Un militar roman a murit in Afganistan

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 5 mai 2011, 18:06 Actualitate | Esenţial

Caporalul Constantin-Laurentiu Lixandru, din Batalionul 26 Infanterie "Neagoe Basarab", a cazut la datorie joi, in Provincia Zabul din Afganistan, anunta Ministerul Apararii Nationale, intr-un comunicat. Constantin-Laurentiu Lixandru avea 30 de ani, era casatorit si nu avea copii. Constantin-Laurentiu Lixandru este al 18-lea militar roman care isi pierde viata in Afganistan, de la inceputul misiunii in aceasta tara.

Incidentul s-a petrecut joi, in jurul orei 13:30. In timpul desfasurarii unei misiuni de patrulare pe autostrada A1, militarul roman executa cercetarea terestra a unui obiectiv, conform procedurilor. In urma unui atac cu un dispozitiv exploziv improvizat, caporalul a fost ranit grav, fiind evacuat de urgenta la Spitalul Militar din baza Lagman pentru ingrijiri medicale. Cu toate eforturile depuse de personalul medical pentru salvarea vietii sale, caporalul Lixandru a decedat.

Ministrul Apararii Nationale, Gabriel Oprea, a semnat ordinul de avansare la gradul de sublocotenent post-mortem a caporalului Constantin-Laurentiu Lixandru, aratand ca acesta "si-a sacrificat viata sub culorile Drapelului national, savarsind acte de devotament exceptional in timpul executarii misiunii in teatrul de operatii din Afganistan".

De asemenea, ministrul Apararii Nationale a inaintat Presedintelui Romaniei propunerea de decorare post-mortem a sublocotenentului cu Ordinul National "Steaua Romaniei" in grad de Cavaler, pentru militari, cu insemn de razboi.

Vineri 6 mai, la ora 08:00, in toate unitatile militare din tara si in cele dislocate in afara teritoriului national, vor fi organizate ceremonii militare si religioase, in semn de respect fata de Constantin-Laurentiu Lixandru, mai informeaza MApN.





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

2350 vizualizari

  • -8 (18 voturi)    
    "a cazut la datorie"... care e datoria? (Joi, 5 mai 2011, 18:15)

    AG [utilizator]

    de a lupta pentru interesele (petrolul) SUA?
    • 0 (12 voturi)    
      oh (Joi, 5 mai 2011, 18:57)

      Mihai2009 [utilizator] i-a raspuns lui AG

      Mai sunt si alte interese ale unei tari in afara de mancare si bautura...
    • +7 (15 voturi)    
      ? (Joi, 5 mai 2011, 19:00)

      tatanka [anonim] i-a raspuns lui AG

      De fiecare data cand se petrece un astfel de lucru trist apare cate unul ca dvs. care o ia pe panta politicii.

      Nu, d-le/d-na AG, nu a cazut pentru interesele SUA, ci este o victima regretabila a procesului de profesionalizare a armatei romane, proces absolut necesar daca doriti sa dormiti bine in viitor.

      Oamenii astia isi risca viata pentru niste bani in plus acum, dar devin militarii profesionisti pe care i-am dorit dintotdeauna. Afganistanul este ocazia noastra de a forma nucleul dur al unei armate profesioniste romane.

      Respect pentru toti cei ce lupta departe de casa
    • +8 (8 voturi)    
      datoria lui (Joi, 5 mai 2011, 19:18)

      Tinu [anonim] i-a raspuns lui AG

      Din pacate, e datoria lui, asumata. Nici a statului roman si nici a celui american. In Romania nu mai exista armata decat pentru cei care vor, iar cei care au plecat in Afganistan au plecat din proprie initiativa, voluntari, probabil pentru un interes material propriu. Dumnezeu sa-l odihneasca.
    • +7 (11 voturi)    
      datoria fata de noi (Joi, 5 mai 2011, 19:33)

      Anonimus [anonim] i-a raspuns lui AG

      Participarea trupelor romanesti in Afganistan, Irak etc. e legata direct de aliantele pe care le are Romania in prezent. Mare parte din populatia acestei tari s-a bucurat ca am intrat in NATO. S-au simtit (unii se mai simt si acum) bine in "gasca" asta, fata de celelate gasti posibile de pe aceasta planeta. Pentru acest sentiment de bine al unora dintre noi, altii dintre noi mai si mor (la razboi ca la razboi, ce sa-i faci). Asa ca da, a murit la datorie. Faptul ca era platit pentru ceea ce facea si ca s-a bagat de buna voie in meseria de soldat n-are nicio relevanta. Si pompierul isi alege singur meseria, e platit si daca moare in timpul unei misiuni, moare la datorie. Chiar daca misiune inseamna sa stinga un incendiu la o sonda de petrol care face profit pentru alta tara sau la un hypermarket german, de exemplu.

      Dumnezeu sa-l ierte! Condoleante familiei!
      • -1 (1 vot)    
        Hmmm (Vineri, 6 mai 2011, 15:31)

        MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui Anonimus

        Eu simt ca datoria fata de mine si-o fac medicii,profesorii,etc dar nu mercenarii!
        Mercenarii nu au tara si nationalitate...
        PS.Bucurosi ca "am intrat in NATO" ar trebui sa fie doar americanii...ca au obtinut o tara de slugi pe gratis.
        • +1 (1 vot)    
          prostu' este prost dar daca este si fudul.... (Vineri, 6 mai 2011, 19:33)

          Lucian* [anonim] i-a raspuns lui MRSmrs

          Te rog sa vorbesti politicos cand vorbesti despre un militar roman cazut intr-un razboi in care a fost trimis de ... tine!
          Ai vrut in NATO? Probabil ca da.
          Asta inseamna ca politicienii pe care i-ai votat au promis tot ce tre buie promis si au semnat tot ce trebuie semnat pntru ca sa fim acceptati in NATO.
          Armata pleaca la ordinele comandantilor sai care si ei asculta de guvern si presedinte care este chiar comandant suprem.
          Cu alte cuvinte, nu te mai caca pe tine pt ca tu esti cel care l-a trimis pe om in Afganistan si drept urmare acesta a murit pentru tine.
          Politica se face doar in 3 feluri:
          1) la tribuna zbierand, mintind si promitand si mama pt voturi.
          2) sustinand interesele economice ale unia si altuia (uneori chiar si cele nationale, foarte rar din pacate)
          3) cu arma in mana.
          Acesta este rezultatul majoritatii care a votat ceva si trebuie sa accepte asta.
          Daca vrei altceva, voteaza pe altcineva, emigreaza sau impusca-te.
        • +1 (1 vot)    
          am uitat ceva (Vineri, 6 mai 2011, 19:35)

          Lucian* [anonim] i-a raspuns lui MRSmrs

          cat crezi ca ia in plus?
          1000, 2000, 5000$?
          Strict diurna pt deplasare in strainatate!

          eu cand plec in delegatie in strainatate ar trebui sa ma simt mercenar?
          NU!
          Chiar simt ca imi reprezint compania.
          Este un adevarat pacat ca s-a desfiintat armata.
      • +1 (1 vot)    
        ADEVARAT (Vineri, 6 mai 2011, 17:59)

        ADEVARAT [anonim] i-a raspuns lui Anonimus

        aveti dreptate sunt oameni cazuti la datorie...e adevarat ca ,,fac un ban in plus'' dar sa nu uitam ca acesti militari lupta sub un juramant poarta in piept in dreptul inimii romania nu sc. xyz ....cinste si onoare lor !
  • +5 (11 voturi)    
    ariergarda (Joi, 5 mai 2011, 18:23)

    bogdan [anonim]

    Romanii fac ariergarda convoaielor, ceea ce e foarte periculos.
    Uitati-va (procentual) ce pierderi au avut romanii in Afganistan si ce pierderi au avut americanii.
    O sa aveti o surpriza...
    • +3 (9 voturi)    
      Si carei problema? (Joi, 5 mai 2011, 18:53)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      Se vede ca nu ai facut armata.Habar nu ai de niste termeni.Oricum ,a fi militar acum este o meserie ca oricare alta.Mor mai multi romani in tara lucrand in diferite domenii si nimeni nici nu-i pomeneste in media.Doar cate o stire de senzatie uneori.
      • +1 (1 vot)    
        Termeni (Joi, 5 mai 2011, 20:14)

        Gamma [anonim] i-a raspuns lui mircea

        Sa fii in ariergarda e periculos numai in caz de retragere . Ma indoiesc ca in Afghanistan trupele Nato se tot retrag de 10 ani si tot nu reusesc sa ajunga acolo unde voiau sa se retraga.

        In rest asta e le e meseria , cinste lor, celor care si-o fac cu adevarat .
    • +5 (5 voturi)    
      lasa fumigenele acasa (Joi, 5 mai 2011, 19:47)

      Anonimus [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      ti-am urmat indemnul si m-am uitat. puteti sa va uitati si voi aici http://icasualties.org/oef/

      intre 2001 si 2011, in operatiunea Enduring Freedom (adica razboiul din Afganistan) au murit 18 romani (cu tot cu cel de acum) si aproximativ 1500 de americani. Numai in 2011 au murit mai multi americani decat toti romanii.

      Calculul procentual pe care ni-l propui, chiar daca o da alta rezultat, mi se pare de-a dreptul nerelevant. O viata de om are aceeasi valoare indiferent la cati altii ramasi in viata o raportezi. Intreaba familiile celor decedati daca nu ma crezi.
    • +2 (2 voturi)    
      Ce fac romanii acolo (Joi, 5 mai 2011, 22:45)

      Cornel [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      Surpriza ai avea tu daca ai stii ceva despre subiect. Te rog sa comentezi doar despre subiectele pe care le stapanesti.
      Dumnezeu sa il odihneasca !
      Respect Armatei Romaniei !
    • +4 (4 voturi)    
      rasp uns ariergarda (Vineri, 6 mai 2011, 5:38)

      newshot [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

      nu ai dreptate. misiunile executate de militarii romani sunt in parteneriat. nu exista asa ceva: unii in avangarda si ceilalti in ariergarda. din contra- misiunile in parteneriat trebuie sa asigure o buna corelare si coordonare a actiunilor. adica cei din "coada" convoaielor sunt mai expusi? din contra dispozitivele explozive improvizate "le iau" cei din fata convoaielor. si stai linistit ca partenerii u.s. isi asigura singuri convoaiele. in privinta numarului victimelor. se pastreaza proportia numarului de militari prezenti in teatrul de operatii - logic! la ei nu prea se mai mediatizeaza pt ca ei au zilnic victime. si ti o spun de aici ...
      condoleante familiei camaradului cazut la datorie!
      onoare si glorie armatei romane!
  • +1 (1 vot)    
    Totusi (Joi, 5 mai 2011, 18:45)

    cristi767 [utilizator]

    Totusi, parca deja-s prea multi...
  • -1 (1 vot)    
    pacat (Joi, 5 mai 2011, 19:13)

    nostradamus [anonim]

    Dumnezeu sa-l odihneasca!
  • +4 (4 voturi)    
    respectul se merita (Joi, 5 mai 2011, 19:33)

    sandu [anonim]

    Romania prin ceea ce face in NATO isi cladeste respectul celorlalte natiuni. Acesti oameni mor dar ne permit sa avem o coloana vertebrala in lume. Cinste lor! Constantin-Laurentiu Lixandru, odihneste-te in pace!
  • +6 (6 voturi)    
    DUMNEZEU SA-L ODIHNEASCA (Joi, 5 mai 2011, 20:06)

    anonim [anonim]

    uni din voi comentati aiurea si in nestiinta de cauza.
    daca voi aveti tot ce va doriti de la mama si tata,nu toti sunt ca voi.alti isi cladesc viitorul sau cel putin incearca {in cazul de fata} optand spre cariera militara.
    a mers in afghanistan pt a face un ban pe care armata romana nu ti-l ofera nici macar un sfert in romania si pt a reprezenta tara asta jalnica, pt ca o data cu intrarea in NATO si UE romania a semnat anumite tratate, printre care si acesta, de participare la misiuni cu forte armate in zone de conflict.
    Voi toti cei care stati acasa in loc sa ii incurajati si sa le fiti aproape sufleteste si sa ii sustineti ii luati la misto si aveti impresia ca se intoarce din misiune cu un vagon de bani.
    un militar roman in afghanistan castiga intre 2100euro si 2900 euro in functie de grad [sgv,subof,of] + salarul de incadrare fara sporuri din tara si riscul e foarte mare ,o spun din propria experienta. recent intors din misiune.
    ROMANILOR ARATATI PUTIN RESPECT MILITARILOR !
  • -1 (1 vot)    
    Tavalug (Joi, 5 mai 2011, 20:13)

    Alex [anonim]

    In al doilea razboi mondial, in 1944, americanii au debarcat cu tancuri pe plajele minate ale Normandiei. Ca sa le vina de hac minelor anti-tanc au pus fie un tavalug fie un bici cu lanturi grele care declansau explozia minelor inainte ca tancul sa treaca peste ele.
    Nu se gandeste niciunul din Ministerul Apararii sa inventeze ceva, un fel de tavalug in fata blindatelor romanesti? Ceva greu, care sa ruleze pe pamant/sosea si care sa declanseze orice dispozitiv tip mina, inainte ca TAB-ul sa treaca peste mina...
    Hai domnilor, suntem romani, suntem inventivi, trebuie sa protejam viata alor nostrii. Dumnezeu sa-i ierte pe cei cazuti!
    • 0 (0 voturi)    
      .... (Joi, 5 mai 2011, 21:57)

      io [anonim] i-a raspuns lui Alex

      tavalug la ce ???la picioare??? daca erai un pic atent : a fost ucis cand era pe jos la cercetare inaintea blindatelor, D-zeu sa-i ierte pe toti!! si eu am doi colegi pierduti acolo.
  • 0 (0 voturi)    
    Dumnezeu sa-l ierte! Condoleante familiei! (Joi, 5 mai 2011, 20:23)

    un militar care a fost acolo in 2005 [anonim]

    Dumnezeu sa-l ierte! Condoleante familiei!
  • -2 (6 voturi)    
    datorie (Joi, 5 mai 2011, 20:26)

    serban [anonim]

    a plecat asa cum spuneti toti pentru bani in consecinta eu il consider mercenar . acolo nu apara interesele statului roman ci o brambureala de alianta care nici ea nu stie prea bine ce cauta acolo .asa ca dupa cum ar spune onoratul bush ... paguba colaterala deci prea mult timp acordat unui eveniment nesemnificativ .
    • 0 (6 voturi)    
      esti un cretin! (Joi, 5 mai 2011, 21:03)

      nostradamus [anonim] i-a raspuns lui serban

      Numai un oligofren poate avea rationamentul tau. Sa-ti fie rusine! Nici tu si nici altii ca tine nu meritati sa respirati in granitele Romaniei. Asa s-a aparat suveranitatea acestui stat. Si aici si in muntii Tatra, si la Budapesta si la Odessa. Esti votant perfect al USL. Atat puteti. Am in jurul meu o multime de exemple ca tine. Inca odata sa-ti fie rusine. Daca vorbim de mercenariat sa stii ca profesorul, medicul, inginerul, jurnalistul, judecatorul si toti ceilalti isi aleg meseria pentru ca le place si nu in ultimul rand PENTRU BANI. Asta inseamna ca medicul care a asistat-o pe mama ta la nastere, invatatoarea care ti-a pus creionul in mana, politistul care iti asigura linistea noaptea cand dormi, si toti cei de care depinde viata ta de zi cu zi nu merita respect? Esti de o idiotenie fara margini.Ai reusit sa-mi provoci greata.Idiotule!
      • 0 (0 voturi)    
        Locuri libere la Spitalul 9 (Vineri, 6 mai 2011, 11:22)

        valisa [utilizator] i-a raspuns lui nostradamus

        Ai grija sa nu faci un atac de inima. Du-te si te trateaza de nervi!
        • -1 (1 vot)    
          tot prost fudul ramai ! (Vineri, 6 mai 2011, 19:40)

          Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui valisa

          habar nu ai ce inseamna sa fii intr-o alianta militara.
          iti urez o concentrare placuta sau o calamitate in care sa te rogi la toti dumnezeii sa fie si "mercenarii" aia pe langa ca sa-ti scape pielea de prost fudul.
          Adevarul este ca este si vina armatei ca nu explica clar ce inseamna sa se plece in misiune in Afganistan.
    • 0 (2 voturi)    
      Expertule (Joi, 5 mai 2011, 22:50)

      Cornel [anonim] i-a raspuns lui serban

      Tara e acolo unde e ca toti intelgentii ca tine sunt convinsi ca detin adevarul absolut.
      Chiar daaca o sa iti zdruncine increderea in tine, afla ca mai nou, prin lege, toti militarii sunt obligati sa mearga in msiuni in teatrele de operatii.
      Sper sa inveti sa tratezi cu respect niste oameni care fac o meserie pe care tu nu ai avea in veci curajul sa o faci.
    • +1 (3 voturi)    
      raspuns serban (Vineri, 6 mai 2011, 6:01)

      newshot [utilizator] i-a raspuns lui serban

      ... imi pare rau sa constat ca inca mai sunt romani care nu stiu ce inseamna angajamentele asumate de armate romana - de romania si care pana acum au fost respectate cu strictete.
      armata romana a aratat lumii intregi ca romania este o tara puternica al carui potential uman nu este de naglijat- acest lucru a fost facut INAINTEA altor institutii abilitate ce trebuiau sa faca acest lucru- kuweit 1991, angola 1995, kuweit 1997, albania 1997, bosnia 1997, kosovo 2001, macedonia 2001, afganistan 2002, irak 2003...
      iti dai seama ce credit imens a adus armata romaniei? sunt convins ca nu iti dai.
      creditul acesta l-au adus cei care muncesc pt tara asta -in orice domeniu si nu cei care stau in fata blocului beau bere la pet si comenteaza precum tzatzele analfabete, in fata portii.
      onoare si glorie armatei romane!
      condoleante familiei indoliate!
  • -3 (5 voturi)    
    inca odata (Joi, 5 mai 2011, 21:19)

    ploiesteanu [anonim]

    multumim domnule basescu.
    • 0 (4 voturi)    
      ? (Joi, 5 mai 2011, 21:41)

      tatanka [anonim] i-a raspuns lui ploiesteanu

      Nu pricep, ce legatura are Basescu cu razboiul din Afganistan?
  • 0 (0 voturi)    
    trist (Joi, 5 mai 2011, 23:36)

    foarte trist [anonim]

    Dumnezeu sa-l odihneasca.Condoleante familiei
  • 0 (2 voturi)    
    Actul de devotament (Vineri, 6 mai 2011, 11:19)

    valisa [utilizator]

    Nu stiam ca invadarea unei tari constituie un act de devotament. Devotament fata de cine, America?... Isuse! Pe deasupra mai primeste si o distinctie cu insemne de razboi, in conditiile in care termitele americane spun tot timpul ca nu este razboi ci "teatru de operatiuni".
    • -1 (1 vot)    
      ??? (Vineri, 6 mai 2011, 19:43)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui valisa

      cine pe cine a invadat?
      Pune mana citeste si vezi cine a invadat pe cine.
      Un mic ajutor:
      Talibanii nu au fost inventati si nici antrenati in Afganistan.
  • 0 (0 voturi)    
    mare pacat (Vineri, 27 mai 2011, 22:56)

    gabi [anonim]

    odihneascase in pace adio drag coleg


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică