Un soldat roman, ucis in Afganistan

de A.N.     HotNews.ro
Vineri, 13 iunie 2008, 9:31 Actualitate | Esenţial

Fruntasul Claudiu Marius Covrig
Foto: MApN
Un militar a fost ucis si alti trei au fost raniti astazi, 13 iunie, in jurul orei 5.00, ora Romaniei, in Afganistan, dupa cum anunta MApN intr-un comunicat emis HotNews.ro.

Militarii Batalionului 300 Infanterie Galati se aflau intr-o misiune de patrulare pe Autostrada A1 (Qalat - Kabul). Patrula, formata din patru transportoare amfibii blindate, a fost atacata de forte insurgente cu armament usor si aruncatoare de grenade, la aproximativ 50 km de Qalat,  fiind lovite doua transportoare.

In urma atacului, fruntasul Claudiu Marius Covrig, aflat in primul dintre transportoare, a fost ucis. Militarii raniti au primit asistenta medicala la fata locului si si-au continuat misiunea, participand la securizarea zonei conform procedurilor standard de operare in astfel de situatii.

In sprijinul militarilor atacati a fost trimisa forta de interventie rapida a batalionului. Militarul decedat a fost transportat la Baza Lagman din Qalat.

Conducerea Ministerului Apararii isi exprima profundul regret pentru aceasta pierdere si este alaturi de familia greu incercata.

Este cel de-al doilea militar roman mort in Afganistan in acest an, dupa ce, in luna martie, un alt soldat a  fost ucis in misiune.

In acest moment, in Afganistan se afla Batalionul Sfantul Andrei 300 din Galati.

Pana in acest moment, in razboiul din Afganistan au murit cinci soldati romani.

Starea militarilor raniti in Afganistan este stabila


Cei trei militari raniti sunt sublocotenentul Marius Vasile Apostol (24 de ani), sergentul major Daniel Dumitru Drugan (26 ani) si caporalul Marius Barbu (30 de ani), din cadrul Batalionului 300 Infanterie Galati, informeaza un comunicat al MApN.

"Militarii au fost transportati la spitalul din baza Lagman, Qalat, unde este evaluata starea lor de sanatate si primesc ingrijiri medicale. In acest moment, starea lor este stabila", se mai arata in comunicat.























3686 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    ... (Vineri, 13 iunie 2008, 9:45)

    scipi [anonim]

    Dumnezeu sa-i ierte si sa-i odihneasca !
  • +2 (2 voturi)    
    Dumnezeu sa-l odihneasca in pace! (Vineri, 13 iunie 2008, 9:46)

    roxy [anonim]

    Foarte trist si pentru mine de neinteles cum oamenii din ziua de azi sunt atat de negativi in gandire si cauzeaza atatea conflicte. Stiu ca voi fi luata in ras...dar chiar nu inteleg.
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Vineri, 13 iunie 2008, 10:06)

      dedeiu [anonim] i-a raspuns lui roxy

      Daca ai citi putina istorie, ai observa ca fara razboi nu a existat pace.
      • 0 (0 voturi)    
        big bang (Vineri, 13 iunie 2008, 10:48)

        confuzius [anonim] i-a raspuns lui dedeiu

        deci, mai intai a fost un razboi...
      • +1 (1 vot)    
        Foarte frumoasa idee, din pacate trista (Vineri, 13 iunie 2008, 10:57)

        ALex [anonim] i-a raspuns lui dedeiu

        Ma refer la "fara razboi nu exista pace".
      • 0 (0 voturi)    
        despre istorie... (Vineri, 13 iunie 2008, 13:47)

        sabin [anonim] i-a raspuns lui dedeiu

        Prietene, in lume exista violenta organizata (armate, strategii etc.) de vreo cinci mii de ani. Inainte de asta si de atunci si pana acum au existat nenumarate forme nonviolente de a raspunde la conflicte. Problema a fost ca omenirea / istoria a 'memorat' si transmis mai departe aproape in exclusivitate luptele violente, de unde si ignoranta noastra fata de marea parte a istoriei omenirii din ultimele cateva mii de ani. Lumea asta exista in forma actuala nu pentru ca ne spargem capetele si ne ucidem unii pe ceilalti, ci pentru ca ne iubim si avem grija unii de ceilalti. De fapt, si unele si altele. Doar ca daca violenta ar fi fost singura solutie pe care am aplicat-o ca oameni, acum nu am exista in forma asta. Restul (petrol, fundamentalism religios, mercenari, o paine alba/neagra in armata, propaganda stupida, distrugere si moarte ca privilegii ale 'civilizatiei') e doar o urmare a ignorantei noastre, a faptului ca NU VEDEM REALITATEA si nu intelegem lumea in care traim, cu adevarat, in profunzime.
        Viata e sacra in orice forma, daca ne pasa cu adevarat de ea trebuie sa nu ne mai multumim cu a cita istoria pentru ca datorita trecutului suntem aici, cu bune si rele.
        Odihneasca-se in pace, trecerea lui ne da inca o sansa de a ne corecta comportamentele si atitudinile unii fata de ceilalti!
        Am scris in martie, cand a murit un alt militar in Afganistan:
        http://blogdepace.blogspot.com/2008/03/natur-moart-cu-oameni-vii.html
    • 0 (0 voturi)    
      Nu esti luata in ras (Vineri, 13 iunie 2008, 10:17)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui roxy

      Nu esti luata in ras........gandim mai multi asa. Si ptr. mine e de neinteles, in general, starea conflictuala care genereaza in violenta, in sine.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu fiti naivi! (Vineri, 13 iunie 2008, 13:12)

        Ducu [anonim] i-a raspuns lui Dan

        Nu fiti naivi!
        Ati auzit de interese, de dorinta unora de a-i subjuga pe altii, de a trai mai bine in detrimentul altora, CU ORICE PRET .... pana la moarte!

        Extrapolati dorinta voastra de a manca mai mult, de a avea o casa mai mare, o masina mai puternica, de a avea o pozitie cat mai inalta cu bani cat mai multi, ... si duceti-o la nivel de state a caror politica, binenteles la scari diferite, cauta sa va indeplineasca aceste "visuri", CU ORICE PRET.
        Ma opresc aici desi se mai pot spune multe - vezi iubirea de arginti, orgoliul, .......... etc
    • -2 (2 voturi)    
      extrem de greu de inteles... (Vineri, 13 iunie 2008, 10:31)

      ochiu' care vede [anonim] i-a raspuns lui roxy

      oamenii din ziua de azi nu difera cu nimic de cei de acum 2000-3000-5000 de ani.
      intotdeauna se gasesc niste baietasi smecheri care sa manevreze multimile si sa ii faca pe oameni sa se lupte intre ei pt niste cauze mai mult sau mai putin stupide.
      iar cine nu se ofera voluntar sa lupte (pentru interesele conducatorilor) va fi trimis la razboi cu de-a sila...
  • -1 (5 voturi)    
    Cazut pentru ce datorie? (Vineri, 13 iunie 2008, 9:48)

    Radu [anonim]

    De ce trebuie sa trimita Romania soldati in Afganistan? De fapt este vorba de mercenari-voluntari. Sunt platiti cu bani grei pentru a-si risca viata. Spre bucuria guvernului care primeste de asemenea bani si se bate cu pumnii in piept. Dar ministri sunt departe de pericol.
    • +2 (2 voturi)    
      Radule, taci! (Vineri, 13 iunie 2008, 10:02)

      Stefan [anonim] i-a raspuns lui Radu

      In viata deschizi gura cand trebuie si spui ce trebuie.
      Acesti soldati isi dau viata pentru ca tu si cu mine si restul sa putem dormi linistiti acasa. Dumnezeu sa-l odihneasca si condoleante familiei!
      • -2 (2 voturi)    
        propaganda (Vineri, 13 iunie 2008, 10:56)

        george [anonim] i-a raspuns lui Stefan

        cred ca nu stii despre ce vorbesti... se vede ca a functionat perfect propaganda cu "razboiul impotriva terorismului"....
        oamenii aia se lupta acolo pentru interesele lor geo-politico-economice, nu pentru ca noi sa dormim linistiti acasa....
      • -3 (3 voturi)    
        razboi (Vineri, 13 iunie 2008, 11:10)

        banateanu [anonim] i-a raspuns lui Stefan

        Acesti soldati sunt mercenari platiti si se duc la razboi pentru bani! Iar faptul ca unul moare este accident de munca si nu eroism! Este la fel ca si cu soferul de TIR care se accidenteaza mortal, zidarul care cade de pe schela etc.
      • -1 (1 vot)    
        Daaa , dorm mai linistit cind ma gindesc.... (Vineri, 13 iunie 2008, 12:06)

        kuku [anonim] i-a raspuns lui Stefan

        ca dupa ce isi rezolva problemele in Irak ( cu soldatii platiti de mine si de tine) americanii o sa inceapa sa mulga tzara aia de petrol.
        Deci pe banii nostri se vor imbogatzi niste ( dej abogati ) americani .
    • +2 (2 voturi)    
      datorie (Vineri, 13 iunie 2008, 10:08)

      un cetatean [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Raducule,
      Cred ca habar nu ai care este indeminzatia pe care o primesc militarii romani din AFG. Sub 100 USD pe zi. Daca si asta este plata unui mercenar...
      Iar traba cu datoria este urmatoarea: este soldat al Armatei Romane, iar noi suntem membri NATO. NATO si-a asumat o misiune grea in AFG pentru ca noi, cetatenii europeni, printre care te nuimeri si tu Raducule, sa nu mai fie expusi la diverse amenintari, printre care si traficul de droguri. In acest moment majoritatea drogurilor de la noi provin din Afganistan. ////
      • 0 (0 voturi)    
        drogurile (Sâmbătă, 14 iunie 2008, 11:14)

        Marian [anonim] i-a raspuns lui un cetatean

        Traficul de droguri din Afganistan a inceput sa fie o problema majora dupa ce NATO a "eliberat" Afganistan.Deci un pas inainte si doi inapoi.
    • 0 (0 voturi)    
      mercenari? (Vineri, 13 iunie 2008, 11:44)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      sunt chiar mai putin mercenari decat un roman care lucreaza pentru o corporatie straina.
  • +1 (3 voturi)    
    ISAF (Vineri, 13 iunie 2008, 9:53)

    NEGRU [anonim]

    Ne-am cam saturat de sincerele regrete ale conducerii Ministerului Apararii, poate a venit timpul sa mai faca si altceva, cum ar fi echiparea cu transportoare performante, marirea diurnei, 70 de $ reprezinta salariul unui general pe 3 ore de munca nu pe 24 de ore cit primeste"negrul pe plantatia din Afganistan si Irak". Multumim si guvernantilor care se preocupa la fel, in special domnului presedinte care in afara sa vorbeasca nu face numic. DUMNEZEU SA-L BINECUVANTEZE, FIE TARANA USOARA.
    • -3 (3 voturi)    
      asta sa-i spui lui base ! (Vineri, 13 iunie 2008, 10:14)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui NEGRU

      El se inchina la Bush.
      Sper sa iasa Obama, sa vina toti inapoi.
      Mercenari sau nu, mor ca prostii in timp ce noi stam de la 4 dimineata la coada la vize pentru USA, marele aliat.
      Bataie de joc, dar ce nu face omul pentru sustinere internationala....
      • +1 (3 voturi)    
        ... (Vineri, 13 iunie 2008, 11:40)

        Terente [anonim] i-a raspuns lui gogu

        "BASE de vina si pentru asta".

        Nu te-ai putut abtine, e ceva visceral, nu ?
    • -1 (1 vot)    
      Mort pentru binele si buzunarele Americii (Vineri, 13 iunie 2008, 12:02)

      Kuku [anonim] i-a raspuns lui NEGRU

      Si daca-i mareste diurna , nu mai moare ????
      Nu stiu ce dreq cautam acolo ?
      AAAAA , incercam sa colonizam tzara ca dup-aceea sa poata americanii sa mulga tzitzeiul ?
      Deci americanii scot castanele cu miinile si pe banii nostri !
  • +1 (1 vot)    
    RPG-ul (Vineri, 13 iunie 2008, 10:04)

    gi [anonim]

    Nu este un aruncator de grenade... ce arunca el nu mai sunt grenade demult
  • +2 (2 voturi)    
    sa se inteleaga (Vineri, 13 iunie 2008, 10:05)

    dedeiu [anonim]

    Odata ce ai semnat "contractul" cu armata, esti constient ca sansele de supravietuire scad dramatic. Asadar recrutarea se face cu voluntari. Asta inseamna ca aia sunt constienti ca pot muri.

    "De ce trebuie sa trimita Romania soldati in Afganistan?"

    Tu de ce trebuie sa lucrezi pentru cineva?
    • -2 (2 voturi)    
      "De ce trebuie sa trimita Romania soldati in Afgan (Vineri, 13 iunie 2008, 11:15)

      perestroiku [anonim] i-a raspuns lui dedeiu

      Ca sa aiba Basescu sustinerea lui Bush, da-aia !
      E o decizie pur politica.
      Romania nu are nici un avantaj de aici.
      Mor unguri pe front ?
      Mor cehi ?
      Mor slovaci ?
      Nu !
      • +1 (1 vot)    
        mai continua... (Vineri, 13 iunie 2008, 11:50)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui perestroiku

        mor polonezi
        mor olandezi
        mor germani
        mor britanici
        mor americani
        mor georgieni
      • 0 (0 voturi)    
        de aia (Vineri, 13 iunie 2008, 22:56)

        cristi b [anonim] i-a raspuns lui perestroiku

        din acelasi motiv pentru care trimite specialisti la marile firme . sa se pregateasca cat mai bine in meseria lor. asta le este meseria> sa lupte. din pacate in lupta se mai si moare
  • +1 (3 voturi)    
    Voluntar (Vineri, 13 iunie 2008, 10:07)

    Gheorghe [anonim]

    Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!

    Armata romana e profesionalizata, cei care vor sa plece ca voluntari in Irak sau Afganistan au contract, salariu, anumite privilegii, etc.

    Evident, e un risc, insa cum ar putea fi altfel, e totusi o meserie militara, un soldat, prin definitie, practica o meserie de risc!

    O ciudatenie aparuta recent in lumea vestica e ideea ca armata e un fel de banal corp de functionari, un fel de pompieri mai sofisticati dar in nici un caz o armata nu trebuie sa poarte lupte sau sa piarda oameni :)) E ridicol, e ca si cum ai avea pretentia ca un boxer de profesie sa nu boxeze niciodata sau daca totusi o face sa nu se loveasca cu adversarul :)))

    Sunt cateva tari, care dincolo de considerente politice, ideologice, economice, etc. au priceput cat de important e sa ai mii de soldati antrenati pe campuri de lupta dure, reale, ca in Irak sau Afganistan. Romania procedeaza inteligent, in ultimii ani, zeci de mii de militari romani au capatat o experienta fara pret, direct pe un teritoriu ostil, unde moartea te pandeste la fiecare pas. In timp ce o multime de armate au soldati antrenati prin bucatarii si poligoane frumos vopsite, statele aliate ce lupta contra terorismului islamic au acum o imensa experienta concreta, obtinuta din confruntari foarte dure.

    Un exemplu, Georgia, care pregateste recuperarea Abhaziei, a trimis mii de soldati sa se formeze in Irak si Afganistan, vrea sa mareasca contingentele, pt. ca doar asa militarii georgieni se vor cali si antrena la nivel inalt.

    Repet, experienta armatei romane pe teatrul de lupta anti-islamic e de nepretuit si poate ca va folosi mai curand decat ne imaginam, si noi avem de recuperat teritorii si milioane de romani.
    • 0 (0 voturi)    
      Esti nebun? (Vineri, 13 iunie 2008, 11:39)

      tudor [anonim] i-a raspuns lui Gheorghe

      Mai omule, ia mai lasa-ma cu teritoriile si cu milioanele de romani de recuperat. Nu ti-e bine asa cum esti? Te-ai umflat de atat bine si acum dai pe dinafara? Sper ca nu sunt multi la fel ca tine, caci din cauza unora ca tine se starnesc razboaie fara rost.
      Omul asta a murit ca sa isi faca si el un rost in viata. Nu a murit nici pentru a se "cali" in razboaie si nici pentru NATO. Dumnezeu sa-l ierte si sa-l odihneasca!
    • -1 (1 vot)    
      sunt 90% de acord cu tine (Vineri, 13 iunie 2008, 11:48)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghe

      dar nu sunt de acord cu frontul anti-islamic.
      Nu este vorba de asa ceva!
      Este doar un control al petrolului si al zonelor de influenta.
      Cred ca prin zonele alea ar trebui sa mai mearga si generalii aia multi de la minister. Macar dau jos burta!

      Insa este destul de trist daca ajungem sa invadam o tara doar ca sa ne antrenam armata.
      Este si mai trist daca chestia asta vine de la tine.
    • +1 (1 vot)    
      Deci dupa tine cind erau rusii in Romania era OK ? (Vineri, 13 iunie 2008, 12:20)

      Kuku [anonim] i-a raspuns lui Gheorghe

      Si tu vrei sa-ti antrenezi armata pe pieile amaritzilor de irakieni ?
      Acolo nu-i nici america , nici romania, e tzara lor , si ei isi apara dreptul de a face ceea ce vor la ei in tzara !!!
      Tie ti-ar conveni ca intr-o zi sa itit vezi curtea plina de tancuri si de soldati care-ti fac program si iti spun cind sa mininci si cind sa te -aci ?
      Si apoi ce teritorii ai tu de recuperat ???
      Numai trogloditii de moldoveni di la Chisinau ne mai lipsesc , ca nu ne e destul de greu si fara ei .
  • -2 (2 voturi)    
    Ce a aparat? Patria? (Vineri, 13 iunie 2008, 11:12)

    adrian [anonim]

    Omeni buni, ce aparam noi in Afganistan, Irak? In nici un caz poporul roman.
    Principala menire a armatei romane este sa apere Romania! Nu sa serveasca interesele americane in Irak, Afganistan si aiurea.
    Multi vor spune ca motivul trimiterii de trupe este lupta impotriva terorismului. R*h*t!!! Liderii mondiali nu dau doi bani pe teroristii africani sau sud americani. Nu-i intereseaza. Li s-a nazarit pe cei din orientul mijlociu pt acolo exista si mult petrol - un motiv in plus de "bagat coada".
    In conculzie, armata romana doar in Romania!
    • 0 (0 voturi)    
      sadfhasdfhsdgh (Vineri, 13 iunie 2008, 15:17)

      unu [anonim] i-a raspuns lui adrian

      numa profunzi p'acia. bah desteptilor. de ce de cate ori moare un militar roman in teatru vin handicapati si filosofeaza pe tema moralitatii trimiterii de trupe in afara romaniei? daca erati interesati de asta protestati cand base a luat decizia, nu acu' pe seama unei victime a deciziei politice. HANDICAPATI
  • +1 (1 vot)    
    ... (Vineri, 13 iunie 2008, 12:03)

    V [anonim]

    multa stima pentru Claudiu. D-zeu sa-l odihneasca!
  • 0 (0 voturi)    
    pt HOTNEWS (Vineri, 13 iunie 2008, 12:13)

    Oana [anonim]

    Asta e principala stire, nu Calderoli care isi da cu parerea!!! Dumnezeu sa-l odihneasca!
  • +1 (1 vot)    
    SI EXPERIENTA ... (Vineri, 13 iunie 2008, 12:15)

    Nika [anonim]

    Dumnezeu sa-l ierte!
    Cat despre soldatii romani care lupta in Irak si Afganistan, ar mai fi un avantaj: Romania isi formeaza si trupe cu experienta, care inteleg ce inseamna conditiile de razboi.
  • -1 (1 vot)    
    Dumnezeu sa-l odihneasca. (Vineri, 13 iunie 2008, 12:20)

    Ionut Varga [anonim]

    Dumnezeu sa le odihneasca in pace sufletele tuturor tinerilor morti in acel razboi INUTIL!! Desi nu este razboiul nostru ne lasam condusi de niste NEBUNI pupam in fund niste americani avizi de putere si de bani, si tinerii nostrii, bucurosi ca vor castiga si ei niste bani, se duc saracii sa infrunte moartea, urmeaza sa plece inca un contingent peste putin timp, am si eu un frate care pleaca, nu sunt de acord dar............ Dumnezeu sa-i aiba in paza pe toti.
  • 0 (2 voturi)    
    Oamenii nu militarii (Vineri, 13 iunie 2008, 12:22)

    Bardan [anonim]

    A murit un om Roman,s-ai fie tarina usoara.Si ce facem,o luam de la capat senini?pina la al citilea om Roman ucis intr-un razboi care nu ne apartine?Nu o sa fiu niciodata de acord cu necesitatea unui razboi pentru a fi pace.Razboiul aduce razboi si nicidecum pace.Nu cred ca mai putem accepta ca pe cimpuri de lupta straine noua sa moara oameni Romani.Cine este in stare sa aprecieze de ce parte este dreptatea,daca in Afganistan populatia este inpartita in pareri,au dreptate si unii si altii,si la mijloc si noi, de ce?cui serveste?Sintem intr-un fel carne de tun si vrem nu vrem ,lupta bastinasilor va continua,vor tara libera.MApN i-si va face datoria si va recompensa cu onoruri,bani,familia,dar el s-a dus,punct si de la capat,ne pregatim pentru urmatorul om Roman cazut la datorie.Datoria catre cine?Oamenii de pe tot globul trebuiesc chemati la masa tratativelor la masa pacii si intelegerii a tolerantei.Cei bogati ar trebuii sa inteleaga ca si cei din tarile sarace au dreptul la viata.ONU ar trebuii reactivata in functie de cerintele timpurilor noastre Eu cred ca o serie de initiative in acest sens a presedintelui tarii dl.Basescu ar avea un ecou major in europa si in lume.
  • +1 (1 vot)    
    ... (Vineri, 13 iunie 2008, 13:09)

    miluch [utilizator]

    Dumnezeu sa-l ierte si sa ii intareasca pe cei apropiati lui.
  • +1 (1 vot)    
    Dotari pt misiuni NATO (Vineri, 13 iunie 2008, 14:43)

    Bodo [anonim]

    Dumnezeu sa-l ierte! Macar ai lui pot fi mandri ca-s romani si au cu ce!

    Subscriu la un post anterior referitor la dotarea armatei romane. "Epoletzii" si "politrucii" ar trebui sa lase afacerile cu terenuri becalizate si campanii electorale imputzite si sa foloseasca banii SI pentru dotarea corespunzatoare a armatei. Da, sunt voluntari, dar asta nu inseamna ca trebuie sa-i trimiti in Afga sau Irak cu o prastie in mana intr-un TAB ruginit care i-a foc singur de la caldura stand pe loc.

    Sunt de acord, in umila si comoda mea calitate de contribuabil, sa platesc pentru a ne onora obligatiile la NATO, UE, etc. pentru care am indurat atatea si atatea, pt a fi liberi. Si da, libertatea are un pret, insa nu pot sa accept lipsa de responsabilitate a acelora care cred ca "rezolvam cu ce-avem". Cand pui viata cuiva in joc, nu o faci cu fregate ruginite, hercules-uri din '70 si TAB-uri tot de pe-atunci, cand talibanu' cumpara lansatoare belgiene de ultima generatie daca are el kef..ca belgianu sigur are kef sa i le vanda..nu oficial bineinteles, dar asta e alta polemica.

    Asa ca MApN in loc de comunicate de condoleante, mai bine ar face comenzi de achizitii fara comisioane ascunse, astfel incat sa lupte si baietii nostri cu un grad mai mare de siguranta fara sa li se scurga ochii la dotarile vesticilor sau yankeylor.

    Odihneasca-se in pace si condoleante familiei...
  • 0 (0 voturi)    
    Dumnezeu sa-l ierte (Vineri, 13 iunie 2008, 15:05)

    Mihai Popa [anonim]

    Dumnezeu sa-l ierte
  • -1 (1 vot)    
    mai munciti.... (Vineri, 13 iunie 2008, 15:27)

    roman [anonim]

    munciti mai romanilor.....dar nu cu arma....

    cel ce ridica sabia de sabie va pieri....

    sictir celor ce mor ca fraierii pt niste banuti de la americani.

    am un respect pt romanul din timisoara care s-a inscris in legiunea straina ca sa faca rost de bani pt copilul lui bolnav.

    respect pt ca sa inscris intr-o armata straina ci nu in cea romana.
  • 0 (0 voturi)    
    DUMNEZEU SA IL ODIHNEASCA (Vineri, 13 iunie 2008, 16:31)

    militar [anonim]

    DUMNEZEU SA IL ODIHNEASCA
  • 0 (0 voturi)    
    4600 lei/luna (Vineri, 13 iunie 2008, 17:55)

    Un Soldat [anonim]

    Dumnezeu sa-l odihneasca in pace pe eroul nostru.
    Am citit toate comentariile de pana acum unele ma intriga, altele ma bucura, iar unele ma lasa pur si simplu indiferent. Ce este mai important pentru voi cand moare un om?
    Fiecare din cei care au comentat ar trebui sa-si raspunda la aceasta intrebare.
    Sa incepem. 4600 lei pe luna, accestia sunt banii pentru care-si risca viata colegii mei. Sunt multi? Sunt putini? Depinde din ce punct de vedere privesti. Avand in vedere ca multi ofiteri castiga acesti bani stand acasa in biroul lor dotat cu AC, mocheta si fotoliu directorial, eu zic ca e putin.
    Am fost si eu plecat. Ma voi mai duce? NU, pe acesti bani.
    Nu e vorba numai de bani. Cei care comentati negativ referitor la prezenta colegilor mei acolo, ganditi-va ca acestia probabil, candva, va vor apara viata. Ati prefera ca tara asta sa fie aparata de militari care nu au vazut arma, au fost la cules, munci, canal, casa poporului etc., sau de niste profesionisti caliti in lupta?
    Pe de alta parte nu uitati ca intrarea noastra sub umbrela NATO ne creaza si obligatii. Iar aceasta este una dintre ele. Aparare colectiva, adica impreuna. In afganistan ISAF-ul se afla sub mandat NATO. Nu poti sa ceri aparare din partea tarilor partenere dar tu sa nu contribui la mediul de securitate. Aveti drepatete, decizia unde si cu cati militari participam este una politica. Noi militarii executam aceasta decizie.
    Care este de fapt problema? Salariile din ce in ce mai mici pe care le avem, face ca in Armata sa vina doar cei care nu-si gasesc de lucru in alta parte. Doar o mica parte din cei care vin o fac din patriotism, spirit de aventura, dorinta, etc. Marea lor majoritate vin pentru ca nu si-au gasit alt job platit cu mai mult de 1000 lei pe luna. Acest lucru face ca nivelul de pregatire al acestora sa fie unul sub media pe tara, avand in vedere ca salariul mediu este de 1400 lei. Urmeaza continuarea
  • 0 (0 voturi)    
    4600 lei (continuare) (Vineri, 13 iunie 2008, 18:05)

    Un Soldat [anonim]

    Deci, daca societatea, guvernul, parlamentul, noi de fapt, dorim sa fim apararti de tineri platiti sub media pe economie, la fel va fi si nivelul lor de pregatire. Sub mediocru.
    Si incheiem cu tehnica. Aici chiar avem probleme. Daca in cazul unui dispozitiv exploziv improvizat (ex: o bomba de 140 mm + 5 kg de TNT + 2kg C 4) poate sa fie vorba si despre un tanc ca oricum il gaureste, in acest caz avem de a face cu armament de infanterie AK74 si RPG, aruncator de grenade de 90 mm. La acest tip de armament tehnica ar trebui sa reziste. Nu rezista. De ce? Este productie 80 model 70 adica acum 40 de ani. Vorba unui comentator iau foc stand pe locul de parcare.
    Avem promisiuni de un an, inca nu am vazut nici o Piranha in teatre. Nu se inteleg la comision? Nu sunt bani? sunt dificile procedurile de achizitie? Nu stiu. Si nici nu-mi pasa.
    Imi pasa doar de viata mea si a colegilor mei. Daca TARA, crede ca trebuie sa mergem acolo pentru ea, vom merge, caci AM JURAT, vom si muri, caci AM JURAT, dar daca poate sa faca mai mult pentru noi, militarii, sa faca!
    Am onoarea sa va salut,
    Soldatul
  • 0 (0 voturi)    
    Parerea mea (Vineri, 13 iunie 2008, 20:10)

    Paul [anonim]

    Armata este condusa de carieristi, ce-şi urmăresc propriile interese, de gudură pe lângă politicieni pentru onoruri şi perspective, bifează succese strălucitoare şi-şi asumă meritul de a se fi descurcat în condiţii de austeritate, etc, etc, dar această austeritate se vede în Afganistan nu în buzunarul lor.
  • 0 (0 voturi)    
    pt cei care ii judeca pe cei dragi noua (Vineri, 13 iunie 2008, 20:49)

    sotia unuia judecat de VOI [anonim]

    Radu si care mai sunteti pe aici...Sincer va zic ca imi este greata sa incerc sa va explic ceva ca se vede ca atat va duce capul....dar in amintirea lui Claudiu, a lui Ionut si a tuturor celor care nu mai sunt printre noi, va zic cateva lucruri : atata timp cat VOI NU STITI NIMIC , ABSOLUT NIMIC despre armata ( probabil nici nu ati facut-o) din suflet va rog sa va uitati la meciuri, sa o cautati pe Elodia sa va gasiti alte ocupatii mai potrivite pentru "oameni" ca voi...Sotul meu ca si toti colegii lui sunt angajati ai armatei romane, nu vor sa faca rau nimanui, sa subjuge pe nimeni, sa omoare pe nimeni...Este un servici la care se duc si mor pentru ca voi sa puteti fi cetateni ai Uniunii Europene, sa aveti drepturi, sa va dati mari ca puteti circula oriunde in Europa...SINGURUL VINOVAT ESTE STATUL!!!!!! Un presedinte care nu stie ca acolo nu este locul nostru si care se angajeaza in a ne trimite rudele acolo si cum ar trimite pachete pentru sinistrati...Intra-adevar NU AVEM CE CAUTA ACOLO, dar NU EI SI-AU ALES DRUMUL...Doar se duc la servici..Eu sunt f mandra de sotul meu ca are asa o meserie, dar imi este rusine ca o practica in Romania ..Pentru bani ziceti ca se duc? Voi nu munciti pe un salariu? Nu e firesc sa fie platiti? Ati vrea sa fie platiti ca o vanzatoare la consignatie? IPOCRITILOR, IGNORANTILOR, sa nu aveti vreodata parte de banii pe care cica le va da statul! Nici macar voua nu va doresc sa simtiti ceea ce simt eu si alte cateva sute de familii , in momentul in care suna telefonul..Ma gandesc : oare ce s-a mai intamplat? oare il voi mai strange vreodata in brate?? Am 24 ani , sotul meu 26 ani , oare noi nu avem dreptul sa muncim, indiferent in ce domeniu? Mai bine ati fi alaturi de noi, roata e rotunda, mai bine v-ati etala talentul de oratori in fata organelor statului pentru ca mainile lor sunt MANJITE CU SANGELE MILITARILORI!!! DUMNEZEU SA IL IERTE SI SA II ADUCA PE TOTI CEILALTI SANATOSI ACASA!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Odihneasca-se in pace.... (Sâmbătă, 14 iunie 2008, 7:08)

    Silviu [anonim]

    Aceleasi comentarii de fiecare data dupa ce faptul a fost consumat, parerea mea inutile.
    Condoleante familiei si Dumnezeu sa-l odihneasca in pace.
    Pentru onor...inainte!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Nedumerire (Duminică, 15 iunie 2008, 19:10)

    stelian [anonim]

    Ma intreb, ce cautam noi, in razboaiele altora ? Americanii au vrut sa puna mana pe cel mai mare producator de droguri din lume si ne-au atras si pe noi, pentru ca aveau nevoie de carne de tun. De asemenea, s-au dus in Golful Persic , in Iraq la furat de petrol si ne-au atras si pe noi, din aceleasi motive. Oare cati tineri romani vor mai muri pana sa ne trezim si sa oprim macelul asta inutil pentru noi ?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version