Un cercetator NASA a starnit dezbateri in comunitatea oamenilor de stiinta sustinand ca a descoperit mici fosile ale unor bacterii extraterestre in meteoritii care au aterizat pe pamant, relateaza The Guardian in editia electronica.

Richard Hoover, astrobiolog la centrul de zbor spatial al agentiei spatiale americane Marshall, a declarat ca filamente si alte structuri din meteoriti rari par a fi fosile microscopice ale unor creaturi extraterestre care seamana cu algele albastre sau cianobacteriile.

Testele de laborator pe filamentele de roca nu au descoperit nicio dovada care sa sugereze ca acestea ar fi ramasite ale unor organisme terestre care au contaminat meteoritii dupa ce acestia au ajuns pe Pamant.

In articolul publicat in Journal of Cosmology, Hoover sustine ca lipsa de azot din mostrele luate, esential vietii terestre, indica faptul ca sunt "ramasite ale unor forme de viata extraterestra care au crescut pe corpurile-parinti ale meteoritilor, cand apa lichida exista, cu mult timp inainte ca meteoritii sa intre in atmosfera Pamantului".

"Acest studiu implica faptul ca exista viata peste tot, iar viata pe Pamant poate sa fi provenit de pe alte planete," a declarat Rudy Schild, cercetator la Centrul Harvard-Smithsonian pentru Astrofizica, redactor la Jurnalul de Cosmologie.

Hoover nu este primul care sustine prezenta de viata extraterestra in meteoriti. In 1996, un cercetator NASA, David McKay, a afirmat ca a gasit ceea ce pareau a fi urma de viata martiana intr-un meteorit recuperat din Antarctica in 1984.