Agentia Nationala de Integritate (ANI) a informat, marti, ca Teodor Nitulescu s-a aflat in stare de incompatibiltate in perioada 17 februarie-27 octombrie 2011 intrucat a detinut, simultan, functia de prefect al judetului Teleorman si calitatea de asociat unic la SC GRUP NTIR SRL, se arata intr-un comunicat al ANI remis HotNews.ro. De asemenea, inspectorii ANI au sesizat organelor judiciare competente cu privire la posibila savarsire de catre prefect a infractiunii de conflict de interese si a unor fapte de coruptie pe motiv ca a atribuit in iarna fonduri pentru deszapezirea drumurilor unei societati unde fiii sai sunt asociati.

Teodor NitulescuFoto: Camera Deputatilor

UPDATE Teodor Nitulescu declara, intr-un comunicat de presa transmis HotNews.ro, ca abordarea inspectorarilor ANI este "cel putin gresita, ca sa nu zic intentionata". Fostul prefect sustine ca este vorba despre un dosar instrumentat politic si ca va contesta actul emis de ANI rezervandu-si dreptul de a actiona in instanta institutia.

Potrivit ANI, evaluarile au fost demarate la data de 08.02.2011 iar in urma lor s-au constatat urmatoarele:

  • Teodor Nitulescu s-a aflat, in perioada 17.02.2011 - 27.10.2011, in stare de incompatibilitate, intrucat a detinut, simultan, functia de Prefect al Judetului Teleorman si calitatea de asociat unic la S.C. GRUP N.T.I.R. S.R.L., incalcand, astfel, dispozitiile art. 85, alin. (1), lit. f) din Legea nr.161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, coroborate cu prevederile art. 13, alin. (1) si 1961, alin. (1) din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata.
  • indicii referitoare la posibila savarsire de catre Teodor Nitulescu a infractiunii de conflict de interese, fapta prevazuta si pedepsita de art. 2531 din Codul Penal al Romaniei, si a unor fapte de coruptie, deoarece, prin participarea in calitate de Presedinte al Comitetului Judetean pentru Situatii de Urgenta Teleorman la luarea unei decizii, a realizat un folos material pentru rudele sale de gradul I, avand in vedere modalitatea in care au fost solicitate si alocate fondurile pentru deszapezirea drumurilor, modalitatea in care au fost incheiate contractele de catre S.C. VENUS MOB S.R.L. (societate in cadrul careia fiii lui Teodor Nitulescu detin calitatea de asociat si functia de administrator) si efectuate platile.

Teodor Nitulescu: Este o abordare cel putin gresita, ca sa nu zic intentionata, din partea inspectorilor ANI. Dosarul este unul instrumentat politic

Intr-un comunicat de presa transmis HotNews.ro, Teodor Nitulescu, declara ca abordarea inspectorarilor ANI este "cel putin gresita, ca sa nu zic intentionata". Fostul prefect al judetului Teleorman arata ca presedintele Comitetului pentru Situatii de Urgenta nu este ordonator de credite astfel incat nu dispune de bani in biroul de la Prefectura si nu ii poate imparti cum doreste. "In ceea ce priveste incalcarea articolului 85, alin.1, lit. F, din legea 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice si a functiilor publice", Teodor Nitulescu sustine ca "cel mai probabil, din exces de zel, inspectorii ANI au dat o interpretare superficiala legii, fara sa tina cont de faptul ca asociatul unic intr-un SRL nu este similar cu functia de Administrator, functie ocupata, in cazul de fata, de o alta persoana decat asociatul unic."

Fostul prefect anunta ca va contesta actul emis de ANI si ca isi rezerva dreptul de a actiona in instanta institutia.

Comunicatul semnat de Teodor Nitulescu

"Agentia Nationala de Integritate a emis un act prin care se arata ca as fi incalcat regimul juridic al incompatibilitatilor, pe timpul cat am ocupat functia de prefect al judetului Teleorman.

Este o abordare cel putin gresita, ca sa nu zic intentionata, din partea inspectorilor ANI. In toate cazurile, presedintele Comitetului pentru Situatii de Urgenta, oricine ar fi el, nu este ordonator de credite, adica nu dispune de bani in biroul de la Prefectura, ca apoi sa-i imparta dupa cum vrea el. Fondurile pentru deszapezire au fost aprobate printr-o hotarare de Guvern, iar banii au ajuns direct la primariile din judet, singurele in masura sa decida cu cine doresc sa incheie contracte de deszapezire.

In ceea ce priveste incalcarea articolului 85, alin.1, lit. F, din legea 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice si a functiilor publice, cel mai probabil, din exces de zel, inspectorii ANI au dat o interpretare superficiala legii, fara sa tina cont de faptul ca asociatul unic intr-un SRL nu este similar cu functia de Administrator, functie ocupata, in cazul de fata, de o alta persoana decat asociatul unic. Aceste aspecte, dar si multe altele, au fost transmise de catre mine Agentiei Nationale de Integritate, in data de 14.06.2012, dar avand in vedere faptul ca dosarul este unul instrumentat politic, inspectorii din institutia mai sus amintita au privit lucrurile de la suprafata, fara sa intre in miezul problemei. De aceea, voi contesta actul emis de ANI si imi rezerv dreptul de a actiona in instanta aceasta institutie, cu probe care vor demonta indiciile referitoare la un posibil conflict de interese."

ANI: Prefectul de Teleorman, in stare de incompatibilitate

Teodor Nitulescu a fost numit in functia de Prefect al Judetului Teleorman la data de 02.10.2009, conform H.G. nr. 1139/2009 iar in perioada 17.02.2011 - 27.10.2011, acesta a detinut calitatea de asociat unic in cadrul S.C. GRUP N.T.I.R. S.R.L.

ANI precizeaza ca au fost identificate elemente in sensul incalcarii legislatiei privind regimul juridic al incompatibilitatilor, deoarece, potrivit prevederilor art. 85, alin. 1), lit. f) din Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si completarile ulterioare, "functia de prefect si subprefect este incompatibila cu functia de presedinte sau de secretar al adunarilor generale ale actionarilor sau asociatilor la societatile comerciale, inclusiv bancile sau alte institutii de credit, societatile de asigurare si cele financiare".

Potrivit prevederilor art. 13, alin. (1) din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, "in cazul in care, intr-o societate cu raspundere limitata, partile sociale sunt ale unei singure persoane, aceasta, in calitate de asociat unic, are drepturile si obligatiile ce revin, potrivit prezentei legi, adunarii generale a asociatilor" si, conform dispozitiilor art. 1196ᅡ, alin. (1) din acelasi act normativ, "in cazul societatilor cu raspundere limitata cu asociat unic, acesta va exercita atributiile adunarii generale a asociatilor societatii".

Parchetul, sesizat cu privire la posibila savarsire a infractiunii de conflict de interese si a unor fapte de coruptie

In data de 10 februarie 2012, Prefectul Teodor Nitulescu, in calitate de Presedinte al Comitetului Judetean pentru Situatii de Urgenta Teleorman, a solicitat Guvernului Romaniei, ca urmare a caderilor masive de zapada si viscol, alocarea de fonduri pentru activitatile si masurile preventive ce urmau sa fie intreprinse de catre Comitetul Judetean pentru Situatii de Urgenta Teleorman la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale din judetul Teleorman.

La aceeasi data a fost incheiat un contract de prestari servicii, avand ca obiect deszapezirea drumurilor, intre Primaria Comunei Stejaru si S.C. VENUS MOB S.R.L, informeaza ANI.

Prin Hotararea de Guvern nr. 85/21.02.2012, s-au alocat pentru Comuna Stejaru si Comuna Vedea din Judetul Teleorman sumele de 20 mii Lei, respectiv, 30 mii Lei din Fondul de interventie la dispozitia Guvernului, prevazut in bugetul de stat pe anul 2012, pentru inlaturarea efectelor calamitatilor naturale produse de caderile masive de zapada si viscol, in vederea executarii unor lucrari operative privind deszapezirea drumurilor comunale si judetene.

Primaria Comunei Vedea a incheiat, la data de 22 februarie 2012, un contract de prestari servicii, avand ca obiect deszapezirea drumurilor, cu S.C. VENUS MOB S.R.L, societate in cadrul careia Iulian Mihai Nitulescu si Radu Codrut Nitulescu, fiii lui Teodor Nitulescu, sunt asociati (23.03.2011 - prezent) si administratori (27.10.2011 - prezent).

ANI a dispus sesizarea organelor judiciare competente cu privire la posibila savarsire de catre Prefectul Judetului Teleorman a infractiunii de conflict de interese, fapta prevazuta si pedepsita de art. 2531 din Codul Penal al Romaniei si a unor fapte de coruptie.

Teodor Nitulescu a fost eliberat din functia de prefect al judetului Teleorman pe 18 aprilie 2012, printr-o hotarare de Guvern semnata de premierul de atunci, Mihai Razvan Ungureanu. Teodor Nitulescu a candidat in alegerile locale din 10 iunie 2012 din partea Aliantei pentru Teleorman (PDL+PNTCD) pentru functia de presedinte al Consiliului Judetean Teleorman. Nitulescu a iesit pe locul secund (cu 21,18% dintre voturi), Consiliul Judetean fiind castigat de Liviu Dragnea (PSD), cu 64,94%.