Analizele cercetatorului NASA care afirma ca a descoperit urme de viata extraterestra fosilizate intr-un fragment de meteorit sunt considerate "nu foarte serioase" de catre presedintele Societatii franceze de exobilogie, Francois Raulin, citat de AFP.

UPDATE: NASA a lansat o declaratie prin care se dezice de ipotezele lansate de catre omul de stiinta Richard Hoover. "NASA este o agentie stiintifica si tehnica, deschisa catre mass-media si catre public. Desi recunoastem valoarea schimbului liber de idei, date si informatii ca parte din anchetele stiintifice si tehnice, nu putem sustine o ipoteza stiintifica decat daca aceasta a fost examinata de catre expertii nostri calificati. Aceasta lucrare a fost prezentata in 2007 in International Journal of Astrobiology. Cu toate acestea, procesul de examinare nu a fost finalizat inainte de prezentare. NASA nu a fost la curent cu faptul ca lucrarea a fost recent preluata si in Journal of Cosmology sau, ulterior, in alte publicatii. Intrebarile sublimentare ar trebui adresate autorului lucrarii", a declarat Dr. Paul Hertz, om de ştiinţă la Directoratul de Misiuni Stiintifice NASA din Washington, citat de site-ul Spaceref.com.

"Interpretarea rezultatelor cere sa fie analizata de mai multi oameni de stiinta, ceea ce nu a fost cazul pana in prezent", a afirmat Raulin.

Opinia astro-chimistului francez, cercetator la Universitatea Paris-Diderot, a fost solicitata de revista stiintifica Journal of Cosmology, care tocmai a publica articolul lui Richard Hoover (Centre Marshall al NASA).

Francois Raulin precizeaza ca nu a dat curs acestei solicitari pentru ca avea indoieli legate de "seriozitatea si obiectivitatea revistei".

"In domeniul cercetarii vietii extraterestre, care este foarte mediatizata, cand publici ceva trebuie totusi sa fii cat se poate de sigur asupra interpretarii observatiilor", fara de care aduci deservicii acestei discipline, precizeaza el.

Articolului lui Hoover este insotit de fotografii realizate la microscop in care sunt prezentate forme de viata asemanatoare algelor. Omul de stiinta afirma ca a gasit in meteoriti urme de vechi bacterii care ar fi trait in spatiu.

Journal of Cosmology, revista gratuita disponibila pe internet, a invitat oamenii de stiinta sa formuleze observatii asupra acestui anunt.

"Avand in vedere natura controversata a acestei descoperiri, am invitat la reflectie 100 de experti si peste 5.000 de persoane din comunitatea stiintifica pentru a studia acest articol si pentru a-si formula analiza critica", declara redactorul sef al revistei, Rudy Schild.

In 1996, indicii ale unei vieti martiene au fost descoperite in meteoritul ALH84001 de o echipa de cercetatori a NASA.

"A fost o munca mult mai aprofundata, cu zece echipe, in majoritate americane, din discipline diferite", explica Francois Raulin, reamintind insa ca si aceste cercetari au suscitat discutii si contra-argumente.

In ceea ce priveste aceste ultime studii, ale carui singur autor este Hoover, Raulin isi exprima uimirea ca printre obiectele analizei figureaza un meteorit cazut in satul francez Orgueil in 1864.

"Este deja un secol si jumatate de atunci" si meteoritul ar fi putut suferi modificari grave, spune el, facand referire la posibile contaminari cu forme de viata terestre.