Basescu: Instantele creeaza lege, in loc sa o aplice. Este cel mai puternic pilon de decredibilizare a Romaniei

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 25 noiembrie 2010, 11:48 Actualitate | Esenţial


Presedintele Traian Basescu afirma ca modul in care actioneaza instantele de judecata, creand lege, in loc sa o aplice, decredibilizeaza Romania si contribuie inclusiv la majorarea dobanzilor la care se imprumuta statul.

Seful statului a afirmat ca a fost intrebat de parteneri externi cu cine trebuie sa negocieze spre exemplu reducerea salariilor cu 25%, respectiv daca trebuie sa mearga si la Curtea Constitutionala sau la judecatori.

Basescu a spus ca ne aflam in fata unei decredibilizari sistematice a Guvernului prin actiuni "care nu au nimic de-a face cu aplicarea legii sau a Constitutiei, ci interesul de moment, de grup".

"Faptul ca in instante se creeaza lege si nu se aplica legea e cel mai puternic pilon de decredibilizare a Romaniei, mai mult decat instabilitatea politica", a spus el.

Atunci cand "vine judecatorul si spune nu dom'le, uite scriu eu legea" "ne pune intr-o situatie incredibil de dificila pentru ca nu se mai stie cine e partenerul de negociere, guvernul sau instanta".

Astfel de realitati se platesc in "reticenta la imprumutarea Romaniei si in dobanzile mari la care ni se ofera imprumuturile", a sustinut Traian Basescu.

El a pledat pentru "o minima responsabilitate, de la cel mai neinsemnat functionar si pana la judecatori", in sensul intelegerii faptului ca iesirea din criza nu tine doar de guvern, ci este "o problema a tuturor romanilor, a intregii clase politice".

"Daca vreti sa distrugeti tara va asigur ca asa cum procedam suntem pe drumul cel bun", a comentat Basescu.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


2060 vizualizari

  • +12 (16 voturi)    
    Nu avem justitie !!!!!!!!! (Joi, 25 noiembrie 2010, 12:09)

    cornel [anonim]

    Nu ca o spune Basescu sau Ionescu.
    E foarte clar acest lucru. Ar trebui detasata de restul societatii aceasta mafie comunistoida pe fond de hotie, coruptie si INCOMPETENTA si creare a unei justitii a secolului nostru. Apar tot felul de tate din magistratura care urla si tipa cu o isterie asemanatoare cu a lui soric, ca sa-si apere incompetenta sau preferintele unei epoci apuse in Europa .
  • +3 (9 voturi)    
    Cu bugetarii trebuie negociat! (Joi, 25 noiembrie 2010, 12:09)

    Constantin [anonim]

    Daca guvernul obtine semnatura lor pe actul aditional de modificare a salariilor totul este legal. Bugetarul este usor de convins de un sef care-i explica situatia si care, la randul lui, a strans deja cureaua.
    • -2 (6 voturi)    
      Ei, sa mori tu? Chiar asa? (Joi, 25 noiembrie 2010, 12:53)

      :) [anonim] i-a raspuns lui Constantin

      Citez: "Bugetarul este usor de convins de un sef care-i explica situatia si care, la randul lui, a strans deja cureaua"
      D-le, spune-mi te rog cum sa-i explic si eu la randul meu copilului ca, desi muncesc de dimineata pana in noapte tarziu, nu pot sa-i ofer prea multe pe masa?
      Sa strangem cureaua? pentru ce? Nimeni nu a venit cu vreo explicatie sa spuna concret: am investit acolo sau am facut asta cu banii vostri! - de aceea lumea e revoltata!
      • +2 (6 voturi)    
        cum sa-i explici.. (Joi, 25 noiembrie 2010, 13:49)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui :)

        pai iti spun eu cum sa-i explici. ii explici ca nu ti-a placut cartea si nu-ti place nici sa furi.. asa ca ai ajuns sa muncesti de dimineata pana in noapte tarziu.. asa copilul tau va intelege ce optiuni are si poate nu va repeta greselile parintilor.
        'banii vostri'? pai concret, banii nostri au fost irositi in 2007-2008 cand guvernul slabiceanu a mai angajat inca 200k bugetari si le-a dublat salariile, desi populatia romaniei era deja in scadere, iar calitatea serviciilor oferite este in continuare deplorabila.
        daca baga banii nostri in infrastructura acum tu aveai optiunea sa-ti dai demisia si sa te angajezi in sistemul privat pe un salariu mai mare.. si salariile bugetarilor ramasi n-ar mai fi scazut atat de mult.
        • -1 (1 vot)    
          tarliceanu (Joi, 25 noiembrie 2010, 16:53)

          th [anonim] i-a raspuns lui pehash

          a pastrat proportia.
          intre sefi si subalterni.
          erau prea multi sefi.
        • +1 (1 vot)    
          D-lui pdl-ist pehash (Joi, 25 noiembrie 2010, 18:28)

          :) [anonim] i-a raspuns lui pehash

          1. Daca in opinia ta, studiile superioare = "nu ti-a placut cartea" atunci inseamna ca esti tare d-le! (tare slab)
          2. Imi place ceea ce fac asa ca n-am de gand sa-mi dau demisia
          3. Oricand as putea sa muncesc mult mai bine platit dar in strainatate
          4. Oare, de ce imi vine in minte acea zicala precum ca cel satul, niciodata nu-l va crede pe acela flamand?
          5. In '89 eram cu arma in mana si credeam in schimbare tocmai pentru ca tu, d-le pehash, sa poti sa-ti spui parerea acum
          5. Ce-ar fi ca toata clica asta mincinoasa care ne conduce si oamenii care denigreaza gratis pe altii sa dispara, sa munceasca macar o zi?
          p.s.Nu fac parte din niciun partid asa ca: mai usor cu cuvintele triviale
          Intr-un stat democratic, justitia trebuie sa ramana inamovibila si nu supusa politicului sub nicio forma!
    • +5 (7 voturi)    
      si cand a fost marirea de salariu (Joi, 25 noiembrie 2010, 13:32)

      bula [anonim] i-a raspuns lui Constantin

      s-au semnat acte aditionale??? sau atunci statul nu era tert? si ca sa vezi cam ce judecatori avem uite o referinta la CEDO (din care vei vedea ca la VAlcea au spus EXACT PE DOS): Prin urmare, fac trimitere la Hotararea Vilho Eskelinen si altii vs. Finlanda, in care Curtea de la Strasbourg spune la paragraful 94 „The Court notes that there is no right under the Convention to continue to be paid a salary of a particular amount”. http://cmiskp.echr.coe.int/tkp197/view.asp?item=1&portal=hbkm&action=html&highlight=eskelinen&sessionid=62033700&skin=hudoc-en

      Aceasta hotarare a Curtii, coroborata cu recenta Hotarare Lelas vs. Croatia (
      http://cmiskp.echr.coe.int/tkp197/view.asp?item=1&portal=hbkm&action=html&highlight=Lelas&sessionid=62033700&skin=hudoc-en ), in care Curtea, raspunzand unui argument al guvernului croat, spune in paragraful 58 „As to the Government’s arguments to the contrary, the Court first notes that in its judgment in the case of Vilho Eskelinen and Others it held that there is no right under the Convention to continue to be paid a salary of a particular amount (see Vilho Eskelinen and Others, cited above, § 94), and not, as the Government suggested, the right to a salary of a particular amount. On the contrary, the Convention organs have consistently held that income that has been earned does constitute a “possession” within the meaning of Article 1 of Protocol No. 1 to the Convention”,
      ar trebui sa ii lamureasca definitiv pe judecatorii romani cu privire la ce inseamna drept sau bun „castigat”.
      Mai exact, drept castigat inseamna spre pilda, la speta, ca salariul primit pentru munca prestata pana la modificarea legala a salariului e un drept castigat, in sensul ca reglementarea ulterioara nu te poate obliga sa il dai inapoi, nicidecum ca el e castigat pe toata durata raportului juridic, adica si pe viitor; el „se castiga” luna de luna, in baza muncii prestate.
      E doar o elementara aplicare a principiului neretroactivitatii legii. Cu alte cuvinte,
  • -7 (9 voturi)    
    Moare de ciuda Basescu (Joi, 25 noiembrie 2010, 12:16)

    George [anonim]

    Exista trei puteri in stat: parlamentara, executiva (din care face parte si Presedintele Romaniei) si judecatoreasca. Toate, cel putin teoretic, egale intr-un stat democratic si civilizat. Prin tot felul de jocuri, tertipuri, strambe, abuz de functie, constrangeri, tradari, Presedintele a reusit sa-si subordoneze Parlamentul. Nu reuseste (inca) sa faca acelasi lucru si cu Justitia. Si e foarte suparat!

    Ce ziceti? Va reusi sa ii puna cu botul pe labe pe judecatori?
    • +4 (6 voturi)    
      Are dreptate! (Joi, 25 noiembrie 2010, 12:47)

      Ella [anonim] i-a raspuns lui George

      Instantele de judecata trebuie sa aplice legea, nu sa creeze lege! Tocmai, separatia puterilor in stat este incalcata de cei ce trebuie sa vegheze la respectarea legii!
      Salariile bugetarilor nu sunt batute in cuie! Pentru acestia statul plateste atat cat isi permite. Daca bugetul nu permite mai mult, salariile trebuie sa scada. Astea sunt legile economiei. Este neconstitutional sa se mareasca taxele pentru a putea plati salarii mai mari la stat!
      Eu dau vina pe guvern ca n-a transat mai de mult aceasta problema si n-a facut disponibilizari masive in sistemul bugetar!
      Sa luam de ex;
      -armata- UM care au ca ob de activitate reparatia harburilor de masini Aro si Dacia. Sunt 10-15 angajati cu grade militare, contabil, magazioner, comandant etc. Se consuma de la energie electrica la hartie si salarii inutil. Am o ruda contabila la o astfel de UM si se da de ceasul mortii, cat munceste ea. Cand am intrebat-o ce plus valoare aduce, a ridicat din umeri si s-a simtit jignita! Acum e suparata ca nu poate sa-si rezerve bilete pt anul viitor in concediu, in strainatate.
      -politie- zeci de functionari in birouri, care plimba hartiile de la un ghiseu la altul, iar pe teren, la pas, n-am intalnit niciunul, in afara celor de la circulatie, care se posteaza in intersectii si fluiera asurzitor in fiecare dimineata...
      -sistemul sanitar-zeci de asistente angajate pe la spitale de tara si detasate la spitale din orase, ca sa li se piarda urma. Stau cateva ore acolo si apoi merg la cabinete private si iau doua salarii pentru 8 ore de munca.
      -invatamant- 4-6 ore de 4 ori pe saptamana, ore in care corecteaza teste in timp ce elevii conspecteaza din manual. Apoi pleaca acasa si fac meditatii cu aceeasi copii pe care ii au elevi. Daca nu-ti meditezi copilul cu ei sau nu dai cadoul, copilul va avea zile grele in scoala.
      -primarie-pentru orice hartie vrei sa depui sau sa ridice stai la cozi cel putin 30-60 minute, timp in care vei primi apostrofari de la functionari, chair si pentru ca
      • +1 (1 vot)    
        Cu o frază nu sunt de acord (Joi, 25 noiembrie 2010, 13:08)

        ha [anonim] i-a raspuns lui Ella

        "Este neconstitutional sa se mareasca taxele pentru a putea plati salarii mai mari la stat!"

        Cu fraza asta din comentariul tău nu sunt de acord. E constituţional, numai că este o măsură care distruge economia privată, cea care produce bani pentru bugetari. Poţi să măreşti taxele (e constituţional), dar nu te aştepta să ai creştere economică
        • -1 (1 vot)    
          OK (Joi, 25 noiembrie 2010, 13:44)

          Ella [anonim] i-a raspuns lui ha

          Dar eu tot neconstitutionala consider cresterea taxelor, pentru ca duce la prabusirea economiei nationale, baza existentei unui stat.
          Si eu, ca privat, trebuie sa am drepturi si sa fiu protejat.
          Am facut un calcul simplu... In activitatea mea, obtin profit de 800E ptr. fiecare membru de familie (4 persoane), dar platesc impozite si taxe cat pentru alte 3 persoane. Oare asta e echitate? Daca fiecare cetatean apt de munca ar produce cat mine, atunci de ce tara nu are bani?
    • +2 (2 voturi)    
      Stii tu ceva, dar doar ce-ti place tie ! (Joi, 25 noiembrie 2010, 12:59)

      vamaiot [anonim] i-a raspuns lui George

      Una dintre tehnicile psihice folosite, cu preponderenta la romani este CONFUZIA PREMEDITATA !

      Dai putina credibilitate cu niste informatii veridice (parlament, putete in stat), bagi si putina revolta (statul civilizat ), amesteci cu minciunele greu de verificat (jocuri, tertipuri, strambe, abuz )!

      Si rezultatul, este un amalgam care trebuie sa transforme in intemeiata minciunica ! Iar cei care nu se chinuie cu analiza pe text raman cu concluziile:

      1 - ce destept e George !
      si
      2 - lu Basescu nu-i ies manevrele !

      Mai George, tu ne scrii de la partid ?
      • -3 (3 voturi)    
        Traduci pe intelesul cui? (Joi, 25 noiembrie 2010, 13:54)

        George [anonim] i-a raspuns lui vamaiot

        Rastalmacesti tocmai pentru a primi note de 10 de la cei de la Putere? Poate iti reuseste! Poate o sa ai si ceva avantaje materiale (stie toata lumea ce darnici sunt cu cei servili).
        Eu vorbesc de lucruri evidente, le stie toata lumea (si tu, dar nu recunosti) si fabulezi incercand sa deturnezi sensul cuvintelor mele: nu, nu-s mebru al nicunui partid, nici macar al celui (celor) banuit (banuite) de tine! Ma tin departe si imi place sa critic cand e de criticat, sa laud daca e de lauda ceva (nu a fost cazul). Pana acum, de cand m-am nascut nu am avut decat de criticat, fie ca era vorba de Ceausescu, fie ca e vorba, azi, de Basescu!
        • +2 (2 voturi)    
          Dar o idee de imbunatatire ai ? (Joi, 25 noiembrie 2010, 14:20)

          vamaiot [anonim] i-a raspuns lui George

          Observ ca iti place sa fii Gica Contra, dar ceva idei de imbunatatire ai ?

          Sa ceri sponsorizari pentru scoli, sau sa faci un eveniment caritabil pentru spitalele care nu au medicamente, o plangere la minister ca nu ai fost multumit de doctorul X-lescu, o ancheta aspurta sabotajului sistemului national de irigatii ... te-ai gandit?

          Hai fratilor, asta ne-a saracit pe noi, vorba lunga dar intentii pragmatice nu a avut nimeni, inainte de frica, si acum din comoditate nici-un roman nu se mai pune curmezis in fata unui sistem ca sa rezolve o problema!

          in rest numai gura e de voi !
          • -1 (1 vot)    
            Idei? (Joi, 25 noiembrie 2010, 15:20)

            George [anonim] i-a raspuns lui vamaiot

            Am, si nu putine. Dar cine sa le asculte? Cei care conduc acum? N-ai sa vezi! Daca o idee nu vine de la Basescu... nexam punere in aplicare! Cred ca si Ceausescu era mai... democrat!

            Esti naiv daca tu speri ca sistemul de invatamant sau cel de sanatate dintr-un stat sa se finanteze prin sponsorizari sau evenimente caritabile. Iar reclamatii d-alea exista, dar sistemul nu reactioneaza, fiindca fiecare face ce vede "mai sus", uneori chiar "cel mai sus" (adica... nimic)! Anchete nu trebuie facute doar asupra sistemului de irigatii, ci si asupra devalizarii vechilor CAP-uri, IAS-uri, SMA-uri, asupra vanzarii flotei, asupra privatizarilor, etc. dar cine sa le faca? Eu? Tu? Nu, ci acele institutii create cu acest scop, platite din banii celor care contribuie (eu, tu si altii). Degeaba iau eu atitudine, degeaba iei tu atitudine, vom avea aceeasi soarta ca a celor care si-au aruncat caschetele in curtea lui Basescu!
    • +3 (3 voturi)    
      trei puteri.. (Joi, 25 noiembrie 2010, 13:04)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui George

      problema este ca puterea parlamentara si cea executiva au mecanisme de control. puterea judecatoreasca nu are. daca un judecator spune ca e alba, dar acelasi proces mai trece prin trei instante care spun ca e neagra.. avem o mica problema.. mai gresteste omul, dar judecatorul are voie sa greseasca? dar daca situatia se repeta de cateva ori? judecatorii nu raspund in fata nimanui. pot sa spuna ca afara ploua cand de fapt e seceta si nimeni nu-i poate contrazice. asta este adevarata problema.
      guvernul trece o lege prin parlament care spune ca se reduc salariile. curtea constitutionala vine si spune ca legea respecta constitutia. apoi vine un judecator si zice ca legea nu se aplica. ceva e putred.. si miroase cam urat.
      • 0 (2 voturi)    
        Lovesti doar intr-o parte (Joi, 25 noiembrie 2010, 13:58)

        George [anonim] i-a raspuns lui pehash

        Si in cadrul puterii judecatoresti exista posibilitati de corectie a erorilor. In orice situatie, exista apel, recurs, se poate merge pana la tribunale internationale. Dar nu vorbesti deloc de cum se repara erorile Presedintiei, ale Parlamentului. Daca o eroare judiciara afecteaza un om, maxim cativa, erorile celorlalti afecteaza, de cele mai multe ori, intreaga populatie! Si culmea, nu prea exista metode de corectie a unor astfel de erori!
    • +2 (2 voturi)    
      puterile in stat (Joi, 25 noiembrie 2010, 13:13)

      B.T. Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui George

      Nu cred ca exista un vinovat. Suntem in situatia in care meritam. Asta este nivelul nostru de cultura, de simt civic, de harnicie. Nivelul nostru se traduce in nivelul de cultura, simt civic, harnicie al reprezentantilor nostrii: politicienii.
      Regimul Iliescu este expresia naivitatii noastre politice. Inca traim in zodia a ceea ce am ales atunci. Cel mai bine se vede in justitie.
      Faptul ca o mass-medie interesata ( de fapt 2 posturi de televiziune) pot sa manevreze milioane de oameni nemultumiti , arata cam pe unde suntem. Pe masura ce vom progresa si vom constientiza ca apartinem unei colectivitati in care trebuie sa muncim si sa ne exprimam , ne va fi mai bine. Vom scapa de obsesiile basescu, antene, fmi. D-le George, eu nu cred ca suntem spectatori la o competitie sportiva , intre justitie, parlament, presedinte. Cum a subordonat presedintele parlamentul? Hai sa evaluam efectele ( concret, punctual) ale actiunilor justitiei, parlamentului, presedintelui. Dupa fapte si efecte , nu dupa auzitele de la 2 posturi TV.
      • -2 (2 voturi)    
        Competitie sportiva? (Joi, 25 noiembrie 2010, 14:05)

        George [anonim] i-a raspuns lui B.T. Alexandru

        Departe de mine gandul ca as fi spectatot la o asemenea competitie. De fapt, cele trei puteri nici nu au in vreun fel vreo ierarhie, trebuie sa fie echidistante si la fel de importante. Si, cel mai important, sa nu isi arate muschii una fata de alta!
        Intrebi cum a subordonat presedintele parlamentul? Pai nu e evident cum? Iar actiunile justitiei, in multe cazuri, au si rolul de a corecta erorile emanate de la celelate puteri (si, fii convins, sunt multe).
  • -3 (3 voturi)    
    ... (Joi, 25 noiembrie 2010, 12:27)

    Db [anonim]

    Intr-un final va reusi sa supuna si justitia... Ce vom face noi, boborul? Probabil vom emigra... Daca vom mai putea...
  • +3 (3 voturi)    
    Stelele Justitiei,Pivniceru si Costiniu ! (Joi, 25 noiembrie 2010, 12:37)

    martin [anonim]

    Din pacate, judecatorii condusi metodologic de Viorica Costiniu si Mona Pivniceru, stelele vorbirii incoerente, lipsite de bun simt, dar profund interesate, sunt convinsi ca pot judeca dupa constiinta proprie si fara sa tina seama de legile existente si admise chiar si de inspaimantoarea Curte Constitutionala. Iar de controlat pe judecatori, nu poate nimeni, decat Bunul Dumnezeu, caci asa grait-a noul Spirit Suprem, Marele Iliescu!
  • +3 (3 voturi)    
    Are dreptate! continuare (Joi, 25 noiembrie 2010, 13:01)

    Ella [anonim]

    ca trebuie sa cumperi un timbru de la posta, care se afla la doua statii de acolo!
    -JUSTITIE?- judecatorii in comune-orase, unde se judeca sute de dosare funciare intre rubedenii, prieteni, fini, afini, etc. Aceste judecatorii sunt populate cu oameni slab pregatiti, tocmai buni de mituit. La nivel de institutie se merge pe principiul "corb la corb nu-si scoate ochii!"
    -si altii- unde as putea include parlamentarii si functionarii ministerelor, unde se ascund si fac spagatul in timpul programului toate hahalerele si pilele tuturor politicienilor de 20 de ani incoace! Nimeni n-a plecat din sistem... De fiecare data au mai venit altii si s-au adaugat la cei vechi, astfel ca am ajuns sa avem bugetari cat ptr. 10 milioane de angajati in privat!
    Parlamentarii nu fac nimic pentru cei care i-au ales! Dovada ca liberalii au hotarat sa nu se mai prezinte la sedinte! Pe mine nu ma intereseaza motivul lor! Pe mine ma intereseaza sa fie acolo si sa voteze legi in interesul meu! Daca in colegiul meu am parlamentar liberal, inseamna ca eu nu mai am reprezentant in Parlament...
    Guvernul ar trebui sa faca curatenia de sarbatori in sistemul bugetar, altfel vom intra in colaps!
    Este perfect constitutional... Nu te mai pot plati decat cu atat! Daca accepti bine, daca nu, trebuie sa te dau afara, altfel statul da faliment.
    Este neconstitutional sa ia taxe suplimentare de la privat!
    Toata lumea trebuie sa munceasca... Orice, dar sa munceasca!
    Verisoara mea, institutoare, pentru ca avea slariu 750 lei a plecat in Spania pe 1200E ajutor de bucatar la o pensiune! E foarte multumita si vrea sa-si faca si masterul acolo!
    Deci, se poate si altfel!
  • -1 (1 vot)    
    Cedo si CJCE (Joi, 25 noiembrie 2010, 13:20)

    Cristi [anonim]

    Ce nu intelege Basescu si Guvernantii este ca Romania a semnat niste tratate internationale, iar jurisprudenta CEDO si CJCE spune clar ca atunci cand functionarul este pus in situatia in care o lege sau Constitutia tarii incalca Tratatele internationale respective sau jurisprudenta CEDO sau CJCE functionarul este obligat sa nu aplice legislatia interna sau constitutia, ci sa aplice jurisprudenta celor 2 curti sau reglementarile tratatelor. Cautati cauze de la CJCE sa vedeti si sa va mirati, sa vedeti cum judecatorii din Marea Britanie nu aplicau legea interna pentru ca o decizie a CJCE spunea invers decat spunea legea interna.
  • -1 (1 vot)    
    judicial review (Joi, 25 noiembrie 2010, 13:29)

    adrian [anonim]

    Dreptul instantelor de a corecta legi exista in toate tarile democratice. Cum il folosesc, e alta socoteala. Explica foarte clar si didactic Alina Mungiu-Pippidi din Romania libera de azi
    http://www.romanialibera.ro/opinii/comentarii/in-apararea-magistratilor-207230.html


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by