Mihnea Motoc: Avansam in directia identificarii altor 12 aeronave ce vor face parte din dotarea Fortelor Aeriene

de I.C.     HotNews.ro
Vineri, 16 decembrie 2016, 20:38 Actualitate | Esenţial

Mihnea Motoc
Foto: MApN
Autoritatile romane avanseaza in directia identificarii altor 12 aeronave care vor face parte din dotarea Fortelor Aeriene, dar trebuie avuta o discutie centralizatoare cu reprezentantii tarii care produce aceste aparate, a declarat vineri ministrul Apararii Nationale, Mihnea Motoc, la Baza Aeriana 86 Borcea, informeaza Agerpres.

"Apropiindu-ne de finalul anului, ne-am dat seama ca trebuie sa avem o discutie centralizatoare in primul rand cu autoritatile tarii care produce aceste aparate si care are imaginea cea mai cuprinzatoare asupra disponibilitatilor din cadrul Aliantei. Cred ca avansam in directia identificarii celor 12 aparate si, in curand, pe aceasta baza vom putea sa incepem derularea procedurilor necesare. Sunt proceduri complexe - acorduri interguvernamentale, contracte internationale, dar si o serie de acte normative nationale care trebuie derulate. Toate acestea, odata aflati in fata unei oferte certe. Din acel moment se poate vorbi de un orizont de aproximativ doi ani pana cand sa putem incheia contractele respective", a afirmat Motoc.

El a facut aceasta precizare raspunzand unei intrebari referitoare la stadiul achizitionarii unei noi escadrile de avioane F-16.

"Am derulat anul acesta o interogare, asa cum se procedeaza, in randul aliatilor europeni care au aparate F-16 - mai mult de zece tari NATO au F-16 -, cautand sa identificam un numar suficient de aparate pentru alcatuirea unei oferte pentru cea de a doua escadrila, aparate din excedent, dar la standardul de modernizare la care le-am preluat pe acestea, adica la un standard foarte inalt. F-16 din Portugalia sunt la penultima versiune de upgradare, de modernizare existenta la ora actuala, inclusiv in conditiile de presiune a contextului de securitate cu evolutii corespunzatoare pe piata specifica in dotarea fortelor armate din Europa. Este greu sa identificam o oferta de 12 asemenea aparate si raspunsurile au fost doar partiale", a explicat ministrul Apararii.

Motoc a precizat ca, deocamdata, eforturile sunt directionate inspre completarea primei escadrile si operationalizarea ei.

"Ne vom concentra pe completarea primei escadrile, pe operationalizarea ei deplina, intrarea la misiuni din cadrul serviciului de lupta Politie Aeriana, se va opera si cu MIG-21 si cu F-16. Un alt aspect important este faptul ca, odata stiut de toata lumea ca am dobandit aceasta capabilitate F-16, la nivelul NATO a aparut un interes crescut pentru participarea la ce am numit noi componenta aeriana a prezentei Aliate avansate la Marea Neagra. Avem intentii ferme de participare in cursul anului 2017, din partea Marii Britanii, Canadei, SUA, Poloniei si Italiei, deci vom avea practic o prezenta Aliata aeriana pe tot parcursul anului", a subliniat Motoc.

Potrivit ministrului, acest lucru va insemna multa oportunitate de a imbunatati interoperabilitatea, de a facilita trecerea usoara de la politia aeriana la aparare aeriana si, in ultima instanta, o prezenta mai marcanta in plan aerian a Aliantei.

"Cred eu ca deja s-au produs consecinte benefice dincolo de planul national. Prezentam mult mai mult interes pentru intreprinderi comune cu alti aliati, pentru ca suntem in mod evident mai interoperabili si mai puternici in ultima instanta", a aratat ministrul Apararii.

In 2013, Romania a decis sa cumpere din Portugalia 12 avioane de tip F-16 folosite. Initial, s-a intentionat achizitionarea a 24 de avioane, dar decizia finala a fost pentru 12, din motive bugetare. Dincolo de F-16, au mai prezentat oferte companiile producatoare ale avioanelor JAS-39 Gripen si Eurofighter Typhoon, pentru aparate noi. A fost, de asemenea, analizata oferta pentru aeronava Rafale, produsa de grupul francez Dassault. Pretul pentru cele 12 aeronave F-16 a fost stabilit la 628 milioane de euro.

Avioanele vor stationa la bazele aeriene de la Fetesti si Campia Turzii, modernizate special pentru acest tip de avion.

Potrivit specialistilor, Romania are nevoie de 48 de aeronave multirol, adica patru escadrile.


Citeste mai multe despre   
















Comentarii alese de moderator

  • Soimul nostru... (Sâmbătă, 17 decembrie 2016, 3:14)
    Coco Whistle [utilizator]

    http://www.military-today.com/aircraft/iar99_soim.htm

    multumiri lui georgescu dudu ptr stradanie...ce rahat de guvern a avut romania cu ciorbea si toti ceilalti idioti.








Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT. Intalnire online: Cum eficientizezi costurile cu serviciile bancare pentru afacerea ta? Doi specialisti raspund intrebarilor voastre, joi, de la ora 12.00

Doi specialisti in produse bancare pentru afaceri mici si mijlocii de la Banca Transilvania vor raspunde joi, 23 noiembrie 2017, de la ora 12.00, la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT" pe tema dezvoltarii afacerilor cu ajutorul diverselor instrumente bancare. Vei primi raspunsuri la intrebarile tale, indiferent daca esti la inceput de drum cu bussinesul tau sau daca ai o afacere deja existenta.
  • Adreseaza-le intrebari prin intermediul formularului de comentarii de pe StartupCafe.ro

5043 vizualizari

  • 0 (8 voturi)    
    Dar noi? (Vineri, 16 decembrie 2016, 20:50)

    extrapolat [utilizator]

    De ce nu se cumpara avioane noi daca este asa dificil sa se gaseasca surplus?
    • +5 (11 voturi)    
      DIn motive bugetare (Vineri, 16 decembrie 2016, 21:40)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui extrapolat

      Pentru ca o escadrila de Eurofighter Typhoon costa de 3 ori mai mult decat am dat pe F16, iar una de F16 noi ar dura ani de zile sa se fabrice, ca nu le are nimeni pe stoc si ar costa si aia de vreo 2 ori mai mult.
      La cate avioane ne trebuie si la cati bani avem, e bine ca reusim sa luam si F16 modernizate.
    • +5 (7 voturi)    
      Mai e ceva (Vineri, 16 decembrie 2016, 21:42)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui extrapolat

      Cele noi au alte piese de schimb, trebuie alte unelte pentru reparatii, alta instruire la mecanici, ar costa foarte mult intretinerea doar din cauza diferentelor intre ele. Din 1974 de cat a aparut F16 si pana azi exista vreo duzina de versiuni, ar fi bine sa nu amestecam mai multe variante si cand trebuie un motor pentru un avion sa avem pe stoc intotdeauna modelul celalalt (e doar un exemplu).
    • +6 (6 voturi)    
      pt ca sunt mult mai scumpe (Vineri, 16 decembrie 2016, 21:48)

      DSS [utilizator] i-a raspuns lui extrapolat

      la F16 asta inseamna F16V, care sunt mult mai scumpe. Noi avem Block 15 (s-a ajuns la 50) care au trecut printr-un upgrade complet.
      Ar fi misto sa ne permitem inca 12 second hand (eventual din desert) si sa luam 24 noi-noute. Sunt avione care se pun cu absolut tot ce au rusii, sunt chiar peste la avionica si rachete.
    • +5 (7 voturi)    
      prea scumpe (Vineri, 16 decembrie 2016, 21:52)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui extrapolat

      putem cumpara avioane de la francezi rafale dar alea sunt foarte scumpe si destul de vechi

      mai sunt cele facute de germania-anglia typhoon care sunt si mai scumpe si deja incep sa-si arate varsta. ar mai fi ceva mai ieftin de la suedezi dar aia nu sunt in NATO si nu sunt nici foarte capabile.

      sua produce F35 care sunt noi dar costa 100 milioane $/bucata deci nu exista varianta buna pt noi


      trebuie sa astempatm pana cand pretul F35 va scadea, dupa ce vor creste capacitatea de productie - 2040-2050
      • +3 (7 voturi)    
        F16 noi (Vineri, 16 decembrie 2016, 23:23)

        extrapolat [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Cumparam F16 noi, nu alte modele ca nu are sens economic din motive deja expuse mai susde alti comentatori. Astea din Portugalia sunt la jumate din pretul unui F35 cu tot cu antrenament pentru piloti si tehnicieni, un F16 nou este mai ieftin decat ce am luat pana acum. Dai comanda de 48 de avioane noi de la Lockheed Martin si in doi ani le ai, tot atat cat dureaza sa iei 12 vechi/ upgraded.
      • 0 (8 voturi)    
        o corectie (Sâmbătă, 17 decembrie 2016, 3:13)

        pardalian [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        JAS Gripen sunt niste super avioane. Si facute cu mult mult cap. De altfel oferta suedeza a fost si cea mai buna. Singura lor problema este ca nu au fost testate in lupta reala.
        • +2 (6 voturi)    
          nici pilotii nostri dealtfel (Sâmbătă, 17 decembrie 2016, 13:06)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pardalian

          Noua ne trebuie ca deterent. Asta inseamna cat mai ieftin ca ora de operare si caracteristici pista rulare. Pilotii trebuie sa adune cel putin multe ore de antrenament, in vederea unei potentiale lupte. Cum IAR 99 nu mai avem, ca a fost "ucis", antrenamentele se fac direct pe avioanele de lupta.

          M-a amuzat cand prezentau f16-le si ziceau ca poate ateriza si decola de oriunde, doar ca am investit niste 'jde milioane eur ca sa marim pista :))) Saabul este gandit pentru piste scurte si are ca drawback faptul ca este short medium range, ceea ce in cazul nostru nu era o problema, fiind doar de aparare/deterent.

          Eh... a trebuit sa cumparam indulgente de la cine trebuie, in loc sa vedem ce este mai bun pentru noi. Stiu ca o sa sara spalatii pe creier sa vocifereze, dar parca Suedia nu e in russia.
    • -5 (7 voturi)    
      alt licurici (Vineri, 16 decembrie 2016, 22:31)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui extrapolat

      ;)
      • +6 (8 voturi)    
        troli (Vineri, 16 decembrie 2016, 23:24)

        extrapolat [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Chiar ca le simteam lipsa trolilor rusi, a aparut asta si a animat discutia. Dasvidania, du-te la Poutin!
        • +1 (3 voturi)    
          desteptule (Sâmbătă, 17 decembrie 2016, 12:49)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui extrapolat

          Ma refeream la JAS-39 Gripen, oferta cu offset.
          Bine, ar presupune sa gandesti un pic, dar ar fi prea mult.
  • -3 (9 voturi)    
    Situatia industriei romanesti (Vineri, 16 decembrie 2016, 22:00)

    Snitzelvienez [utilizator]

    Aveam si noi un tab romanesc ..le-ati dat 500 000 euro sa faca niste teste apoi s-a taiat finantarea..nu intrati la tradare?
    • +4 (6 voturi)    
      Soimul nostru... (Sâmbătă, 17 decembrie 2016, 3:14)

      Coco Whistle [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

      http://www.military-today.com/aircraft/iar99_soim.htm

      multumiri lui georgescu dudu ptr stradanie...ce rahat de guvern a avut romania cu ciorbea si toti ceilalti idioti.
  • -1 (7 voturi)    
    Noi (Vineri, 16 decembrie 2016, 22:28)

    BoogieW [anonim]

    Pentru ca unul nou, versiunea C/D nu A ce luam noi, costa 18.8 mil $ bucata :) nu 50 :)

    http://www.af.mil/AboutUs/FactSheets/Display/tabid/224/Article/104505/f-16-fighting-falcon.aspx
    • +5 (5 voturi)    
      Nou? (Vineri, 16 decembrie 2016, 23:06)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui BoogieW

      C/D era nou acum 25 de ani.
    • +5 (5 voturi)    
      nu-i adevarat (Sâmbătă, 17 decembrie 2016, 0:09)

      DSS [utilizator] i-a raspuns lui BoogieW

      nou costa totul de cel putin 2 ori mai mult. nu costa doar avionul
  • +3 (3 voturi)    
    my 2 cents ..as vrea sa comentez dar nu ma pricep (Sâmbătă, 17 decembrie 2016, 3:11)

    Coco Whistle [utilizator]

    imi pare rau de ce a facut dudu cu ai lui evrei de au terminat IAR, niste avioane care cu un motor bun ar fi acoperit o buna parte din necesarul romaniei. pe de alta parte ca avion de antrenament ar fi deschis noi oportunitati: mai multi piloti, mai multe ore de zbor, export - din care venit ne-am fi permis sa luam ceva mai competitiv. dar asta e cit toti au furat in romania asta cu sprijinul celor care nu voteaza. de ce nu votati ma partidul elcologist? sau oricare mai e pe acolo, aduceti oameni noi dar nu pitipoance si copii de bani gata.
    • +3 (3 voturi)    
      nu e doar motorul (Sâmbătă, 17 decembrie 2016, 8:13)

      DSS [utilizator] i-a raspuns lui Coco Whistle

      e vorba de avionica, senzori, radar, armamant, etc. Nu suntem in stare sa ne facem singuri avioanele de lupta, sunt cateva tari in lume care reusesc asta, si toate foarte bogate. in Europa doar Franta mai reuseste separat, restul, inclusiv UK cu o mare traditie in spate, s-au asociat ca sa scoata Eurofighterul. Bun avion, dar extrem de scump de cumparata si de operat


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version