Reforma Educatiei, in varianta lui Cristian Adomnitei, Partea a III-a

Statutul cadrului didactic: Profesorii-cercetatori au un concediu de 12 luni, la fiecare 9 ani. Este interzisa filmarea profesorului, in ora

de Liana Anghelescu HotNews.ro
Luni, 17 decembrie 2007, 20:29 Actualitate | Esenţial

Potrivit proiectului de lege  "Statutul Personalului didactic", profesorii  isi pot exprima liber opiniile profesionale, daca acestea nu afecteaza demnitatea profesiei si interesul invatamantului. Actul normativ prevede ca dascalii care vor sa ocupe functia de director trebuie sa aiba studii de masterat sau stiinte ale educatiei. Daca legea trece de Parlament, aceleasi reguli se vor aplica si pentru cei care vor sa ocupe functii de conducere in invatamantul gimnazial, liceal si postliceal.


  • Personalul didactic are dreptul la intreruperea activitatii didactice, cu rezervarea postului, pentru cresterea si ingrijireacopilului in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copilului cu handicap, pana la implinirea varstei de 3 ani, in conditiile legii. De acest drept poate beneficia numai unul dintre parinti sau unul dintre sustinatorii legali.


  • Personalul didactic poate beneficia de 12 luni de concediu platit la fiecare 9 ani de predare efectiva pentru personalul didactic care finalizeaza cercetari, tratate, studii cuprinse in programe internationale de cercetare; esalonarea efectuarii acestui concediu este aprobata de consiliul de administratie al unitatii de invatamant sau de senatul universitar.

  • Copiii personalului didactic, admisi in invatamantul de stat pe locuri finantate de la buget pentru studii preuniversitare sau universitare de licenta, sunt scutiti de plata taxelor de inscriere la concursurile de admitere in invatamantul superior si beneficiaza de gratuitate la cazarea in camine si internate, prin suportarea acestor cheltuieli de la bugetul de stat. De aceleasi drepturi beneficiaza copiii personalului didactic pensionat sau decedat, cu cel putin 10 ani vechime in invatamant.

  • Personalul didactic care insoteste prescolari, elevi sau studenti in tabere si excursii, beneficiaza de gratuitate privind transportul, cazarea si masa, in conditiile legii. De aceleasi drepturi beneficiaza si copiii, in varsta de pana la 18 ani, ai personalului didactic mentionat anterior.


Spor de stres si computer

  • Personalul didactic beneficiaza de un spor pentru suprasolicitare neuropsihica de 5 % din salariul de baza, la fiecare transa de vechime, grad sau treapta profesionala. De acest spor beneficiaza si personalul din Educatiei si din directiile judetene/a municipiului Bucuresti pentru invatamant preuniversitar, corespunzator fiecarui grad profesional si treapta de salarizare;

  • Personalul din invatamant si din Ministerul Educatiei care lucreaza mai mult de 75% din timpul normal de lucru la computer beneficiaza de un spor de pana la 10%  din salariul de baza. Cuantumul sporului si personalul care urmeaza sa beneficieze de acesta se stabilesc, in conditiile prevazute de lege, de consiliul de administratie al unitatii, respectiv de conducerea institutiei angajatoare.


Este interzisa inregistrarea audio-video a profesorilor

  • Personalul didactic nu poate fi perturbat in timpul activitatii de predare. intreruperea activitatii didactice se poate face numai de catre persoane autorizate, in cazuri bine motivate.

  • Inregistrarea audio-video sau prin alte mijloace a activitatii didactice poate fi facuta numai cu acordul cadrului didactic. Incalcarea acestei prevederi se pedepseste conform legii.

  • Multiplicarea, sub orice forma, a inregistrarilor activitatii didactice de catre elevi, studenti sau de catre alte persoane, este permisa numai cu acordul  autorului


Conditii pentru  managerului de scoala

  • Conditiile specifice care trebuie indeplinite pentru ocuparea functiilor didactice de conducere sunt:

a) pentru invatamantul prescolar si primar: absolventi cu examen de diploma ai liceului pedagogic sau a unei scoli echivalente, ori absolventi cu diploma ai studiilor superioare si masterat sau cursuri postuniversitare, in domeniile stiinte ale educatiei, management educational, administratie publica ori a unui curs de formare in management educational acreditat cu cel putin 90 de credite;

b) pentru invatamantul gimnazial, liceal si postliceal: studii superioare si masterat sau cursuri postuniversitare in domeniile stiinte ale educatiei, management educational, administratie publica sau a unui curs de formare in management educational acreditat cu cel putin 90 de credite.


  • Directorul unitatii de invatamant este numit in functie prin decizie a directorului directiei judetene/a municipiului Bucuresti pentru invatamant preuniversitar la propunerea consiliului de administratie al unitatii de invatamant, dupa promovarea concursului. Directorul incheie contract de management cu directorul directiei judetene/a municipiului Bucuresti pentru invatamant preuniversitar.

  • In unitatile distincte de invatamant cu predare in limba unei minoritati nationale, functiile de conducere se ocupa in urma promovarii testului de competenta lingvistica la limba de predare a unitatii de invatamant si a concursului ocuparea functiei de conducere.


Le este interzis profesorilor

  •     consumul de substante interzise sau alcool;
  •     organizarea pariurilor si a jocurilor de noroc;
  •     utilizarea de materiale informative interzise.


 
4188 vizualizări
  • 0 (0 voturi)    
    virgula dintre subiect si predicat (Luni, 17 decembrie 2007, 22:02)

    ch [anonim]

    scoateti-o, fratilor
  • -1 (1 vot)    
    Inregistrarea audio-video (Luni, 17 decembrie 2007, 22:05)

    George [anonim]

    Scoala si prin extensie clasele sunt domeniu public, nu privat. Deci, atunci cand suntem amenintati ca vom fi pedepsiti conform legii pentru inregistrarea "aberatiilor" predate copiilor nostrii de unii profesori, la ce anume se refera Dl. Sinistru? Ma scuzati, Dl. Ministru??
    • -1 (1 vot)    
      nu prea ai fost la scoala (Marţi, 18 decembrie 2007, 0:34)

      popaerou [anonim] i-a raspuns lui George

      Domnu' George se vede treaba ca nu prea va place scoala, ia lasati profi sa isi faca treaba.

      O intrebare mai am " Var place sa va filmeze cineva la munca sau unde va faceti veacul si sa radem apoi o tara intreaga de dumneavoastra?"

      Cu respect un aparator al dascalilor.
      • -1 (1 vot)    
        toti am fost la scoala, dar noi am evoluat, tu... (Marţi, 18 decembrie 2007, 8:53)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui popaerou

        care e pb cu filmatul? se simte artist cand preda? nu inteleg cum ai ajuns la concluzia ca ii aperi daca te opui filmarii.. au ceva de ascuns? sunt platiti din bani publici, deci nu inteleg de ce munca lor trebuie ascunsa!
        si daca un copil ar vrea sa asculte de 3 ori o explicatie la o problema.. dc sa nu-l inregistreze si sa asculte acasa?
      • -1 (1 vot)    
        Si daca profu bate un elev... (Marţi, 18 decembrie 2007, 13:29)

        Telly [anonim] i-a raspuns lui popaerou

        ...atunci nu trebuie filmat ? Ori daca vine beat la scoala... ?!?
    • +1 (1 vot)    
      Conform legii (Marţi, 18 decembrie 2007, 9:20)

      Cetateanul turmentat [anonim] i-a raspuns lui George

      In cazul de fata se poate aplica legea nr. 8 din 1996 privind drepturile de autor si conexe.

      La fel ca si un actor, un profesor e platit sa-si faca "spectacolul" in sala de clasa, unde ar trebui sa vina si elevii sau studentii pentru a-l viziona si eventual lua notite, intreba, dialoga etc. Poate ar trebui clarificat aceat lucru, pentru ca si predarea poate fi privita ca o forma de creatie, si uneori chiar este.

      Exista bineinteles si cazurile in care interesul public trebuie sa primeze, iar inregistrarea n-ar trebui sa conduca la probleme pentru elevi sau studenti. De exemplu, acum cativa ani am putut vedea cu totii la televizor un profesor de la Medicina din Timisoara cu pantalonii in vine, propunandu-i relatii sexuale unei studente.
  • -1 (1 vot)    
    lege (Luni, 17 decembrie 2007, 22:11)

    adrian [anonim]

    Este aberant. Adica un dobitoc ajuns profesor din intamplare si care isi maltrateaza elevii nu poate fi filmat decat cu aprobarea lui. Adomnitei este un bou notoriu, un caramidar ajuns ministru, pentru ca un om cu o fatza ca a lui nici macar paznic de santier de constructii nu avea sanse sa ajunga.
  • -1 (1 vot)    
    educatie? (Luni, 17 decembrie 2007, 22:38)

    sempere [anonim]

    virgula intre subiect si predicat?
    "Profesorii-cercetatori, au un concediu de 12 luni".
    Bravo, Hotnews!
    Aveti dreptate. Avem o mare problema cu educatia.
  • 0 (0 voturi)    
    carei legi? (Luni, 17 decembrie 2007, 23:04)

    Luke [anonim]

    Inregistrarea audio-video sau prin alte mijloace a activitatii didactice poate fi facuta numai cu acordul cadrului didactic. Incalcarea acestei prevederi se pedepseste conform legii.

    Poate sa ne spuna cineva care lege? Cum zicea si George...care lege pedepseste filmatu in locuri publice? Sau e specificat tot in proiect? Sau nu exista nici o pedeapsa asa cum s-a mai intamplat cu multe legi facute la noi?
    • 0 (0 voturi)    
      lege (Marţi, 18 decembrie 2007, 14:16)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui Luke

      S-a răspuns deja, 8/1996 este legea dreptului de autor
  • -1 (1 vot)    
    Cercetatori sau Cersetori (Marţi, 18 decembrie 2007, 0:05)

    teran [anonim]

    In prima faza,am citit titlul fara ochelari...Apoi mi-am dat seama ca asa este!
    Va doare-n dos de copii! Rusine !
    R U S I N E !!!!!!
  • -1 (1 vot)    
    bonus (Marţi, 18 decembrie 2007, 2:21)

    ada [anonim]

    vreau si eu bonus de stres si de CALCULATOR!
  • 0 (0 voturi)    
    filmatul profilor (Marţi, 18 decembrie 2007, 7:22)

    lara [anonim]

    nu mi se pare corect ca profesorii sa nu fie filmati decat cu acordul lor. daca se comporta neprofesional, sau spun prostii copiilor la ora, trebuie sa existe o modalitate sa afle sefii lor, sa afle parintii copiilor. daca as fi parinte, as vrea sa stiu in ce conditii se desfasoara ora de clasa - asta in cazul in care ar fi suspiciuni.
    mentionez ca am predat 2 cursuri la o facultate in strainatate, si in calitate de profesor, nu as avea nimic impotriva sa fiu filmata la ora, in conditiile in care nu am nimic de ascuns, si conduita mea e profesionala, cum ar trebui sa fie si atunci cand nu sunt camere de luat vederi prin preajma.
  • -1 (1 vot)    
    De ce nu ? (Marţi, 18 decembrie 2007, 8:10)

    emily [anonim]

    Ar fi bine sa se filmeze uneori ce fac profesorii la clasa. Ca sunt unii care nu merita sa fie acolo . Si analiza acestor intamplari (filmate) sa ajunga unde trebuie Nu neaparat in presa dar cand e cazul si acolo. In felul acesta profesorii ar fi obligati (toti) sa aiba o anumita decenta despre care vorbesc ei mai mult cand cer salarii
  • +1 (1 vot)    
    ce nu contine pachetul de legi (Marţi, 18 decembrie 2007, 8:45)

    stefan v [anonim]

    1. Salarizare diferentiata, dupa performante si rezultatele muncii. Actuala salarizare, dupa grade si vechime, conditii nici necesare nici suficiente pentru o prestatie de performanta este principala mostenire a comunismului, care blocheaza intrarea in sistem a tinerilor talentati si alunga profesorii performanti spre domenii mai bine platite.

    2. Incurajarea inv. privat, mai ales la prescolar.

    3. Descentralizare. In loc sa ramana doar autoritate de reglementare si certificare, ministerul pastreaza in subordine directiile judetene de invatamant, adica va continua sa gestioneze si administreze sistemul, ceeace nu este rolul sau.

    4. Reducerea curriculumului la 5 ore pe zi, maximum 10-12 discipline, 38-40 de saptamani de scoala pe an.

    5. Stimularea aparitiei asociatiilor profesionale a cadrelor didactice, care sa le apere interesele si sa le gestioneze cariera didactica, dupa modelul notarilor si avocatilor.

    Toti ministrii de pana acum, inclusiv actualul ministru, au fost "incalecati" de esaloanele inferioare, care produc doar acele acte normative xare le conserva privilegiile.

    Apropo, in minister si structurile subordonate "lucreaza" 11.000 de functionari, care consuma 200 milioane euro/an, pentru a pune educatia pe butuci. Cam scump!
    • +1 (1 vot)    
      bine zis (Marţi, 18 decembrie 2007, 11:57)

      egf [anonim] i-a raspuns lui stefan v

      CORECT si documentat!
  • -1 (1 vot)    
    spor pentru calculator?! (Marţi, 18 decembrie 2007, 8:48)

    Catelu [anonim]

    Deci profii primesc sporuri pentru ca angajatorul le ofera o unealta de lucru moderna?!
    Bine ca nu le dau si masini, ca trebuia sa le platim si spor pentru condus masina.
  • 0 (0 voturi)    
    noutati (Marţi, 18 decembrie 2007, 10:16)

    Profion [anonim]

    noile legi nu prevad nimic privind buba cea mai hada a scolii: coruptia la examene; se impune masteratul sau studiile postuniversitare ca o conditie pentru directori, bine, dar huniversitatile particulare, vezi filialele Spiru Haret, sau V. Goldis, sunt doar niste grupari mafiote, fac bani si atat; titularizare cu participarea autoritatilor locale? - care-i legatura acestor mitocani frustrati si invechiti in malversatiuni, in majoritatea cazurilor, cu cartea si cu interesul invatamantului?; plata dupa rezultate? -
    ce inseamna rezultate? note umflate? rezultatele elevilor selectati? efortul de a educa elevi din medii defavorizate, de a-i duce inainte, cine il valorizeaza?
    profii cu gradul I si peste 30 ani vechime vor ajunge la retribuire un fel de profi huniversitari la nivel preuniversitar? de ce nu se discuta cinstit, direct, pe larg, cu oamenii de la catedra, cu cei care nu fug de catedra pe functii?
    • 0 (0 voturi)    
      Evaluarea (Marţi, 18 decembrie 2007, 15:44)

      stefan v [anonim] i-a raspuns lui Profion

      Exista o directiva a UE de care nimeni nu pare sa aiba habar si cel mai puin ministrul Adomnitei: furnizorii de servicii educationale nu trebuie sa fie si evaluatorii acelorasi servicii. Daca statul este tinut raspunzator de catre cetateni pentru nenocivitatea serviciilor, in cazul nostru educationale, deci este indreptatit sa faca certificare furnizorilor, in contrapondere, evaluarea periodica a acestor servicii trebuie sa fie de terta parte, adica nu de catre furnizor (la sursa). Concret, de catre agentii specializate in evaluarea serviciilor educationale, lucru deja prevazut in legea 87/2006, dar neaplicat pt.ca ministerul si-a creat propriile agentii ARACIS si ARACIP, care trebuie sa manance si ei o paine, nu? Eterna si fascinanta Romanie. Ceeace la altii e clar si de la sine inteles, la noi devine o problema de trafic de influenta.
  • +1 (1 vot)    
    Despre filmat (Marţi, 18 decembrie 2007, 10:42)

    d [anonim]

    Daca toti vreau sa ii filmeze pe profesori..fie. Sa filmeze atunci toata clasa, sa vedem atat competenta profesorilor precum si "iscusinta" elevilor..sa vedem apoi cum le stiu la extemporale..sau poate se vor margini la "handjoburi"..haha..
  • -1 (1 vot)    
    de ce va e frica? (Marţi, 18 decembrie 2007, 11:55)

    kunta kinte [anonim]

    ca putem vedea incompetenta sau imoralitatea unor profesori la stiri? sunt total impotriva elevilor care-si agreseaza profesorii in orice mod, dar legea asta seamana cu proiectul de lege la adresa politicienilor care nu mai aveau voie sa fie filmati. pe domeniul public nu se pot pune asemenea interdictii. e o rusine la fel de mare ca sistemul nostru de invatamant. in loc sa ingraditi drepturile persoanelor mai bine ati cauta solutii prin care profesorii sa-si faca cu adevarat meseria.
  • +1 (1 vot)    
    jurnalism in romania (Marţi, 18 decembrie 2007, 12:29)

    vlad [anonim]

    Ce mod de a face jurnalism. Asta a inteles hotnews din acest proiect? Ca un profesor beneficiaza de 1 an concediu o data la 9 ani pentru a lucra in cercetare? Ati studiat cumva legile din alte tari sa vedeti in cate locuri se practica acest lucru?

    Este normal sa puneti in discutie doar drepturile profesorilor? De ce nu discutati si obligatiile acestuia? In fond un profesor studiaza 12 ani + 3-4 ani de facultate + (eventual) 1-2 ani master pentru a beneficia de un salariu (la acelasi nivel de vechime) probabil mult sub cel al doamnei care scrie subtitlu de articol pe site-ul hotnews "Conditii pentru managerului de scoala".

    Asta este ceea ce numiti Dvs. dezbatere publica? Noroc cu utilizatori ca [stefan v] care chiar citesc legile acestea si scriu cateva concluzii coerente nu doar menite sa atraga.
  • +1 (1 vot)    
    vreau si eu bonus (Marţi, 18 decembrie 2007, 12:54)

    adi [anonim]

    sunt programator, lucrez 8,10,12 ore pe zi la calc

    vreau si eu 10 % bonus pentru solicitare neuropsihica si/sau stres ocular:)

    daca chatuiesc cu leana de la HR mi se da bonus ??
  • 0 (0 voturi)    
    pai... (Marţi, 18 decembrie 2007, 16:53)

    denis [anonim]

    pai si daca nu ii filmam fara sa stie ei, cum am avea dovada ca profesorii sunt prosti?! Prostia trebuie filmata, publicata, sa o vada si generatiie viitoare chiar... Eu as zice chiar ca ar trebui filmati obligatoriu, k sa avem si noi cat de cat calitate in invatamant...
  • 0 (0 voturi)    
    Antireforma educatiei! (Marţi, 18 decembrie 2007, 20:15)

    Nadina [anonim]

    Cind o sa includa reforma educatiei si elevul? De reforma din Finlanda o fi auzit ministrul Adomnitei? Vai mama lui! Toata lumea se gindeste la profesori si la elevi... tata mare! Desi nu sunt de acord cu Tariceanu in multe privinde, incep sa-i dau dreptate: "Dacă într-o clasă 50% dintre elevi sunt obligaţi să facă meditaţii în particular, cred că problema nu este a elevilor ci este a profesorilor”...
    Iar interzicerea filmatului mi se pare o mare prostie!!! Infantila! Daca nu se filma pe ascuns cum am mai fi stiut ce profesori execrabili avem? Vai de mama noastra!


Abonare la comentarii cu RSS


Asigurari si Pensii
Gadget




Vremea la


/
Mâine:
|
 Parteneri
Deutsche Welle
RFI
MedLife
WBS
 






Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version