Abhazia si Osetia sunt decise sa-si obtina independenta. Rusia sprijina toate deciziile celor doua popoare

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 14 august 2008, 16:40 Actualitate | Internaţional

Rusia sustine actiunile liderilor separatisti
Foto: AGERPRES
Abhazia si Osetia de Sud sunt decise sa-si obtina independenta, au declarat, joi, liderii celor doua republici separatiste, in cadrul unei conferinte comune de presa sustinuta la Moscova, dupa ce s-au intalnit cu presedintele rus Dmitri Medvedev.

Rusia va "sustine si va garanta" pe scena internationala "toate deciziile care vor fi luate de popoarele din Osetia de Sud si din Abhazia", le-a transmis presedintele Medvedev celor doi lideri separatisti, Serghei Bagaps si Eduard Kokoiti.

"V-ati aparat teritoriul, dreptatea este de partea voastra si de aceea ati invins, cu ajutorul fortelor de pace ruse", a declarat Medvedev, citat de AFP.

"Aspiratia poporului Osetiei de Sud la independenta ramane neschimbata. Vizam obtinerea independentei, in stricta conformitate cu regulile dreptului international", a spus liderul oset, Eduard Kokoiti.

"In ceea ce priveste obtinerea independentei noastre (...) nicio forta nu ne va opri", a adaugat presedintele abhaz, Serghei Bagaps.


Moscova avertizeaza SUA asupra sprijinului acordat Georgiei

Rusia a avertizat, joi, Statele Unite asupra sprijinului acordat Georgiei, care risca sa genereze "o repetare a tragicului scenariu" din Osetia de Sud. Declaratia a fost facuta de seful diplomatiei ruse, Serghei Lavrov.

El a cerut Statelor Unite sa "se abtina de la orice actiune pe care puterea de Tbilisi ar putea sa o interpreteze drept o incurajare a ambitiilor sale revansarde".

Afirmatia ministrului de externe vine dupa ce Statul Major al Rusiei si-a exprimat ingrijorarea fata de transporturile aeriene efectuate de Statele Unite in Georgia.

Moscova a replicat si la decizia Ucrainei de a permite accesul navelor rusesti in portul Sevastopol doar pe baza de autorizatie, subliniind ca flota din Marea Neagra primeste comenzi doar de la presedintele Rusiei.

Bush: sustinem cu fermitate integritatea unei Georgii suverane si libere

Reactia americana nu a intarziat sa apara: Presedintele George W. Bush a asigurat liderii Ucrainei si Lituaniei ca Statele Unite sustin cu fermitate integritatea "unei Georgii suverane si libere", anunta AFP.

George W. Bush a insistat asupra solidaritatii SUA fata de Georgia, in cadrul discutiilor cu presedintii lituanian si ucrainean, Valdas Adamkus si Viktor Iuscenko, a declarat purtatorul de cuvant al Casei Albe, Dana Perino.

Armata rusa nu anunta data retragerii

Armata rusa nu este in masura sa indice o data exacta a retragerii din Osetia de Sud, a declarat joi seful adjunct al statului major, Anatoli Nogovitsine.

"Nu sunt inca pregatit pentru a indica exact data retragerii, pentru ca planul acestei retrageri nu a fost inca definitivat", a afirmat liderul militar.

"Planificarea retragerii este in curs, dar trebuie sa tinem seama de o multitudine de factori", a precizat el.


Parlamentul georgian a votat iesirea din CSI

Parlamentul de la Tbilisi a votat joi, in unanimitate, iesirea Georgiei din Comunitatea Statelor Independente, anuntata marti seara de presedintele Mihail Saakasvili.

Sedinta Parlamentului a fost transmisa in direct de televiziunea georgiana.





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

3341 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    georgia (Joi, 14 august 2008, 17:23)

    profesorul [anonim]

    Este clara intentia Rusiei de a rupe cat mai mult din teritoriile popoarelor care vor sa iasa din CSI, in perspectiva aderarii lor la NATO, caci dupa aceea nu prea mai merge.Se repeta isprava lui Stalin, cel mai mare criminal recunoscut de pe pamant.
    • +1 (3 voturi)    
      Stalin era gruzin (Joi, 14 august 2008, 18:53)

      Scientician [anonim] i-a raspuns lui profesorul

      Rusii intr-adevar vor sa realizeze visul lui Petru cel Mare, dar in acelasi timp e ironic ca Stalin era gruzin si rusii, printre altele, i-au bombardat statuia din Gori zilele trecute.
    • +1 (1 vot)    
      Va fi un troc : Abhazia contra Kosovo! (Joi, 14 august 2008, 19:53)

      Invatatorul [anonim] i-a raspuns lui profesorul

      Toata tevatura a fost pentru a scoate Rusia din jena cu Kosovo !Saakashvili a fost tradus de americani pentru a aduce Rusia la o masa de tratative legata de "ce se da si ce se cere " Ok . ,va dam Abhazia dar veti recunoaste Kosovo "! pacat de georgieni ca nu au inteles acest lucru si au atacat Osetia de sud care mai poate astepta sau in cel mai rau caz va fi 50:50 intre Rusia si Georgia -dar Abhazia e pierduta pentru Georgia ! mai vorbim !
  • +3 (5 voturi)    
    poporul oset? (Joi, 14 august 2008, 17:46)

    lucian11 [anonim]

    "poporul oset"?
    sunt o mana de oameni, cat intr-un cartier din bucuresti, dar mai imprastiati.

    eu nu inteleg cum de 70mii de oseti reusesc sa faca atata galagie?

    dobrogea noastra trebuia impartita inseamna in vreo 7-8 tarisoare, ca si acolo sunt mii de turci,tatari,lipoveni,greci
    • +2 (6 voturi)    
      flota din Marea Neagra primeste comenzi doar de la (Joi, 14 august 2008, 17:57)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui lucian11

      Flota din Marea Neagra primeste comenzi doar de la presedintele Rusiei...... atata timp cat se afla pe teritoriu rusesc.

      Oare amanuntul asta nu are importanta?

      Cred ca deja revin la moda bancurile URSS ...

      I:Sti cu cine se invecineaza Rusia?
      R:Cu cine vrea ea :))
      • +3 (3 voturi)    
        Flota ruseasca (Joi, 14 august 2008, 21:46)

        Don Pedro [anonim] i-a raspuns lui Adrian

        Domnilor politicieni de cafenea,
        Flota din Marea Neagra primeste comenzi de la presedintele Rusiei.Corect. Sevastopol este baza lor navala.
        Statele Unite au baza in Gunatanamo? Au cerut voie Cubei sa vina acolo? Aş! Trebuie sa intelegeti ca politica mondiala o fac SUA si Rusia.
        De ce nu ne preocupam noi de Insula Serpilor sau de tezaurul Romaniei!!!! Avem clasa politica Number One iar cu uninominalul asta Oana Zavoreanu et Co va discuta cu dl. Putin in costum de baie. Halal Politicieni!!!!!!!!!!!
        Trebuie sa ne uitam intai in ograda noastra si sa facem curatenie,iar dupa aceea putem discuta lucruri serioase cu vecinii nostri.
        Sa auzim numai de bine.
        • -1 (1 vot)    
          ai dreptatea cu papagalii colorati din Parlament (Vineri, 15 august 2008, 7:06)

          Invatatorul [anonim] i-a raspuns lui Don Pedro

          Oamenii politici de la noi sunt sau senili ca Emil Constantinopol ,sau muzicantii Moscovei ca Adrian Turnu Severin sau maturatori ca Prigoarna sau parasute care nu se desfac avand defecte de fabricatie ca Zavoreanka
          noi nu mai putem alinia profesionisti in nici un domeniu din aceasta cauza e mai bine sa ne ia valul
        • 0 (0 voturi)    
          Guantanamo (Vineri, 15 august 2008, 15:53)

          Solomon [anonim] i-a raspuns lui Don Pedro

          Nu stiu care este baza navala a flotei rusesti... Poate ca este Sevastopol... Dar nu cred ca acest port apartine Rusiei. Pe de alta parte Guantanamo este teritoriu american, cedat de Cuba catre SUA pentru ajutorul primit in urma cu zeci de ani.
    • -1 (1 vot)    
      Osetinii (sau alanii ) sunt mai vechi ca istoria (Vineri, 15 august 2008, 7:01)

      Invatatorul [anonim] i-a raspuns lui lucian11

      In zona Caucazului sunt zeci de popoare la nivel de triburi ,clanuri ,familii din timpuri biblice -nu pot fi analizati ca niste colonisti de tip slav(rusesc) care ocupa pamantul altora -ei sunt acolo de la inceputul istoriei
      razboaiele de eliberarea nationala sunt razboaie juste dupa definitia universala -deci osetinii sunt intro pozitie de avantaj moral -Rusia nu face decat sa sufle in carbuni (minoritatile) si acestea se aprind singuri !
      din aceasta cauza nici SUA nici UE nu pot interveni decat cu vorba dulce (diplomatia)
      scenariul afost gresit analizat de Georgia care ramane azi fara Abhazia ,maine fara Osetia si in curand fara Adjaria
      • 0 (0 voturi)    
        Aveti dreptate dar totusi (Vineri, 15 august 2008, 14:26)

        Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Invatatorul

        Sunt in totalitate de acord cu faptul ca toate popoarele, idiferent de numarul de persoane din care sunt constituite au dreptul la autodeterminare. Trecand peste realitatea legata de Caucaz, mozaicul popoarelor totusi de ce numai osetinii din sud, osetinii din nord, cel putin teoretic acelasi popor nu au acest drept? As sustine fara rezerve o Osetie independenta dar numai daca ar fi formata din ambele regiuni, de sud si de nord. Asa totul imi apare ca o facatura ruseasca
    • 0 (0 voturi)    
      Pai cum altfel? (Vineri, 15 august 2008, 12:02)

      dl K [anonim] i-a raspuns lui lucian11

      Poporul oset sau abhaz exista in aceeasi masura in care exista si poporul kosovar. :)
      Toata politica internationala este pe interese si NUMAI pe interese. Daca SUA au avut INTERSUL sa existe poporul Kosovar, s-a facut. Acum au rusii interesul sa existe poporul oset, iar lor(rusilor) li se neaga DREPTUL de a a vea interese, si asta ii supara cel mai tare.
  • -6 (6 voturi)    
    treaba noastra (Joi, 14 august 2008, 18:28)

    geopolitikon [anonim]

    noi mai bine, ne-am vedea de noi!transnistria!!!moldova!!!bucovina!!!Bucurestiul stie aceste nume????Basescu moare de grija altora, Tariceanu nu are nicio treaba!!!!
    • +2 (2 voturi)    
      De ce ti se pare ca (Vineri, 15 august 2008, 7:33)

      gabifm [utilizator] i-a raspuns lui geopolitikon

      Moldova, Transnistria sau Bucovina ar fi treaba noastra??? Treaba noastra este nivelul de trai, coruptia, etc. Dupa ce le vom rezolva pe acestea (adica peste 5 generatii) atunci sa ne ai grija si de ceea ce consideri tu ca ar fi treaba noastra. Noi nu suntem in stare sa ne facem curat in "casa" si ne apucam sa facem curat in "balcoane".
    • +1 (1 vot)    
      lui geopolitikon! (Vineri, 15 august 2008, 8:01)

      Vali cel batran [anonim] i-a raspuns lui geopolitikon

      Enumera-mi te rog si mie doua avantaje ce le-as avea eu, muritor de rand, daca Moldova si Transnistria ar face parte din Romania.Nu cred ca ai sa poti, iar treaba asta cu fratii nostri de peste Prut ma lasa perfect rece cum ma lasa rece si nevoile si necazurile vecinilor de la etajul patru. Lasa-i pe moldoveni in legea lor si sa ne vedem de ale noastre, ca tare mai sunt multe de rezolvat.
      • 0 (0 voturi)    
        Aberatii (Luni, 18 august 2008, 16:42)

        vat [anonim] i-a raspuns lui Vali cel batran

        Cand iti aperi tara, cand lupti pentru integritatea ei nu vorbesti despre avantaje. Avantajele le discuti cand iti cumperi ceva de la magazin, nu ca Ardeleanu e cutare, Moldovenii "cu treaba lor", si cine or mai fi "sa traiasca sanatosi". Atunci daca nu vezi nici un avantaj poate imparti Romania asta inca in 10 teritorii: unguri, olteni, moldoveni, ca doar "avem istorie diferita si suntem de la mame diferite". Din pacate timpu trece si o sa ne alegem doar cu plictisiti si cu o generatie EMO.
  • +1 (7 voturi)    
    Tbilisi (Joi, 14 august 2008, 18:51)

    Caligula [anonim]

    Miza acestui conflict consta in schimbarea guvernarii georgiene pro-NATO cu o gurvernare pro-Rusia. Pentru ca acest lucru sa se intample, armata rusa ar fi trebuit sa ocupe Tbilisi. Faptul ca rusii nu au ocupat Tbilisi - cel putin pana acum - a facut ca aceaste agresiune sa esueze.

    Consecintele acestui esec se vor manifesta probabil prin reducerea zelului militaristic rus si o re-evaluare a pozitiei statelor care s-au desprins din URSS in ceea ce priveste Rusia - aceste state stiind ca pot eventual face fata unei agresiuni pusa la cale de marele vecin.

    Va fi interesant de urmarit lupta politica dintre Putin si Medvedev. Putin probabil ca a pus la cale intreaga operatiune si a fost coordonatorul invaziei in Georgia. Medvedev a ordonat o incetare a ostilitatilor. O victorie a lui Medvedev ar - daca are suficienta intelepciune - putea aduce Rusia pe un drum mult mai apropiat de UE cu toate beneficiile aferente si asta nu numai pentru Rusia.
    • 0 (4 voturi)    
      sa fie un esec ? (Joi, 14 august 2008, 19:58)

      directia 5 [anonim] i-a raspuns lui Caligula

      practic Rusia prin mijloace specifice de provocare,atacuri repetate asupra autoritatilor locale,asupra civililor din Osetia si Abhazia ,l au pus pe Saakasvili in fata presiunii propriului popor ,si anume sa intervina pentru reinstaurarea autoritatii in cele 2 regiuni.astazi pe bbc-news am citit destule declaratii din partea georgienilor care condamnau politica guvernului,aceste nemultumiri pe fondul distrugerii premeditate provocate de trupele ruse [conflictul putea fi oprit de luni, dar Rusia dorea un dezastru mai mare] si beneficiind de multe 'cozi de topor' ,de forta economica,de mijloace mass media,Rusia poate destabiliza politic Georgia.
  • +3 (7 voturi)    
    Medvedev e "fetitza" lui Putin (Joi, 14 august 2008, 19:19)

    Daniel [anonim]

    Mi se pare doar mie, sau Medvedev seamana cu un homo supus total lui Putin? E o mana de om, dar incearca sa se incrunte, sa faca pe durul.
    Putin si Medvedev arata la fizionomie ca doi baieti pe invers...if u know what i mean...
    Voi ce ziceti?
    • +1 (1 vot)    
      Ha ha ha (Vineri, 15 august 2008, 8:03)

      vali cel batran [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      M-ai facut sa rad cu pofta!
  • +2 (4 voturi)    
    Putzi... N (Joi, 14 august 2008, 20:46)

    eu [anonim]

    O mare amenintare la adresa omenirii e acest KGB-ist indoctrinat Putin.Cine ne face un serviciu si ii pune un glontz in tzeasta?
  • 0 (2 voturi)    
    lui daniel (Joi, 14 august 2008, 23:55)

    kronk [anonim]

    Ai dreptate.Si mie mi s-a parut suspecta relatia dintre ei.Putin e activul si Medvedev e pasivul.Trebuie facuta proba cu ata dar mai bine ar trebui ca Europa sa-i bage lui putin un fitil in popo.Numai ca europa nu are fitil.
  • +1 (3 voturi)    
    Osetia independenta ?? (Vineri, 15 august 2008, 9:08)

    mosu' [anonim]

    Abhazia si Osetia nu vor deveni independente niciodata. Acestea sunt niste regiuni foarte mici si slab populate care nu pot supravietui dacat sub protectorat rus. Este posibil ca sa devina candva republici ruse, dar deocamdata Rusia nu are acest interes.
    Interesul Rusiei este sa le pastreze ca un ghimpe in coasta Georgiei pentru a submina eforturile acestei tari de a scapa de influenta rusa si a intra sub cea occidentala. Daca, prin absurd, Georgia ar renunta maine la aceste teritorii, Rusia ar trebui sa inventeze altceva pentru a o putea santaja in continuare. Bineinteles ca are cu ce.
  • +1 (1 vot)    
    Figura lui Medvedev (Vineri, 15 august 2008, 9:13)

    Claude [anonim]

    Cit se impenetrabila arata fata marionetei lui Putin....
  • +1 (1 vot)    
    nu uitati cecenia ! (Vineri, 15 august 2008, 9:25)

    nu conteaza (cel adevarat) [anonim]

    Rusia va "sustine si va garanta" pe scena internationala "toate deciziile care vor fi luate de popoarele din Osetia de Sud si din Abhazia", le-a transmis presedintele Medvedev celor doi lideri separatisti, Serghei Bagaps si Eduard Kokoiti.

    "V-ati aparat teritoriul, dreptatea este de partea voastra si de aceea ati invins, cu ajutorul fortelor de pace ruse", a declarat Medvedev, citat de AFP.

    "Aspiratia poporului Osetiei de Sud la independenta ramane neschimbata. Vizam obtinerea independentei, in stricta conformitate cu regulile dreptului international", a spus liderul oset, Eduard Kokoiti.

    "In ceea ce priveste obtinerea independentei noastre (...) nicio forta nu ne va opri", a adaugat presedintele abhaz, Serghei Bagaps.

    Tot pentru independenta au luptat si lupta si cecenii. Si nimeni nu i-a sprijinit ! Au fost de cealalta parte a granitei: in rusia !
    Daca erau de partea astalalta poate erau sprijiniti de rusia. Asa au fost distrusi, macelariti, asasinati.
  • +2 (2 voturi)    
    mesaj din georgia... (Vineri, 15 august 2008, 9:38)

    odranoel [utilizator]

    am primit aseara un mesaj de la o amica din georgia care suna exact asa:
    "i guess all of you know about the situation in Geo, really interesting place to be ....
    for those of you who are still thinking which side is right (maybe some dont even bother, but thats ok:) i just wanted to tell few things on what Russia has done and is still doing here:
    100,000 people have been uprooted by the fighting, 16,000 out of them are Internally Displaced People in Georgia now
    West of the country occupied by russians who plunder and kill civilians (they are even stealing forks!!!! golden ones, what they cant take with them they burn it and all this is happening while Russia has officially signed cease-fire agreement....
    so, anybody still interested in visiting me and my beautiful country???? :)))))
    with love from the world's hottest spot
    Ana"
    asadar, chiar si admitand ca adevarul e undeva pe la mijloc, e un umor foarte negru in toate aceste declaratii pacifiste ale rusiei...
  • 0 (0 voturi)    
    din pacate.... (Vineri, 15 august 2008, 11:25)

    judex [anonim]

    nimeni nu poate opri prleuarea Abhaziei si Osetiei de Sud de catre Rusia. Greselile SUA si NATO si politica imperialista a Rusiei vor consfiniti aceasta "gabjeala". Sa speram ca Rusia nu va bloca, prin schimbarea regimului in Georgia, pasul nr. 2, in opinia mea, orice alternativa de trasport a resurselor energetice catre occident. Deabia atunci va vedea occidentul si, in special, Germania, marea lor eroare de a da un credit nelimitat Rusiei, un stat incapabil sa se comporte civilizat si democratic. Nici nu Rusia nu va castiga pe termen scurt si mediu, pentru ca va fi izolata si va pierde atat economic, cat si politic pe termen lung. Daca mizeaza pe o apropiere de China se inseala, iar cu Ucraina, Polonia, Cehia, tarile baltice si chiar Romania nu este bine sa intinda prea mult coarda. Daca occidentalii mai pot fi pacaliti, fostii socialisti stiu foarte bine cu cine au de-a face.
  • 0 (0 voturi)    
    boicotarea sau izolarea Rusiei ?!? (Vineri, 15 august 2008, 12:58)

    niv [utilizator]

    asta e chiar stupid ! Vede careva politica planetara in asemenea absurda situatie ? Pana mai ieri occidentalii doreau boicotarea J O din China ,pretextand solidaritatea cu Tibetul;deodata s-au gasit sa se imbatoseze avertizand Rusia ; e de observat cat de usor la vine occidentalilor sa pomeneasca de boicoturi si de ostracizari si cat de ipocriti mai sunt ! Cat despre hotararea Parlamentului Georgian,se intelege ca pana acum Georgia caucaziana,a fost o parte (si mai este,hotararea fiind unilaterala )a unui ansamblu federal rusesc,deci nu despre Rusia geografica e vorba ci despre Federatia Rusa,acolo domnul Medvedev este Presedinte,la Moscova,unde ,in alte vremuri ,un gruzin , Giugashvili ,a dovedit calitati indeniabile (de satrap oriental),Giugashvili, omagiat ,admirat,celebrat si adorat si astazi de catre toti georgienii pastrand foarte mandri statuile si tablourile in memoria iubitului lor Stalin.Un popor ca cel gruzin,atat de implicat in istoria Rusiei,nu se desprinde birocratic, printr-o hotarare parlamentara, de Rusia iar Abhazia si Ossetia exemplifica acest lucru.
    • 0 (0 voturi)    
      fiti mai explicit, stimate artisoc... (Vineri, 15 august 2008, 13:33)

      judex [anonim] i-a raspuns lui niv

      Nu vreti, nu va place, sau nu este posibila boicotarea si izolarea Rusiei? Va aduc respectuos aminte ca, in perioada scurta 1989-1990, mareata Uniune Sovietica si intregul lagar socialist au fost pulverizare fara drept de apel !? Nu este nevoie sa-mi raspundeti ca orice contra-explicatie ar fi absolut inutila.
      • 0 (0 voturi)    
        Dalai-Lama (Vineri, 15 august 2008, 15:35)

        niv [utilizator] i-a raspuns lui judex

        ( cel autoexilat la Dharmsala, in India )n-a fost primit la Paris de presedinte ,ci numai de sotia acestuia ,pe cand domnul Sarkosy ,"ferindu-se sa jigneasca poporul chinez ",dupa expresia lui,a mers la Ceremonia deschiderii JO...Mareata China nu a ajuns la nivelul "pulverizator",centripetal,desprins din sine si raspandit catre margini,deoarece absolut-mareata China (nu-i nevoie sa-mi explicati de ce Regatul de Mijloc are evolutia actuala ) nici nu se gandeste sa renunte la comunism,desi vizeaza,desigur,propria emancipare democratica,drumul e deschis.
        • 0 (0 voturi)    
          desi toate previziunile... (Vineri, 15 august 2008, 16:12)

          judex [anonim] i-a raspuns lui niv

          vorbesc despru un viitor al Chinei, Rusiei, Indiei si Braziliei, sper ca civilizatia sa fie, totusi, atarata de cineva. Nu stiu inca cine va fi acel "cineva", dar sunt sigur ca va apare. Daca nu, ....prefer sa ma abtin sa gandesc mai departe.
        • 0 (0 voturi)    
          rectific: (Vineri, 15 august 2008, 19:46)

          niv [utilizator] i-a raspuns lui niv

          rog sa cititi in loc de "centripetal" ," centrifugal" ,iar in loc de "Regatul de Mijloc", "Imperiul de Mijloc"(cu referire la China,in lb.mandarina ).Canicula,bat-o vina !Multumesc respectuos.
  • 0 (0 voturi)    
    Si daca? (Vineri, 15 august 2008, 19:44)

    george [anonim]

    Eu spun ca Rusia a cazut, din nou, in capcana. Reactia rusilor era de asteptat, dar cred ca SUA asta si-a dorit. Tanti Condoleezza a spus astazi ca ,,avem nevoie imediat de observatori internationali in Georgia, urmati de o forta puternica de mentinere a pacii". Hai sa fim seriosi. Unde trimite SUA observatori, urmeaza invazia. Cu mentinerea pacii nu stiu cum o fi, dar o forta puternica de protectie a conductei sigur e necesara. Din aceasta cauza, nu-i vad pe rusi plecand curand de acolo, ca doar nu pentru independenta Abhaziei si Osetiei au invadat ei Georgia.
  • 0 (0 voturi)    
    suveranitate si integritate, (Sâmbătă, 16 august 2008, 12:05)

    niv [utilizator]

    iata doua vorbulite care nu mai contenesc a fi rostite de aceiasi care in chestia 'Kosovo vs. Serbia' au sustinut cu insistenta ca faptul acela nu constituia precedent in legislatia internationala corespunzatoare notiunilor de suveranitate si integritate teritoriala. Mai rar atata adrenalina,cata in pledoaria lui Saakashvili ,un actor politic clamoros,observand-o pe Condy pe sub sprancene si scuzandu-se ca e ,zau asa, firesc emotionat; rusii pot trece drept "englezi flegmatici" fata de impulsivii adversari caucazieni,imi pare.Dar cred ca modul emotional de a pleda e atat de natural acolo unde actorasi hollywood-ieni ajung presedinti,incat Saakashvili este cu cat mai patimas,cu atat mai charismatic .
  • 0 (0 voturi)    
    Sa moara NATO (Duminică, 17 august 2008, 16:13)

    gorcea [anonim]

    Bravo rusnacilor ,sa moara de ciuda NATO si SUA.
    Cand chestia cu Serbia ati tacut toti si acu va dati mari artisti.
  • 0 (0 voturi)    
    fortele de pace ruse (Luni, 18 august 2008, 3:54)

    diktatoru' [anonim]

    bai, ma termina rusii astia cu exprimarile lor. auzi tu "fortze de pace ruse". probabil au o problema in creier cu cuvantul "pace" si de fapt intzeleg alceva prin cuvantul asta. ca io numa la fortze de pace nu ma gandesc cand vad ca jefuiesc banci, arunca poduri in aer, impushca jurnalisti, omoara civili si le dau arme la banditii din abhazia. probabil tot forte de pace au fost si in afganistan si in cecenia. sper ca la un moment dat in istoria asta sa ii "pacifieze" si pe ei cineva si sa ne aducem aminte de ei doar din cartile de istorie.
    si mai ii vad si fatza aia de retardat a lui medvedev, care incearca sa faca si el pe durul, desi toata lumea stie ca e doar marioneta lui putin.
    • 0 (0 voturi)    
      cine sa ramana? (Luni, 18 august 2008, 17:14)

      vat [anonim] i-a raspuns lui diktatoru'

      Daca rusii nu ar reactiona, si-ar baga coada americanii. Cum e mai bine: Dictatura SUA, sau Dictatura Rusa? - niciuna.
      Atata timp cat exista interese la nivel inalt vor muri multe vieti.
      PS: si in Transnistria exista forte pacificatoare ruse. Culmea este ca celor de acolo le place asta.
  • 0 (0 voturi)    
    Vorbe, Vorbe ................ (Miercuri, 20 august 2008, 22:47)

    Mirciuc [utilizator]

    Pacat ca de foarte multe ori nu judecam cu aceeasi unitate de masura si aceleasi valori situatii similare.

    Osetii sunt un neam pe care acolitii stalinisti au reusit sa-i imparta in doua "statulete" unul de Nord si unul de Sud.

    Cei din Nord sunt majoritari de o confesiune, iar cei de sud sunt majoritari de alta confesiune. Neamu asta are o istorie bogata si indelungata cu implicatii in aporape toata Europa si nu numai.

    Au ramas cu un picut de statulete si o farima de colectivitate si amimtirea istoriei lor.

    Georgia pe de alta parte este ceva cam la fel. Numai ca au primit drept cadou ramasite din teritorii ale vechii lor istorii ca sa le "pastoreasca" si astfel cineva le-a dat si niscai saminta de conflicte, mai ales ca si dumnealor - georgienii - sunt destul de mindrii de vechea lor istorie, asa ca tesatorii de itze le-au pus-o de mamaliga, si fraierii au facut exact ce panglicarii au dorit.

    Cine trage foloase?

    Numai cei ce ce-si rid de nebunia altora si le incurca viata intretinindu-i in ceata si care nu vor sa asculte de ratiune si vechi invataminte - CE TIE NU-TI PLACE ALTUIA NU FACE!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version