Cum am asistat la primele masuri de securizare a arhivei SIPA

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Miercuri, 24 mai 2017, 16:13 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Constat ca se plimba in spatiul public tot mai multe barfe, zvonuri si manipulari in legatura cu un subiect fals: arhiva SIPA. Mai vad cum subiectul este folosit pentru a-i ataca, denigra si calomnia tocmai pe cei care au inchis si oprit raul. In schimb, cei care l-au creat si s-au folosit de el impotriva magistratilor pozeaza azi in aparatorii justitiei. Din acest motiv, voi aduce cateva clarificari, atat cat stiu si cat ma priveste acest subiect artificial.

Intr-un interviu difuzat, luni seara, la Antena 3, numele meu a fost invocat in urmatorul context de catre un fost director in Ministerul Justitei. Nu-mi amintesc sa-l fi cunoscut vreodata.  

Mihai Gâdea: Printre cei care au avut acces în arhiva SIPA ar fi fost și un jurnalist. E adevărat?
Ingrid Mocanu: Da, se vorba că domnul Tăpălagă ar fi fost informat. Nu știu dacă neapărat a avut acces în arhivă, dar fusese informat în legătură cu astfel de dosare și informații din dosare.

Nu am avut acces in arhiva SIPA si n-am fost informat despre informatiile din dosare. Habar n-am ce scria in ele, n-am vazut vreodata copii sau pe cineva sa copieze dosare in minister, alta ineptie intens vehiculata.

S-a intamplat insa altceva: am asistat in calitate de consilier la masuri de securizare a arhivei SIPA, operatiune dispusa si realizata de ministrul Monica Macovei, in prezenta unor persoane din conducerea Serviciului.

Era intr-o seara de vineri, la inceputul lui 2005, din cate imi amintesc, cand cineva ne-a transmis informatia ca se incearca distrugerea/ incendierea arhivei. Macovei l-a convocat pe seful SIPA, Ovidiu Stoian la minister si am plecat cu totii catre sediul unde se afla arhiva SIPA.

Am asteptat pe scari cateva minute bune pana a aparut cineva in fuga cu cheile. Nu mai retin numele celor de la SIPA care s-au prezentat. Au venit in viteza, gafaiau asudati, se holbau speriati unul la altul si nu ne scoteau din “permiteti sa raportez”. Unul cu par grizonant, nu-mi amintesc numele, umbla de colo-colo agitat in pozitia echer incercand sa ne explice ce nu putea fi explicat: devalmasia in care erau tinute dosarele. 

Ne-am ingrozit cand am vazut zeci si sute de dosare imprastiate pe holurile institutiei, stivuite pe langa peretii unor camere insalubre in conditii neadecvate, intr-o dezordine si haos de neimaginat. Unele pareau in stare avansata de degradare, luasera apa, altele aratau ca mucegaite.

Cred ca Macovei le-a reprosat asta, in rest nu prea vorbea nimeni. Nu am vazut continutul dosarelor si nu s-a uitat nimeni in ele. Cei de la SIPA au fost in permanenta langa noi cat am stat acolo. Nu am ramas singuri, noi cu dosarele, nici o secunda.

Totul a durat putin, in jur de o ora. Din cate imi amintesc, s-au securizat cateva spatii cu sigiliul ministrului, iar inainte de a pleca cineva a intocmit un proces verbal.
Dupa acest episod, la cateva zile, un fost securist de cea mai joasa speta din conducerea institutiei a incercat sa se faca util. L-am poftit afara din birou si de atunci nu l-am mai vazut vreodata. Adjunctii SIPA de la acea vreme fusesera toti colonei sau generali de Securitate inainte de 89.

Asa am asistat la primele masuri de desfiintare si ingropare al celui mai sinistru serviciu de informatii
, condus pana prin 2003 de Marian Ureche. Potrivit istoricului Marius Oprea, Ureche o recrutase inainte de 89 pe fostul ministru al justitiei, Rodica Stanoiu, sub numele conspirativ Paula. Dupa Revolutie, turnatoarea Paula ajunge in mod paradoxal si cinic sefa securistului care o recrutase desi nu e clar cine conducea de fapt pe cine.

Sub guvernarea Nastase (2000 – 2004), n-am nici o indoiala ca PSD s-a folosit din plin de informatiile culese de SIPA despre procurori si judecatori pentru a-i controla. Asa s-a putut naste, de pilda, reteaua de judecatori corupti de la Inalta Curte dirijata de senatorul PSD Catalin Voicu, azi in puscarie.

La el apelau toti pesedistii cu probleme in justitie in incercarea de a scapa de anchete sau condamnari.  Nu intamplator, Catalin Voicu si-ar fi dorit sa ajunga sef tocmai la SIPA.

Pe doi dintre cei care s-au ocupat ulterior plecarii mele din minister de inventarierea si arhivarea documentelor SIPA, judecatorul Cristi Danilet si procurorul Paul Dumitriu, i-am cunosc personal, eram colegi la MJ. Ma indoiesc profund ca vreunul din ei ar fi sustras, copiat sau folosit informatile la care au avut acces. Sunt magistrati onesti, dincolo de orice indoiala.

Pe ceilalti, nu-i cunosc si nu stiu cine sunt. Stiu doar ca ministrul Chiuariu, directoarea Ingrid Mocanu si altii care vorbesc competent despre SIPA au astazi tot interesul (poate l-au avut si atunci) sa puna magistratii sub semnul intrebarii. Chiuariu a fost condamnat penal, iar doamna Mocanu e cercetata in vreo doua dosare.

Aceasta a fost singura mea tangenta cu arhiva SIPA si singurele detalii pe care mi le mai amintesc. Repet: cu ocazia scurtei vizite acolo, nici eu, nici Macovei n-am vazut continutul dosarelor, note, informari si nici n-am mai calcat vreodata in acel loc. Am fost consilierul Monicai Macovei si purtator de cuvant pentru foarte scurta vreme, din ianuarie pana in aprilie 2005, dupa care am revenit in presa.

Sunt consternat cum calaii joaca azi rol de victima iar toti cei care au contribuit la curatarea, asanarea si reformarea sistemului de justitie au devenit tinte. Este uluitor cum albul devine negru si viceversa. Dar acestea sunt vremurile, cand borfasii si avocatii lor din presa conduc Romania in forta, iar cei cativa sustinatori ai justitiei care inca mai misca sunt dusmanii lor de moarte si trebuie compromisi cu orice pret.

Dar nu cred ca eu, Monica Macovei sau altii sunt adevarata miza a scandalului SIPA. Cei care au pus acest subiect fals pe agenda publica vor sa sugereze ca s-au folosit informatii compromitatoare din arhivele SIPA pentru a controla magistratii dupa 2005, ca anchetele procurorilor si sentintele judecatorilor sunt grevate de un mare semn de intrebare. Scopul este compromiterea in ochii publicului a intregii lupte anticoruptie din ultimii 10 – 12 ani.

Este una din cele mai perfide, ticaloase si josnice atacuri la adresa intregului sistem de justitie, care le-a facut coruptilor din presa si politica viata un iad in ultimii ani. Nu si pe vremea cand SIPA functiona din plin, iar magistratii nu erau liberi, ci controlati de oamenii PSD: Nastase, Stanoiu sau Voicu.

Reamintesc ca subiectul fals al arhivei SIPA a mai fost utilizat cu scop denigrator in 2007. Ziarul Ziua al lui Rosca Stanescu l-a folosit cu aceleasi predicate, identice cu cele de azi, in prima campanie de suspendare a lui Traian Basescu. 

Orice alte informatii false, interpretari abuzive si acuzatii nefondate, barfe colportate fara o minima verificare, le voi considera calomnii si minciuni lansate in spatiul public cu scopul de a ma prejudicia si decredibiliza, prin urmare voi actiona in consecinta.

PS: Din punctul meu de vedere, sa faca ce vor cu arhiva SIPA, sa-si asume o decizie legala dar ma tem ca nu le va fi prea usor sa gaseasca o solutie. Vom vedea insa peste un an, doi sau trei daca tot scandalul de acum a dus la rezolvarea pe fond a problemei numita "arhiva SIPA" sau au umflat artificial aceasta tema, in mod interesat.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

18008 vizualizari

  • -25 (61 voturi)    
    si totusi... (Miercuri, 24 mai 2017, 16:22)

    king david hotel [utilizator]

    Nu e bizar cum suficienti de multi oameni (ziaristi, politicieni, procuroari si judecatori etc) au stiut ce este cu Sipa si arhiva ei din 2005 si nu au suflat o vorba pana in 2017?

    Ce i-a impiedicat sa spuna in 2006, de exemplu? Era PSdul la putere? Era Nastase peste tot? Sau in 2007? Sau 2008? Etc.

    Brusc,cand se apropie cutitul de osul basesc, incep toti sa-si aminteasca....
    • +26 (44 voturi)    
      Ai dreptate... (Miercuri, 24 mai 2017, 16:45)

      mircea_cjn [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

      ... Monica Macovei nu trebuia doar sa inchida mizerabila arhiva, ci sa-i traga la raspundere pe ticalosii care au folosit-o !
      Mai concret, trebuiau adusi in fata justitiei :
      - securistul Ureche
      - Rodica Stanoiu
      - Adrian Nastase
      - Ion Ilici Iliescu

      Si bagati toti la puscarie 3-5 ani.
      • +3 (27 voturi)    
        daca din 2005 n-a mai intrat nimeni acolo (Miercuri, 24 mai 2017, 16:58)

        king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

        as decora-o pe Macovei.
        dar asa o fi?
        • +22 (38 voturi)    
          Omule... (Miercuri, 24 mai 2017, 17:28)

          mircea_cjn [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

          ..Macovei a inchis latrina in care isi bea cafeaua zilnic Rodica Stanoiu,cu Nastase si Voicu , pricepi?

          Greseala lui Macovei e ca nu a inchis arhiva cu.. mafiotii CARE AU FOLOSIT-O inlauntru !!!!
          • +3 (3 voturi)    
            tocmai a aparut lista.... (Joi, 25 mai 2017, 9:12)

            king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

            omule,....
      • +7 (21 voturi)    
        Ai dreptate... (Miercuri, 24 mai 2017, 17:43)

        anonimo [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

        Daca ar fi fost bagati la beci pt 3-5 ani ii scotea PSD si ALDE acum cu rahatul lor de amendament ca toti puscariasii pana in 5 ani sa fie eliberati.
      • -1 (1 vot)    
        Chiar presupunand ca... (Joi, 25 mai 2017, 14:09)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

        Chiar presupunand ca intentiile MM au fost dintre cele mai oneste (procedeul se numeste "reducere la absurd" in logica...explicatie pentru plusacii HN)...
        deci, presupunand ca intentiile MM au fost dintre cele mai oneste, prezenta lui Tapalaga acolo ramane cel putin ciudata.

        Fie MM era atat de proasta incat a trimis un novice prada sigura pentru securistii harsiti de acolo...fie Macovei nu e chiar intruchiparea prostiei si l-a trimis pe Tapalaga, securistul ei personal, sa faca treaba.

        Oricum, se leaga lucrurile: Tapalaga - aparatorul statului de drepti ! implicat in operatiuni SRI sau ale altor securisti...hehehehe !
        • 0 (0 voturi)    
          Hai, ca poti mai mult :-) (Duminică, 28 mai 2017, 17:30)

          Dan D. [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Prea multa atentie la logica si prea putina la text, inca o data ca se poate. "Macovei l-a convocat pe seful SIPA, Ovidiu Stoian la minister si am plecat cu totii catre sediul unde se afla arhiva SIPA." :-)
    • +18 (28 voturi)    
      Pai nu e deloc complicat (Miercuri, 24 mai 2017, 17:27)

      Andradda [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

      Ziaristii oricum n-aveau nicio sansa sa scrie ceva concret despre SIPA pt ca acolo nu aveau acces.
      Iar ceilalti, politicieni, avocati, procurori, judecatori, ce vrei sa le reprosezi?
      Pai peste 80% din actualul aparat de justitie este format din cei care erau in magistratura si pe vremea lui Nastase-Stanoiu.
      Au mai aparut cativa tineri intre timp care au luat locul celor pensionati. In rest , baza sistemului juridic din Romania actuala este formata din aceiasi magistrati de acum 10 ani.
      Ca s-au mai schimbat sefii, ca unul a avansat, altul a retrogradat, este irelevant. Tot ei sunt, doar ca se rotesc pe functiile de conducere, ciclic, in functie de interesele partidelor aflate la putere.
      Ce interes crezi ca ar avea sa rascoleasca tocmai ei rahatul?
      Mai ales in perioada actuala, in care mass-media obedienta politicului si mediului dubios de afaceri face praf pe oricine incearca sa puna intrebari indiscrete?
      E suficient ca un oarecare sa se prezinte la Gadea in studiou si sa declare ca el ar fi auzit, el crede ca, sau ca cineva i-ar fi spus despre X sau Y...ca intreaga imagine a celui luat in colimator sa-i fie facuta praf si pulbere si calcata in picioare de tonomatele lui Voiculescu, Ghita, Gusa, Adamescu sau Andronic.
      Si gata povestea.
    • +9 (19 voturi)    
      Sa spuna ce ? Sa-si aminteasca ce ? (Miercuri, 24 mai 2017, 19:50)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

      Uite ca-si aminteste Tapalaga fara sa-i fi ajuns vreun cutit la os !
      Dar isi aminteste de securista Stanoiu, de penalul Voicu...

      PS. Asta insa nu-ti convine sa auzi !
      • -1 (3 voturi)    
        adica EVZ minte? (Joi, 25 mai 2017, 9:13)

        king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

        pai nu era si este EVZ (alaturi de b1) singurul mijloc de comunicare a adevarului?
  • +7 (13 voturi)    
    Policalificarea ceausista: militian cu studii ... (Miercuri, 24 mai 2017, 18:12)

    suckthepen!!!!! [utilizator]

    ... juridice.- la apelul bocancilor.

    Dupa ’89, militienii ajung procurori si judecatari (magistrate), iar ultimul pe lista –cu voia dumneavoastra-, din bunavointa cointeresata a perfidului meschin, judecatorii devin inamovibili prin decret presidential.
    Scopul scuza mijloacele si rezolva interesele juridice in scop personal.
    Asa s-a distrus sau vandut pe nimic Romania.
  • +15 (29 voturi)    
    Oare ne vindecam? (Miercuri, 24 mai 2017, 18:37)

    valll [utilizator]

    E clar ca Tapalaga, Macovei, Danilet sunt dotati cu simtul corectitudinii, care i-ar fi impiedicat sa faca ce doresc sa sugereze Gadea si invitata lui. Cum poti oare sa inventezi mizerii pe seama cuiva, sau sa-i provoci pe altii sa o faca?
    Si totusi, se practica intens si la scara mare. Te duce la disperare cand observi cate jigodii sunt in tara asta, cate caractere infecte! Ce fauna se perinda pe la diverse posturi Tv, ce fauna exista in parlament, in preajma lui, in presa!
    Oricat am incerca sa credem ca politica a creat asemenea lichele, sunt prea multe ca sa se explice doar prin selectia facuta de mafia politica. Ma tem ca e mai grav, ca boala este impregnata in romani, cu putine exceptii. Daca e ceva de natura genetica, ma rog la Dumnezeu sa ca gena ticalosiei si pe cea a hotiei sa nu fie atat de raspandite la romani, sa fie doar gene ale caracterului slab, usor de stricat in anumite conditii.
    Atunci, poate ca ne-am putea vindeca. Cu un tratament inteligent si riguros, poate ca poporul asta ar mai avea o sansa sa se vindece. Dar sa se ia o asemenea initiativa.
    • +9 (13 voturi)    
      Virusul hotiei (Miercuri, 24 mai 2017, 23:26)

      motanul_gri [utilizator] i-a raspuns lui valll

      Citind comentariul dumitale referitor la boli si vindecari, mi-am amintit un documentar pe subiecte medicale vizionat in urma cu putin timp.

      Erau prezentate anumite maladii la care microbii au o "strategie" surpinzatoare de supravietuire: imediat ce patrund in organism, virusii cauta, ataca si distrug cu predilectie celulele sistemului imunitar.
      In acest mod, pacientul ramas fara "politistii" care trebuiau sa il apere devine o victima neajutorata a bolii.

      Acelasi comportament il vedem si pe scena politica damboviteana. Chestiunea arhivelor SIPA este in mod evident o variatiune noua pe o tema foarte veche: cea a tentativelor borfasilor de a decredibiliza exact acele institutii care lupta impotriva lor.

      Faptul ca dl Tapalaga a fost luat in colimator de latraii A3 dovedeste ca a deranjat un cuib de viespi. Eu cred ca ar trebui sa poarte atacurile acestora ca pe o medalie.
    • 0 (0 voturi)    
      dai certificate in alb ?? (Miercuri, 31 mai 2017, 9:54)

      Expertul [utilizator] i-a raspuns lui valll

      Vall ....eu nu creditez pe nimeni in ceea ce priveste corectitudinea ....si in nici un caz pe Dna Macovei ...e departe de notiunea asta ....si nu are legatura cu mizeriile pe care le fac Gadea si ceilalti de acolo ....aia asa sunt ei facuti ....dar sa nu ne inchinam la idoli falsi !...
  • -8 (20 voturi)    
    MAXIM (Miercuri, 24 mai 2017, 22:39)

    Expertul [utilizator]

    deci asta e maxim ...Oameni buni ...sincer ..chiar credeti ..ca cine a vazut ..arhiva aia nenoricita ..dar nu a citit si nu a ramas singur si nu a folosit nimic ...si pe urma a devenit jurnalist ...ha ha ha ...asta e maxim ....Iar Doamna MACOVEI ..HA HA HA ...doar a inchis arhiva ....serios ? pe ce doamne lume traiti ..si va mai miritati ca suntem in halul in care suntem ...
    • 0 (0 voturi)    
      Oare (Duminică, 28 mai 2017, 19:26)

      tild [utilizator] i-a raspuns lui Expertul

      Se poate domnnule Expert sa fie si cum zici matale, ca nu mai stim cine spune adevarul, dar te rog sa ne explici si de ce OARE acei domni colonei de secu care ingrijeau arhiva pe atunci nu ies acum in fata sa spuna: Eram acolo si am vazut eu cum s-a intamplat! Daca toti talc malc, OARE nu are dreptate dl Tapalaga?
      • 0 (0 voturi)    
        NU EXISTA OARE ! (Miercuri, 31 mai 2017, 9:49)

        Expertul [utilizator] i-a raspuns lui tild

        Prietene TILD ...ai dreptate dintr un singur punct de vedere ...nu mai stim cine spune adevarul ....in rest nu conteaza de ce nu ies unii si altii ...dar uite ca ..tocmai s-a dat publicitatii zilele astea ...au stat 6 ore in arhiva ...serios ....sa o pazeasca ...! ? sa o incuie ?? sau sa fac FOTOCOPIIII.....ASTA ESTE INTREBAREA ! ASA CA NU CRED CA dL. Tapalaga in povestea asta are vreun pic de dreptate ....si nici nu cred ca spune cu adevarat ce s-a intamplat acolo ...Eu am fost intr o arhiva ..nu SIPA si nu securistica ...si iti spun prietene ....nu ai ce sa faci 6 ore acolo !!!! decat dacaaaa....pai ce crezi ca " baieti destepti sunt doar in energie ! ? "
  • -10 (18 voturi)    
    disperare mare în Macovenia (Joi, 25 mai 2017, 0:11)

    Mazeta [utilizator]

    Abia acum devine interesant acest „subiect artificial”.
  • +4 (6 voturi)    
    Nu cunosc subiectul (Joi, 25 mai 2017, 8:55)

    Bulakov [utilizator]

    in detaliu,dar,avand in vedere ca Latrinele securiste tv si toti borfashii si mafiotii din presa sunt de partea cealalta,este evident ca dl Tapalaga are deptate.Ce om sanatos mintal poate lua in considerare spusele unor gadea,badea,ciutacu,manstire,cristoiu,andronic etc in detrimentul celor sustinute de dna Macovei,dl Tapalaga,dl danilet ? Doar cand il vezi pe pastroul buzat tzuguindu-si buzele,iti faci trei cruci si scuipi in san...Doamne fereste!!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version