De ce este importanta judecarea lui Ion Iliescu pentru mineriada din 90, chiar si dupa 25 de ani

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Joi, 22 octombrie 2015, 13:42 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Punerea sub acuzare a fostului presedinte, Ion Iliescu, reprezinta primul pas inainte de trimiterea in judecata. Vor mai trece cativa ani pana la o sentinta definitiva. Daca vom ajunge aici, Romania se va putea desparti in sfarsit de un moment tenebros din istoria ei recenta: mineriada din 13 - 15 iunie 1990, soldata cu patru morti si aproape o mie de raniti. Nu putem merge mai departe ca natie lasand trecutul in ceata iar pe vinovati liberi sa intre in istorie ca niste eroi care au salvat democratia sau, in cel mai bun caz, cu statut incert.

Cazul jurnalistei de la Digi care a intrebat cine este Marian Munteanu este, din pacate, simptomatic pentru o generatie care nu a invatat nimic la scoala despre mineriade. Din cartile sau profesorii de istorie fie nu au aflat  mare lucru, fie faptele sunt prezentate ambiguu, in absenta unor clarifiari institutionale.

Am intalnit numerosi tineri nascuti putin inainte sau dupa 90' fara nici cea mai vaga idee despre personajele mineriadei, vinovati, semnificatiile momentului. Nu e doar vina lor ca habar n-au cine a fost Marian Munteanu si de ce Romania a pierdut ani buni din cauza ca un grup de neocomunisti in frunte cu Ion Iliescu au reprimat democratia in iunie 90' cu batele minerilor chemati a-i salva de "golanii" din Piata Universitatii, in realitate oameni care visau la si mai multa libertate si deschidere occidentala dupa caderea lui Ceausescu.

Dupa ani de amanari si dosare inchise in justitia din Romania, Ion Iliescu a fost, in fine, pus sub acuzare pentru crime impotriva umanitatii.  Nu prea stim acum in contul cui sa punem acest tardiv dar atat de necesar act de justitie. Procesul s-a reluat in Romania abia dupa ce Curtea Europeana a Drepturilor Omului a obligat Romania, in septembrie 2014, sa continue investigatiile in dosarul mineriadei. CEDO a subliniat atunci obligaţia statului de a face dreptate victimelor crimelor împotriva umanităţii, indiferent de timpul scurs de la săvârşirea acestora. (Detalii aici). Fara inistenta unor victime ale represiunii de atunci si fara implicarea unor avocati de la APADOR-CH in aceasta cauza poate nu-l mai vedeam pe Iliescu pus sub acuzare.

Ce se intampla oare cu Ion Iliescu, Virgil Magureanu, Victor Athanasie Stanculescu, Emil Cico Dumitrescu, Cazimir Ionescu, Miron Cozma si altii in absenta acestei presiuni internationale? Ieseau din scena inainte ca adevarul juridic, atata cat se mai poate el proba, sa fie stabilit. Adevarul istoric s-a cam stabilit, autori importanti ca Mihnea Berindei (care a scris impreuna cu Anne Planche, Ariadna Combes) o carte reper despre mineriada din 13-15 iunie, Vladimir Tismaneanu si altii au fixat deja locul si rolul jucat de Ion Iliescu in timpul evenimentelor din vara lui 90 care au aruncat Romania in bezna. Dar adevarul istoric este relativ, istoria se scrie si rescrie in functie de epoca, regim politic si de subiectivismul autorilor.

Este nevoie, deci, ca statul roman, prin institutiile lui (parchet, instante) sa inchida aceasta rana sangeranda printr-o sentinta. La actele si deciziile oficiale se vor raporta cumva generatiile viitoare. Altfel, ne dovedim iarasi un stat slab in fata istoriei, cu institutii nefunctionale si incapabile sa faca lumina in dosarele grele din trecutul noastra recent.

Merita remarcat ca punerea sub acuzare a lui Ion Iliescu&co se intampla sub un guvern PSD si sub un presedinte relativ slab. Pe Klaus Iohannis nu l-a prea framantat tema. Mai preocupat s-a aratat Traian Basescu, care a tinut subiectul cald, le-a cerut atat Laurei Codruta Kovesi, cand conducea Parchetul General, cat si lui Tiberiu Nitu sa finalizeze dosarele revolutiei si mineriadei. Evident, mediul politic de azi, in care Iliescu este pus sub acuzare, n-are nici o relevanta sau contributie la reluarea dosarului. Aici pur si simplu vorbim de niste institutii care s-au intarit si au devenit ceva mai constiente de rolul lor intr-o societate paralizata de politicieni compromisi.

Din cate aud, Tiberiu Nitu nu-si va putea trece in palmares punerea sub acuzare a lui Ion Iliescu, nici o iminenta solutie in dosarul Revolutiei din simplul motiv ca n-are nici un merit, dimpotriva, a reprezentat o frana in ancheta. Potrivit unor surse judiciare, adjunctul procurorului general, Codrut Olaru, a avut in grija aceste dosare.

Ar mai fi de notat revelatia extraordinara avuta de Liviu Dragnea in urma cu o saptamana la Congresul PSD, cand a condamnat crimele comunismului si a cerut scuze in numele partidului pentru mineriada din 90. Evident, Dragnea n-a avut nici o revelatie, cie stia foarte bine cam ce urmeaza si a actionat preventiv, fortand o despartire simbolica de Ion Iliescu. Eliminarea presedintelui de onoare din noua schema organizatorica a PSD s-a facut insa discret, pentru a menaja probabil sensibilitatile pro-iliesciene ale electoratului pesedist.

Una peste alta, punerea sub acuzare a lui Ion Iliescu, ajuns intre timp la 85 de ani, si a complicilor sai pentru crimele comise in timpul mineriadei din 1990 vine tarziu, dar niciodata nu e prea tarziu pentru un popor daca are ocazia sa-si razbune mortii care au platit cu sangele lor libertatea noastra, sa-si recapete un dram de demnitate.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10590 vizualizari

  • -43 (45 voturi)    
    Ca sa fie satisfacuti cativa bolnavi mintal (Joi, 22 octombrie 2015, 13:48)

    newlook [utilizator]

    De ce?

    Ca sa fie satisfacuti cativa bolnavi mintal care nu stiu sa faca nimic si traiesc doar din ura, intr-un noroi permanent. Asta e datul lor...si il merita !
    • +18 (18 voturi)    
      buna incercare (Joi, 22 octombrie 2015, 14:04)

      claudiu [anonim] i-a raspuns lui newlook

      Buna incercare, Iliescule.
      • -4 (4 voturi)    
        Hehe (Joi, 22 octombrie 2015, 19:39)

        Marcel Ionita [utilizator] i-a raspuns lui claudiu

        Dom' Tapalaga, daca ati arunca un ochi prin arhiva congresului american o sa va dati seama de ce Iliescu este 'scutit' de judecata.

        << Whereas, in a January 31, 2003, letter to President George W. Bush, President Ion Iliescu of Romania stated that ‘‘Romania can understand that aggressive dictators cannot be appeased or ignored, but always be opposed. Romanians indeed know the value of freedom and living in peace. They have seen the face of evil embodied in communism and deeply share your conviction, expressed in the State of the Union address, that ‘free people will set the course of history’’’ >> [1]

        Pe aceeasi tema, verificati si suportul oferit din Iliescu americanilor cu ocazia razboiul din Iraq.

        [1] http://goo.gl/XEX91f
        • +1 (1 vot)    
          recunosc ca nu am inteles argumentatia ta (Vineri, 23 octombrie 2015, 10:44)

          Irizat [anonim] i-a raspuns lui Marcel Ionita

          presupun ca spui ca americanii il apara pe iliescu? tare. si probabil rusii il vor judecat.
          detaliaza un pic.
          • 0 (0 voturi)    
            pentru ca bizon (Vineri, 23 octombrie 2015, 19:19)

            Marcel Ionita [utilizator] i-a raspuns lui Irizat

            Daca ai fi citit ce scrie in documentul ala de arhiva ti-ai fi dat seama care a fost contributia lui Iliescu/Nastase la favorizarea actiunilor militare ale SUA in campania din Iraq, in conditiile in care Franta si Germania se opuneau in consiliul UN.

            Insasi prin venirea lui TB la putere in 2004, americanii se temeau ca pierd un aliat in regiune si erau niste semne de intrebare. Go figure!!

            In spatele conrtinei lucrurile arata alfel decat le vezi tu la televizor. Trebuie doar sa nu inghiti pe nemestecate.
    • +11 (13 voturi)    
      Da, adevarul totdeauna a suparat pe criminali (Joi, 22 octombrie 2015, 14:16)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Ca si pe hoti, mincinosi, si cate si mai cate categorii (inclusiv unii mineri). In care categorie te incadrezi oare?
    • -18 (18 voturi)    
      Poate ca tocmai "Mineriada"... (Joi, 22 octombrie 2015, 15:07)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Poate ca tocmai "Mineriada"... e ceea ce a tinut Romania in picioare in anii astia. Considerand ca Ukraina tocmai s-a destramat in urma unei alte PU platite din bani straini, numita "Maidan", perspectiva istorica ne arata ca exista o singura greseala facuta de Iliescu: faptul ca a inlocuit bataia sanatoasa, legitima, legala a fortelor de ordine cu orbecaiala si ghionturile mineresti. E adevarat ca la momentul ala, nu prea existau forte de ordine.
      Gagii din PU au avut o oarecare legitimitate pana la 20Mai, data alegerilor.

      Pe 20 Mai, POPORUL a vorbit!

      Apoi, rezultatul alegerilor democratice - NECONTESTATE de nimeni - nu a convenit catorva dezaxati. Acestia care au continuat, stimulati de bani si diverse amfetamine, ocuparea ilegala a spatiului public creand in plin centru capitalei o monstruozitate in materie de salubritate publica, focar de infectie.

      Locul trebuia curata, deratizat asa cum se intampla in toate partile civilizate ale lumii. Dezaxatii de mai sus, la care se adaugau "in trecere" (din ce in ce mai putini) curiosi atrasi de pastelul local au avut la dispozitie mai bine de 20 de zile ca sa plece in liniste si sa manifeste autorizat si civilizat.
      Nu au facut-o; dependenta de banii si amfetaminele furnizate de binevoitorii Romaniei, din exterior era prea mare.
      Iliescu a facut ceea ce trebuia sa faca UN BARBAT DE STAT: a deratizat locul, taind germenii (care au incoltit foarte bine in Ukraina, spre exemplu) unei viitoare ruperi a Romaniei.
      Vazand practicile democratice curente, faptul ca Politia intervine in forta cu tot ce are la numai cateva ore de la expirarea timpului de pe autorizatia de manifestatie, lui Iliescu i se poate reprosa intarzierea cu care a facut-o, intarzierea in deratizarea locului. Dar, imediat dupa Revolutie, nu prea exista o forta coercitiva a statului, asa cum si-au consolidat in timp toate democratiile sanatoase. Asa ca, Iliescu a folosit minerii...de aici si numele de mineriada.
      • +7 (7 voturi)    
        Oare asa sa fie ?? (Joi, 22 octombrie 2015, 15:41)

        so [anonim] i-a raspuns lui newlook

        Daca erau copiii tai cei care au murit (sau care au suferit vatamari grave), gandeai la fel?
        • -7 (7 voturi)    
          Cred ca la intrebarea asta a raspuns deja ... (Joi, 22 octombrie 2015, 16:35)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui so

          Cred ca la intrebarea asta a raspuns deja ... Virgil Magureanu. De curand, chiar de foarte curand, adresandu-se unei ziariste. Esti aceiasi?
      • +4 (4 voturi)    
        Prostul daca nu-i fudul... (Joi, 22 octombrie 2015, 15:42)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Alt comentariu nu cred ca mai e necesar.
      • +11 (11 voturi)    
        ! (Joi, 22 octombrie 2015, 15:51)

        CTGOnline [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Tovarase, in orice tara democrata, opozitia are dreptul sa protesteze impotriva puterii. Iar "puterea" are dreptul sa sanctioneze pe cei care incalca legea. In niciun caz nu are dreptul sa cheme o sleahta sa sparga sedii de firme/partide/etc. si sa bata oameni aiurea pe strada.
        Dar da, din pacate, "puterea" de atunci nu vroia sa auda de un stat democrat (doar aveam un bolsevic in frunte).
        • -9 (9 voturi)    
          Tovaras, netovaras (Joi, 22 octombrie 2015, 16:04)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui CTGOnline

          Tovaras, netovaras...
          Protestele si manifestatiile se fac conform legii si autorizatiilor primite. Tine-ti lecturile cu "opozitia are dreptul ..." pentru scoala de vara pedelica, aia sunt mai necititi si le dai o sansa sa invete "Basics".
          La buna vedere, hotaratule !
          • +8 (8 voturi)    
            Vad ca idiotenia nu se da dusa usor... (Joi, 22 octombrie 2015, 18:00)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            Da, se fac cu autorizatii, dar nu se instiga si nici nu se face apel la mase populare pentru a rezolva o problema. Pentru asta exista politie si justitie. Nu chemi o parte a populatiei pe care s-o asmuti impotiva altora, chiar daca cei din urma incalca legea. Si nici nu pui acea parte a populatiei sa aplice si pedepsele. Mai ales pedeapsa cu moartea!
          • 0 (0 voturi)    
            bai bolsevicule (Vineri, 23 octombrie 2015, 10:48)

            Irizat [anonim] i-a raspuns lui newlook

            nu se dau autorizatii pt. protest decat in rusia si coreea de nord.
            in romania (si in lumea civilizata in general) protestatatrii trebuie sa NOTIFICE autoritatile locale. iar autoritatile locale iau nota si atat.
            http://www.avocatura.com/ll581-legea-adunarilor-publice.html
          • +1 (1 vot)    
            ihi (Vineri, 23 octombrie 2015, 14:41)

            CRMS [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            Noroc ca unii n-au tinut cont ca Ceausescu nu le aprobase prostestele !
      • +6 (6 voturi)    
        Amfetamine? (Joi, 22 octombrie 2015, 17:21)

        io [anonim] i-a raspuns lui newlook

        Ai calcat pe aratura, niuluc!
        • -7 (7 voturi)    
          Am vrut sa sugerez ceva (Joi, 22 octombrie 2015, 18:15)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui io

          Am vrut sa sugerez ceva. Nu-mi spune ca n-ai inteles !
      • 0 (0 voturi)    
        A vorbit poporul ? Haha ! (Sâmbătă, 24 octombrie 2015, 15:04)

        FlorinG [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Nu poporul a vorbit, omule, a vorbit poporul abia iesit dintr-un regim indobitocitor, pe care noua putere i-a manipulat in cel mai crunt mod, incepind cu televizorul (aveam doa tvr, Cornelius Rosiianu, mai stii ?) si terminind cu salamul si partile sociale restituite. Populatia era debusolata, minciuna a tinut. Cei mai destupati la minte au protestat, dar grobianimea era abundenta. Iar tu te lauzi cu poporul ala...
    • +6 (6 voturi)    
      ! (Joi, 22 octombrie 2015, 15:42)

      CTGOnline [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Din pacate, sunteti multi.
    • 0 (0 voturi)    
      nu te (Vineri, 23 octombrie 2015, 7:54)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      vad bine.
      norocul tau ca nu te recunoaste lumea pe strada, ca ti-o iei pe cocoasa, cu furtunele mineresti, de nu-ti ajung nici 1000 de solde de postac pro-rus sa te mai faci sanatos.
    • 0 (0 voturi)    
      de exemplu eu traiesc doar din ură (Sâmbătă, 24 octombrie 2015, 10:02)

      Mariicaialbastri [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      bălăcindu-mă in noroi pentru că voi in 1952 ati venit intr-o noapte 12 insi cu niste dube si l-ati luat pe bunicul din pat si l-ati dus la Canal. A murit în cîteva luni și bineînțeles că l-ați îngropat ca pe un cîine de nici nu știm unde ii e mormîntul. am căutat dosarul la CNSAS și nu e decît o fiișă unde un locotentent de securitate (după nume părea evreu ungur dar nu cred că asta are vreo importanță) il intreba cate limbi străine știe, dacă a fost vreodată în străinătate și cine înscris în PNL. Fiind un țăran cu 4 clase și 5 ha de pămînt fără legătură cu Garda de Fier și prea bătrîn în 41 ca să participe la campania din Est evident că l-au arestat degeaba pentru că nu l-au condamnat nici măcar la o zi de închisoare. Boon! Din ce am învățat eu la facultate la Sociologia Dreptului se pare că răzbunarea privată a început să dispară odată cu apariția statului pe cursul inferior al Nilului acum vreo 5000 ani. Atunci elita a monopolizat violența interzicînd supușilor să-și mai facă dreptate singuri. De atunci forța coercitivă a statului se aplică ritualizat și gradual împotriva făptuitorului la cererea victimelor. La popoarele primitive de munteni: albanezi, calabrezi, corsicani, ceceni există in continuare forme de răzbunare privată prestatală acceptată în comunitate. Or, in momentul în care statul nu pedepseste violența impotriva particularilor, ba mai mult o tolerează sau o încurajează, bineinteles că se acumulează resentimente și ură. Ceea ce credeți voi securiștii este că prin trecerea timpului ura asta ar trebui să se disipeze pentru că intervine uitarea. Ei nu e chiar așa, ura și resentimentele se transmit din generație în generație pentru că nu suntem toți Maica Tereza sau Mahatma Ghandi... Din acest motiv a apărut Primăvara arabă și din același motiv Ion Iliescu, Gelu Voican Voiculescu, Cico Dumitrescu trebuie să plătească pentru mineriadă. Ca să se închidă cercul newlook!
  • +1 (7 voturi)    
    chiar nu stiti? (Joi, 22 octombrie 2015, 14:10)

    victor L [utilizator]

    Chiar nu stiti cine sint cei ce au determinat CEDO la asemenea decizie?
    Sau nu stiti ce se spune in clipul de mai jos?
    https://www.facebook.com/PresedinteleTraianBasescu/videos/vb.361235817223309/1011946312152253/?type=2&theater
    • 0 (0 voturi)    
      excelent (Vineri, 23 octombrie 2015, 10:51)

      Irizat [anonim] i-a raspuns lui victor L

      puse fata-in-fata declaratiile lui iliescu si basescu.
  • +14 (16 voturi)    
    Iliescu = pro-sovietic (Joi, 22 octombrie 2015, 14:16)

    marvio [utilizator]

    Ion Ilescu a creat un stat pro-rus in toata puterea cuvantului, pe care pana si Ceausescu l-a evitat si chiar blamat. Gasca care a preluat puterea dupa '89 a intors parcursul firesc al Romaniei, din pdv politic, economic si social cu cel putin 10-15 ani. Toate acestea din dorinta de a pastra vechile relatii comuniste si privilegii la locul lor, dar si de a le intari. Mai rau a fost ca foarte multi romani, formati in cadrul ideologiei strambe comuniste nu au perceput corect dorinta de schimbare a intelectualitatii si s-au constituit in masa de suport si manevra a neo-bolsevicilor instalati la putere.

    Fara aceasta masa formata in special din muncitori si mineri, nascuta mai ales in perioada razboiului, care nu a cunoscut vreodata democratia reala, usor de manipulat, Iliescu&co nu s-ar fi putut mentine la putere mai mult de cateva luni. Iar daca URSS nu s-ar fi prabusit in 1992, eram si astazi o periferie la cheremul imperiul sovietic.
  • +9 (15 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 22 octombrie 2015, 14:16)

    [anonim]

    • -5 (7 voturi)    
      da! (Joi, 22 octombrie 2015, 14:26)

      Gustav666 [utilizator] i-a raspuns lui

      Pentru ca se uita la ceilalti si la nevolnicia acestora.
    • -1 (5 voturi)    
      Boivacizarea (Joi, 22 octombrie 2015, 14:35)

      Qu [utilizator] i-a raspuns lui

      Boivacizarea (https://xaeus.wordpress.com/2015/09/14/dex-actualizat-boivaci/) s-a facut de mult. Acum se vad doar efectele ei.
  • +3 (3 voturi)    
    . (Joi, 22 octombrie 2015, 14:18)

    radu [anonim]

    daca tot obliga CEDO statul roman sa faca treaba asta, oare nu l-ar putea obliga si sa faca autostrada aia nenorocita Sibiu - Pitesti ?
    nu se poate da in judecata pentru bataie de joc si rea vointa in cazul asta (si nu numai) statul roman ?
  • -1 (5 voturi)    
    personal, gasesc acest moment f.interesant... (Joi, 22 octombrie 2015, 14:19)

    Lucky [anonim]

    ...numai si daca gandesti ca fara acordul sau toleranta conducerii PSD ar fi greu de crezut ca, asa, dintr-o data, dupa atata amar de timp, Iliescu este pus sub acuzare in toata regula.
    Este posibil ca Dragnea sa-si fi pus amprenta personala pe acest eveniment, ca un moment al unui nou inceput pe care nu doar il anunta dar il si executa.
    Interesant, este tot ce pot spune pentru moment si astept cu sufletul la gura sa vad si alte momente plasate pe aceeasi curba...
  • -1 (9 voturi)    
    de acord (Joi, 22 octombrie 2015, 14:24)

    Gustav666 [utilizator]

    Sa fie cercetat si judecat Ion Iliescu pentru victimele minerilor.
    Dar n-am auzit despre niciun dosar penal deschis pentru incendierea si atacul asupra Ministerului de Interne din 13 iunie.
    • +2 (4 voturi)    
      Pai si nu ti se pare normal? (Joi, 22 octombrie 2015, 19:42)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Gustav666

      Ce, vrei sa se demonstreze ca tot ei au atacat si incendiat ministerul ca sa aiba justificare pentru ce aveau de gand sa faca? Sa mai spun si de asa-zisa revolutie? Cati au fost judecati si condamnati pentru mortii de atunci?
      • 0 (0 voturi)    
        PS - tocmai am aflat ca dosarul a fost clasat (Vineri, 23 octombrie 2015, 14:21)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        Nu am stiut ca in justitia romana crimele se prescriu. O alta "realizare mareata" a PSD!!!!
  • -9 (11 voturi)    
    traian basescu (Joi, 22 octombrie 2015, 14:24)

    xanti [utilizator]

    Ani de zile l-a aparat pe Iliescu si asa era normal sa faca.
    Pentru acest lucru e de felicitat in schimb neamtul a sarit calul.
  • +4 (6 voturi)    
    Si restul ? (Joi, 22 octombrie 2015, 14:34)

    Qu [utilizator]

    Si restul de sute care de 25 de ani jefuiesc tara si-s vinovati de inalta tradare si subminarea economiei ?
    • 0 (0 voturi)    
      ai urmarit presa in ultimii ani? (Vineri, 23 octombrie 2015, 10:53)

      Irizat [anonim] i-a raspuns lui Qu

      sa vezi cum infunda puscariile pe banda rulanta mafiotii politici de toate ranguirle si culorile politice?
      desigur mai e mult pana departe, dar se lucreaza intens.
      • 0 (0 voturi)    
        E de forma (Miercuri, 28 octombrie 2015, 14:56)

        Qu [utilizator] i-a raspuns lui Irizat

        E o manevra prin care sunt eliminati cei ne-aliniati cu noul sistem mafiot creat.
        Exact ca pe vremea lu' Al Capone.
  • +4 (4 voturi)    
    Oare sa sa fie? (Joi, 22 octombrie 2015, 14:35)

    so [anonim]

    Daca erau copiii tai cei care au murit (sau care au suferit vatamari grave), gandeai la fel?
  • -2 (6 voturi)    
    Cu atat mai bine (Joi, 22 octombrie 2015, 14:45)

    Gigi Kent [utilizator]

    Cu atat mai bine demersul Justitiei de a clarifica situatia acum cand PSD-ul e la guvernare iar presedintele in functie nu se implica este mai legitim.

    Ma scuzat dar implicarea lui Basescu pe speta era pur politicianista (servindu-i impotriva adversarilor politici) si are tot atata valoare cat a avut si condamnarea de catre un nomenclaturist a crimelor comunismului in Parlament, adica fix cat o ceapa degerata.

    Institutiile puternice actioneaza obiectiv fara sa astepte ca tatucul sa iasa la 18:00 si sa spuna cine e corupt si cine e curat ca lacrima, cine e vinovat pentru mineriade si cine nu.
  • +3 (5 voturi)    
    Adevăratul Vinovat (Joi, 22 octombrie 2015, 14:54)

    Fisherman [utilizator]

    Este adevărat că pentru Iliescu și alți câțiva este un prim pas - unul concret (în cazul în care Justiția va fi convinsă că acuzațiile aduse celor câțiva acuzați sunt susținute prin dovezi și va pronunța sentințe conform noului Cod Penal) - pentru că acest proces vizează persoane bine-cunoscute care vor avea de executat ani de pușcărie. La fel de adevărat este că vinovații în această speță sunt și persoanele care au executat ordinele venite de le Cupola patronată de Ion Iliescu în jos pe lanțul ierarhiei din Securitate și din PCR care, eventual, ar putea fi puse sub acuzare.

    Însă adevăratul vinovat este Sistemul Stalinist !
    Pașii care vor conta vor fi cei care vor pune în Cartea de Istorie adevărul despre Regimul Comunist ilegitim și criminal care a fost impus României de Rusia Sovietică și care a fost susținut de Iliescu & Co chiar și după ce poporul s-a revoltat și a strigat: ”Fără comuniști !”
    Generațiile post-decembriste trebuie să știe !
    • -4 (4 voturi)    
      Eh uite aici ne despartim... (Joi, 22 octombrie 2015, 16:48)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui Fisherman

      Ca si opinie ne despartim aici. Daca nu s-a putut dovedi sau nu se poate dovedi ca a fost o frauda electorala masiva atunci regimul ramane criminal dar din pacate legitim. Sa nu uitam ca Iliescu a fost votat parca la un moment dat de 80% din populatie. Trist dar adevarat, asa functioneaza democratia. Instrumentele pentru lustrarea comunistilor si securistilor au stat la noi, populatia, sub forma votului si din pacate majoritatea au ales sa nu le foloseasca. Degeaba s-a revoltat poporul si a strigat "fara comunisti" daca dupa aia a votat tot pe dos.

      Si sa fim seriosi ca multa lume are pacatele ei dpdv al votului. Daca in anii '90 (si chiar 2000) a fost votat Iliescu pentru ca "nu ne vindem tara, nu ai mancat salam cu soia cu noi" si alte sloganuri ieftine tot prin anii 2000 a fost votat un alt nomenclaturist comunist pe baza de "reforma statului si lupta anticoruptie". In general comunistii si securistii si-au adaptat oferta in functie de cererea publicului si tot ei au ramas la putere.
      • +4 (4 voturi)    
        Da, e adevarat (Joi, 22 octombrie 2015, 18:02)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

        Si Hitler a castigat alegerile tot in mod corect!
  • +2 (4 voturi)    
    asteptari desarte... (Joi, 22 octombrie 2015, 15:22)

    astanueromaniamea [anonim]

    Chiar credeti ca vor fi condamnati jegosii astia pentru mineriada? De cine? Nu stiu cati dintre voi ati ajuns in instanta macar pentru o contestatie la vreo amenda. Vi s-a parut ca judecatoarele/judecatorii sunt ok? In instante colcaie prostia, ca de altfel in toate aparatele de stat unde nu conteaza competenta ci apartenenta. Credeti ca vreo fufa proasta care a citit codurile pe diagonala va avea tupeu sa-l condamne pe tatuca? Ca sa nu mai spunem ca jumatate dintre romani le tine partea javrelor. De ce? pentru ca au fost obisnuiti de 50 de ani sa nu gandeasca si sa li se spuna cine este bun si cine este dusmanul poporului. Atat timp cat aceasta jumatate a populatiei nu va disparea (in mod natural, firesc) nu se vaschimba nimic in Romania. Eu cred ca, in momentul de fata, numai noi putem face dreptate in Romania si sa trimitem la groapa de gunoi, la propriu, pe toate acest lepre. Cand vom pune mana pe topoare si pe furci si vom sari pe ei, vor intelege ca... "Game over" Cand a renuntat Ponta la renumararea voturilor, la ultimele alegeri? Cand a vazut strada. Am ajuns intr-o situatie in care, daca vrem sa scapam de comunisti, trebuie sa o facem singuri, nu sa asteptam vreun procuror mai indraznet, vreun judecator cu capul pe umeri. Veti spune ca nu-i democratic...Dar ceea ce fac ei ...este democratic? Sau, fiind vorba despre mineriada, a fost democratic ca o hoarda de inculti, nespalati si plini de rahat in salopete si in jurul gurii sa-si calce in picioare semenii la ordinul sus-pusilor zile? Comunismul a insemnat si inseamna sfarsitul romanilor ca popor. Dar, din pacate, de comunisti nu scapam si nu vom scapa pana cand ne vom destepta si vom actiona ca un popor nu ca o adunatura.
    • 0 (0 voturi)    
      eu am ajuns in instanta de mi multe ori (Vineri, 23 octombrie 2015, 10:55)

      Irizat [anonim] i-a raspuns lui astanueromaniamea

      si am castigat procese - inclusiv cu politia.
      nu zic ca sistemul judiciar in romania e parfum, dar fata de mocirla de acum 15-20 de ani, progresele sunt imense.
  • +1 (3 voturi)    
    waw! newlook sau (Joi, 22 octombrie 2015, 15:37)

    astanueromaniamea [anonim]

    Newlook sau oldfashion? Prietene, daca ai mai putin de 45-50 de ani...chiar suntem de kakat. Singura sansa...EMIGRAREA si sa votam prin posta. Auzi la "dansul" Iliescu mare om de stat pentru ca a tinut Romania intreaga...Waw!!! Sobolanul ala, bolsevic imputit, un mare om de stat? Cine au mai fost mari oameni de stat? Ceausescu, Gherghe-Georghiu Dej, Ana Pauker, Ghe Doja? Tac-tu a fost prim-secretar de judet si esti nostalgic? Pentru ca nu cred ce citesc...NU-MI TRECE...iLIESCU MARE OM DE STAT....!!!????? Atunci, ca sa te oftici: Basescu a afost si el, MARE OM DE STAT si a mai fost si MARE MINISTRU AL TRANSPORTURILOR, deci doi la unu pentru el. Iar, impreuna, au 3-0 cu noi, pentru ca noi am pierdut mereu. Waw...nu-mi revin!
  • -3 (3 voturi)    
    Mutul (Joi, 22 octombrie 2015, 18:12)

    roko [anonim]

    Mutul tace si face. Da, nu il vedem pe Johanis iesind pe "sticla" in fiecare zi, insa incet incet vedem fosti monstri de neatins trimisi in judecata: Ponta & Iliescu. Vorba multa, saracia omului. Sa ii vedem la bulau pe acesti monstri, la cat mai multi ani!
  • -1 (1 vot)    
    Doamne,cata inadvertenta... (Vineri, 23 octombrie 2015, 8:58)

    cristescu [anonim]

    Oameni buni,va aduceti aminte oare evenimentele de-atunci?in 1990 cei multi au ales cum au simtit atunci,votul a fost covarsitor dar liber,poate cel mai adevarat vot de la revolutie pana in prezent.Cine erau cei care contestau puterea legal constituita?Cine erau cei care doua luni ocupasera Piata Universitatii?Cine era Marian Munteanu asa-zisul lider al asa-zisilor oameni de cultura si de bine?Marele etnolog de azi,Marian Munteanu era unul nascut in 1962 si care-si termina facultatea prin ...1991,mare om,precoce tanar,insufletit barbat si ca el multi in Piata Universitatii...Tone de sticle de alcool,excremente umane,vitrine sparte,circulatie perturbata si multe,multe alte oribile lucruri se intamplau in acea zona.Fortele de ordine de-atunci nu puteau sa tina sub control manifestatia acelor oameni care vroiau binele tarii ,noi cei care votasem intr-un anumit fel ne doream liniste,pana sa vina minerii vazand neputinta Politiei vroiam sa ne organizam sa venim cat mai multi ocolo sa dispersam "cloaca aceea de golani".Despre Ion ilescu , mare om ,mare caracter,mare ROMAN! Cititipe blogul D-mniei sale ,"Eu,bolsevicul"
    • +1 (1 vot)    
      Vezi si comentariul de mai sus (Vineri, 23 octombrie 2015, 14:31)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui cristescu

      Ziceam ca si Hitler a fot ales perfect legal. In ce te priveste pe tine si pe ceilalti ca tine, e perfect valabil ce a spus cineva: "PROSTI, DA' MULTI". Probabil ca nu stii cine, dar poti cauta pe internet sau ruga pe cineva sa-ti spuna. Iar cu linistea s-a vazut dupa, cand inflatia a sarit si la 350%, cand au fost distruse mai toate intreprinderile, si eventual "privatizate" cele mai bune, etc. Ca de, era liniste, nimeni nu indraznea ca zica ceva ca daca iar veneau "fortele de bine" sa mai omoare pe careva... Si apropo, nu cei din piata au spart vitrine, devalizat magazine si sedii de partide. Mai informeaza-te daca esti in stare...
  • +1 (1 vot)    
    La azil, tataie! (Vineri, 23 octombrie 2015, 10:17)

    AdinaCiurea [anonim]

    Golanii din PSD îşi trimit bunicul la azil, cu tinichele legate de coadă - nici nu mă aşteptam la altceva ;)
    Aviz celor care cred că şleahta asta îi "ocroteşte" ;)
  • 0 (0 voturi)    
    Ghinion Iliescu! (Vineri, 23 octombrie 2015, 14:47)

    CRMS [utilizator]

    Iliescu este cel mai mare ghinion pe care l-a avut Romania dupa Ceausescu.
    Romanii s-au last prostiti de el altfel am fi fost acuma cam pe unde sunt polonezii sau cehii in schimb suntem cam pe unde sunt mexicanii sau brazilienii.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by