Companiile aeriene, obligate sa afiseze preturile biletelor de avion cu toate taxele incluse

de D.G.     HotNews.ro
Miercuri, 25 iunie 2008, 11:47 Actualitate | Esenţial

Taxe la vedere
Foto: Rompres
Preturile biletelor de avion afisate de companiile aeriene vor include in curand toate taxele pe care le au de platit pasagerii, potrivit unui regulament aprobat marti de Parlamentul European, relateaza NewsIn. Noile reglementari ar trebui sa puna capat publicitatii mincinoase si sa permita o comparatie a preturilor.

Indiferent de serviciile puse la dispozitie, inclusiv cele prin internet, pretul publicat va trebui sa includa toate taxele, cele aeroportuare, taxele suplimentare de carburant sau de securitate si alte costuri ce se pot adauga unui tarif aerian de baza.

Eurodeputatii au mentionat marti ca europenii ar trebui sa cunoasca in detaliu taxele care se adauga costului unui bilet, inclusiv cele de securitate, adaugate de state, aeroporturi sau companii aeriene.

Textul, care modifica o reglementare din 1992 cu privire la aviatia civila, prevede si interzicerea oricarei discriminari tarifare intre pasageri pe criteriul locului lor de resedinta.

Documentul va intra in vigoare de indata ce va fi publicat in Monitorul Oficial, in 2009 sau 2010.
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

3130 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    greutatea pasagerilor (Miercuri, 25 iunie 2008, 12:51)

    alin [anonim]

    pe cand preturi functie de greutatea pasagerilor?
    • 0 (0 voturi)    
      greutatea pasagerilor (Joi, 26 iunie 2008, 18:03)

      maria [anonim] i-a raspuns lui alin

      o sa se intample cat de curand... azi se calculeaza deja cat CO2 se elibereaza in atmosfera per pasager la 100 km parcursi, pentru o greutate medie.. dar cum obezitatea a devenit o realitate, marea majoritate a companiilor impun deja acestor pasageri cumpararea a doua locuri... deci, sa nu fiti surprinsi cand va sosi ziua cand fiecare gram va conta
      bon voyage!
  • +1 (1 vot)    
    :) (Miercuri, 25 iunie 2008, 12:55)

    Ovidiu P [utilizator]

    Documentul va intra in vigoare de indata ce va fi publicat in Monitorul Oficial, in 2090 sau 2100.
  • +1 (1 vot)    
    :) (Miercuri, 25 iunie 2008, 13:01)

    V [anonim]

    regula asta ar trebui sa se aplice la toate serviciile si produsele.
    • +1 (1 vot)    
      Wizzair (Miercuri, 25 iunie 2008, 14:10)

      fane [anonim] i-a raspuns lui V

      La wizzair platesti 50 lei pentru fiecare bagaj. Dupa ei, omul pleaca implicit fara bagaj. Dupa care mai platesti 6 euro taxa de mastercard /pasager/sens. Adica daca merg 2 persoane, dus-intors, platesti 24 de euro. Aberant. Oricum platesti un comision bancii pentru operatiune. Nu mai mentionez celelalte taxe: de securitate, de combustibil, de aeroport.
      • -3 (3 voturi)    
        Pt fane (Miercuri, 25 iunie 2008, 14:34)

        jiji [anonim] i-a raspuns lui fane

        Ba fane esti taran. Se vede ca nu ai calatorit in viata ta cu avionul. La wizzair si la alte companii low-cost ai dreptul la un singur bagaj GRATUIT, care tb. sa fie bagajul de cabina cu o greutate de maxim 10 kg (depinde de la o companie la alta) si tb. sa se incadreze in niste dimensiuni. Celelante bagaje tb. platite. Nu uita ca este companie low-cost si nu este mama ranitilor. Tb. sa obtina si ei profit.

        Taxa de plata cu ajutorul cardului este si la Tarom. La anumite companii low-cost (ex. Ryanair) daca folosesti card VISA ELECTROn taxa de plata cu ajutorul cardului este 0 / ZERO EURO.

        Taxele de securitate, combustibil, aeroport sunt prezentate su nu , ami mult sau mai putin explicit la TOATE companiile aeriene.

        Ceea ce tb. sa stii tu este faptul ca TU esti un TARAN si ar tb. sa te duci in grajd ...
        • 0 (0 voturi)    
          Ha (Miercuri, 25 iunie 2008, 19:36)

          Idioteque [anonim] i-a raspuns lui jiji

          Poate ar trebui sa te mai informezi si sa nu jignesti aiurea. De curand, WIZZAIR si-a schimbat politica si intr'adevar cere 50 lei pt un bagaj -- primul bagaj -- deci daca iti iei doar biletul nu ai nici un bagaj inclus in pret. Am "abonament" la ei si luna trecuta cand am cumparat iarasi bilete am observat schimbarea.

          Este clar ca taxele de aeroport si combustibil sunt la toate companiile (problema se pune ca nu sunt afisate in pretul initial... mie nu mi se pare ca ma inseala prin asta pt ca ma uit intotdeauna la pretul final dar in general nu e normal).

          Cat despre companile din Uniunea Europeana care cer bani pentru transferul de pe Mastercard/VISA ---- le-as falimenta pe toate. Asa ceva este intr-adevar inadmisibil.

          In concluzie, in locul tau mi-as orienta privirea catre alti tarani ...... ;)
        • 0 (0 voturi)    
          TARANEEEEEE (Joi, 26 iunie 2008, 16:12)

          GOGU [anonim] i-a raspuns lui jiji

          de cate ori ai zburat, adica cu avionul nu cu zmeul ?
          Vorbeste din auzite nu din experientele proprii.
          Nu am intalnit la nici o companie aeriana (inclusiv low cost) perceperea unei taxe suplimentare pentru bagajele de cala, decat pentru suplimentul de greutate (fiecare companie are o limita de greutate pentru aceste bagaje 20 - 25 kg).
          Bagajul de mana ( pe intelesul taranilor de cabina, cu toate ca doar pilotii au voie in cabina avionului) este cu totul altceva si trebuie sa aiba anumite dimensiuni.
          ESTI PRAF NENE
        • 0 (0 voturi)    
          taranii... (Vineri, 27 iunie 2008, 12:19)

          aurelia [anonim] i-a raspuns lui jiji

          Stii tu, ar trebui intai sa-ti controlezi vocabularul si apoi sa revezi conditiile anumitor companii referitor la bagaje.
          De exemplu, Ryanair permite 15kg bagaj de cala fara taxe suplimentare. Excedentul se plateste, dar nu stiu cat pe kg. Myair permite 20kg si am impresia ca excedentul costa undeva la 20E/kg, dar nu stiu sigur si nici nu caut acum. Se vede pe site-ul lor. Cea mai buna din acest punct de vedere e Blueair care accepta 25kg/ persoana, daca iei biletul de la agentie de voiaj acreditata poti plati in lei la cursul b.n.r., deci scapi de comisioanele bancii si ale caselor de schimb, iar excedentul de bagaj costa 6E/kg. Le-am experimentat pe toate in vara asta, stiu ce-ti spun!
          Insist" verifica-ti vocabularul, ca ajungem sa-ti cantam ca in copilarie "cine zice, ala este"
  • 0 (0 voturi)    
    :) (Miercuri, 25 iunie 2008, 14:17)

    zuzu [anonim]

    da,e interesant subiectul,daca legea ar intra in vigoare as fi mai dumerita cu toate preturile pe care le afiseaza companiile pe site-urilelor.important este sa ne mai gasim si bagajele :))
    • 0 (0 voturi)    
      de ce? (Vineri, 27 iunie 2008, 12:23)

      aurelia [anonim] i-a raspuns lui zuzu

      De ce sa nu gasesti costul final? Faci o simulare de cumparare de bilet, urmezi primii 2-3 pasi, ajungi si vezi pretul final, cu toate taxele incluse si stii cat trebuie sa platesti. Nu e mai complicat de atat. Sau mergi la o agentie de voiaj unde - dea Dumezeu, gasesti o d-ra amabila- care iti cauta pe multe site-uri, la multe companii, ceea ce doresti, si tu alegi. Nu cred ca e necesara o lege pentru a simplifica acet lucru: sa faci 3 pasi in unul... Urmeaza sa cada para malaiata, daca se da si legea asta...
  • 0 (0 voturi)    
    oricum e bine (Miercuri, 25 iunie 2008, 14:44)

    Nicky [anonim]

    Cu sau fara taxe afisate e marfa cu companiile astea!
    Eu am zburat de la Bucuresti la Stuttgart cu 96 euro, toate taxele incluse! Ce vreti mai putin de atat? Sa va duca moka?
    • 0 (0 voturi)    
      Dar se poate si mai bine. (Miercuri, 25 iunie 2008, 17:28)

      grigore [anonim] i-a raspuns lui Nicky

      Nu, dar am vrea ca toate taxele sa fie stiute in avans. Nu sa te trezesti ca, atunci cand trebuie sa faci plata, mai trebuie sa scoti 100 e din buzunar fata de pretul afisat.
      • 0 (0 voturi)    
        sa fim mai atenti (Duminică, 5 aprilie 2009, 19:14)

        Anca [anonim] i-a raspuns lui grigore

        lucrez in domeniu si experienta ma ajuta sa va fac atent la un aspect foarte important si-anume .. ca in nici un sistem de rezervare ale companiilor aeriene, [ fie ele si low-cost ] nu permite acest lucru. Atunci cand suntem interesat de tariful unui bilet de avion, vom urmari tariful final cu toate taxele incluse, nu cel net - generat de sistem la disponibilitate.
        Trebuie sa fim realisti ca nimic in lume nu este gratuit, sa intelegem si sa justificam taxele de aeroport, taxele de emitere si comisionul / tranzactie, perceput de banca ce ne administreaza cardul nostru de credit.
        Realizez ca asa cum imi platesc impozitele la stat sau imi sunt percepute din salariul meu brut, samd, trebuie sa accept si aceste comisione si taxe. Nu suntem pusi in situatia sa scoatem bani di buzunar pentru ca intotdeauna ni se comunica tariful final inaintea tranzactiei, plata noastra cu cardul.
        Sa ne amintim ca pana nu de foarte mult timp.. nu oricine isi permitea sa calatoreasca cu avionul, suntem mult prea carcotasi in privinta tarifelor si nu constientizam ce costuri colosale implica intretinerea si efectuarea unui zbor.
        in ultimii ani ne bucuram de aceste oportunitati al tarifelor foarte bune - practicate de companiile low-cost, - sa recunoastem ca tarifele raman foarte bune incluzand si acele taxe si comisioane.
        NIMENI NU MUNCESTE PE NASTURI.
  • 0 (0 voturi)    
    Recomand Easy Jet (Miercuri, 25 iunie 2008, 15:46)

    Claudiu Vasilescu [anonim]

    Preturi bune, onestitate - preturile afisate includ toate taxele posibile, avioane noi (in principal Airbus A319). E adevarat ca platesti 15 euro pentru fiecare bagaj de cala, dar bagajul de mana nu ti-l cantareste nimeni, si chiar poate sa depaseasca un pic dimensiunile maxime de 55 x 40 x 20 cm. Alt inconvenient ar fi legat de faptul ca au doar 3 destinatii directe din Bucuresti - Londra, Madrid si Milano. Si bineinteles, platesti un sanwich cu 5 euro in avion, 2.5 euro o cafea etc. Dar, asa cum zicea si cineva aici....trebuie sa faca si ei profit. Dar la preturile la bilete pe care le au...merita cu varf si indesat sa zbori cu ei...
    • 0 (0 voturi)    
      :) (Miercuri, 25 iunie 2008, 17:35)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Claudiu Vasilescu

      Am zburat si eu cu ei in iarna si mai zbor si vara asta. Sunt f ok. Echipajul este f simpatic si amabil :) si inca ceva...Bagajul costa 9 euro (daca rezervi biletul online), NU 15 euro (asta probabil la aeroport, de aia e mai scump).
    • 0 (0 voturi)    
      :) (Miercuri, 25 iunie 2008, 17:35)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Claudiu Vasilescu

      Am zburat si eu cu ei in iarna si mai zbor si vara asta. Sunt f ok. Echipajul este f simpatic si amabil :) si inca ceva...Bagajul costa 9 euro (daca rezervi biletul online), NU 15 euro (asta probabil la aeroport, de aia e mai scump).
    • 0 (0 voturi)    
      BALOTESTI (Joi, 26 iunie 2008, 16:14)

      GOGU [anonim] i-a raspuns lui Claudiu Vasilescu

      parca la Balotesti un AIRBUS a fost....
    • 0 (0 voturi)    
      ca la tarani... (Vineri, 27 iunie 2008, 12:26)

      aurelia [anonim] i-a raspuns lui Claudiu Vasilescu

      M-ar califica cineva mai sus de taranca, dar eu imi iau de acasa sandvisuri si mai trec si cu sticla goala de controlul de securitate si merg si o umplu la baie apoi, ca toata viata am baut apa de la canal si nu am murit... Si daca am chef de o cafea am plicuri de ness la rece, asa ca scap de cheltuielile de avion. O fi taraneste, dar e sanatos pentru portofelul meu... Ca nu aleg o companie low cost ca ma dau banii afara din casa...
  • 0 (0 voturi)    
    pt claudiu (Miercuri, 25 iunie 2008, 17:08)

    lilly [anonim]

    La Londra nu mai zboara Easyjet asa ca poti reduce la 2 zborurile directe.
    Poate mai tii minte iarna trecuta ce au patit oamenii
    cu minunatia asta de linie aeriana...sa nu ii plangem cu profitul ca au alte surse, de ex din faptul ca te taxeaza daca ceri mancare in avion.
    • 0 (0 voturi)    
      .. (Miercuri, 25 iunie 2008, 17:33)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui lilly

      Pai normal ca te taxeaza daca este LOW-COST compania. LOW-COST inseamna ca NU primesti mancare gratis p avion...e logic. De aia au si preturi mult mai mici.
      • 0 (0 voturi)    
        pt bogdan (Miercuri, 25 iunie 2008, 18:03)

        lilly [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

        Am vrut sa spun ca low cost ar trebui sa insemne si low fare ori ei fac reclama la preturi foarte mici si abia cand iti faci rezervarea realizezi ca de fapt costul total e la fel ca la orice alta linie aeriana. Asa ca tot reclama e sufletul comertului...
        • 0 (0 voturi)    
          reply (Miercuri, 25 iunie 2008, 18:40)

          Bogdan [anonim] i-a raspuns lui lilly

          eu am fost la Madrid in februarie dus intors..am PLATIT 75 EURO CU TOATE TAXELE incluse, absolut TOATE, si NU are preturi ascunse, iti zice TOT. am facut rezervarea p internet. a fost ok si zborul :) in conditiile in care la celelalte companii aeriene mai jos d 250-300 euro nu gaseam. este OK compania fata d alte low-costuri. believe me.
  • 0 (0 voturi)    
    In SUA si Canada nu mai primesti mancare... (Miercuri, 25 iunie 2008, 18:00)

    Silv [anonim]

    Si nu e vorba de Low cost gen Southwest, e vorba de United, Delta, NWA, AA, Continental.
    A da, mai nou, la United platesti 15$ pt. primul bagaj, 25$ pentru al 2-lea, incepand din 18 August. Thank you for flying with us!?
    In schimb, in Europa e mai bine. In Mai (2008) am zburat cu Wizzair de la Bucuresti la Milano cu 10E, toate taxele incluse. La intoarcere am dat 20E. Pai la preturile astea te mai plangi ca nu primesti mancare? Si de ce ai vrea sa primesti de mancare pe un zbor de 2h?
    Mai zic pe un JFK-LAX care dureaza 6h - daca nu primesti mancare faci foamete.
    • 0 (0 voturi)    
      reply (Miercuri, 25 iunie 2008, 18:42)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Silv

      dar sandwichurile de acasa facute nu va mai plac ? :D
    • 0 (0 voturi)    
      mancare (Joi, 26 iunie 2008, 7:06)

      Gogu are mere [anonim] i-a raspuns lui Silv

      Intr-adevar... 5h pe un zbor Continental EWR - LAS si am mancat 1 banana si un suc de portocale. Abia astept sa vin in Europa sa zbor cu Tarom... cea mai buna linie aeriana [de departe]
  • 0 (0 voturi)    
    alte dezavantaje (Vineri, 27 iunie 2008, 12:36)

    aurelia [anonim]

    Altele decat mancarea platita si taxele pe care oricum le vezi pe site sunt neajunsurile companilor low cost. Eu am patit-o sa se anuzele zborul myair Bordeaux-Milano in 24 mai si sa fiu nevoita, dupa 5 mailuri si un telefon, sa accept zborul de pe 21. Si asta in conditiile in care imi programasem sa plec Milano-Bucuresti pe 25 mai,deci aveam sa dorm o nopate la fratele meu, in Milano. Altfel nu se putea, ajungem in Milano dupa ce pleca pe 25 zborul spre Bucuresti. Si uite asa mi-am prelungit sejurul la fratele meu. Toate bune si frumoase pentru mine, dar ce fac cei care trebuie sa ia alt zbor in aceasi zi, sau care si-au rzervat hotel o noapte intr-un caz ca al meu, sau care plecau in concediu si aveau hotelul rezervat? Pentru ca nu si-au umplut avionul de 24 mai, au renuntat la el! E firesc pentru ei, logic asta e, nu le ies banii sa acopere costurile zborului, nu-l fac... Dar cel care a rezervat ce vina are? Ca se arunca la un pret mai mic si ajunge sa plateasca apoi cu ochii din cap... Probabil ca asta ar trebui sa stim inca depre low-cost-uri: POT ANULA ZBORURI daca nu umplu avioanele! E de luat in calcul! Anunta totusi cam o luna inainte, asa ca solutia ramane aceea de a nu cumpara zboruri decat sub o luna...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri