VIDEO Spaniolul Pablo Zalba Bidegain, al patrulea europarlamentar implicat in scandalul "mita pentru amendamente"

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 27 martie 2011, 13:57 Actualitate | Esenţial

Spaniolul Pablo Zalba Bidegain, membru al Partidului Popular European si al Partidului Popular din Spania, este cel de-al patrulea europarlamentar prins de jurnalistii de la The Sunday Times in scandalul "mita pentru amendamente", anunta pe blogul sau Mihai Politeanu, consilierul eurodeputatei Monica Macovei.

In inregistrarea facuta de jurnalistii de la The Sunday Times cu spaniolul Bidegain, acesta se arata si el dispus sa modifice legi in schimbul primirii de bani (modificarea legislativa chiar a fost facuta), precizeaza Politeanu.

Intr-o investigatie a publicatiei The Sunday Times, reporterii britanici, care pretindeau ca se ocupa cu actiuni de lobby, au propus unui numar de 60 de membri ai Parlamentului European sa le plateasca pana la 100.000 de euro pe an in schimbul unor amendamente a caror adoptare ar fi fost sustinuta si promovata de respectivii deputati. Trei dintre alesi ar fi acceptat - Adrian Severin, Zoran Thaler si Ernst Strasser.

Ca urmare a acestui scandal, slovenul Zoran Thaler si austriacul Ernst Strasser si-au dat demisia din Parlamentul European. Europarlamentarul roman Adrian Severin s-a retras din grupul socialistilor europeni, insa refuza sa demisioneze din Parlamentul European.

Europarlamentarul spaniol
Pablo Zalba Bidegain este astfel cel de-al patrulea nume dezvaluit de jurnalistii britanici privind implicarea in scandalul "mitei pentru amendamente". Potrivit Sunday Times, Zalba a acceptat sa primeasca bani pentru a modifica o lege menita sa protejeze investitorii din Marea Britanie si din Europa. El a depus un amendament in acest sens luna trecuta, folosind exact indicatiile scrise pentru el de reporterii sub acoperire, care pretindeau ca sunt lobbyisti.

Amendamentul apare acum printre documentele oficiale ale Parlamentului European si ar putea, intr-adevar, sa devina lege, intrucat Zalba are un rol important in influentarea respectivei legislatii, ca raportor din umbra asupra proiectului privind schemele de compensare pentru investitori.




Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

​VIDEO CONFERINTA: Batrana, capra Sofica si cenzura comunista

Filmul Baloane de curcubeu, in regia lui Iosif Demian, respins de cenzura comunista, a avut lansarea dupa 35 de ani la Sibiu, in cadrul Festivalului Astra. Cu aceasta ocazie, in cadrul conferintei ce a precedat proiectia oficiala, am putut afla de la regizorul Iosif Demian cum functiona cenzura comunista asupra filmelor, cum a fost distribuit in rol actorul Dorel Visan sau povestea batranei si a caprei Sofica.

5607 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Schussel OVP (Duminică, 27 martie 2011, 14:21)

    Yugo Haider und Schussel [anonim]

    "
    Ca urmare a acestui scandal, austriacul Zoran Thaler si slovenul Ernst Strasser si-au dat demisia din Parlamentul European. Europarlamentarul roman Adrian Severin s-a retras din grupul socialistilor europeni, insa refuza sa-si dea demisia din Parlamentul European."

    Ha ha ha,AUSTRIACUL ZORAN!!!! f tare..si STRASSER e yugo ?? :-))
    NR: Multumim pentru mesaj. Am corectat.
  • 0 (6 voturi)    
    Si totusi...Cu citi parlamentari s-a negociat? (Duminică, 27 martie 2011, 15:58)

    Dorin [anonim]

    Pentru a fi relevant gestul lor, ziaristii ar trebui sa spuna si cu citi parlamentari au incercat sa discute si pe ce criterii si-au ales tintele. Daca din 100 de parlamentari testati, au picat 4, atunci clar, ceilalti 96 au dreptul sa huiduie. Dar daca au picat 4 din 4, inseamna doar ca ceillati 96 nu au fost testati inca.
    Mai conteaza si cum a fost argumentata necesitatea acelor amendamente. Poate victimele au fost convinse ca acestea erau atit de utile si de necesare, incit le-ar fi sustinut si fara bani.
    Dupa primul soc al rusinii pentru Adrian Severin, incep sa ma intreb daca nu se simte indreptatit de ceva in indirjirea lui.
    • +4 (6 voturi)    
      citi euro parlamentari (Duminică, 27 martie 2011, 16:01)

      Dan D. [utilizator] i-a raspuns lui Dorin

      "Din cei 60 de eurodeputati contactati 14 s-au aratat interesati de compania de lobby. Din cei 14, Adrian Severin si alti doi au si actionat."
      • -1 (3 voturi)    
        Si totusi, nu cred ca 60... (Duminică, 27 martie 2011, 16:09)

        Dorin [anonim] i-a raspuns lui Dan D.

        Nu stiu daca toate cele 60 de incercari de racolare au fost pe bune si daca au facut publice si aceste inregistrari. Exact asta ar trebui sa demonstreze.
    • +2 (2 voturi)    
      PUTEREA OBISNUINTEI... (Duminică, 27 martie 2011, 17:31)

      Aristo [utilizator] i-a raspuns lui Dorin

      ...asta este motivatia indirjirii acestui individ fara caracter, tara si Dumnezeu. Aceasta este ceea ce-i caracterizeaza pe toti membrii guvernului tradarii nationale - Petre Roman (Neulander). Cine nu stie nu are cum sa creada ca tot rahatul in care este Romania acum este datorat acestor tradatori si vanzatori de tara, care de altfel sunt sau au fost "romani sadea" impreuna sau mai bine-zis sub acoperirea lui Ion Iliescu si uciga-l toaca Silviu Brucan (Saul Bruckner) - ideologul vanzarii si subjugarii Romaniei. Scoala acestori "unicate" este tradarea asa ca nu trebuie sa mai mire pe nimeni ca ei se preteaza fara scrupule si la coruptie si cine mai stie ce alte fapte "etice si morale". Din pacate numai moartea ne mai scapa de ei, dar si mai tragic este ca au adus in fata o haita de indivizi fara tara, scrupule si Dumnezeu ca si ei de care numai Dumnezeu ne mai poate scapa. Toate astea au fost posibile cu aportul oamenilor "de bine" ai anilor '90 indobitociti in comunism si folositi sa voteze ca oile cu ajutorul carora au primit legitimitate. Sunt prea multe de spus despre asta si nu e locul si momentul unde sa fie spuse. Concluzia este ca atitudinea individului astuia este foarte normala pentru calitatea umana din care face parte.
  • -4 (4 voturi)    
    E ceva putred in danemarca.. (Duminică, 27 martie 2011, 16:07)

    Marius [anonim]

    ...are dreptate Dorin, mai sus
    problema e alta: de ce PE nu introduce asta asta in regulamentul lor?
    Posibile raspunsuri:
    - pentru ca probabil multi o fac REAL...am si citit zilele astea se aude ca sunt grupuri industriale care "imping" politicienii de la spate sa dea reglementari in favoarea lor. Toti o fac de buna credinta?
    Deci eu zic ca e si o doza de ipocrizie.
    - ar fi foarte greu de dovedit poate, cu crearea unor noi organisme de control, etc
    - s-ar putea inscena foarte usor de ziaisti, dusmani etc, deci ar putea fi folosit si ca instrument de santaj

    Concluzia mea;
    Eu zic ca Adrian Severin sa nu-si dea demisia din PE, tocmai ca vazand aceasta situatie, PE ar baga acasta reglementare, de interzicere a lobby-ului si altele conexe, in legislatia lor. Ce atatea rugaminti cu demisia, sa fie dat afara daca a facut ceva ilegal. una e imoral, alta e ilegal.
    Si adulterul e imoral, dar nu e ilegal, dar daca esti prins, nu tre' sa-ti dai "demisia" din casatorie, eventual esti "dat afara". Dar daca si adulterul (si ala nedus la capat) ar fi o inscenare, ca in cazul nostru? Nu mi-as da demisia de nicio culoare.

    P.S. si ...culmea...cine se gasesc sa critice...politicienii nostri, care abia asteapta o ciosvarta s ifaca si ei vreo manevra
    • +2 (2 voturi)    
      Adica Severin sa preacurvit? (Duminică, 27 martie 2011, 16:15)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Marius

      Tu incerci sa-l aperi pe Severin,considerand ca mita este la fel cu preacurvia.Ai dreptate.Amandoua sunt proscrise.Asa ca ai reusit sa-l faci pe Severin de doua ori proscris.
      • -2 (2 voturi)    
        da, sunt avocatul diavolului (Duminică, 27 martie 2011, 16:24)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui mircea

        nu am nicio treba cu Severin, nu mi-a placut niciodata. vederile mele politice sunt de dreapta.
        eu zic ca e o doza mare de ipocrizie. Stii cum a zis Isus, sa arunce cu piatra cei nevinovati.
        Problema e alta...de ce nu se intoduce legal, in regulamentul PE o reglemantare care sa permita PE sa excluda pe cineva vinovat de coruptie. si sa fim seriosi, PE nu s-a infiintat ieri.

        Severin, din cate inteleg nu a luat spaga in sine. A zis ca ar fi dispus la lobby pentru amendament. A luat banii? Chitanta cica a dat, dar a luat si cash-ul?
        Ca procedura de dovedire a coruptului sa fie dusa pana la capat, ar fi trebuit sa ia efectiv banii.
        Mai vad ca si DNA-ul s-a autosesizat. Are competenta pentru Bruxelles? si apoi, ce sa descopere? Ca Severin AR fi LUAT banii...ca sa INFLUENTEZE dupa aia parlamentari...care EVENTUAL sa se voteze in plenul PE amendamentul.
        Pai si PE cum ar fi votat daca era ceva rau? Ori Severin ii "aburea" pe majoritatea parlamentarilor sa voteze ( adica eventual sa "corupa" si el mai departe) ori amendamentul era bun, desi si-ar fi luat banii "pe merit".
        Dar eu nu cred ca Severin avea puterea asta, nu-l vad capabil. Eu cred ca el lua banii (daca ar fi fost un mituitor real) si daca nu se vota..ce...le dadea banii inapoi? De aia se cheama lobby, e ca la avocat, daca nu castigi procesul nu-ti da banii inapoi avocatul.
        Nu, le dadea teapa daca nu trecea amendamentul ...repet, daca era mita reala. Stii cum se spune, nu-i prost cine ia, e prost cine da.

        Adica de ce sa-l acuze DNA? Ca ar fi cedat unei INSCENARI de TENTATIVA de mituire? Mi se pare foarte slab.
        • -1 (1 vot)    
          Au fost 4, dar au pus presiune pe 3. Pentru care? (Duminică, 27 martie 2011, 16:42)

          Dorin [anonim] i-a raspuns lui Marius

          Presupun ca pe spaniol nu l-au prins dupa ce a inceput scandalul si ca aveau toate datele de la inceput. Dar au anuntat doar 3, pentru a fi presiunea mai mare pe acestia, care au incasat tot socul. Trei e un numar potrivit. Daca ar fi fost mai multi, ar fi fost consacrarea unui fenomen. Mai putini, ar fi fost cu dedicatie. Daca e sa existe o conspiratie, atunci am crede ca totul a fost pregatit pentru caderea capului unuia din cei trei. Nu stiu care din ei era incomod in PE sau la el acasa. Nu stim nici lobby-ul din spatele lobby-ului.
          • -2 (4 voturi)    
            De ce Sunday timens nu au mers mai departe? (Duminică, 27 martie 2011, 17:07)

            Marius [anonim] i-a raspuns lui Dorin

            ..cu investigatia.

            Adica, de ce au dat in vileag treaba acum si nu la sfarsitul procesului?

            Adica, sa zicem ca ST a gasit 14 europarl. dispusi la "spaga" pentru amendament.
            Sa le fi dat 12.000 X 14 =168.000 euro.
            va zic eu de ce, ca ar fi pierdut banii...si sunt bani multi chiar si in UK - s-a vazut asta ieri.

            deci baietii luau bnii, coruptii.
            erau 2 variante:
            1. Amendamentul nu trecea.
            Credeti ca euparlamentarii dadeau banii inapoi, ca nu au atins scopul tranzactiei? Nu cred, ei ziceau...tata...a fost contract de lobby, nu a iesit..asta este, ca la avocat, castigi, nu castigi, platesti avocatul.
            pai se mai considera act de coruptie?

            2. amendamentul trecea, evident, cu vot de la majoritate...nu stiu cati..100-200 de europarl.
            ST dadea in vileag totul.
            Era act de coruptie? diferenta de Parlamentari care au votat "pentru" cum isi justificau votul?
            Evident, nu era act de coruptie, ar fi fost un amendament bun pentru Europa.

            ST s-a oprit acolo unde sa nu piarda niciun ban si sa faca sa iasa ceva fum.

            Nu spun ca Severin e integru moral, dar a cazut de papagal, probabil s-a aruncat prea repede la inaintare.

            Vreau sa spun ca totul e o facatura de un ziar din UK ca acesta sa iasa in evidenta. A cazut de fraier Severin, repet, nu sunt un fan al lui.
            Nu stiu daca ati fost in UK sau ati citit ziarele de acolo, dar presa de scandal de la noi e "mic copil".
        • +3 (3 voturi)    
          De ce nu sunt reguli in PE. (Duminică, 27 martie 2011, 17:19)

          mircea [anonim] i-a raspuns lui Marius

          Pana acum nu au fost necesare.Cand cineva gresea,avea bun simt si pleca.De unde sa stie UE ca va veni unul ca Severin si-i va faca de ras.Observi ca nu extind responsabilitatea la intregul PE si nici macar la PSD.Retin ca totusi ,madam Rovana Plumb a spus ca Severin trebuie sa demisioneze din PE.Vanghelie a fost de groaza cu solutia ca Severin" sa demisioneze pentru o perioada"din PSD.Astia de la PSD tin tare mult la hoti.Pai daca-i dau afara si vin altii care nu stiu sa fure,ce se fac?
          • -1 (1 vot)    
            pai asta e pledoaria mea, sa se bage in regulament (Duminică, 27 martie 2011, 17:52)

            Marius [anonim] i-a raspuns lui mircea

            Adica sa fie explicit si pedepsit sa se faca lobby (contra avantaje) de catre europarlamentari in PE, inclusiv luarea de avantaje de catre ei, asociatii lor, partidele lor, neamurile pentru ca sa fie treba corecta si transparenta.

            Inclusiv intentia, cazul Adrian Severin, ca el nu a luat, a zis ca ar fi disponibil sa faca lobby pentru acel amendament, contra bani evident....nu neg, s-ar putea categorisi la "intentia de a primi bani pentru a face lobby la un amendament" - inchisoare 20 de ani!!!

            daca tu crezi ca romanii au inventat corptia...te inseli.
            problema e de moralitate.
            si de lege.
            Probabil romanii au o sensibilitate mai mica fata de corutie. sa recunoastem, toti am fost obisnuiti cu mica ciupeala, atentii, mici afaceri nedeclarate, evaziune la maxim. Altfel cum iti explici ca 3,1 milioane de romani lucreaza in privat (deci sustin toata tara) ...dar strazile sunt pline de masini noi straine?

            Si pentru ca veni vorba de moralitate...sunt tari care accepta casatoria intre homosexuali. Daca intrebi romanii, li se va parea ceva profund imoral, anormal..si cred ca este si interzis.

            Vreau sa zic ca moralitatea e o chestie total subiectiva. Ceva ce e moral sau imoral la noi nu e la fel ca in Suedia, Olanda sau marea britanie.

            Deci sa lasam moralitatea si sa aplicam, mai ales la institutiile legale, formale, ale statului si UE, deci sa aplicam legile, regulamentele, nu ceea ce ni se pare noua sau altora ca ar fi moral sau imoral.
    • 0 (0 voturi)    
      Prezumtia de a face bine comunitatii. (Duminică, 27 martie 2011, 17:00)

      coco04 [utilizator] i-a raspuns lui Marius

      Cred ca unii confunda marfa cu ambalajul.In politica trebuie sa intre numai cei care sunt prezumati "ca vor sa faca bine comunitatii".
      De fapt ei asta si declara in campania electorala.
      Ca vor binele public !!!!!.
      Deci selectia in politica are la baza cateva aspecte cum ar fi :principii,conduita morala,probitate.
      Principiile din afaceri nu trebuie sa se regaseasca in politica altfel declaram politica afacere si gata.
      Domnul Severin lucreaza cu principii de afaceri adica "maximizarea profitului".Nu poti sa fi si avocatul cetateanului si avocatul unor grupuri de interese care pot intra in conflict de interese cu cetateanul.Adrian Severin poate ramane independent (neafiliat) dar atunci e clar ca pozitia lui e motivata de salariu si castig.Adrian Severin a pierdut orice feedback cu alegatorii tocmai pentru ca putin ii pasa de alegatori.
  • +4 (4 voturi)    
    Aha, inca unul... (Duminică, 27 martie 2011, 16:13)

    Ali Star [anonim]

    Severin,
    Nu vreau sa pleci din parlamentul Europei.
    Nici sa fii dat afara de Vanghelus.

    Fa-l pe Ponta sa se infurie.

    Acu' ca tot te-ai manjit pana'n gat, da-nainte!
    Fraierii de romani nu pot avea incredere in niste ziaristi aiuriti care, daca mint, isi pierd pita.
    Credem in tine .
  • +1 (1 vot)    
    :))) (Duminică, 27 martie 2011, 16:54)

    Ioana [anonim]

    Spaniolul e mai istet. Stiti care e secretul lor? PP PSOE sunt unul si acelasi. In Spania nu s-a gasit nici unul ca Basescu sa faca atatea valuri incat sa separe apele. In Spania, de fapt, nu se aude niciodata ca fiscul isi face treaba, buna sau rea, si ADN face ancheta asupra nu stiu carui corupt. ADN, se zice? Am uitat drac si cum se mai vb in romana. Si va mai dau un secret al spaniolilor. Ei cand fura s inseala, cica o fac cu sufletul. :) Asta se numeste inteligenta capitalista. :))))


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri