Comisia Europeana a acceptat Master Planul de Transport pentru dezbatere publica, dar face si o serie de recomandari: Autostrada Sibiu - Pitesti realizata in perioada 2014-2020;  Reducerea retelei feroviare pentru cresterea eficientei

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 23 septembrie 2014, 17:38 Actualitate | Esenţial

Harta de lucru (iunie 2014) - autostrazile din MasterPlan
Foto: AM POST
Comisia Europeana a acceptat Masterplanul General de Transport (MPGT) pentru dezbatere publica, documentul urmand a fi facut public pe 1 octombrie, anunta Ministerul Transporturilor. Cu toate acestea, Comisia a facut si o serie de recomandari pentru adoptarea unor masuri de catre autoritatile romane in privinta MPGT-ului, documentul esential in baza caruia tara noastra va primi finantare nerambursabila pentru infrastructura in exercitiul financiar 2014-2020. Printre recomandari sunt si cateva care fac o referire indirecta la realizarea si prioritizarea autostrazii Sibiu - Pitesti in actualul exercitiu financiar.

"Reprezentantii Autoritatii de Management pentru Programul Operational Sectorial "Transport" 2007-2013 (AM POST) s-au intalnit in perioada 16-18 septembrie 2014 cu reprezentantii Comisiei Europene, pentru a analiza Varianta finala revizuita a Raportului privind Master Planul General de Transport pe termen scurt, mediu si lung.In cadrul acestei intalniri, Comisia Europeana a acceptat ca Master Planul General de Transport sa fie supus dezbaterii publice", anunta Ministerul Transporturilor printr-un comunicat remis HotNews.ro.

In aceste conditii, MasterPlanul General de Transport, documentul esential pentru finantarea europeana a obiectivelor de infrastructura din Romania in perioada 2014-2020, document care a acumlat o inatzriere de aproape un an, buna parte in timpul mandatului lui dan Sova, va fi facut public pe data de 1 octombrie 2014, "odata cu prezentarea acestuia in cadrul sedintei Comisiilor reunite de transport ale Parlamentului Romaniei".

CE a aprobat MPGT-ul, dar a transmis si o serie de recomandari

Totusi, pana la organizarea sedintelor publice, reprezentantii Comisiei "au recomandat AMPOST adoptarea unor masuri precum (n.red - sublinierile apartin redactiei):

  • Imbunatatirea metodologiei de elaborare a Master Planului, prin adaugarea unor scenarii alternative de testare a proiectelor de transport, care sa includa criterii de selectie ce vizeaza performanta economica, apartenenta la reteaua TEN-T Core, precum si criterii de mediu;
  • Revizuirea valorilor estimate pentru fiecare proiect in parte;
  • Asumarea reformei feroviare, care presupune punerea accentului pe o retea feroviara redusa, introducerea serviciilor competitive pentru pasageri, a unui sistem de responsabilizare pentru performanta si a unui program de crestere a eficientei;
  • Acordarea unei atentii sporite proiectelor care inchid coridoarele europene de transport in actuala perioada de programare.

Recomandarile CE vizeaza autostrada Pitesti - Sibiu si reducerea retelei de cai ferate

Recomandarile transmise de la Bruxelles merg, practic, pe doua directii: realizarea autostrazilor prioritare in exercitiul 2014-2020 si eficientizarea sistemului feroviar.

Practic, prin recomandarile transmise, Comisia Europeana se refera indirect la finalizarea asa numitului Coridor IV Pan-European prin realizarea autostrazii Sibiu - Pitesti, o autostrada tergiversata in multe randuri de guvernele Ponta.

In plus, recomandarile indica si o prioritizare conforma pentru proiectele de infrastructura importante din punct de vedere national si european, nu a celor trasate pe harta de guvernarea Ponta si considerate de multa lume drept un dar pentru diversi baroni locali.

In ceea ce priveste recomandarea facuta pentru sistemul feroviar, CE cere practic ca CFR sa renunte la o parte din reteaua sa pentru care nu are bani de intretinere. Cu alte cuvinte, Comisia ar dori ca CFR sa puna accentul pe eficienta, atat in intretinerea retelei actuale, cat si in ceea ce priveste realizarea noilor investitii de cale ferata pe bani europeni, capitol la care suntem campionii intarzierilor.

Calendarul dezbaterilor cuprinde sedinte publice organizate de AM POST pentru fiecare domeniu de transport, dupa cum urmeaza:

7 octombrie: rutier;
9 octombrie: feroviar;
13 octombrie: naval;
15 octombrie: aerian si intermodal.

Master-Planul General, un an de interzieri pentru un document esential

Master Planul General de Transport, documentul strategic esential in baza careia Romania va primi de la Uniunea Europeana finantare nerambursabila pentru proiectele de infrastructura in exercitiul financiar 2014-2020, va fi finalizat complet abia pe 22 decembrie 2014, conform calendarului publicat de AMPOST pe 21 august.

Anuntul a venit dupa ce toate termenele indicate de autoritati in trecut au fost depasite unul cate unul, iar in total, daca va fi gata in decembrie, Master Planul va acumula o intarziere de un an.

Initial, MPGT-ul trebuia finalizat in decembrie 2013, termen confirmat si de Dan Sova (Sursa aici). Cu toate acestea, lucrarile au fost tergiversate si termenul a fost impins pentru luna februarie 2014. Ulterior, termeneul a fost fixat pentru jumatatea lunii aprilie, iar la acel moment ministerul a publicat doar o serie de ghiduri si metodologii.


Tot atunci, Ministerul condus de Sova anunta noile termene si isi asuma finalziarea MPGT-ului in luna iunie, dar si acest termen a fost depasit.

Mai mult, Sova anunta atunci ca lista proiectelor prioritare din MPGT va intra intr-o dezbatere publica, desi statul roman a platit peste 2,1 milioane de euro unui consultant independent (firma AECOM) pentru Master Plan.

Dupa debarcarea lui Sova de la Transporturi, noul ministru Ioan Rus anunta ca documentul esential va fi terminat in luna octombrie-noiembrie.


Citeste mai multe despre   











[P] Ultimele zile de inscrieri la conferinta RIUF YouForum

Conferinta YouForum are loc la Bucuresti, la Sala Palatului, in perioada 1-2 octombrie si propune elevilor si studentilor sesiuni de discutii, ateliere, seminarii si prezentari ale universitatilor din Romania si din strainatate care au drept scop informarea si orientarea tinerilor cu privire la viitoarele alegeri educationale.
38732 vizualizari
  • +13 (13 voturi)    
    Pai nu trebuie sa reducem noi (Marţi, 23 septembrie 2014, 18:11)

    Retardragnea [utilizator]

    Au grija jamaicanii din Romania sa fure toata calea ferata si uite asa ne ajuta sa indeplinim master planul UE, ce oameni de treaba. Treaba mare.
    • -12 (16 voturi)    
      Cum sa faci Pitesti-Sibiu cu doar 5.7 mld. Euro?! (Marţi, 23 septembrie 2014, 19:32)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Retardragnea

      Citat: "Şeful Executivului a spus că din suma totală alocată pe partea de infrastructură (la toate statele UE pentru perioada 2014-2020) România a primit aproximativ 5,7 miliarde euro"
      Sursa: http://jurnalul.ro/stiri/politica/ponta-despre-fondurile-europene-alocate-pentru-2014-2020-sper-sa-fie-ultima-data-cand-suntem-nedreptatiti-664354.html

      Deci nu avem la dispozitie mai mult de 5.7 miliarde Euro pe intervalul 2014 - 2020 pentru a-i baga in infrastructura toata. Cum poti construi autostrada Pitesti - Sibiu, evaluata la minim 3.2 mld. Euro, pina in 2020 cu asa putini bani. Este nerealist. Ar insemna ca peste jumatate din fondurile alocate de UE sa intre in acest drum grandios peste munti.
      • +5 (5 voturi)    
        SB-PT face max Eur 1.5 Bio (Miercuri, 24 septembrie 2014, 10:38)

        Euunul [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        restul e manipulare sau incompetenta (gen Sova & Ponta). Vezi Km echivalenti d eautostrada facuti deja in Romania. E un calcul simplu nu ar trebui sa-ti puna probleme.
        Mai mult mesajul UE este: incadrati-va in bugete nu veniti cu solutii tehnice/calcule gen Sova (de la Bacau la Buc trecem de 2 ori muntii cu autostrada...)
        • 0 (0 voturi)    
          really? (Joi, 25 septembrie 2014, 10:01)

          T34 [utilizator] i-a raspuns lui Euunul

          Wey Dumitrica, da' tu stii cat e un miliard de Euroi? Iti traduc eu: o mie de milioane!! Ti se pare putin?! Ori tie, din salariul tau de postaca, sumele ametitoare discutate aici ti se par asa... bani de tigari?
          Daca ar fi dupa capul vostru, al PSD-ului, nici o mie de miliarde de Euro n-ar fi suficienti pentru un Km de autostrada! Ca doar "tre' sa mananca si gura voastra", nu?! Si, daca se poate, ar fi bine ca 99% din bani sa intre in poznarele voastre, iar restul sa fie folositi la.. ceva...

          Nu zic, harta expusa e frumos colorata, dar e evident ca, la 25 de ani de la asa-zisa "revolutie", doar 2/3 din ce se vede verde pe harta s-a facut (cu exceptia Bucuresti-Pitesti, facuta de Ceausescu). De asemenea, observam ca autostrazi real terminate sunt doar Bucuresti-Constanta si Bucuresti-Ploiesti (adica alea pe care tre' sa se duca demnitarii la mare si la munte, fara sa-si rupa masinile). In rest, s-au facut bucati de autostrada pe vremea PDL, ca PSD-ul nu e in stare nici macar sa repare ceva!
    • +6 (6 voturi)    
      ramane cum am stabilit (Miercuri, 24 septembrie 2014, 9:23)

      Inuka [utilizator] i-a raspuns lui Retardragnea

      Dupa cum se observa NU exista nicio autostrada Sibiu-Pitesti ci doar un drum expres. Expressways NU sunt autostrazi!
      De asemenea partea de N-V a tarii nu e legata de S-V de nicio autostrada sau drum expres si niciuna din retelele rutiere nu fac legatura cu Serbia sau Bulgaria.
      Pe de asta parte avem o salba de drumuri expres pe axa Focsani-Galati-Braila sau Ungheni-Pascani-Bacau cu o utilitate economica indoielnica.
      Sunt curios de logica care nu prevede in urmatorii 6 ani niciun drum expres pe axa NV-SV cand Ramnicu Valcea are propriul drum expres catre metropola Slatina, iar Baia-Mare nu e legata de Bucuresti prin axa Targu Mures-Sibiu/Brasov sau de Timisoara prin Oradea/Arad.
      • -2 (2 voturi)    
        drum expres in Moldova (Miercuri, 24 septembrie 2014, 12:39)

        Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui Inuka

        In Moldova exista drumul expres care leaga Iasi de Bucuresti prin Roman-Bacau-Focsani-Buzau-Urziceni. De la Iasi exista o prelungire de vreo 15 km pana la Ungheni, la granita cu Moldova.
        Nu exista drum expres intre Focsani si Galati-Braila, asa cum este cel mentionat anterior.
        Mai exista un drum expres relativ recent finalizat intre Suceava si Bistrita, prin pasurile Mestecanis si Tihuta, drum care face legatura cu Ardealul prin nordul Carpatilor Orientali. Dar nu este adusa la nivel de drum expres (care apropo, inseamna in acest caz doua benzi pe sens, cele laterale fiind mai inguste) si legatura intre Roman si Suceava.
        Asa ca e o mare prostie sa sustii ca nu exista drumuri in NV din cauza ca s-au facut drumuri in E, adica in Moldova, si alea facute pe timpul cand era Basescu ministru la Transporturi. Si cei din Moldova sunt interesati, mai ales din punct de vedere economic, sa aiba drumuri bune spre granita de Vest a tarii.
        Sova este cel mai bun exponent al "competentei" guvernului Ponta.
  • -5 (9 voturi)    
    Timisoara (Marţi, 23 septembrie 2014, 18:20)

    Hilfiger [utilizator]

    Timisoara fara autostrada! Da e la 20+ km...bine ca nu au facut-o la 100 km departare.
    • +11 (13 voturi)    
      Voiai sa o faca prin centrul orasului? (Marţi, 23 septembrie 2014, 20:25)

      EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui Hilfiger

      Autostrazile se fac la o anumita distanta de oras din motive de poluare si de dezvoltare a orasului. In Bucuresti, de exemplu se chinuie sa bage autostrada Bucuresti-Ploiesti in oras. In alte tari astfel de autostrazi se opresc in centura si de acolo se "descarca" in oras, nu bagi puhoiul in oras printr-un singur loc ca sufoci zona!
      • +2 (2 voturi)    
        corect (Miercuri, 24 septembrie 2014, 10:21)

        ToXRM [anonim] i-a raspuns lui EuSiCuMine

        si asa pipera si petricani e sufocata din septembrie pana in iunie, se face dop in toate 3 partile - spre pipera-tunari, spre lacul tei si spre barbu vacarescu. pararea mea este ca A3 se opreste bine unde e acum. Poate ar trebui sa faca o noua varianta care sa se opreasca in Popasului. Autostrazile s-ar putea opri in oras, cum e la Praga, dar aia s-au gandit in viitor si au avut loc de construit, nu ca la comunistii ingusti la minte precum ceausescu
  • +11 (11 voturi)    
    MPGT (Marţi, 23 septembrie 2014, 18:37)

    MirceaGeorgescu [anonim]

    Demolam calea ferata, si pe urma importam locomotive cu abur cu roti de cauciuc!
  • +5 (7 voturi)    
    Harta hartilor! (Marţi, 23 septembrie 2014, 18:46)

    EuSiCuMine [utilizator]

    Ce nenorocire! Doua autostrazi una de la Focsani alta de la Buzau care duc la Braila-Galati. Nu ma intelegeti gresit, e normal sa se faca autostrada si acolo, dar de ce 2? Autostrada Slatina-Ramnicu Valcea-Curtea de Arges in conditiile in care aceste 3 orase sunt deja deservite de alte autostrazi! Autostrada Bacau - Piatra Neamt... capat de linie Piatra Neamt! In centrul tarii aveam cel mai mare circuit de formula 1 din lume, probabil!

    Si bineinteles nicio autostrada spre Bulgaria, ca doar Moldova, Serbia si Ucraina sunt in UE, nu Bulgaria!
    • -4 (6 voturi)    
      : ) (Marţi, 23 septembrie 2014, 19:33)

      Tomis [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

      Nu cred ca este cazul sa ne plangem ca sunt prea multe autostrazi intr-o anumita zona.
    • 0 (6 voturi)    
      e simplu (Miercuri, 24 septembrie 2014, 3:25)

      DanielAmstelveen [anonim] i-a raspuns lui EuSiCuMine

      Pentru "EuSiCuMine". Domnule, in primul rand ceea ce spui dumneata nu sunt autostrazi ci expressway (deci cost mai redus). Apoi e si normal sa legi 2 cai de Braila si Galati deoarece sunt 2 orase mari, ambele cred ca fac peste juma de milion. Iar la Piatra Neamt e ok sa ai un drum mai bun, deoarece e resedinta de judet si nu poti s-o lasi izolata, plus ca de la PN poti s-o iei mai departe spre zone turistice. Daca ti-as spune ca de la Bacau la Piatra sunt doar 60 de km dar pe care ai sansa sa-i strabati in 1,5 ore ma crezi? In rest, la fel cum a mai zis cineva, nu cred ca e cazul sa ne plangem ca sunt prea multe. Stai sa vezi cate reusesc guvernantii sa realizeze, doar aavem experienta la capitolul asta.
      • +2 (2 voturi)    
        cel mai simplu (Miercuri, 24 septembrie 2014, 9:34)

        Inuka [utilizator] i-a raspuns lui DanielAmstelveen

        Daca Braila si Galati sunt orase mari Oradea si Timisoara ce sunt, metropole?
        E o bataie de joc concentrarea inutila de drumuri in zone fara trafic, si fara utilitate, pe cand trasee de sute de km intre orase cu economie si populatie importanta nu au niciun drum de legatura.
        Evident ca Focsani-Galati e de importanta nationala, traficul prin Braila fiind prea lung, dar Oradea-Timisoara trece cu "micul" ocol prin Zalau-Cluj-Deva-Lugoj. Ar trebui sa fim multumiti ca nu trece si prin Constanta traseul, nu?
  • -3 (7 voturi)    
    Ce-a desenat cu carioca shova (Marţi, 23 septembrie 2014, 19:29)

    Locke Lamora [utilizator]

    Au aprobat astia...hahahahaha. Probabil ca ei vor Sibiu-Pitesti terminata si dupa aia potopul...pt romani bineinteles.
  • +9 (9 voturi)    
    Sibiu - Pitesti (Marţi, 23 septembrie 2014, 19:38)

    Bazil [utilizator]

    este autostrada? Conform codului de culori de pe scremutul master-plan este drum expres. Ma intreb, la ce s-a mai facut podul de la Calafat daca pentru (increzutul) ministru actual al transporturilor nu exista aceasta legatura cu Bulgaria.
    • +6 (6 voturi)    
      ... (Miercuri, 24 septembrie 2014, 7:21)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui Bazil

      Sunt chiar putine autostrazi pe harta aia. S-a revenit la ideea "geniala" a drumurilor expres.
  • +4 (6 voturi)    
    ce tare e asta (Marţi, 23 septembrie 2014, 19:50)

    verisoaraluifelix [utilizator]

    " Revizuirea valorilor estimate pentru fiecare proiect in parte " - cocalarii au incercat sa fure inca de la redactarea proiectului, dar ioropenii s-au prins :)))))))))
  • +3 (3 voturi)    
    sa (Marţi, 23 septembrie 2014, 21:02)

    bec [utilizator]

    vezi ca ramine bombonica fara autostrada. Sau nu?
    Si poate pleaca si renault de la pitesti si ford de la craiova. Dar nu-i bai, maimuta baroniala mongo vrea o tara de vinzatoare si badigarzi, basca pensionarii ceausisti si asistatii puturosi si betivi, nu-i trebuie alt gen de oameni. Am uitat legiunile de functionari locali si guvernamentali. Astia vor vota, daca va mai fi cazul, ca poate la un moment dat nu va mai fi necesar, totdeauna cum trebuie.
  • +5 (5 voturi)    
    E clar (Marţi, 23 septembrie 2014, 21:19)

    TheFreeOne [utilizator]

    Astia nu se lasa pana nu ne aduc la sapa de lemn!!!
  • +5 (5 voturi)    
    Viorel : iata de ce sunt un roman mandru! (Miercuri, 24 septembrie 2014, 6:37)

    hotnewsfil [utilizator]

    Uraaa!, frati romani!. Am invins! Avem o harta cu linii colorate artistic (autostrazi, ha,ha!), inca un motiv sa insiruim minciuni, promisiuni electorale - divertisment politic dambovitean.
    Cu plagiatorul - mitomanul Viorel in frunte, vom avea victorii multe! (ca astea!).
    Viorel a decis ca aceasta harta sa fie distribuita, in max. trei ore, catre Monitorul Oficial si catre toate organizatiile de partid (FSN) din tara, in 20 de milioane de exemplare, pentru a ajunge in mana oricarui alegator, sa aiba omul ce pune pe masa copiilor, sa o foloseasca (harta) si ca inlocuitor de abecedar.
    Harta trebue sa fie imbogatita, inobilata, cu inscriptia : "Garantat Ponta!" si sa poarte urmele picaturilor de apa sfintita cu care ex-preotul 'Tata - Socru' a binecuvantat aceasta mare implinire a lui ginerica al sau; Doamne-Doamne sa va rasplateasca dupa faptele (minciunile si hotiile) voastre, amin!
  • +4 (4 voturi)    
    Masterplan: desene pe asfalt... (Miercuri, 24 septembrie 2014, 7:00)

    MagnusLucian1320675938794 [anonim]

    A plecat Sova cu mazgaliturile lui, a venit Rus sa faca celasi lucru. Pai nu trebuie sa fi dita-mai ministrul ca sa tragi cu pixul niste drumuri imaginare pe o harta...
  • +5 (5 voturi)    
    Ponta : Iata de ce sunt un roman mandru! (Miercuri, 24 septembrie 2014, 7:07)

    hotnewsfil [utilizator]

    Uraaa!, frati romani!. Am invins! Avem o harta cu linii colorate artistic (autostrazi, ha,ha!), inca un motiv sa insiruim minciuni, promisiuni electorale - divertisment politic dambovitean.
    Cu plagiatorul - mitomanul Viorel in frunte, vom avea victorii multe! (ca astea!).
    Viorel a decis ca aceasta harta sa fie distribuita, in max. trei ore, catre Monitorul Oficial si catre toate organizatiile de partid (FSN) din tara, in 20 de milioane de exemplare, pentru a ajunge in mana oricarui alegator, sa aiba omul ce pune pe masa copiilor, sa o foloseasca (harta) si ca inlocuitor de abecedar.
    Harta trebue sa fie imbogatita, inobilata, cu inscriptia : "Garantat Ponta!" si sa poarte urmele picaturilor de apa sfintita cu care ex-preotul 'Tata - Socru' a binecuvantat aceasta mare implinire a lui ginerica al sau; Doamne-Doamne sa va rasplateasca dupa faptele (minciunile si hotiile) voastre, amin!
  • +7 (7 voturi)    
    Ma surprinde... (Miercuri, 24 septembrie 2014, 7:42)

    prompt [utilizator]

    ...usurinta cu care din '89 pana azi fiecare guvern si ministru au modificat masterplanurile! Apoi observ fata de ultima varianta disparitia unor autostrazi (de ex. Buc-Giurgiu, Brasov-Tg.Mures, Craiova-Calafat), inlocuite cu tot felul de autostrazi sau drumuri expres cu dedicatie pentru baroni locali. In privinta autostrazii Sibiu-Pitesti o consider vitala pentru culoarul IV Transeuropean. Aceasta a fost pusa pe masterplanuri de la intrarea in UE si trebuie facuta chiar daca costa mult pentru ca deserveste jumatate de tara in legatura cu vestul si constituie un loc ingust si pentru transportul rutier intern.
  • +4 (4 voturi)    
    Mda (Miercuri, 24 septembrie 2014, 8:10)

    Havel [utilizator]

    De fiecare data cand apar harti cu proiecte de autostrazi, ne minunam de inca o "inventie" a autoritatilor.

    Apare drum expres intre Slatina si Ramnicu Valcea, intre Bacau si Piatra Neamt (capat de linie Piatra Neamt), si de la Galati pleaca doua drumuri expres catre Buzau respectiv Focsani....

    Aiurea in tramvi in conditiile in care Brasov-Targu Mures a disparut complet de e harta. Nu exista drum de legatura cu Bulgaria. Noul pod de la Calafat nu e legat de retea. Pitestiul pare pe harta mai important decat Bucurestiul. Exista industria auto, dar totusi...sa pui PItesti Targoviste si PItesti Brasov dar sa nu existe pe harta Brasov Targu Mures sau Bucuresti Giurgiu e ciudat.

    Nu in ultimul rand, e foarte bine ca se mai aduc in discutii si drumuri expres, nu numai autostrazi. Dar de unde si pana unde s-a hotarat ca e mai important Pitesti Craiova decat Pitesti SIbiu?
    • +4 (4 voturi)    
      garantat Ponta (Miercuri, 24 septembrie 2014, 10:06)

      Inuka [utilizator] i-a raspuns lui Havel

      O singura legatura intre N si S tarii in 3/4 din teritoriu.
      In schimb metropola Bacau devine cel mai important centru de transport din tara cu 5 (cinci!) axe de tranzit.
      Nicio legatura a Romaniei cu Serbia si Bulgaria prin retele de autostrazi si implicit cu tranzitul marfurilor catre Grecia/Turcia.
      2 poduri de tranzit catre Bulgaria nelegate la reteau de drumuri expres/autostrazi.
      Nicio legatura directa intre N-V tarii cu S-V in zona Campiei de Vest in schimb avem 3 treceri ale Carpatilor in zona Sibiu-Brasov (ultima cu 2 traversari)
      Autostrazile din Ploiesti si Pitesti nu sunt conectate direct ci undeva pe parcursul Pitesti-Bucuresti (cu o logica indoielnica).
      Ce mai, mandri ca suntem romani si contemporani cu Ponta...
  • +2 (4 voturi)    
    Este "normal" (Miercuri, 24 septembrie 2014, 8:11)

    Mao2 [utilizator]

    sa nu vrea Romania autostrada Pitesti-Sibiu...altfel nu se mai face niciodata Comarnic-Brasov in PPP...cine mai plateste taxa sa o ia pe Brasov daca are autostrada direct Pitesti-Sibiu....oricum si daca se face drum expres cu doua benzi pe sens tot nu se mai justifica Comarnic-Brasov (finaciar vorbind)...
  • +3 (3 voturi)    
    Autostrada sau drum expres? (Miercuri, 24 septembrie 2014, 8:54)

    Incognito [utilizator]

    Din ce vad in schita, Rm. Valcea- Sibiu este drum expres, nu autostrada.
  • -1 (3 voturi)    
    Cai ferate mai putine? (Miercuri, 24 septembrie 2014, 10:47)

    FaraCoruptie [utilizator]

    Taierea unei parti din reteaua de cale ferata
    trebuie compensata cu drumuri pt autovehicole, adica implicit dezvoltarea pietei de desfacere pt autoturismele exportate de fabricile UE.

    Costa asa de mult intretinerea caii ferate? Nu poate fi lasata acolo unde si sa se inchida traficul pe unele zone pana se fac bani si de intretinere?

    Din cate stiam transportul pe calea ferata este mai eficient decat cel cu autovehicule.
  • +2 (2 voturi)    
    intreb si eu (cu doza de subiectivism aferenta) (Miercuri, 24 septembrie 2014, 11:09)

    baimarean [utilizator]

    Nu este in interesul turismului o legatura mai directa intre NV si NE (salba de manastiri)?
    In plus nu pot remarca ca e mai stufoasa reteaua in jumatatea de Sud decat cea din Nord.

    @Havel si Inuka : just! printre cele mai pertinente remarci!
  • +1 (1 vot)    
    a venit scadenta pt politicieni (Joi, 25 septembrie 2014, 9:16)

    lcristi [utilizator]

    Intreruperea autostrazii Sibiu-Pitesti va cantari in campania electorala dl. Ponta. Din cauza lui Dan Sova si Dragnea vei lua teapa la alegeri. Daca v-ati fi concentrat pe coridorul IV de cand ati venit la guvernare ati fi castigat alegerile fara probleme, mai ales ca aceasta se realizeaza cu fonduri europene. Nu ati stiut sa gestionati situatia ... mai bine zis ati stiut foarte bine sa gestionati fondurile spre realizarea altor autostrazi pentru a alimenta conturile firmelor cotizante catre partid. Jos cu Ponta si baronii locali.... Dorim reprezentanti in fruntea statului care sa nu ne mai fure in fiecare zi. Ati uitat de clasa mijlocie si uitati in ce situatie suntem. 95% saraci si 5% parveniti.... La ce resurse avem in 5 ani de zile tara ar arata altfel. Introduceti in lege ca cei care fura din banii statului sa le fie confiscata toata averea, cei care angajeaza la negru sa le fie confiscata toata averea. O sa strangeti la buget intr-un an 40 miliarde euro in plus din economie subterana. Cresterea bugetului va permite relaxarea impozitului la 10% si un TVA de 19%. Cat de simplu e, dar din pacate nu va mai saturati. Sa stiti ca si in tarile din vest se fura, nu numia la noi, se plimba cu elicoptere, avionae, vacante de lux, dar mai fac si ceva pentru tara lor. Pai voi nu stiti altceva decat jaf national.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri