Produsele si materialele autohtone au fost cele mai solicitate de catre persoanele care si-au renovat locuinta

In ultimul an, in patru din zece gospodarii s-au realizat lucrari de renovare sau de imbunatatire a conditiilor de locuit, se arata in studiul Mercury Omnibus, efectuat in exclusivitate pentru revista Capital. Cei mai multi dintre romanii care au vrut sa dea un aspect nou locuintei s-au axat in principal pe zugravitul interiorului, reiese din sondajul companiei Mercury Research.

Montatul sau schimbatul gresiei, faiantei, usilor, geamurilor termopan, obiectelor sanitare etc. sunt, la randul lor, tipuri de activitati domestice intalnite destul de frecvent in ultimele 12 luni. In Moldova insa, doar in 23% din gospodarii s-au facut imbunatatiri/renovari, comparativ cu media la nivel national, de 39%.

Tot in aceasta regiune, o pondere ridicata a persoanelor intervievate a mentionat ca nu intentioneaza sa efectueze astfel de operatiuni nici in viitorul apropiat. In ceea ce priveste materialele folosite, tara de provenienta face diferenta intre produsele achizitionate.

In cazul gresiei si faiantei, de exemplu, produsele autohtone au fost cele mai cautate, mai mult de jumatate din utilizatori optand pentru marcile romanesti. Pe de alta parte, 13% au preferat sa-si monteze in casa gresie sau faianta din Spania, iar 9%, din Italia. In ceea ce priveste rama sau geamul termopan, produsele locale se afla la egalitate cu cele de provenienta germana.

Interesant este ca in majoritatea situatiilor (94%), pentru operatiunile efectuate au fost folosite resurse financiare proprii, doar 9% din respondenti afirmand ca au apelat la un credit bancar. Facem precizarea ca studiul a fost realizat in luna iulie a.c., pe un esantion reprezentativ la nivel national, constituit din 1.154 de respondenti, cu varsta peste 18 ani.

Totusi, accesul sporit la finantare prin credite de consum si ipotecare sau imobiliare, cresterea vanzarilor de locuinte si de bunuri de folosinta indelungata, dezvoltarea sectorului constructiilor, indeosebi a celui privat, sunt factori care au condus la dezvoltarea unor retele de magazine in care clientii gasesc, sub acelasi acoperis, produse si servicii structurate pe domenii de activitate

diverse. Amintim in acest sens succesul de care s-au bucurat Praktiker sau Bricostore.

Solutii la cheie pentru nevoile romanilor

Deschiderea, in aprilie 2004, a centrului Sphera a fost precedata de un studiu amanuntit al pietei constructiilor din Romania. Inca de acum doi ani, datele indicau un sector dinamic, in permanenta crestere.

"Am considerat piata suficient de dezvoltata pentru a implementa si in Romania conceptul de centru comercial in domeniul constructiilor, un concept de succes in tarile vest-europene si in SUA", isi aminteste Doron Harel, reprezentantul actionarilor la Sphera Building Center.

"Pana in acest moment, am investit peste trei milioane de euro si, la aproape o jumatate de an de la deschidere, apreciem ca acest concept, care reuneste sub acelasi acoperis produse, solutii, facilitati si servicii, are succes si aici.

" Doron Harel explica realizarile de pana acum in primul rand prin faptul ca centrul vine in intampinarea nevoii de informare atat a clientilor finali, cat si a specialistilor, acestia orientandu-se din ce in ce mai mult catre solutii complete, moderne si eficiente de amenajare, renovare sau constructie a locuintelor. Din datele de pana acum rezulta un trafic lunar de 12.

000 de vizitatori, aproximativ 70% din acestia fiind persoane fizice. Pana in prezent, in cadrul Sphera Building Center, si-au deschis show-room-uri peste 160 de companii.

In functie de activitatea acestora, pot fi identificate noua domenii importante, dintre care amintim: materiale de constructii si acoperisuri, ferestre si usi, echipamente si unelte, mobilier si decoratiuni, parchet si pardoseli, vopsele si accesorii. Pentru ca cererea este mare iar standardele populatiei cresc, oferta devine si ea tot mai bogata si diversificata.

In primavara acestui an, Interhome Romania anunta lansarea unui nou proiect: un lant de magazine specializate in materiale de constructii si amenajari interioare. Compania intentioneaza astfel nu numai sa se alature celorlalte oferte din domeniu, ci si sa devina o alternativa performanta prin conceptul pe care vrea sa-l impuna, la randul sau, pe piata romaneasca.

Publicul tinta este constituit atat din segmentul profesional, cat si din cel individual. Pana in anul 2010, Interhome va deschide 15 magazine la nivelul intregii tari, cu suprafete cuprinse intre 3.000 si 10.000 de metri patrati, primul urmand a fi inaugurat in martie 2005, in Ploiesti. Asadar, cel putin in orasele mari, piata a devenit mai sofisticata, iar cererea si oferta fac front comun.

Romanii care nu au cunostinte de arhitectura sau de design interior pot in sfarsit sa opteze pentru cea mai buna solutie in ceea ce priveste intretinerea sau renovarea locuintei, sa aleaga materialele cele mai potrivite, eventual si echipa care va asigura montajul si garantia. si toate acestea dintr-un singur loc.

ce si-au putut permite romanii In ultimele 12 luni

• In 15% din locuinte s-a achizitionat mobila.

• Dormitoarele (48%) si bucatariile (39%) au fost cele mai solicitate articole de mobilier.

• 75% din cei care si-au cumparat mobilier s-au limitat la articole pentru o camera, iar 22% pentru doua camere.

• 84% au optat pentru mobila de sufragerie "de-a gata", iar 16%, pentru comanda.