Seful FBI: Am prins in Romania peste o suta de cyber-infractori in ultimele 18 luni

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Sâmbătă, 6 martie 2010, 2:02 Actualitate | Esenţial

Robert S. Mueller, Directorul FBI
Foto: Reuters
Politia Romana, ajutata de catre FBI, a arestat in ultimul an si jumatate peste 100 de cyber-infractori romani, a declarat, vineri, Directorul FBI, Robert S. Mueller, in cadrul RSA Cyber Security Conference de la San Francisco. Actiunile luate de catre politie au survenit dupa ce in urma cu patru ani, mai multe companii americane au amenintat ca vor inceta legaturile cu Romania din cauza criminalitatii informatice din tara noastra, se arata intr-un comunicat de presa al institutiei americane.

"Am colaborat si cu Politia Romana pentru a aresta peste 100 de cyber-infractori romani in ultimele 18 luni. Acum patru ani, mai multe companii americane au amenintat ca vor inceta orice legatura cu Romania din cauza criminalitatii informatice din aceasta tara. Astazi, Romania este unul dintre cei mai puternici parteneri ai nostri", a declarat Mueller.

Directorul FBI a precizat ca infractiunile informatice sunt greu de abordat din cauza problemelor ce tin de jurisdictie, iar in timp ce anchetatorii vad granitile dintre state ca obstacole, infractorii le va ca pe oportunitati. Mueller a explicat ca in ultimii ani au fost solutionate numeroase cazuri in care unele institutii financiare au fost atacate informatic si au pierdut zeci de milioane de dolari.

"Poate ati auzit despre un atac informatic la nivel global la o anumita banca. Atacatorii au intrat in sistemul criptat si au furat numere de conturi si coduri PIN. Au realizat peste 400 de carduri bancare false si au recrutat sute de persoane din intreaga lume. In doar 24 de ore, in aproape 280 de orase, au reusit sa fure aproximativ 10 milioane de dolari. Iar pierderile au fost limitate doar de numarul de persoane recrutate si de banii disponibili in bancomate", a spus Mueller.

Seful FBI a continuat explicand ca atacul a fost unul foarte sofisticat, dar si raspunsul autoritatilor a fost pe masura. Conform spuselor sale, primul pas catre rezolvarea cazului a fost ca banca in cauza a pus la dispozitie toate informatiile necesare.

"Am lansat o echipa FBI special antrenata, Cyber Action Team, formata din agenti, analisti si experti in domeniul informatic. Aceasta echipa se deplaseaza in diferite state din lume, imediat cum afla despre un posibil atac informatic", a mai declarat Mueller.

Conform Directorului FBI, agentii americani au lucrat strans cu autoritatile locale si au alertat partenerii din sectorul privat cu privire la potentialele riscuri pentru a fi luate masurile necesare. Robert Mueller a tinut sa evidentieze importanta parteneriatelor cu sectorul privat atunci cand vine vorba de rezolvarea si prevenirea atacurilor informatice.

"Astazi, cei mai periculosi trei hackeri, din spatele atacului de care v-am vorbit, sunt retinuti in Europa de Est. Dar adevarul e, ca daca banca atacata nu ne-ar fi ajutat cu informatii, nu i-am fi putut opri pe infractori sa mai faca o victima. Astfel ne putem arata utilitatea. Nu doar in a gasi infractorii, ci in a asigura ca acestia nu te pot ataca inca de la inceput. Daca nu putem preveni fiecare atac, macar putem sa ne asiguram ca acestea nu se vor repeta iar si iar. Avem nevoie de ajutorul vostru", a declarat Mueller.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

5832 vizualizari

  • -4 (26 voturi)    
    Ce specialisti viseaza? (Sâmbătă, 6 martie 2010, 4:38)

    Tom Cruise [anonim]

    Nu inteleg de ce se supara:ce specilisti vaneaza ei cand firmele straine ofera salarii de cacao tinerilor specialisti romani ?La ei in tara germanul primeste 5000 euro iar aici marii smecheri (firmele straine) "ofera" 300 euro.La bataia asta de joc la ce se pot astepta? Majoritatea tarilor europene ne considera suboameni!...asta este!Suntem buni doar ca zidari,capsunari si la curatenie.(munca fizica).
    • +9 (21 voturi)    
      daca taceai ... (Sâmbătă, 6 martie 2010, 6:35)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui Tom Cruise

      Nu vorbi daca nu sti!

      Ai auzit cati romani sunt la google? Ai auzit cati lucreaza pentru microsoft? Ai habar ce functii ocupa unii dintre romanii stabiliti in SUA? Daca vecinu Mitica era strungar si-a placat in Spania capsunar e una, dar sunt si romani care fac fata cu brio unor functii si posturi cheie din diverse colturi ale lumii.

      Si in romania am colegi de facultate care lucreaza pe salarii de 600 euro (webdeveloper in sibiu) si chiar 1.000 euro (senior QA in Bucuresti).

      Nu-ti revarsa frustrarile aruncand cu rahat in jur.

      Majoritatea incultilor europeni ne considera suboameni (pentru ca pun botu la generalizarea facuta de presa), managerii inteligenti nu se uita la nationalitate, religie, sex sau culoare - ci doar la cunostinte, caracter, si dorinta de munca si afirmare profesionala.
      • +3 (3 voturi)    
        Si 600-1000 de Euro e mult? (Sâmbătă, 6 martie 2010, 8:42)

        Cris [anonim] i-a raspuns lui cristi

        ??
      • 0 (0 voturi)    
        adevarat (Sâmbătă, 6 martie 2010, 9:10)

        lulwut [anonim] i-a raspuns lui cristi

        Mai adevarat de atat nu se putea spune.
      • +4 (4 voturi)    
        . (Sâmbătă, 6 martie 2010, 10:08)

        Mda [utilizator] i-a raspuns lui cristi

        si ti se pare mare un salariu de 1000 de euro pt un senior, intr-o tara cu preturi de 2 ori mai mari ca in sua (unde salariile pt seniori sar de 6000 usd)?
      • +2 (2 voturi)    
        . (Sâmbătă, 6 martie 2010, 10:28)

        adi.i [utilizator] i-a raspuns lui cristi

        pana la 5 mii mai e
      • +2 (2 voturi)    
        partial (Sâmbătă, 6 martie 2010, 10:52)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui cristi

        cel de care spui ca primeste 1000 de euro ar trebui sa aiba cam 4000, deci... Dar, in general, ai dreptate.
      • -2 (8 voturi)    
        Si (Sâmbătă, 6 martie 2010, 11:17)

        HESS [anonim] i-a raspuns lui cristi

        tu mai bine taceai.Ai dreptate putintel.La nenea Bil romanii sant pe locul doi dupa indieni ca numar si ca profesionalism.Dar in ceeace priveste capsunarii,strungarii trebuie sa-le pupi mainiile.Muncesc cinstit si din greu si umplu visteria tarii cu mai multi euroi cat primeste romania de la marea farsa mUE.Si cand nu vor mai trimite romanii aflati afara ieuroii in tara se va simtii.Iar 600 si chiar 1000 de euro pt cei care au terminat it-ul si au invatat pe branci .,scuza-ma dar e un salar de CACAT.Romania sa transformat intr-o tara de sclavi ai multiinationalelor.Sclavagismul modern.Ca doar nu de dragul nostru sa pus la cale caderea blocului estic.
        • +5 (5 voturi)    
          Si marmota ... (Sâmbătă, 6 martie 2010, 17:15)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui HESS

          Era util daca invatai sa si scrii, si sa si gandesti ce scrii, inainte sa te bagi in seama pe-aici.

          Asta cu preturi mai mari in RO decat in strainatate e o gogorita pe care o tot repeta unii care in strainatate cumpara tot ce-i mai ieftin si aici se oftica la preturile produselor de cat de cat calitate.

          Ce e mai scump in RO sunt chestiile care inca-s vazute ca fiind relativ de lux. Da' de ex. pe bune ca nu reuseam sa-mi iau laptop-ul ce l-am luat acu' cateva luni semnificativ mai ieftin in Germania decat in RO. Masinile iar le iei mai scump in RO decat in Germania, de ex., da' diferentele nu-s uriase, si oricum io nu-s fan de masini, asa ca m-ar bucura sa fie si mai scumpe la noi. Da' ala-s io, altora le crapa fierea daca nu se pot da ei umflati in fata prietenilor cu masina lor cea nemaipomenita.

          In rest, cheltuielile care chiar atarna greu in balanta, cum ar fi chirii sau rate la banca pt. locuinte is de departe mai mici in RO decat in Germania.

          Discutam la un moment dat cu unu' care in Germania lucra la o multinationala, avea nevasta si copil, care nevasta lucra si ea la o multinationala. Si faceam o comparatie de bani. Omu' reusea, fara sa stranga cureaua la modul absurd, da' totusi fiind extrem de atent pe ce da banii (neamt tipic), sa puna de-o parte cam 150 EUR/luna. Matale ce parere ai, o familie de doi programatori in RO, care castiga in medie 800 EUR (desi 800 EUR e mai degraba leafa de incepator, daca esti priceput), cu cat raman pe luna, fara sa se streseze din cale-afara cu economiile? Cre' ca asta e o comparatie de departe mai relevanta decat comparatia intre valorile absolute ale lefurilor. Si io-ti zic din proprie experienta ca viata mea aici, cu leafa mult sub 2000 EUR/luna, e incomparabil mai buna decat viata lu' individu' ala in Germania. Posibil insa ca asta depinde si de criteriile pe care le folosesti pt. evaluarea calitatii vietii.
          • +2 (2 voturi)    
            Fals (Sâmbătă, 6 martie 2010, 19:43)

            VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

            numai serviciile gen spalatul masinii, tunsul si manichiura sunt mai ieftine ca in Germania.

            Pot face un articol in care sa comparam preturile de la Penny din Germania si din Romania, sper ca nu sunt de produse de lux si cele de acolo. Pana si in Paris era mai ieftin la supermarket decat in Bucuresti (mai putin fructele).

            Cat despre sclavagismul modern... toti sunt parte din el, si americani si germani. Daca va imaginati ca americanii sunt cu mot urmariti documentarele lui Moore va rog, ca sa ne calmam.

            Ajungi sa castigi si 1 mil in SUA pe an daca esti tare, dar la fel poti sa mori de foame pe strada, cu aceleasi studii, no joke.

            Cred ca doar nordul europei ofera cetatenilor cu adevarat o protectie.
          • 0 (0 voturi)    
            Pai (Duminică, 7 martie 2010, 11:22)

            HESS [anonim] i-a raspuns lui Eu the first

            Scoate putin nasul din barlog sa vezi preturiile de afara sicele din tara.
            Poate mersul la WC-ul public este mai ieftin inromania. Acumdoi ani cand m-am intors acasa in concediu m-am speriat cum curgeau euroii din ,,buzujeg,,
            Si pe chestii simple ,necesare ,zilnice.
            Abia asteptam sa o tai inapoi.Pe cat de dor de casa mi-a fost.Si asta acum doi ani.
            Ce sa mai zic acum.Iar pe cunostinta ta din Germania trebuia sa o intrebi.,de ce nu se intoarce acasa.Iar viata in sudul frantei cu 2500 de euroi e muuuuult mai placuta decat viata ta din tara.Crede-ma.Curatenie,civilizatie,respect sant unele calitati pe care unele tari vestice le ofera si care fac uneori mai mult decat banii castigati si pusi de-o parte.
      • +4 (4 voturi)    
        no no (Sâmbătă, 6 martie 2010, 12:14)

        ady [anonim] i-a raspuns lui cristi

        am auzit si eu de romani in posturi de invidiat..in companii cu renume mondial..dar ii numeri pe degete..pt ca grosul populatiei doarme e needucat, socialist si cu gandul la ciordeala
      • +1 (1 vot)    
        specialisti (Sâmbătă, 6 martie 2010, 14:07)

        marius [anonim] i-a raspuns lui cristi

        raspuns (pt.cristi) absolut corect - avem specialisti de elita ... pacat ca mediile romanesti de informare audio sau vizuale, presa din romania in general este negativista !!! sa auzim (si) de bine !!! (gropi si inculti sint peste tot)
        - marius
      • 0 (2 voturi)    
        eu cred ca ar trebui sa mai cititi o data (Sâmbătă, 6 martie 2010, 14:10)

        sau daca taceati... [anonim] i-a raspuns lui cristi

        primul comentariu. nu pareti sa fi inteles nimic din el, si il injurati gratuit pe autorul sau. era vorba de "aici" si "acolo". specialistii din romania cu 1000 de euro salariu sunt totusi rarisimi, iar 1000 de euro nu se compara cu 5000 de euro, nu?
        e evident ca, in strainatate, la nivelul asta nu se mai asteapta nimeni sa vina ghicitori in palma sau suti, drept pentru care un manager din domeniu nu are de ce sa aiba prejudecati la angajarea romanilor. insa in comentariul anterior era vorba despre comportamentul firmelor straine in romania - firme care platesc de obicei mizer.
        • +1 (1 vot)    
          Matale nu stii ce zici (Sâmbătă, 6 martie 2010, 17:19)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui sau daca taceati...

          1000 EUR e o leafa relativ normala pt. un om cu 3-4 ani experienta si care chiar stie ce face. Ceea ce nu-i chiar atat de rarisim. In orase mari, in care s-au adunat multe firme de IT, gen Timisoara, Cluj, Brasov, si de departe cea mai mare aglomeratie Bucuresti, lefurile de 1000 de EUR nu-s nici pe departe rarisime. Ba chiar, daca chiar ai de ce te numi specialist, lefuri care bat spre 5000 de EUR se gasesc si alea in RO. Si drept e, alea deja pot fi catalogate de rarisime.

          Si ma repet: la ce ti-s buni 5000 de EUR lucrand in Germania sau Franta (in Anglia tre' sa fii idiot sa stai, la ce vreme si ce oameni sunt pe-acolo, Italia iar nu e musai o tara nemaipomenita), daca tu lunar ii cheltui pe aproape toti, doar ca sa ai un standard de viata pe care aici il ai cu semnificativ mai putini bani?
      • 0 (0 voturi)    
        Bine.... (Duminică, 7 martie 2010, 20:00)

        Toma Alimos [anonim] i-a raspuns lui cristi

        baiete ,traieste tu cu iluziile astea si o sa vezi dupa ce termini facultatea peste ce vei da in lumea reala!
        Iti doresc sa ajungi sa lucrezi in strainatate,in domeniul IT ca sa simti pe propria piele "tratamentul" la care este supus un auslander.
        PA! Vad ca ai fost votat de baietii cu epoleti!Era si normal.
    • +2 (2 voturi)    
      Esti varza,, (Sâmbătă, 6 martie 2010, 11:18)

      Surfer [utilizator] i-a raspuns lui Tom Cruise

      ,,, probabil daca n-ai iesit din satul tau natal n-ai de unde sa stii asta, dar multi romani sunt deosebiti de talentati in IT, au invatat la o scoala buna si sunt extrem de capabili !!
      • 0 (0 voturi)    
        Citeste atent! (Sâmbătă, 6 martie 2010, 15:42)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui Surfer

        Nimeni nu a spus ca romanii nu sunt buni!
        S-a afirmat doar ca IN ROMANIA nu sunt platiti pe masura pregatirii lor!
        Iar daca un sat are un milion de locuitori atunci fie cum ziceti voi!Es ist mir ....egal!
    • 0 (0 voturi)    
      Care e legatura? (Sâmbătă, 6 martie 2010, 19:34)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Tom Cruise

      Atunci trebuie emigrat si nu furat de la straini.

      Specialisti sunt (foarte tineri) si lucreaza chiar la criminalistica. Nu va faceti iluzii ca nu sunt, bancile au oricum resurse sa se protejeze.

      Salariul unui student de la electronica PART TIME pe timpul studentiei incepe de la 3-400 euro. Personal nu stiu oameni in domeniu sa castige sub 1000 si stiu care au peste 2000 euro.

      Din pacate Romania nu ofera mare lucru dar asta nu inseamna ca trebuie furat. Cat despre Germania, e mult si basm, salariile ajung sa fie duble sau triple pe post si experienta similara, insa pentru cetatenii germani de etnie germana si care au experienta in Germania. Ca roman emigrant vei castiga la inceput doar o idee mai bine.

      Problema se pune mai degraba cum de dai in Ggermania pe mancare sub jumate din cat trebuie sa dai in Romania, cum se construiesc autostrazi mai ieftin si mai repede si alte chestii de genul asta.
  • 0 (2 voturi)    
    americanii gresesc (Sâmbătă, 6 martie 2010, 10:18)

    jo [anonim]

    de fapt, acei cyber-infractori din ro sunt toti tigani. romanii nu comit infractiuni prin definitie.
  • -3 (7 voturi)    
    Dom'le, (Sâmbătă, 6 martie 2010, 10:19)

    Pantera Roz [utilizator]

    cu riscul de a fi arestat de Politia Romana ajutata de FBI,ma declar fan al cyber-infractorilor,atata timp cat nu atenteaza la pensiile si salariile oamenilor simpli!Ca ataca bancile si multinationalele-nu-mi PASA!Ce,lor le pasa de noi?!Aiurea...Dati-i inainte,baieti destepti ce sunteti!Dar mai cu atentie!E jenant sa va prinda "competentii" din Politia Romana...Chiar ajutata de FBI.Parerea mea!
  • +2 (2 voturi)    
    ??? (Sâmbătă, 6 martie 2010, 12:13)

    val111 [utilizator]

    Firma la care lucrez a cautat sa angajeze nicte ingineri in informatica romani pentru una din sucursalele ei din Franta, pentru ca era foarte multumita de romanii pe care ii avea deja.
    Anul trecut operatia a fost un esec pentru ca nimeni din Romania (si care sa corespunda profilului) nu vroia sa vina pentru un pic mai mult de 2000 de euro net) sa lucreze in sudul Frantei. La banii astia au gasit pina la urma candidati "locali" : ingineri francezi.
    • +2 (2 voturi)    
      adevaruri si mituri (Sâmbătă, 6 martie 2010, 16:29)

      trm [anonim] i-a raspuns lui val111

      ce scrii tu e perfect adevarat. din pacate in romania mai persista mitul salariilor fabuloase din occident - vezi comentariile de mai sus in care se pomenesc salarii de 4000-5000€. la un astfel de salariu poate aspira, de exemplu, un prof univ emerit la sfarsit de cariera in tari precum Elvetia, Germania, SUA etc., un avocat bun dintr-un oras mare, un medic specialist reputat etc. in Franta, ca in alte tari in UE 15, un salariu bun pentru oamenii de pana in 40 de ani se situaza intre 1500 si 2000 € net/luna. tot ce trece de 2000 e salariu mare. insa pentru a-ti da seama de aceste lucruri trebuie efectiv sa traiesti in vestul europei, nu sa vorbesti din auzite...
      • +1 (1 vot)    
        Nu e musai mitul lefurilor fabuloase ... (Sâmbătă, 6 martie 2010, 17:23)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui trm

        ... ce a facut ca firma respectiva sa nu gaseasca oameni.

        Problema e ca in momentul de fata lefurile tipice pt. informaticieni in RO trec de 1000 de EUR, doar incepatorii sau nepriceputii mai lucreaza pe bani mai putini, sau cei care nu vor sa se mute intr-un oras cu o piata a muncii in IT foarte activa si relativ dezvoltata.

        Ori la sa zicem 1200 EUR lunar in mana in RO, viata pe care ti-o permiti e mult mai dulce decat ce-ti permiti cu 2500 EUR in sudul Frantei. Asta e rationamentul pe care-l fac oamenii cand nu vor sa se duca din tara.

        Situatia nu era musai asa acu' cativa ani, da' intre timp lefurile in IT in RO au crescut exact atat cat sa se petreaca fenomenul asa.
  • 0 (4 voturi)    
    Atacurile informatice, pretext pentru cenzura inte (Sâmbătă, 6 martie 2010, 15:38)

    Eufrosin [anonim]

    Sunt asprii domni acestia cand vine vorba de gainarii nostri marunti, insa complet neputinciosi atunci cand excroci de cea mai are anvergura, pun mana pe toate secretele lor, folosindu-se de pretexte ca si "atacurile informatice": La eticheta Tehnologie, veti gasi articolul "Atacuri informatice, sau pretexte pentru cenzura Internetului?".
    Sa aflam ce ni se coace si de catre cine.
  • 0 (0 voturi)    
    jeguri penale (Sâmbătă, 6 martie 2010, 23:30)

    hihhj [anonim]

    furati-i cit puteti pe demagogii astia care ''democratizeaza ''tarile cu arma-n mina si pt resurse si bani sint in stare de orice...in locul sutelor arestati eu sper sa apara mii in locul lor...
  • 0 (2 voturi)    
    DE CE? (Duminică, 7 martie 2010, 12:52)

    aurel [anonim]

    fix pe romanasi i-o gasit ca la noi daca vin americanii le-o dai si pe mama sa o scoata la produs.

    daca-s asa tari fbi-ul de ce nu i-o rezolvat pe aia in china?din china se lanseaza atacuri informatice in fiecare zi si chiar au probleme cu chinezii.da acolo nu au facut nici o arestare pt ca guvernul lor ii racoleaza si-i protejeaza.
    la noi SRI-ul inloc sa-i racoleze si sa-i foloseasca ii toarna la fbi.uite diferenta de mentalitate dintre chinezul mic care-si urmareste interesul si ciobanasul mioritic care vrea sa moara cinstit.
    asta e marea diferenta de atitudine a unor popoare.pe chinezi ii cam doare la basca de stapanul planetei pe cand noi ii pupam unde vor ei.
    • +1 (1 vot)    
      Ca (Duminică, 7 martie 2010, 19:30)

      HESS [anonim] i-a raspuns lui aurel

      Bine zici bre.,,Santem,,un neam de pupincuristi.
      Prin 68 china avea pib-ul doar dublu decat al romaniei.Acum cumpara 10 romanii .Americanii umbla cu miloaga pe la ei ,ba sa investeasca in SUA ,ba sa devalorizeze yuanul,ba sant invitati sa domine lumea alaturi de ei.Pana si Kissinger recunostea ca nici in cele mainegre visuri ale sale nu credea ca .,china va ficeeace este.In 20de ani a ajuns a treia potenta economica si militara.Noi in 20 de ani am ajuns de r---at .Datori vanduti dar ca romanul,fudulsicu pantalonii rupti in cur.La noi nimic nu maieste al nostru.,politicienii niste marionete servitoare, sri-ul in subordinea altor servicii secrete.
    • 0 (0 voturi)    
      Mare dreptate ai! (Duminică, 7 martie 2010, 19:54)

      Toma Alimos [anonim] i-a raspuns lui aurel

      Asta este adevarul gol golut!
      Romanii au uitat ce este demnitatea si onoarea!
  • 0 (0 voturi)    
    export cu catuse (Duminică, 7 martie 2010, 20:08)

    gheo [anonim]

    la acest moment nu sunt nici 10 din cei 100 in inchisoare. au primit 'cu suspendare' cu conditia sa-si ofere serviciile unor companii...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă