General sa aprobe indicatorii tehnico-economici ai autostrazii suspendate. A cerut sa i se aprobe un proiect de 1,6 miliarde euro. A facut-o cu nonsalanta, ca un administrator de bloc, care informeaza la sedinta ca e nevoie sa varuim scara de bloc in timp ce prin tocarie se scurge apa. A facut-o fara sa se consulte cu bucurestenii sau fara ca vreo autoritate competenta sa isi dea avizul. A venit cu acesti indicatori tehnici peste noapte, fara a le prezenta consilierilor generali proiectul. (...) Directorul general de infrastructura din Primarie a recunoscut public ca a terminat proiectul cu o noapte inainte de a fi prezentat public'', a spus presedintele PDL Sector 5.

Acesta a explicat ca proiectul ar fi de doua ori mai scump decat inchiderea traditionala a inelului median al Capitalei, iar un kilometru al autostrazii suspendate ar ajunge sa coste 120 milioane euro.

De asemenea, Stefan Pirpiliu a adaugat ca primarul general ar trebui sa informeze CGMB cu privire la firma din China cu care se doreste constructia autostrazii suspendate in parteneriat public-privat fiindca implicarea unui ''privat'' ar putea conduce la aplicarea unei taxe pentru bucurestenii care vor dori sa circule pe acest tronson de drum.

''Trebuie sa fie prezentat partenerul pe care Sorin Oprescu il are in vedere pentru aceasta lucrare. Nu cred ca sunt prea multe firme capabile sa gestioneze un proiect de 1,6 miliarde de euro. (...) Nu ne-a prezentat nimic despre aceasta firma. Nu stim nici despre 'chinezii secreti' ai primarului general, sau daca le-a adresat vreo invitatie in acest sens (referire la parteneriatul public-privat pentru constructia autostrazii suspendate -n.r.). (...)Un privat va trebui sa isi recupereze cumva banii investiti, asa ca, probabil, se va introduce o taxa pentru cei care vor dori sa foloseasca acest tronson. Trebuie facute, de asemenea, si studii daca bucurestenii vor folosi acel tronson si daca vor si plati pentru el'', a mai spus democrat-liberalul.

Pirpiliu a explicat ca, in opinia sa, Primaria Capitalei ar trebui sa se preocupe mai mult de problemele ''curente'' ale bucurestenilor fiindca, ''in conditiile in care ai foarte mari probleme in a asigura plata energiei termice, in conditiile in care RATB functioneaza aproape la cote de avarie, cand sunt zeci de proiecte aprobate si neincepute, a veni cu un proiect ca acesta este de-a dreptul sfidator''.

Presedintele PDL Sector 5 a precizat ca exista un ''master plan al Capitalei'' prin care costul inchiderii inelului median ar fi de doua ori si jumatate mai mic decat cel prevazut in proiectul primarului general al Capitalei, 600 milioane euro.

Proiectul de hotarare privind realizarea inelului median de circulatie in zona de Nord a Capitalei(tronson Lacul Morii-Soseaua Colentina) nu a mai fost introdus pe ordinea de zi de joi a CGMB, au decis consilierii municipali, dupa doua ore de dezbateri.

Liderii grupurilor politice din Consiliul General, cei ai Puterii si Opozitiei, s-au contrazis si s-au acuzat reciproc pe marginea proiectului.Reprezentantii PDL au aratat, prin vocea presedintelui de sedinta Calin Murg, ca acest proiect nu a fost publicat pe site-ul municipalitatii si practic el nu este cunoscut de catre consilieri, asa cum impune legea.

Murg a subliniat ca pretul de cost al acestui proiect privind indicatorii tehnico-economici de realizare a inelului median este foarte mare si se ridica la peste 1,5 miliarde euro, lucru care impune, in opinia PDL, o discutie serioasa pe acest subiect.

Viceprimarul general Mircea Raicu a spus, de la tribuna sedintei CGMB, ca proiectul propus pentru a fi introdus pe ordinea de zi suplimentara a sedintei de joi de primarul general apartine master planului aprobat in anul 2000 de catre consilierii generali. Raicu a spus ca nu stie ce aduce nou proiectul sustinut de edilul sef.

Reprezentantii USL au sustinut vehement introducerea pe ordinea de zi a acestui proiect, considerandu-l foarte necesar pentru Bucuresti, chiar daca pretul de cost este mare.

Dupa cele aproape doua ore de dezbateri, consilierii au votat ca documentul sa nu mai fie introdus pe ordinea de zi.

Primarul general Sorin Oprescu a declarat dupa vot ca actiunea consilierilor este una electorala, care vine sa franeze dezvoltarea orasului.

'Intr-un fel ma asteptam, ca CGMB a intrat in logica electorala pentru a nu se intampla nimic in Bucuresti. Se vede cine doreste binele, asta este binele lor si apoi sa treaca una, doua luni si sa spuna de ce nu s-a facut nimic', a spus Oprescu.

Consilierul PDL Roxana Cosma a aratat ca proiectul de hotarare nu intrunea nici conditiile legale pentru a fi adoptat, chiar daca el era introdus pe ordinea de zi.

Secretariatul general al PMB a recunoscut faptul ca acest proiect nu avea anexat raportul comisiei de specialitate, cum impun conditiile de legalitate.