In unele ramuri sportive, reorganizarea federatiilor conform noilor cerinte legislative a ramas incremenita in stadiul de proiect prafuit si aruncat in sertar, fara ca oficialilor sa le pese ca simpla organizare a unor competitii importante nu este, neaparat, un pasaport spre legalitate.

In aceasta situatie flagranta se gaseste Federatia Romana de Automobilism si Karting (FRAK), organizatoare, printre altele, a Campionatului national de raliuri.

Cum, de o buna bucata de vreme, structurile sale de functionare nu au fost adaptate cerintelor noii Legi a educatiei fizice si sportului, autoritatea sa a fost pusa imediat in discutie, pozitiile actualilor oficiali fiind contestate de reprezentanti a sapte cluburi, care spera sa se instaleze la mesele pe care se gasesc contracte cu parteneri bogati si influenti precum OMV sau Balkan Petroleum.

Liderul razvratitilor este Bela Stoica, presedintele Clubului Auto Blic si organizator, in acest an, al Raliului Brasovului.

El sustine ca FRAK nu este organizata ca federatie, ci ca parte componenta a Automobil Clubul Roman, iar demersul sau se bazeaza si pe faptul ca in conducerea federatiei nu exista nici un reprezentant al sportului auto din Romania: „Anomalia vine din faptul ca FRAK este condusa de Comitetul Executiv al ACR, in componenta caruia sunt directori de filiale, dar nimeni din sport“.

In demersul sau, Stoica are alaturi CS National Auto Turbo Car Pitesti, CS Cartex Auto-Sport Slatina, CS Eurolines Bucuresti, CS Professional Racing Bucuresti, CS Club Pro-Motor-HR Miercurea Ciuc, CS Auto Blic Brasov, CS Siromex Baia Mare, ei depunand la tribunal documentele de constituire a unei noi federatii, iar pronuntarea urmeaza sa aiba loc pe data de 7 octombrie.

„Documentele de constituire sunt depuse la tribunal, unde au fost contestate de doua ori, cu motive de-a dreptul hilare. Avand in vedere acest lucru, avocatii care ne reprezinta au solicitat si, in cele din urma, au reusit sa obtina excluderea ACR ca parte in proces si, in cateva zile, se va oficializa Federatia Romana de Automobilism“, a afirmat Stoica.

Insa cel mai important este ca noul for are toate avizele necesare din partea ANS.

In replica, Ioan Olaru, secretarul general al FRAK, a declarat ca ACR a solicitat Parlamentului modificarea Legii educatiei fizice si sportului, pentru a putea tine loc de federatie, catalogandu-i, in acelasi timp, pe fondatorii noii federatii drept „persoane din linia a doua a automobilismului romanesc, marii piloti neexprimandu-si interesul pentru noua structura“.

Chiar daca functioneaza ilegal in Romania, FRAK are parghiile necesare organizarii de competitii, avand girul Federatiei Internationale de Automobilism, iar acest lucru il face pe Olaru sa se simta superior contestatarilor, el afirmand profetic: „FIA nu inchide nimanui usa in nas, ii va lasa sa asiste la sedinte, dar Romania va fi reprezentata tot de ACR.

FIA nu va retrage dreptul ACR pentru a-l acorda Federatiei Romane de Automobilism. Acest organism nou va trebui sa le demonstreze celor de la FIA ca este in stare sa organizeze campionatul national - acest lucru dureaza de trei-patru ani - si sa gestioneze activitatea acestui sport“.