Urme de viata extraterestra, descoperite in meteoriti - cercetator NASA

de I.R.     HotNews.ro
Duminică, 6 martie 2011, 19:45 Actualitate | Internaţional

Un cercetator NASA a starnit dezbateri in comunitatea oamenilor de stiinta sustinand ca a descoperit mici fosile ale unor bacterii extraterestre in meteoritii care au aterizat pe pamant, relateaza The Guardian in editia electronica.

Richard Hoover, astrobiolog la centrul de zbor spatial al agentiei spatiale americane Marshall, a declarat ca filamente si alte structuri din meteoriti rari par a fi fosile microscopice ale unor creaturi extraterestre care seamana cu algele albastre sau cianobacteriile.

Testele de laborator pe filamentele de roca nu au descoperit nicio dovada care sa sugereze ca acestea ar fi ramasite ale unor organisme terestre care au contaminat meteoritii dupa ce acestia au ajuns pe Pamant.

In articolul publicat in Journal of Cosmology, Hoover sustine ca lipsa de azot din mostrele luate, esential vietii terestre, indica faptul ca sunt "ramasite ale unor forme de viata extraterestra care au crescut pe corpurile-parinti ale meteoritilor, cand apa lichida exista, cu mult timp inainte ca meteoritii sa intre in atmosfera Pamantului".

"Acest studiu implica faptul ca exista viata peste tot, iar viata pe Pamant poate sa fi provenit de pe alte planete," a declarat Rudy Schild, cercetator la Centrul Harvard-Smithsonian pentru Astrofizica, redactor la Jurnalul de Cosmologie.

Hoover nu este primul care sustine prezenta de viata extraterestra in meteoriti. In 1996, un cercetator NASA, David McKay, a afirmat ca a gasit ceea ce pareau a fi urma de viata martiana intr-un meteorit recuperat din Antarctica in 1984.

Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

țeapă (Duminică, 6 martie 2011, 20:41)

corco bel [anonim]

detalii: http://scienceblogs.com/pharyngula/2011/03/did_scientists_discover_bacter.php
      țeapă la pătrat (Duminică, 6 martie 2011, 21:20)

EU [anonim] i-a raspuns lui corco bel

Mi se pare foarte interesant cum ne scapa mereu un raspuns ferm la intrebari de genul:

Exista viata si in alte locuri decat pe Pamant?

Toata ambiguitatea asta mi se pare un argument extraordinar pentru existenta lui Dumnezeu, pentru ca daca nu ar exista un Dumnezeu care sa ne testeze liberul arbitru (de a crede sau nu in El), atunci suntem doar una din numarul infinit de forme de viata existente, viata nu e un lucru extraordinar, ba chiar un lucru banal si inevitabil -- atunci cu siguanta am gasi foarte repede dovezi ale existentei vietii in Univers, dar culmea, ca NU gasim ci mai degraba gasim dovezi ca suntem o creatie UNICA.
        logica de clasa a 2-a (Duminică, 6 martie 2011, 22:17)

Iisus H [anonim] i-a raspuns lui EU

Nu cred ca ai idee cat de mare este Universul si cat de greu de investigat in detaliu cu tehnologia actuala. Afirmatia cu gasitul foarte repede a vietii extraterestre denota cel putin o foarte mare naivitate, pentru ca pur si simplu nu prea putem investiga tocmai usor ceea ce este in afara sistemului solar si,de multe ori, si ceea ce este in interiorul sistemului solar.

Raspunsuri ferme in astfel de conditii cer doar cei cu IQ-ul foarte mult sub medie. Iar generalizari de genul "nu am gasit viata pe un meteorit, gata, dumnezeu exista sau suntem o creatie unica", isi au locul in logica de gradinita gen "tot ce nu e alb, e neaparat negru". Ori in acest caz orice fel de concluzii ridicole, precum cea cu dumnezeu sunt la fel de valide:

- "nu gasim dovezi ale vietii extraterestre deci suntem o creatie unica"
        - "nu gasim dovezi ale vietii extraterestre deci viata pe Pamant a fost creata de catre Flying Spaghetti Monster"
        - "nu gasim dovezi ale vietii extraterestre deci
        zeii din Olimp exista"
        - "nu gasim dovezi ale vietii extraterestre deci oamenii s-au nascut din transpiratia lui Ra"
        - "nu gasim dovezi ale vietii extraterestre deci primii oameni s-au nascut din bolovani ca asa spune vreo religie africana"
        - "nu gasim dovezi ale vietii extraterestre deci suntem unici, viata nu mai exista nicaieri, iar daca gasim urme de viata chiar si pe un meteorit neinsemnat putem minimiza acest fapt ca asa vrem noi"

Ramasite ale unor asteroizi sau meteoriti sunt cel mult o picatura intr-un ocean. Conditiile in astfel de medii sunt extrem de dure pentru aparitia oricarei forme de viata si totusi urme de viata - ce-i drept primitiva, precum bacteriile exista.

PS: si vezi ca daca dumnezeul tau e atotputernic si atotstiutor atunci liberul arbitru nu exista si nu te testeaza nimeni
          Oare ai inteles ceva din ce am zis? (Luni, 7 martie 2011, 11:35)

Anonim [anonim] i-a raspuns lui Iisus H

Unde e entuziasmul ecuatiei Drake?

Nu e trist ca pentru a explica imposibilitatea statistica a alinierii proprietatilor Universului pentru a sustine viata cele mai sclipitoare minti vin cu acelasi povesti rasuflate -- exista o infinitate de Universuri si deci Universul nostru nu e special.

Darvin sustinea acum 150 de ani ca Universul a existat mereu (fara nici o dovada), altii sustineau ca Universul e intr-un ciclu infinit de big-bang-uri si big-crunch-uri (intre timp am descoperit ca nu va mai urma un big-crunch), altii sustin astazi ca exista o infinitate de universuri (tot fara nici o dovada).

Evident ca trebuie sa fii handicapat sa sustii ca viata se poate propaga prin meteoriti, dar faptul ca multi oameni de stiinta cred asta, nu arata frustrarea lor?

Vrei sa cautam ce credeau primii cercetatori la SETI, in cat timp vor gasi dovezi ale existentei vietii?

Nu e frustrant ca astazi sa vii cu bazaconii -- "e greu nene sa gasesti dovezi pentru existenta vietii"?

Cum zicea Fermi -- dom'le daca exista, UNDE sunt?
            multa confuzie (Luni, 7 martie 2011, 12:21)

mda [anonim] i-a raspuns lui Anonim

majoritatea oamenilor au tendinta sa faca o confuzie foarte simpla, ei confunda crediinta cu evidenta si se pare ca acest lucru se intampla in toate tablerele de-o potriva, fie ea in stiinta, in dumnezeu, in extraterestrii sau alte entitati.
        Of of, mai mai (Duminică, 6 martie 2011, 22:43)

muciflenduri [anonim] i-a raspuns lui EU

Da nene, e foarte simplu sa raspunzi la intrebarea asta.
        Tot ce iti trebuie e un sistem de porti galactice cu care sa strabati universul in toate directiile.
        Tu realizezi ce enormitati debitezi? Ai idee cam care sunt distantele intre stele/galaxii?
        Sa zicem ca pe o planeta din sistemul Alpha centauri (cea mai apropiata stea de soare - 4.3 ani lumina - adica 41500 de miliarde de kilometri) traiesc caprioare. Ia zi tu, meseriasule, cum afli tu 'foarte repede' dovada?
        Iti scrie caprioara un semese? Ii simti tu mirosul?
        Te uiti cu telescopul?
        Mereu, adica de un secol sau mai putin.. (Duminică, 6 martie 2011, 22:44)

Andu [anonim] i-a raspuns lui EU

Ideea de viata extraterestra, desi mult mai veche decat s-ar crede la prima vedere, nu a inceput sa fie luata cu adevarat in serios decat incepand cu secolul XX. Cautarea activa a vietii in cosmos a inceput chiar mai tarziu, pe la jumatatea secolului trecut, acum cam 50 de ani. Ai si tu nitica rabdare!

Pana arunci, papa o banana! http://www.youtube.com/watch?v=2z-OLG0KyR4
        Un moment (Luni, 7 martie 2011, 1:26)

moucha [anonim] i-a raspuns lui EU

Ce inseamna Univers? Momentan nici o sonda nu a intors probe din afara Sistemului Solar. Deci daca ne luam dupa probe / mostre, atunci "viata in univers" inseamna Sistemul Solar.

Daca ne luam dupa radio, adevarat, ascultam de decenii dupa un semna. Ascultam insa pe o singura lungime de unda (aleasa riguros, pentru ca acolo perturbarea hidrogenului neutru e minima), dar doar pe o lungime de unda, dintr-un spectru extrem de larg.

Eu nu pot spune nici daca viata exista nici daca nu exista. Ce va pot intreba: dupa doar cateva zeci de ani nu credeti ca va cam grabiti cu concluziile?

Apropo: nu stiu daca liberul arbitru poate influenta numarul de stele din galaxie. Si, mai mult, probabil ca suntem o creatie unica in masura in care alte forme de viata ar arata cu totul altfel decat noi. Nu credeti ca liberul arbitru ar trebui sa va spuna ca o locuitoare a plenetei A1 Beta Pictoris nu ar semana cu nici Elodia si nici cu Fecioara Maria?

Cautatul vietii in univers se aseamana cu mersul la medic: cand nu iti gaseste nimic poate sa insemne fie ca nu ai nimic, fie ca nu a cautat unde trebuia si deci nu a gasit...
        Intradevar (Luni, 7 martie 2011, 15:21)

eu [anonim] i-a raspuns lui EU

Ai dreptate urmas direct al lui Turqemada Inchizitorul! ... apropos, cu ce te-ar deranja daca ar fi si alta viata in univers? ... dar la cum raspunzi tu, pe tine de deranjeaza si vecinii de bloc, colegii de la serviciu, etc. Pana nu demult, toti marii cercetatori STIAU ca pamantul e plat si ca exista marginea lumii... ce nu stii nu inseamna ca nu exista!
    si uite asa (Duminică, 6 martie 2011, 20:50)

chris [anonim]

mai primesc un grant de citeva milioane de dolari pentru continuarea cautarilor pentru "viata extraterestra"
      Chiar asa (Luni, 7 martie 2011, 1:17)

Alex [anonim] i-a raspuns lui chris

sa nu mai credem chiar nimic,hai sa nu fim paranoici,sa ne gandim doar la afaceri in orice se misca ceva.
      Just (Luni, 7 martie 2011, 1:27)

moucha [anonim] i-a raspuns lui chris

Dar parca mai bine asa decat pentru "PR" cu e la noi data aceeasi suma...
    FILM: Prabusirea teoriei evolutioniste (Duminică, 6 martie 2011, 21:40)

Paul [anonim]

- NASA: Un meteorit marţian a adus viaţa pe Pământ... Fred Hoyle (1983), astronom de renume mondial, a sustinut ca viata a aparut pe planeta noastra in urma unei calatorii interstelare... Francis Crick, laureat al premiului Nobel pentru descoperirea ADN-ului, în lucrarea „Viata însasi, originea si natura ei” a afirmat ca „viata pe Pamânt a fost adusa aici de microorganisme de pe alta planeta indepartata, microorganismele calatorind in corpul unei nave spatiale trimise pe Pamânt de o civilizatie superioara, care s-a dezvoltat in alta parte, cu citeva miliarde de ani in urma”... FILM: Darwin (English) - Prabusirea teoriei evolutioniste:
    V (Luni, 7 martie 2011, 0:31)

Tia Dalma [anonim]

O sa se intample la fel ca in serialul V
    Il gasiti pe net, deocamdata ruleaza doar in us si uk
    extraterestri (Luni, 7 martie 2011, 16:27)

mitic [anonim]

Bag seama ca pe threadul asta se face confuzie grava intre fapte ( chestiuni evidente) si opinii( comentarii).
    Cu siguranta exista viata extraterestra ( asta ar fi o opinie).
    Am gasit urme microscopice de filamente de bacterii pe meteoriti( asta ar fi o evidenta).

Parte din opinii se vor transforma in evidente la un moment dat( asta e un adevar)....e o chestiune doar de timp ,tehnica si evolutie.