Protectia asupra desenelor si modelelor componentelor vizibile ale vehiculelor va fi eliminata

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 2 decembrie 2011, 14:05 Actualitate | Esenţial

Camera Deputatilor a adoptat saptamana trecuta un proiect de lege de modificare a unei ordonate care prevede eliminarea protectiei de proprietate acordata pentru desenele si modelele ale partilor de schimb vizibile ale autovehiculelor, anunta Mediafax.

"Protectia acordata desenelor si modelelor nu este valabila in cazul unui desen sau model incorporat sau aplicat unui produs de schimb vizibil, care constituie parte componenta a unui vehicul rutier si care este utilizat exclusiv pentru repararea vehiculelor de catre operatori autorizati, in scopul redarii aspectului initial al acestora", se arata in textul actului normativ.

Printre componentele vizibile ale autovehiculului se numara elementele de caroserie, farurile, oglinzile, barele de protectie etc.

Prevederea nu se aplica in cazul in care produsul de schimb vizibil este introdus pe piata in alt scop decat acela de a fi utilizat pentru repararea vehiculelor de catre operatori autorizati.

De asemenea, actul normativ prevede ca eliminarea dreptului de proprietate asupra componentelor de caroserie se aplica numai in conditia in care beneficiarii primesc de la operatorul autorizat informatiile corespunzatoare cu privire la originea produsului utilizat pentru reparare, astfel incat acestia sa accepte sub semnatura, in deplina cunostinta de cauza, dintre produsele concurente oferite de operatorul respectiv pentru reparatii.

Modificarile se aplica doar produselor de schimb introduse pe piata dupa momentul in care marca si tipul vehiculului respectiv este introdus pe piata de catre titularul dreptului privind desenul sau modelul ori cu acordul acestuia.

Intrucat Camera Deputatilor este forul decizional, proiectul de lege a fost trimis la Presedintie pentru promulgare.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

1443 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    O lege ciudata (Vineri, 2 decembrie 2011, 16:30)

    Specialist [anonim]

    Aceasta lege imi da impresia ca legifereaza contrafacerea pieselor de schimb, ceea ce e foarte bizar. Ce garantie are titularul dreptului de proprietate al desenului/modelului piesei de schimb, ca va primi informatii privind originea acesteia? E o lovitura data drepturilor de proprietate industriala, de care vor profita imediat importatorii de produse (piese auto) contrafacute!
    • 0 (0 voturi)    
      Ai inteles gresit legea (Luni, 5 decembrie 2011, 9:14)

      Otmar [anonim] i-a raspuns lui Specialist

      Ma tem ca ai inteles gresit. Nu este vorba despre piese contrafacute cu "holograma" falsa. Aici este vorba despre piese after-market realizate de diversi producatori (altii decat fabrica Renault) care nu pot fi comercializate, regula impusa de Renault (implicit si Dacia). Ca si cumparator final, adica proprietarul masinii, esti obligat sa cumperi piese de origine. Sincer consider ca este alegerea mea, ca detinator al vehiculului, daca in cazul unei avarii mi-l repar cu piese de origine sau cu piese after-market. Nu vreau sa-mi impuna nimeni cum sa-mi chieltuiesc banii. Decat sa montez o bara originala de Logan care costa 7-8 milioane, prefer sa platesc doar 3 milioane pe una after-market, iar de restul banilor sa-mi platesc intretinerea. Nu ti se pare logic?
  • 0 (0 voturi)    
    ordonanta (Vineri, 9 decembrie 2011, 14:16)

    raul sorin fantana [anonim]

    Cred ca acest act normativ nu isi avea rostul. Nu am intalnit niciodata un subiect referitor la vreo acuza adusa vreunei firme de service auto, cand aceasta a reparat un reper din caroseria lovita a unui vehicol. Aceasta activitate nu era nici pana acum considerata contrafacere. M-am ocupat timp de vreo cinci ani cu recuperarea drepturilor de proprietate intelectuala asupra pieselor de schimb la produsele Roman si de tractoare UTB. Nu a fost semnat niciodata vreun contract de licenta de marca sau de cesiune neexclusiva a vreunui drept de autor pentru utilizarea proiectelor. Exista, totusi, peste 100 de societati care executa nu numai pentru piata interna, dar si exporta piese de schimb. Nimanui nu i-a pasat. Societatea Flavus Investitii care a cumparat UTB, avea obligatia conform contractului de preluare, ca in cinci ani sa vanda tractoare. Nu se spunea de care... Pentru ca nu numai ca nu a vandut (ce sa mai vorbim de productie?), dar a si distrus toata fabrica, acum a intrat in procedura de insolventa cesionanad toata proprietatea intelectuala unei firme cu aceeasi adresa (str. Turnului nr.5). Aceasta este, asa cum am mai afirmat, singurul caz cand un stat este adus in faliment prtin furtul/distrugerea patrimoniului intelectual.
    Ce se petrece acum cu acest act normativ face parte din subiectul "cum sa ne facem ca ne intereseaza ceva ce nu intelegem". Nu mai poate avea nici o influenta. Astept - cu alti ochi - reculul din tarile care isi vand masinile in Romania. :-)


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri