Dacian Ciolos: E usor sa tai taxe si poate sa fie chiar impresionant, din punct de vedere electoral, dar trebuie sa te gandesti si ce pui in loc

de I.C.     HotNews.ro
Marţi, 25 octombrie 2016, 19:38 Actualitate | Esenţial

Dacian Ciolos
Foto: Hotnews
Premierul Dacian Ciolos a declarat, marti, ca va decide, in functie de analiza ministerelor responsabile, daca va ataca la Curtea Constitutionala "anumite elemente" din legea initiata de Liviu Dragnea de eliminare a unor taxe nefiscale, sustinand ca eliminarea taxei radio-tv este in afara legii, informeaza Mediafax. Premierul a aratat ca fondurile adunate prin unele taxe sunt folosite pentru a finanta programe precum RABLA sau Casa Verde, astfel incat, in lipsa acestor taxe, trebuie gasita o modalitate de finantare pentru ca ele sa continue.

"Sper sa inteleaga toata lumea in Romania ca e usor sa tai taxe si poate sa fie chiar impresionant, din punct de vedere electoral, dar trebuie sa te gandesti si ce pui in loc. Nu neaparat ce taxe pui in loc, dar taxa de timbru de mediu care a fost eliminata astazi... si noi, Guvernul, am sustinut eliminarea acestei taxe si inlocuirea cu un alt sistem de taxe, nu pentru ca vrem noi sa fim mai rai cu romanii si vrem sa-i punem sa plateasca taxe, ci pentru ca aceasta taxa de timbru de mediu, in primul rand suntem de acord, trebuie sa fie una mai adaptata realitatii de fapt, dar avem nevoie de un astfel de sistem de colectare de fonduri pentru a putea alimenta Fondul de Mediu pentru a putea finanta programul RABLA, pentru a putea finanta programul Casa Verde", a declarat Dacian Ciolos, in timpul unei deplasari la Cedntrul Tehnic Renault de la Titu.

El a mai spus ca, odata cu eliminarea acestei taxe, este eliminata si sursa de finantate pentru Fondul de Mediu pentru 2018.

"Deci asta inseamna ca nu ar mai trebui sa avem programul RABLA sau ar trebui sa-l amintem cu bani de la buget. Sper sa gasim impreuna intelepciunea pentru a reduce cat mai mult posibil taxele si birocratia pentru romani. Pe de alta parte eliminarea taxelor nu inseamna si eliminarea birocratiei, dimpotriva. Dar, cu siguranta, sunt multe taxe pe care romanii le platesc si care nu isi au rostul, care inseamnia multa birocratie. Insa trebuie sa ne gandim si la ce punem in loc pentru a finanta si alte programe care sunt in interesul romanilor", a adaugat Dacian Ciolos.

El a spus ca, in functie de analiza ministerelor responsabile, Guvernul va contesta la CCR "anumite elemente" din legea votata marti in Parlament, sustinand ca Executivul nu este impotriva eliminarii de taxe, insa nu trebuie trecut "dintr-o extrema in alta".

Premierul s-a referit si la taxa radio-tv, sustinand ca tara noastra se afla in ilegalitate din acest punct de vedere.

"Din cate m-au informat colaboratorii, legea spune ca nu poate statul sa finanteze 100% o televiziune publica din bugetul de stat din diferite motive. Unul din elementele de independenta a televiziunii publice e legata si de sursa de finantare", a mai spus Dacian Ciolos.


Citeste mai multe despre   









5164 vizualizari
  • -28 (48 voturi)    
    Ce pui in loc? (Marţi, 25 octombrie 2016, 20:00)

    Chaos & Collapse [utilizator]

    Desfiinteaza un minister si se rezolva.
    • +30 (34 voturi)    
      parlamentul mai bine (Marţi, 25 octombrie 2016, 20:57)

      yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui Chaos & Collapse

      legi proaste, chilangii, corupti, mafioti lista e deschisa

      fara specimenele gretoase ce isi spun "alesi" pun pariu ca in 10-12 ani PIB Romaniei se dubleaza

      mecanismul coruptie incepe cu partidele ce "politezeaza" toata administratia
    • -2 (10 voturi)    
      Mai puțină risipă pui în loc (Miercuri, 26 octombrie 2016, 0:06)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Chaos & Collapse

      Toată România e plină de proiecte fantasmagorice care au înghițit bani publici.
    • +2 (2 voturi)    
      Macar cateva agentii. Buna ideea (Miercuri, 26 octombrie 2016, 11:12)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Chaos & Collapse

      Sau da afara vreo doua sute de parlamentari.
  • +25 (29 voturi)    
    Cine sa se gandeasca parlamentarii? (Marţi, 25 octombrie 2016, 20:35)

    ty [utilizator]

    Grija lor este cum sa mai prosteasca alegatorii, numarul de mandate si pensia speciala
  • -14 (30 voturi)    
    Ce pui in loc? (Marţi, 25 octombrie 2016, 21:29)

    Flinder [utilizator]

    Intrebare de gradinita sau care vrea sa prosteasca pe cine ar lua-o in serios vazand cine o pune. Orice om de pe strada i-ar putea spune PRIMULUI MINISTRU ce-ar putea pune in loc si ar fi raspunsuri realiste, pe care (e de presupus) ca si el le stie. Eu i-as raspunde sa puna la lac tot ce a cheltuit deja cu incompetenta "tehnocrata" si servilismul pentru Iohannis care crede ca a fi presedinte inseamna numai avantajele personale ale functiei. Numar zilele si astept cu bucurie ziua de 11.12. sa vad cum zboara aceste greseli ale istoriei poporului roman.
    • +11 (11 voturi)    
      Mda... (Miercuri, 26 octombrie 2016, 9:59)

      marki [utilizator] i-a raspuns lui Flinder

      „Numeri zilele si aștepți cu bucurie ziua de 11.12.” ca să pui ștampila pe cei mai corupți dintre corupți, pe demagogii, hulpavii care au adus țara asta la sapă de lemn? Pe cei care, de 26 de ani, s-au pricopsit în numele „dragostei” față de poporul român? Și care simt că sunt în pericol să nu mai ajungă la ciolan?
      Treziți-vă! Tăierea asta de taxe e praf în ochi, e pentru pentru analfabeți funcțional, nu se întreabă nimeni cine, cu ce, de unde vin baniii? De studiu de impact nimeni nu vorbește. Urmatorii 4 ani le vor fura si pielea de pe ei.
      • -2 (2 voturi)    
        Mai studiaza (Miercuri, 26 octombrie 2016, 11:22)

        Flinder [utilizator] i-a raspuns lui marki

        Taxele astea desfiintate reprezinta mai putin de 0,8% din incasarile la buget, adica ceva neglijabil si alte tari nu le au, Dar Ciols isi roade de sub unghii si pentru ele sa-i dea cati mai multi bani lui Iohannis pentru deplasari, masini, avion,etc. etc. E normal ca unuia ca tine sa nu-i convina revenirea PSD care a marit salarii si pensii si a redus TVA, a ieftinit mancarea si medicamentele,etc.,etc. si vor continua astea si dupa 11.12, fiindca v-a scos pe voi din "camara" tarii pe care o credeati ca e doar a voastra. Tu nu te vei putea trezi niciodata la realitate pentru ca o percepi stramb.
  • -4 (20 voturi)    
    E grea munca, nu? (Marţi, 25 octombrie 2016, 21:29)

    Arminius [utilizator]

    Sa fii Prim-Ministru si sa cresti sau sa mentii taxele nu e mare lucru. Ar putea fi oricine pe aceasta functie . Sa scazi taxele cetatenilor si sa reusesti crestere economica, asta da provocare. Sa nu ajungem la performanta lui Boc, a carui mare realizare, spusa chiar de el, nefericitul, a fost ca.... a mentinut impozitul pe profit de 16%.
    • +4 (6 voturi)    
      Dar e usor sa fii iresponsabil, nu ? (Miercuri, 26 octombrie 2016, 10:20)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui Arminius

      Poti sa tai toate taxele dar sa nu te plangi ca n-ai drumuri, spitale, medici , scoli. E ok, hai sa nu mai platim nimic dar as vrea sa te vad pe cine injuri cand trebuie sa te duci cu copilul intr-un spital care sta sa cada pe tine si care e plin de bacterii pentru ca nu sunt bani sa igienizeze acel spital. Eu am avut aceasta ocazie si iti spun sincer ca as prefera oricand o crestere a CASS pentru a construi niste spitale decente si a plati decent medicii. Dar , daca spui asta in Romania esti pus la zid.
  • -3 (17 voturi)    
    Mediu (Marţi, 25 octombrie 2016, 21:45)

    HP [utilizator]

    Taxa de mediu este ilegala, conform CE.

    Mi se rupe de programul Rabla si de Casa Verde - vreau sa cumpar ce masina am chef, si sa nu platesc tot felul de panarame de taxe care vin la pachet cu o masina pe care am platit-o deja.

    In loc sa ne vrajiti cu poluarea si masinile vechi, mai bine dati o lege conform careia nu se mai pot inmatricula autoturismele mai vechi de 2010, de exemplu.

    Iar daca va trebuie bani la buget, interziceti prin confiscare indefinita toate masinile care parcheaza ilegal in Bucuresti - cred ca sunt cel putin 200.000.
  • -5 (17 voturi)    
    de 26 de ani acelasi discurs (Marţi, 25 octombrie 2016, 22:23)

    xanti [utilizator]

    Taiem dar ce punem in loc ,pai aduceti mai multi bani la buget din investitii.
    China nu e buna ca e comunista,USA nu investeste in looseri,UE e divizata si noi ne uitam la voi cat sunteti de incapabili.
  • +18 (18 voturi)    
    Noaptea gandirii (Marţi, 25 octombrie 2016, 22:42)

    motanul_gri [utilizator]

    Reducerea taxelor este in principiu un lucru bun. Ea lasa mai multi bani la dispozitia contribuabililor pentru a fi utilizati pentru investitii/consum, duce la o scadere a tentatiei catre evaziune fiscala, incurajeaza concurenta prin diminuarea interventiei statului in economie.

    Dar tot reducerea taxelor poate deveni ceva nociv daca se aplica intr-un moment inoportun sau pentru motive nepotrivite.
    Nu imi pot imagina un moment mai prost decat campania electorala, si un motiv mai gresit decat "mituirea" alegatorilor cu promisiunea unor pomeni.

    O asemenea abordare este in mod clar destinata satisfacerii unor nevoi pe termen scurt (obtinerea unui scor electoral mai bun). Ea nu are la baza un calcul de eficienta economica pe termen lung, nu identifica surse de finantare alternative care le pot inlocui pe cele eliminate, nu gaseste cai de reducere a risipei pe partea de cheltuieli pentru a se obtine un echilibru al balantei bugetare incasari/plati.

    Este pur si simplu o actiune hei-rupista pusa la cale de niste iresponsabili care se ghideaza dupa principiul "dupa mine si potopul"...
  • -14 (16 voturi)    
    ciolos (Marţi, 25 octombrie 2016, 22:51)

    bobyrou [utilizator]

    ciolos, ne-am luat teapa si cu tine. Gandesti la fel. Iti spun eu cum pui la loc... MUNCESTI MAI MULT, FURI MAI PUTIN, Nu mai vinzi tarom-ul, nu mai privatizezi fabricile "strategice" pe care vreti sa le vindeti, taxati plecarile de bani in offshore-uri, nu mai cersesti bani de la oameni pentru cuminteniile tale.
  • +17 (17 voturi)    
    E clar ca aceasta lege (Marţi, 25 octombrie 2016, 23:07)

    adrian88000 [utilizator]

    s-a facut la viteza, fara dezbatere parlamentara , dintr-un singur motiv. Cei care o voteaza castiga voturi.
    PNL-ul nu a avut curajul sa se opuna . Si au votat si ei. Au facut astfel scorul 1-1.
    Interesnt ca aceasta lege ,care a fost mosita la viteza de PSD , este o piatra de moara legata de piciorul viitorului guvern.
    Oare PSD stie deja ca viitorul guvern va fi guvernul Ciolos? Si s-a hoatarat sa-l saboteze de pe acum ?
    Interesant...
    • -2 (4 voturi)    
      nu ştiu dacă iniţiatorii câştigă voturi... (Miercuri, 26 octombrie 2016, 10:12)

      vrempeBaselamititica... [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      ...dar cei ce se opun cu siguranţă pierd!
      nici un moment nu poate fi nepotrivit pt. orice fel de măsură capabilă să ne mai uşureze buzunarul cumplit de împovărat, mai ales din 2010 încoace!
  • -2 (6 voturi)    
    Daca e ilegal sa furi, cum adica ce pui in loc? (Miercuri, 26 octombrie 2016, 8:51)

    tropotaru [utilizator]

    Taxa de poluare a fost declarata ilegala, in toate formele ei. Toate guvernele au incercat din rasputeri s-o modifice formal, sa-i schimbe denumirea, dar au pastrat mereu esenta ei nelegala. Am putea spune ca statul a furat cetateanul.

    Daca tu, Ciolos, vrei sa pui ceva in locul taxei de mediu, inseamna ca vrei sa gasesti o alta metoda de furt.

    Si nu ne lua si tu cu vrajeala "se vor inmulti rablele", ca nu tine: chiar si actualul timbru de mediu este mai ieftin pentru o masina mai veche, deci incurajeaza importul de rable.
  • -2 (4 voturi)    
    speculatii (Miercuri, 26 octombrie 2016, 10:17)

    cerceteaza [utilizator]

    Gandirea lui Ciolos este fie gandire de mare specialist, fie de incompetent si dupa anul care a trecut cu el ca sef al guvernului tin sa inclin spre a doua varianta. Daca Ciolos va conduce si guvernul de dupa alegeri este clar ca, chiar daca va avea alte solutii, pentru a arata ca a avut dreptate, va introduce noi impozite, pentru a compensa "pierderile" fiscale de cca 1,8 mild lei, pe care specialistii sai le apreciaza ca urmare ale acestei legi. Daca PNL-ul trece in opozitie, PSD-ul si aliatii lui vor trebui sa demonstreze ca cele cca 300 milioane lei, pierdere fiscala produsa de aceasta lege apreciata de autorii legii, pot fi recuperati dintr-o mai buna colectare a impozitelor fara alta modificare a Codului fiscal.
    Oricum, Ciolos si PNL (care a votat totusi aceasta lege, de care se dezice acum) sunt in dezavantaj electoral.
  • -1 (3 voturi)    
    SUGESTII (Miercuri, 26 octombrie 2016, 11:03)

    jidanul [utilizator]

    Va vaitati si va plangeti d-le Ciolos ca un tehnoratat, deoarece, un tehnocrat nu se vaita si nu se plange, un tehnocrat, un profesionist, un specialist gaseste solutii si variante. Iata cateva propuneri si sugestii, ca sa vedeti ca se poate pune in loc, cum ar fi recuperarea prejudicilor financiare de la toti nemernicii, persoane fizice si juridice, care i-au talharit si jefuit pe romani, eliminarea ori extra impozitarea salarilor/veniturilor "nesimtite" din institutile statului, companiile de stat, agentii si autoritati ( exemple BNR, ASF si multe altele), eliminarea abuzurilor, privilegilor si discriminarilor prin legi ale salarizarii unitare si a pensilor care sa fie corecte si morale, introducerea cotei unice medii de impozitare de 16%, impozite foarte mici (ex. 4%) pentru grupa salarilor/veniturilor mici, impozite medii, 16%, pentru grupa salarilor/veniturilor medii si impozite cu mult mai mari (ex. 28%) celor din grupa salarilor / veniturilor mari, scaderea drastica a evaziunii fiscale si scaderea drastica a economiei la negru si eliminarea evazionistilor si interlopilor (camatari, traficanti de carne vie, droguri, tigari si alcool) care produc in aceasta economie la negru, supra-impozitarea transferurilor de bani din tara spre exterior (cum au facut si alte tari), cresterea investitilor in fiecare domeniu si mai sunt solutii si variante morale si bune, care pot fi aplicate, daca sunteti cu adevarat un OM, un ROMAN si un TEHNOCRAT. In concluzie ganditi, lucrati si aplicati.
    • -1 (1 vot)    
      Din pacate ai dreptate (Miercuri, 26 octombrie 2016, 11:23)

      CapitanulPanait [utilizator] i-a raspuns lui jidanul

      Am vrut sa ''mai iau de tine ca dai in Ciolos'' dar citind tot textul nu pot decat sa fiu de acord cu tine.
      Statul este complet impotent in a recupera prejudicii care, adunate de-a lungul anilor, sunt cel mai probabil la nivelul PIB-ului.
      In completarea celor scrise de tine as mai adauga ca de curand am vazut la TV cum se plang cu totii ca diverse firme isi muta profitul in paradisuri fiscale prin facturari fictive de servicii.
      Ce mari cunostinte de economie/matematica trebuie sa ai ca sa ceri impozitarea la cifra de afaceri? Si atunci nu are decat sa isi bage fiecare cheltuieli reale sau fictive pina crapa, nu ajuta la nimica. Sau cumva calci pe bataturi cativa jupani?

      Oricum realizarea a ceea ce ai prins pe scurt in comentariul tau presupune existenta unor oameni care doresc binele acestei tari inaintea binelui personal. Din pacate suntem prea putini si pe cale de disparitie.
      Cum insa romanii au fost transformati total de ultimii 26 de ani de pseudo-capitalism in oameni care urmaresc strict interesul (financiar) personal, cel de grup fiind inexistent, cu regret iti spun ca tot ceea ce ai spus va ramane un vis frumos.
      De altfel cred ca poporul roman va disparea in urmatorii zeci de ani tocmai din cauza celor scrise mai sus.
  • +1 (1 vot)    
    Taxe si efecte (Miercuri, 26 octombrie 2016, 11:26)

    n.dumiritu [utilizator]

    Sint alte lucruri care ar trebui sa ne nemultumeasca.

    1)faptul ca din taxele platite nu se alege nimic util;

    Si eu am platit anul asta 1000 lei taxa de mediu. Am mers la ANAF si am platit. Am convingerea ca taxa aia a ajuns 100% la buget. Nu m-a enervat ca am platit, dar turbez cind vad ce se intimpla cu banii publici.

    Ma enerveaza mult mai mult rovigneta. Pt. ca vad ce monstru a fost creat pt. incasarea si urmarirea ei. Ai o directie speciala in CNADR, ai contractele cu comisioane cu vinzatorii de rovignete, ai sistemul informatic la care se leaga toti, ai contractele cu cei care au pus camerele de luat vederi, ai contract cu cei care tiparesc procesele verbale de amenda (da si aia e externalizata si costisitoare), ai personal suplimentar pt. verificarea in trafic. Cit din taxa ajunge la reparatia de drumuri? Incercati o estimare? Dupa cum vedeti o multime de oameni traiesc si prospera in jurul incasarii acestei taxe. Beneficiul ei? As prefera ca taxa de rovigneta sa fie in combustibil. Direct platit, direct incasat, fara urmarire si executare.

    2)faptul ca sub aparenta scutirii de taxe, prestatorul de servicii este parazitat de decidentul politic, cu politruci plasati in conducere si cu bugete acordate si apoi de tras cum crede politrucul. Tie, beneficiar, ti se va spune s-o lasi mai moale cu exigenta si graba ca primesti "gratis". In fapt, platesti de 2 ori mai mult si-ti faci si un car de nervi. Asociatia vinatorilor trebuie sa dea permise, care au cost (taxa) de emitere. Permisul se va da "gratis", dar il vei plati si tu care nu vinezi. Un recul la care nu te-ai gindit cind ai zis "misto Dragnea", nu-i asa?


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică