Eroii de la Fukushima: Ne asteptam sa murim

de V.M.     HotNews.ro
Joi, 31 martie 2011, 22:20 Actualitate | Internaţional

In camera de control a centralei Fukushima Daichi
Foto: Agerpres
Muncitorii japonezi ramasi la centrala nucleara de la Fukushima spun ca se asteapta sa moara din cauza radiatiilor la care sunt expusi pe durata eforturilor lor de a mentine sub control situatia de la cele patru reactoare grav afectate de seismul si tsunamiul din 11 martie, a declarat pentru Fox News mama unuia dintre lucratori.

Curajosii muncitori ramasi sa gestioneze frecventele deficiente de functionare ale sistemelor de racire de la cele patru reactoare - asa-numita echipa "Fukushima 50" - sunt expusi in mod repetat la niveluri de radioactivitate periculos de ridicate.

"Fiul meu si colegii lui au discutat mult despre asta si sunt dispusi sa moara, daca e necesar, pentru a salva natiunea", a declarat inlacrimata mama unui muncitor de 32 de ani, ramas la Fukushima.

"Mi-a spus ca sunt impacati cu ideea ca vor muri in scurt timp din cauza radiatiilor sau de cancer, ulterior", a mai spus ea.

Ea nu a putut confirma daca fiul ei sau alti muncitori sunt deja afectati de radiatii, dar a adaugat ca "acestia au cazut de acord ca, inevitabil, unii dintre ei ar putea muri in cateva saptamani sau luni".

"Ei stiu ca este imposibil pentru ei sa nu fi fost deja expusi la doze letale de radiatii", a explicat mama muncitorului.

Femeia a povestit toate acestea intr-un interviu acordat telefonic televiziunii americane Fox News, dar sub conditia anonimatului, pentru ca, spune ea, muncitorilor li s-a cerut sa nu comunice cu presa sau sa ofere detalii familiilor lor, pentru a diminua panica in randul populatiei.

Operatorul centalei nucleare, compania TEPCO, spune ca muncitorii ramasi la Fukushima sunt supusi unor controale medicale regulate, pentru depistarea eventualelor semne de contaminare cu radiatii. TEPCO sustine ca nu s-au mai inregistrat alte cazuri de iradiere, dupa cel de saptamana trecuta, cand trei muncitori au primit ingrijiri dupa ce au intrat in contact cu apa radioactiva.


Citeste mai multe despre   























8670 vizualizari

  • +15 (17 voturi)    
    eroii japonezi (Joi, 31 martie 2011, 23:13)

    Rosu Claudiu [anonim]

    Samurai, eroi, oameni ca mine si ca tine
    • +14 (16 voturi)    
      De acord cu tine!! Adevarati eroi! (Joi, 31 martie 2011, 23:26)

      Inna [anonim] i-a raspuns lui Rosu Claudiu

      Acesti oameni se sacrifica constient, pentru a oferi sansa la viata celorlalti compatrioti ! Sunt niste oameni minunati, rari! Sunt adevarati eroi! Ei chiar sunt SAMURAI
    • +1 (1 vot)    
      ei sunt eroi (Vineri, 1 aprilie 2011, 18:59)

      vasile [anonim] i-a raspuns lui Rosu Claudiu

      As fi vrut sa ai dreptate, sa fim si noi eroi ca ei, ca mine si ca tine. Dar cand ma uit cum se calca lumea in picioare pentru un kil de ulei...
      • +1 (1 vot)    
        Selectie naturala (Vineri, 1 aprilie 2011, 21:43)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui vasile

        Asta-i lumea, altruistii se duc si raman egoistii. In cazul unui cataclism mondial cei mai egoisti dintre noi au sansele cele mai mari sa supravietuiasca.
  • +17 (19 voturi)    
    Respect total pentru acesti oameni (Joi, 31 martie 2011, 23:15)

    Captain Obvious [utilizator]

    Istoria ii va mentiona ca niste adevarati eroi. Poate unii dintre ei vor fi feriti si vor putea sa isi traiasca viata in continuare pentru ca o merita. Sper sa reuseasca sa duca la capat ce isi propun, ca sa nu fie totusi acest sacrificiu de "pomana".
  • +9 (11 voturi)    
    respect (Joi, 31 martie 2011, 23:20)

    kin3zu78 [utilizator]

    tot respectul pentru sacrificiul lor , sincer nu stiu daca as fi avut taria de a lua o asemenea decizie.
  • +6 (8 voturi)    
    Respect (Joi, 31 martie 2011, 23:29)

    Shark [anonim]

    cuvintele sint prea mici pentru a exprima RESPECTUL pentru acesti bravi japonezi ...
    sacrificiul pentru o cauza buna, pentru a incerca sa faca ceva sa le fie bine celorlalti ...
    inca odata, mult respect pentru Japonezi !
  • +6 (6 voturi)    
    Cei 50 ... (Joi, 31 martie 2011, 23:29)

    hpuiu [anonim]

    ... sunt defapt 300 care lucreaza in schimburi de 50. Poate un pic de documentare nu ar strica :

    "The so-called Fukushima 50, the group of around 300 technicians, soldiers and firemen who work in shifts of 50 [...]"

    http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/japan/8419808/Japan-nuclear-crisis-Fukushima-50-expect-to-die.html
  • 0 (14 voturi)    
    +1 (Joi, 31 martie 2011, 23:49)

    Mircea M [anonim]

    Din pacate trebuie sa o mai spun si acuma in momente tragice pt. natinea japoneza: japonezi nu fac parte din homo sapiens, ei sunt urmatoarea faza pe scara evolutiei omului si anume sunt "homo niponus" :). Probabil in acest moment ma criticati si spuneti ca vorbesc aberatii, dar va supun si imi supun un test: cati dintre noi s-ar oferii voluntari sa merga sa lucreze acum la centrala?, cat dintre noi s-ar fi oferit voluntar ca si kamikaze in 1945 si s-ar fi sacrificat viata lovind o nava maritima americana murind implicit si el? Despre asta vorbesc! Vedeti mai bine ramanem atunci la stadiul de homo sapaligus :) deoarece la noi inca nu s-a produs aceea mutatie genetica care sa ne aduca la nivelul lor !!! P.S. Ce ziceti facem o petitie sa trimitem un contingent de parlamentari romani ca si asa cica avem prea multi :) sa-i trimitem ca voluntari la centrala ca un mic si neinsemnat ajutor roman pt. "poporul japonez vecin si prieten"?
    • +7 (7 voturi)    
      ai uitat cati au plecat sa moara (Vineri, 1 aprilie 2011, 0:15)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Mircea M

      in 6 iunie 1944 in Normandia... si altii ca ei, nestiuti sau uitati de lume...
    • -4 (6 voturi)    
      lobotomie (Vineri, 1 aprilie 2011, 1:27)

      ADN [anonim] i-a raspuns lui Mircea M

      care mutatie genetica? aia care produce spalati pe creier xenofobi si ultra-nationalisti? nu, mersi, sa fie la ei acolo
    • +11 (11 voturi)    
      anti-comunism (Vineri, 1 aprilie 2011, 10:35)

      bogdanicus [utilizator] i-a raspuns lui Mircea M

      Am un strabunic care a murit la canal pentru ca s-a opus colectivizarii. Mai am doi bunici inchisi (10 si respectiv 5 ani) si ei in aceeasi perioada pentru ca s-au opus si ei comunismului. Ma mai gandesc la eroii de la Timisoara din 16-17 decembrie '89 si apoi Bucuresti in 21 Decembrie '89 din care o parte cel putin stiau cat de mare e rsicul de a fi impuscati. N-as zice ca suntem buni doar de dat cu sapa. Dar sunt de acord sa trimitem niste lichele pe post de voluntari...
      • +7 (7 voturi)    
        clarificare (Vineri, 1 aprilie 2011, 11:42)

        bogdanicus [utilizator] i-a raspuns lui bogdanicus

        Ce am vrut sa spun este ca sunt foarte multi romani care si-au sacrificat tineretea sau chiar viata pentru o idee sau pentru un drept, sau pentru libertate. Si nu au fost egoisti sa faca acest gest pentru ei si familia lor, ci pentru toti romanii.
    • +7 (7 voturi)    
      invata istorie (Vineri, 1 aprilie 2011, 11:17)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Mircea M

      Ai sa vezi ca toate natiunile in momente de criza au avut eroi care au depus sacrificii supreme pentru binele altora.
      Printre romani t-il amintescu pe Mircea Vulcanescu doar ca este recent! Vezi moartea lui si "testamentul"acestuia.
      Nemtii au avut si ei eroii lor chiar daca sunt mai mult sau mai putini patati de politicile vremurilor respective.
      Americanii la fel. Rusii de asemenea.
      Citeste despre garda lui Napoleon.
      Citeste despre aviatori romani...care atacau bombardiere aliate desi era in inferioritate numerica absoluta...si erau constieni ca nu au sanse sa se mai intoarca.
      Fiecare natie are eroii ei... unii mai multi altii mai putini. Japonezii sunt clar in top.
      Inca ceva. Eroii apar nu cand sunt chemati ci doar cand e nevoie!
      Sa-ti fie rusine pentru comentariul tau si umorul de proasta calitate. Sper sa nu fiu cenzurat...
  • +2 (2 voturi)    
    Fukushima 50 (Joi, 31 martie 2011, 23:55)

    barbidoc [anonim]

    Ma rezum la a spune ca ,,Fukushima 50" au fost de fapt 600, acum sunt 300 de muncitori.
    Hotnews a acoperit subiectul ,,Fukushima" in proportie de 0.01%. Sunt dezamagit.
    • -3 (3 voturi)    
      s-au pastrat pt Wikileaks: telegrame despre nimic (Vineri, 1 aprilie 2011, 12:53)

      marius [anonim] i-a raspuns lui barbidoc

      .
  • +2 (4 voturi)    
    respect (Vineri, 1 aprilie 2011, 0:42)

    Ghita Borsa [anonim]

    Respect, respect, respect ! Respect pentru acesti oameni !
  • +5 (5 voturi)    
    Comparatie (Vineri, 1 aprilie 2011, 8:03)

    V.R. [utilizator]

    La japonezi, acesti muncitori iradiati vor fi ajutati de stat cu niste pensii imense daca supravietuiesc acestui episod tragic.

    La romani, cei care au tras in oameni la revolutie sau pur si simplu au facut parte din armata sau securitate (fara sa fi participat pe un alt camp de batalie, decat eventual cel cu bautura) au fost si sunt ajutati de stat cu niste pensii imense. Avantaj pt. ai nostri: ei nu sunt in pericol de moarte, ba dimpotriva: au mai multi bani decat marea masa a populatiei pt. a se trata.

    Traiasca eroii neamului roman, in frunte cu varanul Felix!
    • +1 (1 vot)    
      mda... (Vineri, 1 aprilie 2011, 11:41)

      me [anonim] i-a raspuns lui V.R.

      numai ca la noi au rasarit eroii de la revolutie in draci...
      TOATE judetele au avut revolutionari...
      curios cand au luptat 3000 sa fie 5000 de revolutionari ... (cifre sunt din burta)

      toata stima pentru cei ce chiar au fost revolutionari, ceilalti ar trebui sa fie la puscarie
  • +1 (5 voturi)    
    Respectul nostru ! (Vineri, 1 aprilie 2011, 8:57)

    dino [anonim]

    Am fost in Japonia si cunosc bine poporul japonez de la care noi avem enorm de invatat. Pe un teritoriu neprimitor au facut prin munca su sacrificii o tara ca o gradina in care merita sa traiesti. Gestul celor de la centrala nu mira pe nimeni acolo , Japonia si imparatul sunt mai presus deact viata proprie. , aceasta gandire a facut ca ei sa fie printre cei mai puternici din lume. Deci , sa invatam de la ei si sa incercam sa ne comportam daca nu asa - pentru a evident nu putem - macar aproape .
    • +1 (1 vot)    
      respect pentru ce? (Vineri, 1 aprilie 2011, 20:12)

      io [anonim] i-a raspuns lui dino

      o natie de prosti? vai de picioare unde nu e cap! astia sunt niste tampiti! de ce? pentru ca numai un cretin plateste un inginer mai putin decat un medic! numai un cretin tine 40 de ani in functie un reactor. si pentru ca dintre toate masinile de care am auzit numai toyota a trebuit sa cheme milioane la verificari sa nu cumva sa se blocheze pedala de acceleratie
  • +4 (6 voturi)    
    Respect si tristete (Vineri, 1 aprilie 2011, 9:51)

    Mircea [anonim]

    Tot respectul pentru acesti oameni care isi risca viata pentru a o salva pe a altora.
    Sunt insa foarte trist ca a fost nevoie ca ei sa fie sacrificati pentru acest lucru.
    O tara care are roboti aproape pentru orice lucru, nu s-a gandit ca este nevoie de un robot care sa stinga incendii si sa ude cu tulumba un reactor supraincalzit.
    Trist , foarte trist !
    La TV au spus aseara ca ii vor ajuta nemtii cu un asemenea utilaj, acum !
    Trist ! Nu ma asteptam la aceste lucruri la Japonia !
    • +1 (1 vot)    
      apropo de starea curenta a roboticii (nu ce se ved (Vineri, 1 aprilie 2011, 14:48)

      Levente [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      Pentru cei interesati de subiect recomand articolul urmator.
      http://spectrum.ieee.org/automaton/robotics/industrial-robots/japan-robots-to-fix-troubled-nuclear-reactors
      Nu tot ce se vede in filmele SF inseamna ca e si realitate in ceea ce priveste robotica.
      Tot respectul pentru muncitorii care incearca sa salveze reactoarele de la o topire totala a miezurilor. Surse de la IAEA precizeaza ca e posibil sa se fi produs deja o topire partiala la unele miezuri de reactoare.
  • -1 (9 voturi)    
    aspecte (Vineri, 1 aprilie 2011, 10:39)

    Tzompi [anonim]

    La Fukushima, oficial, la 21 de zile dupa cutremur, avem 3 reactoare atomice cu miezuri topite, care scuipa materii radioactive, incontinuu. La unul din ele - cel putin - nu mai este mult pina cand lava atomica (corium) va strabate soclul de beton si va intra in freatic producind explozia cea mare. Nu trebuie sa fii Einstein sau Sagan ca sa ti dai seama ca o mare bucata de Japonia va ramane nelocuibila pentru multi multi ani si ca in mod cert catastrofa de azi depaseste Cernobilul. Ceva interesant: Cu cat situatia de la Fukushima se deterioreaza, cu atat posturile anglo-saxone insista la stiri cu razboiul din Libia. Mai putin France24 care vorbeste de Fukushima. Pentru ca sa abata atentia de la sectorul atomic. Pentru ca Mafia mondiala a sectorului atomic nu vrea ca lumea sa afle tot si sa se opuna construirii de centrale atomice, obiective indisolubil legate de complexul militaro-industrial mondial.
    Recent am aflat ca oficial cam un milion de oameni au murit din cauza radiatiilor de la Cernobil intre 1986 si 2004. Pentru ca o persoana care inghite/inhaleaza 1/1.000.000 dintr-un gram de plutoniu face cancer.
    • +1 (7 voturi)    
      Miezuri topite? (Vineri, 1 aprilie 2011, 10:57)

      Thorgrim [utilizator] i-a raspuns lui Tzompi

      De unde ai tu informatia ca miezurile ar fi topite? Toate sursele indica faptul ca reactoarele sunt in regula, dar unora le place sa raspandeasca zvonuri paranoide.
      • -1 (3 voturi)    
        desigur (Vineri, 1 aprilie 2011, 12:11)

        ANA [anonim] i-a raspuns lui Thorgrim

        ca miezurile sunt topite. Habar nu au ce sa faca...
        Cernobal? Mic copil pe langa catastrogfa asta, care e pe departe de a fi rezolvata...Oamenii aia mor degeaba acolo, ca nu fac nimica c-o tulumba cu care nici o casa n-ai putea s-o stingi...
        Toarna si ei pe molozul ala, sa nu zica o lume intreaga ca nu fac nimica! Hai sa fim seriosi! Miezul ala nu-i o cioata de lemn aprinsa...Sunt patetici si atata tot!
        Si vai de capul nostru!!! Mai mancati peste la conserva urmatorii ani???? Sau vreodata? Pana la urma ar fi o sansa sa se refaca fauna pirduta, daca scapa de radiatii...Ca noi nu-i vom mai pescui...
        • +4 (4 voturi)    
          Desigur? (Vineri, 1 aprilie 2011, 13:18)

          Thorgrim [utilizator] i-a raspuns lui ANA

          Ok, asa e, daca tu zici ca "desigur", trebuie ca miezurile sa fie topite. Nu-i nevoie de nici o alta lamurire :)
      • 0 (4 voturi)    
        Totusi, nu ne curg bale din gura. (Vineri, 1 aprilie 2011, 12:12)

        AlinN [utilizator] i-a raspuns lui Thorgrim

        Toate sursele spun ca reactoarele sunt in regula?
        Uite aici o poza cu un reactor "in regula":
        http://www.dailymail.co.uk/news/article-1367524/Japanese-tsunami-earthquake-Nuclear-fuel-rods-exposed.html
        Ar trebui sa exista genul literar "optimismul absurd" pentru a putea sa incadrez corect postarile de genul asta care ne spun:
        -reactoarele sunt in regula aia se agita acolo de prosti
        -cei care incaseaza 1sievert pe ora vor fi sanatosi tun, chiar s-a constatat ca le omoara microbii din corp
        -materialul radioactiv care pica in SUA si Europa ne va proteja de cancer pentru ca radiatiile in doze mici protejeaza de cancer
        -de fapt este chiar un avantaj ca s-a intamplat dezastrul nuclear.
        Daca mai faceti propaganda absurdului o vreme incep toti sa-si darame centralele sa le fie si lor bine, potoliti-va!
        • +2 (4 voturi)    
          da sub poza, mic, ce scrie? (Vineri, 1 aprilie 2011, 13:16)

          Thorgrim [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

          Poza aia mare e cu cladirea reactorului, nu cu reactorul propriu zis. Reactorul e intr-un vas de presiune, care la randul lui e inchis intr-o alta incinta, si in jurul acesteia e inca un strat gros de beton. A doua poza, cea cu "exposed fuel rods" e defapt bazinul de depozitare al deseurilor, de altfel si scrie sub ea "spent fuel rods" sau pe romaneste "barele de combustibil uzate".
          - Aia nu se agita acolo de prosti, deoarece sunt inca probleme cu sistemele de racire ale reactoarelor. Dar reactoarele in sine sunt ok, departe de stadiul de "lava topita" sau alte balarii
          - nu incaseaza nimeni 1Sv pe ora. Si intr-adevar, radiatiile pot fi si benefice, se folosesc in radioterapia bolnavilor de cancer.

          O alta parere, insotita si de niste cifre: http://www.bbc.co.uk/news/world-12860842
        • +6 (6 voturi)    
          Lava (Vineri, 1 aprilie 2011, 14:48)

          Gamma [anonim] i-a raspuns lui AlinN

          1. Cele 500 bombe atomice detonate in "vestul salbatic" al epocii nucleare - nu au existat . Altfel eram morti , nu ? De altfel cred ca o expolozie nucleara produce un nor in forma de brad , nu de ciuperca cum artistii conspirationisti le-au infatisat pana acum .
          2.Exista date despre temperatura si presiunea in reactoare . Temperaturile sunt de cateva sute de grade Celsius (200-400) .
          3. Deja 2l/s (7 t/ora) sunt suficienti pt racirea reactoarelor . De unde magma ?
          4. Scurgeri radioactive din diverse conducte sparte .Aici ramane o problema foarte serioasa dar pana la refugierea in pesteri e distanta mare.
      • 0 (2 voturi)    
        marmotica (Vineri, 1 aprilie 2011, 15:58)

        gaijin [anonim] i-a raspuns lui Thorgrim

        Desigur. Si adevarul e ca nici nu s-a masurat iod radioactiv in laptele americanilor si nici cesiu in aerul european, nici alimente contaminate prin China nu s-au gasit. Astea sunt minciuni ale fortelor straine destabilizatoare. Realitatea e ca japonezii echipati cu cizme de cauciuc care stropesc de 3 saptamani centrala cu un furtun de la bricostore sunt de fapt trimisi de firma TEPCO sa planteze panselute in curte ca sa fie frumos la serbarea repunerii ei in functiune.
        Stati linistiti tovarasi.
    • 0 (0 voturi)    
      clar... (Vineri, 1 aprilie 2011, 11:44)

      me [anonim] i-a raspuns lui Tzompi

      o sa murim toti, o sa explodeze fukushima, apoi depozitele de uraniu si in final toata planeta va exploda...

      mai omule ucrania nu a ramas nelocuita si diferenta ca nivel de radiatii intre cele 2 este enorma.
      hai sa raspandim panica aiurea ca da bine.
      situatia clar nu e roza.... dar pana la "o parte din japonia va ramane nelocuibila" e cale luuuuuuunga...
  • +1 (7 voturi)    
    Cred ca se exagereaza (Vineri, 1 aprilie 2011, 10:53)

    Thorgrim [utilizator]

    Desi nu ii invidiez pe cei care lucreaza la centrala, totusi cred ca se exagereaza cu articolele de genul asta. Riscurile ca ei sa moara sau sa se imbolnaveasca de cancer din cauza radiatiilor e extrem de mic. Oamenii si nivelul de radiatii din zona sunt monitorizate in continuu si daca cineva este expus la o doza ce depaseste limita admisa este evacuat imediat. Limita admisa se afla muuuult sub nivelul de iradiere care a fost demostrat clinic ca are vre-un efect minuscul asupra sanatatii pe termen lung. Pana la urma Japonia nu e URSS, si nu isi prea permite "eroi".
  • +2 (4 voturi)    
    .... (Vineri, 1 aprilie 2011, 11:37)

    Vlad [anonim]

    pana la urma cineva trebuia s-o faca. pentru familie, pentru natiune, pentru toata lumea.

    oriunde s-ar fi intamplat o astfel de tragedie, ar fi existat oameni dispusi sa se sacrifice pentru ceilalti. ceilalti oricare ar fi ei.

    de apreciat acesti oameni. numele lor va ramane in istoria omenirii.
  • 0 (0 voturi)    
    S-ar putea sa moara degeba (Sâmbătă, 2 aprilie 2011, 8:37)

    Alui [anonim]

    Daca reactorul cu plutoniu(de 20.000 de ori mai nociv decat uraniul explodeaza. Ar fi echivalentul a 20.000 de Cernobiluri.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri