ANAF informeaza ca a decis sa renunte la sistemul de trimitere si primire a declaratiilor de venit prin posta, contribuabilii urmand sa depuna declaratia de venit in mod direct la administratia financiara de care apartin.

“In urma unei analize financiare efectuate s-a constatat ca utilizarea sistemului de trimitere/primire a declaratiilor de venit prin posta genereaza costuri mult prea ridicate, in valoare estimata de 5,3 milioane de lei (tiparire, implicuire, difuzare). In noul context economico-financiar cu care se confrunta Romania, presedintele ANAF Sorin Blejnar a decis restrangerea unor categorii de cheltuieli din cadrul bugetului institutiei pe care o reprezinta”, mentioneaza oficialii agentiei.

Cred ca oricine ar fi putut lua o decizie mult mai buna decat cea luata de ANAF.

1. Cred ca nimeni nu vrea sa-si piarda cateva ore bune sa mearga la administratia financiara.

2. Costurile de 5 milioane de lei ar fi putut fi transferate catre contribuabili: cat costa sa tiparesti o foaie de hartie si sa o trimiti prin posta? Iar daca ar fi trimisa electronic ar fi si mai ieftin.

3. Cred ca s-ar fi obtinut economii mai mari daca ar fi obligatorie depunerea declaratiilor ori prin posta, ori electronic. S-ar putea crea un birou unic national (de ex. la Vaslui unde somajul e mai ridicat si cheltuilelie sunt in general mai mici) care sa se fi ocupat cu toata corespondenta. In acest fel, adminstratiile fiscale din localitati ar putea fi desfiintate, sediile vandute (la preturi frumusele in Bucuresti sau alte orase mari).

Citeste si comenteaza pe blogul lui Emil Stoica.