DOCUMENT Lumea manualelor scolare de azi - un univers de secol XIX, unde femeile gatesc si tatii nu exista. O analiza a Facultatii de Sociologie asupra manualelor

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Vineri, 3 iulie 2015, 19:08 Actualitate | Esenţial

Lumea manualelor scolare
Foto: Raportul Alice in Tara Manualelor
Lumea manualelor scolare este anacronica - provine, prin texte si imagini, uneori chiar din secolul al XIX-lea. Concluzia apartine cercetarii "Alice in Tara Manualelor", o analiza a abecedarelor lansata astazi de Facultatea de Sociologie a Universitatii Bucuresti. Ce au gasit autorii studiului, in mare parte din manuale? Ocupatii stereotipe, imagini "uniforme" ale femeilor, care sunt infatisate ca invatatoare, asistente si mai ales ca gospodine, la cratita. Baietii, pe de alta parte, pot visa la orice meserie. Lipseste aproape total tehnologia de care suntem inconjurati, insa avem o avalansa de stropitori, furci, coase si fusuri.

"Problema apare prin felul in care manualele ii invata pe copii sa-i vada pe cei din jur. Prin grila de perceptie pe care o impun asupra lumii", avertizeaza Cosima Rughinis, coordonatoare a Master of Sociological Research. Aceasta atrage atentia ca "manualele pot fi o cauza a abandonului scolar, deoarece nu sunt bine racordate cu ceea ce ii intereseaza pe copii". "Daca manualele sunt tot cu furca si fuiorul, atunci incurajeaza plictiseala, dezinteresul copilului - ceea ce devine inca o problema care poate sa duca la abandon scolar", explica profesoara Cosima Rughinis.

Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala din cadrul Universitatii din Bucuresti a lansat vineri, 3 iulie 2015, raportul de cercetare "Alice in Tara Manualelor" - un studiu asupra manualelor scolare de Comunicare in limba romana si de Educatie civica, pentru clasele I - IV. Analiza a fost realizata in perioada octombrie 2014-mai 2015, de o echipa de profesori si studenti din Departamentul de Sociologie. Metoda de cercetare a fost analiza de continut.

UBLICITATE
Concluziile raportului de cercetare, pe scurt:
  • Specialistii au examinat textele si ilustratiile din manuale si au concluzionat ca, "prin personaje si tehnologii, lumea manualelor scolare ramane ancorata in trecut, in perioada comunista sau chiar a secolului al XIX-lea".
  • Personajele din manuale "sunt puternic stereotipizate: bunicii sunt sedentari si nu aud bine, femeile sunt mai ales mame care pregatesc masa, invatatoare sau doctorite - in timp ce barbatii apar intr-o diversitate de meserii, dar prea putin ca tati".
  • "Aceste tendinte generale ascund insa o diversitate considerabila a manualelor - unele carti fiind mai apropiate de vietile actuale ale copiilor", se arata in concluzii.
  • "Abecedarele digitale din 2014 aduc o imbunatatire in reprezentarea tehnologiei - fiind insa limitate la ilustratii ale calculatorului. Dispozitivele mobile (tablete, telefoane mobile) si alte tehnologii sunt foarte rar incluse. In cele 6 abecedare digitale publicate in 2014 am gasit 19 ilustratii care prezinta un calculator".
  • Daca in manualele de pana in 2013 "copiii care ating calculatorul sau lucreaza cu el sunt dominant baieti", autorii studiului remarca la noile manuale digitale o distributie echilibrata si egalitate de gen
  • In manualele vechi, "adesea personajele lucreaza cu stropitori, tabla neagra cu creta, telefoane cu disc precum si andrele sau fus - tehnologii ale secolelor precedente."
  • "Toate personajele din manualele de educatie civica pentru clasele a III-a si a IV-a care au profesiuni legate de stiinta, filozofie, literatura sau arta sunt barbati (cu exceptia Isadorei Duncan, dansatoare)."
  • "Chiar si in abecedarele digitale din 2014 doar o singura mama ilustrata apare ca avand o ocupatie (anume profesoara) - fiind mult mai frecvente aparitiile mamelor in bucatarie."
  • "In contrast marcant cu simbolurile vestimentare actuale ale feminitatii si masculinitatii, doar 5% dintre personajele feminine din abecedare poarta pantaloni - creand un portret vizual anacronic al fetelor si femeilor.
  • O activitate frecventa a fetelor consta in udatul florilor - creand un portret tip al 'fetitei cuminti'".
  • "In ceea ce priveste abecedarele digitale din 2014, recomandarile Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii privind o reprezentare mai echilibrata a masculinitatii si feminitatii au ramas fara efect. Tatii continua sa fie prezentati ca parinti mai putin importanti, iar mamele sunt descrise ca fiind esentialmente parinti, ipostaza lor cea mai relevanta fiind efectiv la cratita - fara nicio ironie."
  • "Persista stereotipurile ocupationale: in toate abecedarele digitale am gasit o singura mentiune verbala explicita a profesiunii unei mame, anume profesoara. Altminteri, mamele exceleaza in bucatarie, existand diverse ilustrari ale felurilor in care gatesc si servesc mancare."
  • "In manualele de educatie civica de clasa a IV-a, lectia privind 'Conducatorul grupului' este adesea dominata de personaje masculine - copiii avand de ales ca lider al clasei, in textele prezentate, chiar si intre trei baieti.
  • Autoritatile statului sunt dominant prezentate prin personaje masculine; la fel si figurile marcante ale istoriei Romanie. Personajele feminine par sa aiba autoritate si prestigiu doar in familie si in sala de clasa."
  • "Bunicile sunt personaje cantonate in lumea povestilor si in amintiri - atunci cand nu croseteaza. Bunicii sunt sfatosi si adesea citesc ziarul. Nici bunicile, nici bunicii nu au profesiuni, fiind definiti exclusiv de statutul lor familial. De regula bunicii sunt sedentari, poarta ochelari si se intampla destul de des sa nu auda bine. In ansamblu, exista foarte putine reprezentari ale unor bunici care isi traiesc viata activ si divers, conform practicilor actuale de petrecere a timpului."



Descarca de aici raportul integral


Cele mai importante declaratii de la conferinta de vineri de lansare a raportului de cercetare

Marian Preda
Foto: Agerpres
Marian Preda, decanul Facultatii de Sociologie si Asistenta Sociala:
  • Sa ne imaginam ca, plecand de acasa, unde avem calculator, internet, telefon mobil, mergem la serviciu si acolo trebuie sa facem calculele cu o socotitoare cu bile, sa scriem mesajele catre sefi sau catre subalterni cu creta pe tabla sau cu stiloul pe hartie si sa vorbim despre teme care nu ne preocupa in viata de zi cu zi
  • Dupa aceea ne intoarcem acasa, in zona noastre de confort si de conexiune cu lumea, si ar trebui sa fim foarte fericiti si de-abia sa asteptam sa mergem a doua zi din nou la acelasi serviciu
  • Si acum sa ne mutam putin in lumea copiilor nostri. Pentru ei, scoala este echivalentul functional al serviciului pentru adulti.
  • Si ei au acasa si pe telefonul cu care se plimba internet, care le deschide accesul la o intreaga lume, si ei au televizor, si ei au tableta
  • Si merg la scoala si vad niste manuale ca acestea pe care le-au studiat colegii mei, in care fotografiile sunt din secolul XX, cateodata chiar din secolul XIX, in care bunica toarce din furca, in care se recolteaza graul cu secera si mai nimic nu este apropiat de lumea in care traiesc ei.
  • De ce ar fi motivati? Si atunci sa nu ne miram ca in studiul PISA din 2012 copiii romani sunt cei mai demotivati in privinta studierii anumitor materii in scoala
  • Sa nu ne miram ca romanii prezentati la 60 de ani in unele manuale, femeile, dar si barbatii, sunt preponderent inactivi in fotografii si arata ca persoane de 80-90 de ani
  • Sa nu ne miram ca femeile in mare parte nu intra in viata politica, in viata cetatii, raman casnice, daca in manualele noastre, de pe care si ele au invatat, femeile sunt prezentate preponderent udand flori, facand mancare si in alte astfel de ipostaze
  • De aceea, colegii mei, care au realizat acest studiu cu scopuri didactice, pentru facultate, au hotarat sa-l facem public. L-am trimis la Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD), o sa-l trimitem la Ministerul Educatiei, pentru ca este nevoie de o schimbare majora in calitatea si continutul manualelor din Romania
Cosima Rughinis, Marian Preda si Raluca Popescu
Foto: Agerpres
Raluca Popescu, conferentiar la Departamentul de Sociologie:
  • Metoda de cercetare a fost analiza de continut. Ne-am uitat la fotografii, la ilustratii si la text efectiv. Am luat chiar cateva dintre aceste manuale si le-am analizat mai in profunzime, asa-numite studii de caz. Pe cele mai multe, doar le-am trecut in revista si pe o grila de analiza cu cateva criterii le-am cuantificat.
  • Ce a rezultat: Este o lume anacronica, o lume clar ancorata in trecut, de secol XX, chiar uneori de secol XIX, in primul rand prin personajele prezentate si prin activitatile pe care le desfasoara personajele astea
  • Inclusiv textele literare sunt din autori de secolul XIX si prea putin din secolul XX, ca sa nu mai vorbim de secolul XXI
  • Ce fel de tehnlogie este prezentata: cam in toate manualele investigate, se scrie pe tabla. Nu e nici macar un clipboard. Alte instrumente prezente in ilustratii: fusul, coasa, sapa, grebla. E o lume la care copiii nu sunt expusi in viata de zi cu zi. Calculatoarele, lucru de care probabil se lovesc ei cel mai des, practic nu exista sau exista in manualele mai noi.
Adela Sevastre, studenta participanta la cercetare:
  • Am analizat 10 abecedare, incepand cu cel comunist, din 1987, si terminand cu cele digitale, dupa 2014. Am insumat 1.600 de ilustratii analizate in cadrul acestui proiect.
  • Numarul de personaje masculine este usor mai ridicat decat cel al personajelor feminine. Diferenta nu este foarte mare, astfel ca discriminarea de gen nu se petrece din punct de vedere numeric neaparat.
  • O problema ar fi grupurile minoritare care sunt slab reprezentate. Ce inseamna grupuri minoritare: pe langa alte etnii, mai avem doua-trei cazuri de copii cu dizabilitati, in scaun cu rotile, si am inclus aici, dupa o analiza, si copiii care poarta ochelari pentru ca numarul aparitiei lor este foarte mic. Nu am intalnit un copil cu probleme de greutate, nu am intalnit copii cu aparat dentar sau cu alte probleme care fac parte din viata lor. Copiii sunt astfel uniformi
  • Fetele sunt foarte cuminti si de foarte multe ori cicalitoare. Apar intotdeauna pe langa baieti si le spun ce sa faca: nu e bine sa faci aia, nu e bine sa treci pe rosu, nu iti bate colegul, iar la un moment dat un baietel ii spune unei fete: dar mai lasa-ma in pace!
  • Una dintre activitatile preferate ale fetelor, dupa cum reiese din manuale, este udatul florilor. Apar in aceasta ipostaza, cu stropitoarea in mana, in toate abecedarele.


  • Femeile, care sunt de obicei mame, apar cel mai des in bucatarie gatind, avand in grija de copii sau sunt invatatoare sau doctorite - cele mai frecvente ipostaze.
Cosima Rughinis
Foto: Agerpres
Cosima Rughinis, coordonatoare a Master of Sociological Research:
  • Una dintre sectiunile si temele in care diferentele de gen apar foarte clar se refera la ocupatii si cum copiii invata prin intermediul manualelor care sunt ocupatiile legitime, obisnuite, pentru fete, pentru baieti. Ceea ce am putut observa este ca in toate manualele, cu putine exceptii, ocupatiile sunt alocate rigid, stereotipic. Logica nu este neaparat cea pe care o vedem in jurul nostru.
  • Ceea ce este foarte interesant pentru noi ca parinti si profesori este ca in continuare in manualele noastre stiinta si tehnologia sunt ilustrate ca fiind pentru baieti.
  • Personajele masculine au ocupatii foarte variate. Din acest punct de vedere, personajele masculine mie imi plac, sunt frumos realizate si eu, ca mama de baieti, m-am bucurat.
  • Dar daca as fi avut o fata, n-as mai fi fost la fel de incantata, pentru ca ocupatiile prezentate pentru femei sunt uniforme: invatatoare, din cand in cand doctorita, din cand in cand bibliotecara.
  • In rest, in bucatarie, asa cum se spune, la cratita, dar asta nu e deloc ironic, ceea ce va spun este efectiv descriptiv: la cratita, la propriu. Barbatii vedem ca pot sa fie laboranti, meteorologi, tamplari, inotatori, cercetatori. 


  • Nu o sa gasiti vreo fata care sa fie implicata in mod vizibil intr-un proiect de stiinta.
  • Exista o repetitie a ipostazelor femeii in profesiunii ale grijii. Femeile apar eminamente ca avand grija de copii. E bine sa aiba grija de copii, e minunat, poate ca si barbatii ar putea sa apara mai des ca avand grija de copii si uniformitatea sa fie mai mica.
  • Problema nu este cu ceea ce se spune despre personajele feminine, se spun doar lucruri bune, fiindca e grozav sa fii mama, e grozav sa fii bunica, invatatoare. Problema deci nu e cu ce se spune, problema e cu ce nu se spune si problema e cu ce se repeta pana la plictiseala.
  • Majoritatea autoarelor manualelor sunt femei - este o lectie simptomatica pentru lipsa de atentie la nivel social acordata problemei egalitatii de sanse. Cand nu exista atentie, in mod statistic apar si astfel de anomalii.
  • Nu este o chestiune de rea-vointa, nici macar nu reprezinta societatea romaneasca in niciun fel. Apare efectiv din lipsa de preocupare si, de asemenea, din inertia in care sunt elaborate manualele
  • Cel mai grav mi se pare ca nu este incurajata gandirea critica a copiilor si imaginatia, mai ales pentru fete. Este o ingradire foarte puternica a imaginatiei copiilor, prin faptul ca lucrurile in care ei chiar isi investesc imaginatia de zi cu zi, de exemplu jocurile pe calculator, nu sunt abordate, si prin faptul ca imaginile sunt atat de plictisitoare si monotone: aceleasi mame, aceleasi bunici, aceleasi fusuri, tricotari.
  • Curriculumul este complet neutru, in ceea ce priveste genul, cu exceptia manualelor de Istorie, in care sunt incluse explicit personaje feminine.
  • Dar in celelalte manuale este la latitudinea autorilor de manuale sa reprezinte personajele feminine mai mult sau mai putin, sa reprezinte varstnicii intr-un fel sau altul, sa reprezinte copiii cu dizabilitati intr-un fel sau altul sau tehnologia.
  • Putem ca spune ca asta este o problema a curriculumului, tocmai pentru ca nu da nicio sugestie, nu aduce aceasta problema in atentia publica si nu exista nici standarde minimale pentru ilustrarea diversitatii si pentru ancorarea in prezent.
  • Nu am realizat o ierarhizare a manualelor si scopul studiului este mai ales sa aduca in atentia publica aceasta problematica.
  • Cea mai mare paguba pe care aceste reprezentari o produc nu este neaparat in modelele de rol care le sunt inspirate copiilor. Si fetele invata ca pot sa fie oameni de stiinta sau pot sa fie bucatari, tamplari. Problema apare prin felul in care manualele ii invata pe copii sa-i vada pe cei din jur. Prin grila de perceptie pe care o impun asupra lumii.
  • Si din acest motiv copiii invata in scoala ca daca vad o femeie care este om de stiinta, ea pare mai putin credibila, daca vad o femeie care este politician sau persoana in varsta care este om de stiinta pare mai putin credibila.
  • Cea mai mare problema nu este aceea a insuflarii unor modele de rol, deoarece copiii isi iau modelele de rol din multe surse: si din filme, de la parinti. Problema este ca aceste manuale creeaza un filtru prin care copiii interpreteaza realitatea si fac ca anumite personaje sa fie mai putin credibile, sa nu para la fel de autentice, la fel de puternice: vorbim despre persoanele in varsta, care isi pierd din credibilitate in orice ar face, mai putin bunici pe canapea, si vorbim mai ales despre femei.
  • Manualele pot fi o cauza a abandonului scolar, deoarece nu sunt bine racordate cu ceea ce ii intereseaza pe copii. Studiul nu documenteaza o legatura stransa cauzala, dar daca discutam, cred ca este clar la nivelul intelegerii noastre ca niste manuale mai interesante ii fac pe copii sa fie mai implicati. Poate ii antreneaza si pe parinti un pic sa vada: ce scrie la voi, in manual, acolo.
  • Pe cand, daca manualele sunt tot cu furca si fuiorul, atunci incurajeaza plictiseala, dezinteresul copilului - ceea ce devine inca o problema care poate sa duca la abandon scolar.
  • Cel mai important ar fi ca Ministerul Educatiei sa isi asume un set minimal de standarde, pe care sa il solicite autorilor de manuale, privind reprezentarea unei diversitati de personaje, atat in ceea ce priveste varsta, genul, diferite alte tipuri de diversitati, etnice, de abilitate si dizabilitate.

Raportul Integral Alice in Tara Manualelor



Citeste mai multe despre   











VIDEO Fiul unui primar din Suceava a luat 10 la romana, la evaluare nationala. Ce au aflat inspectorii cand s-au uitat pe lucrare

DNA verifica lucrarile de la Evaluarea Nationala intr-un oras din Suceava. Lucrarea de la romana, notata cu 10, a baiatului primarului este diferita ca scris fata de cea de la matematica.
25547 vizualizari
  • +3 (25 voturi)    
    Generatii indobitocite (Vineri, 3 iulie 2015, 19:32)

    Daniels22026 [utilizator]

    Intr-adevar, manualele comuniste sunt factori de inapoiere a tarii. Nedreptatea si prejudecatile sunt insuflate din frageda copilarie. Comunismul ne-a inveninat tara. Si nici astazi, dupa 25 de ani, inca nu ne-am eliberat de sub prigoana ideologica a generatiilor indobitocite.
    • -1 (21 voturi)    
      Si cine ii face mâncare celui de la ciclul primar? (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 3:21)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      Elevul de la clasele I-IV, în cele mai frecvente situații, o vede pe mama sau bunica sa făcând mâncare. Ce poze doriți sa apară în abecedare? Tata gătind și mama trimisa în judecata pentru fraude economico financiare?!

      Nu au nimic manualele decât în imaginația voastră, a celor care criticați sperând ca veți fi băgați în seama.
      • +2 (12 voturi)    
        serios? (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 10:31)

        Ciprian [anonim] i-a raspuns lui dumitrica

        Ai vreo analiză statistică să știi cine face mâncare?
        Când plecam la școală în 1 - 4 tata îmi punea pachețelul, mama începea lucru mai devreme.
        Când veneam, de multe ori tata îmi dădea de mâncare - deși de gătit se ocupa (mai mult) mama.

        Cred ca realitatea e mai complexa decât atât și doar pentru că tu idealizezi viziunea pășunist-misogină a bunicilor, nu înseamnă că așa e bine.
        • +1 (5 voturi)    
          copy/paste (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 17:25)

          AnderT [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian

          nimic regandit ci doar copiat, colorat mai frumos si gata cartea....
        • +2 (8 voturi)    
          Asa, si? (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 23:28)

          Skipper1 [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian

          Tu faci parte din minoritate. Si ce-i cu asta?
          Realitatea e mai complexa decat experienta ta personala. Si doar pentru ca tu imbratisezi spalarea ideologica a creierului, nu inseamna ca asa e bine. Cel putin viziunea bunicilor a functionat, la cine a vrut sa functioneze. "Egalitatea de gen" nu a dus decat la distrugerea familiei si a vietii copiilor.
      • +5 (11 voturi)    
        Minciunica (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 10:39)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Mama si bunica isi petrec o treime din viata dormind. Oare somnul nu trebuia surprins in manualele de clase primare? Tata se duce zilnic la toaleta. Nici asta nu e important? Dar oamenii fac si mult sex. Oare nu erau necesare niste poze reprezentative?

        Dar prostia omeneasca, furtul si crima, mInciunile si betiile, nepasarea si reaua vointa, nedreptatile si prejudecatile, nici astea nu merita surprinse pentru manualele copiilor mici?

        Nu te supara Dumitrica. Tu habar n-ai cum e sa nu fii inghesuit mintal si spiritual. Ti-ar fi trebuit un dram de suflet ca sa intelegi frazele mele. Dar eu ti-am daruit cu generozitate cateva secunde de raspuns, desi sunt sigur ca nu vei pricepe nimic.

        Fii si tu mai generos! O zi buna iti doresc.
        • +3 (3 voturi)    
          ar trebui si somnul, etc. surprins in manuale (Duminică, 5 iulie 2015, 13:13)

          alexnicolae [anonim] i-a raspuns lui Daniels22026

          @Minciunica. Ar trebui si somnul, etc. surprins in manuale.

          E relevant pentru starea educatiei din Romania, tocmai faptul ca NU ti se par de la sine inteles ca ar trebui sa apara. Deci activitati zilnice, normale, reale nu ti se par importante? E incredibil.
  • +4 (6 voturi)    
    ... (Vineri, 3 iulie 2015, 19:40)

    tirolez [utilizator]

    Poate sunt manuale mai vechi. Cele noi(cls 1-2) mi s-au parut chiar frumoase si la romana si la matematica. Le puteti gasi si online in varianta electronica.
    • +3 (11 voturi)    
      Aici nu se discuta daca sunt frumoase (Vineri, 3 iulie 2015, 20:57)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Aici se discuta ce contin. Iar in ce priveste vechimea, doar au zis ca au analizat si unele mai vechi. Problema e insa cu cele noi, folosite acum. Chiar sunt si eu curios cum arata si ce contin. Zici ca pot fi gasite si on-line, poti te rog sa dai un link?
      • +6 (10 voturi)    
        Da (Vineri, 3 iulie 2015, 22:44)

        Clop [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        Cel mai bine ar fi sa cititi studiul de cercetare - Alice in Tara Manualelor/ http://researchmaster.ro/alice

        http://www.contributors.ro/administratie/educatie/elevii-captivi-intre-logica-clopo%C8%9Belului-%C8%99i-plictiseala-lumii-din-manualele-%C8%99colare/


        Eu l-am citit astazi si l-am gasit foarte bine argumentat si, deci, intemeiat.

        Ma intreb daca sunt necesare ilustratiile din abundenta pentru elevii care au depasit clasele primare. Cu siguranta nu pentru gimnaziu - in gimnaziu conteaza cum este structurata informatia si, de asemenea, tipurile de dezbatere la clasa.
  • +4 (22 voturi)    
    Într-o familie obișnuită de români ... (Vineri, 3 iulie 2015, 20:16)

    Harald [utilizator]

    mama gătește, iar tatăl repară mașina. Nu merg amândoi în studio la Antena 3, că asta nu e activitate casnică pentru oameni obișnuiți.

    Furca și fuiorul sunt în mod evident anacronice, dar hai să nu prezentăm în manualele școlare familii precum cele din interviurile de la BBC Radio Nottingham: doi bărbați căsătoriți între ei și copilul născut de o mamă-surogat. Prea multă modernitate strică totuși.
    • +1 (19 voturi)    
      De ce, ce strica? (Vineri, 3 iulie 2015, 22:34)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      Poti preciza? Vezi ce am spus si mai jos. E o realitate, buna , rea exista. Si nazismul, comunismul sunt rele (si multe altele...), dar asta nu inseamna ca trebuie sa le ascundem si sa nu invatam despre ele.
      • +4 (14 voturi)    
        Nevoia reală de identitate, inclusiv sexuală (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 12:37)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        O persoană confuză în privința identității sale sexuale nu este un câștig pentru societate. Copiii sunt în procesul formării unei identități, inclusiv a celei sexuale. De asta nu facem școala la 60 de ani, ci la 10 ani.

        A inocula copiilor confuzia inconștientă asupra identității lor sexuale clare va umple spitalele de psihiatrie peste 30-40 de ani. În realitatea ta bună și rea există și tâlhari, există și violatori, există și decapitări în public etc. Dar nu le prezentăm copiilor de 7-8 ani, pentru că le vor considera modele acceptabile, dată fiind absența discernământului specifică vârstei. De asta majoratul e la 18 ani și nu la 7 ani.
        • -1 (7 voturi)    
          de unde atata confuzie?.. (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 13:50)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          exista studii peste studii despre influenta parintilor homosexuali asupra copiilor. rezultatele? copiii nu devin homosexuali. nu ca ar fi fost ceva surprinzator.. doar maimutele cu buletin mai cred ca orientarea sexuala se dobandeste din manualele scolare. ba chiar mai mult, concluzia studiilor este ca, surprinzator, acesti copii din cupluri homosexuale au o viata mai buna. motivul este evident: sunt parinti care si-au dorit un copil atat de mult incat au trecut peste piedicile naturale. de cealalta parte, o gramada de copiii se nasc din cupluri heterosexuale fara sa fie doriti.. si ajung pe strazi sau mai rau.
          • +3 (7 voturi)    
            O viață mai bună decât cine ?! (Duminică, 5 iulie 2015, 0:25)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Cât de ruptă de realitate tre'să fie o persoană ca să afirme: ”concluzia studiilor este că ... acești copii din cupluri homosexuale au o viață mai bună”.

            Mai bună decât cine sau decât ce? Asta a fost tot ce lipsea speciei umane pentru a asigura o viață bună copiilor, cuplurile homosexuale?

            Care ”grămadă de copii” ajung pe străzi? Așa se împarte lumea pentru tine, în copii crescuți în cupluri hetero care ajung pe străzi, respectiv copii crescuți în cupluri homo care ”au o viață mai bună”?!

            Dacă există ”studii peste studii” care demonstrează asta, să și le demonstreze ei unul altuia :)
            • -2 (4 voturi)    
              De ce e rupta de realitate? (Luni, 6 iulie 2015, 17:24)

              LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Harald

              Marea majoritate a cuplurilor homosexuale care adopta copii sunt instarite sau chiar foarte bogate. Deci e normal ca, procentual, copiii lor sa o duca mai bine, avand inclusiv acces la o educatie superioara. In cuplurile heterosexuale intra si cele din Somalia, Etiopia, tarile arabe... Vrei sa zici ca acei copii o duc mai bine? De asta studiul zice bine ca procentual copiii din cuplurile homosexuale o duc mai bine.
        • -1 (3 voturi)    
          Dar unde se spune ca trebuie prezentate la 7 ani?? (Luni, 6 iulie 2015, 14:49)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Ca nu am vazut nicaieri ce o sa contina manualul de clasa I asa cum nu am vazut nici pe cel de de clasa a IX-a sau a XII-a!
    • 0 (6 voturi)    
      o familie de amarati.. (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 9:52)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      intr-o familie de clasa mijlocie din orice tara, tatal duce masina in service si masa este gatita impreuna.
      • +3 (9 voturi)    
        Mai bine vezi cum e în România (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 14:31)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Corectitudinea politică a spălat mințile tuturor, se pare. Însă realitățile dintr-o societate obișnuită nu țin de link-uri, studii și citate. Indiferent ce pretinde o armată de hipsteri-troli pe care nu-i plătește nimeni, însă simt nevoia să-și valideze inepțiile din propria minte confuză. Sau CONFUZĂ, ar spune un psiholog :)

        În cele mai multe familii din România, Germania sau UK, femeile se ocupă în mai mare măsură de treburile casnice, inclusiv gătit. Și presupun că în Spania, Italia și Grecia e chiar mai mare contribuția femeilor. E nevoie de persoane complet spălate pe creier ca să pretindă că gătitul este împărțit 50-50 între mamă și tată în majoritatea familiilor.
        • -1 (7 voturi)    
          deh, unde nu-i creier.. (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 20:15)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Oare de ce este perfect acceptabil intr-o societate atat inapoiata cum e Romania ca bucatarii din restaurante sa fie barbati, dar in familie sa gateasca cu preponderenta femeile? raspunul este evident - functioneaza in continuare modelul ortodox de discriminare a femeilor. Barbatul nu poate gati pentru ca-l doare'n cot?.. sau pentru ca e prea prost?.. In clasa de mijloc femeile educate castiga aproape la fel de mult ca barbatii. De ce ar sta acasa sa gateasca? De ce ar avea mai mult timp liber, daca au un loc de munca, la fel ca barbatii?
          Concluzia? Accepta inconstient rolurile impuse de societate doar femeile care inca nu au reusit sa evolueze (prin educatie) peste nivelul generatiei anterioare. Restul aleg.
          • +3 (7 voturi)    
            Bărbații nu sunt un fel de femei :) (Duminică, 5 iulie 2015, 0:34)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            și nici femeile un fel de bărbați, indiferent ce pretinde propaganda gay. Iar aici nu discutăm despre cum ți-ar plăcea ție să fie, ci despre situația concretă din familiile românești, pentru că asta ar trebui să reflecte manualele.

            Un bărbat cu stimă de sine nu se angajează casieră la Kaufland, există întotdeauna job-uri mai solicitante, dar de 5 sau 10 ori mai bine plătite. La fel și în casă sau în gospodărie, există întotdeauna treburi mai grele decât gătitul, pentru cineva crescut într-o familie normală. Iar majoritatea românilor sunt crescuți în familii normale, așa ajung femeile să gătească în familie mai frecvent decât bărbații. Pentru că e una dintre muncile casnice mai ușoare.
  • -1 (27 voturi)    
    Eu nu zic ca manualele nu sint proaste/anacronice (Vineri, 3 iulie 2015, 21:32)

    squizzy [anonim]

    Dar cind acestea sint "analizate" de pe pozitii neomarxiste de niste sociologi obsedati de corectitudine politica si egalitati care exista doar in capetele lor ideologizate, iar lumea se ia dupa "studiile" lor, sa nu te miri daca o dai de gard (ca natiune) inca o data, inca si mai rau decit sub conducerea "inteleapta" a marxistilor de ieri, alaltaieri.

    Sociologii sint azi ceea ce erau propagandistii si activistii comunisti pe vremea lui Ceausescu. Aia marxisti, astia neomarxisti. Nici unii, nici altii nu munceau/muncesc, ci au trait/traiesc din datul din gura. Nimeni, in afara de statul care e obsedat de spalarea creierelor copiilor, nu are nevoie, nu angajeaza si nu plateste sociologi. Ati auzit de vreun intreprinzator ca ar avea in organigrama posturi pentru sociologi? Ce sa faci cu niste indivizi care nu au nici o meserie si nu sint in stare sa produca nimic altceva decit parerisme si gargara ideologica falimentara?
    • 0 (16 voturi)    
      Simteam eu ca lipseste ceva (Vineri, 3 iulie 2015, 23:07)

      squizzy [anonim] i-a raspuns lui squizzy

      Daca ne uitam pe documentul Scribd, observam ca, alaturi de Cosima Rughiniș si Raluca Popescu, mai avem un nume: Laura Grünberg, care nu e nici macar amintita in articol.

      Noroc cu platforma Contributors, unde lucrurile sint puse la punct. Vezi articolul "Elevii – captivi între logica clopoțelului și plictiseala lumii din manualele școlare", semnat Laura Grunberg si Cosima Rughinis, din care aflam pe ce lume sintem:

      "Laura Grunberg este socioloagă, scriitoare, profesoară și activistă în mișcarea de femei din România. Licențiată în matematică a obținut doctoratul în sociologie. A publicat în zona sociologiei genului, sociologiei corpului și sociologiei educației. Este prof. asociat la Universitatea București, Facultatea de Sociologie și Asistență Socială și la SNSPA. A fost o bună perioadă de timp coordonatoare de programe la Centrul European UNESCO pentru Învățământ Superior (UNESCO-CEPES)."

      E, acum sper ca tabloul e mai complet si imaginea mai clara.
      • +6 (20 voturi)    
        Da, mult mai clar asa... :-) (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 1:34)

        Despre Laura [anonim] i-a raspuns lui squizzy

        PC e o tehnica inventata de Scoala de la Frankfurt: "Corectitudinea politica este marxism cultural, un regim de pedepsire a celor cu pareri diferite si de stigmatizare a ereziilor sociale la fel cum Inchizitia pedepsea erezia religioasa. Caracteristica sa distinctiva este intoleranta."

        Corectitudinea politica incearca sa impuna o uniformitate de gindire si de comportament, adica are o natura totalitara. Radacinile ei sint intr-o versiune de marxism care urmareste inversarea radicala a culturii traditionale cu scopul de a crea o revolutie sociala. Corectitudinea politica este cea mai noua fatza a marxismului, care incearca in continuare sa submineze valorile Occidentale. Prin anii '60-'70 a patruns in scolile si universitatile americane, iar in jur de 1990 a izbucnit in toata presa de stinga. Ulterior s-a contaminat si Europa.

        Marxistii "moderni" au exact acelasi obiectiv ca si predecesorii lor: crearea Paradisului Marxist. Difera doar abordarea: de la marxismul economic s-a trecut la marxismul cultural (marxism translatat de la termenii economici la termenii culturali). La fel cum in marxismul economic clasic anumite grupuri (muncitorii si taranii) sint a priori bune si alte grupuri (burghezia si detinatorii de capital) rele, in marxismul cultural anumite grupuri sint bune - feministele, negrii, musulmanii, evreii, hispanicii, homosexualii, tiganii. S-a postulat ca aceste grupuri sint "victime" si de aceea in mod automat bune, indiferent ce ar face unii dintre ei. In mod similar, s-a postulat ca barbatii albi, heterosexuali si crestini sint rai, devenind astfel grupul echivalent burgheziei in marxismul economic.

        Asa au aparut feminismul radical, departamentele de studii asupra femeilor, asupra gay-ilor, asupra negrilor, victimizarea feminista, miscarea pentru drepturile homosexualilor, statisticile inventate, rescrierea istoriei, cererile imperative, asa au aparut "perversitatea polimorfa" si "eliberarea sexuala", (Marcuse), “hate crimes”, "affirmative action".
        • +3 (7 voturi)    
          am (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 10:46)

          bec [utilizator] i-a raspuns lui Despre Laura

          copiat textele dvs si ale dlui squizzy spre a le trimite prietenilor mei. Sint mult mai bune decit ale majoritatii publicistilor de meserie. De fapt doar la patapievici si traian ungureanu am mai gasit texte la acest nivel. Felicitari si mai astept si altele.
        • 0 (4 voturi)    
          Efectele neomarxismului asupra familiei in USA (Luni, 6 iulie 2015, 7:03)

          squizzy [anonim] i-a raspuns lui Despre Laura

          In America, familia s-a dezintegrat. In timp ce nasterile in afara casatoriei in anii 1950 erau rare, azi 41% din toti copiii americani sint nascuti in afara casatoriei, iar Hollywoodul celebreaza acest stil de viata. Jumatate din copiii nascuti in America de femeile sub 30 de ani sint ilegitimi. 3 din 10 copii albi se nasc in afara casatoriei, la hispanici rata e de 53%, iar la negri 73%. Copiii din familii dezintegrate sint de multe ori mai susceptibili decit ceilalti de a abandona scoala, de a consuma droguri, de a se asocia in gasti, de a comite crime, de a sfirsi in inchisori, de a-si pierde sufletul si de a produce inca o generatie de suflete pierdute.

          Tarile mor lent. Cei care traiau in timpul declinului Romei probabil ca nu aveau habar ca ceva rau se petrecea. Declinul s-a intins pe vreo doua sute de ani. Oricare din cei care au trait in timpul declinului au vazut doar o mica parte din ceea ce se petrecea si probabil ca nu au realizat nici o clipa ca asta ar fi fost altceva decit ceva obisnuit.

          Mai adaug doar observatia lui Patrick J. Buchanan, la fel de potrivita si pentru USA: "The Faith is Europe, Europe is the Faith, wrote Hilaire Belloc. And when the faith dies, the culture dies, the civilization dies, and the people die. So historians and poets alike have written."
    • +6 (10 voturi)    
      CEL MAI TARE MĂ AMUZĂ (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 9:28)

      pointless man [utilizator] i-a raspuns lui squizzy

      comentariul imaginii de la pag.24 (Ilustrația 16. Figuri marcante ale națiunii române, Educație civică, D. Radu, Aramis, p. 48:
      „Nu îl ultimul rând, toate figurile care ilustrează capitolul „Patrie și patriotism” sunt masculine, de la Decebal la… Churchill.”

      Alouuu ! Schimbați diopriile - nu e vorba de Churchill ci de ...SADOVEANU.

      Feminismul militant nu presupune și maximă acuratețe ? Sau cumva știința e PREA masculină, așa că o ”feminizăm” prin dez-științificare ?
    • -2 (8 voturi)    
      sociologii (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 10:41)

      CiprianCucu1 [anonim] i-a raspuns lui squizzy

      Deci toți sociologii *e marxiști*?
      Ce chestie...
      Ai vreo dovadă, sau te-ai gândit tu așa de dimineață, că ai visat urât azi-noapte? :)

      Te pomeni că și filozofii, și scriitorii, și filologii sunt tot marxiști, de vreme ce nu-s angajați la corporații și nu produc nimic de băgat în gură, nu?
  • +3 (25 voturi)    
    P.S. - Despre sociologi (Vineri, 3 iulie 2015, 21:39)

    squizzy [anonim]

    "Scoala de la Frankfurt", adunatura aceea de psihopati care au fundamentat si teoretizat marxismul cultural (neomarxismul), a fost fondata in 1923 si trebuia sa se numeasca "Institute for Marxism". Dar oamenii din spatele afacerii au decis ca nu e in avantajul lor ca acesta sa fie identificat in mod deschis ca marxist. Ultimul lucru pe care Corectitudinea Politica il doreste este ca oamenii sa realizeze ca aceasta e o forma de marxism. Asa ca ei au decis sa se ascunda sub numele de "The Institute for Social Research".

    Pentru cine nu stie: in 1922, Partidul Comunist din Germania avea 6 milioane de membri! Peste citiva ani, in 1933, Hitler a devenit cancelar si comunistii germani s-au pomenit, brusc, cu o mare problema. Nemaiputindu-si imprastia otrava in Germania, in 1935 "The Institute for Social Research" s-a mutat in Statele Unite (New York), la Universitatea Columbia, iar prin mutarea asta americanii au devenit cei care urmau sa aiba o mare problema. Americani care nu s-au lamurit nici azi ce i-a lovit (uitati-va la ei in ce hal au luat-o prin balarii!), ca neomarxistii de la "The Institute for Social Research" sint cei care le-au adus ciuma care ii va ruina ca natiune.
    • +2 (20 voturi)    
      Nu am suficiente plusuri (Vineri, 3 iulie 2015, 22:11)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui squizzy

      Pentru cât adevăr spui!

      Cei care critică manualele nu vor fi mulțumiți decât atunci când acestea vor face referire la „familii” cu doi tați, două mame - căci ar fi o dovadă de homofobie să fie altfel! Ba nici atunci poate că nu voi fi mulțumiți, căci ar fi o discriminare la adresa transsexualilor și hermafrodiților care doresc să-și întemeieze „familii”.
      • +2 (16 voturi)    
        Si ce ar fi rau daca s-ar pomeni si astea? (Vineri, 3 iulie 2015, 22:31)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

        Doar nu-i obliga nimeni sa faca asa! Faptul ca exista si asa ceva nu poate fi contestat, si a te ascunde cu capul in nisip nu va folosi la nimic.
        • +2 (12 voturi)    
          Pentru tine nu există bine și rău, așa e? (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 12:43)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          După tine și vârsta liberului consimțământ ar trebui redusă la 10 ani, nu? A le prezenta copiilor toate aberațiile comportamentale ale adulților drept ”normalitate” îi va face să nu mai aibă nicio idee despre normalitate.

          Norvegia a avut nevoie de două generații pentru ca aberațiile feministe să înceteze. Astăzi, tinerele norvegiene devin din nou învățătoare și asistente medicale, nu mai vor să fie pompieri și sondori, ca mamele și bunicile lor.

          Identitatea sexuală e parte din același peisaj.
          • +1 (5 voturi)    
            ce inseamna "egalitate" (Luni, 6 iulie 2015, 0:45)

            hedda [anonim] i-a raspuns lui Harald

            Daca ai cunoaste norvegieni ai vedea cat de bine este inradacinata ideea de egalitatate in mentalitatea lor. Tinerele norvegiene nu au complexe atunci cand devin asistente medicale, etc asa cum nici tinerii norvegieni nu au atunci cand devin educatori (sau alte munci care in tara noastra par nepotrivite pentru barbati). Ca sa nu mai vorbim ca impartirea egala a responsabilitatilor se aplica si in familie la ei. Si asta nu e datorita celor "doua generatii de aberatii feministe", istoria egalitatii in scandinavia e mult mai veche de atat. Dar daca aberatiile astea au ajutat la stabilirea ei, atunci ar fi bine sa mai aiba si altii parte de nebunii din astea, doar pana se trezesc la realitate. Deci nu e vorba despre feminism sau despre faptul ca femeia si barbatul trebuie sa inverseze rolurile, ci doar despre faptul ca femeia/barbatul nu "trebuie" sa faca ceva anume doar pentru ca sunt femeie/barbat si sa faca ceea ce isi doresc.
            Iar articolul nu se plange ca ar trebui redata in manuale realitatea necenzurata, cu doar ca ar trebui sa educe copiii in mai multe directii aratandu-le ca exista mai multe comportamente dezirabile si pentru fete si pentru baieti decat sunt prezentate acum.
            • +2 (6 voturi)    
              De unde stii tu ce ar trebui? (Luni, 6 iulie 2015, 6:32)

              kos [anonim] i-a raspuns lui hedda

              hedda pretinde ca: "...ar trebui sa educe copiii in mai multe directii aratandu-le ca exista mai multe comportamente dezirabile si pentru fete si pentru baieti decat sunt prezentate acum"

              De unde stii tu cum ar trebui sa fie manualele si ce e dezirabil? Dar salariatii aceia de la fac. de sociologie, de unde stiu ei ce e mai bine pentru copii? A devenit sociologia stiinta intre timp si nu am aflat eu? Aveti (tu si ei) vreo experienta (incununata de succese demonstrabile) veche de sute sau macar zeci de ani in educat copiii, in asa fel incit va permiteti sa urcati la tribuna si sa pontificati? Dar ministerul invatamintului, cu birocratii lui cita frunza si iarba, de unde stie el cum trebuie sa arate un manual scolar de isi permite sa il impuna fortat intregului popor de copii ai romanilor dupa 40 + 25 de ani in care - din vina exclusiva a trepadusilor din minister - invatamintul a mers din dezastru in dezastru?

              Nici tu, nici sociologii din povestea de mai sus, nici ministerul invatamintului nu sinteti calificati sa impuneti manuale standard, modele si tehnologii educationale unui intreg popor.

              In Romania, problema invatamintului se va rezolva de la sine dupa desfiintarea ministerului invatamintului si liberalizarea pietei educatiei.

              Iar dupa asta domnii sociologi vor vorbi la bec si isi vor citi intre ei "studiile", pentru ca nu ii va mai asculta chiar nimeni. Sau pot sa intre in business, sa fondeze scoli si sa vedem citi parinti vor fi atit de sadici incit sa-si dea odraslele pe miinile unor apucati neomarxisti care vor sa le spele creierii, sa-i priveze de copilarie, sa-i emasculeze pe baieti si sa faca din fete pompieri si zidari.
              • -2 (4 voturi)    
                Sociologia ESTE stiinta! (Luni, 6 iulie 2015, 14:44)

                LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui kos

                Ca tu nu ai aflat inca, nu e vina nimanui, nu toti sunt capabili sa invete...
          • -2 (4 voturi)    
            Tu stii sa citesti? (Luni, 6 iulie 2015, 14:43)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Unde am spus ca nu exista bine si rau? Ca tu consideri unele lucruri aberatii si altele nu, e treaba ta, dar nu inseamna ca toti le considera asa. Si tocmai pentru ca exista si bine si rau, trebuie prezentat totul. A te ascunde cu capul in nisip cum spuneam mai sus nu foloseste la nimic. Si chiar tu te contrazici intr-un fel singur: daca nu stii ca raul exista, cum sa te feresti de el??
          • 0 (2 voturi)    
            @ harald (Miercuri, 8 iulie 2015, 14:46)

            daa eugenia [anonim] i-a raspuns lui Harald

            eu donez 50 eur ca cineva sa-ti faca o investigatie psihiatrica ... la pariu ca ti-a fugit iubita - CEO de multinational - cu secretara ei, si-ai ramas singur in fata bisericii ... parca iti si vad buchetul ofilit, pastrat in sifonier ;)
      • +3 (11 voturi)    
        Ai facut un salt de gandire cam mare (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 10:04)

        Ana [anonim] i-a raspuns lui Nyk1

        Faci totusi un salt foarte mare. Ei spun ca manualele nu incurajeaza fetele sa viseze la a fi inginer, cercetator etc. si nu ii incurajeaza pe baieti sa se vada petrecand timp cu copiii lor cand vor fi parinti, iar tu spui ca asta implica direct faptul ca ei incurajeaza prezentarea homosexualitatii in manuale. Senzatia mea e ca interpretarea ta e exagerata. Descarca studiul si uita-te la imagini. E normal ca atunci cand totul pare sa se refere la o lume paralela cu realitatea din jur, copiii sa creada ca scoala nu e importanta.
    • +4 (14 voturi)    
      Ce legatura are ce spui cu continutul manualelor? (Vineri, 3 iulie 2015, 22:28)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui squizzy

      ???????????????????
    • +2 (8 voturi)    
      new school (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 7:24)

      fotograf [anonim] i-a raspuns lui squizzy

      pari o proba ca alfabetizarea n-are nimic de-a face cu intelegerea lumii in care traiesti. Ai auzit multe, destul de probabil ca ai facut si un curs, dar n-ai inteles mai nimic. Ce n-au inteles americanii ca i-a lovit? Unde zici ca s-au mutat unii membri ai Scolii de la Frankfurt? Pe cuvint ca la Columbia?

      Propunta etnonimul care-ti otraveste viata, ca sa nu creada lumea ca vorbesti despre sociologie.
      • +4 (4 voturi)    
        nu (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 14:24)

        bec [utilizator] i-a raspuns lui fotograf

        ma, scoala de la francfurt s-a mutat in berceni, la observatorul cultural nevoie mare si la criticacatac, unde convietuiti voi, camarazii cei draguti. Draguti unii cu altii. Sociologie=ideologie marxistoida, dar cu pretentii de stiinta, ca toate derivatiile marxismului. Altfel, sharia in toata regula, exact ca la preaiubitii vostri muslimani, cu care, ce sa vezi, aveti atitea in comun. Aia decapiteaza si pun bombe, voi incercati sa bagati pumnul in gura celor care nu sint de acord cu ideologia voastra imbeciloido-criminala. Deocamdata, la momentul potrivit urmeaza canalul si gulagul, e inevitabil.
  • +6 (16 voturi)    
    poate (Vineri, 3 iulie 2015, 23:25)

    y_daddy [utilizator]

    ca mamele ar trebui prezentate spaland pe la spanioli prin casa si tata mergand cu tirul non-stop.

    Si fetele, oh fetele! De ce sa fie ele prezentate fete cuminti, udand florile? Mai bine prezentate asa cum sunt seara pe bulevard. Realitatea, nu? Ancorate in secolul 21
    • +1 (3 voturi)    
      realitate vs educatie (Luni, 6 iulie 2015, 0:24)

      hedda [anonim] i-a raspuns lui y_daddy

      Dar de ce exista doar 2 imagini ale fetelor: "cuminti udand florile" fie "seara pe bulevard"? Sa spui ca realitatea secolului 21 e cea de-a doua e la fel de reductionist ca imaginile din manuale. Ar putea sa apara in texte si fete inteligente, interesate de studiu si cariera, de arta, sa calatoreasca, sa cerceteze, sau o gramada de alte activitati, nu doar din cele intelectuale.
      Plus ca in articol nu se spune ca ar trebui sa fie redata imaginea necenzurata a sec 21, e vorba doar despre comportamentele dezirabile pe care sa le dam exemplu copiilor, si exista mai multe astfel de comportamente in realitate decat cele prezentate in manual. Altfel, daca activitatea preferata a unei femei trebuiesa fie a uda florile, elevele nu vor gandi "atunci la ce imi foloseste scoala si manualul asta?"
  • +10 (14 voturi)    
    dA (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 1:51)

    Babilou [utilizator]

    Dincolo de continutul manualelor, mai este un aspect: nu doar ca autoarele manualelor sunt femei, dar si majoritatea educatoarelor si invatatoarelor.
    Se creaza o problema pentru baieti in special, prin lipsa modelelor masculine in aceasta faza a dezvoltarii. Cum "totul se joaca pana la 6 ani" asa cum spunea Dr Fitzhugh Dodson, implicatiile sunt numeroase. Dar si mai tarziu femeile sunt mai prezente in scoala decat barbatii. Toate sansele sa rezulte barbati "beta". Aici in Canada situatia e si mai aparte in sensul ca exista f multe familii monoparentale si deci baietii nu au nici un model masculin in preajma lor.
  • +7 (15 voturi)    
    Politically correct (Sâmbătă, 4 iulie 2015, 8:14)

    cristi8691 [utilizator]

    Trebuie un upgrade pentru sec. XXI :
    -tati care se casatoresc cu tati
    -singura categorie sociala sunt corporatisti care-si cumpara covrigi de la metrou
    -fetele nu trebuie sa fie cuminti ci dezinhibate
    -este misogin sa faci o legatura intre femei si bucatarie
    -orice meserie , considerata pentru barbati, devine automat ideal pentru femei,chiar si cu riscul de a deveni penibili , De altfel si comunisti aveau un fetis pentru femeia macaragiu ,
    -rromi sunt niste persoane inocente supuse unei discriminari cumplite .Controlorii RATB care evita sa abordeze rromi sa fie sanctionati inclusiv cu inchisoarea . Apropo, am crescut in Ferentari si nu am auzit niciodata cuvantul rrom,
    --la fel ca si in SUA barbatul alb.casatorit ,crestin trebuie sa devina principalul dusman al societatii
  • +1 (5 voturi)    
    manuale scolare (Duminică, 5 iulie 2015, 4:09)

    bog [anonim]

    Ce personaje marcante feminine sunt in istoria noastra? Sau daca sunt, cate sunt in comparatie cu cele masculine? Si daca fetele uda florile, asta le face neaparat cuminti? Ce imaginatie isi dezvolta copiii la jocurile pe calculator?
  • +3 (3 voturi)    
    batranii nostri (Duminică, 5 iulie 2015, 4:13)

    bog [anonim]

    Unde sunt batranii activi, care fac miscare? Pana la urma, in manuale se prezinta realitatea: nu aud bine, citesc ziarul si stau. Acasa, in parc, n mijloacele de transport, stau
  • +2 (6 voturi)    
    Politically brainwashed (Duminică, 5 iulie 2015, 8:54)

    Skipper1 [utilizator]

    Femeile sunt prezentate "stereotip" pentru ca e un stereotip ca femeile sa faca copii, pe care ii cresc, ii hranesc si ii educa. Asa sunt construite femeile iar aceste activitati "stereotipe" sunt unele dintre cele mai importante pe lumea asta.

    Numai un idiot va considera ca o femeie care face asta e "inferioara", "persecutata", dovada de "lipsa de educatie", "inapoiere" etc. Numai cineva spalat pe creier de noua ideologie a "egalitatii de gen" poate crede ca femeile si barbatii trebuie sa faca exact aceleasi lucruri, ca altfel e jale, e "inegalitate" si asta e tot ceea ce poate fi mai rau pe pamant.

    Toata lumea face reclama noilor "metode" din tarile "avansate", dar nimeni nu face reclama la rezultate: crestere abrupta a sinuciderilor, violurilor, depresiilor, violentei, drogurilor, a dependentei de pornografie etc.
    • +2 (6 voturi)    
      Mediul rural e normal și în țările ”avansate” (Duminică, 5 iulie 2015, 13:15)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Skipper1

      Noile ”metode” se întâlnesc doar în marile orașe, chiar și în țările ”avansate”. Numai că adepții lor sunt foarte vocali, de asta par mult mai răpândite decât în realitate.

      În sate și în în micile orășele, atât în Bavaria sau Austria, cât și în Midlands sau Yorkshire, oamenii sunt normali. Destule femei au câte 3-4 copii în astfel de zone și gătesc pentru ei. Aberațiile comportamentale din marile orașe vin și trec, iar societatea se regenerează mereu.
  • +2 (2 voturi)    
    Sociologie (Duminică, 5 iulie 2015, 21:30)

    Setalcott [utilizator]

    N-ar stric putina obiectivitate. Sociologii astia ar putea invata ceva de la acest documentar:

    https://www.youtube.com/watch?v=p5LRdW8xw70

    si de la acest studiu:

    http://theconversation.com/chalk-and-talk-teaching-might-be-the-best-way-after-all-34478
  • +2 (2 voturi)    
    Studiu irelevant?! (Luni, 6 iulie 2015, 12:17)

    Un profesor [anonim]

    E interesant ca apar doar unele manuale in studiu. Spre exemplu, Softwin furnizeaza circa 1/4 din toate manualele noi, iar manualele lor NU apar in studiu. Si...au tot felul de bube, credeti-ma!

    Poate putina obiectivitate la cei de la UB? ... adica, da demersul este clar de laudat, dar daca tot l-ati facut, trebuie sa-l faceti fara clasicele "amicitii".

    Consider ca desi este un studiu ce trebuie facut, cei de la UB l-au facut irelevant si cred eu "directionat" fiindca:
    1. contine manuale vechi care NU mai sunt in scoli
    2. NU contine manualele noi care sunt majoritare in scoli.

    Treba buna...
    Un profesor


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică