Situatia copiilor ai caror parinti lucreaza in strainatate, discutata de un grup de lucru la Cotroceni: Peste 300 de mii de copii romani cresc fara parinti, situatia este ingrijoratoare

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 21 iulie 2016, 11:10 Actualitate | Esenţial

Administratia Prezidentiala a gazduit miercuri, la Palatul Cotroceni, intalnirea unui Grup de Lucru interinstitutional dedicat situatiei copiilor ai caror parinti muncesc in strainatate. In contextul in care Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, considera necesar ca atentia pentru diaspora sa devina o prioritate nationala, Grupul de Lucru si-a propus pe de o parte sa identifice probleme de ordin administrativ, statistic, legislativ si sa gaseasca solutiile adecvate, bazate pe date si dovezi, pentru a raspunde nevoilor acestor familii. Situatia copiilor ai caror parinti sunt plecati la munca in strainatate este ingrijoratoare, fiind vorba despre o generatie de copii, dupa unele estimari peste 300.000, care, crescand fara indrumare si dragoste parinteasca, risca sa nu-si dezvolte suficiente abilitati pentru a deveni cetateni impliniti, activi si productivi, arata Administratia Prezidentiala, intr-un comunicat.

Doar printr-un efort integrat al institutiilor statului si al societatii civile se pot creiona politicile publice care sa vina efectiv in sprijinul acestor copii si al familiilor lor, se arata in comunicatul citat.

Una dintre chestiunile cele mai stringente cu care se confrunta copiii cu ambii parinti plecati la munca in strainatate este delegarea autoritatii tutelare, fara de care copiii sunt privati de accesul la o serie de servicii cum ar fi ingrijirea medicala, inscrierea in sistemul educational si o serie de alte beneficii la care sunt indreptatiti, subliniaza reprezentantii grupului de lucru.

Grupul de Lucru arata ca isi propune sa contribuie la armonizarea datelor statistice, discrepantele intre institutii in ceea ce priveste numarul copiilor in aceasta situatie fiind majore. Totodata, acest Grup va propune simplificari administrative si legislative si creionarea unor politici publice integrate si proiecte inovative care sa vina in sprijinul acestor copii si ai familiilor lor.

In incheierea discutiilor de ieri, membrii Grupului de Lucru s-au impartit in sub-grupe, care vor lucra independent pe diferitele probleme identificate si vor elabora un raport pe care il vor prezenta in luna septembrie.

Grupul de Lucru este constitut din reprezentanti ai Administratiei Prezidentiale (Departamentele Educatie si Cercetare, Sanatate Publica si Relatia cu Romanii din Afara Granitelor - care a initiat demersul), Departamentul Politici pentru Relatia cu Romanii de Pretutindeni din cadrul Ministerului Afacerilor Externe (DPRRP/MAE), Ministerele Educatiei si Cercetarii Stiintifice, Sanatatii, Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, Justitiei, Finantelor Publice, Fondurilor Europene, Consultare Publica si Dialog Civic, Cancelaria Prim-ministrului, Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului (ANPDCA), Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS), Institutul National de Statistica (INS), Agentia Nationala pentru Egalitatea de Sanse intre femei si barbati (ANES), Patriarhia Romana, TVR, dar si organizatii neguvernamentale printre care Asociatia Femeilor Romance din Italia (ADRI, initiatoarea proiectului "Te iubeste mama!"), Salvati Copiii, Alternative Sociale, Federatia Organizatiilor Neguvernamentale pentru Copii, Asociatia Comunelor din Romania, Asociatia Nationala a Bibliotecarilor si Bibliotecilor Publice, Biblionet, Fundatia Apel Ro, Comitetul CIAO Romania, Fundatia Schottener, Confederatia Generala Italiana a Lucratorilor, Asociatia Latina ITAL UIL, EXOD 2.0., precum si organizatii internationale cum ar fi UNICEF si Organizatia Internationala pentru Migratie (OIM).










2716 vizualizari
  • +1 (9 voturi)    
    Iohannis se gandeste (Joi, 21 iulie 2016, 11:19)

    tropotaru [utilizator]

    la infierea lor?
    • +4 (4 voturi)    
      macar de s-ar gandi (Joi, 21 iulie 2016, 15:55)

      Hermione [utilizator] i-a raspuns lui tropotaru

      Apropo de infiere, si acolo legislatia sufera. Au fost cazuri de sinucideri, fiindca minorii au fost luati cu forta de la asistentii maternali, care i-au crescut de mici, si sigur ca apare astfel factorul afectiv determinant. Faceti, dragi legiuitori, care, voi ar trebui, sa muriti de grija copiilor, - nu ei- un grup de dialog social cu asistentii maternali si vedeti cu ce probleme se confrunta. Cum cresc frumos, in conditii bune, ingrijiti de acesti inimosi asistenti maternali, copii care sunt abandonati dar care totusi nu sunt "adoptabili". Pe urma se trezesc familiile care i-au abandonat, peste multi ani, timp in care copiii au o anumita educatie, sunt invatati cu un trai decent, ca ii vor inapoi, Si statul...ii da, mintind frumos ca e spre binele copilului, reinserarea in familia biologica. Este celebrul caz al Luminitei Anghel, dar sunt mii de cazuri asemanatoare, drame ascunse de ochii presei. Luati la scuturat sistemul si vedeti cine intra in el, responsabili cu cresterea copiilor abandonati, de la asistentii maternali pana la cei de la conducerea DGASPC. Parca in Teleorman, se scria nu de mult in presa, ca erau angajati fantoma?Clientela politica, oameni care vor doar sa castige un "ban" ?Sigur, ca nu toti, pe cei din sistem, carora le pasa nu prea ii asculta nimeni - sunt si acolo multe si grave probleme. N-am auzit sa se propuna vreo schimbare, sa se "dezbata' macar. Dupa cum merg lucrurile in Romania, sunt sceptica: probabil ca se vor lua niste masuri, dar nu neaparat copiii vor castiga din asta. Cine stie ce clientela asteapta flamanda in spatele acestor dezbateri si cine va fi adevaratul beneficiar pentru care sunt "polite" de platit. Sunt curioasa cu ce masuri concrete vor veni. Sper enorm sa ma insel.
  • -7 (13 voturi)    
    ce porcarie (Joi, 21 iulie 2016, 11:31)

    radiola31 [utilizator]

    Parinti iresponsabili in goana dupa bani au lasat copii singuri,ar trebui decazuti din drepturi.
    Ce parinte e ala care isi lasa copilul singur sa moara de foame.
    Si cand te gandesti ca astia l-au votat pe Basescu si pe Johannis
    • +4 (4 voturi)    
      Porcarie FSN-PSD dupa 26 de ani de CORUPTIE (Joi, 21 iulie 2016, 12:32)

      JohnAnticoruption [anonim] i-a raspuns lui radiola31

      Curlandisti Comunist PSD au jefuit ROMANIA si jefuie mai departe Poporul Roman .
    • +5 (7 voturi)    
      ?!? (Joi, 21 iulie 2016, 14:12)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      Copiii aia nu-s lasati sa moara de foame. Sunt lasati in grija rudelor (de multe ori a bunicilor), primesc lunar bani de la parinti, deci nu aici e problema. Problema e ca un copil, ca sa se dezviolte psihic normal, are nevoie de dragostea si indrumarea parintilor. Asta le lipseste, nu piinea de pe masa.

      Si cind ii acuzi ca l-au votat pe basescu si Johannis, incep sa imi imaginez cum pentru tine de capatii e mincarea, daca se poate data moca de stat...
      • -2 (6 voturi)    
        Copilul mic (Joi, 21 iulie 2016, 15:16)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        RUDELE nu pot oferi unui copil AFECTIUNEA si CLIMATUL firesc de care are nevoie pt. a creste intreg la minte si suflet. Si nici macar bunicii. Doar mama poate face asta. Daca nu intelegi asta, e grav.
        • +3 (3 voturi)    
          aici nu te-a contrazis nimeni (Joi, 21 iulie 2016, 16:23)

          Hermione [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

          Sunt multe familii monoparentale, si acest lucru e de luat in calcul. Personal, nu cunosc decat familii cu un singur parinte plecat in strainatate, de obicei tatal, dar nu e o regula. Nici cifrele nu sunt prea defalcate cum trebuie. Cati din acesti 300 000 de copii au ambii parinti plecati in strainatate?Si da, ai dreptate totala, problema este grava si trista. Pe de alta parte, cunosc prea bine gargara clasei politice pentru a mai crede in bunele ei intentii. Dar, sa nu dau cu parul inainte, astept ca sa citez un clasic in viata, "cu interes" ce masuri vor lua stimabilii.
        • +1 (1 vot)    
          pai si eu ce-am zis?!? (Miercuri, 27 iulie 2016, 11:58)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

          Citat din EUde mai sus: "Problema e ca un copil, ca sa se dezviolte psihic normal, are nevoie de dragostea si indrumarea parintilor. Asta le lipseste, nu piinea de pe masa."

          Si te-as contrazice.... nu doar de mama are nevoie, copilul, ci si de tata. In egala masura.
  • -1 (13 voturi)    
    E dovedit (Joi, 21 iulie 2016, 11:31)

    Toni_Romania [utilizator]

    E dovedit ca un copil prefera o viata mai in saracie CU mama langa el, decat o viata relativ indestulata dar dat in crestere la rude/bunici, si privat de afectiunea materna.
    Sunt si mame in RO care nu concep sa si lase copiii de izbeliste, chiar daca traiul e greu aici.
    • +2 (2 voturi)    
      mai incet, domnule (Joi, 21 iulie 2016, 14:37)

      Hermione [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Or fi cativa care isi lasa copiii de izbeliste, si printre cei plecati, si printre cei ramasi in tara, cum se intampla si in cazul divorturilor, copii care traiesc cu alti parinti, pentru unii e o trauma, pentru altii nu, daca sunt inconjurati de iubire, sunt cazuri si cazuri particulare.
      Asa ca nu te mai repezi sa generalizi si sa jignesti, nu sunt copii lasati de "izbeliste", parintii lor au fost nevoiti sa plece LA MUNCA, intelegi, cu sufletul rupt si ochii in lacrimi prin tari straine fiindca in tara lor nu se poate trai. Banuiesc eu ca esti platit de straini, dar locuiesti in tara ta. Bravo tie, dar nu ii blama pe altii care isi cauta alte locuri de munca, nu toti au norocul tau. Cu portofelul plin, nu il crezi pe cel sarac. Si nu e treaba ta sa ii crezi, dar nu te repezi cu parul.
      • +1 (5 voturi)    
        lamuriri (Joi, 21 iulie 2016, 15:14)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Hermione

        1- Am Portofel plin pa dracu - eu am 1700 net si sotia 2000 net si ne crestem asa copilul. fara auto si fara vila. Evident ca vad altii si mai amarati.
        2-Evident ca cred pe aia saraci pt,. ca LOCUIESC INTRE CEI SARACI (milioanele care au ramas in tara cu familia la un loc).
        3-In caz de divort copilul ISI VEDE MACAR UNUL DIN PARINTI.
        4-Daca nu intelegi ca formarea psiho-afectiva a copiilor depinde de prezenta MAMEI, e grav (vezi numarul colsal de sinucideri la copii sub 12 ani).
        1-Nu am dat in nimeni cu parul.
        • +1 (3 voturi)    
          Mda (Joi, 21 iulie 2016, 15:53)

          Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

          Al drequ si te-ai si reprodus... deci e clar ca prostia e nemarginita.
        • +1 (1 vot)    
          Inteleg (Joi, 21 iulie 2016, 16:11)

          Hermione [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

          si sunt total de acord, ca prezenta mamei este definitorie. Dar imi manifest revolta fata de guvernanti ca nu fac EFECTIV ceva pentru ajutorul familiilor cu copii si cu venituri mici. Sunt satula de "dezbaterile" lor, in lipsa masurilor concrete. Nu toti care se duc in strainatate se duc pentru vile, se duc efectiv ca nu au ce munci (mai ales pe la sate) si nu au o casa a lor sau cu ce plati chiriile (mai ales in mediul urban). Nu am vrut sa te jignesc, scuze, dar observ ca se creeaza false probleme: adica in loc sa vina efectiv in sprijinul acestor copii, care au o situatie deja delicata, nu fac decat sa ii faca sa se simta o data in plus, deosebiti de restul. In timp ce alocatia pentru copii este de 80 de lei, clasa politica mimeaza interesul pentru ei.
          • +1 (1 vot)    
            saracia (Vineri, 22 iulie 2016, 8:44)

            Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Hermione

            Unde am zis ca aia plecat in vest se duc "pt. vile"? Eu analizam reversul dramatic al acestui exod.
            Am mentionat sus de cateva ori cuvantul SARACIE. Normal ca stiu ca guvernele de jaf au creat o in 25 ani.
  • +2 (12 voturi)    
    Coalitia (Joi, 21 iulie 2016, 11:59)

    tudor74 [utilizator]

    Coalitia pentru Familie unde e ? Ah, am uitat, astia nu pot dormi noaptea ca nu cumva Ion si Gheorghe or sa zica Da la starea civila ! In rest, copii abandonati in grija statului sau in mijlocul campului e ok cu acesti crestinoizi atat timp cat pe parinti ii cheama Maria si Vasile.
    • -1 (5 voturi)    
      Personal (Joi, 21 iulie 2016, 13:38)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      Eu personal am fost la o conferinta unde sustinatori ai coalitiei au prezentat si acest factor ca o provocare adresata familiilor romane. Problema este ca solutiile identificate sunt posibile doar prin colaborarea si responsabilizarea parintilor. Rolul statului ar putea fi acela de a face o campanie de sensibilizare pe aceasta tema.
  • +7 (7 voturi)    
    Hotia si CORUPTIA ia trimis peste Hotare ! (Joi, 21 iulie 2016, 12:35)

    JohnAnticoruption [anonim]

    Hotia si CORUPTIA ia trimis peste Hotare !

    Hai sa votam Partide CORUPTE in Parlamentul al Romaniei . NU ???
  • +3 (5 voturi)    
    300.000? (Joi, 21 iulie 2016, 13:12)

    EMP [utilizator]

    Cum a fost obtinuta cifra de 300.000 de copii care cresc fara parinti? Stiam ca ultimele estimari sunt in jur de 50.000 la nivelul intregii tari, ceea ce oricum este imens.
    Ma bucur oricum sa vad ca in sfarsit se gandeste cineva din guvern la acesti copii, sper sa se ajunga cat mai curand si la masuri concrete. Sa cresti departe de parinti este o trauma cu care trebuie sa te lupti toata viata.
    • 0 (2 voturi)    
      pai (Joi, 21 iulie 2016, 13:58)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui EMP

      Pai la 4,5 milioane romani aflati in exil la munca, de ce ti se pare exagerata cifra? Multi nu au avut cum pleca cu pruncul dupa ei.
    • +1 (3 voturi)    
      nu cred sa fie doar 50.000 (Joi, 21 iulie 2016, 14:14)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui EMP

      Avind in vedere ca-s vro 4-5 milioane de romani in afara, si ca majoritatea sunt la virsta la care oamenii au copii, si cifra de 300.000 mi se pare mica...
  • +1 (1 vot)    
    eliminati cauzele intai (Joi, 21 iulie 2016, 14:27)

    Hermione [utilizator]

    Ipocrita clasa politica, domnilor si doamnelor, oferiti locuri de munca, echitate sociala, umblati mai mult pe la coruptie, ajutati parintii sa poata sa puna in tara o paine pe masa! Pe urma aveti dreptul sa pareti "ingrijorati".
  • 0 (2 voturi)    
    A facut guvernul un calcul? (Joi, 21 iulie 2016, 15:14)

    dinica [utilizator]

    Se spune ca cei plecati trimit in tara 3 miliarde.Asta vine vreo 1000 de Euro pe roman care lucreaza afara pe an.
    A calculat cineva cat costa scoala, alocatiile, sanatatea pentru cei 300000 de copii? Nu mai vorbesc de batrani, dar ei au muncit pe vremuri si-si merita spitalizarile.
    Eu cred ca mai bine da statul roman cate o mie de euro pe an pentru fiecare familie repatriata, si sunt fericiti si parintii si copiii.
    Altfel, dorm in gazda, prin hambare in Sicilia, copiii sufera, parintii sufera, numai ministerul muncii este fericit ca nu intra trei milioane la forta de munca neocupata.
  • 0 (2 voturi)    
    Alocatii de stat pentru copii (Joi, 21 iulie 2016, 15:19)

    Hermione [utilizator]

    Dar de ce nu mor de grija alocatiilor pentru copii?Probabil cele mai mici din Europa!Cata ipocrizie si fatarnicie! Aha, nu sunt bani! Pai hai sa umblam cu hartii, cu birocratie, sa infiintam comitete si comitii, sa dezbatem, sa parem ca facem ceva. De ce nu se vorbeste despre cazurile care nu se pot trata in Romania ori UE, gem ziarele de astfel de anunturi, si apeluri de la parinti disperati, si pentru care statul "nu poate" suporta cheltuielile, caci, fireste, nu sunt bani pentru acesti copii bolnavi. Si formularul E112 are hibele lui, stiu mai bine cei care s-au lovit de astfel de greutati. Acestea sunt probleme acute, grave, stringente, reale. Sunt bani - pentru clientela politica, sunt bani pentru EI, nu pentru noi. Pentru noi, oamenii de rand, sunt dezbaterile si "grija" afisata doar la Tv. A, da, si emisiunile de scandal, nu mai dau nume, ca le stiti cu totii. Veniti cu masuri de redresare economica, omorati coruptia care ucide, de la toate nivelurile societatii si pe urma, poate o sa va credem ca va pasa.
    • -1 (1 vot)    
      Pare rau (Joi, 21 iulie 2016, 17:25)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Hermione

      Pare rau dar alocatia aia pt copiii e o mizerie comunisto-mafiota, buna numai de muls voturi de la cei multi si saraci cu duhul !

      Nu e datoria statului si in nici un caz a mea sa dau bani din taxele mele alora care nu au cu sa isi hraneasca sau sa isi imbrace bitanii ! Sunt fundatii care dau prezervative gratis, da, stai ca am uitat ca traim in Romanistan si suspect-de-fericitul Daniel considera ca sexul fara plozi e pacat.

      Banii astia de la alocatie nu fac altceva decat sa promoveze traiul de pe urma copiilor: faci vreo 5-6 si parintii au de bere si tigari. Cand se mai maresc ii trimit la cersit la semafoare si cand sunt suficient de mari la ciordeala.

      Sunt in schimb de acord ca parintii sa aiba taxe mai mici pt fiecare copil, asa e mai corect, cine munceste beneficiaza, cine nu, va trebui sa isi gaseasca alt serviciu in locul celui de "traiesc de pe urma alocatiei copiilor"
      • 0 (0 voturi)    
        alocatiile sunt pentru toti copiii (Joi, 21 iulie 2016, 19:02)

        Hermione [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        Alocatiile nu sunt numai pentru copiii saraci, sunt pentru TOTI copiii. Dar cuantumul acesteia arata de cat respect se bucura acestia in ochii statului roman. Si acum, pentru ca stiu si eu ca si dumneavoastra, exista cazuri de parinti care traiesc din alocatiile copiilor - , ori ca sunt denaturati, ori ca nu prea au ce sa munceasca, mai ales in provincie, unde efectiv nu sunt locuri de munca, - nu mai marim tuturor copiilor alocatia?Dintr-acestia, or sa fie indiferent de cat de mare sau mica e alocatia. Nu cred ca aceasta e o solutie. Sunt familii cinstite, muncitoare, care-si iubesc copiii, pentru care alocatia ar fi de un real ajutor. (Imbracaminte, bani pentru rechizite, plata caminelor la licee pentru cei din mediul rural etc)
        Chestiunea aceasta, cu privire cu reducere de taxe si impozite, nu este rea. Exista in prezent, deducerile personale la salariu, dar e prea putin. Si cu tot respectul, si eu sunt platitoare de taxe si impozite si nu am pretentia ca duc in spate pe toti cei care beneficiaza de ajutoare si asistenta sociala. Problema este ca acesti bani sa ajunga la pensii, la alocatii si indemnizatii etc, scoli, spitale, camin de copii,, nu sa se piarda in "investitii" pe care nu le-a vazut inca nimeni decat ca studii de fezabilitate. A nu se crede ca sunt impotriva investitiilor -infrastructura, industrie...va vine sa radeti, nu, pentru ca ca nu le prea vedem. Cu cata usurinta da statul bani pentru aceste studii, milioane de euro, uite autostrada, nu e autostrada, dar pentru generatiile noastre de maine nu sunt bani.
  • +1 (1 vot)    
    din binefacerile mafiotilor psd-isti (Joi, 21 iulie 2016, 17:58)

    yellowdog [utilizator]

    in special, o ducem atat de bine ca oamenii pleaca la munca in afara tarii in masa...
    • 0 (0 voturi)    
      asta e idea (Joi, 21 iulie 2016, 19:10)

      Hermione [utilizator] i-a raspuns lui yellowdog

      Pe scurt, ati spus esenta: doar ca as adauga mafia trans-partinica.
    • 0 (0 voturi)    
      Ai uitat Pdl, Pntcd, Udmr, Pnl...... (Vineri, 22 iulie 2016, 8:45)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui yellowdog

      Ai uitat Pdl, Pntcd, Udmr, Pnl......
  • 0 (0 voturi)    
    Nu domle... (Joi, 21 iulie 2016, 19:06)

    Grexit [utilizator]

    cred ca ati gresit subiectul. Asta nu e un subiect asa de important. Mai important e ce face Voiculescu si Pacuraru in inchisoare,plagiatele lui Ponta si marimea rochiei consoartei Presedintelui. Vai! Dar cum? Sa publicati stiri din acestea, neimportante, privind situatia copiilor din Romania. Chiar asa?
    :|
    • 0 (0 voturi)    
      Nu crede nimeni de aici ca nu ar fi un subiect imp (Joi, 21 iulie 2016, 22:24)

      Hermione [utilizator] i-a raspuns lui Grexit

      Sigur ca e un subiect extrem de important. Sper sa se si faca efectiv ceva pentru copiii acestia si pentru parintii lor. Ideea mea era nu de excludere a subiectului, ci de completare a lui. Iertare daca nu m-am facut inteleasa; daca nu se elimina cauzele plecarii in masa a romanilor la munca in strainatate, de ce se vorbeste (doar) - cu lacrimi de crocodil - despre efectele acesteia?!. Teama mi-e ca e vorbarie goala numita pompos nu stiu cum. Dar, sa zicem ca primul pas a fost facut: a inceput sa se vorbeasca de un lucru pe care il stie oricum toata lumea. Asteptam si masurile concrete, cu date, cu tot.
  • +1 (1 vot)    
    De ce să (Joi, 21 iulie 2016, 21:32)

    Sutcivni [utilizator]

    fie îngrijorătoare? Ușurează procesul de îndoctrinare și spălare pe creier realizat de către Guvern! Ați înțeles manevra guvernanților?
  • +1 (1 vot)    
    Ingrijoratoare??? (Vineri, 22 iulie 2016, 4:58)

    raducutu [utilizator]

    Lasati-va de furat si puneti-va la treaba odata ca românii sa poata trai in România, nu la mama drakkului, fara casa, copii si familie, ticalosilor!!!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version