Greva de la Metrou a fost anulata, sindicalistii obtin majorari salariale de pana la 10%

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 17 martie 2010, 16:26 Actualitate | Esenţial

Sindicalistii de la Metrou si reprezentantii administratiei au ajuns miercuri la un acord, greva anuntata pentru joi fiind anulata, relateaza Agerpres.

Anuntul vine dupa ce Guvernul a adoptat, in sedinta de miercuri, o hotarare privind bugetul Societatii Metrorex, pe anul 2010.

Cele doua parti au semnat noul contract colectiv de munca, care prevede mentinerea veniturilor angajatilor la un nivel similar cu cel din 2009. Cu toate acestea, salariile vor creste cu pana la zece la suta, prin adaugarea unor sporuri in salariul de baza.

"Practic, fondul de salarii este la acelasi nivel cu cel preliminat din 2009, chiar cu circa trei procente mai mic fata de cel final. Nu exista nicio majorare salariala comparativ cu anul trecut", a afirmat directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriste.

Presedintele Uniunii Sindicatelor Libere din Metrou, Ion Radoi, a explicat, insa, ca sindicalistii au obtinut ca acele adaosuri la salariul de baza sa fie introduse intr-un procent de majorare a salariului tarifar, "astfel incat am obtinut o majorare salariala intre 3,7 la suta pana la un nivel ce nu depaseste doua cifre".

Conform Ministerului Transporturilor, noul contract colectiv de munca a fost negociat si semnat ca urmare a aprobarii in sedinta de miercuri a Guvernului a bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2010 al companiei Metrorex, "fara majorarea fondului de salarii, care se mentine la nivelul anului 2009".

"Administratia Metrorex si Sindicatul Unitatea au manifestat disponibilitate totala in solutionarea conflictului de interese existent la metrou, principalul argument fiind determinat de contextul economic general, prioritar fiind interesul pentru pastrarea si stabilitatea locurilor de munca", se precizeaza intr-un comunicat al MTI.

In bugetul din 2009, publicat in Monitorul Oficial, cheltuielile cu personalul ale Metrorex au fost de 284,577 milioane lei, din care 195,281 milioane lei fondul de salarii.

Sindicalistii de la Metrorex amenintasera saptamana trecuta ca vor declansa o greva generala pe perioada nedeterminata, incepand cu 18 martie, dupa ce Curtea de Apel a declarat legala, in sentinta irevocabila, greva din 2009.

In 17 si 18 noiembrie 2009, metroul bucurestean nu a functionat decat de la ora 16,00, ceea ce a dus, practic, la paralizarea traficului de la suprafata.

Actiunea de protest a fost stopata atunci de actiunea in instanta a directorului general al Metrorex, Gheorghe Udriste, care a contestat legalitatea grevei.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

11924 vizualizari

  • +1 (13 voturi)    
    Salarii (Miercuri, 17 martie 2010, 16:34)

    Alexandru C [utilizator]

    Deci le-a marit salariile. Vedeti ca sunt bani? :)
    Sunt doar pentru jmecherii unde salariul mediu e 3000 lei.
    Cum restul n-au sange in instalatie sa se descurce cu salarii mai mici. Isi merita soarta.
    • +5 (9 voturi)    
      FILANTROPICA (Miercuri, 17 martie 2010, 16:51)

      cris [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

      MANA INTINSA CARE NU SPUNE O POVESTE NU PRIMESTE POMANA.
      Au primit marire de salariu. Acesti sindicalisti trebuiau acuzati pentru subminarea economiei prin faptul ca greva lor afecteaza alte clase sociale. Oare mai e ceva normal in tara asta. Mediul privat este la pamant iar bugetarii cheltuiesc banii pe care nu-i au prin indatorarea populatiei
      • +5 (7 voturi)    
        Poveste (Miercuri, 17 martie 2010, 17:01)

        Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui cris

        Pai au bagat povestea cu blocarea Bucurestiului. Boc fiind un negociator desavarsit a transat imediat problema. A bagat mana in buget si le-a dat. :)

        Eu as fi mers pe masuri radicale. Cui nu-i convine sa plece. Sunt atatia CFR-isti concediati care ar accepta imediat sa le ia locul.
        Cam cati casieri ar vrea sa lucreze pe salariul de 1800 lei?
        • +4 (10 voturi)    
          medic rezident (Miercuri, 17 martie 2010, 17:22)

          medic [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

          Casier cu 18 mil si un medic rezident ia 13 mil. Sa va ganditi la asta cand mergeti la urgenta si sunteti consultat de un medic rezident
          • -5 (5 voturi)    
            sa nu incepi (Miercuri, 17 martie 2010, 18:35)

            ekek [anonim] i-a raspuns lui medic

            cu coruptii aia de medici.
            13 milioane my ass
            am dat 20l de tuica, juma de porc si 5 milioane in 2000 cand mi am rupt ligamentele.

            "domnu" doctor are acum clinica privata.
            asa ca nici macar sa nu incepi cu doctorii tai.
            • +4 (4 voturi)    
              Las-o mai moale (Joi, 18 martie 2010, 8:33)

              Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui ekek

              Ca sa fie clar, nu sunt medic si nici nu am medici printre rudele apropiate. Dar daca medicii ar primi salarii decente ar mai dispare si coruptia. Dar cum cei cu profesii intelectuale nu pot teroriza, ei nu sunt bagati in seama. Si se mai face si propaganda ostila impotriva lor cand isi cer drepturile. Castig de cauza au doar "teroristii" care blocheaza sosele si cai ferate sau perturba tranasportul in comun. Asa cum ne resspectam intelectualii asa vom ajunge.
          • +1 (1 vot)    
            aha (Miercuri, 17 martie 2010, 18:44)

            calin [anonim] i-a raspuns lui medic

            Ai dreptate. Medicii rezidenti sunt printre cei mai nedreptatititi bugetari dar...faceai cumva aluzie la mici atentii?
    • +1 (5 voturi)    
      hai sa fim obiectivi... (Miercuri, 17 martie 2010, 17:23)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

      "... salariile vor creste cu pana la zece la suta, prin adaugarea unor sporuri in salariul de baza."

      "Practic, fondul de salarii este la acelasi nivel cu cel preliminat din 2009, chiar cu circa trei procente mai mic fata de cel final. Nu exista nicio majorare salariala comparativ cu anul trecut", a afirmat directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriste."

      Daca ai fi citit articolul, ai fi observat ca in urma negocierilor, o parte din sporuri au fost scoase, si incluse in salarii, adica fondurile destinate cheltuielilor cu personalul a ramas acelasi.
      Cu alte cuvinte, si-au luat niste bani din buzunarul de la piept si i-au pus in portofel...
      • +1 (7 voturi)    
        Serios (Miercuri, 17 martie 2010, 17:28)

        Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui alex

        La profesori de ce nu s-au inclus aceste sporuri si primesc mai putini bani?
        Legea unica a salarizarii nu se aplica peste tot? Parca sporurile au fost scoase nu?
        Cum e? Alba sau neagra? Nu puteti sa va hotarati? Pentru unii se aplica legea pentru altii nu?
        • -1 (3 voturi)    
          Parerea mea.... (Miercuri, 17 martie 2010, 17:47)

          Gigi [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

          ....ca angajatii Metrorex nu sunt bugetari deci de aia nu se aplica legea unica :)

          Bine si ar mai fi un motiv...pentru societate transportul cu metroul este mai important decat educatia....Basescu dixit "sa facem tinichigii, chelneri....sa facem ce ne trebuie [] prea multi filozofi".
        • -1 (3 voturi)    
          nu ai inteles nimic (Miercuri, 17 martie 2010, 18:23)

          alex [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

          Ce spun eu, si ce intelegi matale...

          Am spus ca celor de la Metrorex NU le-au marit salariile, ca fondul alocat salarizarii (care include salariile + sporurile) a ramas neschimbat.

          Tot aveti ce aveti cu "sarmanii" de profesori... Nu am vazut profesor care sa moara de oboseala in sala de cursuri, asa cum se moare prin firmele private, nu sunt profesorii cei mai defavorizati lucratoril...
          Pentru cele 18 ore saptamanal / 5 zile = 3.6 ore pe zi, sunt platiti regeste! Au cele mai mari salarii pe ora din tot sistemul bugetar, si daca mai socotesti si concediile de vara, de Paste, de Craciun, al 13-lea salariu si alte sporuri... sunt chiar cel mai bine platiti bugetari!

          Lasati-ma cu profesorii - sarmanii...
          Aici se vorbeste despre Metrorex, daca statul Roman a majorat bugetul alocat salarizarii, sau nu.
          Concluzia este ca NU s-a majorat bugetul de salarii!
          • -1 (3 voturi)    
            destept calculul (Miercuri, 17 martie 2010, 21:46)

            lmc [anonim] i-a raspuns lui alex

            18 ore saptamanal? tu crezi ca profesorul se duce la clasa cum te duci tu la strung? materialul didactic, planificarile si alte hartii nu sunt facute cat timp sta la catedra, ci DUPA ore! Ai inteles? deci mai lucreaza si DUPA orele alea 18!
            In rest ai dreptate cu Metrorex-ul: nu au obtinut nimic in plus, aceeasi Marie cu alta palarie.
            • +1 (1 vot)    
              aceeasi placa (Joi, 18 martie 2010, 0:50)

              mihaela [anonim] i-a raspuns lui lmc

              Aceeasi placa cu munca istovitoare a profesorilor de dupa ore...
              Daca tot muncesc asa de mult dupa ore, de ce nu raman la scoala, in cancelarie si sa se pregateasca intens? Eu nu sunt platita pentru "munca" de acasa, si daca trebuie sa fiu performanta la serviciu, reusesc pentru ca ma pregatesc in afara orelor de program. Sa obtii o atestare profesionala internationala in urma unor examene, inseamna ceva... Asa pot fi si eu performanta la munca, si nu ma plateste angajatorul pentru efortul depus.

              In opinia mea, alex are dreptate... in mediul privat lucrezi in mod frecvent 18 ore in doua zile, nu intr-o saptamana asa cum este norma profesorilor.
              Placa ref la orele de dupa program este perimata... Un profesor stie pe de rost aceeasi materie pe care o preda de 10 ani. Ma indoiesc de faptul ca mai munceste acasa pana la 40-48 ore saptamanal.
              Sa munceasca la cancelarie, si dupa aia sa comenteze.
          • -1 (1 vot)    
            nu ai inteles nimic (Joi, 18 martie 2010, 10:40)

            Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui alex

            Se pare ca nu pricepi.
            Bugetul de salarii ar fi trebuit sa scada pentru ca economia scade. Pricepi principiul? Ca sa plateasca aceleasi salarii la Metrorex, pinguinul trebuie sa taie mai mult in alta parte. Pricepi?

            Daca bugetarilor li s-au scos sporurile (asa se lauda pinguinul) si salariile au scazut fata de anul trecut, de ce la Metrorex salariile raman aceleasi?

            Ceva e putred la mijloc. Au inceput greva in noiembrie cerand marire de salarii. Acum renunta la greva pentru ca primesc aceleasi salarii ca anul trecut. Nu ti se pare ca e cusuta cu ata alba?
  • +5 (15 voturi)    
    Bravo! (Miercuri, 17 martie 2010, 16:35)

    ShoboLingoZauR [utilizator]

    Ma bucur ca nu va trebui sa stam maine ca sardinele prin RATB!
    • +5 (7 voturi)    
      nu gandesti bine prietene (Miercuri, 17 martie 2010, 17:16)

      goguleana lugojana [utilizator] i-a raspuns lui ShoboLingoZauR

      asta nu e bine. inseamna ca te lasi santajat de niste indivizi care isi vad interesul lor si nu al grupului. pentru grup nu e bine sa se iasa in strada. asta inseamna inflatie. vor bani, sa mareasca pretul calatoriei si sa ofere servicii de calitate. Eu as fi mers pe jos maine, si as fi facut o ora si jumatate.
      • +4 (4 voturi)    
        Altul era articolul cand am pus eu commentul... (Miercuri, 17 martie 2010, 19:09)

        ShoboLingoZauR [utilizator] i-a raspuns lui goguleana lugojana

        Articolul era "Greva de la metrou a fost anulata".

        Eu unul chemam armata in locul santajistilor astia sau angajam mecanici de la CFR! Sunt sigur ca la cat de disperati sunt cei de-acolo veneau si pe 50% din cat castiga nesimtitii astia!
  • +5 (11 voturi)    
    Le-a marit salariile!!! Bravoooo!!! (Miercuri, 17 martie 2010, 16:37)

    basescu [anonim]

    Foarte bine! oamenii chiar merita! pana cand 3-4000 de lei brut? de ce nu 5000?
    Boc si ai lui...urat or sa termine!
  • +1 (7 voturi)    
    nu le-a marit nici un salariu (Miercuri, 17 martie 2010, 16:51)

    Ramona [anonim]

    Nesimtitii de la metrou si-au dat seama ca romanii nu sunt de acord cu greva lor.Au cele mai mari salarii.
    • +1 (3 voturi)    
      Sincer ... (Miercuri, 17 martie 2010, 17:50)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Ramona

      ... daca as fi angajat Metrorex (si nu sunt) mi s-ar rupe daca sunt romanii de acord sau nu cu mine. Nu sta nimeni intre mine si fericirea mea.

      Cata ipocrizie ...

      PS. Am salariul mai mare decat angajatii de la Metrorex. Ma urasti? :)
      • +1 (1 vot)    
        Nu te urasac (Joi, 18 martie 2010, 8:38)

        Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        Tu nu ma terorizezi si nu iti bati joc de timpul si de banii mei. Asa ca nu am nimic cu tine. Te-ai descurcat, castigi in baza muncii tale, nu e problema mea.
  • -2 (6 voturi)    
    SE ZVONESTE! (Miercuri, 17 martie 2010, 16:53)

    GAVRILACHE [utilizator]

    Se zvoneste ca un om de serviciu de la Metrorex are un salariu mai mare decat un profesor, mai mare chiar si decat un medic! Da' eu nu cred asta in ruptu'-capului! Pai ce, ne-am intors in comunism, unde oamenii muncii erau cu atat mai valorosi cu cat stiau mai putine lucruri? Este doar o minciuna, frate!
    • +1 (7 voturi)    
      Zvonuri (Miercuri, 17 martie 2010, 17:03)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui GAVRILACHE

      Se zvoneste ca tu ai ales pe principiul sa nu vina comunistii iar sarea si posta sa ramana ale poporului.
      • -1 (3 voturi)    
        dar in schimb... (Miercuri, 17 martie 2010, 17:25)

        marius [anonim] i-a raspuns lui Alexandru C

        sa dam baietilor destepti ceea ce nu ii trebuie poporului: autostrazile, energia si turismul...

        decat comunistii lor, mai bine comunistii nostri!
    • +3 (3 voturi)    
      Fraza asta defineste mentalitatea romaneasca (Miercuri, 17 martie 2010, 17:19)

      bigbrother [utilizator] i-a raspuns lui GAVRILACHE

      "Cu toate acestea, salariile vor creste cu pana la zece la suta, prin adaugarea unor sporuri in salariul de baza."

      Of..ca-mi vine sa-mi iau campii
    • +5 (5 voturi)    
      e posibil (Miercuri, 17 martie 2010, 17:21)

      simona [anonim] i-a raspuns lui GAVRILACHE

      mesajul tau nu e o ironie, nu? mama mea e medic de 25 de ani, acum lucreaza la o casa de copii si are un salariu de 1400 ron pe luna. are si un al doilea job la o scoala privata, de unde mai castiga 3-400 ron pentru inca 8 ore lucratoare pe saptamana. deci, da, e posibil ca un om de serviciu de la metrorex sa castige mai mult decat un medic sau un profesor.
      • -2 (2 voturi)    
        Recomand... (Miercuri, 17 martie 2010, 17:52)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui simona

        ....reconversia profesionala rapida....sau emigrarea in Franta. Cica platesc un pic (mai mult) mai bine decat tarisoara noastra.
        • +2 (2 voturi)    
          Iar eu iti recomand tie (Joi, 18 martie 2010, 8:44)

          Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui Gigi

          Sa iti reconvertesti rapid modul de gandire inclusiv in interesul tau. Ce vei face cand vei avea nevoie de un medic bun de urgenta si nu il vei gasi decat in Franta? Trebuie sa terminam odata cu terorismul sindical al unora cei de la Mertrorex. De ce trebuie sa le sponsorizez eu cresterile salariale prin scaderea veniturilor mele?
      • +2 (2 voturi)    
        SPER! (Joi, 18 martie 2010, 9:49)

        GAVRILACHE [utilizator] i-a raspuns lui simona

        Sper din tot sufletul ca ati inteles ironia mesajului meu! Cum e posibil (dar este, din pacate) ca un muncitor necalificat, cu 4 clase maximum, sa aiba un salariu mai mare decat un profesor (cazul fiului meu) sau al unui medic ?
  • +5 (7 voturi)    
    restructurare nu negocieri (Miercuri, 17 martie 2010, 17:26)

    goguleana lugojana [utilizator]

    - o lume interaga e in criza si astia vor bani pe nimic. da, pe nimic. sunt cate 3-4 cucoane care nu fac nimic toata ziua, stau in ghereta aia si iti spun ca "cartelele se vand la casa". dar ele ce fac? cand se gaseste cate un taranoi sa sara barele, ele apasa pe un buton, si tipa o alarma. de obicei asta se tarmina fara amenda. adica pentru 5 oameni in plus pe luna care cumpara cartela, ele iau o leafa. adica degeaba.
    - cand cfr-ul se restructureaza, astia de la metrou castiga negocieri cu guvernul.
    - cand alte tari au automate de bilete noi avem ce avem.
    - cand in alte tari la informatii se vorbeste amabil in mai multe limbi, la noi esti injurat doar in romana.
    - in alte tari metrul vine la 2-3 minute, la noi la ore de varf la 7-8 minute.
    - am vazut ieri vre-o 7 angajati metrorex langa o scara rulanta. montau un bec. ce sa-i faci, e lucru in echipa. probabil ca 2 invatatu meserie si alti 2 faceau practica, fiind studenti. unul era inginerul proiectant si altul cel care semna pentru executie. in final ramane unul singur. bine ca nu erau mai multi, ca nu mai aveam eu subiect de carcoteala.
    - indivizii aia responsabili cu paza la metrou au 2 clase mai mult decat trenul. si nu fac nimic. dar nimic. cand apare o problema se fofileaza si se iau doar de scolarii de clasa a 4-a ca nu-si dau jos ghiozdanul. in rest nimic. dar nimic. (ma repet intentionat)
    - sa mai scriu? nu de alta, dar mai pot.
    • -1 (1 vot)    
      Cu tot respectul, (Miercuri, 17 martie 2010, 19:26)

      SIKA [anonim] i-a raspuns lui goguleana lugojana

      nu ai dreptate ! pe mine ma doare,n ... despre cit/cum isi cistiga existenta ! ma doare ca: se da o lege care afecteaza mil. de oameni si nimeni nu reactioneaza ( cu tot ceea ce implica); ne-am/v-ati gindit vreodata ce-ar insemna, cu tot greul, sa facem ''greva consumatorului'' pt. o saptamina-doua si nu mai luam metroul? greu de conceput !! la privat:v-ati/ne-am gindit sa facem/ti greva,sa-l lasati 1-2 saptamini fara oameni, sa munceasca singur ? nu!! atunci ? de ce va plingeti? copilului care nu plinge nu-i dai tita ! aa, scuzati, am uitat de lasitate...! mai bine (vechea si draga zicala romaneasca): ''sa moara si capra vecinului''...! mai bine critic din fotoliu...
      • +2 (2 voturi)    
        n-ai observat cum ii la noi ? (Miercuri, 17 martie 2010, 19:46)

        toma [anonim] i-a raspuns lui SIKA

        la bugetari unde au sindicat puternic,obtin ce vor !
        la privat,unde n-ai sindicat,tre sa taci ca te da afara ! la privat ii salariul minim pe economie ( 650 )si nu poti comenta ca te zboara ! la metrou salariu mediu ii 3000 !
        acuma le-a dat 10%-in august le mai da 10%-in martie viitor inca 10 ! DE CE ? ca paralizeaza orasul ? vorba altuia "cativa mecanici someri de la cfr" si era circulatia restabilita . LE TRECEA POFTA DE MARIRI SI GREVE !
        nu uitati in august-greva la metrou !
        • -1 (1 vot)    
          Sindicatul are muschi (Joi, 18 martie 2010, 10:42)

          Gigi Maybachistu' Pieton [anonim] i-a raspuns lui toma

          "Observaţia" duce uneori la concluzii neplăcute. Sindicatele erau cel puţin o dată pe lună în Piaţa Victoriei în guvernarea Năstase (cu schimbul, fiecare sindicat îşi avea luna lui :) ) cu toate că baronii sindicali erau şi ei în PSD de unde n-au plecat nici până acum.

          Cum a venit guvernarea lui "Să trăiţi bine", clasa muncitoare a dispărut din stradă, s-a mutat în holurile băncilor unde făceau cozi kilometrice pentru credite la apartamente, şi ca să-şi alunge plictiseala statului la coadă aveau grijă să comenteze, cum se munceşte la privat, se munceşte la stat, nu se munceşte, "n-ai credit, n-ai valoare", "n-ai credit, mută-te cu chirie, bă" etc, mai lipsea să spună precum minerii "noi muncim, nu gândim". A mai auzit cineva ceva de sindicate din presa de după 2005?...
      • -1 (1 vot)    
        Pe mine nu ma doare (Joi, 18 martie 2010, 8:49)

        Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui SIKA

        Atat timp cat isi sporesc veniturile prin scaderea veniturilor mele adica prin cresterea costului calatoriei, la care se va junge in final si prin bataie de joc fata de timpul si de banii mei sunt total impotriva teroristilor sindicali. De ce unii sunt mai egali si li se permite asa ceva? In rest cu greva consumatorului ai dreptate dar cu cine sa o faci?
    • +2 (2 voturi)    
      pentru The Great (Miercuri, 17 martie 2010, 22:15)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui goguleana lugojana

      7 angajati montau un bec? Probabil becul era la 2 m inaltime.Unul se tinea de bec si ceilalti 6 il invarteau!
  • +2 (6 voturi)    
    regie locala (Miercuri, 17 martie 2010, 17:32)

    anonim [anonim]

    de ce o regie locala de transport este subventionata de stat, adica de toata tara??? de ce nu este subventionata de exemplu si regia de transport local din Iasi sau din Sibiu??? Este transport local bucurestenii ar trebui sa fie singurii care platesc pentru metrou nu si restul tarii.
    • -1 (1 vot)    
      restul tarii (Miercuri, 17 martie 2010, 17:44)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui anonim

      la cat de aglomerat este Bucurestiul , ai zice ca "restul tarii" s-a mutat in Bucuresti , deci, sa plateasca :))
    • +1 (1 vot)    
      interesant e altceva (Miercuri, 17 martie 2010, 17:47)

      goguleana lugojana [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      interesant e ca o greva la bucuresti afecteaza toata tara. poate de aia isi si iau banii de la stat. acum eu unul n-as fi foarte sigur ca banii vin de la stat si nu de la bugetul local prin aprobare de la guvern. zic asta pentru ca nu stiu, asa ca specific. Nu de alta, dar o sa se terzeasca careva sa zica ca n-am dreptate.
    • +1 (1 vot)    
      ... (Joi, 18 martie 2010, 0:16)

      Aph [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Linisteste-te, subventia e suportata de bugetul primariei, asadar din taxele platite de bucuresteni.

      9% din populatie traieste in capitala iar taxele colectate reprezinta o treime din totalul intregii tari, prin urmare stai calm ca nu traiesc bucurestenii pe banii tai.
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Miercuri, 17 martie 2010, 18:06)

    Bogdan [anonim]

    nu-s salarii nesimtite dar marirea lor e nesimtire... mai ales in contextul somajului de azi... cui nu-i convine sa plece, ne descurcam si cu bani mai putini iar pe criza e important!
  • -1 (1 vot)    
    Rusine! (Miercuri, 17 martie 2010, 18:40)

    otopeni [anonim]

    Pai scuzati-ma ca va spun, dar nesimtiti sunteti voi, acei oameni care blamati pe cei de la metrou ca isi cer drepturi. Asta nu arata decat o eventuala frustrare ca voi nu sunteti in stare sau nu aveti aceasta optiune de a va obtine ceva.
    Da. Nu este normal ca o casiera sa ia salariu mai mare decat un medic , dar in acelasi timp la fel de anormal mi se pare sa acuzi casiera ca are acel salariu, in loc sa vezi de unde provine aceasta problema cu adevarat! (e ca si cum ti-ai injura colegul de clasa ca a luat nota mai mare decat tine ,copiind)
    Voi nu vedeti ca adevarata problema este sistemul asta neadaptat condus de incompetenti. Incompetenta si nesimtirea sunt se pare "calitatile" liderilor sindicali, ministrilor, presedintilor -clasei politice mai pe scurt. PACAT DE TARA ASTA FRUMOASA!
    • +1 (1 vot)    
      ... (Joi, 18 martie 2010, 0:24)

      Aph [anonim] i-a raspuns lui otopeni

      Problema nu e ca o casiera are salariul care il are, ci faptul ca are tupeul sa ceara mai mult. La fel si in povestea ta: daca a copiat sa zicem ca e OK, dar daca dupa aia face si contestatie atunci e un netrebnic.
    • +2 (2 voturi)    
      nu e frustrare (Joi, 18 martie 2010, 0:58)

      mihaela [anonim] i-a raspuns lui otopeni

      mai otopeni, comparatia ta e deplasata...
      nu ma deranjeaza ca am un coleg care a luat o nota mai mare ca a copiat, dar m-ar deranja daca acel coleg care a copiat ar face scandal ca i s-a pus o nota prea mica, in conditiile in care toti colegii de clasa care au muncit din greu pentru 5, se multumesc ca nu sunt lasati corigenti (adica concediati)... In timp ce colegul asta al meu nesimtit mai cere o nota mai mare, chiar daca a copiat; si daca nu primeste, mai ameninta ca da foc la scoala!

      Metrorecsii sunt nesimtiti de-a dreptul, in conditiile in care o tara intreaga este sub amenintarea somajului, astia isi cer salarii mai mari, din ce?????

      Si nu e frustrare, dar este dezarmant sa ii vezi pe astia ca cer atatia bani...
    • +1 (1 vot)    
      Rusine sa-ti fie tie (Joi, 18 martie 2010, 8:59)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui otopeni

      Deci tu susti terorismul sindical in care o mana de lideri sindicali incita din motive politice la o greva ce afecteaza persoane ce nu au nici o legatura cu obiectivele lor. Nu acuz salariatii, acuz conducerea sindicala. Oamenii de la metrou pot avea revendicari dar fara un sindicat nesimtit si inregimentat politic nu isi pot bate joc de majoritatea bucurestenilor. Si mai ales ma deranjeaza ca aceste salarii sunt obtinute prin afectarea veniturilor mele. Eu pot face greva ani intregi si nu obtin nimic pentru ca nu terorizez desi sunt mult mai bun profesional decat multi din cei de acolo, asa ca treaba cu injuratura adresata colegului pentru nota mai buna nu tine.
  • -2 (2 voturi)    
    Plangaciosi (Miercuri, 17 martie 2010, 18:47)

    V [anonim]

    Suntem o natie de plangaciosi si ofticati...

    Nu inteleg de ce exista atata ranchiuna pentru personalul de la metrou. Bravo sindicatului pentru ce a obtinut - de ce nu ii urmeaza exemplul si altele?

    Metrorex a:
    - eliminat cersetori
    - pus scari rulante in toate statiile
    - adaugat linii
    - pus panouri informationale
    - cu un bilet te poti plimba/schimba toata ziua in metrou spre deosebire de RATB unde biletul nu e valabil decat pe o linie, o singura data

    Bineinteles ca nu sunt perfecti si e loc de continua inbunatatire - dar se vad progrese - nu cer banii chiar pentru nimic.

    Si inca odata de nu se urmeaza exemplul sindicatului si in alte sectoare in loc sa-l condamne?
    • +1 (1 vot)    
      Alt destept care ne da sfaturi (Joi, 18 martie 2010, 9:04)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui V

      In primul rand amestecimerele cu perele. Ceea ce s-a facut s-a facut de catre companie nu de catre sindicat care nu are nici unmerit sau are meritul de a fi fortat unele concensionari prin care se imbogatesc liderii. Iar de urmat exemplul nu prea avem cum. In domeniul meu, in care greva nu terorizeaza majoritatea locuitorilor din intregul Bucuresti pot face greva ani intregi si nu obtin nimic. Si ca mine sunt majoritatea bucurestenilor. Asa ca nu pot numi sindicatul decat nesimtit si terorist.
  • -1 (1 vot)    
    profesori (Miercuri, 17 martie 2010, 19:03)

    pentru alex [anonim]

    pentru cel care ii blameaza pe profesori:
    eu niciodata nu vorbesc despre lucruri pe care nu le cunos. daca buna ta credinta in cele relatate despre cei de la metrou este la fel de corecta ca informatiile date despre invatamant... e clar, esti un mare mincinos
  • -1 (1 vot)    
    SE ZVONESTE ?? (Miercuri, 17 martie 2010, 19:05)

    SISKA [anonim]

    hai sa va zic ce se zvoneste !! pai se zvoneste ca: 1) romanul nu a inteles inca fapt(ele)ul ca: a): sint organisme care trebuie sa fie de stat !(adica monopol); daca nu sint de stat, trebuie sa fie privatizate; daca trebuie sa fie privatizate, trebuie sa se gaseasca unu' care sa le cumpere (mai mult sau mai putin nebun!); ala care cumpara, are interesul sa cistige !!( adica, il doare'n c.r daca angajatul o duce bine sau rau, are posibilitatea sa lucreze in j'da mii de' locuri daca il tine circa !!).dragi concetateni ! daca in momentul 1989 nu ati inteles ca democratia e un (mic) fel de legea junglei, treziti-va ! conform constitutiei exista :dreptul la greva, la libera exprimare, contestare, etc. !! daca lucrezi la stat sau privat, in mod egal,daca nu-ti convine salariul sau conditiile de munca faci greva si ceri drepturile constitutonale !!! daca in schimb, conform lasitatii romane, nu faci greva, la privat, pt. ca iti titiie c...l ca te da afara, exista (tot constitutional!!) dreptul ''ciocu' mic si joc de glezne''! adica, pt. fraieri, mai lasati, nene, teoria ''sa moara si capra vecinului'' ! citesc de ani de zile dezbaterea:'' de ce are salariu mai mare ala de la stat decit mine, ca eu muncesc j'de mii de ore in plus si am salariu mai mic !''. raspunsul e simplu: fiindca esti mai fraier, iar patronul privat nu are nici un interes sa-ti fie bine tie, ci ca sa aiba buzunarurul plin pe circa ta !! si cu cit esti mai bun, vei munci mai mult pe acelasi salariu,daca nu pe mai mic ! rezolvare: citeste legea, fi pus la punct si corect si cere-ti dreptul legal !! nu-i injura pe cei care cer si obtin, fa la fel ca ei !! am vrut democratie (si zau ca e bine !!), sa ne adaptam si sa nu ne fie frica ! in fata legii sintem egali!( chiar daca e greu e crezut, se poate !!) ! eu am reusit !!
    • +1 (1 vot)    
      Nu am decat un comentariu (Joi, 18 martie 2010, 9:10)

      Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui SISKA

      Daca esti bine intentionat, ceea ce ma indoiesc esti complet varza. Mai ai multe de citit si invatat despre democratie, economie de piata si drepturi. Ar fi prea mult de scris ca sa-ti explic realiataile asa ca te las in reaua ta intentie. Exsta un singur principiu pe care nu ma pot abtine sa ti-l prezint. Dreptul tau sfarseste acolo unde incepe dreptul celulalt. Deci numeni nu are dreptul sa-si bata joc de dreptul meu prin teroare, asa cum a facut sindicatul Metrorex.
  • +2 (2 voturi)    
    Majorari salariale in recesiunea asta turbata??? (Miercuri, 17 martie 2010, 19:51)

    Tatiana [anonim]

    Cred ca si-au pierdut mintile astia de la metrou ...ce ei cred ca sunt buricul Pamantului??? in recesiunea asta nebuna cand sunt unii care ar lucra poate de 50% din salariul celor de la Metrou ??? trebuia imediat cei concediati din CFR sa isi prezinte la conducera Metrorex CV-urile si insotite de cererea de angajare ...asa ...ca lectie !!! daca salariatii Metrorex vroiau salarii mai mari trebuiau sa micsoreze salariile conducerii Metroex
    • +1 (1 vot)    
      un comentariu (Joi, 18 martie 2010, 10:13)

      edi [anonim] i-a raspuns lui Tatiana

      Daca ajung concediatii de la CFR sa fie angajati la metrou,eu si familia mea nu voi mai folosi metroul..oamenii de la metrou au fost pregatiti ani de zile, in special mecanicii...nu imi doresc nici in ruptul capului sa fiu intr-un tren ramas intre statii condus de unul de la CFR..e diferenta de la cer la pamant..habar nu aveti cate examinari,teste medicale si psihologice dau mecanicii ...viata noastra depinde de ei oameni buni..si daca nu s-a intamplat niciun accident pana acum lor li se datoreaza..uitati-va in alte tari..oamenii aceia cand ies la pensie sant atat de uzati ca daca mai traiesc 5-6 ani..problema e ca pe spatele lor traiesc altii in metrorex care au salarii mari si plimba hartii..in metrou cei mai chinuiti sant mecanicii si cei care lucreaza la linii...fara sambete si duminici sau revelion ,craciun si paste..nu e chiar asa de frumoasa viata la metrou..e nevoie de o restructurare sa plece capusele dar cine sa o faca?
  • +2 (2 voturi)    
    Salariile vor creste cu pana zece la suta! (Miercuri, 17 martie 2010, 22:19)

    adrian88000 [utilizator]

    0,00001% este pana 10%?Atunci sa le dea atat (0,00001%).
  • +2 (2 voturi)    
    Acum m-am lamurit defenitiv (Joi, 18 martie 2010, 9:15)

    Un roman anonim [anonim]

    Greva din noiembrie a fost clar politica. Iar Radoi nesimtitul a trebuit sa faca ceva pentru a-si pastra ascendenta asupra memebrilor de sindicat. A continuat amenintarea cu greva si a acceptat propunerile patronatului prezentand un meci nul drept victorie, pentru ca practic nu s-a castigat nimic. Ar trebui prin lege sa se interzica partenenta politca a liderilor sindicali.
  • +1 (1 vot)    
    GREVA LA METROU (Joi, 18 martie 2010, 11:40)

    dasichh [anonim]

    ce consecinte ar fi putut avea aceasta greva ...
    http://cati-ca-voi.com/joi%E2%80%A6iar-greva-la-metrou/


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică