Catalin Drula, deputat USR, despre eliminarea celor doua tuneluri "pentru ursi" de pe autostrada Lugoj-Deva: Ar fi o catastrofa pentru mediu

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 3 aprilie 2017, 15:43 Actualitate | Mediu

Catalin Drula
Foto: Arhiva personala
Deputatul USR, Catalin Drula, atrage atentia intr-o scrisoare deschisa adresata ministrului Transporturilor, Alexandru Cuc, ca eliminarea eliminarea celor doua tuneluri de pe lotul 2 al autostrazii Lugoj - Deva ar fi catastrofala atat pentru mediu, cat si pentru trafic, cel putin pe perioada lucrarilor. Drula cere ministrului Cuc sa scoata la licitatie acest sector de autostrada, cu cele doua tuneluri, si sa inchida coridorul european.

Potrivit deputatului USR, ministrul Transporturilor, Alexandru Cuc, a anuntat ca discuta la Comisia Europeana sa renunte la tunelurile de pe autostrada Lugoj-Deva.

Tunelurile "pentru ursi" au fost adaugate ulterior la proiectul original al autostrazii dupa ce autoritatile de la mediu au decis ca se impune modificarea proiectului sau realizarea unor structuri in plus astfel incat coridoarele naturale de mobilitate a faunei din zona sa nu fie afectate si sectionate, practic, de noua sosea de mare viteza.

Va prezentam mai jos scrisoarea deschisa adresata de Catalin Drula ministrului Transporturilor"

Domnule ministru,

Nu Comisia Europeana ne cere sa construim acele tuneluri, ci propriile noastre evaluari facute dupa legile si reglementarile nationale. Avem un acord de mediu emis de statul roman (https://goo.gl/xhWhE2) la care s-a muncit ani de zile care ajunge la concluzia ca solutia tehnica din licitatia initiala, o sapatura masiva, ar fi fost catastrofala prin efectele asupra mediului.

Dar dincolo de aspectele de mediu, solutia initiala era pur si simplu proasta din punct de vedere tehnic. Un debleu (sapatura) cu adancimea de 40 de metri (cat un bloc de 10 etaje) si deschiderea la partea superioara de cateva sute de metri prin pamanturi similare cu cele de pe Orastie-Sibiu. Aceste tuneluri se impuneau oricum din punct de vedere tehnic in orice tara normala (nu trebuie sa ne uitam mai departe de Ungaria sa vedem ca orice ridicatura de relief mai mare e traversata prin tuneluri).

Aduce in discutie domnul Cuc si chestiunea costurilor pentru aceste tuneluri. In primul rand, exagereaza sumele, e vorba de 100 mil eur in plus (nu de 180), dar nu asta e important. Discutam despre un contract de la Lugoj la Deva care a fost licitat pentru aproximativ 400 mil de euro, dar pe care statul roman estimase sa plateasca dublu (s-a venit cu valori foarte mici la licitatie). Un contract finantat 85% de Comisia Europeana cu fonduri nerambursabile. Nu aceasta suplimentare pentru o solutie mai buna e problema, domnule Cuc, ci felul cum deruleaza CNAIR si Ministerul acest contract prin care s-au pierdut mult mai multi bani, atat drept costuri de oportunitate ca nu-i gata autostrada, cat si efectiv ca suplimentari cerute de constructori pentru ca statul nu e in stare sa le asigure front de lucru.

Prin modul cum genialul domn Neaga (director general la CNADNR in anii 2013-2015) a derulat acest contract, am pierdut sute de milioane de euro pe care puteam sa-i tragem din Programul Operational Transport 2007-2013 (cu extensie pina in 2015).

Se stie din decembrie 2013 ca aceste tuneluri trebuie scoase la licitatie separat, dar CNAIR sub dl. Neaga (acum consilier al ministrului Cuc) a sabotat permanent progresul in aceasta directie. De ce? Nu pot decat sa presupun ambitie, prostie sau lipsa de asumare a unei decizii. Sau o combinatie a acestora.

Cel mai grav este ca zona acestor tuneluri va fi singura intrerupere de pe autostrada Sibiu-Nadlac pentru multa vreme. Timp de cel putin 5 ani se va iesi de pe autostrada pe drumul national alaturat, ingust si cu serpentine, pe o distanta de 15 km. Rezultatul, cozi interminabile de masini si TIR-uri, pentru ca pe acolo trece traficul Romaniei spre Europa. Cand vom vedea stiri la TV pe tema asta peste cativa ani sa ne aducem aminte de cei care au cauzat situatia prin aceste tergiversari.

In final, sa nu uitam ca proiectul tehnic pentru aceste tuneluri a fost realizat deja de antreprenor la cererea statului roman. S-au efecutat studii geotehnice amanuntite, s-a verificat proiectul de catre Consiliile Tehnico-Economice ale CNAIR in repetate randuri, s-au pronuntat profesori universitari asupra acestor tuneluri. Asadar avem un proiect tehnic gata, in valoare de sute de mii de lei, tot ce trebuie facut este sa fie licitat pentru gasirea unui constructor.

Domnule Cuc, n-aveti ce sa cautati la Comisia Europeana, terminati cu ineptiile si scoateti odata la licitatie acest sector astfel incat sa inchidem coridorul european!


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

3711 vizualizari

  • -6 (6 voturi)    
    Interese imobiliare sau dragoste de animale (Luni, 3 aprilie 2017, 16:10)

    marsur [utilizator]

    Ma intreb daca tot acest demers nu are legatura cu faptul ca foarte multe firme isi relocheaza depozitele logistice de langa Bucuresti spre autostrada ? Si se intarzie cat mai mult finalizarea autostrazii pentru protectia ynei duzini de patroni sau fonduri de investitii ? Oare singura varianta viabila sunt acele tuneluri foarte scumpe sau se pot face ecoducte ca in Germania , Austria ....
    • +4 (4 voturi)    
      PSD e la putere din 2012- decembrie 2015 (Luni, 3 aprilie 2017, 18:25)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui marsur

      tunelurile pt animalele salbatice au fost decise si taraganate tot de guvernul PSD - Ponta 2012 - 2016

      pe final de mandat fostul guvern PSD a decis ca tunelurile initiale sunt prea mici si ca trebuie altele mai mari

      astazi un alt guvern PSD decide ca tunelurile sunt prea mari si ca trebuie altele mai mici

      tunelurile oricum se vor face dar incompetentii astia vor sa FURE fdin banii alocati pt tuneluri si sa le subdimensioneze
  • +12 (12 voturi)    
    Bravo! (Luni, 3 aprilie 2017, 16:18)

    marianmarian [utilizator]

    Ar trebui naibii sa fie si altii, nu doar el. PNL-ul ce spanac vegheaza?
  • -11 (13 voturi)    
    poate (Luni, 3 aprilie 2017, 16:20)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    a uitat dl deputat ca cea mai mare catastrofa pentru romania este lipsa autostrazilor. Sau poate nu-l intereseaza subiectul.
  • -9 (13 voturi)    
    Nu sunt ursi in judetul Timis (Luni, 3 aprilie 2017, 16:21)

    LucS_M [utilizator]

    Stimate domn deputat Catalin Drula, ati omis un singur detaliu in scrisoarea dumneavoastra: in judetul Timis nu exista ursi. Restul sunt povesti. Daca ati circula pe valea Muresului mai des, ati intelege ce cereti....
    • +2 (2 voturi)    
      Ba sunt! (Luni, 3 aprilie 2017, 17:03)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui LucS_M

      Sunt ursi in zona Faget adica exact pe traseul acestei autostrazi!
      Hai sa facem si noi o data lucrurile cum trebuie: corect, la pretul pietei, cu grija pentru mediu si pentru patrimoniu! Nu trebuie sa renuntam la nimic!
    • 0 (0 voturi)    
      dar in hunedoara sunt? (Luni, 3 aprilie 2017, 17:16)

      rrat [utilizator] i-a raspuns lui LucS_M

      pt ca tunelurile sunt de fapt in jud. Hunedoara. si dvs stiti mai bine pe unda umbla ursii...
    • +2 (2 voturi)    
      dar nu pt timis se face ci pt CARAS (Luni, 3 aprilie 2017, 18:26)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui LucS_M

      ursii trec dinspre apuseni spre zona muntoasa din caras - severin.

      dar tu esti PSD-ist , ce sa intelegi...
  • -8 (12 voturi)    
    vorbesti prostii (Luni, 3 aprilie 2017, 16:55)

    Ipse1954 [utilizator]

    unde ai vazut tu tuneluri in Ungaria la orice ridicatura?
    de ce nu ai vazut ca in Ungaria (ca de altfel in toata Europa) nu exista tunele pentru animale, exista pur si simplu poduri acoperite de pamint. vreti tunele ca sa justificati enormle costuri de 100 milioane cind un pod costa nu mai mult de 1-2 milioane? hai sifon specialistu lu peshte!
    • +3 (3 voturi)    
      Nu sti nimic dar postezi. (Luni, 3 aprilie 2017, 17:24)

      Alor [utilizator] i-a raspuns lui Ipse1954

      este vorba de un deal care trebuie: ori strapuns cu un tunel ori excavat prin mijloc ca sa treaca autostrada. Nu este vorba de nici un pod prietene.
    • +4 (4 voturi)    
      'poduri acoperite de pamint' deci tuneluri (Luni, 3 aprilie 2017, 18:27)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Ipse1954

      despre 'poduri acoperite de pamint' vorbim si aici, adica TUNELURI....peste care trec animalele salbatice
    • +2 (2 voturi)    
      tunele pentru autostrazi (Luni, 3 aprilie 2017, 21:43)

      VladSnow [anonim] i-a raspuns lui Ipse1954

      Tunelele sunt pentru autostrada, nu pentru ursi. Ca pe deasupra pot trece si ursii e bonus.

      Dar scopul principal e sa nu alunece malurile sapaturii peste autostrada cum se intampla la Acilu, unde tot asa s-au incapatanat sa nu faca tunel.

      Cheltuielile cu reparatiile cauzate de incapatanare au fost de peste 15 milioane de euro in 2 ani, si vor mai creste. Nu mai vorbim despre banii pierduti de soferi prin inchiderea segmentului respectiv de autostrada pentru reparatii.

      Costul suplimentar peste tunel ar fi fost 66 milioane de euro. In ritmul asta peste vreo 5 ani s-ar putea sa ajungem cu reparatiile la acelasi cost ca in varianta cu tunel, si sa nici nu fie rezolvata definitiv problema.

      Asta e problema, nu ursii.
  • +4 (4 voturi)    
    Felitări d-le Cătălin (Luni, 3 aprilie 2017, 20:03)

    nick24 [utilizator]

    Vă rugăm continuați să monitorizați toate șantierele - pt că paradoxal, dar sunteți singurul oficial care o face!!!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version