Dragnea s-a enervat degeaba. Iohannis a descoperit Constitutia

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Marţi, 4 octombrie 2016, 20:13 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Presedintele Klaus Iohannis a enuntat, marti, un pricipiu banal, de bun simt chiar si intr-o democratie schioapa precum cea romaneasca. A spus ca nu va pune persoane condamnate penal,  cercetate sau  cu probleme de integritate in functia de prim-ministru. Ca si cum ai zice ca nu pui hoti de buzunare sa conduca banci, piromani la statii de benzina sau cimpanzei la mansa unui avion. Logic, n-au ce sa caute acolo. Riscul unei catastrofe este mult prea mare. Totusi, Drangea s-a enervat. Adica, astia ce-au? De ce n-ar fi buni la carma Romaniei, sa imparta si sa cheltuiasca bugete?

Presedintele Iohannis se adreseaza, in mod, evident, unui PSD care nici macar nu se oboseste sa mimeze o minima reforma interna. Uitati-va ce oameni pun pe liste. Deja se anunta toti baronii locali, disperati sa se ascunda in Parlament pentru imunitate, toti cercetatii penal, incompatibilii si figurile triste care au consolidat reputatia de partid al borfasilor.

Ei vor premier care sa le slujeasca interesele, sa puna repede cu botul pe labe justitia, sa incalece procurorii, sistemul, sa preia puterea. In ALDE s-au consumat mici acte de revolta tocmai din cauza ca Tariceanu vrea sa-i recupereze pe listele lui pe toti cei cu dosar la DNA plecati din alte partide. Cum sa le dai astora tara pe mana?

Dragnea, Ponta, Tariceanu nu se incadreaza in criteriile minimale anuntate de seful statului. Rolul constitutional al presedintelui este sa vegheze la buna functionare a institutiilor. Acceptand intr-una din functiile-cheie din stat un personaj suspectat sau condamnat ca a incalcat legile tari echivaleaza cu un act de tradare. Este foarte bine ca presedintele Iohannis intelege in acest caz sa-si exercite in mod neechivoc rolul constitutional. Desemnarea viitorului premier este strict atributul sau, asa cum rezulta clar din doua articole:
  • Articolul 85: "Preşedintele României desemnează un candidat pentru funcţia de prim-ministru şi numeşte Guvernul pe baza votului de încredere acordat de Parlament." Singura conditie, evident, este ca viitorul premier desemnat sa aiba capacitatea de a strange o majoritate in viitorul Parlament.
  • Articolul 103: (1) Preşedintele României desemnează un candidat pentru funcţia de prim-ministru, în urma consultării partidului care are majoritatea absolută în Parlament ori, dacă nu există o asemenea majoritate, a partidelor reprezentate în Parlament. (2) Candidatul pentru funcţia de prim-ministru va cere, în termen de 10 zile de la desemnare, votul de încredere al Parlamentului asupra programului şi a întregii liste a Guvernului.

Sansele ca vreun partid sa obtina majoritate absoluta in Parlament tind spre zero. In aceste conditii, partidele n-au nici un cuvant de spus in procesul desemnarii premierului sau mai bine zis nu pot impune presedintelui un nume. Il voteaza sau nu in Parlament, dar nu-i pot cere presedintelui sa desemneze un anumit politician.

Din acest motiv, nu se prea intelege de ce Dragnea crede ca presedintele Iohannis "desconsidera Constitutia" cand vorbeste despre integritatea viitorului candidat. Este fix alegerea presedintelui pe cine desemneaza premier, tot ce conteaza cu adevarat este sa poata strange o majoritate in Parlament. (Vezi aici declaratiile integrale ale presedintelui Iohannis)

Dupa doi ani de letargie, presedintele si-a descoperit atributiile constitutionale care il obliga sa joace un rol politic important. Caderea PNL in sonaje a jucat probabil un rol in mobilizarea presedintelui din ultimele zile, de cand a devenit hiperactiv.

Sigur, Dragnea maraie la Iohannis demonstrativ, il someaza sa taca pentru partid, pentru a arata ca n-are vreo intelegere ascunsa. Dar nu cred ca liderul PSD  mai intelege pe ce lume se afla. Daca va cobori putin cu picioarele pe pamant, ar realiza ca in cateva saptamani vom comemora un an de la tragedia din Colectiv.

Ei, bine, tocmai acum si-a gasit  sa tipe la presedinte ca-si permite sa promita publicului ca nu va pune penali in functia de premier. Inteligenta miscare, ca de obicei. Exact genul asta de aroganta a costat PSD-ul in ultimele campanii electorale, nu trebuie subestimata capacitatea lor de a speria publicul.

Trebuie sa fii, totusi, rupt bine de realitate ca, putin inainte de comemorarea tragediei din Colectiv, cand publicul isi va aminti din nou cum coruptia ucide, tu sa zbieri la un presedinte care promite ca nu va pune penali in functia de premier. (Vezi aici declaratiile integrale ale lui Liviu Dragnea)

Nu vi se pare, totusi, cam mult, ca un condamnat penal sa se erijeze in aparatorul Constitutiei, pe care a calcat-o in picioare la referendumul de suspendare a presedintelui din 2012? Nu vi se pare ca toti ei, partidui dispretului total fata de lege si justitie, sa tina cursuri de drept constitutional? Nu m-as mira ca, printre maraieli, Dragnea sa viseze la o noua suspendare in caz ca presedintele refuza sa intre in hora borfasilor.

Vom alege din nou intre raul garantat si un rau cat de cat gestionabil, asta pentru cei convinsi ca toate partidele au ramas aceeasi mizerie.  Inca nu s-au consumat toate evenimentele de campanie, inca n-am vazut listele in toata splendoarea lor. Dar am observat totusi ceva diferente. PNL si USR sunt dispusi sa defileze cu Dacian Ciolos. Vom vedea in cateva zile daca premierul va accepta sustinerea lor si in ce conditii.

De bine de rau, la PNL Vasile Blaga s-a retras instant si a anuntat ca nu va mai candida in ziua in care DNA l-a chemat in calitate de suspect. La PSD, penalii s-au pus mot in fruntea listelor, Victor Ponta la Gorj, Vlad Cozma la Prahova iar un condamnat conduce partidul.

Multi altii se vor inghesui sa se ascunda de procurori in Parlament, insa nu cred ca publicul va ramane fara reactie. Ceva fundamental s-a schimbat in ultimii ani in comportamentul, profilul si exigentele alegatorilor.


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
31889 vizualizari
  • +30 (34 voturi)    
    PSD a dat prim ministru puscarias (Marţi, 4 octombrie 2016, 20:24)

    banel [utilizator]

    Un condamnat cu suspendare e o nimica toata.
    • +1 (1 vot)    
      REFERENDUM (Miercuri, 5 octombrie 2016, 14:33)

      Joan [utilizator] i-a raspuns lui banel

      presedintele are dreptul prin legea 3/2000 sa convoace un referendum cu privire la probleme de interes national. Evident nu poate face un referendum pe tema daca x sau y persoana merita sa fie prim-ministru. Dar la articolul 12 litera f) din legea sus mentionata spune ca poate convoca referendum pe tema integrarii Romaniei in structurile europene si euro-atlantice.
      Romania a aderat la 1 ianuarie 2007, dar cu integrarea sta f prost..... Poate presedintele sa intrebe poporul daca dl Liviu Dragnea (nominalizarea PSD ca prim-ministru) este potrivit sa integreze tara in UE. Asa va sti dumnealui daca e cazul sa il nominalizeze sau nu :) Legea referendumului a fost modificata in sensul coborarii pragului de 50% si astazi un referendum e mai usor validat (sic).
    • -2 (4 voturi)    
      ce ar mai fi de comentat (Miercuri, 5 octombrie 2016, 15:16)

      tepes [utilizator] i-a raspuns lui banel

      Si care este acel prim ministru puscarias nefericitule,banel cacanelAtentie,vorbesc de timpul prezent nu de cel trecut.Si inca ceva,daca vorbesti de Nastase cand a luat mandatul de prim ministru nu era puscarias, dupa mandat a fost condamnat.Asadar PSD-ul nu a dat un premier puscarias cum incerci tu mincinos sa induci in eroare postacii..Habar nu ai de termenii pe care ii folosesti.Puscarias inseamna de cineva care a facut puscarie,iar puscariabil,cuvant inventat de banditul excroc Basescu care este pasibil de inchisoare.Prin urmare postarea ta este nula si de rahat.
  • +12 (16 voturi)    
    usere 49 % (Marţi, 4 octombrie 2016, 20:28)

    un domn [utilizator]

    P$D max 10 % (restul sunt speriati de DNA)
    penele max 9 % (Printzesa de tecuci a ajutat P$D sa pastreze 10 %)
    iudemereu 3 % - voteaza jobiccii si alti iredentisti
    restul Independenti gen Paleologu
    Teama de Anarhie e mare, P$D si penel INCA nu inteleg ca ii paste 1907 - Octav Bancila !
    • +1 (3 voturi)    
      bun si restul? (Miercuri, 5 octombrie 2016, 11:41)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      pina acu ai enumerat 21%. Restul de 79 cu cine voteaza?
  • -37 (43 voturi)    
    Dane.... vai de capul tau. (Marţi, 4 octombrie 2016, 20:29)

    ColonelTurcescu [utilizator]

    "ori, dacă nu există o asemenea majoritate, a partidelor reprezentate în Parlament.", dupa ce ai citat legea, vii si ne spui concluzia ta: "partidele n-au nici un cuvant de spus in procesul desemnarii premierului.". Serios ? Atunci de ce mai mergem la vot ? De ce se mai consulta tatucul cu partidele ?

    Plus ca exprimarea este aceeasi in lege, atat pentru partidul cu majoritate absoluta, cat si pentru partidele din parlament, daca nu exista majoritate absoluta. Iar tu tragi de aici concluzia "Sansele ca vreun partid sa obtina majoritate absoluta in Parlament tind spre zero. In aceste conditii, partidele n-au [...]"

    Daca cititorii tai nu se simt jigniti de tentativa asta de logica, ori sunt prosti, ori ipocriti. Pe logica ta, ne explici de ce un partid cu majoritate absoluta are un cuvant, iar daca nu exista majoritate absoluta, partidele nu au nici un cuvant ? In lege vad ca se "consulta" cu al mare sau cu toti, daca nu exista al mare. Nu scrie nici o diferenta de abordare pentru "cel mare", sau pentru "toti".
    • +35 (37 voturi)    
      Partidele nu-l pot propune pe Fane Spoitoru PM (Miercuri, 5 octombrie 2016, 2:28)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

      Asta e esenta articolului, stiu ca e greu pt tine sa intelegi, tu chiar crezi ca puteti face ce vreti dar pana si in The Republic of Thieves sunt niste reguli, elementare.
      • -2 (8 voturi)    
        De ce nu? (Miercuri, 5 octombrie 2016, 12:05)

        Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

        Pana la urma daca Fane Spoitoru nu este in imposibilitate evidenta de exercitare a functiei (adica in puscarie) sau nu are drepturile civile interzise prin hotarare judecatoreasca (in aceasta speta fiind vorba despre dreptul de a ocupa o functie publica numita) nu vad de ce nu.

        Criteriile astea arbitrare (putea sa zica Iohannis si ca viitorul premier sigur nu trebuie sa aiba mustat) sunt cel mult o optiune politica a unui Presedinte care in principiu ar trebui sa fie apolitic in exercitarea functiei. Tot o optiune politica este si suspendarea presedintelui.
        • +2 (4 voturi)    
          Criteriile arbitrare (Miercuri, 5 octombrie 2016, 12:54)

          averageJoe [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

          , daca nu sunt impuse de constitutie sunt arbitrare.. intelegi matele ? Sau iti aplici logica doar unde vrei? Pe scurt, daca Fane Spoitoru nu e impiedicat sa candideze atunci si Klaus poate avea ca si criteriu mustata ;)
        • +2 (2 voturi)    
          Ete de-aia ... (Miercuri, 5 octombrie 2016, 15:23)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

          ... pt. ca constitutia ambigua pe care o avem, mostenire de la tatucu Iliescu, ii lasa presedintelui mana complet libera la numirea premierului. Zice constitutia ca presedintele tre' sa se consulte cu partidul care are majoritate parlamentara, dar nu zice ca musai tre' sa numeasca premier de la partidul ala.

          Si mai zice constitutia ceva, prin omisiune: ce criterii foloseste presedintele pentru a decide pe cine propune premier sunt la libera alegere a presedintelui, si nimeni, nici parlamentul nici justitia n-au nici un drept sau vreo autoritate asupra respectivelor criterii.

          Asa ca daca presedintele a ales ca criteriu eliminatoriu pentru potentialul premier un cazier alb, e unu la mana 100% in dreptul sau, si doi la mana o chestie pe care majoritatea alora care nu mai vor sa fie condusi de penali o apreciaza.

          Matale esti liber sa crezi ce vrei. Sa descrii cerinta unui cazier alb drept criteriu politic ... explica chestii. Anume, de ce tot timpul toti penalii din PSD urla ca din gura de sarpe ca-s persecutati politic cand sunt invitati la procuratura. Din punctul lor de vedere, si aparent si din al matale, actul de justitie e musai politic, si procurorul ideal e cel care nu-i sufla nici celui mai mare hot in ciorba. Si te mai intrebi de ce vrea o tara intreaga (ma rog, cei care inca nu si-au pus la murat pana si ultimii neuroni) sa scape de ei ...
        • +1 (1 vot)    
          Fane Spoitoru este in cavou. (Miercuri, 5 octombrie 2016, 23:08)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

          Din ala cu jacuzzi, plasma T.V. iPhone , d.v.d. player, bar dotat cu diverse bauturi alcoolice si trabucur.
          Si cea mai tare. Cavoul are usa de intrare. Iar usa are....vizor !!
      • 0 (2 voturi)    
        urata treaba. (Miercuri, 5 octombrie 2016, 15:26)

        tepes [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

        Domnule Lamora,tocmai esenta iti lipseste,din pacate.Dar apropo,Spoitorul a murit,putea-i scrie in locul lui un Basescu de ex,saun videanu sau alti bnditi PDL.Cred ca te-a cam lasat memoria in privinta ultimilor 10 ani sa zicem ,sau poate ai uitat.Sau te stergi cu ei la c...r,dar ei sant acolo,trebuie doar sa-ti amintesti ce sa intamplat in acest interval.
    • +3 (3 voturi)    
      "Amice esti idiot"? (Miercuri, 5 octombrie 2016, 14:20)

      SkyDan [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

      Daca parlamentul nu agreeaza doua propuneri ale presedintelui vor fi alegeri din nou.

      Iohannis a inceput procesul de occidentalizare a Romaniei anuntat in campanie.

      Incepem cu a-sanarea sistemului politic (sano =sanatate lat.).

      Iohannis nu e Basescu. Vor fi revolte uriase daca MAFIA va icerca sa-l elimine.

      Va fi stare de urgenta daca LCK va pati ceva.

      Caveat mafiosi!
    • 0 (6 voturi)    
      logica, bat-o vina .... (Miercuri, 5 octombrie 2016, 14:22)

      andreiu [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

      Ne convine sau nu ne convine adevarul/realitatea/constitutia... tousi logica trebuie sa ramana logica.
      Avand in vedere ca cineva care are logica tocmai si-a luat 35 de minusuri... tind sa cred ca cei care dau voturi sunt niste legume fara logica asemanatoare celor care se uita la antena 3.
      Incep sa-mi schimb parerea despre majoritatea cititorilor hotnews... Par a fi niste apucati anti-PSD care nu stau mai mult de 1 sec pe ganduri si citesc doar ce le place sa auda....
  • -34 (36 voturi)    
    Dar persoane cercetate în funcția de președinte (Marţi, 4 octombrie 2016, 20:31)

    Lovercraft [utilizator]

    sunt ok. Bravo, din nou!
    • +31 (35 voturi)    
      haha (Miercuri, 5 octombrie 2016, 7:37)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui Lovercraft

      iar dezinformati, sunteti rezidenti la moscova ? KJI are proces civil, nu penal. gandeste-te la un partaj sau divort. e pe aceeasi linie juridica. ah, nu m-am uitat la nume pana am scris primele randuri, bai postacilor, chiar asa bine se plateste jobul asta ?
    • +20 (22 voturi)    
      aiurea (Miercuri, 5 octombrie 2016, 10:02)

      Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui Lovercraft

      Johanis nu e cercetat penal si nici n-a fost, desteptule. "Problemele" cu casele, daca or fi toate reale sunt in "civil".
    • +5 (7 voturi)    
      era vorba de coruptie aici (Miercuri, 5 octombrie 2016, 11:45)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Lovercraft

      Persoane cercetate sau condamnate pentru fapte de coruptie. Daca tu te judeci cu vecinul pe cine are voie sa mute gardul 30 de cm mai la vale, asta e altceva. NU e incompatibil cu functia de premier. Daca tu ai fost prins cu mina pin la cot i vistieria tarii, e normal sa nu te mai califici pentru postul de premier. Da' na, postacii platiti tot incearca sa dezinformeze, precum sefii lor de partid odinioara.
  • +29 (31 voturi)    
    Pai Dragnea poate conduce ce partid vrea el... (Marţi, 4 octombrie 2016, 20:33)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    ... dar pentru partidele care au presedintele cu condamnare la activ, fie ea si suspendata, sa fie interzisa depunerea de liste cu candidati. Sa faca doar sedinte intre ei, dar sa ne lase in pace cu "condusul treburilor tarii".

    As admite in ultima instanta si o lege care sa interzica unor trimisi in judecata sau condamnati deja sa fie pusi pe liste...

    Dar cine sa dea astfel de legi ?! Cei deja dovediti ca infractori ?!
  • +31 (33 voturi)    
    Pe dracnea îl deranjază bunul simț (Marţi, 4 octombrie 2016, 20:37)

    andreitr [utilizator]

    și tăria de caracter a președintelui care nu vrea să lase țara pe mâinile unor condamnați penal. Bravo Klaus Iohannis!
  • +21 (23 voturi)    
    Cu penalii pe tusa sau la pirnaie, (Marţi, 4 octombrie 2016, 20:58)

    ana-pat [utilizator]

    sunt tare curios cum se va forma un guvern politic ?! Desi , culmea ,vor avea destui votanti (atit psd-ul cit si pnl-ul sau pmp ,etc).
  • +31 (47 voturi)    
    Iohannis e al doilea Presedinte al Romaniei (Marţi, 4 octombrie 2016, 20:59)

    Susufler0 [utilizator]

    care a descoperit Constitutia ! Primul a fost Basescu !

    De fapt Neamtul s-a inspirat din primul mandat al lui Basescu la Cotroceni.

    E ok ! Cand vorbea Marinarul de spiritul Constitutiei il injurau toti si voiau sa-l suspende (de altfel, cum bine se stie, au facut-o, dar ABIA de doua ori).

    Astazi, in fond Iohannis a vorbit in spiritul Constitutiei, caci ce altceva inseamna sa afirmi ca nu vei propune ca Prim ministru al guvernului un condamnat definitiv pt savarsirea cu intentie a unei infractiuni la Legea Electorala, sau un urmarit penal pt savarsirea cu intentie a unei infractiuni de impiedicare a indeplinirii justitiei, indiferent ca acestia doi ar face parte din partidul sau alianta care a castigat alegerile cu 50% + 1 din voturi.

    PS. Excelent Iohannis !
  • +34 (38 voturi)    
    Presedintelui nu i se poate impune (Marţi, 4 octombrie 2016, 21:06)

    Metusala [utilizator]

    in anume premier. Chiar si in cazul ca in partid are majoritate absoluta este prevazuta doar consultarea acelui partid. Exista doar conditia ca premierul desemnat sa obtina votul parlamentului.
    • +4 (4 voturi)    
      Ai dreptate! (Miercuri, 5 octombrie 2016, 10:31)

      Mediteranean [utilizator] i-a raspuns lui Metusala

      Ai dreptate. După ce am văzut ce ai scris tu am citit din nou:
      Articolul 103: (1) Preşedintele României desemnează un candidat pentru funcţia de prim-ministru, în urma consultării partidului care are majoritatea absolută în Parlament ori, dacă nu există o asemenea majoritate, a partidelor reprezentate în Parlament.
      În Constituție NU scrie că Președintele desemnează un Prim Ministru din cadrul partidului care are majoritatea absolută în Parlament. Ci doar că îl consultă.
      Bine, dacă acela nu este agreat, atunci nu poate obține votul Parlamentului, logic.
      Dar asta este interesant, înseamnă că Președintele poate propune (după consultarea partidelor) ce Premier dorește. Acesta trebuie să strângă în parlament suficiente voturi pentru a forma Guvernul.
      Interesant, foarte interesant.
      • +1 (1 vot)    
        Si dupa (Miercuri, 5 octombrie 2016, 23:14)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Mediteranean

        doua incercari nereusite, dizolvarea parlamentului.
  • +35 (37 voturi)    
    Cui să mulțumim? (Marţi, 4 octombrie 2016, 21:15)

    Barthales [utilizator]

    Să mulțumim judecătorilor că au găsit de cuviință să-i dea cu suspendare și i-au lăsat toate drepturile cetățenești. Politicienii cu funcții de conducere și funcții în stat, care au săvârșit infracțiuni trebuie să facă pușcărie și să li se interzică dreptul de a mai candida sau de a mai ocupa o funcție publică o perioadă suficientă pentru a se îndrepta (adică pe viață, pentru că sunt irecuperabili)!
    • -5 (7 voturi)    
      Dincolo de retorica propagandei... (Miercuri, 5 octombrie 2016, 12:36)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui Barthales

      Dincolo de retorica propagandei, aia cu "Dragnea a fraudat referendumul", "mortii lui Dragnea" etc, te-ai gandit poate ca faptele savarsite de Dragnea nu au fost atat de grave?

      Poti face diferenta. Poti sa te separi de turma spalatilor pe creier. Sa citesti motivarea de la prima condamnare (si de la cea definitiva cand va aparea) si sa vezi de fapt ce a savarsit Dragnea. Sa gandesti cu propriul creier. Fa diferenta! Fii special!
      • +3 (3 voturi)    
        Ai dreptate... (Miercuri, 5 octombrie 2016, 14:26)

        Spiky [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

        ... sa fraudezi referendumul nu este grav. Sa incalci legea care defineste functionalitatea democratiei este un fleac, pur si simplu. Atunci ce este grav? Sa furi cu nesimtire precum Sova-Ponta, Constantinescu Piggy, Oprisan, Nichita si alti hotomani din partidul lui Adi Nastase, premierul minune, zis si Zeus, si al lui Dragnea Stapanul Moroilor Electorali? Esti Tariceanu, zau, la faza asta!
  • +37 (39 voturi)    
    PSD nu își permite să piardă funcția de premier (Marţi, 4 octombrie 2016, 21:16)

    zet [utilizator]

    Deja se îngroașă gluma, în 2014 au pierdut funcția de președinte, dacă în 2016 va fi numit un premier non-psd&alde seceta se prelungește până în 2020, implozia e garantată, praful și pulberea se va alege de partidul ăsta care are o singură frază în statut: ori guvernăm ori dărâmăm statul.
    Au două variante: ori propun pentru funcția de premier un nene curat (cine? dați-mi un singur exemplu), ori încep în decembrie un nou război cu statul român, cu suspendarea lui iohannis etc. O frumoasă situație lose-lose pentru mafie.
  • +35 (37 voturi)    
    Dracnea nici n-ar trebui sa aiba voie sa vorbeasca (Marţi, 4 octombrie 2016, 21:18)

    Locke Lamora [utilizator]

    Si el stie asta, de aia, guitza.
  • -30 (42 voturi)    
    intrebare de baraj (Marţi, 4 octombrie 2016, 21:21)

    xanti [utilizator]

    Daca are dosar penal si e pus Prim Ministru si se dovedeste mai tarziu ca este nevinovat atunci a fost sau nu o alegere corecta?
    Daca castiga PSD si ALDE si o desemneaza pe Gabriela Firea sau pe Codrin Stefanescu sau pe Barbu de la ALDE care nu au dosare penale ce mai face Klaus Johannis?
    • +10 (12 voturi)    
      DACA BABA AVEA-UN **** (Miercuri, 5 octombrie 2016, 7:11)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Pleca baba la razboi!
      Eu zic sa nu mai iesi pe strada! Daca ...., sau daca... sau daca.....
    • +8 (10 voturi)    
      <<<<<<<<<<<<<<<<<< (Miercuri, 5 octombrie 2016, 8:07)

      Invincible [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      1. Omu lucreaza cu ce are la indemana.
      E ca si cum as spune eu ca hai sa nu muncesc pamantul cu boii anul asta, ca s-ar putea ca la anul sa castig la Loto si sa-mi cumpar tractor.

      2. Ii poate refuza.
    • +11 (15 voturi)    
      E vorba de imagine (Miercuri, 5 octombrie 2016, 9:52)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Chiar daca se va dovedi nevinovat, intr-o tara in care coruptia este generalizata, vei transmite un mesaj negativ catre populatie si investitori daca pui un urmarit penal in functia de PM
    • +2 (4 voturi)    
      Mai dar chiar asa e criza de oameni (Miercuri, 5 octombrie 2016, 12:47)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Pentru functia de Prim-ministru incat nu putem ALDE-PSD nu pot nominaliza decat cercetati penal sau condamnati?
      In toata lumea civilizata politicienii cu banuieli penale(nu urmariri) isi dau demisia din functiile publice.
      La noi stau ca nesimtitii in pozitii de sef de senat, parlmentari, sefi de partide. Si exact din astia tu vrei sa numeasca Johanis PM-ul?
      • +2 (2 voturi)    
        Vai! (Miercuri, 5 octombrie 2016, 14:12)

        IorguII [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Cum adică nesimțiți?! Ei sunt buni români, pe deasupra și mândrii de chestia asta!
  • -11 (19 voturi)    
    degeaba... (Marţi, 4 octombrie 2016, 21:26)

    timp tamp [utilizator]

    daca o tine sub perna sau nu reuseste sa termine de citit titlul 1 pana in 2019 degeba! Mai trebuie sa si o inteleaga!
  • +8 (10 voturi)    
    î din i la coborî (Marţi, 4 octombrie 2016, 21:27)

    age008 [utilizator]

    "Daca va cobora putin cu picioarele pe pamant"
  • +18 (20 voturi)    
    Sa speram ca s-a schimbat un % semnificativ.... (Marţi, 4 octombrie 2016, 21:29)

    UnOarecare [utilizator]

    ...dar eu sunt sceptic.
    Suna cinic daca spun ca avem putin noroc cu mortalitatea?
  • +35 (37 voturi)    
    Tupeu de condamnat penal (Marţi, 4 octombrie 2016, 21:38)

    motanul_gri [utilizator]

    “Romanii vor vorbi pe 11 decembrie, pana atunci presedintele sa taca. Sa vorbeasca numai dupa ce hotarasc romanii cine sa conduca Romania”.
    Asa s-a rastit dl Dragnea la presedintele Romaniei, simtindu-se probabil cu musca pe caciula atunci cand acesta a adus vorba despre condamnati penal si persoane cu probleme de integritate.

    Dl Dragnea traieste probabil intr-un univers paralel. Daca ar trai in universul nostru, ar sti ca romanii deja au vorbit, in noiembrie 2014. Si au decis atunci ca presedintele lor, care sa ii reprezinte in urmatorii ani, sa fie dl Iohannis, si nu mitomanul plagiator.

    Asadar, dl Iohannis are tot dreptul, toata autoritatea morala si inainte de orice are datoria fata de poporul sau de a se asigura ca fotoliul de prim-ministru nu va fi ocupat de vreun individ cu cazier sau cu vadite probleme de integritate.

    Prin declaratiile sale, presedintele nu a incalcat cu niciun milimetru textul Consitutiei. Din contra, a actionat atat in litera, cat mai ales in spiritul acesteia, sustinand interesele poporului sau in fata asaltului fratiei hotilor.
  • +14 (18 voturi)    
    hai ma omule... (Marţi, 4 octombrie 2016, 21:43)

    liviu_ [utilizator]

    ceri logica si gandire de la dragnea?!
    maine poimaine o sa ceri sa fie un leu ierbivor!
  • +5 (13 voturi)    
    te agiti degeaba (Marţi, 4 octombrie 2016, 21:44)

    GeorgeT [utilizator]

    Problema de baza este pe strada, romanul e insetat de dorinta de a fura si el asa cum fura si primaru' pe care l-a ales...

    Pina nu dispar citeva generatii..., pina nu trec citeva sute de ani ...

    Pina atunci sa speram ca tinerii se duc in continuare la discoteci ..
  • +18 (22 voturi)    
    Quel quilot! (Marţi, 4 octombrie 2016, 21:51)

    MichiuStefan1 [anonim]

    Cat tupeu, cata obraznicie, cata nesimtire la hotul asta de voturi!Pe ce cai mari e el, cum va "gestiona" el Romania, gigantul politic din Teleorman!Cu o avere inexplicabila pentru un bugetar, cu "realizari" marete in conducerea unui petic de tara, ajuns sub controlul lui cel mai sarac din Romania, individul asta nerusinat ameninta- nu maraie -presedintele pentru ca si-a permis sa emita o logica de bun simt!Va imaginati ce-i in capul lui, cine se crede de vreme ce-si permite o astfel de obraznicie!Il voi cita:"ne crede prosti"si -dupa cum se voteaza sau nu se prezinta la vot, pare sa aiba dreptate!
  • +17 (19 voturi)    
    Drac'nea (Marţi, 4 octombrie 2016, 21:58)

    L8MA [utilizator]

    Nivelul scazut de educatie, mai ales in zona rurala dar nu numai, este propice urmasului ideologic al PCR pentru inca un deceniu din pacate!PSD-ul nu crapa cu una cu doua, nici cu trei.
    Totusi e din ce in ce mai greu sa prostesti in fata generatiile de tineri care au ajuns la varsta la care au drept de vot.Pana la urma realitatea faptica si deciziile bazate pe analize obiective si pe principii vor prevala si in Romania.Atata timp insa cat va exista analfabetism , banditii din PSD au inca viitor. si o paine buna de furat(ajutati de alte partidulete securistoide care se adreseaza elitelor specializate in furt la nivel inalt)...
  • +9 (13 voturi)    
    Care alegatori? (Marţi, 4 octombrie 2016, 22:00)

    fanegr1ja [utilizator]

    Am vazut azi un sondaj unde se specifica intentia de prezenta la vot. 60% din electorat sta acasa in ziua votului. Romanii nu voteaza corupti. Romanii nu voteaza, punct!
  • +8 (12 voturi)    
    mafiotii ruginii... (Marţi, 4 octombrie 2016, 22:13)

    astronaut [utilizator]

    un amestec intre ''moliceanu & dracnea'', ei vor sa fie deasupra legii in veci pururi, amin ! pentru ca ei sunt oamenii pe care ROMANII ii voteaza si ei sunt demnitarii care ii protejeaza , ocrotesc pe romani fata de abuzurile sistemului , respectiv abuzurile sistemelor OCULTE ! SICTIR !
  • -17 (23 voturi)    
    Atentie la dorinte...se pot implini ! (Marţi, 4 octombrie 2016, 22:20)

    newlook [utilizator]

    Exista niste motive pentru care incompatibilitatile politice sunt stabilite exclusiv de Judecatori, in aplicarea Constitutiei si a Legii, individual, nu de un actor politic, oricat de corect ar fi acesta.
    Fiecare dintre cuvintele acestea: "...exclusiv de Judecatori, in aplicarea Constitutiei si a Legii, individual..." e extrem de important si ar putea fi subiectul unui doctorat pentru Codruta (unul "pe bune", nu scris de taticu (nu se stie cate procente) si altii (45%)).
    Ma rog, sa revenim....
    Romania, cu ai ei 25 de ani de democratie (cat o fi fost, cat o fi ramas) e departe de cei cativa mii de ani cumulati de democratiile consolidate din Occident. Zelosii ar trebui sa se intrebe ce se intampla cu democratia cand cineva - un actor politic - stabileste propriile criterii, altele decat cele Constitutionale validate international.
    Eu zic sa fii atent ce-ti doresti, mai ales daca nu detii majoritatea. Daca te indepartezi de principii, s-ar putea sa vezi ca majoritatea decide SA TI SE INTAMPLE !
    • +2 (4 voturi)    
      <<<<<<<<<<<<< (Miercuri, 5 octombrie 2016, 8:11)

      Invincible [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      ♩♩♪♫♬♪♩♪♫♬♩♪♩♪♫♬♩♪♩♪♫♬♩♪♫♬♩♪♩♪♬♩
  • +1 (11 voturi)    
    o mica eroare de ... text (Marţi, 4 octombrie 2016, 22:32)

    Cryogen [utilizator]

    O precizare la modul general, nu are legatura cu cazul de fata (Dragnea vs. Iohannis): dvs scrieti ca 'Desemnarea viitorului premier este strict atributul sau [al presedintelui tarii], asa cum rezulta clar din doua articole [ale Constitutiei]: articolul 85 (...) [si] articolul 103 (1)". Din cele 2 articole citate rezulta ca presedintele desemneaza un CANDIDAT pentru funcţia de prim-ministru, nicidecum nu il desemneaza direct pe primul-ministru. De aici si logica consultarilor cu partidele, pentru a se identifica o posibila majoritate in Parlament. Nu se desemneaza mai intai un candidat de premier si apoi acesta sa se apuce sa stranga o majoritate (sa aiba "capacitatea", cum ziceti dvs), dimpotriva acel candidat este desemnat tinand cont de o majoritate consituita, care sa-l voteze in Parlament. Dvs mentionati si ca "partidele n-au nici un cuvant de spus in procesul desemnarii premierului" - pai atunci legiuitorul constitutional nu le-ar mai fi mentionat deloc la art. 103. Altminteri, ar trebui sa ne clarificati cum se poate guverna intr-o democratie fara o sustinere majoritara in Parlament.
    • +1 (3 voturi)    
      sofisme (Miercuri, 5 octombrie 2016, 10:10)

      Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui Cryogen

      Citeste mai atent, ca se pare ca n-ai facut-o.
      • +3 (3 voturi)    
        fiti mai explicita, va rog (Miercuri, 5 octombrie 2016, 11:15)

        Cryogen [utilizator] i-a raspuns lui Ilidia

        Ce anume nu am citit atent, puteti mentiona? Am citit foarte atent, spre deosebire de dl Tapalaga care pare sa nu fi sesizat nuantele din afirmatiile presedintelui Iohannis: "(...) nu am de gand sa nominalizez pe cineva care sa pice la vot, sa nu aiba o majoritate parlamentara. (...) voi tine cont daca e o persoana pe care consider ca poate conduce guvernul si poate intruni o majoritate". Ca sa se poata intruni o majoritate trebuie sa fie de acord si partidele care voteaza in Parlament si asta o stie foarte bine presedintele, asa cum se observa din declaratia sa.
  • +9 (13 voturi)    
    Tupeu de oltean cu partid (Marţi, 4 octombrie 2016, 23:07)

    Clop [utilizator]

    Dar de ce mai avem un Dragnea care se enerveaza? Pentru ca a primit 1 an cu suspuendare in dosarul referendumului. Deci, omul se joaca de-a democratia, cand in Romania pentru cine stie ce bun furat de foame, din magazin, esti condamnat la ani grei de puscarie.

    Citim, tot astazi, ca Vlad Cosma, investigat, candideaza la parlamentare. Baiat de baron cu sifon. http://www.hotnews.ro/stiri-politic-21331341-deputatul-vlad-cosma-cercetat-pentru-coruptie-lista-candidatilor-psd-prahova-pentru-alegerile-parlamentare.htm?nomobile=

    Bun.

    Dragnea nu a fost pus cu botul pe labe nici macar in cel mai corupt partid din Romania, adica PSD, desi probabil ca exista oponenti.

    Nici macar de catre DNA.Mai multa celeritate, mai multa celeritate... cu tovarasii astia asa de vocali...
  • +1 (11 voturi)    
    asa (Miercuri, 5 octombrie 2016, 0:09)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    ''Ca si cum ai zice ca nu pui hoti de buzunare sa conduca banci, piromani la statii de benzina sau cimpanzei la mansa unui avion.''. Sau maimute islamice in europa. Pardon, asta se poate, nu e ceva anormal.
  • -2 (6 voturi)    
    Cîtă dreptate ai.. (Miercuri, 5 octombrie 2016, 8:42)

    stos [utilizator]

    Bine că am aflat că doar cei cu dosare civile pot fi propuși primminiștri.
  • -4 (4 voturi)    
    Ponta simpaticul satului (Miercuri, 5 octombrie 2016, 10:31)

    benicio [utilizator]

    Cel mai simpatic a fost Ponta Viorel Victor, care a zis din putul gandirii lui de gorjan (sic!) ca si Basescu (insusi, marele tartor) a zis de mii de ori (sic!) ca nu-l va desemna pe "le petit Titulesco" premier si totusi l-a desemnat. Ce se face Ponta ca nu stie este ca noi stim ca maretul matelot a fost mereu pe blat cu PSD-ul si mima batalia, lucru care a iesit acum la iveala, cand ambele capete ale balaurului se indreapta asupra unui dusman comun: justitia.
    • 0 (2 voturi)    
      "Noi stim" ? Poate tu si neamul tau stiti ! (Miercuri, 5 octombrie 2016, 15:42)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui benicio

      Altii stiu ca atunci cand a fost propus Ponta, impotriva individului nu se pornise vreo urmarire penala, iar a doua oara Ponta nu era "decat" propunerea unei Uniuni care castigase alegerile cu vreo 70% din totalul voturilor exprimate.

      PS. Faptul ca la tine in cartier te injuri de mama cu baietii si apoi mergeti la berici, deci ca faceti blaturi, nu-i totuna cu chestia despre care borasti acum.
  • +2 (2 voturi)    
    O fraza care face cat o carte de stiinta (Miercuri, 5 octombrie 2016, 11:04)

    inganduratul [utilizator]

    "Dupa doi ani de letargie, presedintele si-a descoperit atributiile constitutionale care il obliga sa joace un rol politic important" - scrie d-l Tapalaga in articol.
    Sigur ca a existat un protest masiv al tastelor calculatorului la enuntarea frazei asteia, taste care s-au vazut invinse in fata evidentei de atitudine sau mai bine zis de nonatitudine a Presedintelui. Pana acum, vegetal.
    Trecand peste asta, ieri, Werner a avut o pozitie corecta si intradevar constitutionala.
    Putem spune ca de fapt, de ieri, presedintele Klaus si-a inceput , de facto, mandatul. Daca o tine pe calea asta o sa putem spune in 2019 ca Iohannis si-a dus la capat cei 3 ani de mandat.
    O sa urmarim evolutia cu atentie si ingrijorare. Pas cu pas!
  • +3 (3 voturi)    
    Ciudat (Miercuri, 5 octombrie 2016, 11:27)

    RaduMunteanu1 [anonim]

    Am vazut mai multe hotarari definitive ale justitiei, pedepse cu suspendare de 7, 9, 12 luni pentru fapte cu mult mai putin grave decat cea a lui Dragnea. In toate cazurile am observat ca, pe langa pedepsele cu suspendare, absolut toti au primit si pedepse conexe, cele mai importante fiind cele referitoare la imposibilitatea respectivilor de a ocupa functii publice pentru perioade cuprinse intre 2 si 3 ani, ani luati in considerare din momentul ispasirii pedepsei; adica, pentru Dragnea, ar insemna vreo 4 - 5 ani de la ramanerea definitiva a sentintei. Nu inteleg de ce nu se aplica si la Dragnea aceleasi reguli ca cele aplicate cetatenilor obisnuiti. Sa ne intelegem, functia de PM e o functie publica numita si nicidecum aleasa. Deci Dragnea, in mod cert, e out. Cu restul potentialilor penali nu e decat o chestie de moralitate. Deocamdata.
    • +1 (1 vot)    
      Foarte corecte observatiile ! Subscriu. (Miercuri, 5 octombrie 2016, 12:24)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui RaduMunteanu1

      Sa fie vorba pur si simplu de o "timiditate" a judecatorilor celei mai inalte instante judecatoresti din Romania ?

      PS. Sau pur si simplu e vorba de "altceva" ?
  • +2 (4 voturi)    
    Decizia CCR nr. 80/2014 (Miercuri, 5 octombrie 2016, 12:33)

    gigelcontra [utilizator]

    " 319. De aceea, Preşedintele României, neputând avea rol de decident în această procedură, ci de arbitru şi mediator între forţele politice, are doar competenţa de a desemna drept candidat pe reprezentantul propus de alianţa politică sau partidul politic care deţine majoritatea absolută a mandatelor parlamentare sau, în cazul în care nu există o asemenea majoritate, pe reprezentantul propus de alianţa politică sau partidul politic care poate asigura susţinerea parlamentară necesară obţinerii votului de încredere al Parlamentului. "
    Ne place CCR sau nu ne place, putem desfiinta CCR sau nu, e alta discutie, dar uitati-va dragi postaci pro- sau anti- psd si la ce zice CCR. Stiu ca e greu sa gandesti cu mintea ta, dar incercati sa nu mai ganditi cu aparatul propagandei dinauntrul careia veniti. Evaluati, fapte, gasiti temeiuri juridice, cantariti argumente si, abia dupa aia, vorbiti! Spor!
  • -1 (3 voturi)    
    NIMENI (Miercuri, 5 octombrie 2016, 13:08)

    EmilNae [anonim]

    Domnilor NIMENI dar absolut nimeni in AFARA poporului nu poate decide sau numi un pm , parlamentar etc in functii alese.
    Fiecare poate pune pe liste pe absolut cine vrea ,doreste ,au interes si POPORUL DECIDE. Nu le place cosma dragnea ponta tariceanu etc etc nu ii alege si punct.In conditiile contrare NIMENI dar absolut nimeni NU ARE DREPTUL sa intervina.
    Asta-i democratia si VOTUL este singura lege absolut nimic altceva
    Asa ca daca nu vrea s-o puna de o suspendare presedintele TREBUIE SA RESPECTE VOTUL POPULAR care-i singura lege de NECOMENTAT.Orice altveava impotriva votului popular este incalcarea grava a VOINTEI UNEI NATIUNI la un moment dat.Asa ca multa atentie.
    Tineti cont si de DECIZIA 80/2014 a CCR. Asta ca tot stati cu statul de drept in brate de dimineata pina seara.
    • 0 (0 voturi)    
      Cu decizia 80/2014 nu prea inteleg... (Joi, 6 octombrie 2016, 10:33)

      Iocan [utilizator] i-a raspuns lui EmilNae

      ce vrei sa spui.
      Dar dupa cate stiu eu in varianta mai simpla Presedintele este ales de popor prin vot direct si PM este numa iin anumite conditii propus de catre Presedinte si votat de Parlament.
      Sa zicem ca acele conditii nu sunt intrunite dupa alegerile din 2016 si Presedintele se incapataneaza sa nu fie de acord cu propunerea de PM a majoritatii parlamentare!!!
      Se suspenda presedintele si trebuie confirmata suspendarea prin votul poporului.
      Sa vedem atunci daca are curaj Dragnea, Ponta, Tariceanu & Co sa mai iasa pe strada!!!!
  • +3 (3 voturi)    
    cititi si va minunati (Miercuri, 5 octombrie 2016, 15:03)

    tepes [utilizator]

    Domnule "jurnalist",in viata mea nu am dat de un om ca tine.Fara scrupule,fara rusine,unde crezi tu ca ar fi locul unui astfel de om.?Nu-ti pot comenta comentariul,pur si simplu tupeul dumitale ma lasat masca.Doar atat iti pot spune.Dumnezeu sa te ierte, ca nu sti ce vorbesti.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri