Radu Berceanu: "Ministerul Transporturilor a semnat cu BEI un imprumut de 300 milioane euro pentru linia de metrou Drumul Taberei - Universitate"

de V.M.     HotNews.ro
Joi, 17 septembrie 2009, 15:28 Actualitate | Esenţial

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a semnat cu Banca Europeana de Investitii (BEI) un imprumut de 300 milioane de euro pentru linia de metrou Drumul Taberei - Universitate, deoarece in 22 noiembrie acordul de imprumut urma sa expire, a anuntat joi ministrul de resort Radu Berceanu, potrivit NewsIn.
  • "Am finalizat, cu semnaturi cu tot, imprumutul de 300 milioane de euro pentru un tronson extrem de important si necesar de metrou si anume Drumul Taberei - Universitate".
Berceanu a mai precizat ca BEI si-a exprimat dorinta si este de acord sa mareasca imprumutul cu cat ar mai fi nevoie, dar cu conditia ca partea romana sa suporte restul cheltuielilor.

Tronsonul Drumul Taberei - Universitate face parte din Magistrala 5 Metrou care va lega cartierele Drumul Taberei si Pantelimon si are o lungime de 6,1 kilometri. In cadrul proiectului sunt cuprinse opt statii, respectiv Brancusi, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militara si Eroilor. Costurile totale ale magistralei sunt estimate la 740 milioane de euro.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

1951 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    no comment (Joi, 17 septembrie 2009, 15:56)

    gonzo [anonim]

    "BEI si-a exprimat dorinta si este de acord sa mareasca imprumutul cu cat ar mai fi nevoie, dar cu conditia ca partea romana sa suporte restul cheltuielilor"

    pe bune ? restul de la cat ar mai fi nevoie ? :))
    • -1 (1 vot)    
      corect... (Joi, 17 septembrie 2009, 16:14)

      titirica [utilizator] i-a raspuns lui gonzo

      asta m-a dat si pe mine pe spate...Berceanu asta e tare la declaratii....cu explicatiile sta mai greu...si cu logica...
  • +1 (1 vot)    
    Sper ca banii sa nu fie deturnati! (Joi, 17 septembrie 2009, 15:56)

    nicu_dicu [utilizator]

    Salut dorinta de a deschide una din cele mai importante Magistrale din Bucuresti. Sper ca de data asta sa nu castige vre-un Bechtel sau vre-o firma geamana licitatia!
  • 0 (2 voturi)    
    fix acu doi ani... (Joi, 17 septembrie 2009, 16:03)

    nicu vrajeala [anonim]

    bun, berceanu a declarat ceva, da nici un ziarist nu-l intreaba cum naiba acu fix 2 ani se anunta aceeasi linie si inca nu s-a miscat absolut nimic?

    http://www.hotnews.ro/stiri-arhiva-1024678-peste-sapte-ani-vom-avea-spre-drumul-taberei-pantelimon-otopeni.htm
  • 0 (2 voturi)    
    la fix (Joi, 17 septembrie 2009, 16:04)

    florin [anonim]

    inainte de fiecare alegeri se contruieste metrou in drumul taberei =))
    • +1 (1 vot)    
      EXACT (Joi, 17 septembrie 2009, 20:25)

      minunel [anonim] i-a raspuns lui florin

      realitatea e ca proiectul e suspendat inca din '90. nu stiu cand si nu cred ca va fi prea curand. ridic insa o intrebare. stau in drumul taberei. vasile milea e blocat, pe podul grant nu mai am acces, se iese doar pe la razoare. in situatia in care se vor face sapaturi la razoare si presupunand ca ritmul va fi acelasi de la podul de la orhideea, pe unde vom mai iesi din cartier ? multumesc. banuiesc ca ramane bariera de la domnesti si pe sinele lui 41, nu-i asa?!
  • +1 (1 vot)    
    Totul va fi bine? (Joi, 17 septembrie 2009, 16:08)

    Rhadoo [utilizator]

    Daca o sa se faca si asta la fel ca autostrada... mi-e ca o sa asteptam mult si bine.
    Nu vreau sa par pesimist, dar la astfel de proiecte de anvergura cheltuielile au de multe ori tendinta sa creasca peste nivelul ideal stabilit initial.
    Pentru binele nostru, al bucurestenilor, sa speram ca totul va fi bine
  • +1 (1 vot)    
    metrou (Joi, 17 septembrie 2009, 16:11)

    Ghita [anonim]

    parc drumul taberei, dr. taberei 34, favorit, orizont, ac. militara eroilor, las-o dracu` 6 statii in maxim 3 km ...
    duceti fratilor metroul spre prel . ghencea si stadion ca acolo se circula pe o singura banda si tot pe acolo trec camioane si tiruri ...
    • +1 (1 vot)    
      Prel. Ghencea (Joi, 17 septembrie 2009, 17:14)

      placintacubranza [utilizator] i-a raspuns lui Ghita

      Din cate stiu vor fi 13 statii de metrou, printre care si "Ghencea" si "Prelungirea Ghencea".
    • 0 (0 voturi)    
      Statii metrou (Vineri, 18 septembrie 2009, 9:38)

      Gheo [anonim] i-a raspuns lui Ghita

      La asta ma uitam si eu. In gandirea mea simplista, nu vad logica din spatele statiilor Dr Taberei 34 - Favorit - Orizont - Romancierilor. Dintr-un punct in altul faci aproximativ 5 minute mergand pe jos. Cu RATB-ul, nu mai vorbesc.
      Ori e propaganda ieftina, ori oamenii astia sunt retardati.
  • -1 (1 vot)    
    Hai lasa-ma (Joi, 17 septembrie 2009, 16:19)

    Unuplunsoua [anonim]

    In absolut orice minciuna referitoare la metroul din Drumul Taberei sunt insiruite niste statii cu o distanta intre ele de cateva sute de metri, adica ineficiente dpdv al folosirii unui metrou. La cum sunt statiile metroului actual, o iesire ar intr-o statie si cealalta iesire in statia urmatoare. Nimeni nu a gandit vreodata serios acest proiect. Au zis: "Care sunt statiile RATB?" au renuntat pe urma la cateva dintre ele si asta e proiectul. Cine ii mai crede?
    • +1 (1 vot)    
      Desigur (Joi, 17 septembrie 2009, 17:11)

      placintacubranza [utilizator] i-a raspuns lui Unuplunsoua

      La orice "minciuna" despre magistrala V apare si un roman standard care se pricepe la toate si stabileste ca statiile sunt prea apropiate. Stimate domn, luati legatura cu cei din Paris, se pare ca pe ei nu i-a anuntat nimeni ca au construit un metrou ineficient!
      • 0 (0 voturi)    
        si tu esti roman, nu-i asa? (Vineri, 18 septembrie 2009, 10:23)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui placintacubranza

        De regula statii dese se fac in centru (unde exista trafic intens) si acolo unde transportul nu este dublat de mijloace de suprafata.

        In primul rand 500m intre statii inseamna ca trenul abia apuca sa atinga 20-30km/h si trebuie sa opreasca iar. Timpul de calatorie se dubleaza practic. In al doilea rand, statiile costa mai mult decat dublu decat un tunel. Deci atat costurile de constructie cat si cele de exploatare se dubleza practic (numar dublu de trenuri, statii de intretinut, consum de energie etc).

        Un transport eficient are nevoie de doua tipuri de linii. Linii expres, de viteza care sa te "teleporteze" dintr-o parte in alta a orasului si linii scurte, cu frecventa mare si constanta care sa preia traficul de la liniile expres si sa-l distribuie local in cartier.

        Liniile lungi de autobuz si troleibuz care n-au nicio sansa in trafic. Degeaba pleaca la 5 minute pentru ca la celalalt capat ajung cate 3-4 odata la 30 de minute. O linie scurta are mai putine intersectii de strabatut deci probabilitate de blocare mai mica. Liniile lungi se fac fie subteran, fie la suprafata dar cu cale dedicata (de regula metrou sau tramvai).
        In Viena schimbi cel putin trei metrouri plus tramvai ca sa ajungi dintr-un capat al altuia al orasului. Dar statiile sunt comune si nu astepti mai mult de 3 minute pt schimb. La noi pt a schimba 3 mijloace ar insemna sa stai cate 10-30 de min la fiecare. Deci e mai rentabil sa iei ceva direct si sa pierzi timpul in intersectii.

        Dar cum bine spuneai tot romanul se pricepe la transport (iar tu esti roman, nu-i asa?).

        Mai degraba motivul pentru numarul mare de statii este altul. Firme capabile sa construiasca galerii sunt vreo doua in Romania. Dar de pus gresie, becuri si alte astea sunt destule. Un astfel de proiect e mana ceresca pentru firmele capusa.


        PS: Referitor la metroul din Paris poate vrei sa stii cate statii sunt inchise din lipsa de trafic? Sau cate au fost construite si niciodata deschise.
  • +1 (1 vot)    
    Da, asta si ... vom avea autostrazi ca-n Belgia. (Joi, 17 septembrie 2009, 16:35)

    AlinN [anonim]

    Si... o sa fie bine. Foarte bine. Si soare.
  • 0 (0 voturi)    
    timing-ul e de vina (Joi, 17 septembrie 2009, 16:54)

    clauditza_cic [anonim]

    dubiosenia readucerii in discutie a acestui subiect este tocmai perioada in care se intampla; adica inainte de alegeri. dupa cat ne-au fript in ultimul an, nu mai credem nimic.... ne-au luat pana si bucuria de spera. ce tare ne entuziasmam acum cativa ani cand auzeam despre metrou in drumul taberei! acum n-au decat sa se convinga unii pe altii pt ca noi nu credem pana nu vedem. nici nu stiu daca merita reactiile noastre.
  • 0 (0 voturi)    
    Licitatie (Joi, 17 septembrie 2009, 17:25)

    xhermesx [utilizator]

    S-a semnat doar un acord de imprumut! Atat! Nu s-a finalizat nici o licitatie pentru Consultanta ca sa nu mai vorbim de Proiectant (presupunand ca lucrarea nu va fi cu proiectare inclusa "design build"). Proiectul si lucrarea in sine vor fi criminal de complexe. Deci pana la licitatia pentru desemnarea Constructorului, semnarea contractului cu acesta si demararea efectiva a lucrarilor va mai trece cel putin un an. Cred ca neprofesionistul de Berceau a incurcat intentionat anul: se refera de fapt la primavara anului 2011, si asta gandind optimist!
  • -1 (1 vot)    
    Bani de furat (Joi, 17 septembrie 2009, 17:29)

    Motul [anonim]

    Mare parte din acest imprumut se va fura ! E mare foame de bani, acum pe criza.
  • -1 (1 vot)    
    Povesti (Joi, 17 septembrie 2009, 17:51)

    anonim [anonim]

    Nu cred in asa ceva, prea dese statiile si prea scurta magistrala.
  • 0 (0 voturi)    
    Dr Taberei (Joi, 17 septembrie 2009, 17:56)

    anonim [anonim]

    Dr Taberei este un cartier ''martir'' al Bucurestiului. Nu poti ajunge nicaieri in mai putin de o ora. Am stat vreo 5 ani intr-un bloc misto, dar nu m-as mai intoarce niciodata acolo.
  • 0 (0 voturi)    
    promisiuni (Joi, 17 septembrie 2009, 17:56)

    Dan [anonim]

    Toti politicienii trebuie huiduiti! De ce ? Pentru ca sunt doar demagogi si populisti. Nu conteaza ca sunt de la pnl, psd, pdl, udmr, etc. Ei sunt acolo pentru spagi si ciolan, nu pentru a face ceva, pentru a conduce tara, orasul , comuna sau satul catre modernizare etc. Mai ales cei de la centru sunt cei mai putrezi...Interese, ciolan, bani publici, contracte preferentiale...( chiar daca acestea dau bine pe hartie...alea sunt cele mai greu de dovedit...politicienii stiu ei despre ce e vorba..). Metrou in Drumul Taberei? In 2020...cel mai devreme...
    P.S. "io cu cine votez?"...
  • -1 (1 vot)    
    si marmota.... (Joi, 17 septembrie 2009, 20:25)

    gogu drume [anonim]

    si marmota invelea ciocolata in staniol....


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri