Criterii de departajare la un liceu din Timisoara: Parintii sau bunicii sa fi fost absolventii scolii

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 6 martie 2016, 14:03 Actualitate | Esenţial

Inscriere clasa pregatitoare
Foto: Agerpres
Un liceu de prestigiu din Timisoara a instituit patru criterii de departajare a copiilor care se inscriu in clasa pregatitoare, printre acestea numarandu-se si obligativitatea ca parintii sau bunicii viitorilor elevi sa fi studiat sau sa fi fost cadre didactice la aceasta scoala.

Liceul cu clasele 1-12 Pedagogic este singurul din judetul Timis care a impus patru criterii de departajare a copiilor care se inscriu in clasa pregatitoare legate de istoricul parintilor sau bunicilor cu aceasta unitate de invatamant, micutii trebuind sa indeplineasca cel putin una dintre aceste cerinte pentru a avea prioritate, transmite Mediafax.

Astfel, pentru inscrierea copiilor in clasa pregatitoare, familia acestora trebuie sa faca dovada ca unul dintre parinti sau bunici sa fie sau sa fi fost cadre didactice, ca unul dintre parinti sau bunici lucreaza la Liceul Pedagogic, ca viitorul elev are frati care sunt inscrisi in Liceul Pedagogic, ca bunicii sau parintii au absolvit cel putin ciclul gimnazial al Liceului Pedagogic.

Potrivit inspectorului scolar general al judetului Timis, Aura Danielescu, desi aceste criterii pot fi considerate discriminatorii de catre unii parinti, ISJ Timis a lasat liceul sa impuna propriile reguli din cauza cererii mare de inscrieri in clasa pregatitoare la aceasta unitate de invatamant.

"La Liceul Pedagogic, in acest an, Consiliul de Administratie a propus, pentru intrarea copiilor in invatamantul primar, in clasele pregatitoare, un numar de patru criterii specifice, care vor putea ierarhiza copiii in functie de cumularea unui numar de puncte. Dupa aplicarea acestor criterii specifice, pe locurile ramase libere, daca este cazul, se va aplica acel criteriu de selectie prin tragere la sorti. Sunt criterii care din punctul de vedere al unora pot fi privite ca si criterii discriminatorii, insa colegii de la Liceul Pedagogic s-au consultat inainte de propunerea acestor criterii cu parintii si cadrele didactice, au vizualizat criterii specifice propuse de alte unitati de invatamant din tara cu profil pedagogic care le-au aplicat si in anul anterior. Este primul an in care Liceul Pedagogic propune criterii specifice pentru selectia copiilor in clasa pregatitoare si acest lucru se datoreaza unui aflux foarte mare al elevilor spre a intra in clasa pregatitoare in aceasta unitate de invatamant, care in ultimii ani a acumulat un numar mare de clase, ceea ce nu a mai permis desfasurarea in conditii optime a procesului educativ", a declarat Danielescu.

Anul trecut, Liceul Pedagogic din Timisoara a avut sase clase pregatitoare de cate 25 de elevi. Anul acesta liceul are doar 50 de locuri in doua clase pregatitoare. Din 29 februarie, cand s-a dat startul inscrierilor, si pana in prezent, in clasele pregatitoare ale Liceului Pedagogic s-au inscris 51 de copii.


Citeste mai multe despre   











VIDEO Fiul unui primar din Suceava a luat 10 la romana, la evaluare nationala. Ce au aflat inspectorii cand s-au uitat pe lucrare

DNA verifica lucrarile de la Evaluarea Nationala intr-un oras din Suceava. Lucrarea de la romana, notata cu 10, a baiatului primarului este diferita ca scris fata de cea de la matematica.
3373 vizualizari
  • +9 (13 voturi)    
    nepotism (Duminică, 6 martie 2016, 14:12)

    stefansb [utilizator]

    cu alte cuvinte sunt avantajati copiii cadrelor didactice. Se precizeaz clar ca sunt avantati copiii cadrelor didactice de la liceul respectiv, si copiii si nepotii fostillor absolventi. Liceul fiind pedagogic, majoritatea ceor care l-au terminat, cel putin pe vremuri, au ajuns profesori, la liceul respcetiv sau alte unitati de invatamant. Si, surpriza, inspectoratul scolar, nu are o problema, ca doar inspectoratul scolar reprezinta interesele profesorilor din judet, adica in buna masura....interesele fostilor absolventi ai liceului pedagogic. Ce coincidenta.
    Dar oare inspectoratul scolar nu ar trebui sa fie impartial? De ce nepotul unui profesor trebuie sa fie avantajat? Asta e nepotism pe fata.
    • -1 (3 voturi)    
      Mda, ai si nu ai dreptate.... (Duminică, 6 martie 2016, 20:14)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

      Este clar ca, in general, copilul unui profesor va fi mai bine pregatit si mai atent decat alti copii, din alte medii(Exceptiile confirma regula) - pur si simplu asta este realitatea, nu trebuie sa ne suparam. Pentru nivelul clase si al scolii este un plus.De ce sa intre un derbedeu, copilul unui asa zis om de succes din capitalismul de cumetrie, contra unei spagi (caci precis se va ajunge la spagi consistente) in defavoarea unui copil de profesor???? Daca este vreun copil de exceptie care vrea sa intre la scoala, atunci fiti sigur ca acesta nu va avea probleme in a intra, intrucat se va prezenta foarte bine la examene si , probabil, are si rezultate foarte bune anterioare. Valorile inving intotdeauna orice sistem.
  • -4 (12 voturi)    
    anti olteni (Duminică, 6 martie 2016, 14:13)

    banatul e fruncea [utilizator]

    Cred ca e o masura care vizeaza migrantii economici din oltenia...
  • -12 (18 voturi)    
    Mi se pare corect (Duminică, 6 martie 2016, 15:04)

    Kira Kiralina [utilizator]

    Este foarte corect, cu atat mai mult cu cat familia respectiva este legata afectiv de liceul in discutie, poate ajuta prin educatia elevului in familie la pastrarea unei atmosfere de studiu, a traditiilor liceului, ca in vremurile bune, cum ne amintim cu totii.. Pe vremuri Scoala Normala, era .. normala. Mult succes si felicitari Consiliului de Administratie!
    • +7 (9 voturi)    
      ? (Duminică, 6 martie 2016, 18:53)

      adro [utilizator] i-a raspuns lui Kira Kiralina

      Inteleg ca e un liceu de stat, adica finantat din bani publici, din taxele si impozitele tuturor. Pai ce facem, ne-am facut scoala pe banii altora ca s-o declaram cuibusor privat?
  • +9 (13 voturi)    
    Ia uite unde era (Duminică, 6 martie 2016, 15:29)

    Zummm [utilizator]

    Harvard-ul romanesc :)))
  • +7 (9 voturi)    
    o prostie (Duminică, 6 martie 2016, 17:29)

    danut lupascu [utilizator]

    de asta este si mediocritatea sistemului de invatamant romanesc in ovga
  • +11 (11 voturi)    
    Este ilegal (Duminică, 6 martie 2016, 17:51)

    aniod [utilizator]

    Masura respectiva este ilegala intr-un liceu de stat. La privat o pot aplica.
  • -4 (6 voturi)    
    este vb de o departajare pana la urma (Duminică, 6 martie 2016, 18:25)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    daca este ultimul criteriu pana la urma nu vad care-i problema. liceul a ajuns bun si datorita absolventilor sai asa ca nu cred ca e mare problema daca, ultima pe lista, se afla si asta.
  • +1 (3 voturi)    
    Liga de Loboda (Duminică, 6 martie 2016, 19:39)

    fLoreign [utilizator]

    Au vazut ei cum merge in Liga de Iedera si ce s-au gandit, hai sa intemeiem Liga Romaneasca de Loboda!
  • +1 (1 vot)    
    da' inaintasii aveau carnet rosu !? (Duminică, 6 martie 2016, 20:10)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    deci in invatamantul de stat au prioritate la inscriere nepotii si stranepotii fostilor ilegalisti, si asta unde !? in orasul care a cerut politicienilor aplicarea pct. 8 de la Timisoara ! rusine.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu Inteleg (Duminică, 6 martie 2016, 21:35)

    so_what [utilizator]

    Imi e greu sa inteleg revolta unora dintre voi, desi sunt de acord ca regulile nu sunt perfecte, iar cu una dintre ele nu sunt de acord nici eu.

    Dar aici vorbim de clasa pregatitoare. Ideea unui examen e exclusa si mi s-ar parea igrozitoar daca s-ar ajunge vreodata acolo. Atunci macar sa facem viata mai usoara parintilor:

    - hai sa nu obligam parintii sa alerge la doua licee diferite, daca putem evita asta

    - iar daca un parinte lucreaza deja acolo, si se presupune ca la inceperea orelor el e deja prezent, i-ar fi aproape imposibil sa isi poata duce copilul in alta parte

    Cu celelalte doua regului nu sunt 100% de acord, dar strict pentru un liceu Pedagogic, mi se par rezonabile. Nu as fi de acord cu o generelizare a acestor reguli.
    Si apropo, acestea imi aduc mai mult aminte de sistemul de invatamant american, bazat pe traditie si atasament fata de scoala pe care ai urmat-o, decat de cel comunist.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi