Victor Ponta se declara nemultumit ca Parchetul nu solutioneaza sesizarile Guvernului/ Daniel Morar se plange ca procurorii sunt incarcati cu sesizari de la Guvern fara relevanta penala

de D.T.     HotNews.ro
Luni, 11 martie 2013, 14:41 Actualitate | Esenţial

Daniel Morar si Victor Ponta
Foto: Colaj / Sursa foto: Agerpres
Premierul Victor Ponta si-a exprimat, duminica seara, intr-un interviu pentru Antena 3,  nemultumirea fata de procurori, pe motiv ca nu exista rezultate in urma "zecilor de plangeri penale" facute in urma  controalelor efectuate de Corpul de Control. Ponta a mai spus ca a avut o discutie cu procurorul sef pe aceasta tema. Din informatiile HotNews.ro, singura discutie dintre premierul Victor Ponta si procurorul sef Daniel Morar a avut loc la CSM. Despre aceasta intalnire, Morar a vorbit intr-un recent interviu pentru Revista 22, unde s-a plans, la randul sau, de calitatea slaba a sesizarilor de la Guvern. "Doar in 10% avem o cauza in care mergem in instanta", a explicat procurorul sef.

Cele mai importante declaratii facute, duminica seara, de premierul Victor Ponta la Antena 3 pe tema sesizarilor penale facute de Guvern:
  • Referitor la cei care trebuie sa plateasca, nemultumirea mea si mai mare este ca am facut incepand de anul trecut, de cand am venit la guvernare, zeci de plangeri penale, in urma unor controale efectuate de Corpul de control    
  • Eu mi-am exprimat nemultumirea la procurorul sef al DNA, cel interimar, ca a fost schimbat acum, cel care a facut bilantul pe 2012, si mi s-a spus ca se lucreaza la aceste dosare si ca o sa avem rezultate
  • Eu sper ca o sa avem cat mai curand procurorii sefi in functii, pentru ca nu avem de opt-noua luni, presedintele Basescu a respinsa primele doua propunere
  • Eu nu pretind - desi m-am uitat cu ochii unui procuror pe acele sesizari - nu pretind neaparat ca tot ce am sesizat noi trebuie pedepsit, poate ca n-am sesizat noi bine, dar trebuie dat un raspuns referitor sesizarile Guvenului la Hidroelectrica, la Posta Romana, la Casa Nationala de Sanatate, la Oltchim
  • Singurul lucru pe care l-am vazut este cum dl Blejnar  isi cauta zilele trecute sa-si cumpere o casa de un milion de euro, asa de deranjat este de cercetarile parchetului
  • In acest moment sentimentul este ca nimic din ceea ce noi am gasit si am transmis nu s-a finalizat intr-un fel si atunci vad ca sunt multi care incep sa scoata capul din nou, incep sa-si caute case, incep sa apara din nou la televizor
Cele mai importante delaratii facute de procurorul general, Daniel Morar, intr-un recent interviu acordat revistei 22, unde a vorbit si despre sesizarile penale ale Guvernului

Rep: Se plange premierul Ponta ca a facut foarte multe sesizari la DNA pe cazuri suspecte de coruptie, Oltchim, Posta Romana etc., si ca procurorii taraganeaza, nu le lucreaza. Ce aveti de spus?
Daniel Morar:
E un punct de vedere absolut superficial. Daca vrei sa te pronunti, mai ales de la inaltimea unei asemenea functii, cu privire la activitatea procurorilor, daca vrei sa te pronunti, ca nu esti obligat, trebuie sa te informezi mai intai. Poti sa citesti un raport de activitate. Nu-i cerem premierului sa citeasca, dar poate sa vorbeasca cu seful DNA si al Ministerului Public ca sa i se explice. Am avut o asemenea discutie cu d-l Ponta la CSM, in care i s-au explicat niste lucruri, a inteles, dar tot a facut asemenea declaratii. DNA nu se autosesizeaza decat in putine situatii, el este sesizat, mai ales pe tipul de cauze de care vorbeste d-l Ponta. Nu este mai putin adevarat ca procurorii DNA sunt in acest moment extrem de incarcati, iar stocul de dosare pe care il are fiecare procuror in fiset este in continua crestere, an de an. Nu e vina procurorilor, pentru ca ei in fiecare an rezolva mai multe dosare decat in anul precedent. Bineinteles ca atunci cand esti napadit de dosare trebuie sa stabilesti anumite tinte, trebuie sa spui ce faci. Pentru 2012 prioritatile au fost: combaterea coruptiei din politica, combaterea coruptiei din magistratura, in evaziunea fiscala, pentru ca stiti ca procurorii anticoruptie au in competenta si combaterea coruptiei macroeconomice, a criminalitatii financiare. Trebuie sa vedem lucrurile bune, faptul ca ajung in instanta o sumedenie de dosare, ca obtinem solutii de condamnare, de confiscare, de obligare la plata daunelor catre stat. Intr-o anumita masura, putem sa spunem ca d-l Ponta are dreptate, adica sunt foarte multe dosare pe rol.

Rep: E un tsunami de sesizari de fiecare data cand se schimba puterea?
Daniel Morar:
Cam asa, am constatat ca lucrurile astea se intampla cand se schimba guvernul. Ministrii noi, secretarii de stat arunca o gramada de probleme, pe care ar trebui sa le lamureasca ei, ca de aia au corp de control, la parchete. Cum ajung in functii, constata ca e un cartof fierbinte si imediat il arunca la DNA, care e si inger, si demon. Cand vrei, il demonizezi ca il cerceteaza pe secretarul de stat X, cand nu, astepti sa vezi ce iti spune DNA. Ministere intregi fac rapoarte de audit, nu trag nici o concluzie, pe care le arunca la parchet. Cum a primit acum Parchetul General de la Ministerul Apararii un raport de audit. Nu ni se spune nimic. Sunt totusi niste conditii, mai ales ca vine de la o institutie, avem pretentia ca acea sesizare sa fie una penala, pe cine reclami, de ce reclami, ce a facut si ce fapta penala e. Nu trimiti rapoartele de audit, un raport de control al corpului propriu la procuror. De ce mi-l trimiti? Spune-mi ce vrei! Pentru ca acolo se scriu tot felul de lucruri, de la faptul ca nu vine soferul la timp la serviciu, ca nu s-a facut o decontare corecta, dar asta nu inseamna ca e fapta penala. Adica, vreau sa spun ca si procurorii sunt incarcati din partea membrilor Executivului cu multe sesizari care nu au relevanta penala si, repet, 90% din dosarele fiecarei unitati de parchet, fie ca e DNA sau parchetele de pe langa instante, se termina cu solutii de netrimitere in judecata, sunt pricini neintemeiate. Doar in 10% avem o cauza in care mergem in instanta.

Rep: Pe de alta parte, rapoartele Curtii de Conturi afirma explicit ca e vorba de "devalizari ale banului public", si asta de ani buni. Mai mult, ca exista cateva sute de sesizari catre procurori pe baza acestor rapoarte. Ce se intampla cu ele?
Daniel Morar:
Unele dintre aceste rapoarte ale Curtii de Conturi s-au concretizat. Majoritatea sunt in dosare penale. Unele au ajuns cu rechizitorii sa mearga in instanta. E adevarat ca multe sunt inca pe masa procurorului. Am avut o corespondenta destul de recenta cu d-l presedinte Vacaroiu pe tema acestor dosare si dansul mi-a trimis o lista cu rapoarte, eu le-am verificat si am dat, in masura in care legea imi permite, dispozitii sa se solutioneze acele dosare, pentru ca e vorba de consecinte financiare importante in economia nationala. Dar de-a lungul timpului Curtea de Conturi a facut foarte multe rapoarte de audit, deci nu de control propriu-zis. Dar acum, intr-adevar, ne-au trimis foarte multe rapoarte de control, le identificam in masura legii, le cer procurorilor sa se aplece asupra lor. Acum mai e si apetenta procurorilor pentru a instrumenta un gen de dosare sau nu. Astea sunt genul de dosare economice care, de regula, nu plac procurorilor.

Rep: Pai, e pe placutelea?
Daniel Morar:
Din pacate, avem procurori in Ministerul Public care n-ar trebui sa fie procurori. Pentru ca aleg ce sa lucreze, se muta dintr-o parte in alta, au drepturi...


Citeste mai multe despre   




















Jurnal din Israel​

​FOTOGALERIE Tel Aviv: plaje, muzici si trupuri

Greu sa gasesti in lume un oras care petrece mai mult, care se odihneste mai seren. Un New York pe Malul Mediteranei, un colt de Europa sofisticata in Orientul Mijlociu, o destinatie de plaja excelenta, un oras in care noptile de distractie se continua si dupa ce se crapa de ziua. Oameni pe longboard-uri colorate coboara spre faleza orasului, de multe ori purtand doar o pereche de pantaloni scurti. Esti in inima civilizatiei est-mediteraneene, cu hedonismul ei milenar, cu cultul inca pastrat al corpurilor frumoase, cu o senzualitate subtila, dar neascunsa.

4520 vizualizari

  • -3 (9 voturi)    
    Hmm (Luni, 11 martie 2013, 15:38)

    Bee [utilizator]

    E clar de ce l-au lasat sa fie Procuror General interimar. Ca sa poata sa il mazileasca apoi pentru neperformanta ...
    • +3 (5 voturi)    
      Mai omule... (Luni, 11 martie 2013, 18:23)

      Ion B [utilizator] i-a raspuns lui Bee

      apreciaza, cat mai sunt inca in functii de raspundere, oamenii competenti.
      Cand o sa va inconjurati de oameni ca ponta care una spune aici, alta spune acolo si alta face cu totul, atunci sa va vad.
      Hai sa traiesti.
      • +3 (3 voturi)    
        Hm? (Luni, 11 martie 2013, 19:16)

        Bee [utilizator] i-a raspuns lui Ion B

        De ce negativ? Era critica la adresa lui Pontea. Poate nu m-am facut inteles.
  • +14 (18 voturi)    
    USL vrea ca procurorii sa faca ce comanda Antena 3 (Luni, 11 martie 2013, 15:40)

    Boham [utilizator]

    Antena 3 nu prea mai are material de lucru pt emisiunile anti Basescu si are nevoie de dosare noi.

    USL face presiuni pe magistrati sa uite toate dosarele in care sunt cercetati membri USL si sa se ocupe doar de dosare in care sunt cercetati cei din PDL
  • +10 (14 voturi)    
    Abia astept (Luni, 11 martie 2013, 16:01)

    Kepler [utilizator]

    ziua cind vor cadea uselistii in frunte cu impostorul Ponta. Atunci vom vedea cit de mult au furat! In primul rind au furat politic pe parcursul lui 2012 si daca nu era Europa Romania ajungea mai rau decit pe vremea fanariotilor.
  • +10 (16 voturi)    
    de remarcat (Luni, 11 martie 2013, 16:04)

    georgeb [utilizator]

    Remarcati va rog diferenta pertinenta si elocventa a argumentelor celor doi. Nu trebuie sa fii geniu ca sa iti dai seama ca unul minte de ingheatza apele si nu trebuie sa fii detectiv ca sa iti dai seama care dintre ei.

    Premierul are un discurs 100% politic, piperat cu intepaturi si aluzii idioate. Din ce spune Ponta reiese ca scopul sesizarilor depuse de corpul de control nu este sa pedepseasca incalcari de legi ci sa previna aparitia la TV a unor figuri. Sa nu mai scoata capul, sa nu mai caute case. Sa fie deranjati si ei de procurori...

    Sunt un prost ca ma mir, ca ma agit si ca mi se pune un nod amar in gât de fiecare data când vad ce mizerii are USL-ul. Si Ponta, inca spera unii, este "baiatul bun" al USL.
    • +3 (9 voturi)    
      Si mai remarcati ceva, (Luni, 11 martie 2013, 17:36)

      Kappa [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

      expresia decenta, sobra a fetei primului, expresie de adevarat procuror shi figura senzuala, vesela de golanash a celui de-al doilea procuror. Arata de parca ar fi ingurgitat un carnat proaspat de furat.
      Cine spune ca sufletul nu se vede pe fatza se-nshala.
      Iar celor care se-ntreaba cum e posibil?: de aia. Uitati-va la pozele celor doi.
      • -1 (1 vot)    
        sorry dar nu sunt de acord (Luni, 11 martie 2013, 18:11)

        georgeb [utilizator] i-a raspuns lui Kappa

        Eu nu ma leg de cum arata un om. Mai glumesc cateodata despre Ponta ca are figura de copil si expresivitate de serial killer, de Basescu ca are pleata in vant, etc dar niciodata nu iau in serios asa ceva.

        Eu ma leg de sensul cuvintelor spuse de oameni, nu de figura pe care o au cand le rostesc.

        Sulfetul nu se vede pe față. Exista oameni frumosi si diabolici, exista oameni urâți care sunt minunați. Ideea ca infatisarea este esentiala pentru natura omului duce la rasism xenofobie si multe alte rele. Incearca sa vezi dincolo de aspectul omului daca vrei sa fii om si nu animal primitiv.
      • -1 (1 vot)    
        sa te legi de ce nu trebui (Luni, 11 martie 2013, 18:19)

        georgeb [utilizator] i-a raspuns lui Kappa

        Uite inca un argument impotriva ideii exprimate de tine.

        Daca sunt un fotograf care isi merita banii sunt in stare sa iti scot un instantaneu care sa te puna intr-o lumina foarte buna sau intr-o lumina foarte proasta. Un editor priceput poate selecta o poza care sa-l faca pe Ponta sa para un tantalau sau un premier european modern.

        Emisiunile umoristice fac asta pentru a obtine efect comic. Dar sa iei in serios asta intrece orice bun simt elementar.

        Ce te face sa crezi ca poza lui Ponta din articol este luata din momentul declaratiilor din articol si nu este o poza de arhiva? Poate Ponta spunea o poanta ziaristilor cand poza a fost luata. E absurd sa te legi de ce expresie are Ponta in poza aia pentru ca ai zero context.
        • +2 (2 voturi)    
          omule, n-ai inteles nimic... (Marţi, 12 martie 2013, 13:12)

          oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

          kappa ti-a spus si asa este, ca de multe ori, pe chip se intrezareste starea de spirit a unui om.....iar tu ai inteles ca neaparat treb, sa judecam pe cineva dupa fizionomia fetei, nu, e fals ce ai inteles.
          • 0 (0 voturi)    
            macar daca (Marţi, 12 martie 2013, 14:56)

            georgeb [utilizator] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

            Ar fi fost vorba de un interviu filmat pe care sa se comenteze asta -- as fi fost partial de acord.

            Chiar si analiza limbajului corpului trebuie sa fie secundara analizei textului in sine. Ori aici e vorba de expresia fetei vizibila intr-o poza care cel mai probabil este "stock photo". De ce vrei tu sa citesti ceva in expresia fetei lui Ponta cand ai arsenal suficient in ceea ce spune? Nu ti se pare ca drecredibilizeaza complet argumentul real, comentariul pe text?
      • +3 (3 voturi)    
        Ai dreptate... (Luni, 11 martie 2013, 18:32)

        Ion B [utilizator] i-a raspuns lui Kappa

        dar a trebuii sa-i judecam doar dupa vorbe si fapte.
        Nu facem concurs de frumusete. Pune-i in spatele cortinei pe domnul Victor Ponta si pe domnul Iulian Crăciun si te asigur ca (cu toata lipsa de experienta politica) domnul Crăciun v-a castiga.
        Parerea mea.
  • +4 (8 voturi)    
    Iasasi face presiuni asupra justitiei! (Luni, 11 martie 2013, 17:23)

    Constantin1 [utilizator]

    Ponta desi este absolvent al fac. de drept incerca sa faca presiuni asupra unui act de justitie.El chiar nu intelege separatia puterilor in stat si apoi se mai si mira de ce UE intervine!Oare el o face constient sau....


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi