UPDATE 1: Transnistria se ofera sa gazduiasca un sistem rus de rachete tactice Iskander

de Redactia Stiri     HotNews.ro
Luni, 15 februarie 2010, 12:26 Actualitate | Esenţial

Igor Smirnov vrea rachete rusesti
Foto: Reuters
Transnistria e gata sa gazduiasca un sistem rusesc de rachete tactice Iskander daca Moscova i-o va cere, a declarat luni liderul regiunii separatiste, Igov Smirnov, citat de Reuters.

Ziarul rus Nezavisimaia Gazeta scrie tot luni ca organizatia politica Ravnopravie, care reprezinta interesele minoritatii ruse din Moldova, intentioneaza sa-i ceara presedintelui Rusiei sa infiinteze in Transnistria un sistem de aparare ca raspuns la eventuala amplasare in Romania a elementelor scutului American antiracheta.

Pe de alta parte, NG a aflat ca Igor Smirnov a discutat saptamana trecuta despre situatia din Romania cu seful diplomatiei de la Moscova, Serghei Lavrov. In opinia directorului Institutului pentru politici sociale, Arcadie Barbarosie, in dialogul dintre Chisinau si Tiraspol se instaura o noua „perioada glaciara”, mai ales ca autoritatile oficiale ale Moldovei au evitat orice aprecieri legate de evenimentele din tara vecina.

Declaratia lui Smirnov vine dupa ce Bucurestiul a aprobat planul american de amplasare de interceptoare SM-3 pe teritoriul Romaniei.

Initial, Moscova amenintase ca va trimite rachete tactice Iskander in apropierea granitei cu Polonia, ca raspuns la planul administratiei Bush de a amplasa elemente ale scutului antiracheta in Polonia si Republica Ceha.

"Nu suntem impotriva acestui lucru. Daca sunt avute in vedere rachetele Iskander, am spus de mult timp ca suntem pregatiti" sa le gazduim, a afirmat liderul autoproclamatei republici, citat de Interfax.

Smirnov a subliniat ca aceasta oferta este legata direct de planul american de amplasare a elementelor scutului antiracheta in Europa de Est.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

4612 vizualizari

  • +21 (21 voturi)    
    Binenteles... (Luni, 15 februarie 2010, 12:29)

    Surfer [utilizator]

    ... papagalul de serviciu igor smirnov s-a grabit sa se ofere pe tava tarului rus si s-a aruncat in genunchi, asteptand sa pupe cizma ruseasca.
    • +16 (16 voturi)    
      Protectia animalelor (Luni, 15 februarie 2010, 12:37)

      CristiV [anonim] i-a raspuns lui Surfer

      Nu injura un animal atat de inteligent precum papagalul... Smirnov este o creatura ruseasca, face ce i se spune de la Moscova...Ce a debitat acum probabil ca a facut-o asa, dupa un paharel de tulburel, ca sa se afle si el in treaba, sa nu zica lumea ca a murit si-i ia pensia fi-su ....
      Daca ma intrebi pe mine : ignore, shift+del ...
    • +10 (10 voturi)    
      Papagali vorbitori (Luni, 15 februarie 2010, 12:52)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Surfer

      Papagalul devine vorbitor numai protejat de colivie pe post de scut.
    • +8 (8 voturi)    
      Doamne! (Luni, 15 februarie 2010, 13:14)

      s [anonim] i-a raspuns lui Surfer

      Doamne ce sclavi! ce altceva s-or mai oferi sa le-o faca rusilor daca li se va cere? un stat terorist sutinut de moscova, asta e 'transnistria'...
      • +1 (1 vot)    
        Transnistria... (Luni, 15 februarie 2010, 14:51)

        Salut [anonim] i-a raspuns lui s

        ... e un fel de Kosovo. E ceva de mirare?
    • +5 (5 voturi)    
      unde nu da Dzeu? (Luni, 15 februarie 2010, 13:52)

      prudent [anonim] i-a raspuns lui Surfer

      cu cine va semna Rusia? cu care stat? al Transnistriei? Vor fi deci obligati sa declare secesiune si atunci dispare Republica Moldova si ce ramane se poate uni cu Romania.
    • +1 (1 vot)    
      nici (Luni, 15 februarie 2010, 14:18)

      sabo [utilizator] i-a raspuns lui Surfer

      nu sunt vb lui..
      i s-a spus ce sa spuna...!!??
    • +1 (1 vot)    
      ISKANDER versiunea arabă a numelui (Luni, 15 februarie 2010, 22:11)

      PSD-erbedeul [utilizator] i-a raspuns lui Surfer

      Alexandu şi se traduce prin "apărătorul oamenilor " . Oare aşa să fie ?
  • -9 (15 voturi)    
    spuneam undeva ca... (Luni, 15 februarie 2010, 12:32)

    egroeg [anonim]

    rusii vor recurge la masuri ostile inclusiv la trimiterea de trupe in zona....si au si prezentat alternativele...probleme la granita cu Ungaria si Bulgaria,marirea stocului de trupe si armament strategic in Transnistria...si cine stie ce va mai urma
    • +8 (8 voturi)    
      rusii (Luni, 15 februarie 2010, 12:54)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui egroeg

      au deja un corp de armata stationat in transnistria... de ceva timp.
      • +3 (3 voturi)    
        asa este, dar... (Luni, 15 februarie 2010, 13:36)

        egroeg [anonim] i-a raspuns lui gogu

        crezi ca se vor abtine sa trimita alte trupe cu scutul lor?Eu cred ca vor profita de orice ocazie ce le-ar permite expansiunea.Georgia ar fi unul din exemple.
    • +10 (12 voturi)    
      Spuneai prost! (Luni, 15 februarie 2010, 13:05)

      Martipan [anonim] i-a raspuns lui egroeg

      NU se va intampla nimic din aberatiile debitate de Rusia! Bulgaria si Ungaria sunt state NATO, iar in Transnistria nu pot sa mute mai multe trupe decat sunt acum si mai mult armament, mai ales rachete de tip Iskander, fara a recunoaste independenta Transnistriei!!! Iar "alternativele" mentionate de tine au fost vehiculate in niste articole de presa de niste jurnalisti la fel de "bazati" ca si multi jurnalisti romani.

      Rusia e pusa intr-o situatie jenanta din nou de Smirnov, si nu e pentru prima data!
      • +1 (1 vot)    
        nu stiu cat de prost spus... (Luni, 15 februarie 2010, 13:30)

        egroeg [anonim] i-a raspuns lui Martipan

        poate fi de moment ce asa gandesc ei si deja s-au zgandarit aceste teme.Este modalitatea
        lor tipica de a se comporta.Evident ca sunt alte conditii si nu se va intampla nimic cu Ungaria si Bulgaria(mai nou a spus ca accepta si ea scutul) dar le surade amplificarea subiectului ca sa poata justifica mentinerea trupelor in Transnistria si eventual planta ceva din scutul lor pe un teren care apartine Moldovei de fapt.
        Altfel nu tin sa am mortis dreptate.
      • 0 (0 voturi)    
        nedumerire (Luni, 15 februarie 2010, 21:29)

        Rafael Che Guevara [anonim] i-a raspuns lui Martipan

        Dar Smirnov nu e o marca de votca?
    • -1 (1 vot)    
      pai mai intreaba la partid (Luni, 15 februarie 2010, 13:53)

      cinic [anonim] i-a raspuns lui egroeg

      ca sa-ti spuna ce se mai poate intampla (ei au vesti proaspete de la Moscova).
    • 0 (2 voturi)    
      analistule (Luni, 15 februarie 2010, 14:12)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui egroeg

      si acu tu ce vrei? sa spunem 'aaa, ne pare rau, nu mai punem scutu"? bai, nici macar rusii nu cred asta. treaba cu rachetele in transnistria este o reactie fireasca si atat. pana la razboi e mult.
  • +5 (9 voturi)    
    igore (Luni, 15 februarie 2010, 12:51)

    gabriel [anonim]

    te rog eu mult, accepta-i si pe ilici, geoala, vanghele, orban, antonescu, patriciu, vantu, felix.......hai te rog, scapa-ne........
    • -2 (6 voturi)    
      esti pierdut... (Luni, 15 februarie 2010, 13:28)

      geo12 [utilizator] i-a raspuns lui gabriel

      am observat ca baietilor carora le curge sange portocaliu prin vene nu mai vad altceva decat geoana, antonescu, patriciu, felix etc...indiferent de subiect, indiferent de context... iti recomand un psiholog... si stai tu linistit ca cei pe care i-ai enumerat traiesc bine, indiferent ce ar face boc si base,indiferent de regimul politic, numai indoctrinatii ca tine isi fac nervi degeaba! sunt toti o mare familie...pe cat pariu ca in cursul acestei vieti vei mai vedea cel putin cateva aliante PDL-PNL, PDL-PSD... nu te mai agita degeaba ca-ti strici tenul
      • -1 (1 vot)    
        minti regasite (Luni, 15 februarie 2010, 20:53)

        I [utilizator] i-a raspuns lui geo12

        sa fi impotriva lui Iliescu nu inseamna ca-ti curge sange portocaliu prin vene. Inseamna doar sa fi normal. Intre Iliescu si vecinu de scara, il aleg pe vecin la orice ora.
    • +1 (3 voturi)    
      tonomat (Luni, 15 februarie 2010, 14:07)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui gabriel

      Cred ca ai gresit chatul. Aici se discuta altceva. By the way, stii ca alegerile s-au incheiat? Acum culegem roadele, bucura-te si tu, "esti" la putere deci e timpul sa fii constructiv :)
      • 0 (0 voturi)    
        fals (Luni, 15 februarie 2010, 20:01)

        gabis [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

        da.. si ce fel de roade culegeti voi??
        de dupa 89 tot culegeti si nu va mai ajunge stava r in gat ati nenorocit un popor intreg prin prezenta voastra la "putere" .. oricum planu a functionat
        adica fa i pe oameni sa devina indiferenti ca noi sa furam linistiti ca o sa mai iasa in strada sa puna picioru in prag .. fix tata mare .
  • +9 (11 voturi)    
    Rusii din Transnistria flexeaza muschii degeaba ! (Luni, 15 februarie 2010, 12:52)

    x [anonim]

    Au ramas cu mentalitatea de stapanitori din epoca URSS.
    Au fost colonizati special aici tocmai pentru a destabiliza si a stapani. Pur si simplu asta a fost jobul lor. Ca si al nostru Ilici, ei nu pot concepe democratie.

    Libertatea nu este ceva inteligibil.
    Ei inteleg realitatea numai stapanind absolut. Altceva nu poate exista, pur si simplu.


    Dictatura unei minoritati asupra majoritatii este ceva perfect normal pentru ei.
  • +4 (4 voturi)    
    Nu se poate! (Luni, 15 februarie 2010, 12:58)

    Martipan [anonim]

    Rusia are nevoie de acordul suveran al guvernului Moldovei! Trupele rusesti aflate in Transnistria sunt acolo in baza unui acord de restabilire a pacii. Mutarea unor dispozitive ofensive gen rachete Iskander impotriva vointei guvernului Moldovei ar reprezenta o recunoastere a independentei Transnistriei, ceea ce nici Rusia nu vrea la acest moment!

    Deci nu se va intampla ceea ce vrea Smirnov.

    Smirnov spune prostii ca de obicei.
    • +1 (3 voturi)    
      Asa e, nu se poate! (Luni, 15 februarie 2010, 13:16)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Martipan

      Da, normal ca nu se poate. Pentru ca rusii nu au niciun scut antiracheta. Si nici nu cred ca vor avea in urmatorii 20-30 de ani :D
      • 0 (0 voturi)    
        dimpotriva (Luni, 15 februarie 2010, 13:48)

        smen [anonim] i-a raspuns lui eu

        au primul scut antiracehta care inca mai este in functiune in jurul moscovei,retine singurul scut antiracheta in functiune este in jurul moscovei



        ''''The first real and successful ABM hit-to-kill test was conducted by the Soviet PVO forces on March 1, 1961. An experimental V-1000 missile (part of the "A" ABM programme) launched from the Sary-Shagan test range, destroyed a dummy warhead released by a R-12 ballistic missile launched from the Kapustin Yar cosmodrome. The dummy warhead was destroyed by the impact of 18 thousand tungsten-carbide spherical impactors 140 seconds after launch, at an altitude of 25 km (82,000 ft). The V-1000 missile system was nonetheless considered not reliable enough and abandoned in favor of nuclear-armed ABMs.

        The only other ICBM ABM system to reach production was the Soviet A-35 system. It was initially a single-layer exoatmospheric (outside the atmosphere) design, using the Galosh (SH-01/ABM-1) interceptor. It was deployed at four sites around Moscow during the early 1970
      • +1 (1 vot)    
        Culmea e ca au (Luni, 15 februarie 2010, 14:02)

        ion p [anonim] i-a raspuns lui eu

        Ca o curiozitate istorica merita mentionat ca rusii AU scut antiracheta in jurul Moscovei, ba chiar il au de ceva vreme :
        http://en.wikipedia.org/wiki/A-135_anti-ballistic_missile_system
        • 0 (0 voturi)    
          stiam de asta din anii '70! (Luni, 15 februarie 2010, 15:28)

          Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui ion p

          La nivel de zvon, stiam din anii '70 ca sovieticii au un sistem AMB functional, in vreme ce americaniinu aveau. Nu era vorba de tehnologie mai avansata, ci de diferenta de CONCEPTIE: la rusi, trebuiau aparate doar Maskwa si alte cateva orse considerate importante, pe cind americanii aveau MULTE orase de protejat, cee ce la momntul respectiv nu era posibil ...
          • 0 (0 voturi)    
            din anii 70? (Luni, 15 februarie 2010, 16:30)

            sorin [anonim] i-a raspuns lui Cristian Ioan

            insemna ca e cam invechit nu-i asa?
            unde mai pui ca s-ar putea sa existe doar in propaganda.
          • 0 (0 voturi)    
            ghinion maestre (Luni, 15 februarie 2010, 16:40)

            smen [anonim] i-a raspuns lui Cristian Ioan

            tocmai pentru ca rusii erau mai avansati in domeniu cum sunt si acum il aveau,americanii au incercat si ei ceva cu niste rachete NIKE dar nu prea lea mers se pare ca savantii germani in frunte cu Von Braun nu prea iau ajutat,pe cand rusii care nu furasera cele mai mari creiere germane au reusit sai bata p obezi probabil niste colhoznici sau mujici cum le spun pupinamericanii
  • -4 (4 voturi)    
    hm.... (Luni, 15 februarie 2010, 12:58)

    Lucian [anonim]

    pe liderul regiunii separatiste il cheama Igor Smirnov nu Igov Smirnov... dar nu ca ar conta sau interesa pe cineva :)
    • +3 (3 voturi)    
      ...chiar ca! (Luni, 15 februarie 2010, 13:30)

      x [anonim] i-a raspuns lui Lucian

      Chiar ca aproape ca nu conteaza :)

      Putea sa il cheme oricum, ca tot ce dicta moscova facea....

      in comunism, oamenii nu au nume! sunt numai niste pioni care se misca pentru binele comun...
  • -5 (7 voturi)    
    asta e ... (Luni, 15 februarie 2010, 13:23)

    GIGEL [anonim]

    Asta e rahatul in care ne-a bagat tatuca base, asa intelege el diplomatia si relatiile externe, sa se certe cu toata europa pentru cei care ne-au tratat si ne trateaza ca pe o tara dion lumea a treia.
    Nu iau apararea nimanui ... toti sunt niste prosti... mai bine ar distruge tot arsenalul nuclear la nivel mondial, dar sunt prea idioti ca sa faca asta
    • +2 (2 voturi)    
      draga morcov.. (Luni, 15 februarie 2010, 13:41)

      ady [anonim] i-a raspuns lui GIGEL

      cand am fost condusi de tatuca Iliescu agentu' moscovei ..nu aveaai cum sa guitzi pt ca nu exista posibilitatea..acum ca va pierdeti privilegiile si influenta guitzati in toata media
    • +2 (4 voturi)    
      dap... si tu esti cel mai mare (Luni, 15 februarie 2010, 14:04)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui GIGEL

      oricum..base si andrei gheorghe sunt de vina :)
  • +1 (1 vot)    
    Rusia si transnistria (Luni, 15 februarie 2010, 15:08)

    mircea [anonim]

    Smirnov incearca sa faca valuri,dar cizma ruseasca pe care o pupa,va fi cea care-i va da un sut in c...Rusii sau aranjat bine in Ucraina si nu vor avea interes pentru Transnistria.Transnistria era de interes atata timp cat la Kiev nu era un guvern prorus si prin Transnistria rusii tineau in sah mai ales Ucraina.Rusii vor fi mai interesati in continuare de Georgia,unde cauta sa-si mareasca influenta.Daca populatia din Georgia,va proceda ca cea din Ucraina,atunci Georgia isi va lua adio pentru multi ani de la democratie.
  • +1 (1 vot)    
    I-a luat-o inainte! (Luni, 15 februarie 2010, 16:15)

    xolv [anonim]

    Ghinion ca nu mai e Voronin la putere, ca el ar fi fost primul catelus dornic sa primeasca un scut mai scump decat tot PIB-ul lor. Ceea ce ma lasa perplex, este ca rusii, neam de "viteji", inca mai viseaza razboaie nucleare cu americanii. Probabil erau foarte bucurosi vazand catelusii vietnamezi, iranieni si coreeni latrand la pitbulul american, dar cand s-au trezit cu ei in cartier, brusc s-au panicat. Oare de ce?
  • +1 (1 vot)    
    Autoproclamata si nerecunoscuta Transnistrie (Luni, 15 februarie 2010, 16:59)

    valisa [anonim]

    Sa-i iei rusului armele este ca si cum i-ai lua unui copil jucariile. Ce se intampla daca ii iei bocancii ??
    Nu mai are cine sa ii pupe.
    Autoproclamarea nu se poate face fara recunoasterea tarilor vecine.
  • +1 (1 vot)    
    Destramarea URSS este o glumă (Luni, 15 februarie 2010, 17:51)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    Realitatea este că au fost creeate mai multe gubernii ţaristo-ruse care duc aceeaşi politică ca şi fosta URSS Brejnevistă !?
  • 0 (0 voturi)    
    Timoc (Luni, 15 februarie 2010, 18:53)

    MiHai [anonim]

    se vorbeste atat de basarabeni,dar cum ramane cu romanii timoceni din serbia....lsi ce indura ei acolo
  • +2 (2 voturi)    
    Transnistria este o zonă periculoasă (Luni, 15 februarie 2010, 22:13)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    în zonă.
    Periculoasă chiar pentru România !
  • 0 (0 voturi)    
    ce logica e asta? (Marţi, 16 februarie 2010, 12:35)

    yellowdog [utilizator]

    daca ei si-au luat scut, noi sa ne luam ciomege?
  • +1 (1 vot)    
    Vax albina (Marţi, 16 februarie 2010, 13:39)

    Lucian [anonim]

    Americanii s-au inteles inainte cu rusii pentru amplasarea scutului in Romania, restul e apa de ploaie. Si de-ai nostri si de-ai lor au incercat sa castige capital de imagine de pe urma acestui aranjament. Basescu a prezentat vestea intr-un stil bomba, ca si cand i-ar fi sfidat pe rusi, diversi oficiali de la Moscova au inceput ba cu ironii, ba cu amenintari voalate la adresa Romaniei, iar vestita armata de analisti strategici ai Rusiei a avut inca un subiect de dezbatut la o halba de votca. In realitate totul era stabilit, americanii si rusii batusera palma, noi oricum suntem prea mici pentru discutii la nivelul asta.
  • 0 (0 voturi)    
    1:4 (Marţi, 16 februarie 2010, 22:06)

    ivanivan [utilizator]

    e un blef in stil pu-rusesc! rusii a 333-ea oare supun R.Moldova unui santaj deschis. Apropo! materialele din arhivele ruse ce au fost date publichitatii contin info despre bleful rusiei mai ales in anii 1956-1964, cind Hrusciov ameninta Vestul. din info reese ca in general era un blef bazat in lipsa de info despre racetele ruse. am lucrat 15ani la Baikonur si am participat la lansarea rachetelor ruse cosmice (si cu astronautul roman) si cele de lupta ( fara arma nucleara) Acestea, din urma, erau testate periodic si o mare parte din ele erau cele scoase de din serviciu din sahte (se primise doctrina militara ca sa ramie numai cele mobile instalate pe masini si platforme de tren) din cinci rachete lansate isi atinjea tinta numai una, 4 explodau la diferite etape dupa lansare. Am citit materiale pregatite de unii analisti militari din Vest si SUA ce au facut aceleasi concluzii despre fondul rusesc de rachete . puteti sa va bucurati putin dar este un "NO" : periculoase pot fi si cele a 5-ea ce totus isi ating tinta. cel mai mare pericol insa este mentalitetul celor din Kremlin ce nu se supune analizei, este de neprevazut reactia lor, nu se supune unui calcul in baza logicii. Chind apare un conflict intre un om treaz si unul beat e greu sa faci prognoze actiunilor celui beat. asa e poveste cu rusii....


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version